Uradni list

Številka 18
Uradni list RS, št. 18/1995 z dne 24. 3. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 18/1995 z dne 24. 3. 1995

Kazalo

844. Začasni statutarni akt občine Krško, stran 1425.

Občinski svet občine Krško je na 1. seji dne 23. decembra 1994 sprejel
Z A Č A S N I S T A T U T A R N I A K T
občine Krško
1. člen
Ta začasni statutarni akt ureja najpomembnejša vprašanja konstituiranja občine Krško in organizacije ter delovanja njenih organov do sprejema statuta.
2. člen
Območje občine Krško določa zakon.
Občina Krško je pravni naslednik glede celotnega premoženja in vseh pravic ter obveznosti dosedanje občine Krško, ki vključuje tudi finančne in druge sklade dosedanje občine.
Občina Krško je konstituirana, potem ko se konstituira občinski svet in sprejme ta začasni statutarni akt.
Z dnem konstituiranja občine Krško prenehajo vsa pooblastila organov in funkcionarjev prejšnje občine Krško, hkrati pa se za občinske upravne organe prejšnje občine v smislu 104. člena zakona o upravi prenehajo uporabljati določbe zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine občine Republike Slovenije ter republiških upravnih organov.
3. člen
Občina Krško (v nadaljevanju: občina) na svojem območju samostojno ureja lokalne zadeve javnega pomena.
Poleg zadev lokalnega pomena, ki so določene z 21. členom zakona o lokalni samoupravi ter določbami drugih zakonov, opravlja občina še naslednje lokalne zadeve javnega pomena:
– odločanje o rabi prostora v občini, ki vključuje tudi pripravo in sprejem prostorskih planskih aktov,
– odločanje o posegih v prostor lokalnega pomena,
– urejanje prometa na območju občine.
4. člen
Organi občine so:
– občinski svet,
– župan,
– nadzorni odbor,
– odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja,
– odbor za urbanizem,
– odbor za družbene zadeve,
– drugi odbori, ki jih z odlokom ustanovi svet občine.
– občinski urad.
5. člen
Občinski svet občine je najvišji organ odločanja v občini s pristojnostmi, ki jih določa zakon in ta začasni statutarni akt.
Poleg nalog, določenih z zakonom, opravlja občinski svet še naslednje naloge:
– sprejema akte o ustanovitvi javnih gospodarskih zavodov ter javnih podjetij za opravljanje lokalnih gospodarskih javnih služb,
– sprejema akte o ustanovitvi javnih zavodov s področja družbenih javnih služb,
– izvršuje ustanoviteljske pravice prejšnje občine glede zavodov v skladu z zakonom o zavodih, če zakon ne določa drugače.
Občinski svet lahko imenuje komisije in druga začasna ali stalna delovna telesa za pripravo aktov in drugih gradiv za občinski svet. Člani teh teles so lahko tudi osebe, ki niso člani sveta.
Občinskemu svetu predseduje župan.
Do sprejema poslovnika občinskega sveta ureja vprašanja njegovega delovanja začasni poslovnik, ki ga svet sprejme na prvi seji.
Občinski svet je konstituiran na svoji prvi seji, ko ugotovi, da je nespornih več kot polovica mandatov članov občinskega sveta in ko sprejme začasni poslovnik.
Občinski svet ima sekretarja, ki opravlja strokovne naloge v zvezi s pripravo sej in delovanjem občinskega sveta. Pri opravljanju njegovih nalog mora sekretarju sveta pomagati občinski urad.
6. člen
Župan predstavlja in zastopa občino.
Poleg pristojnosti in nalog ter odgovornosti, določenih z zakonom, ima župan še naslednje funkcije:
– vodi seje občinskega sveta,
– skrbi za izvrševanje občinskega proračuna in je zanj odgovoren,
– skrbi za upravljanje z občinskim premoženjem,
– ima splošno pooblastilo za odločanje o pridobitvi ali odsvojitvi premičnin v lasti občine, katerih posamična vrednost, skupna vrednost v okviru enega posla ali skupna vrednost v obdobju enega meseca ne presega 100.000 tolarjev.
Pogodbo o oddaji občinskih prostorov v najem državi za delovanje upravne enote lahko podpiše župan le s soglasjem občinskega sveta.
7. člen
Delo občinske uprave vodi po pooblastilu župana tajnik občine, ki ga na predlog župana imenuje občinski svet. Tajnik odgovarja za delo županu.
8. člen
Upravne naloge občinske uprave opravljajo zaposleni v upravi, ki jih imenuje oziroma zaposli župan.
Župan lahko pooblasti za odločanje v zvezi z delovnim razmerjem tajnika občine.
9. člen
V upravnih stvareh na prvi stopnji iz izvirne pristojnosti odloča tajnik občine, ki lahko za odločanje pooblasti zaposlenega v upravi, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za vodenje upravnega postopka in odločanje.
V upravnih stvareh na prvi stopnji iz prenešene pristojnosti odloča župan, ki lahko za odločanje pooblasti zaposlenega v upravi, ki izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za vodenje upravnega postopka in odločanje.
V upravnih stvareh na drugi stopnji iz izvirne pristojnosti odloča župan.
Če tajnik občine ali župan ne izpolnjujeta zakonskih pogojev za vodenje upravnega postopka, opravlja dejanja v postopku do izdaje odločbe zaposleni v upravi, ki izpolnjuje te pogoje.
10. člen
O izločitvi zaposlenega v upravi odloča tajnik občine.
O izločitvi tajnika odloča župan.
O izločitvi župana odloča občinski svet, ki v tem primeru tudi odloči v upravni stvari v tisti zadevi.
11. člen
Nadzorni odbor katerega naloge določa zakon ima sedem članov.
Nadzorni odbor vodi predsednik, ki ga izmed svojih članov imenuje odbor na prvi seji.
Delo nadzornega odbora ureja poslovnik, ki ga sprejme nadzorni odbor z večino vseh članov. Do sprejema poslovnika se za delo odbora smiselno uporabljajo določbe začasnega poslovnika občinskega sveta.
Nadzorni odbor je konstituiran, ko je izvoljen njegov predsednik.
12. člen
Odbor za premoženje, finance in gospodarska vprašanja opravlja naslednje naloge:
– obravnava proračun in zaključni račun občine,
– spremlja in po potrebi daje mnenje k izvrševanju proračuna,
– obravnava letni gospodarski načrt občine in spremlja gospodarjenje z občinskim premoženjem,
– obravnava vprašanja glede upravljanja in urejanja lokalnih gospodarskih javnih služb in daje mnenje k izbiri koncesionarja,
– na zahtevo občinskega sveta daje mnenje glede vprašanj s področja gospodarstva in financ iz pristojnosti občine.
Odbor sestavlja 9 članov, ki jih imenuje občinski svet, od katerih jih je 5 članov sveta.
13. člen
Odbor za urbanizem opravlja naslednje naloge:
– obravnava prostorske planske akte občine,
– pripravlja politiko prostorskega razvoja občine in spremlja njeno izvrševanje,
– daje soglasje k manjšim odmikom od sprejetih prostorskih planskih aktov v zvezi s posameznim posegom v prostor lokalnega pomena,
– obravnava vprašanja ureditve mestnega prometa,
– obravnava druga vprašanja s področja urbanizma.
Odbor sestavlja 9 članov, ki jih imenuje občinski svet, od katerih jih je 5 članov sveta.
14. člen
Odbor za družbene zadeve opravlja naslednje naloge:
– obravnava vprašanja v zvezi z izobraževanjem, kulturo, informacijsko-dokumentacijsko dejavnostjo in športom ter rekreacijo,
– daje mnenje v zvezi z ustanovitvenimi akti javnih zavodov, ki opravljajo družbene javne službe lokalnega pomena,
– oblikuje socialno politiko občine in jo predlaga občinskemu svetu v sprejem,
– skrbi za smotrno uporabo in povečanje najemnega socialnega sklada stanovanj v občini,
– opravlja druge zadeve s poročja družbenih služb in sociale.
Odbor sestavlja 9 članov, ki jih imenuje občinski svet, od katerih jih je 5 članov sveta.
15. člen
Odbore iz 12.,13. in 14. člena tega akta vodi predsednik, ki ga izmed svojih članov imenuje odbor na prvi seji.
Delo teh odborov ureja poslovnik občinskega sveta. Do sprejema poslovnika občinskega sveta se za delo odbora smiselno uporabljajo določbe začasnega poslovnika občinskega sveta in začasnega statutarnega akta občine Krško.
Odbor je konstituiran, ko je izvoljen njegov predsednik.
16. člen
Občinski urad je organ občine, ki opravlja njene upravne naloge.
Organizacijo in delovno področje občinske uprave ureja začasni akt o organizaciji občinske uprave, ki ga na predlog župana sprejme občinski svet.
Akt iz prejšnjega odstavka ureja tudi notranjo organizacijo ter položaj zaposlenih v upravi, v skladu z zakonom.
17. člen
Splošni akti, ki jih sprejema občinski svet so odloki.
Odloki in drugi splošni akti, ki jih je sprejela skupščina prejšnje občine Krško, ostanejo v veljavi.
Občinski svet lahko spremeni ali razveljavi posamezen odlok ali drugi splošni akt, ki ga je sprejela skupščina prejšnje občine Krško.
Statut prejšnje občine in odlok o organizaciji in delovnem področju občinskih upravnih organov ter akt o sistemizaciji del in nalog v teh organih prenehajo veljati.
18. člen
Do sprejema statuta občine delujejo dosedanje krajevne skupnosti na območjih in s pristojnostmi, določenimi s statutom prejšnje občine Krško.
Mandat organov teh krajevnih skupnosti se podaljša do sprejema statuta občine.
19. člen
Ta akt je sprejet, ko ga z večino vseh članov sprejme občinski svet občine in začne veljati z objavo v uradnem glasilu.
Ta akt velja do sprejema statuta občine, vendar največ 3 mesece.
Št. 013-1/95
Krško, dne 23. decembra 1994.
Predsedujoči
občinskemu svetu
Danilo Siter l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti