Uradni list

Številka 36
Uradni list RS, št. 36/1999 z dne 14. 5. 1999
Uradni list

Uradni list RS, št. 36/1999 z dne 14. 5. 1999

Kazalo

1782. Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave, stran 4213.

Na podlagi 29., 33., 35., 36., 49. in 100.b člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 10/98, 68/98 in 74/98) ter na podlagi 13., 30. in 47. člena statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 15/99) je Občinski svet občine Tržič na 4. seji dne 5. 5. 1999 sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se ureja organizacija in delovno področje občinske uprave.
2. člen
Občinska uprava opravlja upravne, strokovne, organizacijsko-tehnične in administrativne naloge, ki so v skladu z zakoni in drugimi predpisi v pristojnosti občine in izvršuje naloge, ki so nanjo prenesene z zakoni ali jih bo prevzela od države. Slednje bo opravljala v skladu s pooblastili, ki jih bo dobila ob prevzemu teh nalog.
3. člen
Občinska uprava opravlja naloge, določene s tem odlokom, odredbami, pravilniki, sklepi in drugimi akti, ki jih izdajata občinski svet in župan v okviru svojih pristojnosti, ter sodeluje z izvajalci nalog javnega pomena iz občinske pristojnosti. Ravnati mora v skladu z odločitvami občinskega sveta in župana ter uresničevati sprejete odločitve organov občine.
4. člen
Uprava odloča v upravnih stvareh, opravlja nadzorstvo in druge upravne zadeve, izdaja upravne in druge akte ter opravlja druge naloge, ki spadajo v njeno pristojnost po tem odloku in so v skladu s statutom občine.
5. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, delo občinske uprave pa neposredno vodi direktor občinske uprave.
Direktor mora imeti visoko ali višjo strokovno izobrazbo pravne, upravne, organizacijske ali ekonomske smeri ter izpolnjevati vse druge zakonsko določene pogoje.
6. člen
Direktorja občinske uprave in vodje notranjih organizacijskih enot imenuje in razrešuje župan.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
7. člen
V enoviti občinski upravi so za posamezna področja in naloge organizirane naslednje notranje organizacijske enote:
– tajništvo občine,
– urad za urejanje prostora,
– urad za družbene dejavnosti,
– urad za gospodarstvo in gospodarske javne službe,
– urad za finance,
– občinska inšpekcija.
8. člen
Tajništvo občine vodi direktor občinske uprave.
Urade vodijo višji upravni delavci. Vodje uradov so dolžni zagotoviti tehnično-administrativno pomoč odborom občinskega sveta, komisijam občinskega sveta in posameznikom teh teles, ki s svojim delom pokrivajo delovno področje posameznih uradov.
Notranjo organizacijo posameznih notranjih organizacijskih enot predpiše v soglasju z županom direktor občinske uprave, na predlog vodje urada s posebnim pravilnikom, v katerem opredeli podrobnejšo organizacijo dela občinske uprave.
9. člen
Tajništvo občine opravlja naloge strokovnega in organizacijskega značaja, ki so pomembne za delo občinske uprave:
– vodi in usklajuje delo občinske uprave ter jo nadzira,
– usklajuje delo župana in občinske uprave,
– opravlja organizacijske, tehnične in druge naloge za nemoteno delovanje občinske uprave,
– zagotavlja opremo in sredstva za delo občine in njenih organov ter skrbi za njihovo vzdrževanje,
– vodi evidenco in hranjenje aktov ter skrbi za arhiv,
– vodi kadrovske zadeve in skrbi za izobraževanje,
– vodi sprejem, oddajo in evidenco pošte,
– po pooblastilu župana predstavlja občino pri sporih na ustavnem sodišču in drugih upravnih organih,
– skrbi za mednarodno in medobčinsko sodelovanje,
– izvaja naloge izvensodne poravnave sporov,
– skrbi za protokol,
– skrbi za stike z javnostjo,
– upravlja občinsko premoženje,
– pripravlja predloge skupnega delovanja občin na posameznih področjih ali dejavnostih,
– opravlja naloge, ki po svoji naravi ne sodijo v nobenega od ostalih uradov,
– vodi pravne zadeve, ki se nanašajo na naloge vseh občinskih uradov,
– pripravlja pravno-strokovne podlage za odloke in druge občinske akte in skrbi za njihovo usklajenost z ustavo, zakoni in drugimi predpisi,
– opravlja nadzor nad uporabo predpisov v upravnem postopku,
– nadzoruje zakonitost splošnih aktov javnih zavodov, javnih podjetij in drugih organizacij, ki jih potrjuje ali daje soglasje k njim občinski svet,
– vodi zahtevne pravne in upravne postopke, predvsem na področju pridobivanja in oddaje nepremičnin, izvajanja javnih funkcij ter pri investicijskih vlaganjih občine,
– sestavlja pogodbe, ocenjuje prejete pogodbe in pravno spremlja pogodbe o pridobivanju in odtujitvi premičnin in nepremičnin, o koncesijah in uporabi javnega dobra in o drugih razmerjih, v katera stopa občina,
– pravno zastopa občino,
– opravlja strokovne naloge v zvezi z volitvami, referendumi in ljudsko iniciativo,
– nudi pravno svetovanje občanom,
– vodi postopke v zvezi z oddajo javnih naročil in pripravlja postopke podelitve koncesij,
– za potrebe organov občine pripravlja tolmačenja posameznih določil aktov občine,
– zagotavlja prisotnost pripravljalcev gradiv in predlogov iz občinske uprave na sejah občinskega sveta, odborov in komisij,
– zagotavlja administrativno in tehnično podporo organom občine in njihovim delovnim telesom,
– izdaja soglasja in opravlja nadzor nad javnimi prireditvami naloge, ki po svoji naravi sodijo v njegove pristojnosti.
10. člen
Urad za urejanje prostora opravlja naloge na naslednjih področjih:
– skrbi za urejanje prostora in urbanizem,
– pripravlja prostorske načrte občine,
– ureja namembnost urbanega prostora,
– vodi evidenco posegov v prostor,
– skrbi za lokalne javne ceste, javne poti in druge javne površine,
– skrbi za parkirne površine, način in prepoved parkiranja,
– izvaja strokovne naloge in dela na področju stanovanjske dejavnosti,
– ustvarja pogoje za gradnjo stanovanj,
– skrbi za varstvo naravne dediščine in kulturne dediščine,
– skrbi za varstvo zraka, tal, vodnih virov, varstvo pred hrupom ter urejeno zbiranje odpadkov,
– izvaja nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov s področja varstva okolja,
– skrbi, koordinira in nadzira investicije v lokalno infrastrukturo,
– načrtuje oskrbo naselij s toplotno energijo in plinom iz lokalnih omrežij,
– pripravlja strokovna mnenja in informacije s svojega področja dela,
– opravlja naloge, ki po svoji naravi sodijo v njegov delokrog.
11. člen
Urad za družbene dejavnosti opravlja naloge na naslednjih področjih:
– opravlja upravne, strokovne in razvojne naloge za vzgojo, izobraževanje, znanost, kulturo in šport,
– skrbi za javno zdravstveno službo na primarni ravni in lekarniško dejavnost,
– skrbi za izobraževanje in delo z mladimi,
– skrbi za knjižnično in informacijsko dejavnost,
– skrbi za društveno dejavnost,
– skrbi za socialno varstvo, predšolsko varstvo otrok in družin,
– raziskovalno dejavnost,
– skrbi za požarno varnost, civilno zaščito in reševanje v primeru elementarnih nesreč,
– skrbi za socialno ogrožene, invalide in ostarele,
– nadzira občinske javne zavode s področja družbenih dejavnosti in izvaja del nalog s področja le-teh,
– skrbi za varstvo kulturne dediščine,
– izvaja in koordinira naloge na področju investicij vzdrževanja, obnavljanja in nakupa osnovnih sredstev na področju družbenih dejavnosti,
– pripravlja in usklajuje programe nalog s področja družbenih dejavnosti in oblikuje kriterije in merila za vrednotenje teh programov,
– zbira in zagotavlja potrebne podatke in dokumente za financiranje dejavnosti v okviru občinske pristojnosti,
– izvaja republiške finančne transferje ter vodi in spremlja porabo sredstev pri izvajalcih,
– opravlja naloge, ki po svoji naravi sodijo v njegove pristojnosti.
12. člen
Urad za gospodarstvo opravlja naslednje naloge:
– opravlja upravni postopek in druge naloge s področja kmetijstva, trgovin, gostinstva in malega gospodarstva,
– pospešuje razvoj obrti, podjetništva, kmetijstva, gozdarstva in turizma,
– spremlja in analizira gospodarska gibanja in izdaja poročila o tem,
– opravlja statistične obdelave in vodi evidence gospodarskih subjektov,
– načrtuje gospodarski razvoj občine, pripravlja in vodi gospodarske razvojne projekte,
– zagotavlja subvencije in tekoče transferje v gospodarstvo,
– usklajuje in izvaja skupne naloge za pospeševanje posameznih področij gospodarstva,
– izvaja strokovne naloge za občino in njene organe, kadar je občina ustanovitelj ali soustanovitelj gospodarskega subjekta,
– nudi podjetniško svetovanje občanom,
– pripravlja občinske programe za pridobivanje državnih in mednarodnih sredstev,
– organizira javna dela,
– skrbi za demografsko ogrožena območja, občine in razvoj podeželja,
– strokovno sodeluje pri izvajanju dejavnosti turističnih društev in turistično informacijske službe,
– organizira lokalno razvojno koalicijo,
– opravlja nadzor, koordinacijo in strokovne naloge na področju gospodarskih javnih služb,
– organizira komunalno-redarsko službo in izvaja nadzor na področju javnega miru in reda v občini,
– izvaja nadzor v prometu iz občinske pristojnosti,
– opravlja naloge, ki po svoji naravi sodijo v njegovo področje dela.
13. člen
Urad za finance opravlja naloge na naslednjih področjih:
– pripravlja predloge proračuna in rebalansa proračuna ter skrbi za njuno izvrševanje,
– izvaja finančno in materialno poslovanje,
– vodi računovodstvo, knjigovodstvo in obračun plač,
– vodi blagajniško poslovanje,
– izvaja vsa finančna opravila za delovanje občine,
– izdeluje zaključni račun in premoženjsko bilanco,
– izvaja računovodska in finančna opravila za krajevne skupnosti, sklade in izvajalske organizacije,
– izvaja nadzor nad finančnim poslovanjem proračunskih porabnikov,
– pripravlja in sodeluje pri pripravi predpisov za uvajanje davkov iz občinske pristojnosti,
– pripravlja informacije in poročila o finančnem stanju občine in daje mnenje k najemanju in dajanju posojil,
– opravlja naloge, ki po svoji naravi sodijo v njegovo področje dela.
14. člen
Občinska inšpekcija opravlja nadzorstvo nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti.
Inšpekcijsko nadzorstvo neposredno opravljajo občinski inšpektorji kot delavci s posebnimi pooblastili, ki morajo izpolnjevati pogoje predpisane z zakonom o upravi.
Občinski inšpektorji imajo enaka pooblastila, dolžnosti in odgovornosti, kot jih imajo inšpektorji po zakonu o upravi.
Področje nadzora se opredeli s pravilnikom in lahko pokriva tudi področja, ki sicer spadajo pod posamezne urade ali tajništvo občine.
15. člen
Naloge, ki so v pristojnosti občinske uprave, vendar niso naštete v predhodnih členih, opravlja urad, v katerega delovno področje sodi naloga po svojem značaju. Če se je ne da razvrstiti, jo opravi tajništvo občine.
16. člen
Po pooblastilu direktorja lahko urad opravi tudi nalogo, ki po svoji naravi ne sodi v področje njegovega dela.
17. člen
Za posamezne projekte se znotraj uprave oblikujejo delovne skupine, ki pripravijo in realizirajo dobljeno nalogo. Tako projektne skupine določi župan oziroma direktor po njegovem pooblastilu.
18. člen
Upravne naloge izvajajo direktor občinske uprave, višji upravni, upravni, strokovno-tehnični in administrativni delavci, ki morajo biti strokovno usposobljeni za upravne naloge v skladu z zakonom.
19. člen
Zaposleni v upravi morajo opravljati svoje delo v okviru nalog, določenih s predpisi, navodili organov občine in navodili župana, oziroma direktorja občinske uprave.
Za učinkovito in odgovorno opravljenost nalog so odgovorni županu oziroma direktorju občinske uprave.
20. člen
Zaposleni v upravi, ki ima posebna pooblastila, opravlja svoje naloge v okviru pooblastila, ki mora biti dano pisno in se hraniti v osebni evidenci zaposlenega.
III. SREDSTVA ZA DELO OBČINSKE UPRAVE
21. člen
Sredstva za delo občinske uprave določi občinski svet na predlog župana in se zagotovijo v proračunu občine.
22. člen
Občinska uprava del svojih nalog, ki jih opravi po posebnem naročilu ovrednoti in zaračunava, ti prihodki občinske uprave predstavljajo del proračuna.
23. člen
Sredstva za naloge, ki jih država prenese na upravo, financira država iz državnega proračuna.
24. člen
Delo občinske uprave je javno. Za obveščanje javnosti je odgovoren direktor občinske uprave ali drug pooblaščen uradnik, ki mora delovati v skladu z zakonom o varovanju osebnih podatkov.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka župan razreši direktorja občinske uprave in vodje uradov.
Do imenovanja novega direktorja občinske uprave ter vodij občinskih uradov župan brez razpisa imenuje vršilca dolžnosti direktorja občinske uprave in vršilce dolžnosti vodij uradov, ki imajo vse dolžnosti in pravice direktorja oziroma vodij uradov, vendar največ za eno leto.
26. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo veljati vsi členi odloka o organizaciji in delovnem področju občinske uprave (Uradni list RS, št. 73/95) in spremembe odloka o organizaciji in delovnem področju občinske uprave (Uradni list št. 62/96).
27. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 013-05/99-02
Tržič, dne 5. maja 1999.
Župan
Občine Tržič
Pavel Rupar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti