Uradni list

Številka 123
Uradni list RS, št. 123/2000 z dne 28. 12. 2000
Uradni list

Uradni list RS, št. 123/2000 z dne 28. 12. 2000

Kazalo

5149. Odlok o proračunu Mestne občine Ljubljana za leto 2001, stran 13648.

Na podlagi zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94 in 45/97 – odl. US, 56/98, 1/99, 59/99 – odl. US, 61/99 – odl. US, 79/99, 89/99 – odl. US) ter 26. in 85. člena statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 32/95, 33/95, 71/97, 13/98 in 24/00) je Mestni svet mestne občine Ljubljana na 22. seji dne 18. 12. 2000 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Ljubljana za leto 2001
1. člen
S tem odlokom se ureja način izvrševanja proračuna Mestne občine Ljubljana za leto 2001 (v nadaljnjem besedilu: proračun) in upravljanje s prihodki in odhodki proračuna, terjatvami in naložbami ter dolgovi.
2. člen
S proračunom se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom opravlja Mestna občina Ljubljana.
3. člen
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Mestne občine Ljubljana so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja in so prikazani v splošnem delu proračuna.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
Proračun Mestne občine Ljubljana za leto 2001 se določa v višini 41.852,228.001 SIT.
4. člen
V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini 271,848.670 SIT.
O uporabi sredstev proračunske rezerve na predlog oddelka za finance odloča župan in o uporabi poroča mestnemu svetu.
5. člen
Prihodki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi.
Prihodki, ki jih oddelki mestne uprave ustvarijo s svojo dejavnostjo so prihodek proračuna.
Prihodek proračuna so tudi donacije, ki jih Mestna občina Ljubljana prejme od domače ali tuje pravne in fizične osebe.
Kupnina od prodaje finančnega in stvarnega premoženja MOL je prejemek proračuna.
O prodaji stanovanj in stanovanjskih hiš, kjer je MOL manjšinski solastnik odloča župan.
6. člen
Namenski prejemki proračuna so donacije, prihodki stanovanjskega gospodarstva, turistična taksa, pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, odškodnina za spremembo namembnosti kmetijskih zemljišč in gozda, požarna taksa, nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, komunalni prispevki investitorjev, prejeta vračila danih namenskih posojil in druge predpisane namenske takse razen komunalnih in upravnih.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračun.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun za tekoče leto.
Za obseg prenesenih namenskih sredstev se poveča obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika na postavkah – kontih, na katere se nanašajo in proračun.
7. člen
Terjatve iz naslova nerealiziranih prihodkov se lahko zamenjajo za lastniške deleže.
O zamenjavi terjatev za lastniške deleže odloča župan, ki ob pripravi zaključnega računa proračuna o tem obvesti mestni svet.
Župan lahko odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, največ do višine 50.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
Kot dolg iz predhodnega odstavka se ne šteje dolg do občine iz naslova obveznih terjatev.
8. člen
Uporabnik lahko samostojno prerazporeja proračunska sredstva med podkonti istega konta izdatkov v okviru proračunske postavke.
Župan lahko na predlog uporabnika odobri prerazporeditev proračunskih sredstev med postavkami – konti iste podskupine izdatkov v okviru letnega finančnega načrta uporabnika.
Župan o izvršenih prerazporeditvah polletno poroča mestnemu svetu.
9. člen
Sredstva proračuna se med letom zagotavljajo neposrednim in posrednim uporabnikom proračuna, ki so v posebnem delu proračuna določeni kot nosilci postavk (v nadaljnjem besedilu: uporabniki).
Odhodki in drugi izdatki proračuna Mestne občine Ljubljana po uporabnikih so izkazani v posebnem delu proračuna.
10. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
11. člen
Uporabnikom se za delovanje zagotavljajo sredstva za plače in prispevke, za druge osebne prejemke, za plačilo blaga in storitev in za investicijske izdatke.
12. člen
Med odhodki proračuna se predvidi tudi sredstva splošne proračunske rezervacije.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih v proračunu ni bilo mogoče načrtovati.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
13. člen
V imenu občine se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene, sredstva za subvencije pa tudi na podlagi dodatnih drugih tekočih prihodkov.
Subvencije javnim podjetjem iz proračuna Mestne občine Ljubljane se lahko namenjajo le za pokrivanje izgub, ki nastanejo pri opravljanju storitev za potrebe občanov Mestne občine Ljubljane po maloprodajni ceni, ki je nižja od dejanske cene storitev.
Subvencija se dodeli na podlagi pogodbe.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Župan predpiše navodilo o postopkih za izplačila iz proračuna MOL, navodilo o postopkih zadolževanja in prevzemanja obveznosti pravnih oseb v lasti MOL in navodilo o pripravi investicijske dokumentacije in spremljanju investicij.
Župan lahko pooblasti določene osebe za izvrševanje proračuna.
15. člen
Pogodba za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračunskih sredstev se lahko sklene samo skladno s predpisi o javnem naročanju.
16. člen
Sredstva proračuna uporabniki med letom uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Pri tem je potrebno upoštevati zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostni položaj proračuna.
Izjemoma lahko uporabniki dogovarjajo predplačila.
Dogovarjanje predplačil je možno ob predhodnem soglasju oddelka za finance in predložitvi bančne garancije za vračilo predplačila.
17. člen
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino, s katero se izkazuje obveznost za izplačilo.
18. člen
Sredstva poračuna se uporabnikom prednostno zagotavljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki in še omogočajo minimalni obseg delovanja uporabnikov.
19. člen
Uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova:
– investicijskih odhodkov in investicijskih transferov ne smejo presegati 75% sredstev skupin odhodkov “42-investicijski odhodki“ in “43-investicijski transferi“, zagotovljenih v sprejetem letnem finančnem načrtu uporabnika,
– drugih odhodkov proračuna ne smejo presegati 25% sredstev skupin odhodkov “40-tekoči odhodki“ in “41-tekoči transferi“, brez sredstev podskupin odhodkov “400-plače in drugi izdatki zaposlenim“ in “401-prispevkov delodajalcev za socialno varnost“, zagotovljenih v sprejetem letnem finančnem načrtu uporabnika.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih mora uporabnik vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
20. člen
Če prejemki proračuna ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan na predlog oddelka za finance največ za 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov, vendar ne več kot za 10 odstotkov vseh planiranih izdatkov proračuna.
21. člen
Med izvrševanjem proračuna Mestne občine Ljubljana se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, ki jih pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti, ker se njihov prejemnik določi na podlagi javnega razpisa, izvedenega po sprejemu proračuna.
Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
22. člen
Oddelek za finance Mestne uprave mestne občine Ljubljana:
– izvaja finančno poslovanje,
– spremlja in nadzira porabo sredstev pri proračunskih uporabnikih in o morebitnih nepravilnostih obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi uporabniki v mejah planirane porabe zaradi zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna,
– obvešča župana o začasnih likvidnostnih presežkih proračuna in predlaga začasno uporabo prostih denarnih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti.
23. člen
Uporabniki so dolžni predložiti podatke za analizo poslovanja, ki jih zahteva župan, oddelek za finance ali nadzorni odbor.
24. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 400-4/00-10
Ljubljana, dne 18. decembra 2000.
Županja
Mestne Občine Ljubljana
Viktorija Potočnik l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti