Uradni list

Številka 19
Uradni list RS, št. 19/1994 z dne 13. 4. 1994
Uradni list

Uradni list RS, št. 19/1994 z dne 13. 4. 1994

Kazalo

789. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o vodenju evidenc o nakupu in prodaji blaga in storitev, stran 1122.

Na podlagi 18. člena zakona o trgovini (Uradni list RS, št. 18/93) izdaja minister za ekonomske odnose in razvoj
PRAVILNIK
o spremembah in dopolnitvah pravilnika o vodenju evidenc o nakupu in prodaji blaga in storitev
1. člen
V pravilniku o vodenju evidenc o nakupu in prodaji blaga in storitev (Uradni list RS, št. 28/93 in 34/93) se 6. člen spremeni, tako da se glasi:
"Ne glede na določbo 5. člena tega pravilnika se šteje za evidenco, ki jo vodi trgovec, tudi prevzemni dokument.
Prevzemni dokument je knjigovodska listina, ki jo sestavi trgovec za prevzeto blago pred njegovo oddajo v prodajo na način, ki je določen s tem pravilnikom. Trgovec lahko spremeni v prevzemni dokument tudi dobaviteljev dokument, če ta vsebuje vse podatke, ki so predpisani za prevzemni dokument.
Po določbah tega pravilnika ločimo prevzemni dokument v trgovini na drobno in prevzemni dokument v trgovini na debelo.
1. Prevzemni dokument v trgovini na drobno vsebuje tele podatke:
– številko in datum prevzemnega dokumenta,
– ime dobavitelja,
– številko in datum dobaviteljevega dokumenta,
– ime, mersko enoto in količino blaga,
– nabavno vrednost blaga,
– podatke, izračunane na mersko enoto: nabavno ceno, razliko v ceni, prodajno ceno brez prometnega davka, tarifno številko in stopnjo prometnega davka, znesek prometnega davka in prodajno ceno z vračunanim prometnim davkom,
– znesek razlike v ceni v prodajni vrednosti,
– prodajno vrednost brez prometnega davka,
– znesek prometnega davka in
– prodajno vrednost s prometnim davkom. Trgovec na drobno mora za prevzeto blago ob njegovi oddaji v prodajo izpolniti v prevzemnem dokumentu najmanj tele podatke: številko in datum prevzemnega dokumenta; ime dobavitelja; številko in datum dobaviteljevega dokumenta; ime, mersko enoto in količino blaga; podatke, izračunane na mersko enoto: tarifno številko in stopnjo prometnega davka in prodajno ceno z vračunanim prometnim davkom. Vse ostale podatke vnese trgovec na drobno, ki vodi enostavno knjigovodstvo, v 15 dneh od dneva sestavitve prevzemnega dokumenta. Trgovcu na drobno, ki vodi dvostavno knjigovodstvo, ostalih podatkov ni treba vnašati v prevzemni dokument, če so razvidni iz drugih knjigovodskih evidenc (za podatke na mersko enoto zadošča, da so izračunljivi), ki pa morajo biti na razpolago pristojnemu inšpekcijskemu organu pri njegovem pregledu v prodajnem objektu oziroma oddelku.
Trgovec na drobno lahko za prodajo dnevno informativnega tiska sestavi prevzemni dokument skladno z določbo tega člena en dan po dnevu oddaje tega blaga v prodajo.
Trgovec na drobno, ki prodaja blago, pri katerem je prometni davek že obračunan (npr. cigarete, knjige, revije in podobno), vpiše v prevzemni dokument pred oddajo tega blaga v prodajo vse podatke, predpisane v prvem odstavku te točke, razen tehle podatkov, izračunanih na mersko enoto: nabavne cene, razlike v ceni, prodajne cene brez prometnega davka, tarifne številke in stopnje prometnega davka, zneska prometnega davka in podatkov o prodajni vrednosti brez prometnega davka in znesku prometnega davka v prodajni vrednosti.
Trgovec na drobno, ki je po 54. členu zakona o prometnem davku (Uradni list RS, št. 4/92) dolžan pri prodaji izstaviti račun na ime kupca in v njem izkazati ustrezno tarifno številko, prodajno ceno brez prometnega davka, davčno stopnjo, znesek obračunanega prometnega davka in prodajno ceno z vračunanim prometnim davkom, izpolni v prevzemnem dokumentu najmanj tele podatke: številko in datum prevzemnega dokumenta; ime dobavitelja; številko in datum dobaviteljevega dokumenta; ime, mersko enoto in količino blaga; nabavno vrednost ter tarifno številko in davčno stopnjo.
(2) Prevzemni dokument v trgovini na debelo vsebuje tele podatke:
– številko in datum prevzemnega dokumenta,
– ime dobavitelja,
– številko in datum dobaviteljevega dokumenta,
– ime, mersko enoto in količino blaga,
– nabavno vrednost blaga,
– podatke, izračunane na mersko enoto: nabavno ceno in če trgovec vodi zaloge blaga po prodajnih cenah, še prodajno ceno ter tarifno številko in stopnjo prometnega davka."
2. člen
7. člen se spremeni, tako da se glasi:
"Evidence, predpisane s 5. in 6. členom tega pravilnika, se vodijo ročno, strojno ali računalniško, in sicer v knjigi ali v prostih listih ali pa na nosilcu za računalniško obdelovanje podatkov, tako da jih je mogoče kadar koli prikazati na zaslonu ali jih izpisati.
Vodenje evidenc mora biti organizirano tako, da je možno kontroliranje vseh* knjiženih vpisov, popravkov in sprememb."
3. člen
8. člen se spremeni, tako da se glasi:
"Evidence, predpisane s 5. in 6. členom tega pravilnika, se vodijo po časovnem zaporedju tako, da omogočajo vpogled in nadzor nad opravljeno nabavo in prodajo blaga ter opravljenimi trgovinskimi storitvami in spremembami, povezanimi z nabavo in prodajo blaga in trgovinskimi storitvami.
Evidence se vodijo po načelih sprotnosti in pravilnosti, vsa evidentiranja se opravijo na podlagi verodostojnih knjigovodskih listin. Verodostojna knjigovodska listina je tista, ki jo trgovec oziroma njegova pooblaščena oseba potrdi s svojim podpisom.
Nabava in prodaja blaga in opravljene trgovinske storitve ter spremembe, povezane z nabavo in prodajo blaga ter trgovinskimi storitvami, se vpišejo v evidence najpozneje v 15 dneh po njihovem nastanku."
4. člen
9. člen se spremeni, tako da se glasi: "Evidenca o nakupu in prodaji blaga v trgovini na drobno – obrazec TDr – se vodi takole:
1) V stolpec 1 se vpiše zaporedna številka posamezne vknjižbe. Knjigovodske listine se odlagajo po vrstnem redu vknjižb; še neknjižene knjigovodske listine se priložijo evidenci v posebni mapi.
2) V stolpec 2 se vpiše datum knjiženja.
3) V stolpce 3, 4 in 5 se vpiše knjigovodska listina, in sicer v stolpec 3 njena številka, v stolpec 4 njen datum in v stolpec 5 njeno ime oziroma vsebina.
4) V stolpec 6 se vpiše znesek prodajne vrednosti nabavljenega blaga brez prometnega davka.
5) V stolpec 7 se vpiše obračunani znesek prometnega davka.
6) V stolpec 8 se vpiše prodajna vrednost nabavljenega blaga z vračunanim prometnim davkom.
7) V stolpce 6, 7 in 8 se vpišejo podatki o začetnem stanju blaga, podatki o prevzetem blagu ter podatki o spremembi cene blaga, spremembi stopenj prometnega davka, vrnitvi blaga, odpisu blaga (kalo, okvara, razbitje, razsip), presežku in primanjkljaju blaga.
Spremembe cen in spremembe stopenj prometnega davka se vpišejo na podlagi popisa, vrnitve blaga na podlagi dokumenta o vračilu (povratnice in podobnega), primanjkljaj, presežek ali odpis pa na podlagi zapisnika.
Na podlagi omenjenih dokumentov se vrednost, ki povečuje vrednost zalog; knjiži kot nabava blaga, vrednost, ki zmanjšuje vrednost zalog, pa kot storno nabave (s predznakom minus).
8) V stolpce 9, 10 in 11 se vpišejo za vsak dan podatki o vrednosti prodanega blaga po vrstah plačila, in sicer v stolpec 9 prodaja za gotovino in za negotovinska plačilna sredstva, ki na ta dan predstavljajo realizacijo, zavezano plačilu prometnega davka; v stolpec 10 pa prodaja po računih, ki bodo plačani negotovinsko (žiro račun); v stolpec 11 se vpiše skupna vrednost prodanega blaga s prometnim davkom.
9) V stolpec 12 se vpiše podatek o vrednosti zaloge blaga, ki se ugotovi tako, da se znesku zadnjega stanja zaloge blaga v stolpcu 12 prišteje (oziroma odšteje) znesek iz stolpca 8 in odšteje znesek iz stolpca 11.
Trgovec na drobno, ki prodaja blago tudi brez prometnega davka oziroma po znižani davčni stopnji, na podlagi izjave oziroma ustreznih potrdil, prenese tako prodajo blaga iz obrazca TDr v posebno davčno evidenco, ki je predpisana s prometnodavčnimi predpisi, da tako zmanjša zaloge blaga s stornom zneskov v stolpcih 6, 7 in 8. Taka prodaja se ne vpisuje v stolpce 9, 10 in 11 obrazca TDr.
Trgovec na drobno, ki je po 54. členu zakona o prometnem davku (Uradni list RS, št. 4/92) dolžan pri prodaji izstavljati račun na ime kupca in v njem izkazovati ustrezno tarifno številko, prodajno ceno brez prometnega davka, davčno stopnjo, znesek obračunanega prometnega davka in prodajno ceno z vračunanim prometnim davkom, izpolnjuje podatke o nabavi in prodaji blaga v obrazcu TDr šele ob prodaji blaga končnim potrošnikom. Če tak trgovec prodaja blago s prometnodavčnimi olajšavami ali oprostitvami, to prodajo evidentira le v evidencah, predpisanih s prometnodavčnimi predpisi.
Trgovec na drobno, ki prodaja blago, za katero je prometni davek že obračunan (cigarete, knjige, revije in podobno), vodi evidenco o nakupu in prodaji blaga tako, da vpisuje v obrazcu TDr vse podatke, razen podatkov v stolpcih 6 in 7.
Cvetličar vodi evidenco o nakupu in prodaji blaga na obrazcu TDr za tisto blago, ki ga strankam zaračunava na način, ki je običajen v trgovini na drobno, to je po vrstah, količinah in cenah iz cenika. Kadar cvetličar opravlja aranžerske storitve, v katere všteva tudi zaračunani potrošni material, jih izkazuje na obrazcu TSt.
Trgovec na drobno, ki v svojih knjigovodskih evidencah zagotavlja podatke, predpisane s tem členom, izpolnjuje podatke v stolpcih od 1 do 5 ter zbirne v stolpcih 8, 11 in 12."
5. člen
10. člen se spremeni, tako da se glasi: "Evidenca o nakupu in prodaji blaga na debelo -obrazec TD – se vodi takole:
1) V stolpec 1 se vpiše zaporedna številka posamezne vknjižbe. Knjigovodske listine se odlagajo po vrstnem redu vknjižb; še nevknjižene knjigovodske listine se priložijo evidenci v posebni mapi.
2) V stolpec 2 se vpiše datum knjiženja.
3) V stolpce 3, 4 in 5 se vpiše knjigovodska listina, in sicer v stolpec 3 njena številka, v stolpec 4 njen datum in v stolpec 5 njeno ime oziroma vsebina; pri vknjižbi dokumenta o nabavi blaga se v stolpec 5 vpiše ime dobavitelja; pri prodaji pa ime kupca.
4) V stolpec 6 se vpišejo podatki o začetnem stanju blaga in o prevzetem blagu po prodajni vrednosti brez vračunanega prometnega davka; če trgovec vodi zaloge blaga po nabavnih cenah, se v stolpec 6 vpiše podatek o nabavni vrednosti blaga.
Trgovec, ki vodi nabavo blaga po prodajnih cenah, lahko podatke v stolpcu 6 razdeli v dva dela: v prvem evidentira določene prodajne cene, v drugem pa popravke teh cen.
5) V stolpec 6 se vpišejo tudi podatki o spremembi nabavne cene blaga, vrnitvi blaga, odpisu blaga (kalo, okvara, razbitje, razsip), presežku in primanjkljaju blaga. Spremembe nabavnih cen se vpišejo na podlagi zapisnika o popisu, vrnitve blaga na podlagi dokumenta o vračilu (povratnica in podobno), presežek, primanjkljaj ali odpis na podlagi zapisnika.
Na podlagi omenjenih dokumentov se vrednost, ki povečuje vrednost zalog, knjiži kot nabava blaga, vrednost, ki zmanjšuje vrednost zalog, pa kot storno nabave (s predznakom minus).
6) V stolpce 7, 8, 9, 10 in 11 se vpišejo za vsak dan podatki o vrednosti prodanega blaga, in sicer v stolpec 7 znesek prodajne vrednosti brez prometnega davka; v stolpec 8 znesek obračunanega prometnega davka; v stolpec 9 znesek prodajne vrednosti s prometnim davkom kot-seštevek zneskov iz stolpcev 7 in 8; v stolpec 10 se vpišejo za vsak dan podatki o vrednosti prodanega blaga za gotovino in za negotovinska plačilna sredstva, ki na ta dan predstavljajo realizacijo, zavezano plačilu prometnega davka; v stolpec 11 pa prodajo po računih, ki bodo plačani negotovinsko (žiro račun).
7) Trgovec na debelo, ki vodi zaloge blaga po prodajni ceni, izračuna podatek v stolpcu 12 tako, da znesku zadnjega stanja zalog blaga v stolpcu 12 prišteje oziroma odšteje znesek iz stolpca 6 in odšteje znesek iz stolpca 9. Pri trgovcu na debelo, ki vodi zaloge blaga po nabavnih cenah, mora biti podatek v stolpcu 12 izračunljiv iz njegovih knjigovodskih evidenc.
Trgovcu na debelo, ki v svojih knjigovodskih evidencah zagotavlja podatke, predpisane s tem členom, obrazca TD ni treba izpolnjevati."
6. člen
Za 10. členom se doda 10. a člen, ki se glasi tako: "Trgovec, ki v prodajnem objektu ali oddelku tega objekta vodi zaloge blaga po vrstah, količinah in vrednostih, ne vodi obrazca TDr oziroma obrazca TD ob izpolnitvi tehle pogojev:
a) da za vsako nabavljeno blago sestavi prevzemni dokument po 6. členu tega pravilnika,
b) da za vsak prodajni objekt oziroma oddelek vodi:
– količinske evidence po vrstah blaga s podatki o začetnem stanju zalog, o vsaki nabavi in prodaji in premikih, o vrnitvi, presežku, primanjkljaju ali odpisu ter o stanju zalog,
– pregled prodajnih cen in njihovih sprememb po vrstah blaga ter
– evidenco o vrednosti dnevne prodaje blaga, razčlenjeno na gotovinska in brezgotovinska plačila (žiro račun)."
7. člen
11. člen se spremeni, tako da se glasi: "Evidenca o prodanih opravljenih trgovinskih storitvah – obrazec TSt – se vodi takole:
1) V stolpec 1 se vpiše zaporedna številka posamezne vknjižbe; knjigovodske listine se odlagajo po vrstnem redu vknjižb; še nevknjižene knjigovodske listine se priložijo evidenci v posebni mapi.
2) V stolpec 2 se vpiše datum knjiženja.
3) V stolpce 3, 4 in 5 se vpiše knjigovodska listina, in sicer v stolpec 3 njena številka, v stolpec 4 njen datum in v stolpec 5 njeno ime oziroma vsebina.
4) V stolpec 6 se vpiše znesek prodajne vrednosti trgovinske storitve brez prometnega davka.
5) V stolpec 7 se vpiše znesek obračunanega prometnega davka.
6) V stolpec 8 se vpiše prodajna vrednost storitve s prometnim davkom.
7) V stolpce 9, 10 in 11 se vpišejo za vsak dan podatki o vrednosti prodanih trgovinskih storitev po vrstah plačil, in sicer v stolpec 9 prodaja za gotovino in za negotovinska plačilna sredstva, ki na ta dan predstavljajo realizacijo, zavezano plačilu prometnega davka; v stolpec 10 pa prodaja po računih, ki bodo plačani negotovinsko (žiro račun); v stolpec 11 se vpiše skupna vrednost prodanih trgovinskih storitev s prometnim davkom.
Trgovcu, ki v svojih knjigovodskih evidencah zagotavlja podatke, predpisane s tem členom, obrazca TSt ni treba izpolnjevati."
8. člen
12. člen se spremeni, tako da se glasi: "Trgovec, ki prodaja v svojem imenu tuje blago (komisionar, konsignatar), sestavi ob prevzemu blaga prevzemni dokument. Podatke o nabavi in prodaji blaga oziroma storitvah vpisuje na obrazce TDr, TD, oziroma TSt ob prodaji blaga. Če tak trgovec evidentira prejeto tuje blago v zunajbilančni evidenci, vodi samo evidenco po 11. členu tega pravilnika.
Trgovec (konsignatar in drugi), ki vodi evidenco o nabavi in prodaji blaga po drugih predpisih (carinskih in drugih), ne vodi evidenc, ki so predpisane s tem pravilnikom."
9. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 012-00-001/94-44/01
Ljubljana, dne 1. aprila 1994.
Dr. Davorin Kračun l. r.
Minister

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti