Uradni list

Številka 12
Uradni list RS, št. 12/1995 z dne 28. 2. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 12/1995 z dne 28. 2. 1995

Kazalo

639. Statutarni sklep, stran 1070.

Občinski svet Mestne občine Celje je na podlagi 64. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94) na prvi seji dne 5. 1. 1995 sprejel naslednji
S T A T U T A R N I S K L E P
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Občinski svet Mestne občine Celje (v nadaljnjem besedilu: občinski svet) s tem statutarnim sklepom začasno določa:
1. splošne določbe o Mestni občini Celje (v nadaljnjem besedilu: mestni občini),
2. naloge mestne občine,
3. organe mestne občine,
4. občinsko upravo,
5. premoženje in financiranje mestne občine,
6. splošne in posamične akte mestne občine,
7. prehodne in končne določbe.
2. člen
Območje mestne občine določa zakon o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij (Uradni list RS, št. 60/94).
Sedež mestne občine je v Celju.
3. člen
Mestna občina je pravna oseba.
Do sprejema statuta mestne občine se uporabljajo
– obstoječi grb mesta Celja,
– obstoječa zastava mesta Celja.
Začasni žig mestne občine je okrogle oblike, v premeru 3,5 cm, za napisom “Mestna občina Celje” in celjskim grbom v sredini.
4. člen
Obstoječe krajevne skupnosti v mestni občini pod enakimi pogoji, kot do sedaj, nadaljujejo s svojim delovanjem do sprejema statuta mestne občine.
II. NALOGE MESTNE OBČINE
5. člen
Naloge mestne občine določa zakon.
Po predhodnem soglasju z mestno občino lahko država z zakonom prenese na mestno občino izvajanje posameznih nalog iz državne pristojnosti.
Naloge mestne občine bodo podrobneje opredeljene v statutu.
III. ORGANI MESTNE OBČINE
6. člen
Mestna občina ima naslednje organe:
1. občinski svet,
2. župana,
3. nadzorni odbor,
4. občinske odbore,
5. komisije.
Organe mestne občine bo natančnejše (dokončno) določil statut.
1. Občinski svet
7. člen
Občinski svet ima zlasti naslednje pristojnosti:
– sprejema statut mestne občine,
– sprejema odloke in druge občinske akte,
– sprejema poslovnik za svoje delo,
– sprejema prostorske plane in druge plane razvoja mestne občine,
– sprejema občinski proračun in zaključni račun,
– ustanavlja občinske odbore ter voli in razrešuje njihove člane,
– imenuje in razrešuje člane nadzornega odbora,
– daje soglasje k prenosu nalog iz državne pristojnosti na mestno občino,
– nadzoruje delo župana, odborov in občinske uprave,
– daje mnenje k imenovanju predstojnikov republiških organov, pristojnih za mestno občino.
– določa organizacijo in delovno področje občinske uprave ter načrt delovnih mest občinske uprave – na predlog župana,
– odloča o pridobitvi in odtujitvi premičnin in nepremičnin,
– ustanavlja gospodarske in druge javne zavode ter javne gospodarske službe,
– daje koncesije,
– določa prispevke za opravljanje komunalnih storitev,
– odloča o drugih zadevah, ki jih določa zakon.
8. člen
Občinski svet ima 33 članov.
Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta.
9. člen
Občinski svet na svoji prvi, konstitutivni seji, izvoli predsednika in tri podpredsednike. Predsednika izvoli z dvotretjinsko večino vseh članov občinskega sveta, podpredsednike pa z večino vseh članov občinskega sveta.
Način izvolitve predsednika in podpredsednike občinskega sveta določa začasni poslovnik občinskega sveta.
Predsednika v odsotnosti nadomešča podpredsednik, ki ga pooblasti predsednik.
10. člen
Občinski svet veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina njegovih članov.
Občinski svet sprejema odločitve z večino glasov navzočih članov, vendar najmanj z eno tretjino glasov vseh članov sveta, če ni z zakonom, statutom mestne občine ali poslovnikom občinskega sveta določena drugačna večina.
Glasovanje je javno. Tajno se glasuje le, kadar tako določa zakon, ta statutarni sklep ali kadar tako zahteva najmanj četrtina članov občinskega sveta.
2. Župan
11. člen
Župan opravlja naslednje naloge:
– predstavlja in zastopa mestno občino,
– skrbi in odgovarja za izvajanje odločitev občinskega sveta in občinskih odborov,
– vodi, nadzira in usmerja delo občinske uprave,
– opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon in statut.
Občinski svet lahko sklene z večino glasov vseh članov, da bo določene naloge iz pristojnosti občinskega sveta opravljal župan.
Župan opravlja svojo funkcijo profesionalno.
12. člen
Župan mora zadržati izvajanje nezakonite odločitve občinskega sveta ali občinskega odbora. Za to mora na seji organa, ki je sprejel odločitev, navesti razloge.
13. člen
Župan ima pravico udeleževati se sej občinskega sveta in občinskih odborov, sej nadzornega odbora pa le na njegovo povabilo.
3. Nadzorni odbor
14. člen
Nadzorni odbor:
– opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem mestne občine,
– nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev občinskega proračuna,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev.
Nadzorni odbor najmanj dvakrat letno poroča občinskemu svetu o svojih ugotovitvah.
15. člen
Člane nadzornega odbora imenuje občinski svet izmed občanov, z večino glasov članov občinskega sveta.
Nadzorni odbor ima sedem članov.
Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta, delavci občinske uprave in člani poslovodstev organizacij, ki so uporabniki proračunskih sredstev.
4. Občinski odbori
16. člen
Občinski svet ustanovi občinske odbore, ki:
– predlagajo občinskemu svetu sprejem odločitev iz njegove pristojnosti,
– nadzorujejo in usmerjajo delo občinske uprave,
– nadzorujejo delo občinskih javnih služb,
– sprejemajo pravilnike in druge akte iz svoje pristojnosti.
17. člen
Občinski svet izvoli člane občinskega odbora izmed svojih članov in občanov.
Predsednik odbora mora biti član občinskega sveta.
18. člen
Občinske odbore, njihovo delovno področje, pristojnosti, način izvolitve in sestavo določa statut.
Za čas do sprejetja statuta mestne občine ustanovi občinski svet naslednje odbore:
– odbor za finance in premoženjska vprašanja,
– odbor za družbene dejavnosti,
– odbor za okolje in prostor,
– odbor za gospodarstvo.
Občinski odbori imajo 9 članov iz posameznih strank, od katerih je večina (5) članov občinskega sveta.
19. člen
Občinski odbori iz prejšnjega člena, kot matična delovna telesa, dajejo občinskemu svetu mnenja, predloge stališč in sklepov, v zvezi z gradivi oziroma zadevami, ki se nanašajo na njihove pristojnosti.
Občinski odbori imajo naslednje pristojnosti:
Odbor za finance in premoženjska vprašanja
– obravnava temeljna vprašanja finančne in premoženjske politike mestne občine ter občinskemu svetu predlaga sprejem ustreznih aktov,
– določa predlog občinskega proračuna in zaključnega računa mestne občine,
– predlaga občinskemu svetu sprejem občinskih predpisov s področja svoje pristojnosti,
– sprejema pravilnike in druge akte iz svoje pristojnosti,
– opravlja druge naloge, ki mu jih naloži občinski svet.
Odbor za družbene dejavnosti
– določa predlog politike na področju družbenih dejavnosti v okviru pristojnosti mestne občine,
– določa predlog plana in finančnega načrta za posamezna področja družbenih dejavnosti v delu, za katerega je pristojna mestna občina,
– spremlja in nadzoruje delo javnih zavodov na področju družbenih dejavnosti, katerih ustanovitelj je mestna občina,
– sodeluje pri obravnavi premoženjskih vprašanj s področja svoje pristojnosti,
– občinskemu svetu predlaga sprejem občinskih predpisov iz svoje pristojnosti,
– sprejema pravilnike in druge akte iz svoje pristojnosti,
– opravlja druge naloge, ki mu jih naloži občinski svet.
Odbor za okolje in prostor
– določa predlog politike na področju komunalnega gospodarstva v mestni občini,
– določa predlog letnega programa in finančnega načrta za področje komunalnega gospodarstva,
– spremlja in nadzoruje delovanje (reorganizacijo) komunalnih služb in občinskemu svetu predlaga sprejem ustreznih aktov,
– sodeluje pri obravnavi premoženjskih vprašanj s področja svoje pristojnosti,
– občinskemu svetu predlaga sprejem občinskih predpisov iz svoje pristojnosti,
– sprejema pravilnike in druge akte iz svoje pristojnosti,
– opravlja druge naloge, ki mu jih naloži občinski svet.
Odbor za gospodarstvo
– določa predlog politike na področju malega gospodarstva, podjetništva ter kmetijstva in gozdarstva,
– obravnava program in finančni načrt Sklada za pospeševanje razvoja malega gospodarstva in podjetništva ter kmetijstva in gozdarstva ter daje o tem občinskemu svetu svoje mnenje,
– občinskemu svetu predlaga sprejem občinskih predpisov iz svoje pristojnosti,
– sprejema pravilnike in druge akte iz svoje pristojnosti,
– opravlja druge naloge, ki mu jih naloži občinski svet.
5. Komisije
20. člen
Občinski svet lahko kot svoja delovna telesa imenuje tudi stalne ali začasne komisije.
Njihova delovna področja, pristojnosti in sestavo določa statut ali drugi občinski splošni akti.
Predsednik komisije mora biti član občinskega sveta.
21. člen
Za čas do sprejetja statuta mestne občine ustanovi občinski svet naslednje komisije:
– komisijo za mednarodne odnose,
– Teharsko komisijo,
– komisijo za vloge in pritožbe in
– komisijo za lokalno samoupravo.
Komisije imajo 9 članov.
Pristojnosti komisije za občinska priznanja in odlikovanja opravlja komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.
22. člen
Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja v zvezi s pristojnostmi Komisije za občinska priznanja, vodi postopke za podelitev priznanj, v skladu z odlokom o priznanjih mestne občine Celje.
Komisija za mednarodne odnose vodi aktivnosti v zvezi s sodelovanjem mestne občine Celje s partnerskimi in drugimi mesti ter občinami v tujini.
Teharska komisija skrbi za ureditev Parka spomina na Teharjih.
Komisija za vloge in pritožbe sprejema, obravnava in rešuje vloge in pritožbe občanov.
Komisija za lokalno samoupravo obravnava vsa odprta vprašanja na področju lokalne samouprave in v zvezi s tem po potrebi sodeluje s pristojnimi republiškimi organi in institucijami.
IV. OBČINSKA UPRAVA
23. člen
Delavci, ki so na dan 31. decembra 1994 v delovnem razmerju v občinskih upravnih organih ali organizacijah ter v strokovni službi občinske skupščine in izvršnega sveta, pa v skladu z zakonom o upravi ne preidejo v upravne enote oziroma v ministrstva, ostanejo v delovnem razmerju v mestni občini, do sprejetja statuta in sistemizacije delovnih mest.
Delavci iz prvega odstavka tega člena opravljajo svoje delo, začasno organizirani v službah, oblikovanih po prejšnjih občinskih upravnih organih in organizacijah, v okviru pooblastil in pristojnosti, ki jih določajo zakon ter občinski predpisi.
Župan lahko občinskim funkcionarjem, ki jim je prenehal mandat, za čas, ko uveljavljajo pravice po prenehanju funkcije, v skladu z zakonom, ponudi ustrezno delovno mesto.
24. člen
Občinsko upravo vodi župan.
Župan je za izvajanje občinskih predpisov in odločitev občinskega sveta odgovoren občinskemu svetu.
25. člen
Za neposredno izvajanje nalog uprave skrbi tajnik občinske uprave, ki ga na predlog župana imenuje občinski svet.
Župan lahko pooblasti tajnika za podpisovanje določenih aktov poslovanja.
Za svoje delo je tajnik odgovoren županu.
26. člen
Občinski svet lahko sklene, da občinska uprava ali njen del opravlja določene naloge tudi za druge občine, iz njihovih pristojnosti.
Pogodbo o tem sklene župan.
V. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE MESTNE OBČINE
27. člen
Premoženje mestne občine sestavljajo nepremične in premične stvari v lasti mestne občine, denarna sredstva in pravice.
Mestna občina mora s premoženjem gospodariti kot dober gospodar.
Občinski svet odloča o pridobitvi in odtujitvi premičnin in nepremičnin ter drugih vprašanjih, ki zadevajo premoženje in financiranje mestne občine.
28. člen
Do sprejetja statuta in drugih občinskih predpisov se za odločanje o vprašanjih premoženja mestne občine in njenega financiranja neposredno uporabljajo zakonske določbe.
VI. SPLOŠNI IN POSAMIČNI AKTI MESTNE OBČINE
1. Splošni akti mestne občine
29. člen
Občinski svet sprejme statut mestne občine in poslovnik za delo občinskega sveta.
Občinski svet sprejema odloke, odredbe, pravilnike in navodila kot splošne pravne akte.
Občinski odbor lahko sprejme poslovnik za svoje delo in sprejema pravilnike.
Občinski svet sprejema prostorske in druge plane razvoja mestne občine, občinski proračun in zaključni račun.
30. člen
Z odlokom ureja mestna občina na splošni način zadeve iz svoje pristojnosti, ustanavlja organe občinske uprave in določa način njihovega dela ter ustanavlja javne službe.
Z odlokom ureja mestna občina tudi zadeve iz prenesene pristojnosti, kadar je tako določeno z zakonom.
31. člen
Z odredbo mestna občina uredi določene razmere, ki imajo splošen pomen ali odreja način ravnanja v takih razmerah.
32. člen
S pravilnikom se razčleni način razreševanja posameznih določb statuta in odlokov.
33. člen
Z navodilom se lahko podrobneje predpiše način dela organov občinske uprave pri izvrševanju določb statuta ali odloka.
34. člen
S proračunom mestne občine se razporedijo vsi prihodki in izdatki za posamezne namene financiranja javne porabe v mestni občini.
Občinski proračun se sprejme za proračunsko leto, ki se začne in konča hkrati s proračunskim letom za državni proračun.
Občinski proračun je sprejet, če zanj glasuje najmanj večina navzočih članov občinskega sveta.
2. Postopek za sprejem odloka
35. člen
Odlok lahko predlaga vsak član občinskega sveta, župan, občinski odbor ali najmanj pet odstotkov volivcev v mestni občini.
Predlog odloka pošlje predlagatelj predsedniku občinskega sveta.
36. člen
Predlagatelj določi svojega predstavnika, ki bo sodeloval v obravnavah predloga odloka na sejah občinskega sveta.
Župan lahko sodeluje v vseh obravnavah predloga odloka na sejah občinskega sveta, tudi kadar on ni predlagatelj.
37. člen
Predsednik občinskega sveta pošlje predlog odloka članom občinskega sveta in županu, kadar ta ni predlagatelj odloka, najmanj 10 dni pred dnem, določenim za sejo sveta na kateri bo obravnavan predlog odloka.
Občinski svet razpravlja o predlogu odloka na dveh obravnavah.
38. člen
V prvi obravnavi predloga odloka se razpravlja o razlogih, ki zahtevajo sprejem odloka ter o ciljih in načelih ter temeljnih rešitvah predloga odloka.
39. člen
V drugi obravnavi mora predlagatelj navesti, kako je upošteval razpravo, ki je potekala o predlogu odloka pri prvi obravnavi.
V drugi obravnavi predloga odloka lahko predlagajo njegove spremembe in dopolnitve člani občinskega sveta in predlagatelj z amandmaji.
Župan lahko predlaga amandmaje tudi, kadar ni sam predlagatelj odloka.
Amandma je treba posredovati predsedniku občinskega sveta v takšnem roku, da ga bo ta lahko predložil članom občinskega sveta najmanj dva dni pred dnem, določenim za sejo občinskega sveta na kateri bo obravnavan predlog odloka, h kateremu je predlagan amandma.
Amandma mora biti predložen v pisni obliki in v vsebini, kot naj bi bil sprejet ter obrazložen.
Na sami seji lahko predlagajo amandma najmanj trije člani občinskega sveta.
40. člen
Amandma, člen odloka, naslov odloka in odlok v celoti je sprejet, če zanj na seji občinskega sveta, na kateri je navzočih najmanj polovica članov, glasuje najmanj večina navzočih članov, vendar najmanj ena tretjina vseh članov občinskega sveta.
41. člen
Kadar to zahteva poseben interes mestne občine, naravne nesreče ali kadar gre za manj pomembne spremembe odlokov, lahko občinski svet sprejme odlok po hitrem postopku.
Pri hitrem postopku se združita prva in druga obravnava predloga odloka na isti seji.
Pri hitrem postopku je mogoče predlagati amandmaje na sami seji občinskega sveta do konca obravnave predloga odloka.
O uporabi hitrega postopka odloči občinski svet na začetku seje pri določanju dnevnega reda. Hitri postopek lahko predlaga vsak predlagatelj odloka.
42. člen
O predlogih drugih splošnih aktov, razen občinskega proračuna, razpravlja in odloča občinski svet na eni obravnavi.
43. člen
Statut, odloki in drugi predpisi mestne občine morajo biti objavljeni v uradnem glasilu in pričnejo veljati 15 dan po objavi (če ni v njih drugače določeno).
3. Posamični akti mestne občine
44. člen
Posamični akti mestne občine so odločbe in sklepi.
S posamičnimi akti – sklepom ali odločbo – odloča mestna občina o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti, iz prenesene pristojnosti ter na podlagi javnih pooblastil.
45. člen
Organi mestne občine odločajo o pravicah in dolžnostih posameznikov in pravnih oseb ter o njihovih pravnih koristih v upravnih stvareh v upravnem postopku.
O pritožbah zoper posamične akte izdane v upravnih stvareh iz prenesene pristojnosti, odloča državni organ, ki ga določi zakon.
O zakonitosti dokončnih posamičnih aktov občinskih organov odloča v upravnem sporu pristojno sodišče.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
46. člen
Občinski predpisi, ki so veljali na območju bivše občine Celje na dan 5. 1. 1995, ostanejo v veljavi na območju mestne občine, z izjemo tistih, ki jih ta statutarni sklep izrecno razveljavlja in če niso v nasprotju z zakonom.
47. člen
Pristojnosti bivše občinske skupščine in izvršnega sveta, ki jih določajo občinski predpisi, ki ostanejo v veljavi, preidejo v celoti na občinski svet.
48. člen
Z uveljavitvijo tega statutarnega sklepa preneha veljati statut občine Celje (Uradni list SRS, št. 6/82 in Uradni list RS, št. 23/90, 37/90 in 23/91), odlok o organizaciji in delovnem področju upravnih organov in organizacij občine Celje (Uradni list SRS, št. 37/83, 36/88 in Uradni list RS, št. 16/91), z izjemo prve točke prvega odstavka 19. in 20. člena.
49. člen
Ta statutarni sklep prične veljati, ko ga sprejme občinski svet in velja do uveljavitve statuta mestne občine.
Ta statutarni sklep se objavi v Uradnem listu RS.
Št. 03100-4/95
Celje, dne 10. januarja 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
Mestne občine Celje
Lojze Oset l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti