Uradni list

Številka 135
Uradni list RS, št. 135/2003 z dne 31. 12. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 135/2003 z dne 31. 12. 2003

Kazalo

5892. Odlok o proračunu Občine Jesenice za leto 2004 , stran 20031.

Na podlagi 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01,30/02), 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 20/01), 10. člena statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 2/01) je Občinski svet občine Jesenice na 11. redni seji dne 27. 11. 2003 sprejel proračun za leto 2004
O D L O K
o proračunu Občine Jesenice za leto 2004
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Jesenice za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
----------------------------------------------------------------------------
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                          Proračun leta 2004
----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Poskupina kontov
----------------------------------------------------------------------------
I.     SKUPAJ PRIHODKI
       (70+71+72+73+74)                                            3.704.449
TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                            2.038.442
70     DAVČNI PRIHODKI                                             1.401.160
       700  Davki na dohodek in dobiček                            1.079.259
       703  Davki na premoženje                                      218.991
       704  Domači davki na blago in storitve                        102.910
       706  Drugi davki                                                    –
71     NEDAVČNI PRIHODKI                                             637.282
       710  Udeležba na dobičku in dohodki od
       premoženja                                                    418.335
       711  Takse in pristojbine                                       8.500
       712  Denarne kazni                                              1.000
       713  prihodki od prodaje blaga in storitev                      8.847
       714  Drugi nedavčni prihodki                                  200.600
72     KAPITALSKI PRIHODKI                                           280.938
       720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                     24.938
       721  Prihodki od prodaje zemlje                                     –
       722  Prihodki od prodaje zemljišč in
       nematerialnega premoženja                                     256.000
73     PREJETE DONACIJE                                                    –
       730  Prejete donacije iz domačih virov
       731  Prejete donacije iz tujine
74     TRANSFERNI PRIHODKI                                         1.385.069
       740  Transferni prihodki iz drugih
       javnofinančnih institucij                                   1.385.069
II.    SKUPAJ ODHODKI
       (40+41+42+43)                                               3.792.741
40     TEKOČI ODHODKI                                                922.720
       400  Plače in drugi izdatki zaposlenim                        220.275
       401  Prispevki delodajalcev za socialno
       varnost                                                        37.543
       402  Izdatki za blago in storitve                             645.902
       403  Plačila domačih obresti                                        –
       409  Rezerve                                                   19.000
41     TEKOČI TRANSFERI                                            1.202.947
       410  Subvencije                                                22.200
       411  Transferi posameznikom in
       gospodinjstvom                                                458.505
       412  Transferi neprofitnim organizacijam in
       ustanovam                                                      43.176
       413  Drugi tekoči domači transferi                            679.066
       414  Tekoči transferi v tujino                                      –
42     INVESTICIJSKI ODHODKI                                       1.566.177
       420  Nakupi in gradnja osnovnih sredstev                    1.566.177
43     INVESTICIJSKI TRANSFERI                                       100.897
       430  Investicijski transferi                                  100.897
III.   PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I. - II.)                               -88.292
(PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ)
----------------------------------------------------------------------------
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN
       NALOŽB                                             Proračun leta 2004
----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Poskupina kontov
----------------------------------------------------------------------------
IV.    PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
       IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
       (750+751+752)                                                     500
75     PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIH                                     500
       750  Prejeta vračila danih posojil                                500
       751  Prodaja kapitalskih deležev                                    –
       752  Kupnine iz naslova privatizacije                               –
V.     DANA POSOJILA IN POVEČANJE
       KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                                   –
44     DANA POSOJILA IN POVEČANJE
       KAPITALSKIH DELEŽEV                                                 –
       440  Dana posojila
       441  Povečanje kapitalskih deležev in naložb
       442  Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije
VI.    PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
       SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
       (IV. - V.)                                                        500
----------------------------------------------------------------------------
C) RAČUN FINANCIRANJA                                     Proračun leta 2004
----------------------------------------------------------------------------
Skupina/Poskupina kontov
----------------------------------------------------------------------------
VII.   ZADOLŽEVANJE (500)                                                  –
50     ZADOLŽEVANJE
       500  Domače zadolževanje                                            –
VIII.  ODPLAČILA DOLGA (550)                                           6.500
55     ODPLAČILA DOLGA                                                 6.500
       550  Odplačila domačega dolga                                   6.500
IX.    SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA
       RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                            -94.292
X.     NETO ZADOLŽEVANJE
       (VII.-VIII.)                                                   -6.500
XI.    NETO FINANCIRANJE
       (VI.+X.-IX)                                                    88.292
----------------------------------------------------------------------------
Negativno stanje na računu leta 2004 bo pokrito iz ostanka sredstev na računu iz leta 2003.
3. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije za financiranje posameznih namenov, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zagotoviti v zadostni višini, se lahko oblikujejo največ v višini 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
Sredstva proračunske rezerve občine, ki deluje kot proračunski sklad, se lahko oblikujejo največ v višini 1,5 % prejemkov proračuna.
III. CILJI IN NAČELA PRORAČUNA
4. člen
V proračunu so zagotovljena sredstva za delo občinskih organov in občinske uprave, sredstva za izvajanje dejavnosti na področju osnovnega izobraževanja, otroškega varstva, socialnega varstva, kulture, športa, raziskovalne dejavnosti, zdravstva in drugih družbenih dejavnosti, sredstva za pospeševanje gospodarstva, komunalno cestno gospodarstvo, stanovanjsko dejavnost, urejanje prostora, požarno varstvo in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, mrliško ogledno službo, druge javne potrebe in sredstva za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči.
5. člen
Občina Jesenice v letu 2004 razpolaga s sredstvi, ki bodo vplačana v njen proračun do konca leta. Sredstva proračuna za leto 2004 se nakazujejo proračunskim uporabnikom do konca proračunskega leta, ki je enako koledarskemu letu.
6. člen
V proračunu se izkazujejo vsi prejemki, ki pripadajo občini ali jih ustvarijo neposredni uporabniki občinskega proračuna in vsi izdatki občine oziroma neposrednih uporabnikov za posamezne namene.
7. člen
Vsi prejemki so namenjeni za pokrivanje vseh izdatkov, razen prejemkov, ki so kot namenska sredstva določena z zakonom o javnih financah, zakonom o izvrševanju proračuna RS in drugo področno zakonodajo.
Prihodki od najemnin stanovanj se določijo kot namenski prihodki, ki se porabijo za namen stanovanjskega gospodarstva v skladu s sprejetimi obveznostmi in veljavno zakonodajo.
8. člen
Sredstva se delijo med letom enakomerno med neposredne in posredne uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni v zakonu, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom določeno drugače.
Sredstva za plače, prispevke delodajalca in osebne prejemke delavcev občinske uprave in delavcev v javnih zavodih se zagotavljajo po merilih in na način, kot je določeno v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije , v skladu s kolektivno pogodbo in v skladu z zakonom. Sredstva za amortizacijo se izvajalcem zagotavljajo v višini, navedeni v posebnem delu proračuna.
Sredstva, ki jih proračunski porabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, se uporabljajo za pokrivanje izdatkov za blago in storitve, stroškov investicijskega vzdrževanja in investicij, če ni z zakonom ali odlokom drugače določeno.
9. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev prejemajo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana. Sredstva za prireditve pa se dodeljujejo porabnikom na osnovi kriterijev, določenih v posebnem pravilniku.
10. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se uporabijo za plačevanje že opravljenih storitev in dobav. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju in obrestovanju predplačil.
Vsako izplačilo iz proračuna mora imeti za podlago listine, s katerimi se ugotavljata obveznost in višina izplačila.
11. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke, hranilnice in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložb.
Posredni uporabniki morajo na zahtevo za finance pristojnega organa občine prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
IV. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
12. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan oziroma od njega pooblaščena oseba, ki o tem v mesecu juliju poroča občinskemu svetu.
O uporabi sredstev proračunske rezerve do višine 25.000.000 tolarjev odloča župan in o tem obvešča občinski svet. Sredstva se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
13. člen
Poročilo o doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu pripravijo župan in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja tekočega leta in ga skupaj z zaključnim računom proračuna predložijo v sprejem občinskemu svetu.
Krajevne skupnosti in posredni uporabniki predložijo premoženjske bilance za preteklo leto do 30. marca tekočega leta za finance pristojnemu organu občinske uprave.
Premoženjsko bilanco občine za preteklo leto, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev in krajevnih skupnosti, predloži občinska uprava do 30. aprila Ministrstvu za finance.
14. člen
Neposredni uporabniki proračuna so dolžni zagotavljati popolno in pravočasno pobiranje prihodkov in drugih prejemkov proračuna iz svoje pristojnosti.
Prihodki in drugi prejemki proračuna se pobirajo in vplačujejo v proračun v skladu s predpisi.
15. člen
Vodja proračuna kontrolira in odgovarja za pravilnost nalogov in odredb. Za zakonitost, upravičenost in namembnost porabe sredstev odgovarjajo pooblaščeni delavci, ki odrejajo izplačila iz proračuna za posamezne namene. Za neizterjane davčne in nedavčne prihodke odgovarjajo predstojniki organov, ki so za to zadolženi.
16. člen
Za zakonitost, upravičenosti in namembnost porabe sredstev posrednih uporabnikov proračunskih sredstev odgovarjajo direktorji oziroma predstojniki in vodja računovodstva pri posrednem uporabniku.
17. člen
Posredni uporabniki proračuna so dolžni sprejeti in predložiti finančne načrte za leto 2003 najpozneje v 30 dneh po sprejetju občinskega proračuna.
V finančnem načrtu posrednega uporabnika se izkaže realizacija prihodkov in prejemkov ter odhodkov in izdatkov za preteklo leto, kot je izkazana v sprejetem letnem poročilu ali ocena realizacije, če poročilo še ni sprejeto, ocena realizacije za tekoče leto ter načrt za prihodnje leto.
18. člen
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom v okviru sprejetega proračuna spremeni namen in višino sredstev, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena, vendar največ do višine 2 milijona SIT med posameznimi področji proračunske porabe.
O prerazporeditvi in s tem o veljavnem proračunu župan šestmesečno poroča občinskemu svetu.
19. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere (skupini kontov 42 in 43) ne sme presegati 75% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere (skupini kontov 40 in 41) ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
20. člen
Župan lahko dolžniku do višine 60.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
V. PRORAČUNSKI NADZOR
21. člen
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem proračunskih uporabnikov glede na namen, obseg, dinamiko in smotrnost uporabe sredstev proračuna.
Če pri proračunskem nadzoru ugotovi, da se sredstva ne uporabljajo za namene, za katere so bila dodeljena, mora zahtevati, da se ta sredstva vrnejo v proračun ter o tem obvesti občinski svet.
Občinska uprava opravlja pri uporabnikih proračuna proračunski nadzor nad pravilno, racionalno in smotrno uporabo sredstev, razporejenih s proračunom.
22. člen
Na zahtevo občinske uprave in nadzornega odbora so uporabniki proračuna dolžni predložiti podatke za analizo porabe sredstev.
Če uporabniki proračunskih sredstev ne ravnajo v skladu z določili tega odloka, jim lahko župan delno ali v celoti začasno ustavi proračunsko financiranje. Župan o tem poroča občinskemu svetu, le-ta pa lahko dokončno ustavi finaciranje.
VI. ZADOLŽEVANJE
23. člen
Zadolževanje občine je možno na način in v skladu z določbami 85. člena zakona o javnih financah ter v okvirih, ki so določeni v splošnem delu proračuna.
24. člen
Javno podjetje in posredni uporabniki se smejo dolgoročno zadolževati le s soglasjem občine.
Občina sme dati poroštvo za izpolnitev obveznosti javnega podjetja in posrednih porabnikov v skladu z zakonom.
O soglasju in poroštvu iz prvega in drugega odstavka tega člena odloča občinski svet.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Če bo v letu 2004 potrebno začasno financiranje občine, se uporablja ta odlok in sklep župana.
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2004 dalje.
Št. 40–1/03
Jesenice, dne 4. novembra 2003.
Župan
Občine Jesenice
Boris Janez Bregant, univ. dipl. inž. str. l. r.