Uradni list

Številka 30
Uradni list RS, št. 30/2007 z dne 3. 4. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 30/2007 z dne 3. 4. 2007

Kazalo

1544. Odlok o proračunu Mestne občine Murska Sobota za leto 2007, stran 4114.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 21/06 - odločba US), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01 in 30/02, 56/02 - ZJU in 110/02 - ZDT-B in 127/06 - ZJZP in 14/07 - ZSPDPO), ter 17. in 101. člena Statuta Mestne občine Murska Sobota - uradno prečiščeno besedilo (Uradni list RS, št. 23/07) je Mestni svet Mestne občine Murska Sobota na 5. seji dne 29. marca 2007 sprejel
O D L O K
o proračunu Mestne občine Murska Sobota za leto 2007
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Mestno občino Murska Sobota za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev mestne občine in javnega sektorja na ravni mestne občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. člen
(sestava proračuna)
Proračun mestne občine se sestoji iz splošnega dela, ki obsega bilanco prihodkov in odhodkov proračuna, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja proračuna, iz posebnega dela, iz načrta razvojnih programov za obdobje 2007-2010 in obrazložitev.
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
3. člen
(višina splošnega dela proračuna)
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
                                                       v EUR
------------------------------------------------------------
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                            
------------------------------------------------------------
            Skupina/Podskupina                              
            kontov/Konto/Podkonto                           
------------------------------------------------------------
            Naziv                              Proračun 2007
------------------------------------------------------------
I.          SKUPAJ PRIHODKI                       22.453.167
            (70+71+72+73+74)                                
            TEKOČI PRIHODKI (70+71)               13.978.952
70          DAVČNI PRIHODKI                       10.083.517
700         Davki na dohodek in dobiček            8.116.174
703         Davki na premoženje                    1.777.475
704         Domači davki na blago in                 189.868
            storitve                                        
706         Drugi davki                                    -
71          NEDAVČNI PRIHODKI                      3.895.435
710         Udeležba na dobičku in dohodki           544.617
            od premoženja                                   
711         Takse in pristojbine                      16.692
712         Denarne kazni                            102.237
713         Prihodki od prodaje blaga in              99.850
            storitev                                        
714         Drugi nedavčni prihodki                3.132.040
72          KAPITALSKI PRIHODKI                    4.251.815
720         Prihodki od prodaje osnovnih             312.573
            sredstev                                        
721         Prihodki od prodaje zalog                      -
722         Prihodki od prodaje zemljišč           3.939.242
            in neopredmet. dolgoroč.                        
            sredstev                                        
73          PREJETE DONACIJE                           4.924
730         Prejete donacije iz domačih                4.924
            virov                                           
731         Prejete donacije iz tujine                     -
74          TRANSFERNI PRIHODKI                    4.217.476
740         Transferni prihodki iz drugih          4.217.476
            javno finančnih institucij                      
II.         SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)          22.885.574
40          TEKOČI ODHODKI                         4.204.761
400         Plače in drugi izdatki                 1.090.394
            zaposlenih                                      
401         Prispevki delodajalcev za                174.821
            socialno varnost                                
402         Izdatki za blago in storitve           2.781.168
403         Plačila domačih obresti                  106.410
409         Rezerve                                   51.970
41          TEKOČI TRANSFERI                       6.190.953
410         Subvencije                                20.865
411         Transferji posameznikom in             2.237.168
            gospodinjstvom                                  
412         Transferji neprofitnim                 1.094.367
            organizacijam in ustanovam                      
413         Drugi tekoči domači transferi          2.838.554
414         Tekoči transferi v tujino                      -
42          INVESTICIJSKI ODHODKI                 11.025.196
420         Nakup in gradnja osnovnih             11.025.196
            sredstev                                        
43          INVESTICIJSKI TRANSFERI                1.464.664
431         Invest. transferi pravnim in             285.845
            fizičnim osebam, ki niso                        
            prorač. upor.                                   
432         Investicijski transferi                1.178.818
            proračunskim uporabnikom                        
III.        PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I-II)                     
            PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ                –432.407
            (II-I)                                          
------------------------------------------------------------
B.          RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN                     
            NALOŽB                                          
------------------------------------------------------------
            Skupina/Podskupina                         v EUR
            kontov/Konto/Podkonto                           
------------------------------------------------------------
            Naziv                              Proračun 2007
------------------------------------------------------------
IV.         PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL             12.101
            IN KAPITALSKIH DELEŽEV                          
            (750+751+752)                                   
75          PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL             12.101
750         Prejeta vračila danih posojil             10.432
751         Prodaja kapitalskih deležev                1.669
V.          DANA POSOJILA IN POVEČANJE               171.090
            KAPITALSKIH DELEŽEV                             
            (440+441+442+443)                               
44          DANA POSOJILA IN POVEČANJE               171.090
            KAPITAL. DELEŽEV                                
440         Dana posojila                             20.865
441         Povečanje kapitalskih deležev            150.225
            in naložb                                       
VI.         PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN          –158.989
            SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV                   
            (IV.-V.)                                        
------------------------------------------------------------
C.          RAČUN FINANCIRANJA                              
------------------------------------------------------------
            Skupina/Podskupina                         v EUR
            kontov/Konto/Podkonto                           
------------------------------------------------------------
            Naziv                              PRORAČUN 2007
------------------------------------------------------------
VII.        ZADOLŽEVANJE (500)                             -
50          ZADOLŽEVANJE                                   -
500         Domače zadolževanje                            -
VIII.       ODPLAČILO DOLGA (550)                    171.507
55          ODPLAČILA DOLGA                          171.507
550         Odplačilo domačega dolga                 171.507
IX.         POVEČANJE (ZMANJŠANJE)                  –762.903
            SREDSTEV NA RAČUNIH                             
            (I.+IV.+VII.–II.–V.–VIII.)                      
X.          NETO ZADOLŽEVANJE (VII. –               –171.507
            VIII.)                                          
XI.         NETO FINANCIRANJE (VI.+ X.-              432.407
            IX.)                                            
            STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE           762.903
            31. 12. 2006                                    
------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
4. člen
(izvrševanje proračuna)
Uporabniki sredstev proračuna mestne občine lahko uporabljajo sredstva proračuna le za namen in do višine, ki so opredeljeni v tem proračunu. Na račun proračuna ne smejo prevzemati nobenih obveznosti, ki bi presegale za ta namen določena proračunska sredstva.
Za izvajanje proračuna mestne občine je odgovoren župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna poroča mestnemu svetu o realizaciji proračuna za prvo poletje praviloma v mesecu juliju, vendar najpozneje do sredine septembra. O zaključku proračuna pa z zaključnim računom proračuna za leto 2007 najkasneje do 31. marca 2008.
5. člen
(posebnosti pri uporabi proračunskih sredstev)
Krajevna skupnost oziroma mestna četrt je upravičena do sofinanciranja izgradnje cestne infrastrukture sekundarnega značaja, ki je v upravljanju krajevnih skupnosti oziroma mestnih četrti, kolikor sama zagotovi najmanj 50% lastnih sredstev od predračunske vrednosti investicije.
Pri investicijah v primarno kanalizacijsko omrežje mora krajevna skupnost oziroma mestna četrt, na območju katere se ta izgrajuje, zagotoviti lastno udeležbo v višini najmanj 50% od predračunske vrednosti investicije oziroma največ 1790 EUR.
Pred izvedbo vodovodnega priključka na omrežje je investitor (gospodinjstvo) dolžan poravnati priključnino v višini 102 EUR, za večje uporabnike pa proporcionalno več glede na povečano uporabo.
Mestni svet lahko udeležbo iz prve, druge in tretje alineje tega člena v specifičnih primerih spremeni.
6. člen
(namenski prihodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
- prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom, ki se uporabljajo za namene, določene v tem zakonu,
- prihodki turistične takse po 20. členu Zakona o vzpodbujanju turizma,
- prihodki iz naslova takse za obremenjevanje vode po 21. členu Uredbe o taksi za obremenjevanje vode,
- prihodki iz naslova ekološke takse za obremenjevanje okolja po 22. in 23. členu Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov,
- prihodki komunalnega urejanja po Zakonu o urejanju prostora in
- prostovoljni prispevki občanov za sofinanciranja določenih investicij.
Med namenska sredstva spadajo tudi zbrana sredstva, namenjena za odpravo nesorazmerij med osnovnimi plačami v javnem sektorju.
7. člen
(vključevanje novih obveznosti)
Če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, ali se občini naloži s sodno odločbo nova obveznost, vključi župan te obveznosti v proračun in določi način pokritja teh obveznosti s prerazporeditvijo sredstev v okviru možnih prihrankov sredstev oziroma ustreznih virov.
8. člen
(nadzor nad porabo)
Nadzor nad porabo sredstev proračuna ter smotrnostjo in namembnostjo porabe teh sredstev opravlja nadzorni odbor in služba notranje revizije.
9. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je sprejeti proračun ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med področji proračunske porabe, glavnimi programi, podprogrami, proračunskimi postavkami in konti odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika (župan).
O prerazporeditvah pravic porabe finančnih načrtov ožjih delov mestne občine odloča svet ožjega dela mestne občine ali predsednik sveta, če je s statutom tako določeno.
O opravljenih prerazporeditvah je župan dolžan poročati mestnemu svetu ob obravnavi porabe proračunskih sredstev v mestnem svetu.
10. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Župan lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če so za ta namen že planirana sredstva v proračunu tekočega leta.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 30% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz tretjega in četrtega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
11. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega porabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov mestne občine svet ali predsednik sveta, če je s statutom tako določeno) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 30%, mora predhodno potrditi mestni svet.
12. člen
(proračunska rezerva)
V proračunsko rezervo se lahko izločijo sredstva v višini največ 1,5% prejemkov proračuna. V letu 2007 se ne predvideva formiranje proračunske rezerve.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za namene v skladu z 49. členom ZJF in statutom mestne občine. O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave in o uporabi sredstev obvešča mestni svet s pisnimi poročili ob obravnavi zaključnega računa. V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno s odlokom o proračunu, odloča mestni svet s posebnim odlokom.
13. člen
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu mestne občine se zagotavljajo sredstva za splošno proračunsko rezervacijo v višini 0,24% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljene v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem pismeno obvešča mestni svet ob obravnavi poročila porabe proračuna.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
14. člen
(oddaja del)
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijska dela in vzdrževana dela oddajati s pogodbo in v skladu z Zakonom o javnih naročilih.
15. člen
(odpis terjatev)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 250,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga. Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do države oziroma občin iz naslova obveznih dajatev.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV MESTNE OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
16. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev mestne občine)
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko mestna občina likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. Znesek mora biti odplačan do konca proračunskega leta. O likvidnostni zadolžitvi odloča župan.
Za kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja mestna občina v proračunu za leto 2007 ne predvideva novega dolgoročnega zadolževanja.
Mestna občina v letu 2007 predvideva za izpolnjevanje obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij izdajo soglasja Javnemu stanovanjskemu skladu Mestne občine Murska Sobota za najetje kredita največ do višine 1.730.000,00 EUR namenjenega reprogramiranju starih dolgov (najetje ugodnejšega kredita za odplačilo še neodplačanih anuitet dveh starih kreditov).
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
17. člen
(začasno financiranje)
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Murska Sobota v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
18. člen
(računovodska opravila ožjih delov mestne občine)
Finančno računovodska opravila za krajevne skupnosti in mestne četrti se vodijo v okviru oddelka za proračuna in finance mestne občine.
19. člen
(objava odloka in proračuna)
Odlok o proračunu mestne občine Murska Sobota za leto 2007 se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Proračun z vsemi prilogami se objavi na spletnih straneh Mestne občine Murska Sobota.
20. člen
(veljavnost odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0012/2007
Murska Sobota, dne 29. marca 2007
Župan
Mestne občine Murska Sobota
Anton Štihec l.r.