Uradni list

Številka 37
Uradni list RS, št. 37/1995 z dne 30. 6. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 37/1995 z dne 30. 6. 1995

Kazalo

1746. Pravilnik o inšpekciji na obrambnem področju, stran 2610.

Na podlagi petega odstavka 86. člena zakona o obrambi (Uradni list RS, št. 82/94) izdaja minister za obrambo
P R A V I L N I K
o inšpekciji na obrambnem področju
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Inšpekcija v skladu z zakonom obsega zlasti ugotavljanje stanja priprav civilne obrambe in obrambnih ukrepov, bojne pripravljenosti Slovenske vojske ter opravljanja upravnih in strokovnih zadev na področju obrambe.
2. člen
Izvajanje inšpekcije načrtuje, vodi in usmerja glavni inšpektor za obrambo.
Inšpekcijo opravljajo inšpektorji za obrambo. Inšpektorjem za obrambo se izda službena izkaznica. V službeno izkaznico se vpiše obseg pooblastila za opravljanje inšpekcije. Pooblastilo je splošno ali omejeno za opravljanje inšpekcije le na posameznem delu obrambnega področja.
Glavni inšpektor za obrambo lahko za ugotavljanje stanja na določenem ožjem strokovnem področju pisno pooblasti posamezne strokovne delavce iz ministrstva za obrambo. Pooblaščeni delavci nimajo inšpektorskih pooblastil in so dolžni izdelati poročilo o ugotovljenem stanju za inšpektorja za obrambo, ki vodi išpekcijo.
3. člen
Inšpekcije so redne, izredne in ponovne. Po načinu izvedbe so napovedane in nenapovedane.
Redne inšpekcije se izvajajo na podlagi letnega programa dela Inšpektorata Republike Slovenije za obrambo.
Izredna inšpekcija se opravi na podlagi odločitve Vlade Republike Slovenije, ministra za obrambo, načelnika Generalštaba Slovenske vojske ali glavnega inšpektorja za obrambo.
Ponovna inšpekcija se opravi, da se ugotovi, ali so odpravljene pomanjkljivosti ter izvršeni ukrepi in naloge, ki so bile naložene ob redni ali izredni inšpekciji.
Ponovna inšpekcija se izvede po poteku roka, določenega za odpravo pomanjkljivosti, ki praviloma ne sme biti daljši od 60 dni.
4. člen
Inšpekcija se lahko izvaja s pregledom načrtov in drugih dokumentov, z razgovori s pristojnimi osebami in izvajalci načrtov, z vprašalniki, z ugotavljanjem materialne opremljenosti in s preizkusi pripravljenosti in usposobljenosti. Preizkus pripravljenosti oziroma usposobljenosti se lahko izvede kot vaja, naloga ali na drug ustrezen način.
Metode dela inšpekcije določi inšpektor za obrambo, ki ga glavni inšpektor za obrambo pooblasti za vodenje inšpekcije (v nadaljnjem besedilu: vodja inšpekcije). Vsebino vprašalnikov, vaj in nalog določi glavni inšpektor za obrambo.
Če se preverja pripravljenost in stanje z mobilizacijo, mora glavni inšpektor za obrambo zaprositi za soglasje ministra za obrambo najmanj osem dni pred dnem mobilizacije.
5. člen
Državni organi, gospodarske družbe, zavodi in druge organizacije, enote, poveljstva in zavodi, pri katerih se opravlja inšpekcija, morajo dati na razpolago vse podatke in omogočiti pogovor s pristojnimi osebami ter neposreden vpogled v dokumente, prostore in materialna sredstva, ki se nanašajo na priprave civilne oziroma vojaške obrambe.
Pri izvajanju inšpekcije mora biti praviloma navzoč predstojnik organa ali organizacije oziroma poveljnik enote, poveljstva ali zavoda, v katerem se opravlja inšpekcija.
6. člen
Po končani inšpekciji vodja inšpekcije seznani pristojne osebe z osnovnimi ugotovitvami.
II. INŠPEKCIJA CIVILNE OBRAMBE IN OBRAMBNIH UKREPOV
7. člen
Z inšpekcijo civilne obrambe se nadzoruje skladnost priprav državnih organov in organov lokalne samouprave, gospodarske in psihološke obrambe s predpisi ter stanje priprav. Pri tem inšpekcija ugotavlja zlasti:
– kvaliteto podlag za izdelavo obrambnih načrtov in drugih obrambnih dokumentov;
– vsebino, razčlenjenost, ažurnost in metodološko urejenost obrambnih načrtov oziroma drugih obrambnih dokumentov;
– stanje in usposobljenost za posredovanje odločitve za izvajanje ukrepov za pripravljenost ter povelja za mobilizacijo;
– razdelanost nalog in določitev sil, sredstev in načinov za izvedbo načrtovanih priprav za izvajanje ukrepov za pripravljenost;
– organizacijsko skladnost in kakovost priprav ter dokumentov za izvajanje mobilizacije;
– postopek in kakovost načrtovanja ter zagotovitev pogojev za proizvodnjo in opravljanje storitev v vojni;
– razdelanost dokumentov za delovanje gospodarskih in drugih dejavnosti v vojni;
– razdelanost vojne organizacije v državnih organih in organih lokalne samouprave ter načina dela v vojni;
– skladnost vojne organizacije in popolnjenost z delavci ter skladnost materialnih in drugih priprav za izvajanje dejavnosti, proizvodnje ali storitev v vojni.
Inšpekcija iz prejšnjega odstavka obsega tudi nadzor nad skladnostjo prometa in proizvodnje vojaškega orožja in opreme s predpisi.
Stanje priprav civilne obrambe ugotovi inšpekcija po posameznih elementih iz prejšnjih odstavkov, navede ugotovljene pomanjkljivosti in določi potrebne ukrepe za njihovo odpravo.
III. INŠPEKCIJA BOJNE PRIPRAVLJENOSTI SLOVENSKE VOJSKE
8. člen
Z inšpekcijo bojne pripravljenosti se preverja stanje bojne pripravljenosti Slovenske vojske po kriterijih: vodenje in poveljevanje, usposobljenost, mobilizacijska pripravljenost in logistična oskrbljenost v skladu s predpisi ter akti vodenja in poveljevanja v Slovenski vojski.
9. člen
Inšpektorat Republike Slovenije za obrambo ugotavlja stanje bojne pripravljenosti samostojnih čet, odredov, bataljonov – divizionov, njim enakih in višjih enot, poveljstev in zavodov Slovenske vojske ter delo učnih centrov in vojaških šol ministrstva za obrambo.
10. člen
Na podlagi ugotovljenega stanja bojne pripravljenosti po posameznih kriterijih iz osmega člena tega pravilnika inšpekcija oceni ali je enota, poveljstvo ali zavod sposoben izvršiti naloge, določene z načrti uporabe, oziroma ali je zagotovljena določena stopnja bojne pripravljenosti.
V učnih centrih in vojaških šolah ministrstva za obrambo inšpekcija oceni stanje in preverja usklajenost ter kakovost izvajanja usposabljanja.
IV. INŠPEKCIJA UPRAVNIH IN STROKOVNIH ZADEV OBRAMBE
11. člen
Z inšpekcijo na področju vojaških zadev se nadzoruje zlasti:
– skladnost in ažurnost ukrepov ter priprav in usposobljenost za izvajanje mobilizacije Slovenske vojske;
– popolnjenost enot, poveljstev in zavodov z vojaškimi obvezniki in materialnimi sredstvi iz popisa;
– razporejanje vojaških obveznikov;
– vodenje evidence vojaških obveznikov;
– organizacija in usposobljenost kurirskega sistema;
– organizacija in izvedba nabora;
– napotitev na služenje vojaškega roka;
– imenovanja in poviševanja vojaških obveznikov;
– opravljanje upravno-pravnih zadev.
Stanje vojaških zadev oceni inšpekcija po posameznih elementih iz prejšnjega odstavka, navede ugotovljene pomanjkljivosti in določi potrebne ukrepe za njihovo odpravo.
12. člen
Z inšpekcijo na področju informacijskega sistema obrambe se nadzoruje:
– zaščita, hranjenje in varovanje strojne, sistemske in aplikacijske programske opreme ter podatkov;
– izvajanje identifikacijskih in avtorizacijskih postopkov;
– način in izvajanje postopkov za naknadno ugotavljanje pristopov k zbirkam osebnih podatkov in k zbirkam podatkov, pomembnih za obrambo;
– usklajenost podatkov s predpisanimi zbirkami podatkov;
– varnost posredovanja in prenosa podatkov;
– izvajanje predpisov in standardov za opremljanje in rabo informacijske tehnologije;
– lastništvo sistemske in aplikativne programske opreme;
– varovanje prostorov, v katerih se nahaja informacijska in komunikacijska tehnologija ter nosilci podatkov v skladu s stopnjo zaupnosti podatkov.
Stanje oceni inšpekcija po posameznih elementih iz prejšnjega odstavka, navede ugotovljene pomanjkljivosti in določi potrebne ukrepe za njihovo odpravo.
13. člen
Z inšpekcijo na področju upravnih zvez se nadzoruje zlasti:
– stanje organiziranosti upravnih zvez;
– vsebino in ažurnost dokumentov za delovanje upravnih zvez;
– popolnjenost, usposobljenost in mobilizacijsko pripravljenost enot za zveze;
– izvajanje predpisanih ukrepov za kriptografsko in protielektronsko zavarovanje prenosa podatkov v sistemih zvez, ki se uporabljajo za obrambne potrebe.
Stanje oceni inšpekcija po posameznih elementih iz prejšnjega odstavka, navede ugotovljene pomanjkljivosti in določi potrebne ukrepe za njihovo odpravo
14. člen
Z inšpekcijo se ugotavlja in preverja tudi:
– nabava, stanje in vzdrževanje materialnih sredstev;
– izvajanje dejavnosti organizacijskih enot in organov v sestavi Ministrstva za obrambo na obrambnem področju.
V. ZAPISNIK
15. člen
Po opravljeni inšpekciji inšpekcija sestavi zapisnik, ki obsega zlasti:
– ime organa, gospodarske družbe, zavoda ali druge organizacije oziroma enote, poveljstva ali zavoda, v katerem je bila opravljena inšpekcija;
– namen inšpekcije;
– uporabljene metode;
– izvajalce inšpekcije in prisotne osebe;
– ugotovitve po posameznih elementih;
– zaključne ugotovitve in oceno;
– naloge in ukrepe, ki se odrejajo za odpravo pomanjkljivosti in rok za njihovo izvršitev;
– pouk o pravici do pritožbe v skladu z zakonom.
Zapisnik podpiše vodja inšpekcije.
Zapisnik se izdela najkasneje v desetih dneh po opravljeni inšpekciji.
Zapisnik inšpekcija označi z ustrezno stopnjo zaupnosti v skladu s predpisi o varnostnih ukrepih na obrambnem področju.
16. člen
Zapisnik inšpekcija vroči predstojniku organa ali organizacije oziroma enote, poveljstva ali zavoda, v katerem je bila inšpekcija opravljena, predstojniku pristojne organizacijske enote ministrstva za obrambo in ministru, pristojnemu za dejavnost, v kateri je bila inšpekcija izvršena. Zapisnik o inšpekciji bojne pripravljenosti enot, poveljstev in zavodov Slovenske vojske inšpekcija vroči tudi poveljniku nadrejenega poveljstva ter načelniku Generalštaba Slovenske vojske.
Inšpektor lahko odloči, da se zapisnik o inšpekciji, ne glede na prejšnji odstavek, pošlje tudi drugim organom ali organizacijam.
VI. KONČNI DOLOČBI
17. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati pravilnik o inšpekciji na področju obrambe in zaščite (Ur. l. RS, št. 26/93).
18. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 012-110/95
Ljubljana, dne 20. junija 1995.
Jelko Kacin l. r.
Minister
za obrambo

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti