Št. 6130-581/2025 Ob-3035/25, Stran 3137
Na podlagi:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159) z vsemi spremembami;
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60) in Popravkom Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L 013, str. 74), z dne 20. 1. 2022;
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022 z vsemi spremembami;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022;
– Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17 in 163/22);
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22, 18/23 in 83/25 – ZOUL);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1, 39/25 in 85/25 – ZPJS);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS 2526) (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026) (Uradni list RS, št. 104/24);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24 in 79/25);
– Sklepa Komisije o opredelitvi smernic za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019, objavljenega na spletni strani: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf ter https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf;
– Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023);
– Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb, 105/22 – ZZNŠPP, 8/25 in 77/25);
– Zakona o Javni agenciji za knjigo Republike Slovenije (ZJAKRS) (Uradni list RS, št. 112/07, 40/12 – ZUJF in 63/13);
– Zakona o javnih agencijah (ZJA) (Uradni list RS, št. 52/02, 51/04 – EZ-A, 33/11 – ZEKom-C in 83/25 – ZOUL);
– Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za knjigo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 57/08, 68/13 in 175/20);
– Priglašene sheme de minimis pomoči »Razvoj digitalnega založništva« (št. priglasitve: M001-3367622-2025/I) oziroma na podlagi vsakokrat veljavne sheme de minimis pomoči;
– Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj Republike Slovenije, v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad z dne 25. 7. 2025 (št. 3032-94/2025-1630-6);
– Pogodbe med Ministrstvom za kulturo in Javno agencijo za knjigo Republike Slovenije št. C3340-25-631001 o sofinanciranju operacije »Razvoj digitalnega založništva«;
– Pravilnika o izvedbi postopkov javnega poziva in javnega razpisa s področja knjige (Uradni list RS, št. 107/15) in
– Pravilnika o strokovnih komisijah Javne agencije za knjigo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 62/18)
Javna agencija za knjigo Republike Slovenije, Metelkova 2b, 1000 Ljubljana, objavlja
za sofinanciranje izdelave zvočnih in elektronskih knjig v okviru neposredno potrjene operacije »Razvoj digitalnega založništva« (oznaka JR1-RDZ-2025)
1. Ime oziroma sedež izvajalca javnega razpisa za izbor projektov (v nadaljnjem besedilu: javni razpis), ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Javna agencija za knjigo Republike Slovenije, Metelkova 2b, 1000 Ljubljana, (v nadaljnjem besedilu: agencija).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa ter regija izvajanja
Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija. Javni razpis se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (v nadaljnjem besedilu: Program EKP) v Sloveniji, cilja politike 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IT, prednostne naloge 1: Inovacijska družba znanja, specifičnega cilja RSO1.2: Izkoriščanje prednosti digitalizacije za državljane, podjetja, raziskovalne organizacije in javne organe.
2.1. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izdelave in objave kakovostnih izvirnih in prevodnih leposlovnih, esejističnih in humanističnih elektronskih in zvočnih knjig za odrasle, mladino in otroke v slovenskem jeziku.
2.2. Namen in cilj javnega razpisa
Namen razpisa je podpreti produkcijo kakovostnih elektronskih in zvočnih knjig slovenskih založnikov ter s tem spodbuditi digitalno preobrazbo založništva, izboljšati dostopnost knjižnih vsebin in krepiti bralno kulturo. Razpis je usmerjen k širši dostopnosti literature v digitalnih formatih, ki so prilagojeni različnim ciljnim skupinam, vključno z osebami s posebnimi potrebami, slepimi in slabovidnimi, starejšimi ter mladimi, ki so navajeni uporabe digitalnih vsebin.
V okviru razpisa bo sofinancirana izdaja zvočnih in elektronskih knjig. Prejemniki sredstev za izdajo zvočnih knjig bodo zavezani k zagotavljanju javne dostopnosti zvočnih knjig. Večina teh bo vključena v sistem izposoje prek splošnih knjižnic, hkrati pa bodo morali založniki zagotoviti predajo obveznih izvodov Narodni in univerzitetni knjižnici (NUK) v skladu z Zakonom o obveznem izvodu publikacij (ZOIPub). Zvočne knjigo bo v določenih deležih potrebno vključiti tudi v repozitorij CLARIN.SI.
Tudi prejemniki sredstev za izdajo elektronskih knjig bodo dolžni zagotoviti javno dostopnost izdanih vsebin. Knjige bodo vključene v sistem COBISS Ela, ki omogoča brezplačno izposojo članom splošnih knjižnic, Narodne in univerzitetne knjižnice (NUK), Univerzitetne knjižnice Maribor (UKM) ter treh zamejskih knjižnic. Elektronske knjige bo v določenih deležih potrebno vključiti tudi v repozitorij CLARIN.SI.
S tem bo zagotovljena dolgoročna dostopnost digitalnih knjižnih vsebin tako za splošno javnost kot za raziskovalne in izobraževalne namene. Razpis spodbuja tudi razvoj digitalnih kompetenc založnikov in uporabnikov ter krepi sodelovanje med knjižnicami, raziskovalnimi institucijami in tehnološkimi podjetji.
Cilj javnega razpisa z vidika Programa EKP je prispevati k specifičnemu cilju prednostne naloge 1: Inovacijska družba znanja, specifičnega cilja RSO1.2: Izkoriščanje prednosti digitalizacije za državljane, podjetja, raziskovalne organizacije in javne organe.
Cilji razpisa so:
– spodbujanje digitalne produkcije in dostopnosti kakovostnih elektronskih in zvočnih knjig;
– krepitev prepoznavnosti in dostopnosti slovenske literature, avtorjev in prevajalcev doma in v tujini;
– povečanje dostopnosti knjižnih vsebin, zlasti za ranljive skupine, ter spodbujanje dostopnosti kulture in kroženja znanja;
– spodbujanje uporabe elektronskih in zvočnih knjig v izobraževalnih in raziskovalnih procesih;
– krepitev digitalnih kompetenc založnikov in uporabnikov ter podpora raziskavam in razvoju jezikovnih tehnologij;
– prispevek k digitalni transformaciji slovenskega založništva in širjenje dostopa do kakovostnih leposlovnih ter humanističnih del.
V ta namen se spremlja naslednji kazalnik rezultata:
– RCR 11 – uporabniki novih in nadgrajenih digitalnih storitev, produktov in procesov (merimo število dostopov do storitev).
2.3. Regija izvajanja
(1) Projekti se bodo izvajali na dveh programskih območjih:
– kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
– kohezijska regija Zahodna Slovenija.
(2) Prijavitelji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti projekta in imeli na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež/poslovno enoto/podružnico. Sedež/poslovna enota/ podružnica morajo biti na dan oddaje vloge vpisani v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
(3) Za vsakega od prijaviteljev mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij in občini ima sedež.
Razdelitev slovenskih občin na kohezijski regiji Vzhodna oziroma Zahodna Slovenija je razvidna iz: https://www.gov.si/teme/kohezijski-regiji-v-sloveniji/.
(4) Prijavitelj ima lahko sedež podjetja v kateremkoli programskem območju oziroma občini.
(5) Sprememba programskega območja po oddaji vloge in do datuma izplačila zahtevka za izplačilo, v kolikor je vloga izbrana za sofinanciranje, ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za zavrnitev vloge s sklepom1 oziroma razveljavitev izdane odločbe o izboru2 oziroma odpoved pogodbe o sofinanciranju3. Če pride do spremembe programskega območja v treh (3) letih od izplačila zahtevka za izplačilo, agencija zahteva vračilo sorazmernega dela izplačanih sredstev.
1 Če agencija spremembo ugotovi tekom obravnave vloge.
2 Če agencija spremembo ugotovi po izdaji odločbe, ki še ni pravnomočna, in še pred podpisom pogodbe o sofinanciranju. Z nadomestnim sklepom se vloga zavrne in hkrati razveljavi prvotna odločba.
3 Če agencija spremembo ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, vendar še pred izplačilom zahtevka za izplačilo.
3. Upravičeni prijavitelji in pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
3.1 Upravičeni prijavitelji
Upravičenci do sredstev razpisa so MSP podjetja, ki delujejo na področju razpisa in izpolnjujejo vse pogoje za sodelovanje na razpisu. Kot podjetje razumemo vsako pravno ali fizično osebo, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njeno pravno obliko. To zlasti vključuje samozaposlene osebe in družinska podjetja, ki se ukvarjajo z obrtjo ali drugimi dejavnostmi, ter partnerska podjetja ali združenja, ki se redno ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo); neprofitne organizacije, društva, javne zavode, javne sklade idr. (Priporočilo Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003 o opredelitvi mikro, malih in srednje velikih podjetij, UL L 124, str. 36–41, z dne 20. maja 2003).
Velikost MSP se določa v skladu z določili Priloge I Uredbe 651/2014/EU.
Na razpise se lahko prijavijo tudi javni zavodi, ki zaposlujejo več kot 250 oseb in imajo letni promet, ki presega 50 milijonov EUR, in/ali letno bilančno vsoto, ki presega 43 milijonov EUR – torej ne ustrezajo definiciji MSP iz Priporočila Komisije 2003/361/ES z dne 6. maja 2003 o opredelitvi mikro, malih in srednje velikih podjetij, UL L 124, str. 36–41, z dne 20. maja 2003.
Upravičenci so prijavitelji, ki izpolnjujejo vse pogoje in druga določila javnega razpisa in razpisne dokumentacije, za katere se izda odločba o izboru in s katerimi se podpiše pogodbo o sofinanciranju.
3.2. Pogoji za sodelovanje
(1) Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrže.
(2) Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije). Agencija lahko ne glede na to preveri izpolnjevanje posameznih pogojev za kandidiranje tudi iz uradnih in drugih ustreznih evidenc.
(3) Način ugotavljanja izpolnjevanja pogojev za kandidiranje je natančneje opredeljen v razpisni dokumentaciji (točka 3.4 Dokazila in način preverjanja izpolnjevanja pogojev).
(4) V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za kandidiranje lahko agencija od prijavitelja zahteva dodatna pojasnila in/ali dokazila.
(5) Če se v postopku obravnave vlog ugotovi, da katera od vlog ni skladna s predmetom, namenom in/ali cilji javnega razpisa in/ali ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se taka vloga s sklepom zavrže.
(6) V primeru, da se neizpolnjevanje skladnosti s predmetom, namenom in/ali cilji javnega razpisa in/ali pogojev javnega razpisa za katero od prejetih vlog ugotovi po izdaji odločbe o izboru, ki še ni pravnomočna, se pogodba o sofinanciranju za tako vlogo ne bo podpisala. Z nadomestnim sklepom se bo taka vloga zavrgla, hkrati se bo razveljavila prvotna odločba.
(7) V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev javnega razpisa za katero od prejetih vlog ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo upravičenec moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
3.3. Splošni pogoji za sodelovanje na javnem razpisu
(1) Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje za upravičenca, ki so določeni v točki 3.1. javnega razpisa (glede velikosti, števila zaposlenih in pravne oblike).
(2) Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje v zvezi s sedežem ali podružnico in lokacijo izvajanja projekta, navedene v točki 2.3 javnega razpisa.
(3) Prijavitelj na dan oddaje vloge do agencije nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 EUR ali več, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.
(4) Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih dveh let do dne oddaje vloge (če je zavezan k predložitvi obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja).
(5) Prijavitelj na dan oddaje vloge na razpis nima blokiranega transakcijskega računa (razvidno iz AJPES).
(6) Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije ali drugem postopku prenehanja po ZGD-1.
(7) Za prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do agencije v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
(8) Prijavitelj skladno z Uredbo (EU) št. 2023/2831 ne sme imeti registrirane glavne dejavnosti in tudi vsebina sofinanciranega projekta se ne sme nanašati na naslednje izključene sektorje:
– če je dejaven v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
– če je dejaven v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– če je dejaven v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov;
– če je dejaven v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje,
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(9) Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom EU. Šteje pa se, da prijavitelj pogoj izpolnjuje, če odločba Evropske komisije še ni dokončna, prijavitelj pa je sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
(10) Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja). Če bo agencija ugotovila, da je upravičenec prejel sredstva oziroma so mu bila odobrena za isti namen tudi iz drugih virov, se pogodba o sofinanciranju razdre, agencija pa od prijavitelja zahteva povrnitev vseh neupravičeno prejetih sredstev s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
(11) Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
(12) Prijavitelj v sklopu projekta ne proizvaja, predeluje ali trži tobaka in tobačnih izdelkov (c alineja prvega odstavka 7. člena Uredbe 2021/1058/EU).
(13) Prijavitelj ne krši pravila omejitve višine pomoči, kar pomeni, da skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila de minimis, ne sme presegati 300.000,00 evrov v kateremkoli obdobju zadnjih treh let (glede na datum dodelitev sredstev).
(14) Prijavitelj zagotavlja, da ne bo presežena zgornja meja pomoči de minimis.
(15) Prijavitelj poda izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je že prejel na podlagi Uredbe komisije (EU) št. 2024/2831 z dne 13. decembra 2024 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023) ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh proračunskih letih in v tekočem proračunskem letu.
(16) Prijavitelj poda izjavo, ali gre za pripojeno podjetje ali delitev podjetja (v tem primeru se vse prejšnje pomoči de minimis katerega koli združenega ali pripojenega podjetja upoštevajo pri ugotavljanju, ali nova pomoč de minimis novemu ali prevzemnemu podjetju presega dovoljeno zgornjo mejo).
(17) Prijavitelj poda izjavo s seznamom vseh z njim povezanih podjetij, ki skupaj štejejo za enotno podjetje.
(18) Prijavitelj poda izjavo, da dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16, 81/19, 91/20 in 2/21 – popr.) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
(19) Prijavitelj poda izjavo, da dovoljuje objavo osebnih podatkov z namenom objave rezultatov razpisa na spletni strani agencije, skladno z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22 in 40/25 – ZInfV-1) in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22).
3.4 Finančni pogoji za prijavljeni projekt
(1) Skupni upravičeni stroški prijavljenega projekta ne smejo presegati 50.000,00 evrov in intenzivnosti pomoči.
Najvišji znesek upravičenih stroškov se določi kot seštevek sklopa 1 (zvočne knjige) in sklopa 2 (elektronske knjige), in sicer:
Prejemniki lahko na posamezni razpis prijavijo projekte (seštevek obeh sklopov), katerih upravičeni stroški so lahko maksimalno 50.000,00 evrov in hkrati lahko zaprosijo za višino subvencije, ki bo skladna s pravili dodelitev pomoči de minimis, torej lahko zaprosijo za subvencijo največ do višine, da skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju,4 ne bo presegel 300.000,00 evrov v obdobju zadnjih treh let ne glede na obliko ali namen pomoči, ki se dodeli enotnemu podjetju s strani države članice.
4 Pojasnilo: »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) prvega pododstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
(2) Prijavitelj mora v vlogi izkazati zaprto finančno konstrukcijo. V okviru prijavljenega projekta so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna sredstva in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa. Če kateri od drugih virov, ki jih prijavitelj predvideva v finančni konstrukciji, dejansko ne bo pridobljen oziroma ne bo pridobljen v načrtovani višini, mora prijavitelj zagotoviti sredstva iz lastnih virov.
Iz predložene finančne konstrukcije prijavljenega projekta mora biti razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije.
S sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira do 80 odstotkov upravičenih stroškov projekta (nepovratna sredstva).
(3) Prijavitelj za prijavljeni projekt ni in ne bo pridobil sredstev na drugem javnem razpisu, vezanem na javna proračunska sredstva (lokalna, državna, evropska), kar je dolžan navesti v vlogi.
Sredstva se bodo dodeljevala v skladu s shemo de minimis pomoči.
3.5 Drugi pogoji za prijavljeni projekt
(1) Projekt mora biti skladen z namenom, cilji in predmetom javnega razpisa,
(2) Zvočne in elektronske knjige, ki bodo vključene v prijavo na razpis, ne smejo iziti pred 1. 1. 2026. Izdelava zvočnih in elektronskih knjig mora temeljiti na tiskani izdaji,
(3) V projekt prijavitelj ne sme vključiti strojno branih knjig,
(4) Prijavitelj mora imeti ob oddaji vloge urejene avtorske pravice za izdajo zvočnih in elektronskih knjig in pravice za oddajo gradiva v repozitorij CLARIN.SI (pod licenco Creative Commons CC BY-SA 4.0.) v obsegu vsaj 30 % zvočne oziroma elektronske knjige Prijavljeni projekt mora temeljiti na zakonito pridobljeni pravici uporabe intelektualne lastnine, kar prijavitelj potrdi z dokazili, kot je navedeno v prvi alineji točke 4,
(5) Pri projektu ne gre za naložbo, ki je izključena iz podpore ESRR skladno s 7. členom Uredbe (EU) 2021/1058,
(6) Vloga mora biti v slovenskem jeziku, vsi izračuni in finančne projekcije pa v evrih.
Projekt mora biti končan v najkrajšem mogočem roku oziroma najpozneje do 15. septembra 2026. Do tega datuma mora biti projekt fizično in finančno končan, kar pomeni, da morajo biti opravljene vse predvidene naloge in dela v skladu s prijavo ter oddan zadnji zahtevek za izplačilo pogodbenih sredstev z zahtevanimi prilogami.
Vloga za dodelitev nepovratnih sredstev mora biti predložena v skladu z zahtevami javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Razpisna dokumentacija natančno določa vsebino vloge in izhodišča za njeno pripravo. Prijavitelji morajo predpisane pogoje dokazati s predložitvijo zahtevanih obrazcev in dokazil (prilog).
3.6 Dokazila in način preverjanja izpolnjevanja pogojev
| Splošni pogoji za kandidiranje na javnem razpisu | Dokazila in način preverjanja izpolnjevanja pogojev |
1. | Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje za upravičenca, ki so določeni v točki 3.1. javnega razpisa (glede velikosti, števila zaposlenih in pravne oblike) | Baza AJPES in vloga, podatki ZZZS. V kolikor podatki v AJPESU ne bodo dosegljivi oziroma bodo nepopolni ali neustrezni, jih bo moral prijavitelj po pozivu agencije predložiti sam. |
2. | Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje v zvezi s sedežem ali podružnico in lokacijo izvajanja projekta, navedene v točki 2.3 javnega razpisa. | Baza AJPES in vloga. V kolikor podatki v AJPESU ne bodo dosegljivi oziroma bodo nepopolni ali neustrezni, jih bo moral prijavitelj po pozivu agencije predložiti sam. |
3. | Prijavitelj na dan oddaje vloge do agencije nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in evidence agencije. |
4. | Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj ne izpolnjuje obveznosti tudi, če nima predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih dveh let do dne oddaje vloge (če je zavezan k predložitvi obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja) | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev IN – potrdila FURS (Potrdilo o poravnanih davčnih obveznostih5 na dan oddaje vloge in Potrdilo o oddanih obračunih davčnega odtegljaja za izplačilo plače in nadomestila plače za obdobje zadnjih dveh let do dne oddaje vloge6) ALI – Pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS, s katerim prijavitelj dovoljuje agenciji pridobitev zahtevanih podatkov, med katere spadajo tudi podatki iz davčnega registra, ki se štejejo kot davčna tajnost – Priloga št. 3 – Pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS. Izpolnjevanje pogoja preveri agencija pri FURS. |
5. | Prijavitelj na dan oddaje vloge na razpis nima blokiranega transakcijskega računa (razvidno iz AJPES). | Potrdilo banke ali izpis AJPES. |
6. | Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23, 25/25 – odl. US in 40/25) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23, 102/24 in 77/25). | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. Preverljivo z izjavo in potrdilom iz evidence AJPES in pristojnega sodišča. |
7. | Za prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do agencije v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri). | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. Preverljivo z izjavo in spletno stranjo https://erar.si/omejitve/. |
8. | Prijavitelj skladno z Uredbo (EU) št. 2023/2831 ne sme imeti registrirane glavne dejavnosti in tudi vsebina sofinanciranega projekta se ne sme nanašati na sledeče izključene sektorje: – če je dejaven v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture; – če je dejaven v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg; – če je dejaven v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov; – če je dejaven v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov: | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. Preverljivo iz evidenc AJPES in GVIN. |
| – kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje – kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. | |
9. | Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje pa se, da prijavitelj pogoj izpolnjuje, če odločba Evropske komisije še ni dokončna, prijavitelj pa je sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in poizvedba na Ministrstvu za finance – sektor za spremljanje državnih pomoči (obrazec: Zahtevek za podatke o dodeljenih pomočeh na povezavi: https://www.gov.si/teme/porocanje-o-dodeljenih-pomoceh/). |
10. | Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja). Če bo agencija ugotovila, da je upravičenec prejel sredstva oziroma so mu bila odobrena za isti namen tudi iz drugih virov, se pogodba o sofinanciranju razdre, agencija pa od prijavitelja zahteva povrnitev vseh neupravičeno prejetih sredstev s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in poizvedba na Ministrstvu za finance – sektor za spremljanje državnih pomoči. V primeru, da možnost nastanka dvojnega financiranja obstaja, se pri tistih institucijah, ki financirajo podobne tipe projektov le-to podrobneje navzkrižno preveri. |
11. | Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in poizvedba na Ministrstvu za finance – sektor za spremljanje državnih pomoči. |
12. | Prijavitelj v sklopu projekta ne proizvaja, predeluje ali trži tobaka in tobačnih izdelkov (c alineja prvega odstavka 7. člena Uredbe 2021/1058/EU). | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. |
13. | Prijavitelj ne krši pravila omejitve višine pomoči, kar pomeni, da skupni znesek pomoči dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 evrov v kateremkoli obdobju zadnjih treh (3) let (glede na datum dodelitev sredstev). | Priloga 2 – izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis in podatki iz evidence Ministrstva za finance. |
14. | Prijavitelj zagotavlja, da ne bo presežena zgornja meja pomoči de minimis. | Priloga 2 – izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis. |
15. | Prijavitelj poda izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je že prejel na podlagi Uredbe komisije (EU) št. 2024/2831 z dne 13. decembra 2024 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023) ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh (2) proračunskih letih in v tekočem proračunskem letu. | Priloga 2 – izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis. |
16. | Prijavitelj poda izjavo, ali gre za pripojeno podjetje ali delitev podjetja (v tem primeru se vse prejšnje pomoči de minimis katerega koli združenega ali pripojenega podjetja upoštevajo pri ugotavljanju, ali nova pomoč de minimis novemu ali prevzemnemu podjetju presega dovoljeno zgornjo mejo). | Priloga 2 – izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis. |
17. | Prijavitelj poda izjavo s seznamom vseh z njim povezanih podjetij, ki skupaj štejejo za enotno podjetje. | Priloga 2 – izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis. |
18. | Prijavitelj poda izjavo, da dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16, 81/19, 91/20 in 2/21 – popr.) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. |
19. | Prijavitelj poda izjavo, da dovoljuje objavo osebnih podatkov z namenom objave rezultatov razpisa na spletni strani agencije, skladno z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22 in 40/25 – ZInfV-1) in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22). | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. |
| Finančni pogoji za prijavljeni projekt | Dokazila in način preverjanja izpolnjevanja pogojev |
1. | Skupni upravičeni stroški prijavljenega projekta ne smejo presegati 50.000,00 evrov in intenzivnosti pomoči. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec 2 – finančni načrt. |
2. | Prijavitelj mora v vlogi izkazati zaprto finančno konstrukcijo. V okviru prijavljenega projekta so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna sredstva in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec 2 – finančni načrt. |
3. | Prijavitelj za prijavljeni projekt ni in ne bo pridobil sredstev na drugem javnem razpisu, vezanem na javna proračunska sredstva (lokalna, državna, evropska), kar je je dolžan navesti v vlogi. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec 2 – finančni načrt. |
| Drugi pogoji za prijavljen projekt | Dokazila in način preverjanja izpolnjevanja pogojev |
1. | Projekt mora biti skladen z namenom, cilji in s predmetom javnega razpisa. | Preverljivo z vlogo. |
2. | Zvočne in elektronske knjige, ki bodo vključene v prijavo na razpis, ne smejo iziti pred 1. 1. 2026. | Obrazec 1 – Prijavni list in Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. |
3. | Prijavitelj ne prijavlja strojno branih knjig. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. |
4. | Prijavitelj mora imeti ob oddaji vloge za izdajo elektronskih ali zvočnih knjig urejene avtorske pravice za izdajo in pravice za oddajo gradiva v repozitorij CLARIN.SI (pod licenco Creative Commons CC BY-SA 4.0.) v obsegu vsaj 30 % zvočne oziroma elektronske knjige. Prijavljeni projekt mora temeljiti na zakonito pridobljeni pravici uporabe intelektualne lastnine. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev |
5. | Pri projektu ne gre za naložbo, ki je izključena iz podpore ESRR, skladno s 7. členom Uredbe (EU) 2021/1058. | Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev. |
6. | Vloga mora biti v slovenskem jeziku, vsi izračuni in finančne projekcije pa v evrih. | Preverljivo z vlogo. |
5 Vlogo za izdajo potrdila je mogoče oddati elektronsko prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki. Izdano potrdilo je praviloma v roku ene (1) ure vročeno elektronsko prek portala eDavki (85.a člen ZDavP-2).
6 Vlogo za izdajo potrdila je mogoče oddati elektronsko prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki. Izdano potrdilo je praviloma v roku ene (1) ure vročeno elektronsko prek portala eDavki (85.a člen ZDavP-2).
Agencija bo poleg navedenih dokazil od prijavitelja lahko zahtevala še dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo lahko pogoje za kandidiranje preverjala še na druge načine.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
V ocenjevanje bodo uvrščene pravočasne in popolne vloge, ki jih bodo predložili upravičeni prijavitelji v skladu s pogoji in merili razpisa.
Najvišje možno število prejetih točk za projekt je 39 točk za sklop 1 – zvočne knjige in 36 točk za sklop 2 – elektronske knjige.
Kriteriji za ocenjevanje prijav – zvočne knjige
1. Delež knjig, ki so bile bodisi sofinancirane s strani Javne agencije za knjigo Republike Slovenije bodisi so uvrščene v učne načrte za osnovne in srednje šole v Republiki Sloveniji7, v primerjavi s skupnim številom knjig, prijavljenih na javni razpis v okviru tega projekta.
7 Za vključeno v učni načrt se šteje knjižno delo, če je v učnem načrtu izrecno naveden njegov naslov ali pa je določena obravnava kateregakoli dela poimensko navedenega avtorja, četudi posamezno delo ni konkretno opredeljeno. V takšnem primeru se za vključena v učni načrt štejejo vsa dela navedenega avtorja.
Delež | Št. točk |
do 10 % | 0 |
od 10 % do 20 % | 1 |
od 20 % do 30 % | 2 |
od 30 % do 40 % | 3 |
od 40 % do 50 % | 4 |
od 50 % do 60 % | 5 |
od 60 % do 70 % | 6 |
od 70 % do 80 % | 7 |
od 80 % do 90 % | 8 |
nad 90 % | 9 |
2. Odstotek odstopanja stroškov na avtorsko polo tiskane knjige, ki jih je prijavitelj navedel, od povprečnih stroškov na avtorsko polo tiskanih knjig vseh prijaviteljev, ki v okviru tega javnega razpisa kandidirajo za sofinanciranje zvočnih knjig.
Odstotek | Št. točk |
več kot 20 % nad povprečjem | 0 |
več kot 10 % nad povprečjem | 1 |
do vključno 10 % nad povprečjem | 2 |
do vključno 10 % pod povprečjem | 3 |
več kot 10 % pod povprečjem | 4 |
več kot 20 % pod povprečjem | 5 |
3. Povprečno število izdanih tiskanih knjig v zadnjih treh letih (2023–2025). Šteje se samo ena vezava.
Število izdanih tiskanih knjig | Št. točk |
do vključno 6 | 0 |
od 7 do 12 | 1 |
od 13 do 30 | 2 |
od vključno 31 dalje | 3 |
4. Povprečno število izdanih zvočnih knjig v zadnjih treh letih (2023–2025).
Število izdanih zvočnih knjig | Št. točk |
do vključno 6 | 0 |
od 7 do vključno 9 | 1 |
od vključno 10 do vključno 12 | 2 |
od vključno 13 do vključno 15 | 3 |
od vključno 16 do vključno 18 | 4 |
od vključno 19 | 5 |
5. Povprečno število prodanih izvodov lastnih zvočnih knjig v zadnjih treh letih (2023–2025). Ne štejejo knjige drugih založnikov, ki ste jih prodali kot posredniki/distributerji.
Povprečno število prodanih izvodov lastnih zvočnih knjig | Št. točk |
do vključno 100 | 0 |
od 101 do vključno 200 | 1 |
od vključno 201 do vključno 300 | 2 |
od vključno 301 do vključno 400 | 3 |
od vključno 401 do vključno 500 | 4 |
od vključno 501 | 5 |
6. Reference prijavitelja, s poudarkom na področju založništva zvočnih knjig (od 1–3 točke).
7. Dosedanje strokovne reference prijavitelja na področju promocije in prodaje zvočnih knjig (od 1–3 točke).
8. Strokovnost interpretov (od 1–3 točke).
9. Kadrovski viri, ki so predvideni za izvajanje projekta (od 1–3 točke).
Sklop 2
Kriteriji za ocenjevanje prijav – elektronske knjige
1. Delež knjig, ki so bile bodisi sofinancirane s strani Javne agencije za knjigo Republike Slovenije bodisi so uvrščene v učne načrte za osnovne in srednje šole v Republiki Sloveniji8, v primerjavi s skupnim številom knjig, prijavljenih na javni razpis v okviru tega projekta.
8 Za vključeno v učni načrt se šteje knjižno delo, če je v učnem načrtu izrecno naveden njegov naslov ali pa je določena obravnava kateregakoli dela poimensko navedenega avtorja, četudi posamezno delo ni konkretno opredeljeno. V takšnem primeru se za vključena v učni načrt štejejo vsa dela navedenega avtorja.
Delež | Št. točk |
do 10 % | 0 |
od 10 % do 20 % | 1 |
od 20 % do 30 % | 2 |
od 30 % do 40 % | 3 |
od 40 % do 50 % | 4 |
od 50 % do 60 % | 5 |
od 60 % do 70 % | 6 |
od 70 % do 80 % | 7 |
od 80 % do 90 % | 8 |
nad 90 % | 9 |
2. Odstotek odstopanja stroškov na avtorsko polo tiskane knjige, ki jih je prijavitelj navedel, od povprečnih stroškov na avtorsko polo tiskanih knjig vseh prijaviteljev, ki v okviru tega javnega razpisa kandidirajo za sofinanciranje elektronskih knjig.
Odstotek | Št. točk |
več kot 20 % nad povprečjem | 0 |
več kot 10 % nad povprečjem | 1 |
do vključno 10 % nad povprečjem | 2 |
do vključno 10 % pod povprečjem | 3 |
več kot 10 % pod povprečjem | 4 |
več kot 20 % pod povprečjem | 5 |
3. Povprečno število izdanih tiskanih knjig v zadnjih treh letih (2023–2025). Šteje se samo ena vezava.
Število izdanih tiskanih knjig | Št. točk |
do vključno 6 | 0 |
od 7 do 12 | 1 |
od 13 do 30 | 2 |
od vključno 31 dalje | 3 |
4. Povprečno število izdanih elektronskih knjig v zadnjih treh letih (2023–2025).
Število izdanih elektronskih knjig | Št. točk |
do vključno 6 | 0 |
od 7 do vključno 9 | 1 |
od vključno 10 do vključno 12 | 2 |
od vključno 13 do vključno 15 | 3 |
od vključno 16 do vključno 18 | 4 |
od vključno 19 | 5 |
5. Povprečno število prodanih izvodov lastnih elektronskih knjig v zadnjih treh letih (2023–2025). Ne štejejo knjige drugih založnikov, ki ste jih prodali kot posredniki/distributerji.
Povprečno število prodanih izvodov lastnih elektronskih knjig | Št. točk |
do vključno 300 | 0 |
od 301 do vključno 600 | 1 |
od vključno 601 do vključno 1.200 | 2 |
od vključno 1.201 do vključno 1.800 | 3 |
od vključno 1.801 do vključno 2.400 | 4 |
od vključno 2.401 | 5 |
6. Reference prijavitelja, s poudarkom na področju elektronskega založništva (od 1–3 točke).
7. Dosedanje strokovne reference prijavitelja na področju promocije in prodaje elektronskih knjig (od 1–3 točke).
8. Kadrovski viri, ki so predvideni za izvajanje projekta (od 1–3 točk).
5. Uporaba kriterijev in povzetek načina ocenjevanja vlog
Vrednotenje vlog bo potekalo ločeno po obeh kohezijskih regijah in ločeno po obeh sklopih.
Najvišje možno število prejetih točk za projekt je 39 točk za sklop 1 – zvočne knjige in 36 točk za sklop 2 – elektronske knjige. Najnižje število točk za sprejetje kulturnega projekta v sofinanciranje je 20 točk za sklop 1 oziroma 18 točk za sklop 2 (spodnji točkovni prag).
Za sofinanciranje bodo izbrani kulturni projekti, ki bodo v postopku izbire po kriterijih javnega razpisa ocenjeni višje.
V primeru, da skupni znesek sofinanciranja kulturnih projektov, ki so presegli minimalni prag, preseže znesek razpisnih sredstev, bodo sredstva dodeljena kulturnim projektom, ki so pri ocenjevanju prejeli več točk. V primeru enakega števila točk imajo prednost prijavitelji, ki so prejeli več točk pri merilu št. 1, nato pri merilu št. 2 in tako dalje.
Višina odobrenih sredstev za kulturni projekt je odvisna od kakovosti, obsega in zahtevnosti projekta ter sredstev, ki so namenjena razpisu. Višina odobrenih sredstev ni povezana s seštevkom točk (točke se ne prevajajo v znesek sofinanciranja).
Agencija bo morebitna nerazporejena sredstva iz sklopa 1 (zvočne knjige) prerazporedila na sklop 2 (elektronske knjige) in obratno.
Strokovna komisija za knjižno in revijalno produkcijo s področij leposlovja in humanistike bo na podlagi rezultatov ocenjevanja oblikovala predlog seznama projektov za sofinanciranje in ga bo predložila direktorici agencije. Na podlagi predloga strokovne komisije bo direktorica agencije odločila o izboru projektov. Direktorica bo sprejela končno odločitev z odločbo, s katero bo odločila o odobritvi in deležu sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega projekta.
Agencija bo izdajo elektronskih in zvočnih knjig sofinancirala v obliki pavšalnih zneskov, pri čemer bo višina subvencije določena glede na priznane upravičene stroške posameznega projekta. Pri elektronskih knjigah bo subvencija znašala 70 % skupnih priznanih upravičenih stroškov. Pri zvočnih knjigah bo subvencija znašala 80 %, če bodo knjige vključene v sistem izposoje slovenskih splošnih knjižnic, oziroma 60 %, če ta pogoj ne bo izpolnjen. Skupni upravičeni stroški posameznega projekta bodo izračunani na podlagi povprečnega stroška ene avtorske pole (AP)9 za tiskane izdaje vseh prijaviteljev, vendar ne višje od zneska, ki ga je predvidel prijavitelj. Višina subvencije bo v odločbi opredeljena za vsako subvencionirano knjigo posebej. Skupna vrednost upravičenih stroškov projekta (ne glede na število knjig in sklopov) ne sme presegati 50.000,00 evrov.
9 AP je 30.000 znakov s presledki. V primeru poezije/pesniških zbirk se za namen tega razpisa upošteva, da je AP 4.285,71 znakov s presledki.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju.
V primeru sprostitve ali povečanja proračunskih sredstev oziroma drugih razpisanih zmogljivosti lahko direktorica izda nov sklep, s katerim se dodelijo sredstva naslednjemu prijavitelju, čigar projekt je dosegel prag in ki ima na podlagi ocene prvi možnost prejeti sredstva.
Agencija si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadar koli do izdaje odločb o (ne)izboru prekliče.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na voljo za javni razpis
Finančna sredstva za izvedbo tega javnega razpisa zagotavljata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ 528.404,75 evra. Razdelitev po virih je prikazana v spodnji preglednici.
| 2026 | SKUPAJ |
PP EU – vzhod | 146.177,97 € | 146.177,97 € |
PP SLO – vzhod | 25.796,11 € | 25.796,11 € |
PP EU – zahod | 142.572,26 € | 142.572,26 € |
PP SLO – zahod | 213.858,40 € | 213.858,40 € |
SKUPAJ | 528.404,75 € | 528.404,75 € |
Drugi viri | 0,00 € | 0,00 € |
SKUPAJ | 528.404,75 € | 528.404,75 € |
V okviru razpoložljivih sredstev je 45.198,88 evrov namenjenih prijaviteljem iz KRVS za izdajo elektronskih knjig ter 126.775,20 evrov za izdajo zvočnih knjig.
Prijaviteljem iz KRZS je namenjenih 94.678,76 evrov za izdajo elektronskih knjig in 261.751,90 evrov za izdajo zvočnih knjig.
Delež sofinanciranja projekta je do 80 odstotkov upravičenih stroškov projekta.
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko (podpora Unije) in na postavkah slovenske udeležbe (nacionalni javni prispevek državnega proračuna) za sofinanciranje projekta je za programsko območje kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85 odstotkov (EU):15 odstotkov (SLO). Za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija je razmerje 40 odstotkov (EU):60 odstotkov (SLO).
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti agencije.
Agencija bo morebitna nerazporejena sredstva iz sklopa 1 (zvočne knjige) prerazporedila na sklop 2 (elektronske knjige) in obratno.
7. Skladnost s pravili državnih pomoči
Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme pomoči »Razvoj digitalnega založništva« (št. priglasitve: M001-3367622-2025/I).
Sredstva se bodo dodeljevala v skladu z veljavno shemo de minimis pomoči, kot je opredeljena v Uredbi Komisije (EU) št. 2024/2831.
V skladu z navedeno uredbo:
– pomoč ne sme biti pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi;
– skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000,00 evrov v katerem koli triletnem obdobju, ne glede na obliko ali namen pomoči, ki jo država dodeli enotnemu podjetju, ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali EU;
– se upošteva kumulacija pomoči, pri čemer se pomoč de minimis ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ter se lahko pomoč de minimis kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2024/2831 in v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832;
– mora dajalec pomoči od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v zadnjem triletnem obdobju;
– mora dajalec pomoči od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške;
– mora dajalec pomoči od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo prijavitelja, ali gre za pripojeno podjetje, in seznam vseh z njim povezanih podjetij;
– bo dajalec pomoči hranil evidence o individualni pomoči de minimis deset (10) let od datuma dodelitve pomoči.
Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
č) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do č) prek enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
Dokazila: podpisane izjave.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Datum dokončanja projekta v smislu konca financiranja je datum, ko morajo biti vsa plačila izvršena, da bi bila upravičena (najpozneje do 15. septembra 2026). Obdobje trajanja projekta vključuje čas za izvedbo projektnih dejavnosti in tudi čas za administrativni konec projekta, da so upravičene vse dejavnosti, ki so povezane s pripravo zadnjega vmesnega in zaključnega poročila.
Agencija bo sofinancirala le upravičene stroške in izdatke, nastale od 1. januarja 2026 do 15. septembra 2026.
Strošek nastane z dnem opravljene storitve ali z dnem dobave blaga, izdatek pa z dnem plačila za opravljeno storitev ali dobavljeno blago.
Rok za oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo je 15. september 2026.
9. Upravičeni stroški in način financiranja
V okviru sklopa za izdajo zvočnih knjig so upravičeni naslednji stroški:
Stroški dela – neposredni stroški osebja (stroški dela so stroški zaposlenih, ki izhajajo iz pogodbe o zaposlitvi, vključno s stroški plač samostojnih podjetnikov, stroški dela po podjemni pogodbi, avtorski pogodbi in stroški dela prek študentskega servisa). |
Snemanje |
Branje oziroma interpretacija besedila |
Uredniško delo |
Mešanje zvoka (prilagajanje in uravnoteženje posameznih elementov – glas, zvoki, efekti) |
Končna zvočna obdelava (normalizacija glasnosti, odstranjevanje neželenih frekvenc, uskladitev tišine, formatiranje datotek itd.) |
Oblikovanje naslovnice pred objavo zvočne knjige. |
Administrativno delo (administrativno delo vključuje pridobivanje avtorskih pravic za snemanje, pripravo in podpisovanje pogodb z avtorji, bralci, prevajalci, režiserji in tehničnim osebjem, pa tudi urejanje pravic za morebitno uporabo glasbe. Sem sodi tudi načrtovanje produkcije, usklajevanje urnikov snemanj, spremljanje stroškov, vodenje evidence honorarjev, nalaganje zvočne knjige na izbrane distribucijske platforme, podpisovanje pogodb z distributerji ter skrb za pravilno prikazovanje vsebine). |
Preostali upravičeni stroški projekta v obliki pavšalne stopnja v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov dela (stroški avtorskih pravic in licenc /pridobitev pravic za uporabo knjižnega dela; licenciranje glasbe ali zvočnih efektov, uporabljenih v zvočni knjigi/, plačila kolektivnim organizacijam, npr. SAZAS, IPF, če se uporabljajo zaščitena avtorska dela, najem snemalne opreme ali studia, licenčne pravice za uporabo programske opreme ali vsebin, razvoj aplikacij ali spletnih platform za distribucijo zvočne knjige. Sem sodijo tudi stroški informiranja in komuniciranja, na primer oblikovanje in tisk promocijskih gradiv, obveščanje medijev, oglaševanje na družbenih omrežjih in v medijih, organizacija dogodkov za predstavitev knjige ter nastopi na predstavitvah ali sejmih.) |
V okviru sklopa za izdajo elektronskih knjig so upravičeni naslednji stroški
Stroški dela – neposredni stroški osebja (stroški dela so stroški zaposlenih, ki izhajajo iz pogodbe o zaposlitvi, vključno s stroški plač samostojnih podjetnikov, stroški dela po podjemni pogodbi, avtorski pogodbi in stroški dela preko študentskega servisa). |
Digitalizacija besedila |
Prilagajanje in urejanje besedila (formatiranje besedila – prilagajanje črk, razmikov, odstavkov in drugih slogovnih nastavitev za digitalno branje; korektura in lektura – končni pregled napak, ki so morda nastale med digitalizacijo ali formatiranjem; dodajanje hiperpovezav – vključitev interaktivnih elementov, npr. kazalo, opombe, povezave na druge vire). |
Oblikovanje in tehnična obdelava besedila (pretvorba v e-knjižne formate; prilagoditev za e-bralnike – preverjanje delovanja na različnih napravah (Kindle, iPad, telefoni); optimizacija za različne velikosti zaslonov – zagotavljanje pravilnega prikaza na različnih zaslonih). |
Grafično oblikovanje (prilagoditev naslovnice – ustvarjanje ali prilagoditev naslovnice za digitalni format (različne velikosti in zahteve platform); oblikovanje notranjih grafik – če knjiga vsebuje slike, grafikone ali druge vizualne elemente, jih je treba optimizirati za digitalni prikaz). |
Administrativno delo (administrativno delo pri izdaji elektronskih knjig vključuje pridobivanje avtorskih pravic za digitalno objavo, pripravo in podpisovanje pogodb z avtorji, prevajalci, lektorji, oblikovalci in tehničnimi sodelavci, pa tudi urejanje pravic za morebitno vključitev dodatnih vsebin, kot so ilustracije ali multimedijski elementi. Sem sodi tudi pridobitev ISBN številke, nalaganje elektronske knjige na izbrane prodajne ali knjižnične platforme, podpisovanje pogodb z distributerji ter skrb za pravilno prikazovanje vsebine na različnih napravah. Poleg tega obsega še spremljanje prodaje in analitiko branosti). |
Preostali upravičeni stroški projekta v obliki pavšalne stopnja v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja (stroški avtorskih pravic in licenc, kar vključuje plačilo za uporabo knjižnega dela v digitalni obliki, morebitne licenčne pravice za dodatne vsebine, kot so slike, grafični elementi, ilustracije ali interaktivne vsebine, ki jih vključujemo v elektronsko knjigo. Pomembni so tudi stroški programske opreme, ki je potrebna za oblikovanje in pretvorbo vsebin v digitalne formate, kot sta EPUB ali MOBI, ter stroški uporabe platform ali aplikacij za distribucijo in prodajo elektronskih knjig. Poleg tega lahko nastanejo stroški razvoja in vzdrževanja spletnih strani ali aplikacij, namenjenih predstavitvi in prodaji e-knjig. Med stroški informiranja in komuniciranja se pojavijo oblikovanje in izdelava digitalnih promocijskih materialov, stroški spletnega oglaševanja, obveščanja medijev, kampanj na družbenih omrežjih ter organizacija dogodkov za promocijo elektronskih knjig, kot so virtualne predstavitve ali spletni sejmi knjig. Pomembni so tudi morebitni stroški sodelovanja z digitalnimi knjižnicami in spletnimi platformami, ki omogočajo širšo distribucijo in dostopnost elektronskih vsebin). |
Na podlagi podatkov vseh vlog prijaviteljev bo določena povprečna višina cene izdelave zvočne oziroma elektronske knjige, in sicer v segmentu ene avtorske pole tiskane knjige (višina vseh zaprošenih sredstev vseh prijaviteljev/število avtorskih pol vseh tiskanih knjig, ki jih želijo izdati v zvočni oziroma elektronski obliki obliki).
Skupni priznani upravičeni stroški posameznega projekta bodo določeni na način: povprečni strošek ene AP za tiskane izdaje vseh prijaviteljev v evrih, toda ne več od prijavljene x št. AP tiskane izdaje. V odločbi bo subvencija razdeljena po posameznih subvencioniranih knjigah.
Višina subvencije v obliki pavšalnega zneska za posameznega prijavitelja v sklopu elektronskih knjig bo določena na način skupnih priznanih upravičenih stroškov posameznega projekta x 0,7.
Višina subvencije v obliki pavšalnega zneska za posameznega prijavitelja v sklopu zvočnih knjig bo določena na način skupnih priznanih upravičenih stroškov posameznega projekta x 0,8, če bodo knjige dostopne za izposojo v sistemu slovenskih splošnih knjižnic oziroma x 0,6, če ne bodo dostopne za izposojo v sistemu slovenskih splošnih knjižnic.
Z izbranimi prijavitelji na javni razpis bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Agencija in izbrani prijavitelj se bosta s pogodbo o sofinanciranju dogovorila o obsegu in dinamiki sofinanciranja projekta na podlagi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški. Sredstva za neupravičene stroške mora v celoti zagotoviti prijavitelj.
Prijavitelji lahko zaprosijo za sofinanciranje do 70 % upravičenih stroškov za izdajo elektronskih knjig ter do 80 % upravičenih stroškov za izdajo zvočnih knjig, če bodo te dostopne za izposojo v sistemu slovenskih splošnih knjižnic. V primeru, da zvočne knjige ne bodo dostopne za izposojo v sistemu slovenskih splošnih knjižnic, lahko prijavitelji zaprosi za sofinanciranje do 60 % upravičenih stroškov.
Stroški so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za izvajanje projekta in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so v skladu z veljavnimi pravili EU in notranjimi predpisi.
10. Način izplačil pavšalnih zneskov
Financiranje na tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, shemo de minimis, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 in Smernicami za uporabo možnosti poenostavljenega obračunavanja stroškov v okviru skladov, ki jih zajema Uredba (EU) 2021/1060 (https://EUR-lex.EURopa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=OJ:C_202407467)
Način financiranja in poročanja bo določen s pogodbo med agencijo in upravičencem.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodajo o javnih financah se financiranje na tem javnem razpisu izvaja v obliki pavšalnega zneska kot ene izmed poenostavljenih oblik stroškov iz Uredbe (EU) 2021/1060.
V primeru pavšalnih zneskov so vsi upravičeni stroški ali del upravičenih stroškov projekta povrnjeni na podlagi vnaprej določenega pavšalnega zneska, v skladu z vnaprej opredeljenimi določbami dogovora o doseženih mejnikih, ki so določeni v pogodbi o sofinanciranju. Nepovratna sredstva so plačana, če so izpolnjene vse vnaprej opredeljene določbe iz pogodbe o sofinanciranju glede doseženih mejnikov. V pogodbi o sofinanciranju bodo tako določene konkretne višine subvencije za posamezno zvočno in elektronsko knjigo, kar bo omogočilo izplačevanje subvencije po delih. Višine subvencij za posamezno knjigo ni mogoče prenašati med posameznimi knjigami v sprejetem projektu, enako ni mogoče spreminjati/zamenjati knjig, ki so vključene v projekt.
Upravičenost sofinanciranja bo agencija presojala v okviru zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju. Izvedene aktivnosti morajo temeljiti na dejansko doseženih rezultatih v okviru za to določenih mejnikov projekta ter doseženem zaključku projekta, ki bodo ustrezno preverjeni in potrjeni s strani agencije. Upravičenci bodo morali predložiti verodostojne dokumente (dokazila), opredeljene v tem poglavju razpisne dokumentacije, ki dokazujejo, da so bili učinki/rezultati v celoti doseženi. V postopku preverjanja bo lahko oseba, ki izvaja kontrolo na strani agencije, zahtevala tudi dodatna dokazila za dokazovanje, da so bili učinki/rezultati v celoti doseženi.
Rok za oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo je 15. september 2026. Upravičenec lahko zaradi nepravočasno izstavljenega zahtevka za izplačilo izgubi pravico do izplačila sredstev.
Upravičenci bodo lahko oddali največ tri (3) zahtevke.
Ob oddaji zahtevka za izplačilo bodo predložili:
– izvode izdelanih zvočnih oziroma elektronske knjige, vključenih v zahtevek;
– dokazilo, da so zvočne oziroma elektronske knjige, ki so vključene v zahtevek, na voljo za izposojo ali nakup;
– pri 2. in 3. zahtevku še dodatno dokazilo, da so sofinancirane zvočne knjige iz prejšnjih zahtevkov še vedno na voljo za izposojo prek sistema splošnih knjižnic, če je založnik v prijavi na razpis izbral to možnost izračuna subvencije – velja za zvočne knjige;
– pri 2. in 3. zahtevku še dodatno dokazilo, da so sofinancirane knjige iz prejšnjih zahtevkov še vedno na voljo za izposojo preko sistema splošnih knjižnic – velja za elektronske knjige;
– dokazilo o oddaji gradiv v Repozitorij CLARIN.SI (pod licenco Creative Commons CC BY-SA 4.0) v obsegu vsaj 30 % zvočne oziroma elektronske knjige v obliki pdf ter surovega besedila (npr. txt) oziroma zvoka (format wav);
– potrdilo FURS o poravnanih davčnih obveznostih, ki ne sme biti starejše od trideset (30) dni;
– potrdilo FURS o oddanih obračunih za obdobje zadnjih dveh (2) let do dne oddaje zahtevka;
– vsebinsko poročilo o izvedbi projekta.
Podjetja morajo ob sklenitvi pogodbe in ob vsaki izdaji zahtevka za izplačilo sredstev zagotoviti, da redno izplačujejo plače/socialne prispevke in niso davčni dolžniki.
Če podjetje ne izplačuje redno plač/socialnih prispevkov in/ali je davčni dolžnik, agencija prekine z izplačevanjem pomoči de minimis, dokler podjetje ne dostavi potrdila pristojnega organa, da v njegovem poslovanju ni več navedenih nepravilnosti.
Sofinanciranje projekta se prekine, prejeta sredstva pa se upoštevajo za nenamensko porabljena v skladu s pogodbo o sofinanciranju v naslednjih primerih, ko podjetje:
– ne bi izvedlo projektnih aktivnosti ali pa jih ne bi izvedlo v celoti;
– nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
– ob sklenitvi pogodbe ni dalo pravih podatkov oziroma je dalo zavajajoče izjave ter v primeru drugih kršitev in nepravilnosti, ki imajo za posledico neupravičeno dodeljeno pomoč de minimis.
11. Razpisna dokumentacija in popolnost vloge
Razpisno dokumentacijo sestavljajo:
– Besedilo razpisa;
– OBR 1 – Prijavni obrazec;
– OBR 2 – Finančni načrt;
– Priloga 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev;
– Priloga 2 – Izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis;
– Priloga 3 – Pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS;
– Priloga 4 – Obvestilo posameznikom glede obdelave osebnih podatkov pri javnem razpisu.
Vloga se šteje za formalno popolno, če vsebuje vse obvezne sestavine, ki jih določa besedilo razpisa. Vloga se šteje za formalno popolno tudi, če jo prijavitelj po pozivu agencije ustrezno dopolni v danem roku.
Prijavitelj mora pri določenih postavkah v prijavnem obrazcu uporabiti že izdelane predloge, ki jih ne sme spreminjati.
Ob prijavi na javni razpis morajo prijavitelji predložiti:
– Izpolnjen OBR 1 – Prijavni obrazec;
– Izpolnjen OBR 2 – Finančni načrt;
– Izpolnjeno prilogo 1 – Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev;
– Izpolnjeno prilogo 2 – Izjava prijavitelja o prejemu drugih pomoči de minimis;
– Izpolnjeno prilogo 3 – Pooblastilo za potrebe preverjanja podatkov pri FURS (samo v primeru, če ustreznih potrdil na predloži sam).
12. Razpisni rok: rok za zbiranje prijav prične teči na dan objave javnega razpisa v Uradnem listu RS in na spletni strani agencije dne 19. 12. 2025 ter traja do izteka zadnjega dne roka za oddajo vlog, ki je 19. 1. 2026.
13. Način, kraj in rok prijave
Vloga mora biti izpolnjena na predpisanih razpisnih obrazcih ter mora vsebovati vse obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji.
Dokumentacija javnega razpisa JR1-RDZ-2025 je na voljo na spletni strani agencije www.jakrs.si, prav tako jo lahko zainteresirani v roku javnega razpisa prejmejo v glavni pisarni agencije vsak delovnik med 10. in 12. uro.
Prijava je vložena pravočasno, če jo agencija prejme, preden se izteče rok za vložitev prijav. Če se prijava pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko agencija prejme prijavo, šteje dan oddaje na pošto. Enako velja za prijavo po elektronski pošti, ki jo mora agencija prejeti, preden se izteče rok za vložitev prijav.
Po končanem izpolnjevanju vloge lahko prijavitelji vlogo oddajo elektronsko ali fizično:
– če jo oddajo elektronsko, morajo vlogo skupaj z vsemi zahtevanimi prilogami po elektronski pošti poslati na elektronski naslov gp.jakrs@jakrs.si. V tem primeru mora biti vloga (vsi prijavni obrazci in priloge) podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom. V zadevo sporočila morajo prijavitelji napisati »Vloga na razpis JR1–RDZ–2025«;
– če jo oddajo fizično, morajo vlogo natisniti, jo podpisati in žigosati. Natisnjeno vlogo z vsemi zahtevanimi prilogami morajo poslati s priporočeno pošto ali oddati osebno vsak delovnik med 10. in 12. uro na naslov: Javna agencijo za knjigo RS, Metelkova 2B, 1000 Ljubljana, Slovenija;
– obenem morajo vsi prijavitelji Obrazec 1 (word) in Obrazec 2 (excel) oddati v predpisanem roku v elektronski obliki na naslov gp.jakrs@jakrs.si.
Prijavitelji morajo v celoti izpolnjeno vlogo oddati v predpisanem roku. Vloga je vložena pravočasno, če jo agencija prejme v elektronski ali natisnjeni obliki, preden se izteče rok za vložitev vlog. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko agencija prejme prijavo, šteje dan oddaje poštne pošiljke. Za priporočeno pošiljko, na kateri ni označena ura oddaje priporočene pošiljke, velja, da je bila tistega dne oddana ob 23.59. Če vlogo pošiljajo po elektronski pošti, jo mora agencija prejeti dne 19. 1. 2026 do 23.59.
Za popolno se šteje vloga, ki je v celoti vložena v pisni ali elektronski obliki.
Prijavitelj se lahko prijavi samo z eno (1) vlogo.
Za pravočasno vlogo bo štela vloga, ki bo do izteka roka razpisa vložena tako, kot je navedeno v tej točki razpisa.
14. Izpolnjevanje razpisnih pogojev, način obravnavanja vlog in odločanje o izboru
Izpolnjevanje razpisnih pogojev ugotavlja komisija za odpiranje vlog, ki jo izmed zaposlenih na agenciji imenuje direktorica agencije.
Če prijavitelj na ta razpis prijavi projekt, ki vsebinsko ne izpolnjuje pogojev tega razpisa, in ga strokovna komisija ne more oceniti s kriteriji, navedenimi v razpisnem besedilu, se vloga zavrže kot vloga neupravičenega prijavitelja.
Za prepozno se bo štela vloga, ki ne bo poslana po elektronski pošti ali priporočeno po pošti do vključno 19. 1. 2026 do 23.59 oziroma do tega dne ne bo v poslovnem času oddana v glavni pisarni agencije. Nepravočasne vloge bodo izločene iz nadaljnje obravnave s sklepom o zavržbi.
Prijavitelji, ki ne bodo izpolnjevali v besedilu tega javnega razpisa navedenih pogojev, bodo kot neupravičene osebe izločeni iz nadaljnje obravnave s sklepom o zavržbi.
Vloge, ki ne bodo izpolnjene v celoti oziroma ne bodo izpolnjene v skladu z zahtevami dokumentacije javnega razpisa, se bodo štele kot nepopolne.
Agencija bo prijavitelje, katerih vloge bodo formalno nepopolne, pozvala, da jih v roku petih (5) dni po prejetju poziva dopolnijo. Če prijavitelji ne bodo dopolnili formalno nepopolnih vlog v zahtevanem roku, bodo vloge s sklepom o zavržbi izločene iz nadaljnje obravnave.
Agencija lahko v primeru naknadne ugotovitve o neizpolnjevanju pogojev in po že izdani odločbi o izboru spremeni odločitev in s prijaviteljem ne sklene pogodbe. Prav tako lahko v primeru naknadne ugotovitve o neizpolnjevanju pogojev ali pogodbenih obveznosti v času izvajanja nadzora razveže že sklenjeno pogodbo, v primeru že izplačanih sredstev pa zahteva povračilo dela ali celotnih sredstev.
Agencija prijaviteljem ne bo vračala prijavne dokumentacije in prilog.
Oddaja vloge pomeni, da se predlagatelj strinja s pogoji in kriteriji javnega razpisa JR1–RDZ–2025.
Odpiranje vlog bo potekalo na agenciji, Metelkova 2b, 1000 Ljubljana dne 26. 1. 2026.
15. Rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa: prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni najpozneje v 60 dneh od zaključka odpiranja vlog. V primeru odločbe o izbiri bo izbran prijavitelj pozvan k podpisu pogodbe. Če se prijavitelj v osmih (8) dneh od prejema poziva k podpisu pogodbe ne bo odzval, se bo štelo, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Sredstva se lahko dodelijo naslednjemu prijavitelju, ki ima na podlagi ocene prvi možnost prejeti sredstva. Pogodba o sofinanciranju bo začela veljati z dnem, ko jo bosta podpisali obe pogodbeni stranki.
16. Pogoji za spremembo javnega razpisa: pred potekom roka za oddajo prijav lahko agencija spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: https://www.jakrs.si/javni-razpisi-in-pozivi/razpisi-in-pozivi.
17. Zahteve glede komuniciranja in prepoznavnosti: upravičenec bo moral glede komuniciranja in prepoznavnosti upoštevati 50. člen Uredbe 2021/1060/EU in Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/).
18. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu ter spremljanja in evidentiranja projekta
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo v zvezi z projektom v skladu z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo dokumentarnega in arhivskega gradiva, še deset (10) let po njenem zaključku, in sicer za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj.
V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta za obdobje petih (5) let od 31. decembra leta, v katerem bo organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi to uredbo nadomestil. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenca po končanem projektu pisno obvestila agencija.
Če pravila o državnih pomočeh določajo daljše roke hrambe in dostopnost dokumentov, se uporabijo pravila o državnih pomočeh.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za projekt v ločenem računovodstvu, po stroškovnih mestih, tako da bo zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev.
19. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu in drugim nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor izvajajo agencija, posredniško telo, pristojni organi Republike Slovenije in pristojni organi Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen. V izjemnih primerih se lahko opravi tudi nenapovedano preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati v skladu s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in agencijo redno obveščati o izvedenih ukrepih.
20. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov; UL L 119) ter Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS). Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih upravičenci posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
Upravičenec se strinja, da se bodo podatki o projektu, za katere je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, lahko objavljali. To vključuje predvsem dejstvo, da bo upravičenec vključen na seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta, regijo upravičenca in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
V skladu z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je treba zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/izvajalcev in podizvajalca/podizvajalcev, kadar je upravičenec javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F; ZJN-3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22). Kadar je upravičenec zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja AJPES, se šteje, da so podatki o dejanskih lastnikih razvidni iz navedenega registra. Za druge primere bo upravičenec s podpisom pogodbe o sofinanciranju zavezan, da na poziv agencije v roku, postavljenem v pozivu, agenciji sporoči te podatke. Zagotavljati je treba naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
21. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu.
22. Zahteve glede spremljanja ciljev in kazalnikov projekta
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta dolžan spremljati in agenciji zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta.
Upravičenec bo za namen spremljanja ciljev in kazalnikov projekta v skladu z 22., 23., 24., 44., 72., 73. in 74. členom Uredbe 2021/1060/EU, 17. členom Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21) ter Prilogo I navedene uredbe dolžan spremljati in agenciji zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta, vključno z osebnimi podatki.
23. Omejitve glede sprememb projekta v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: upravičenci bodo morali smiselno upoštevati omejitve glede sprememb projekta v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU. Če v petih (5) letih od datuma končnega izplačila pri upravičencu nastane bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja projekta, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji, je upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
24. Zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU
Upravičenec bo med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, moral zagotoviti spoštovanje temeljnih pravic in skladnost z Listino Evropske unije o temeljnih pravicah, spodbujanje enakosti moških in žensk, vključevanje načela enakosti spolov, vključevanje vidika enakosti spolov, preprečevanje diskriminacije, dostopnosti za invalide v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja področje zagotavljanja enakih možnosti, in 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral cilje projekta uresničevati v skladu s cilji spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
25. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne projekta ali če je višina sofinanciranja projekta presegla najvišjo dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
26. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Če se ugotovi, da prijavitelj agencije ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je agenciji poslal neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev agencije o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva na tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, agencija lahko zahteva vračilo neupravičeno prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila v proračun Republike Slovenije, in prekinitev pogodbe o sofinanciranju v skladu z njenimi določili.
Upravičenec bo moral v primeru ugotovitve nepravilnosti vrniti zahtevana sredstva v 30 dneh od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
27. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
28. Splošne informacije
Agencija si pridržuje pravico, da:
– odobrenim projektom zniža predlagani delež sofinanciranja oziroma ne sklene pogodbe s prijaviteljem, če se v času od oddaje vloge do sklenitve pogodbe spremenijo pogoji, na podlagi katerih je bil projekt izbran za sofinanciranje,
– ne sklene pogodbe, če prijavitelj odobrenega projekta v določenem roku ne predloži vseh dokumentov/dokazil, potrebnih za sklenitev pogodbe,
– v primeru spremembe zakonodaje, povezane z razpisom, zahteva predložitev dodatnih dokazil od prijavitelja projekta.
Če pride do sprememb v državnem proračunu ali finančnem načrtu agencije, ki neposredno vplivajo na izvedbo javnega razpisa, je agencija dolžna ukrepati v skladu s spremembami v državnem proračunu oziroma finančnem načrtu agencije.
Če se obseg sredstev za javni razpis zmanjša do takšne mere, da ne zagotavlja izpolnitve ciljev javnega razpisa, lahko agencija iz tega razloga postopek javnega razpisa ustavi oziroma v primeru že končanega izbora projektov zniža obseg sofinanciranja, spremeni že sklenjene pogodbe o financiranju in izvedbi projektov ali pa jih prekine.
29. Sporočanje informacij o razpisu
Potencialni prijavitelji so dolžni spremljati spletno stran agencije, na kateri bodo objavljane morebitne spremembe in novosti v zvezi z javnim razpisom. Vse morebitne dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom morajo biti predložene v pisni obliki, in sicer po elektronski pošti na naslov: gp.jakrs@jakrs.si – zadeva: Vprašanje za JR1-RDZ-2025.
Vprašanja na zgornji elektronski naslov morajo prispeti najkasneje pet (5) delovnih dni pred iztekom roka za oddajo vloge.
Javna agencija za knjigo Republike Slovenije