Uradni list

Številka 40
Uradni list RS, št. 40/2001 z dne 24. 5. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 40/2001 z dne 24. 5. 2001

Kazalo

2365. Spremembe in dopolnitve statuta Občine Kamnik, stran 4639.

Na podlagi 64. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 in 70/00) in 113. ter 16. člena statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 47/99) je Občinski svet občine Kamnik na 20. seji dne 25. 4. 2001 sprejel
S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E S T A T U T A
Občine Kamnik
1. člen
V statutu Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 47/99) se drugi odstavek 22. člena spremeni tako, da se glasi:
»Občinski svet sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov razen, če zakon določa drugačne večine«.
2. člen
V drugem stavku prvega odstavka 35. člena se za besedo »občanov« vstavi vejica in doda besedilo »najkasneje v 45 dneh po svoji prvi seji«.
3. člen
V četrtem odstavku 50. člena se črta beseda »vseh«, za besedo »volivcev« pa se doda vejica in besedilo »ki so glasovali«.
4. člen
70. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina v proračun tekočega leta vključuje vse prejemke in izdatke proračuna, ki so bili izvršeni v obdobju od 1. 1. do 31. 12. tekočega leta.
Proračun Občine Kamnik sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov.
Splošni del proračuna sestavljajo skupna bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja.
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov. Neposredni uporabniki proračuna Občine Kamnik so: občinska uprava za področja, ki jih vsebinsko pokriva in krajevne skupnosti.
Načrt razvojnih programov sestavljajo letni načrti oziroma plani razvojnih programov neposrednih uporabnikov, ki so opredeljeni z dokumenti dolgoročnega razvojnega načrtovanja, s posebnimi zakoni ali drugimi predpisi.
V splošnem in posebnem delu proračuna se prikažejo ocena realizacije prejemkov in izdatkov za preteklo in tekoče leto ter načrt prejemkov in izdatkov za prihodnje leto. Predmet sprejemanja na občinskem svetu je samo načrt prejemkov in izdatkov za prihodnje leto.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo prihodki, ki obsegajo davčne prihodke, nedavčne prihodke, kapitalske prihodke, prejete donacije in transferne prihodke.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo odhodki, ki obsegajo tekoče odhodke, tekoče transfere, investicijske odhodke in investicijske transfere.
V računu finančnih terjatev in naložb se izkazujejo vsa prejeta sredstva od vrnjenih posojil, od prodaje kapitalskih vlog in vsa sredstva danih posojil ter za nakup kapitalskih naložb.
V računu financiranja se izkazujejo odplačila dolgov in zadolževanje, ki je povezano s financiranjem presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter s financiranjem odplačil dolgov v računu financiranja. V računu financiranja se prav tako izkazujejo načrtovane spremembe denarnih sredstev na računih proračuna v proračunskem letu.
Župan predloži občinskemu svetu:
– predlog občinskega proračuna z obrazložitvami,
– program prodaje občinskega finančnega in stvarnega premoženja za prihodnje leto, ki je potrebna zaradi zagotavljanja prejemkov proračuna, z obrazložitvami,
– predloge finančnih načrtov za prihodnje leto javnih skladov in agencij, katerih ustanovitelj je občina, z obrazložitvami,
– predloge predpisov občine, ki so potrebni za izvršitev predloga občinskega proračuna.
Sestavni del obrazložitve predloga proračuna so načrti delovnih mest in načrt nabav z obrazložitvami.«
5. člen
71. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Župan lahko v imenu občine prevzema tudi pogodbene obveznosti, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih proračunskih letih. Podrobneje se prevzemanje obveznosti v breme proračunov prihodnjih let opredeli z odlokom o proračunu.«
6. člen
72. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občinski proračun se sprejme za proračunsko leto, ki je enako koledarskemu letu.
Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katero se nanaša, se financiranje funkcij občine ter njenih nalog in drugih s predpisi določenih namenov začasno nadaljuje na podlagi proračuna za preteklo leto in za iste programe kot v preteklem letu. V obdobju začasnega financiranja neposredni uporabniki ne smejo povečevati števila zaposlenih glede na stanje na dan 31. december preteklega leta.
V obdobju začasnega financiranja se smejo uporabiti sredstva do višine, sorazmerne s porabljenimi sredstvi v enakem obdobju v proračunu za preteklo leto.
Po preteku začasnega financiranja se v tem obdobju plačane obveznosti vključijo v proračun tekočega leta.«
7. člen
Za 72. členom se dodata nov 72.a in 72.b člen, ki se glasita:
»72.a člen
Odločitev o začasnem financiranju občine sprejme župan in o tem obvesti občinski svet in nadzorni odbor. Odločitev o začasnem financiranju se objavi v uradnem glasilu občine.
Obdobje začasnega financiranja lahko traja največ tri mesece. Začasno financiranje občinskega proračuna občinski svet na predlog župana lahko podaljša, če je to potrebno za financiranje funkcij občine.
72.b člen
Obveznosti iz občinskega dolga, stroškov, povezanih z zadolževanjem, in danih poroštev se poravnavajo ne glede na sredstva, ki so za ta namen izkazana v posebnem delu proračuna.
Z namenom uravnoteženja proračuna med prihodki in odhodki za pokrivanje zakonskih in pogodbenih obveznosti občine župan lahko prerazporeja sredstva v okviru posameznega področja. Podrobneje se možnosti prerazporejanja v posameznem letu opredelijo v odloku o proračunu.«
8. člen
74. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan na predlog za finance pristojne službe v občinski upravi največ za 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov.
Z ukrepi začasnega zadržanja izvrševanja lahko župan:
– ustavi prevzemanje obveznosti,
– predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil,
– ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev, potrebno zaradi prevzemanja obveznosti.
Če z ukrepi začasnega zadržanja izvrševanja proračuna ni mogoče uravnovesiti proračuna, župan predlaga občinskemu svetu rebalans proračuna, s katerim se prejemki in izdatki proračuna ponovno uravnovesijo.«
9. člen
75. člen se spremeni tako, da se glasi:
»V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo. V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
Del sredstev se izloča v rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto.«
10. člen
»76. člen se spremeni tako, da se glasi:
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, požar, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine, ki jo določa odlok, s katerim se sprejme občinski proračun, odloča župan na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno z odlokom o proračunu, odloča občinski svet občine s posebnim odlokom.«
11. člen
77. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Zaključni račun proračuna je akt občine, v katerem se izkažejo predvideni in realizirani prihodki in drugi prejemki ter odhodki in drugi izdatki občine za preteklo leto.
Pri sestavi zaključnega računa se upošteva členitev, ki je predpisana za sestavo proračuna. Zaključni račun zajema tudi obrazložitev zaključnega računa, katere sestavni del so podatki iz bilance stanja ter pojasnilo odstopanj.
Župan na podlagi zaključnih računov neposrednih uporabnikov občinskega proračuna pripravi predlog zaključnega računa občinskega proračuna za preteklo leto in ga predloži ministrstvu, pristojnemu za finance, do 31. marca tekočega leta.
Župan predloži predlog zaključnega računa občinskega proračuna občinskemu svetu v sprejem in o sprejetem zaključnem računu občinskega proračuna obvesti ministrstvo, pristojno za finance, v tridesetih dneh po njegovem sprejemu.
Vrednost občinskega premoženja občina izkazuje v premoženjski bilanci. Neposredni uporabniki občinskega proračuna pripravijo premoženjsko bilanco in jo do 30. marca v prihodnjem letu predložijo za finance pristojnemu organu občinske uprave, ki jo do 30. aprila v prihodnjem letu predloži ministrstvu, pristojnemu za finance. Občine v premoženjsko bilanco občine vključijo tudi premoženjsko bilanco posrednih uporabnikov občinskega proračuna in ožjih delov občin.
Župan s premoženjsko bilanco seznani občinski svet v roku 30 dni po roku za dostavo premoženjske bilance ministrstvu, pristojnemu za finance.«
12. člen
78. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Občina se lahko dolgoročno zadolžuje za investicije, ki jih potrdi občinski svet.
Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance. Soglasje je sestavni del pogodbe o zadolževanju.
Pogodba, sklenjena v nasprotju z določbami prejšnjega odstavka, je nična.
Občina se lahko zadolžuje le v obsegu, ki ne presega 10% realiziranih prihodkov občine v letu pred letom zadolževanja, odplačilo glavnice in obresti pa v posameznem letu odplačila ne sme preseči 5% realiziranih prihodkov.
Ne glede na prejšnji odstavek se občina lahko zadolži za financiranje stanovanjske gradnje, oskrbe z vodo ter za odvajanje in čiščenje odplak v obsegu, ki presega 10% realiziranih prihodkov v letu pred letom zadolževanja, če odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu odplačila ne preseže 3% realiziranih prihodkov.«
13. člen
V prvem odstavku 80. člena se doda nov stavek, ki se glasi:
»Izdana soglasja se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.«
14. člen
V prvem odstavku 81. člena se izraz »zagotovljene porabe« nadomesti z izrazom »realiziranih prihodkov« in doda se nov stavek, ki se glasi:
»Izdana poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.«
15. člen
82. člen se črta.
16. člen
83. člen se spremeni tako, da se glasi:
»Računovodska in knjigovodska opravila za neposredne uporabnike občinskega proračuna opravlja oddelek za gospodarske dejavnosti in finance, v določenem obsegu pa tudi drugi oddelki občinske uprave. Podrobneje so naloge in opravila računovodsko knjigovodske narave opredeljene v pravilniku o računovodstvu in finančnem nadzoru Občine Kamnik in v pravilniku o knjigovodstvu in postopkih izvrševanja proračuna Občine Kamnik.«
17. člen
Te spremembe in dopolnitve statuta začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01502-2/00
Kamnik, dne 25. aprila 2001.
Župan
Občine Kamnik
Anton Tone Smolnikar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti