Uradni list

Številka 33
Uradni list RS, št. 33/1996 z dne 21. 6. 1996
Uradni list

Uradni list RS, št. 33/1996 z dne 21. 6. 1996

Kazalo

2118. Pravilnik o načinu vodenja davčnih evidenc, stran 2719.

Na podlagi 48. člena zakona o davčni službi (Uradni list RS, št. 18/96) in 99. člena zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94) ter 269. člena zakona o davkih občanov (Uradni list SRS št. 36/88 in 8/89 ter Uradni list RS, št. 48/90 in 7/93) izdaja minister za finance
P R A V I L N I K
o načinu vodenja davčnih evidenc
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom se ureja način vodenja davčnih evidenc in knjiženju davkov in drugih dajatev (v nadaljnjem besedilu: davki), ki jih odmerja, obračunava, pobira in izterjuje Davčna uprava Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: DURS).
2. člen
Davčne evidence vodi in opravlja knjiženje izpostava davčnega urada in posebni davčni urad.
II. POSLOVNE KNJIGE IN KNJIGOVODSKE EVIDENCE
3. člen
Izpostave davčnega urada in posebni davčni urad vodijo poslovne knjige.
Poslovne knjige se vodijo po sistemu dvostavnega knjigovodstva po enotnih računih, predpisanih z računskim načrtom, ki ga predpiše direktor DURS.
4. člen
Poslovne knjige se vodijo tako, da omogočajo kontrolo knjiženja, uporabo podatkov in njihovo hrambo ter vpogled v kronologijo knjiženja in v vse spremembe na računih glavne in pomožnih knjig.
Knjiži se po načelih pravilnosti, skrbnosti in ažurnosti.
5. člen
Knjiženje sprememb v poslovnih knjigah se opravlja na podlagi pravilne in verodostojne knjigovodske listine.
Knjigovodska listina je zapisan dokaz poslovne spremembe v skladu z računovodskimi načeli in standardi.
Knjigovodska listina mora vsebovati poslovno spremembo in ustrezne podatke za knjiženje. Za verodostojno knjigovodsko listino se šteje tudi podatek, dobljen preko telekomunikacijskih sredstev. Pošiljatelj je odgovoren, da podatek ob sprejemu za telekomunikacijski prenos temelji na verodostojni knjigovodski listini.
Knjigovodske listine podpiše direktor davčnega urada oziroma posebnega davčnega urada.
6. člen
Računski načrt za knjiženje je po vsebini razdeljen v naslednje razrede:
0 – računi denarnega prometa,
1 – računi davkov za fizične osebe,
2 – računi zavezancev – fizične osebe,
3 – računi davkov za pravne osebe,
4 – računi zavezancev – pravne osebe,
9 – računi za bilančne evidence zemljiško-knjižno zavarovanih terjatev za obveznosti zavezancev.
7. člen
Poslovne knjige, ki se vodijo v davčnem knjigovodstvu, so:
– dnevnik (glavni in pomožni),
– glavna knjiga, ki vsebuje račune denarnega prometa (razred 0), račune davkov za fizične osebe (razred 1), sintetične račune zavezancev – fizične osebe (razred 2), račune davkov za pravne osebe (razred 3) in račune zavezancev – pravne osebe (razred 4),
– pomožna knjiga, ki vsebuje analitične račune zavezancev,
– evidenca o stanju in gibanju obveznosti zavezancev in evidenca o stanju in gibanju sredstev na računih davkov.
8. člen
Knjigovodske listine so:
– bilanca, za knjiženje prenosa saldov iz preteklega leta,
– pregled dolgov in preplačil zavezancev,
– zbirne rekapitulacije o opravljeni odmeri,
– odmerne evidence oziroma odmerne odločbe,
– mesečni pregled pripisov in odpisov,
– odločba ali drug ustrezen dokument o vračilu,
– izpiski organizacije, ki opravlja domači plačilni promet,
– blagajniški dnevnik s prilogami za vplačila, prejeta pri blagajni davčnega urada,
– drugi dokumenti (obračun obresti, obračun stroškov prisilne izterjave itd.).
9. člen
Knjiženje poslovnih sprememb se opravi v naslednjih rokih:
– prenos salda iz preteklega leta do 31. januarja,
– odmero obveznosti najkasneje v 10 dneh po prejemu naloga za knjiženje,
– pripise in odpise do 10. v mesecu za pretekli mesec,
– vplačila in vračila v petih dneh po prejemu naloga za knjiženje,
– obremenitev za obresti v desetih dneh po obračunu, stroški prisilne izterjave, pa do 10. v mesecu za pretekli mesec,
– knjiženje poslovnih sprememb za davčne zavezance – pravne osebe, se opravi najkasneje naslednji dan po prejemu podatkov.
III. VPLAČILA IN PRAZNITVE OBVEZNOSTI
10. člen
Zavezanci – zasebniki in druge fizične osebe plačujejo davke na prehodni račun 846, zavezanci – pravne osebe pa na račune, določene s predpisom, ki ga izda minister, pristojen za finance.
11. člen
Praznitve vplačanih obveznosti s prehodnega računa 846 na ustrezne vplačilne račune uporabnikov se opravijo na podlagi dnevnih nalogov za prenos, ki jih pripravi izpostava davčnega urada.
Nalogom za prenos se priloži specifikacija o razdelitvi vplačanih obveznosti v dobro ustreznih računov uporab- nikov.
12. člen
Obveznosti, vplačane na prehodni račun, razen obveznosti, ki se lahko praznijo v višini dejanskih vplačil, se odvedejo uporabnikom na podlagi odstotnega deleža posameznih obveznosti v skupnem znesku obveznosti (v nadaljnjem besedilu: ključ). Ključ izdela izpostava davčnega urada za posamezne kategorije zavezancev ali za več kategorij zavezancev skupaj.
Ključ se določi tako, da se iz obremenitev določenih vrst obveznosti izračuna odstotek udeležbe posameznih vrst obveznosti v skupnem znesku odmerjenih obveznosti.
Ključ se uporablja tudi za praznitve obračunanih zamudnih obresti.
IV. ZAKLJUČEVANJE IN HRAMBA POSLOVNIH KNJIG
13. člen
Poslovne knjige se ob koncu leta zaključijo.
Z organizacijo, ki opravlja domači plačilni promet, se uskladi:
– promet in stanje na depozitnih računih,
– stanje v glavni knjigi,
– stanje v pomožni knjigi.
Ne glede na prvi odstavek tega člena se poslovne knjige, ki se uporabljajo več kot eno leto, zaključijo, ko se nehajo uporabljati.
14. člen
Računi se zaključijo s stanjem na dan 31. decembra. Ob zaključku računov pomožne knjige se sestavi poseben pregled dolgov in preplačil zavezancev.
Dejansko preplačilo ali dejanski dolg se izračuna tako, da se vzamejo skupna dejanska preplačila ali dejanski dolg iz pregleda dolgov in preplačil zavezancev ustreznih sintetičnih računov ter izračuna sorazmerja teh preplačil ali dolgov proti računskemu saldu. Po tako ugotovljenem razmerju – odstotku se iz računskega salda posameznega računa razreda 1 izračuna dejansko preplačilo ali dejanski dolg.
Seštevek računskega salda in izračunanega dejanskega preplačila je dejanski dolg. Razlika med dejanskim dolgom in računskim saldom je dejansko preplačilo.
15. člen
Vsa sredstva z zbirnih prehodnih računov za zbiranje javnofinančnih prihodkov se na dan 31. decembra prenese na račune uporabnikov.
16. člen
Glavna in pomožna knjiga, dnevniki in knjigovodske listine se hranijo 10 let.
V. RAČUNOVODSKI IZKAZI IN POROČILA
17. člen
Za knjiženje obveznosti ter za izdelavo poročil se uporabljajo naslednji obrazci:
– obrazec KD-1 kartica pomožne knjige,
– obrazec KD-2 kartica glavne knjige,
– obrazec KD-3 pomožni dnevnik,
– obrazec KD-4 glavni dnevnik,
– obrazec KD-5 nalog za knjiženje,
– obrazec KD-6 bruto bilancaa in zaključna bruto bilanca,
– obrazec ZR-1 bilanca,
– obrazec ZR-2 pregled skupno doseženega prometa,
– obrazec ZR-3 pregled dolgov in preplačil zavezancev za obveznosti,
– obrazec A-3 pregled o obremenitvah in plačilih obveznosti.
Obrazci so objavljeni skupaj s tem pravilnikom in so njegov sestavni del.
18. člen
Po preteku leta morajo davčni uradi sestaviti letni zaključni račun.
Letni zaključni račun je računovodski izkaz usklajenega stanja na vseh računih razredov 0, 1, 2, 3, 4 in 9.
Letni zaključni račun obsega:
– bruto bilanco,
– bilanco,
– pregled skupno doseženega prometa,
– pregled dolgov in preplačil zavezancev.
V bruto bilanci morajo biti izkazani dejanski saldi dolgov in preplačil, ki se ujemajo s saldi iz obrazca ZR-3.
Letni zaključni račun mora biti sestavljen do 28. februarja tekočega leta za preteklo leto.
19. člen
Davčni urad na podlagi podatkov sestavi naslednja poročila naslednjih rokih:
– pregled o obremenitvah in plačilih obveznosti (obrazec A-3) do 7. v mesecu za pretekli mesec, do 15. januarja tekočega leta pa za december preteklega leta,
– bruto bilanco za 1. polletje do 15. julija,
– bruto bilanco za 2. polletje do 20. januarja tekočega leta za pretklo leto,
– bruto bilanco iz letnega zaključnega računa do 10. februarja tekočega leta za preteklo leto.
Davčni uradi pošljejo glavnemu uradu naslednja zbirna poročila v naslednjih rokih:
– pregled o obremenitvah in plačilih obveznosti (obrazec A-3) do 15. v mesecu za pretekli mesec, do 20. januarja tekočega leta pa za december preteklega leta,
– bruto bilanco za 1. polletje do 30. julija,
– bruto bilanco za 2. polletje do 30. januarja tekočega leta za preteklo leto,
– bruto bilanco iz letnega zaključnega računa do 20. februarja tekočega leta za preteklo leto.
VI. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
20. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati pravilnik o knjiženju davkov (Uradni list RS, št. 29/91 in 3/93).
21. člen
Ta pravilnik začne veljati 1. julija 1996.
Št. 416-29/95
Ljubljana, dne 17. junija 1996.
Mitja Gaspari l. r.
Minister
za finance

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti