Uradni list

Številka 24
Uradni list RS, št. 24/1999 z dne 10. 4. 1999
Uradni list

Uradni list RS, št. 24/1999 z dne 10. 4. 1999

Kazalo

1179. Odlok o dimnikarski službi na območju Občine Sveti Jurij ob Ščavnici, stran 2757.

Na podlagi 32. člena zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94 in 14/95), 26. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93) ter v skladu s 19. členom statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 37/95) je Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 3 redni seji dne 25. 3. 1999 sprejel
O D L O K
o dimnikarski službi na območju Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom določa Občina Sveti Jurij ob Ščavnici (v nadaljevanju: koncedent) pogoje za podelitev koncesije in opravljanje obvezne gospodarske javne službe pregledovanja, nadzorovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka – v nadaljevanju: dimnikarska služba.
2. člen
Uporabniki gospodarske javne službe iz tega odloka so pravne in fizične osebe, ki imajo ali uporabljajo kurilne naprave, dimne vode in zračnike pri svojem delu in življenju.
II. PREDMET GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE
3. člen
Gospodarska javna služba, ki je predmet tega odloka, zajema pregledovanje nadzorovanje in čiščenje naslednjih vrst naprav:
– male in srednje kurilne naprave na vse vrste goriv, kot jih določa uredba o emisiji snovi v zrak iz kurilnih naprav (Uradni list RS, št. 73/94),
– pomožne naprave, ki so povezane z obratovanjem kurilnih naprav kot so: naprave za pripravo goriva, naprave za čiščenje odpadnih plinov, naprave za odvod ostankov zgorevanja (pepela in ostankov goriva) iz kurilne naprave ali iz prostora s kurilno napravo na deponijo;
– naprave za prezračevanje prostorov, v katerih so kurilne naprave in naprave za dovod zgorevalnega zraka v prostor s kurilno napravo ter naprave za prezračevanje vseh drugih prostorov, ki poteka na podlagi naravnega obtoka zraka.
4. člen
(1) Izvajalec dimnikarske službe (v nadaljevanju: koncesionar) opravlja na vseh napravah, definiranih v predhodnem členu tega odloka:
– preglede (prve, občasne in letne) in izdela strokovna mnenja o skladnosti izvedbe s projektom in predpisi naprav;
– požarne preventivne preglede na dimovodnih, prezračevalnih ter kurilnih napravah v kurilni in nekurilni sezoni (kurilna sezona se šteje vsako leto od 1. 1. do 31. 5. in od 1. 10. do 31. 12.);
– izredne strokovne preglede in meritve vseh naprav na podlagi zahtev pristojnega inšpektorja;
– vodi evidence (kataster) kurilnih, dimovodnih in prezračevalnih naprav, njihovi lokaciji in lastniku in uporabniku, njihovi velikosti itd., kot to določajo veljavni predpisi oziroma navodila pristojnega ministra;
– vodi evidence o vseh izvedenih in neizvedenih dimnikarskih storitvah in druge evidence, če to zahteva koncedent in se za to posebej dogovorita.
– meritve (prve, občasne in letne) emisij snovi v zrak in določa toplotne izgube z dimnimi plini;
– vodenje evidenc (kataster) virov onesnaževanja zraka;
– izdajanje soglasij k uporabi novih in rekonstrukciji obstoječih kurilnih naprav;
– čiščenje in antikorozijsko zaščito na kurilnih napravah in izžiganje katranskih oblog v odvodniku odpadnih plinov in veznih elementih v soglasju z uporabnikom;
– ostale dejavnosti, ki jih določajo predpisi o izvajanju dimnikarske službe.
(2) Kataster ter ostale evidence, ki jih je v skladu z zakonom, tem odlokom in koncesijsko pogodbo dolžan voditi koncesionar za izvajanje javne službe so last koncedenta in jih je koncesionar po prenehanju koncesijskega razmerja dolžan predati lastniku.
III. OBMOČJE IZVAJANJA
5. člen
Dejavnost gospodarske javne službe, ki je predmet podelitve koncesije po tem odloku se izvaja na celotnem območju Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za katerega se podeli le ena koncesija.
IV. PRAVICE IN DOLŽNOSTI UPORABNIKOV
6. člen
Pravice uporabnikov so:
– kadarkoli zahtevati katerokoli dimnikarsko storitev, ki je predmet javne službe,
– zahtevati in dobiti možnost vpogleda v kataster naprav in ostalih evidenc, ki se nanašajo nanj,
– biti pravočasno obveščen o času izvajanja dimnikarske storitve,
– pravico dobiti kakovostno dimnikarsko storitev,
– pravico do pritožbe na kakovost storitev,
– in ostale pravice definirane s tem odlokom in državnimi predpisi.
7. člen
Uporabniki morajo koncesionarju po tem odloku omogočiti izvajanje pregledov, nadzorovanja in čiščenja njihovih kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka. Uporaba izvajanja pregledov nadzorovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka je za uporabnike obvezna.
8. člen
(1) Uporabniki imajo v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe naslednje obveznosti, in sicer morajo:
– prijaviti svoje naprave pooblaščeni dimnikarski službi in nuditi koncesionarju potrebne podatke za vodenje katastra naprav in drugih evidenc v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe,
– omogočiti izvajalcu dimnikarske službe neovirano izvajanje dimnikarskih storitev,
– za nove in rekonstruirane naprave naročiti pri koncesionarju izdelavo strokovnega mnenja, takoimenovanega prvega pregleda in prve meritve o primernosti le-teh,
– pripraviti izvajalcu dimnikarske službe ob neposrednem izvajanju storitev neoviran dostop do vseh naprav, oziroma neoviran vstop v vse prostore, v katerih so ali pa potekajo naprave iz 3. člena tega odloka, ki spadajo pod dimnikarsko službo, omogočiti mora tudi vpogled v načrt naprav in zgradbe, če je to potrebno,
– sporočiti koncesionarju vsako spremembo na napravah, uporabi vrste goriva, časa obratovanja, ki ima za posledico spremembo v emisiji snovi v zrak in vrste ter števila dimnikarskih storitev,
– redno plačevati dimnikarske storitve,
– skrbeti za to, da so njegove naprave pregledane, očiščene in v dobrem stanju,
– v primeru pritožbe na kakovost storitve, je dolžan o tem najprej obvestiti koncesionarja, šele nato koncedenta in pristojno inšpekcijsko službo.
(2) Če uporabnik ne izpolnjuje navedenih pogojev, je izvajalec dimnikarske službe dolžan to takoj sporočiti koncedentu in pristojnemu inšpektoratu.
V. PODELITEV IN POGOJI ZA PODELITEV KONCESIJE
9. člen
(1) Koncedent pridobiva koncesionarje na podlagi javnega razpisa.
(2) Koncesionar mora za opravljanje dejavnosti dimnikarske službe iz 1. člena tega odloka izpolnjevati naslednje pogoje:
– da je registriran za opravljanje dimnikarske dejavnosti ali da izpolnjuje pogoje za pridobitev obrtnega dovoljenja,
– da predloži ustanovitveni akt,
– da ni v postopku stečaja oziroma likvidacije,
– da ima zaposlenih zadostno število delavcev ustrezne izobrazbe za opravljanje strokovnih pregledov, meritve emisij, nadzor obratovanja naprav in čiščenja za razpisano dejavnost,
– da razpolaga z zadostnim obsegom potrebnih delovnih sredstev in priprav,
– da ima najmanj tri leta praktičnih delovnih izkušenj v dejavnosti,
– da predloži reference o dosedanjem delu, iz katerih bo razvidna primernost za podelitev koncesije,
– da se izkaže v finančnem stanju,
– da predloži program izvajanja dejavnosti dimnikarske službe za čas podelitve koncesije, ki ga ponudnik ponudi v ponudbeni dokumentaciji,
– da izpolnjuje dodatne pogoje iz javnega razpisa zahtevane v razpisni dokumentaciji.
VI. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
10. člen
Kot izključni izvajalec dimnikarske službe na področju za katerega je izbran, opravlja storitve pod naslednjimi pogoji da:
– opravlja storitve dimnikarske službe v svojem imenu in za svoj račun,
– prodaja svoje storitve v skladu s ceno h kateri je dal soglasje Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici,
– skrbi za strokovne kadre in tehnična sredstva,
– pri vseh rizičnih posegih na dimovodnih napravah (izžiganje katranskih oblog ipd.) obvesti občinski gasilski center zaradi pripravljenosti,
– na zahtevo koncedenta ali pristojnih inšpektoratov omogoči strokovni in finančni nadzor ter nadzor nad zakonitostjo dela,
– dosledno upošteva tehnične, stroškovne, organizacijske, vzdrževalne in druge standarde ter normative za opravljanje storitev dimnikarske službe,
– spoštuje zahteve definirane s tem odlokom in koncesijsko pogodbo,
– na vsakokratno zahtevo uporabnika opravi storitev koncesionirane gospodarske javne službe v najkrajšem možnem času,
– občini predloži letno poročilo o poslovanju.
VII. VIŠJA SILA
11. člen
(1) Koncesionar je dolžan opravljati storitve dimnikarske službe v okviru objektivnih možnosti tudi ob nepredvidljivih okoliščinah, nastalih zaradi višje sile.
(2) Zaradi nepredvidljivih okoliščin, ki so nastale zaradi višje sile, lahko koncesijsko razmerje preneha samo na podlagi sporazuma med koncedentom in koncesionarjem.
VIII. ZAČETEK IN TRAJANJE KONCESIJE
12. člen
(1) Koncesija prične veljati z dnem podpisa koncesijske pogodbe ter je podeljena za obdobje najmanj petih let.
(2) Koncesionar je dolžan pričeti opravljati storitve dimnikarske službe v roku 30 dni po podpisu koncesijske pogodbe.
(3) Koncesionar je dolžan pred pričetkom izvajanja koncesionirane javne službe obvestiti uporabnike o pogojih uporabe storitev, rokih in načinih čiščenja oziroma pregledovanja, določenimi z zakonom, pravilnikom, tem odlokom in koncesijsko pogodbo.
(4) Pred opravljanjem storitev je potrebno obvestiti posameznega uporabnika vsaj tri dni pred pričetkom del. Obvestilo je lahko poslano pisno ali podano osebno, v večstanovanjskih stavbah z obvestilom na oglasni deski.
IX. VIRI FINANCIRANJA DIMNIKARSKE SLUŽBE
13. člen
(1) Dimnikarska služba se financira iz cene storitev, ki jo koncesionar zaračunava uporabniku v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Za izvajanje dimnikarske službe pridobiva koncesionar finančna sredstva iz cene za opravljeno storitev dimnikarske službe, ki jo zaračunava neposredno uporabnikom dimnikarske službe.
(3) Kolikor zaradi nihanja kupne moči denarja nastopijo cenovne spremembe nad 5% ali zakonskih zahtev se te na podlagi pisne vloge koncesionarja lahko prilagodijo. Odločitev o novih cenah in časovni točki novega obračunavanja s sklepom določi Občinski svet občine Sveti Jurij ob Ščavnici.
X. PLAČILO ZA KONCESIJO
14. člen
(1) Koncesionar je dolžan za vsako leto trajanja koncesije do konca marca tekočega leta plačati koncedentu plačilo za koncesijo (v odstotkih od plačane realizacije) v višini, ki je bila podana v ponudbi in je navedena v koncesijski pogodbi.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka so prihodek proračuna Občine Sveti Jurij ob Ščavnici in se uporabijo za razvoj lokalnih javnih služb.
XI. POSTOPEK JAVNEGA RAZPISA
15. člen
Javni razpis za pridobitev koncesionarja objavi občinski upravni organ Občine Sveti Jurij ob Ščavnici v Uradnem listu Republike Slovenije. Za razpis se smiselno uporabljajo določbe zakona o javnih naročilih.
16. člen
(1) Javni razpis traja od dneva objave do poteka razpisanega roka, ki ni krajši od 30 dni.
(2) Razpis je neuspešen:
– če do poteka razpisanega roka ni predložena nobena veljavna prijava.
Ponudba na razpis je neveljavna:
– če ni prispela v razpisanem roku;
– če ni pravilno opremljena.
– če v razpisu posamezen zahtevan pogoj ni vsebovan v nobeni od pravočasno prispelih prijav.
(3) Če javni razpis ni uspel se ponovi.
(4) V roku enega meseca po zaključenem javnem razpisu tajnik občine na predlog komisije za izbiro koncesionarja in na podlagi soglasja občinskega sveta odloči o izbiri koncesionarja.
(5) O izbiri koncesionarja na podlagi soglasja občinskega sveta odloči tajnik, kot predstavnik koncedenta z upravno odločbo.
17. člen
(1) Postopek javnega razpisa za podelitev koncesije in izbiro koncesionarja izvede komisija, ki jo na predlog župana imenuje občinski svet.
(2) Komisijo sestavljajo:
– 1 član občinskega sveta
– 1 delavec občinske uprave
– 1 predstavnik struktur zaščite in reševanja.
(3) Naloga komisije je odpiranje in analiza prispelih ponudb ter priprava predloga za izbor koncesionarja, ki ga posreduje občinskemu svetu.
(4) Komisija se ob pripravi predloga za izbor koncesionarja posvetuje z Gospodarsko zbornico dimnikarjev Slovenije.
XII. NADZOR NAD IZVAJANJEM KONCESIJE
18. člen
(1) Nadzor nad izvajanjem koncesije opravlja pooblaščeni organ občinske uprave, kateremu mora koncesionar, kadarkoli med delovnim časom, posredovati informacijo o poslovanju in mu omogočiti vpogled v poslovne knjige in evidence v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe.
(2) Delavci občinske uprave, ki izvajajo nadzor iz prejšnjega odstavka, so dolžni podatke o poslovanju obravnavati kot poslovno tajnost.
XIII. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA
19. člen
Razmerje med koncedentom in koncesionarjem preneha:
– s prenehanjem koncesijske pogodbe,
– z odkupom koncesije,
– z odvzemom koncesije,
– s prevzemom koncesionirane gospodarske javne službe v režijo.
XIV. PRENEHANJE KONCESIJSKE POGODBE
20. člen
Koncesijska pogodba preneha po preteku časa, za katerega je bila sklenjena, z odpovedjo, ali z razdrtjem v skladu s pogoji določenimi v tem odloku in koncesijski pogodbi.
XV. ODVZEM KONCESIJE
21. člen
(1) Koncedent lahko odvzame koncesijo koncesionarju:
– če ne začne z opravljanjem koncesije v roku določenem v 12. členu tega odloka,
– če je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot gospodarska javna služba ali kot koncesionirana gospodarska javna služba.
(2) Pogoji odvzema koncesije se podrobneje določijo v koncesijski pogodbi.
XVI. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJA
22. člen
Na območju Občine Sveti Jurij ob Ščavnici je koncesionar izključni izvajalec dimnikarske službe z vsemi pravicami in obveznostmi, ki izhajajo iz tega odloka, koncesijske pogodbe s pravico zaračunavanja plačil za storitev dimnikarske službe.
XVII. ODGOVORNOST ZA ŠKODO
23. člen
(1) Odgovornost za škodo, ki jo povzroči koncesionar pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem dimnikarske službe uporabnikom ali drugim pravnim in fizičnim osebam, se uporabljajo veljavni zakonski predpisi.
(2) Koncesionar mora biti zavarovan proti odgovornosti za škodo, ki jo je zakrivil pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem te gospodarske javne službe.
(3) Pogodba o zavarovanju za namen iz prejšnjega odstavka tega člena mora imeti klavzulo, da je zavarovanje sklenjeno v korist Občine Sveti Jurij ob Ščavnici kolikor pride do prenehanja koncesije po krivdi koncesionarja. Zavarovanje lahko koristi tudi Republika Slovenija, v primeru, da mora sama zagotoviti izvajanje dimnikarske službe namesto Občine Sveti Jurij ob Ščavnici.
XVIII. SKLENITEV KONCESIJSKE POGODBE
24. člen
(1) Z izbranim koncesionarjem sklene koncedent koncesijsko pogodbo, s katero pogodbeni stranki uredita medsebojna razmerja v zvezi z opravljanjem koncesionirane gospodarske javne službe.
(2) Za podpis koncesijske pogodbe se pooblasti župana. Koncesijska pogodba je javna.
(3) Za vprašanja v zvezi s koncesijsko pogodbo se uporabljajo določbe zakona.
XIX. KONČNI DOLOČBI
25. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka se v Občini Sveti Jurij ob Ščavnici prenehajo uporabljati akti, ki urejajo to področje v Občini Gornja Radgona.
26. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 35300/0008/99
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 25. marca 1999.
Župan
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici
Slavko Mihalič l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti