Uradni list

Številka 43
Uradni list RS, št. 43/1998 z dne 5. 6. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 43/1998 z dne 5. 6. 1998

Kazalo

1871. Pravilnik o postopkih za izplačila iz proračuna, stran 3073.

Na podlagi 87. člena zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 5/96, 78/97, 87/97 in 34/98) in 99. člena zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94 in 20/95 – odločba US) izdaja minister za finance
P R A V I L N I K
o postopkih za izplačila iz proračuna
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja:
– postopke pri izdaji soglasij k pogodbam, ki jih sklepajo uporabniki proračuna (v nadaljnjem besedilu: uporabniki),
– obveščanje Ministrstva za finance o prevzetih obveznostih uporabnikov,
– postopke izplačil iz proračuna Republike Sklovenije (v nadaljnjem besedilu: proračun) in
– postopke izplačil pri uporabniku.
2. IZDAJANJE SOGLASIJ K POGODBAM, OBVEŠČANJE MINISTRSTVA ZA FINANCE O PREDOBREMENITVAH PRORAČUNA IN FINANČNO OVREDNOTENI PROGRAMI
2. člen
Skladno z zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije smejo uporabniki prevzemati obveznosti, ki zahtevajo odhodek proračuna, če so za njihovo izpolnitev na razpolago sredstva, namensko izkazana v posebnem delu proračuna.
Uporabniki prevzemajo obveznosti, ki zahtevajo odhodek proračuna, s sklepanjem pogodb, z izdajo drugih listin, ki imajo značaj pogodbe, z izdajo podzakonskih aktov in posamičnih pravnih aktov (npr. odločbe o zaposlitvi, upravne odločbe, sklepi).
Prevzete obveznosti, ki zahtevajo odhodek proračuna, so tudi obveznosti, ki izhajajo neposredno iz zakona ali drugega splošnega predpisa ali na teh pravnih podlagah izdanih posamičnih pravnih aktov.
3. člen
Prevzete obveznosti, ki zahtevajo odhodek proračuna, predstavljajo predobremenitev proračuna.
4. člen
Uporabniki obveščajo Ministrstvo za finance o predobremenitvah proračuna na obrazcu “Finančni elementi predobremenitev”, ki je v prilogi št. 1 in je sestavni del tega pravilnika (v nadaljnjem besedilu: obrazec FEP). Obrazec FEP se uporablja tudi za pridobitev soglasja Ministrstva za finance k pogodbam in za potrditev finančno ovrednotenih programov.
Na obrazcu FEP mora biti označeno, ali se predlaga za:
– pridobitev soglasja Ministrstva za finance,
– evidentiranje predobremenitev proračuna,
– potrditev finančno ovrednotenih programov.
2.1. Postopki pri izdaji soglasij k pogodbam
5. člen
Uporabnik mora pridobiti soglasje Ministrstva za finance – Sektorja za proračun (v nadaljnjem besedilu: sektorja za proračun) pred sklenitvijo pogodbe, če:
– pogodbena vrednost presega znesek, ki je določen z zakonom,
– je v pogodbi predvideno predplačilo,
– se s pogodbo prevzemajo obveznosti, ki zahtevajo plačilo v naslednjih proračunskih letih,
– sklepa pogodbe enake vsebine z različnimi izvajalci ali upravičenci (tipske pogodbe).
Skladno s tretjo alineo prejšnjega odstavka je potrebno v obdobju začasnega financiranja pridobiti soglasje tudi k pogodbam, ki zahtevajo plačilo po koncu obdobja začasnega financiranja, čeprav v istem proračunskem letu.
6. člen
Za pridobitev soglasja posreduje uporabnik sektorju za proračun:
– nepodpisano pogodbo,
– izpolnjen obrazec FEP, na katerem je označeno, da je namenjen za pridobitev soglasja in
– drugo dokumentacijo, ki pojasnjuje finančne elemente pogodbe.
Nepopolne vloge ali nepravilno izpolnjen obrazec FEP sektor za proračun vrne uporabniku v dopolnitev.
Vsaka stran nepodpisane pogodbe, ki je predložena v soglasje, mora biti parafirana s strani uporabnika.
V pogodbah, za katere se zahteva soglasje, ker pogodbena vrednost presega znesek, določen z zakonom, mora biti posebej navedeno, da je soglasje Ministrstva za finance, izdano na obrazcu FEP, pogodbi priloženo in je sestavni del pogodbe.
Če je k pogodbi potrebno pridobiti predhodno soglasje komisije, ki jo imenuje Vlada Republike Slovenije ali predhodno soglasje donatorja, tako soglasje pridobi uporabnik pred sklenitvijo pogodbe.
7. člen
Uporabnik podpiše pogodbo po pridobitvi soglasja sektorja za proračun. Zadnji podpiše pogodbo dobavitelj oziroma izvajalec.
8. člen
Če se spremenijo elementi pogodbe, na katero je bilo že dano soglasje in še ni podpisana s strani dobavitelja oziroma izvajalca, mora uporabnik novo pogodbo ponovno predložiti v soglasje.
Če se spremenijo določbe že sklenjene pogodbe, h kateri je sektor za proračun že izdal pozitivno soglasje, pripravi uporabnik aneks k pogodbi in ga posreduje v soglasje sektorju za proračun po enakih postopkih, kot velja za osnovno pogodbo.
9. člen
Sektor za proračun izda pozitivno soglasje ali izdajo soglasja zavrne v desetih dneh po prejemu popolne vloge za izdajo soglasja. Pri tem preveri:
– ustreznost finančnih določil pogodb,
– namen in
– višino v proračunu zagotovljenih sredstev.
Soglasje ali zavrnitev soglasja sektor za proračun posreduje uporabniku na istem obrazcu FEP na katerem je bilo soglasje zahtevano. Izdano soglasje evidentira kot rezervacijo proračunskih sredstev, nepodpisano pogodbo pa arhivira.
10. člen
V primeru, ko uporabnik sklepa pogodbe z enako vsebino z različnimi izvajalci ali upravičenci, lahko uporabnik posreduje sektorju za proračun vlogo za izdajo soglasja k tipski pogodbi pred sklenitvijo pogodb. Vlogo za izdajo soglasja posreduje tako, da na obrazcu FEP izkaže skupne finančne obveznosti po pogodbah, vlogi pa priloži:
– vzorec tipske pogodbe,
– seznam izvajalcev oziroma upravičencev, s katerimi bodo pogodbe sklenjene,
– finančne obveznosti do posameznih izvajalcev oziroma upravičencev.
2.2. Obveščanje Ministrstva za finance o predobremenitvah proračuna
11. člen
Uporabnik sklenjene pogodbe predloži svoji finančno računovodski službi takoj, vendar najkasneje v petih dneh po podpisu pogodbe. Sklenjenim pogodbam, h katerim ni bilo potrebno prodobiti soglasja Ministrstva za finance, priloži obrazec FEP, na katerem je označeno, da je pogodba namenjena za evidentiranje predobremenitev. Sklenjenim pogodbam, h katerim je bilo izdano soglasje, uporabnik priloži kopijo obrazca FEP, na katerem je sektor za proračun izdal soglasje.
Sklenjenim tipskim pogodbam, h katerim je bilo izdano soglasje, uporabnik priloži kopijo obrazca FEP, na katerem je sektor za proračun izdal soglasje ter seznam izvajalcev oziroma upravičencev, skupaj s finančnimi obveznostmi do posameznih izvajalcev oziroma upravičencev, skladno z 10. členom tega pravilnika.
Finančno računovodska služba uporabnika podatke iz obrazca FEP evidentira kot predobremenitev proračuna, pogodbe pa arhivira.
12. člen
Sklenjenim pogodbam, v katerih je predvideno predplačilo, uporabniki priložijo tudi dokumente o zavarovanju predplačila.
13. člen
Finančno računovodske službe uporabnikov, za katere računovodstva ne vodi Minstrstvo za finance, morajo isti dan oziroma najkasneje v dveh dnevih posredovati sektorju za javno računovodstvo Ministrstva za finance (v nadaljevanju: sektorju za javno računovodstvo) podatke o predobremenitvah na izpolnjenem obrazcu FEP. Sektor za javno računovodstvo podatke o predobremenitvah zavede v enotno bazo predobremenitev.
14. člen
Za naloge, ki jih financira več uporabnikov, se sklene z izvajalcem ena večstranska pogodba.
Uporabniki izpolnijo in podpišejo skupni obrazec FEP, in sicer vsak uporabnik za tisti del stroškov po sofinancerski pogodbi, ki bremenijo njegovo proračunsko postavko. V pogodbi prvonavedeni proračunski uporabnik, posreduje pogodbo, skupni obrazec FEP in ustrezno dokumentacijo v postopek izdaje soglasja ali evidentiranja predobremenitev.
15. člen
Za obveznosti, ki izhajajo iz pogodb o delu in drugih izplačil, kjer je potrebno upoštevati zakon o dohodnini, navedejo uporabniki v obrazcu višino obveznosti, ki izhaja iz pogodbe, povečano za davke in prispevke.
16. člen
Za pogodbe, v katerih je obveznost določena v devizah, se v obrazcu FEP navede obveznost za plačilo v valuti, ki je navedena v pogodbi.
Evidentirane predobremenitve, ki izhajajo iz deviznih obveznosti, se vsaj enkrat mesečno uskladijo s spremembami deviznih tečajev.
2.3. Finančno ovrednoteni programi
17. člen
Za obveznosti iz 2. člena tega pravilnika, ki se ne prevzemajo s pogodbami, pripravijo uporabniki finančno ovrednotene programe.
18. člen
Iz finančno ovrednotenega programa mora biti razvidno:
– področje, na katero se nanaša finančno ovrednoteni program,
– pravna podlaga za izplačilo,
– številka in naziv proračunske postavke, iz katere se obveznosti poravnavajo,
– tabelarični prikaz izračuna obsega sredstev po posameznih vrstah obveznosti in dinamiko izplačil po mesecih za posamezno obveznost, za celotno proračunsko obdobje.
19. člen
Finančno ovrednotene programe za plače, prispevke in davke delodajalca in del drugih osebnih prejemkov, med katere spada prehrana delavcev, prevoz na delo in z dela, regres za letni dopust, jubilejne nagrade, odpravnine in solidarnostne pomoči, pripravijo uporabniki na osnovi načrta delovnih mest. Pri pripravi finančno ovrednotenega programa se smiselno upoštevajo določila 18. člena tega pravilnika.
20. člen
Uporabniki posredujejo finančno ovrednotene programe skupaj z obrazcem FEP v potrditev sektorju za proračun najmanj petnajst dni pred prvim izplačilom iz proračuna. Sektor za proračun finančno ovrednotene programe v desetih dneh potrdi ali zavrne na istem obrazcu FEP, na katerem je bila zahtevana potrditev. Potrjen obrazec FEP sektor za proračun posreduje uporabniku in sektorju za javno računovodstvo.
Podatke iz potrjenega obrazca FEP sektor za proračun evidentira kot predobremenitev proračuna, finančno ovrednotene programe pa arhivira.
3. POSTOPEK IZPLAČIL IZ PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE
21. člen
Z računov proračuna se nakazujejo sredstva na račun uporabnika ali plačujejo obveznosti direktno končnemu porabniku, skladno z navodilom ministra, pristojnega za finance.
22. člen
Dokumentacijo za izplačilo iz proračuna za plačilo obveznosti predložijo uporabniki svoji računovodski službi v enem izvodu takoj, najkasneje pa v petih dneh po prejemu ustreznih listin.
Postopki za izplačilo sredstev iz proračuna so enotni, ne glede na to, ali vodi računovodsko poslovanje za uporabnika sektor za javno računovodstvo ali ne.
23. člen
Računovodska služba uporabnika predloži sektorju za javno računovodstvo podatke za izplačilo sredstev iz proračuna na obrazcih in na način, kot je predvideno s tem pravilnikom, v treh dneh po prejemu listin, ki so podlaga za izplačilo iz proračuna, vendar najkasneje pet delovnih dni pred zapadlostjo obveznosti, razen če ni s tem pravilnikom določeno drugače.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka tega člena lahko minister, pristojen za finance, dovoli krajši rok za predložitev dokumentacije in podatkov za izplačilo sredstev iz proračuna. Odobritev ni potrebna za izplačila sredstev iz proračuna za jamstva, socialne transfere, obveznosti do ZPIZ in odplačila državnega dolga s pripadajočimi obrestmi in stroški.
3.1. Predložitev dokumentacije računovodski službi uporabnika
3.1.1. Predložitev dokumentacije za izplačilo sredstev iz proračuna
24. člen
Uporabniki predložijo svoji računovodski službi v izplačilo originalne listine.
25. člen
Poleg originalnih listin predložijo svoji računovodski službi “odredbo za plačilo – nakazilo” (v nadaljevanju: odredbo), iz katere mora biti razvidno:
– evidenčna številka odredbe,
– številka in naziv uporabnika,
– davčna številka (šifra) in naziv upravičenca iz šifranta poslovnih partnerjev,
– žiro račun upravičenca in sklicna številka,
– znesek odredbe v tolarjih oziroma v drugi valuti z navedbo vrste tečajne liste in tečaja,
– originalna in evidenčna številka dokumenta,
– datum zapadlosti po dokumentu,
– način plačila (gotovinsko ali negotovinsko),
– datum zapadlosti po odredbodajalcu,
– številka predobremenitve (številka obrazca FEP),
– številka in naziv proračunske postavke,
– proračunsko leto,
– stroškovno mesto plačnika iz šifranta organizacijskih enot,
– namen nakazila iz šifranta namenov nakazil,
– opis del, ki se plačujejo,
– stroškovno mesto prejemnika iz šifranta organizacijskih enot,
– datum in podpis predlagatelja,
– datum in podpis strokovne službe,
– žig uporabnika,
– datum in podpis odredbodajalca.
Šifrant organizacijskih enot in šifrant namenov nakazil predpiše minister, pristojen za finance v skladu z zakonom o izvrševanju proračuna.
26. člen
Dokumenti, iz katerih izhajajo redna ali občasna plačila obveznosti različnim upravičencem, ki imajo enak datum zapadlosti po računih, se lahko opremijo s skupno odredbo. Skupna odredba mora vsebovati vse elemente odredbe iz 25. člena tega pravilnika. Elementi odredbe, ki so skupni predloženim listinam, se v skupinski odredbi navedejo le enkrat.
27. člen
Odredba mora vsebovati vse zahtevane in predpisane podatke. Podpis odredbodajalca mora biti uradno prijavljen v Sektorju za javno računovodstvo. Podpis predlagatelja in podpis odgovornega delavca za strokovno službo nista obvezna podatka v odredbi.
Kolikor se račun oziroma obračunska situacija plačuje iz več proračunskih postavk, mora biti v odredbi točno navedeno, kolikšen znesek se plača iz posamezne proračunske postavke.
Za devizne obveznosti se v odredbi navede obveznost v valuti, ki je navedena na računu ali obračunski situaciji ter opredeli tečajna lista in tečaj po katerem se obveznost preračuna v tolarje.
28. člen
Izplačila, ki temeljijo na pogodbah o delu, avtorskih pogodbah in druga izplačila, pri katerih je potrebno upoštevati zakon o dohodnini, se opravljajo dvakrat mesečno in sicer petnajstega in zadnjega dne v mesecu.
Dokumentacijo za obračun obveznosti, ki temeljijo na pogodbah o delu in avtorskih pogodbah, dostavijo uporabniki v izplačilo računovodski službi najmanj deset delovnih dni pred predvidenim izplačilnim dnem.
29. člen
Računovodska služba uporabnika dokumentacijo pregleda z vidika predpisov, ki urejajo računovodsko poslovanje.
Računovodska služba uporabnika dokumentacijo vrne, če ugotovi, da:
– je dokumentacija nepopolna,
– dokumentacija ne ustreza namenu proračunske postavke, iz katere se predlaga izplačilo,
– listine niso likvidirane skladno s predpisi.
Ustrezno in popolno dokumentacijo knjiži kot obveznost za plačilo.
Če računovodska služba uporabnika ugotovi, da izkazane obveznosti presegajo razpoložljiva sredstva na proračunski postavki ali niso v skladu z evidentiranimi predobremenitvami, obveznost knjiži, uporabnika pa obvesti, da plačila ni mogoče opraviti. Uporabnik je dolžan zagotoviti manjkajoča sredstva na proračunski postavki oziroma uskladiti evidenco predobremenitev.
30. člen
Na osnovi ustrezne in popolne dokumentacije pripravi računovodska služba uporabnika izpis “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” po posameznih uporabnikih. V izpisu “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” so navedeni posamezni računi oziroma obračunske situacije po posameznih proračunskih postavkah.
Iz izpisa “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” morajo biti razvidni:
– številka proračunske postavke, iz katere se obveznost plačuje,
– številka dokumenta,
– poslovni partner oziroma dobavitelj,
– vrsta stroška in opis knjižbe,
– številka predobremenitve (obrazec FEP),
– tip dokumenta, s katerim se določa prioriteta,
– znesek za plačilo.
Obveznosti za plačilo sredstev iz računov proračuna direktno končnemu porabniku se na izpisih posebej označijo.
31. člen
Na osnovi izpisa “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” pripravi računovodska služba uporabnika standardni izpis “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna” po posameznih uporabnikih ločeno po:
– predvidenih dnevih nakazila sredstev iz proračuna in
– posameznih proračunskih postavkah.
32. člen
Ne glede na določila 30. člena tega pravilnika se lahko v izpisu “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” obveznosti ne prikažejo po posameznih dokumentih, temveč v zbirnem znesku po proračunskih postavkah in predobremenitvah, vendar ločeno po vrstah, za naslednja izplačila:
– za drobne materialne stroške, ki potekajo preko tolarske blagajne,
– za drobne materialne stroške, ki potekajo preko devizne blagajne,
– za potne stroške in dnevnice, ki potekajo preko tolarske blagajne,
– za potne stroške in dnevnice, ki potekajo preko devizne blagajne,
– za pogodbe o delu,
– za avtorske honorarje,
– za druge izdatke, od katerih se skladno z zakonom o dohodnini plačuje davek,
– za štipendije,
– za porodnine.
33. člen
Računovodski delavec izpis “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” in izpis “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna” podpiše in opremi z datumom in žigom ter ga posreduje sektorju za proračun. S podpisom odgovarja za skladnost podatkov v izpisih z originalno dokumentacijo, z računovodskimi predpisi in tem pravilnikom.
Računovodska služba uporabnika originalno dokumentacijo arhivira.
3.1.2. Predložitev dokumentacije za obračun in izplačilo sredstev iz proračuna za plače
34. člen
Za obračun plač in drugih osebnih prejemkov posredujejo uporabniki podatke svoji računovodski službi. Najkasneje do desetega v mesecu posredujejo:
– dokumentacijo in podatke o osnovnih plačah z minulim delom in dodatki iz odločb, delovni uspešnosti, nadurnem delu, dodatkih za posebne pogoje dela in drugih osebnih prejemkih,
– nalog za obračun plač, ki ga podpiše odredbodajalec.
Dokumentacija in podatki o novih odločbah za že zaposlene delavce, ki jih uporabnik posreduje po desetem v mesecu, se upoštevajo pri izplačilu plač v naslednjem mesecu.
35. člen
Ne glede na določila prejšnjega člena tega pravilnika lahko uporabniki posredujejo svoji računovodski službi najkasneje do petnajstega v mesecu:
– dokumentacijo in podatke o novih zaposlitvah,
– odločbe o novih zaposlitvah,
– nalog za obračun plač novo zaposlenih, ki ga podpiše odredbodajalec.
Dokumentacija in podatki o novih zaposlitvah, ki jih uporabnik posreduje po petnajstem v mesecu, se upoštevajo pri izplačilu plač v naslednjem mesecu.
36. člen
Iz podatkov za obračun osnovnih plač z minulim delom mora biti razviden poimenski seznam zaposlenih in pripadajoči količniki za osnovne plače z minulim delom in dodatki iz odločb, s katerimi je določena plača zaposlenega. V primeru spremembe podatkov za posameznega zaposlenega v primerjavi s predhodnim mesecem morajo biti računovodski službi posredovane nove odločbe.
Iz podatkov za obračun delovne uspešnosti mora biti razviden poimenski seznam upravičencev in pripadajoči znesek za delovno uspešnost. Iz podatkov za obračun nadurnega dela mora biti razviden poimenski seznam upravičencev ter dejansko število opravljenih nadur v posameznem mesecu. Iz podatkov za obračun dodatkov za posebne pogoje dela mora biti razviden poimenski seznam upravičencev ter dejansko število opravljenih ur dela po vrstah dodatkov.
Iz dokumentacije in podatkov, ki je potrebna za izplačilo sredstev za prejemke, ki se izplačujejo istočasno kot plače (regres za prehrano v gotovini, prevoz na delo, jubilejne nagrade, odpravnine, regres za letni dopust, solidarnostne pomoči in podobno), mora biti razviden seznam upravičencev in znesek obveznosti po posameznih vrstah osebnih prejemkov.
37. člen
Podatkom za obračun delovne uspešnosti funkcionarjev morajo biti priloženi sklepi vlade, ki to določajo.
38. člen
Računovodska služba uporabnika pripravi na osnovi ustrezne in popolne dokumentacije iz 34. in 35. člena tega pravilnika obračun plač, ki ga posreduje uporabniku. Istočasno računovodska služba uporabnika preveri ali so razpoložljiva sredstva na proračunski postavki in v skladu z evidentiranimi predobremenitvami ter v primeru neskladja opozori uporabnika, da je potreben popravek naloga za obračun plač.
39. člen
Na osnovi obračuna plač pripravi uporabnik odredbo za izplačilo plač, ki jo posreduje svoji računovodski službi.
Iz odredbe za izplačilo plač mora biti razvidno:
– številka in naziv proračunske postavke,
– znesek, ki se plačuje (skupni za vse delavce za določeno obdobje – mesec),
– številka finačno ovrednotenega programa,
– namen nakazila iz šifranta namenov nakazil,
– datum izplačila plač,
– stroškovno mesto plačnika iz šifranta organizacijskih enot,
– datum in podpis predlagatelja,
– žig uporabnika,
– datum in podpis odredbodajalca.
40. člen
Obveznosti, ki izhajajo iz obračuna plač in za katere je bila izdana odredba za izplačilo plač, računovodska služba uporabnika knjiži kot obveznost za plačilo, ki predstavlja osnovo za izpis “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” in izpis “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna”. Pri tem smiselno upošteva določila 30., 31. in 33. člena tega pravilnika.
41. člen
Za plačilo obveznosti za druge osebne prejemke, ki se plačujejo na osnovi računov (del prehrane, šolnine in podobno) se smiselno uporabljajo določbe poglavja 3. 1. 1. tega pravilnika, za plačilo solidarnostne pomoči, ki se ne izplačuje istočasno kot plače, pa določbe poglavja 3. 1. 2. tega pravilnika.
3.2. Predložitev podatkov sektorju za proračun
42. člen
Uporabnikom se iz proračuna nakazujejo sredstva za materialne stroške in programske naloge ter sredstva za plače, druge osebne prejemke in prispevke ter davke delodajalca na osnovi izpisa “Specifikacije zahtevkov za izplačilo iz proračuna” in izpisa “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna”, ki jih računovodska služba uporabnika predloži sektorju za proračun.
Kolikor računovodska služba uporabnika ni vključena v enotni računalniško podprti računovodski program, obveznosti za plačilo sredstev za plače, druge osebne prejemke in prispevke ter davke delodajalca ne uvrsti na izpis “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” in izpis “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna”. V tem primeru so osnova za nakazilo sredstev za plače podatki iz obrazca “Specifikacija zahtevkov za izplačilo plač, drugih osebnih prejemkov ter prispevkov in davkov delodajalca iz proračuna”, ki je priloga številka 2 tega pravilnika. Podatki iz obrazca “Specifikacija zahtevkov za izplačilo plač, drugih osebnih prejemkov ter prispevkov in davkov delodajalca iz proračuna” so določeni v 43. členu tega pravilnika in nadomeščajo izpis “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna”.
Sektor za proračun “Specifikacijo zahtevkov za izplačilo iz proračuna” potrdi. Ob tem preveri ali so:
– sredstva na proračunski postavki in
– obveznosti v skladu z evidentiranimi predobremenitvami.
43. člen
Računovodska služba uporabnika posreduje sektorju za proračun podatke o potrebnih sredstvih za plače, druge osebne prejemke ter prispevke in davke delodajalca na obrazcu “Specifikacija zahtevkov za izplačilo plač, drugih osebnih prejemkov ter prispevkov in davkov delodajalca iz proračuna”. V obrazcu ali izpisu “Specifikacija zahtevkov za izplačilo plač, drugih osebnih prejemkov ter prispevkov in davkov delodajalca iz proračuna” se prikažejo obveznosti po posameznih proračunskih postavkah, po številkah predobremenitev in po dnevih zapadlosti, ločeno za:
– neto plače,
– prispevke in davek iz bruto plač,
– prispevke in davke delodajalca in
– druge osebne prejemke.
Na istem izpisu se prikažejo tudi potrebna sredstva za plače po posameznih proračunskih postavkah in po namenih za izplačilo:
– osnovnih plač z minulim delom,
– delovne uspešnosti,
– nadurnega dela,
– dodatkov za posebne pogoje dela,
– prispevkov in davkov delodajalca,
– drugih osebnih prejemkov.
Računovodska služba uporabnika obvesti sektor za proračun tudi o znesku refundiranih sredstev iz naslova boleznin, invalidnin, ipd. Za znesek refundiranih sredstev se zmanjšajo potrebna sredstva za izplačilo plač iz proračuna.
44. člen
Na osnovi potrjene “Specifikacije zahtevkov za izplačilo iz proračuna” Sektor za proračun pripravi predlog izplačil sredstev iz proračuna za likvidnostno komisijo, ki jo imenuje minister, pristojen za finance.
Iz predloga izplačil sredstev iz proračuna so razvidna predvidena izplačila za določen dan po uporabnikih ter zbirno:
– po posameznih ministrstvih,
– za vladne službe,
– za upravne enote,
– za pravosodne organe.
45. člen
V skladu z odločitvijo likvidnostne komisije sektor za proračun odobri posamezna izplačila v izpisu “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna”.
Kolikor predlog izplačil po posameznih uporabnikih za določen dan presega na likvidnostni komisiji odobrena sredstva za izplačilo iz proračuna, sektor za proračun odobri le posamezna izplačila v izpisu “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” v soglasju z računovodsko službo uporabnika, po pisni odločitvi uporabnika o prednostnih izplačilih.
Potrjen in odobren izpis “Specifikacija zahtevkov za izplačilo iz proračuna” odgovorni delavec v sektorju za proračun podpiše in opremi z žigom ter ga posreduje sektorju za javno računovodstvo. S podpisom odgovarja za skladnost potrditve in odobritve izplačil s proračunskimi predpisi in tem pravilnikom.
46. člen
Na osnovi s strani sektorja za proračun potrjene in odobrene “Specifikacije zahtevkov za izplačilo iz proračuna”, sektor za javno računovodstvo na dan zapadlosti plačila izvrši nakazilo sredstev iz računov proračuna na račun uporabnika oziroma plačilo obveznosti iz proračuna končnemu porabniku.
47. člen
Isti dan računovodska služba uporabnika opravi plačilo obveznosti po “Specifikaciji zahtevkov za izplačilo iz proračuna” iz računa uporabnika.
4. PLAČEVANJE OBVEZNOSTI MED UPORABNIKI IN IZPLAČILA SREDSTEV IZ NASLOVA LASTNE DEJAVNOSTI
4.1. Plačevanje obveznosti med uporabniki
48. člen
Obveznosti zaračunavajo uporabniki med seboj skladno s posebnim navodilom ministra, pristojnega za finance, plačujejo pa skladno s tem pravilnikom.
Uporabniki predložijo obračune za izplačila odhodkov iz naslova zaračunavanja med uporabniki na način, kot je opredeljeno v 24. do 33. členu tega pravilnika s pripisom, da se računi nanašajo na izplačila odhodkov iz naslova zaračunavanja med uporabniki.
4.2. Izplačilo sredstev iz naslova lastne dejavnosti
49. člen
Za spremljanje prihodkov iz naslova lastne dejavnosti se za posamezno ministrstvo vodi posebna evidenca v okviru enotnega knjigovodstva uporabnika.
50. člen
Uporabniki predložijo dokumentacijo za izplačila odhodkov iz naslova lastne dejavnosti na način, kot je opredeljeno v 24. do 33. členu tega pravilnika. V odredbi se namesto proračunske postavke vpiše postavka lastne dejavnosti.
51. člen
Presežki prihodkov nad odhodki iz naslova lastne dejavnosti se nakazujejo na račun proračuna v skladu z navodilom ministra, pristojnega za finance.
5. POSEBNE DOLOČBE
52. člen
Na dokumentaciji, ki se posreduje Ministrstvu za finance, mora biti naveden naslovni sektor Ministrstva za finance. Dokumentacija se dostavlja v sprejemno informativno pisarno na Beethovnovo 11, 1000 Ljubljana. Prejem se v sprejemno informativni pisarni potrdi in zavede.
Obrazci in izpisi, ki so predvideni s tem pravilnikom, morajo biti pravilno izpolnjeni, uradno podpisani in opremljeni z žigom uporabnika. S podpisom odgovorna oseba uporabnika odgovarja za pravilno izpolnitev obrazcev in izpisov, v skladu s tem pravilnikom.
53. člen
Uporabniki posredujejo sektorju za proračun skupaj z izpisom “Specifikacija zahtevkov za izplačilo plač, drugih osebnih prejemkov in prispevkov ter davkov delodajalca iz proračuna” tudi podatke o številu zaposlenih in pripadajoče količnike za določitev plače (podatki so iz odločb, ki so bile izdane zaposlenim, vendar brez delovne uspešnosti) po stanju petnajstega dne v mesecu za mesec, za katerega se izplačujejo plače. Podatke posredujejo na obrazcu “Podatki o številu zaposlenih in količnikih za določitev plač”, ki je priloga številka 3 in je sestavni del tega pravilnika.
Ne glede na določilo prejšnjega odstavka za uporabnike, za katere vodi kadrovsko evidenco Kadrovska služba vlade Republike Slovenije, le-ta posreduje podatke o številu zaposlenih in pripadajoče količnike za določitev plače (podatki so iz odločb, ki so bile izdane zaposlenim, vendar brez delovne uspešnosti) sektorju za proračun, najkasneje zadnjega v mesecu.
54. člen
Računovodske službe uporabnikov morajo sredstva, ki so bila nakazana iz računa proračuna na račun uporabnika takoj izplačati za namene, za katere so bila nakazana.
Če so bila iz proračuna tekočega leta nakazana sredstva na račun uporabnika, pa niso bila v celoti porabljena, se neporabljen del sredstev vrne na račun proračuna, na isto proračunsko postavko kot zmanjšanje odhodka.
Denarna sredstva, nakazana iz proračuna v preteklih letih in izkazana v zaključnih računih uporabnikov kot neporabljena sredstva, se nakažejo na račun proračuna kot prihodek iz preteklih let.
55. člen
Izjemoma imajo lahko uporabniki oziroma njihove enote, katerih sedež ni v Ljubljani, na računih sredstva za materialne stroške kot akontacijo, če to zagotavlja večjo racionalnost poslovanja. Akontacije se sproti poračunavajo.
Uporabnike in najvišjo dovoljeno višino akontacije določi minister, pristojen za finance.
56. člen
Akontacija za potne stroške se ob izplačilu iz proračuna upošteva kot odhodek proračuna. Za vsako akontacijo potnih stroškov je v treh delovnih dneh po končanem potovanju potrebno izdelati in dostaviti v računovodsko službo uporabnika obračun potnih stroškov. Razlika med izplačano akontacijo in dejanskim obračunom se upošteva kot povečanje oziroma zmanjšanje odhodka proračuna.
57. člen
Če iz upravičenih razlogov ni mogoče spoštovati rokov, določenih s tem pravilnikom, se za nepredvidena plačila drobnih materialnih stroškov, za uporabnike, za katere vodi računovodstvo Ministrstvo za finance, v blagajni sektorja za javno računovodstvo predvidijo tolarska sredstva, skladno s predpisi o blagajniškim maksimumom, iz katerih se začasno opravljajo plačila.
58. člen
Ne glede na določila tega pravilnika se lahko nakažejo sredstva z računov proračuna na račun uporabnika pred zapadlostjo obveznosti, če je to potrebno zaradi postopkov plačilnega prometa.
59. člen
Ne glede na določilo 14. člena tega pravilnika sklene Ministrstvo za notranje zadeve s posameznim izvajalcem skupno pogodbo za nabavo materiala, ki je potreben za izvajanje upravnih nalog v upravnih enotah.
Za pridobitev soglasja in evidentiranje predobremenitev iz prvega odstavka tega člena izpolni in podpiše skupni obrazec FEP Ministrstvo za notranje zadeve tako, da za vsako upravno enoto prikaže bremenitev njene proračunske postavke.
Ministrstvo za notranje zadeve posreduje podatke o predobremenitvah Ministrstvu za finance.
60. člen
Pregled stanja predobremenitev in izvršenih plačil iz proračuna sektor za javno računovodstvo enkrat mesečno posreduje uporabnikom in sicer do 10. v mesecu za pretekli mesec.
6. DRUGE DOLOČBE
61. člen
Ne glede na določila 30. člena tega pravilnika pošiljajo računovodske službe uporabnikov sektorju za proračun do pridobitve enotnih računalniško podprtih računovodskih programov za odhodke, ki so v proračunu opredeljeni kot materialni stroški in zanje ni bilo potrebno pridobiti soglasja Ministrstva za finance, le izpis “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna”.
Izpisu “Povzetek zahtevkov za izplačilo iz proračuna” morajo uporabniki obvezno priložiti spisek zapadlih obveznosti po računih oziroma obračunskih situacijah.
62. člen
Ne glede na določilo druge alinee tretjega odstavka 42. člena tega pravilnika je odgovorni delavec v sektorju za proračun dolžan preveriti skladnost obveznosti z evidentiranimi predobremenitvami po zagotovitvi enotnih računalniško podprtih računovodskih programov.
63. člen
Ne glede na določilo 46. člena tega pravilnika izvrši nakazilo sredstev iz računov proračuna za uporabnike, ki niso vključeni v enotni računalniško podprti računovodski program, sektor za proračun.
7. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
64. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati:
– pravilnik o postopkih za izplačila iz proračuna (Uradni list RS, št. 19/96 in 43/96),
– navodilo o krajših rokih za predložitev dokumentacije in podatkov za izplačila iz proračuna Republike Slovenije, ki ga je izdal minister za finance, št. 401-4/97, z dne 6. 1. 1997.
65. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 401-4/98
Ljubljana, dne 26. maja 1998.
Mitja Gaspari l. r.
Minister
za finance

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti