Uradni list

Številka 9
Uradni list RS, št. 9/2001 z dne 9. 2. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 9/2001 z dne 9. 2. 2001

Kazalo

586. Odlok o oskrbi s pitno vodo v Občini Kobarid, stran 918.

Na podlagi 3. in 7. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93) in 18. člena statuta Občine Kobarid (Uradni list RS, št. 8/00) je Občinski svet občine Kobarid na seji dne 22. 12. 2000 sprejel
O D L O K
o oskrbi s pitno vodo v Občini Kobarid
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa pogoje in način oskrbe s pitno vodo iz javnega vodovoda ter pravice, dolžnosti in odgovornosti lastnika, upravljavca in uporabnikov v zvezi z dobavo in odjemom pitne vode.
2. člen
Izvajanje javne službe oskrba s pitno vodo obsega:
1. oskrbo s pitno vodo,
2. gospodarno izkoriščanje javnega vodovodnega sistema v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi,
3. razvoj, načrtovanje in pospeševanje javne službe,
4. investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z javnim vodovodnim sistemom
5. investicijsko vzdrževanje, izvajanje potrebnih rekonstrukcij in tehnično tehnoloških izboljšav,
6. redno vzdrževanje javnega vodovodnega sistema,
7. izvajanje meritev in monitoring,
8. izdajanje soglasij.
3. člen
Lastnik objektov in naprav javnega vodovodnega sistema v Občini Kobarid je Občina Kobarid, ki jih s pogodbo prenese v upravljanje izbranemu izvajalcu gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo. Upravljavec objektov in naprav javnega vodovodnega sistema v Občini Kobarid je podjetje, ki izvaja javno službo za oskrbo s pitno vodo in je tehnično opremljeno in strokovno usposobljeno za opravljanje te dejavnosti.
Uporabnik pitne vode je vsaka fizična ali pravna oseba, ki uporablja vodo iz javnega vodovodnega sistema ali koristi hidrantno omrežje, ki je vezano na javni vodovodni sistem.
II. NAPRAVE IN OBJEKTI
4. člen
Javni vodovodni sistem je sistem, ki zagotavlja oskrbo s pitno vodo najmanj pet gospodinjstev ali dvajset ljudi, javnih objektov, objektov za proizvodnjo in promet z živili, javnih prometnih sredstev (v nadaljevanju: javni vodovod).
Lokalni vodovod po tem odloku je vodovodni sistem, ki ne izpolnjuje pogojev iz prvega odstavka tega člena. Z lokalnimi vodovodi lahko upravljajo in gospodarijo vaške skupnosti in lastniki vodovodnega sistema.
5. člen
Omrežje, naprave in objekti se glede na upravljanje in odgovornost za vzdrževanje delijo na naprave upravljavca in naprave uporabnika.
6. člen
Naprave upravljavca so:
– magistralno omrežje in naprave,
– primarno omrežje in naprave,
– sekundarno omrežje in naprave.
7. člen
Naprave uporabnika so:
– vodovodni priključek (spojna cev med sekundarnim oziroma primarnim omrežjem in obračunskim vodomerom vključno s priključno garnituro in obračunskim vodomerom. V primerih, ko vodomer še ni vgrajen je to spojna cev med javnim omrežjem in ventilom izven objekta oziroma zunanjim zidom objekta),
– interno vodovodno in hidrantno omrežje,
– vodovodni jaški razen v primerih, ko je s pravilnim drugače urejeno,
– objekti in naprave vgrajeni za obračunskim vodomerom: interni hidrant, interni vodomer, naprave za reduciranje ali dvigovanje tlaka vode, nepovratni varnostni ventili in druge naprave.
8. člen
Vodovodni priključek in vodomer vzdržuje upravljavec na stroške uporabnika. Pri opravljanju vzdrževalnih del na priključku mora uporabnik dovoliti upravljavcu dostop na funkcionalno zemljišče. Vzdrževanje vodovodnega priključka, ki obsega menjavo vodomera, popravilo okvar na priključku in obnovo priključka plačuje uporabnik upravljavcu v priključnini.
9. člen
Upravljavec je dolžan voditi kataster javnega vodovoda, register vodovodnih priključkov in hidrantnih mest ter evidenco izdanih soglasij, dovoljenj in odločb.
10. člen
Tehnična izvedba in uporaba javnih vodovodov v Občini Kobarid se določi s pravilnikom, ki ga na predlog upravljavca sprejme občinski svet.
III. PRIKLJUČITEV NA JAVNI VODOVOD
11. člen
Na območju, kjer je zgrajen javni vodovod, je za vse objekte obvezna priključitev. Uporabnik si je dolžan pred priključitvijo na javni vodovod pridobiti soglasje upravljavca.
12. člen
Uporabnik si mora pridobiti soglasje upravljavca:
– za trajno ali začasno priključitev na javni vodovod,
– za vse gradnje, rekonstrukcije ali adaptacije, ki vplivajo na dobavo vode, vodne vire ali vodovodne objekte in naprave,
– pri spremembi dimenzije priključka, trase, merilnega mesta priključka, izvedbi dodatnega dela priključka, ukinitve priključka.
13. člen
Upravljavec mora v soglasju določiti:
– minimalne odmike objektov od vodovodnega omrežja,
– pogoje za zaščito javnega vodovoda pred vplivom ostalih objektov, posebno novogradenj,
– pogoje glede trase, globine, profila priključnega omrežja ter priključno mesto na javni vodovod,
– podatke o profilu in tipu vodomera,
– podatke o lokaciji, obliki in velikosti vodomernega jaška,
– pogoje križanj komunalnih vodov z javnim vodovodom in potrebne odmike objekta od vodovodnih objektov in naprav,
– pogoje zunanje ureditve na mestu, kjer je predvidena trasa priključnega vodovoda.
14. člen
Upravljavec je dolžan izvesti priključek uporabnika na javni vodovod, ko uporabnik:
– izpolni pogoje soglasja,
– pridobi soglasje lastnika zemljišč po katerem poteka trasa priključka ali je lociran vodomerni jašek,
– pridobi gradbeno ali drugo upravno dovoljenje.
15. člen
Izdelavo vodovodnega priključka (instalacijska dela, tlačni preizkus, montažo vodomera) razen zemeljskih in ureditvenih del lahko izvede le upravljavec ali od njega pooblaščen izvajalec.
Izdelava vodovodnega priključka se izvede na stroške uporabnika, prav tako tudi prva vgradnja vodomera na obstoječih priključkih. Po končani gradnji uporabnik vodovodni priključek brezplačno prenese v upravljanje upravljavcu.
16. člen
Odjava priključka na javni vodovod je dovoljena samo v primeru rušenja objekta ali ko gre za začasni priključek. Uporabnik mora posredovati odjavo priključka v pisni obliki. Izvedbo prekinitve priključka izvrši upravljavec na stroške uporabnika.
17. člen
Redna vzdrževalna dela na javnem vodovodnem omrežju izvaja upravljavec ali od njega pooblaščen izvajalec. Popravilo vodovodnega priključka lahko opravi le upravljavec ali pooblaščen izvajalec. Če je vodomer nameščen v objektu ali če vodomer ni vgrajen uporabnik nosi stroške gradbenih del popravila v objektu.
IV. MERITVE IN OBRAČUN PORABLJENE VODE
18. člen
Količina porabljene vode iz javnega vodovoda se meri z obračunskim vodomerom. Osnova za obračun je stanje vodomera na dan odčitka.
Vodomer namesti upravljavec na stroške uporabnika. Tip, velikost in mesto namestitve določi upravljavec upoštevaje veljavno zakonodajo in pravilnik iz 10. člena.
Uporabnik je dolžan zgraditi in vzdrževati prostor za vodomer in omogočiti upravljavcu dostop za vzdrževanje, pregled in odčitke vodomera, kolikor ni s pravilnikom drugače določeno.
Uporabnik ne sme prestavljati, zamenjati ali popraviti vodomera.
19. člen
Uporabnik ima poleg rednih pregledov vodomera pravico zahtevati izredno kontrolo točnosti vodomera. Če se ugotovi, da je točnost vodomera izven dopustnih meja, nosi stroške preveritve upravljavec, v nasprotnem primeru uporabnik.
20. člen
V Občini Kobarid je obvezna vgradnja vodomerov v poslovne prostore in pri vseh novih priključitvah na javni vodovod.
Pri obstoječih stanovanjskih objektih se vgradnja vodomerov izvede postopoma v skladu z letnim planom upravljavca. Pri določitvi območja se prednostno upošteva deficitarnost vodnih virov in višino stroškov pri dobavi pitne vode.
Upravljavec vodovoda je dolžan uporabnike seznaniti z načinom in pogoji vgraditve vodomerov, ti pa so dolžni v 60 dneh urediti vodomerni jašek in omogočiti vgraditev vodomera.
21. člen
Vodarina se plačuje v kubičnih metrih (m3) porabljene vode. V primerih, ko pride na vodomeru do okvare ali iz drugega vzroka ni možno določiti porabe vode na vodomeru, se obračuna povprečna poraba v zadnjem obračunskem obdobju (šest mesecev pri uporabnikih nad 200 m3/mes. in dvanajst mesecev pri ostalih).
Pri uporabnikih, ki porabijo manj kot 200 m3 na mesec, upravljavec mesečno zaračunava porabo v obliki akontacije, ki jo določi na osnovi porabe v zadnjem obračunskem obdobju. Odčitavanje vodomera in obračun porabljene vode opravi upravljavec najmanj enkrat letno.
Pri uporabnikih, ki porabijo več kot 200 m3 vode na mesec, opravi upravljavec odčitek vsak mesec in dejansko porabo tudi obračuna.
22. člen
Do vgraditve vodomerov v skladu z 20. členom tega odloka se uporabnikom brez vodomerov obračunava pavšalna mesečna poraba:
– gospodinjstva             4,5 m3/osebo
– živina                    2,0 m3/glavo
– vikendi                  5,0 m3/objekt
– zaposleni, učenci         2,0 m3/osebo
– turistične sobe     50,0 m3/priključek
Uporabnikom v območju obvezne vgraditve vodomerov iz 20. člena, ki odklanjajo vgraditev vodomera, se z naslednjim mesecem po preteku roka iz obvestila upravljavca zaračuna trikratna pavšalna poraba.
23. člen
Priključnina se zaračunava mesečno v odvisnosti od profila priključne cevi, ne glede na porabo vode.
24. člen
Uporabniki plačujejo porabljeno vodo in priključnino na podlagi izdanih računov v osmih dneh po izstavitvi računa. Uporabnika, ki ne poravna računa v roku iz tega člena, upravljavec opomni in navede posledice neplačanega računa. Če uporabnik ne plača računa v roku navedenem v opominu, upravljavec prekine dobavo vode brez opomina na stroške uporabnika.
Če uporabnik v osmih dneh po prejemu računa posreduje upravljavcu pisni ugovor obračuna, upravljavec do rešitve reklamacije ne sme prekiniti dobave vode.
Pri uporabnikih vode s porabo večjo kot 100 m3 na mesec, se lahko upravljavec in uporabnik dogovorita za drug rok plačila, ki pa ne sme biti daljši od 30 dni.
V. HIDRANTI
25. člen
Hidranti javnega vodovoda služijo požarni varnosti, zato morajo biti vedno dostopni in primerno vzdrževani.
Brez soglasja upravljavca se voda iz hidranta lahko uporabi za gašenje požarov in odpravljanje posledic elementarne nesreče. V takem primeru je uporabnik dolžan v treh dneh po intervenciji pisno obvestiti upravljavca o kraju in času uporabe in o morebitnih pomanjkljivostih hidranta.
26. člen
Odvzem vode iz hidranta je izjemoma dovoljen ob soglasju upravljavca za naslednje namene:
– pranje cest, ulic, trgov,
– zalivanje parkov in javnih nasadov,
– javne prireditve,
– polnjenje cistern za prevoz vode.
Upravljavec je dolžan izdati soglasje za odvzem vode iz hidrantov, če razmere na omrežju predviden odvzem dopuščajo. Uporabnik in upravljavec s pogodbo določita pogoje odvzema in način plačila vodarine. Uporabnik mora imeti lasten, tehnično brezhiben hidrantni nastavek z vodomerom, ki je registriran pri upravljavcu.
Uporabnik mora po uporabi pustiti hidrant v brezhibnem stanju, sicer krije stroške popravila.
Za uporabo hidrantov v internem omrežju, ki se napajajo iz vodovodnega omrežja mimo vodomera, veljajo določbe tega člena. Uporabnik je dolžan upravljavcu zagotoviti dostop do teh hidrantov.
VI. PREKINITEV DOBAVE VODE
27. člen
Upravljavec lahko na stroške uporabnika brez objave prekine dobavo vode:
– če stanje interne vodovodne napeljave ali vodomernega mesta ogroža zdravje uporabnikov oziroma kvaliteto vode v javnem vodovodu,
– če priključek na vodovod ni izdelan v skladu s soglasjem upravljavca ali je izveden brez soglasja upravljavca,
– če interna instalacija ali druge naprave uporabnika ovirajo redno dobavo vode drugim uporabnikom in uporabnik ne odstrani vzroka,
– če uporabnik brez soglasja upravljavca dovoli priključitev drugega uporabnika na svojo interno instalacijo ali razširi lastno napeljavo,
– če uporabnik onemogoči upravljavcu odčitavanje ali zamenjavo vodomera ali pregled priključka in notranjih instalacij,
– če uporabnik brez privolitve upravljavca odstrani plombo na vodnem hidrantu ali kako drugače spremeni izvedbo priključka,
– če uporabnik ravna v nasprotju s pravilnikom,
– če uporabnik ne plača računa niti v 15 dneh po izstavitvi pisnega opomina.
Dobava vode se prekine za čas, dokler ni odpravljen vzrok prekinitve. Uporabnik mora plačati stroške prekinitve in ponovne priključitve ter morebitne stroške, ki so nastali kot posledica.
28. člen
Upravljavec ima pravico brez povračila škode prekiniti dobavo vode tudi v naslednjih primerih:
– za čas izvedbe planiranih vzdrževalnih del,
– za čas odprave nepredvidljivih okvar na objektih in napravah javnega vodovoda,
– v primerih višje sile: potres, požar, suša, onesnaženje vodnih virov, izpad energije in podobno.
Upravljavec je dolžan o prekinitvi obvestiti uporabnike, razen v primerih pod drugo in tretjo alineo, če gre za prekinitev do 6 ur.
V primerih višje sile upravljavec omeji dobavo vode tako, da je na razpolago le za osnovne življenjske potrebe. Če dobave vode ne more zagotoviti iz vodovoda, mora poskrbeti za dovoz minimalnih količin pitne vode.
VII. OBVEZNOSTI UPRAVLJALCA IN UPORABNIKA
29. člen
Upravljavec ima pri oskrbi s pitno vodo naslednje obveznosti:
– skrbi za normalno obratovanje objektov in naprav javnega vodovoda,
– redno vzdržuje objekte in naprave javnega vodovoda, vodomere ter vzdržuje in obnavlja vodovodne priključke,
– obvešča uporabnike o času trajanja in ukrepih ob prekinitvi dobave vode,
– izdaja soglasja za priključitev in omogoča priključitev na javni vodovod,
– ravna v skladu z določili pravilnika
– skrbi za vzdrževanje javnega požarnega omrežja in hidrantov,
– zagotavlja kontrolo kakovosti pitne vode skladno z veljavnimi predpisi,
– redno odčituje vodomere in skrbi za obračun,
– organizira dobavo vode v primeru višje sile in o razmerah poroča pristojnim občinskim organom,
– pripravlja predloge planov obnove, širitve in dopolnitve oskrbovalnih sistemov.
30. člen
Uporabnik ima naslednje obveznosti:
– na javni vodovod se priključi le s soglasjem upravljavca,
– redno vzdržuje interno vodovodno instalacijo, vodomerni jašek in interno hidrantno omrežje,
– upravljavcu dovoli pregled interne vodovodne instalacije,
– upravljavcu dovoli oziroma omogoči dostop do vodomera,
– zaščiti vodomer pred zmrzaljo ali fizičnimi poškodbami,
– redno plačevati prejete račune za dobavo vode,
– pisno obveščati upravljavca o lastninskih spremembah priključitve na javni vodovod,
– javiti vsako spremembo na objektih in napravah javnega vodovoda,
– pridobiti soglasje upravljavca pri predelavi interne vodovodne napeljave ali povečani potrebi po porabi vode,
– ne sme dovoliti priključitve objektov drugih lastnikov na svoje interno omrežje ali vodovodni priključek,
– odgovarja za škodo povzročeno na javnem vodovodu, priključku, ki nastane zaradi prekomernega odvzema brez soglasja upravljavca, neustrezne uporabe ali povratnim učinkom na kvaliteto oskrbe.
Uporabnik se sme oskrbovati z vodo iz javnega vodovoda na način, ki ne poslabšuje oskrbe drugih in ne vpliva na kakovost vode v javnem vodovodu.
Uporabnik se sme oskrbovati iz javnega vodovoda in hkrati iz lastnih virov le pod pogojem, da sta priključek in vse instalacije izvedene ločeno in brez medsebojnih povezav.
31. člen
Investitorji vzdrževanja in rekonstrukcij cest, ulic in trgov, morajo po zaključenih delih vzpostaviti vodovodno omrežje v prvotno stanje.
Upravljavci drugih omrežij (elektro, telefon, plinovod in podobno) morajo pri opravljanju del na svojih objektih in napravah zagotoviti zaščito vodovodnega omrežja. V primeru poškodb morajo naročiti popravilo pri upravljavcu na lastne stroške.
VIII. PRENOS OBJEKTOV IN NAPRAV JAVNEGA VODOVODA V UPRAVLJANJE
32. člen
Pri obstoječih javnih vodovodih, ki niso v upravljanju izvajalca javne službe v Občini Kobarid, se z dnem uveljavitve tega odloka izvede lastninjenje v smislu določil 76. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93). Če dosedanji upravljavec javnega vodovoda ni usposobljen za izvajanje javne službe v skladu z določili tega zakona, se javni vodovod prenese v upravljanje izvajalca javne službe v Občini Kobarid.
33. člen
Za prenos obstoječega vodovodnega sistema v upravljanje izvajalcu javne službe morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji:
– vodovod mora imeti vso potrebno dokumentacijo, situacijo omrežja, evidenco priključkov in drugih elementov na vodu,
– izdelana mora biti evidenca osnovnih sredstev s finančnim ovrednotenjem,
– izračunani morajo biti stroški obratovanja in stroški prevzema,
– vodomeri se vgrajujejo v skladu s programom upravljavca,
– postopek prevzema mora biti izpeljan dokumentirano z zapisnikom o primopredaji.
IX. NADZOR
34. člen
Izvajanje določb tega odloka in predpisov, ki se nanašajo na oskrbo s pitno vodo nadzirajo pristojne inšpekcije in občinska komunalna inšpekcija.
X. KAZENSKI DOLOČBI
35. člen
Z denarno kaznijo do 150.000 SIT se kaznuje za prekršek upravljavec:
1. če prekine dobavo vode v nasprotju z 28. členom odloka,
2. če ne izpolnjuje obveznosti iz 29. člena odloka.
Z denarno kaznijo do 30.000 SIT se za prekršek iz prvega odstavka kaznuje odgovorna oseba izvajalca.
36. člen
Z denarno kaznijo do 150.000 SIT se kaznuje za prekršek uporabnik – pravna oseba ali samostojni podjetnik:
1. če ne izpolnjuje obveznosti iz 30. člena,
2. če prekine dobavo vode drugemu uporabniku,
3. če odvzame vodo iz hidranta v nasprotju s 25. in 26. členom,
4. če odstrani plombo na vodomeru, hidrantnem vodu ali kako drugače spremeni izvedbo priključka.
Z denarno kaznijo do 30.000 SIT se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena.
Z denarno kaznijo do 30.000 SIT se kaznuje za prekršek posameznik, ki stori katero od dejanj iz prvega odstavka tega člena.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
37. člen
Lastninjenje vaških in drugih vodovodov, ki imajo značaj javnega vodovoda ter prenos v upravljanje v skladu z 32. členom odloka se izvede najkasneje v 6. mesecih po uveljavitvi tega odloka.
38. člen
Priključitev obstoječih objektov na javni vodovod v skladu z 11. členom odloka se mora izvesti v roku 6 mesecev po uveljavitvi tega odloka oziroma v šestih mesecih po izgradnji javnega vodovoda.
39. člen
Upravljavci javnih vodovodov so dolžni predložiti občinskemu svetu pravilnik iz 10. člena odloka najkasneje v 12 mesecih po uveljavitvi tega odloka.
40. člen
Uporabniki, ki imajo vgrajene vodomere manjše dimenzije od priključne cevi, za potrebe požarne vode pa vgrajene by-passe, so dolžni v roku 12 mesecev od sprejema odloka namestiti vodomere ustreznih dimenzij, sicer se jim po preteku tega roka zaračuna priključnina za največji profil.
41. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o javnih vodovodih v Občini Tolmin (Uradni glasnik 3/85, 13/86 in 10/93). Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Župan
Občine Kobarid
Pavel Gregorčič, inž. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti