Uradni list

Številka 102
Uradni list RS, št. 102/2025 z dne 5. 12. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 102/2025 z dne 5. 12. 2025

Kazalo

Ob-2946/25, Stran 3012
Na podlagi četrtega odstavka 76. člena in drugega odstavka 82. člena Podnebnega zakona (Uradni list RS, št. 56/25, v nadaljnjem besedilu: PoZ), Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18, v nadaljnjem besedilu: ZNOrg), 19. člena Akta o ustanovitvi Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada (Uradni list RS, št. 112/09 in nasl.), v skladu s Splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, št. 0141-8/2023-11, objavljenimi dne 13. 9. 2023 (www.ekosklad.si/informacije/predpisi/predpisi/splosni-pogoji-poslovanja-eko-sklada, v nadaljnjem besedilu: Splošni pogoji poslovanja Eko sklada), na podlagi programa Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, sprejetega v okviru Poslovnega in finančnega načrta Eko sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada, za leto 2025, potrjenega s strani Vlade Republike Slovenije s sklepom št. 47602-3/2025/3 z dne 20. 3. 2025, Odloka o Programu porabe sredstev Podnebnega sklada za leta 2025–2028 (Uradni list RS, št. 76/25) ter Pogodbe št. 2570-23-311038 o izvajanju ukrepov na podlagi Programa porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023−2026 z dne 18. 12. 2023 in pripadajočih aneksov, Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad (v nadaljnjem besedilu: Eko sklad), objavlja
javni razpis PS-NVO25 
za sofinanciranje projektov nevladnih organizacij na področju podnebnih sprememb 
1. Predmet in namen javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje ozaveščevalnih, izobraževalnih in promocijskih projektov nevladnih organizacij (v nadaljnjem besedilu: NVO) na naslednjih vsebinskih področjih:
1. blaženje podnebnih sprememb,
2. učinkovita raba energije, vključno z energetsko revščino,
3. trajnostna mobilnost, vključno z mobilnostno revščino,
4. varstvo okolja ali urejanje prostora v povezavi s podnebnimi spremembami,
5. prilagajanje podnebnim spremembam, vključno z na naravi temelječimi rešitvami in krepitvijo biodiverzitete,
6. trajnostna potrošnja in prehrana.
Sofinancirani bodo projekti NVO, s katerimi se bodo na enem ali več od zgoraj navedenih vsebinskih področij izvajale aktivnosti, kot so:
– ozaveščanje in izobraževanje ciljnih skupin z namenom boljšega poznavanja in razumevanja problematike ter večje pripravljenosti za spremembo vedenja in odločanja in/ali
– promocija in izvajanje ukrepov in sprememb vedenja ciljnih skupin in/ali
– promocija okoljskih naložb med potencialnimi investitorji (občani, pravne osebe in lokalne skupnosti) in odpravljanje ovir pri odločanju za okoljske naložbe in/ali
– predstavitev, testiranje in/ali prenos dobrih praks iz tujine ali drugih sektorjev, spodbujanje izvajanja sektorskih javnih politik ter oblikovanje in uveljavljanje novih rešitev in predlogov in/ali
– razvoj in uporaba sistemskih pristopov za upravljanje kompleksnih podnebnih tveganj na področju mobilnostnega, energetskega in prehranskega sistema.
Sofinanciranje bo namenjeno naslednjim vrstam projektov:
– manjši projekti: predvideno trajanje najmanj 10 in največ 12 mesecev in sofinanciranje od 10.000,00 do 30.000,00 EUR;
– večji projekti: predvideno trajanje najmanj 20 in največ 24 mesecev in sofinanciranje od 30.000,01 EUR do 200.000,00 EUR.
Prednost bodo imeli projekti, ki bodo:
– vsebovali kakovostno analizo problema, ki bo temeljila na sistemskem razumevanju vzrokov in posledic podnebnih sprememb, ki ga projekt naslavlja ter izvedbo konkretnih, usklajenih, optimalno učinkovitih in dolgoročno zastavljenih aktivnosti z merljivimi rezultati in učinki na podnebne, okoljske in/ali trajnostne cilje;
– vključevali učinkovit in kakovosten komunikacijski načrt z razširitvijo rezultatov ter uporabo različnih komunikacijskih kanalov, zlasti do ranljivih skupin, mladih in lokalnih skupnosti;
– gradili na že obstoječih projektih in/ali dobrih praksah ter jih nadgrajevali in se povezovali z drugimi deležniki (javni/gospodarski sektor, mediji), zagotavljali trajnost rezultatov z načrtovanjem prenosa znanja, širjenjem učinkov ter dolgoročno uporabnostjo razvitih sistemskih in na naravi temelječih rešitev;
– prispevali k pravičnemu prehodu ter uporabljali inovativne pristope za oblikovanje učinkovitih partnerstev za naslavljanje identificiranih problemov, vključno s partnerji iz gospodarstva, medijev in javnega sektorja.
Namen javnega razpisa je prispevati k zmanjšanju obremenitev okolja, blaženju in prilagajanju podnebnim spremembam ter trajnostnemu in pravičnemu razvoju družbe.
Ker podnebne spremembe niso več izoliran pojav, temveč del širše slike večplastnih kriz in sistemskih tveganj, razpis spodbuja projekte, ki s sistemskim in participativnim pristopom naslavljajo kompleksne izzive sodobnega časa ter prispevajo k večji odpornosti skupnosti z upoštevanjem značilnosti sodobnega okolja, opredeljenega kot t. i. VUCA svet (angl. V=Volatility, U=Uncertainty, C=Complexity, A=Ambiguity – spremenljivost, negotovost, kompleksnost in nejasnost), in ponujajo praktične rešitve za obvladovanje tovrstnih izzivov.
Cilj razpisa je dolgoročno zmanjševanje emisij toplogrednih plinov in/ali krepitev odpornosti družbe v pogojih večkriznih scenarijev (podnebna, zdravstvena, socialna kriza), zlasti s:
– podporo razvoju, krepitvi zmogljivosti in mreženja NVO v Republiki Sloveniji, ki so med ključnimi akterji na področju krepitve ozaveščenosti javnosti in varstva javnega interesa ter pri spodbujanju aktivnega državljanstva;
– povečanjem ozaveščenosti, usposobljenosti pri uvajanju sprememb vedenja prebivalstva preko kakovostnih ozaveščevalnih, promocijskih in praktičnih projektov ter dobrih praks okoljskega nevladnega sektorja na vsebinskih področjih;
– spodbujanjem inovativnih pristopov, vključujočih procesov in sodelovanja različnih družbenih skupin pri oblikovanju in izvajanju pravičnega zelenega prehoda, razogljičenja ter krepitve družbene, energetske in prehranske odpornosti.
2. Upravičene osebe
Do spodbude po tem javnem razpisu so upravičeni vlagatelji in njihovi projektni partnerji, kateri vsi morajo izpolnjevati vse naslednje pogoje:
– so pravne osebe zasebnega prava s sedežem v Republiki Sloveniji in registrirane v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja društva, zakonom, ki ureja ustanove ali z zakonom, ki ureja zavode;
– so nevladne organizacije skladno z veljavnim zakonom, ki ureja nevladne organizacije;
– so bili kot taki registrirani najkasneje 2 (dve) leti pred dnem objave tega javnega razpisa.
Na javnem razpisu lahko kandidira vlagatelj sam ali v projektnem partnerstvu. Pri tem mora biti v vlogi jasno razvidna vloga in doprinos vsakega izmed partnerjev k izvedbi projekta.
Vlagatelj in projektni partnerji:
– isti del stroškov, ki je financiran po tem javnem razpisu, ne sme biti financiran tudi iz drugega javnega vira. To pomeni, da so isti stroški lahko sofinancirani iz različnih javnih virov, v kolikor skupni znesek spodbud ne preseže 100 % upravičenih stroškov projekta, razen če veljavni predpisi določajo drugače (npr. pravila EU skladov). Za projekte, ki so predmet spodbude po tem javnem razpisu, ne sme biti dodeljena nepovratna finančna spodbuda Eko sklada po tem ali katerem koli drugem javnem pozivu ali razpisu (prepoved dvojnega financiranja);
– so neposredno odgovorni za pripravo in vodenje predlaganega projekta (velja za vlagatelje);
– ne smejo delovati kot posredniki;
– morajo imeti zadostne vire financiranja, da zagotovijo obstoj organizacije v obdobju trajanja projekta;
– morajo imeti izkušnje vodenja oziroma izvajanja projektov, ki so podobni v smislu obsega in vsebine (velja za prijavitelje večjih projektov).
Neupravičeni vlagatelj in neupravičeni projektni partnerji so tisti:
– ki so pravne osebe, ustanovljene po zakonu, ki ureja ustanove, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je Republika Slovenija;
– ki imajo na dan vložitve vloge ali na dan izdaje odločbe zapadle in neplačane finančne obveznosti do Eko sklada ali ne izpolnjujejo drugih pogodbenih zavez po pogodbah, sklenjenih z Eko skladom;
– katerih zapadle neplačane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije, na dan vložitve vloge za pridobitev sredstev znašajo 50 EUR ali več;
– ki na dan vložitve vloge za pridobitev sredstev niso imeli predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dne vložitve vloge za pridobitev sredstev;
– ki imajo pravnomočno inšpekcijsko odločbo, izdano na podlagi zakona, ki ureja varstvo okolja, in hkrati kršitve niso odpravili v določenem roku za odpravo kršitve;
– ki na dan vložitve vloge nimajo poravnanih obveznosti iz plač ali socialnih prispevkov;
– ki so v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, njihove posle iz drugih razlogov upravlja sodišče ter so opustili poslovne dejavnosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilnega prenehanja;
– ki imajo blokiran transakcijski račun.
Če ni v tej točki drugače določeno, se razlogi iz te točke ugotavljajo ob izdaji odločbe o izboru.
3. Višina sredstev: višina sredstev za razpisano vsebino po predmetnem javnem razpisu je skupaj 1.000.000 EUR iz sredstev Podnebnega sklada. Od tega bo do 300.000 EUR namenjenih manjšim projektom, do 700.000 EUR pa večjim projektom. Morebitne ostanke razpoložljivih sredstev za sofinanciranje manjših projektov se lahko prenese na sofinanciranje večjih projektov. Morebitne ostanke razpoložljivih sredstev za sofinanciranje večjih projektov se lahko prenese na sofinanciranje manjših projektov.
4. Osnovni pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Projekt mora biti izvedljiv v obdobju upravičenosti. Obdobje upravičenosti je od dne začetka veljavnosti pogodbe o sofinanciranju (v nadaljnjem besedilu: Pogodba) do datuma zaključka financiranja izvajanja projektov, to je najmanj 10 in največ 12 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe za manjše projekte oziroma najmanj 20 in največ 24 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe za večje projekte. Pogodba začne veljati z dnem, ko jo podpišeta obe pogodbeni stranki.
Vlagatelj in partnerji morajo predpisane pogoje dokazati s predložitvijo ustreznih dokazil (prilog) v skladu z razpisno dokumentacijo.
Vlagatelj lahko po tem javnem razpisu za posamezni manjši projekt zaprosi za sofinanciranje od najmanj 10.000,00 EUR do največ 30.000,00 EUR in do 100 % upravičenih stroškov projekta.
Vlagatelj lahko po tem javnem razpisu za posamezni večji projekt zaprosi za sofinanciranje od najmanj 30.000,01 EUR do največ 200.000,00 EUR in do 100 % upravičenih stroškov projekta.
Upravičeni stroški so podrobneje razčlenjeni v razpisni dokumentaciji.
Vlagatelj mora v vlogi na predpisanem obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, natančno opredeliti finančni načrt projekta in jasno razmejiti vire financiranja.
Z eno vlogo lahko vlagatelj kandidira za sofinanciranje največ enega projekta. Za posamezen projekt se lahko dodeli največ eno sofinanciranje po tem javnem razpisu. Vlagatelj in projektni partner lahko kandidirata za največ dva projekta, v katerih nastopata ali kot vlagatelja ali kot projektna partnerja.
5. Dodatne zahteve in pogoji
Pogoj za dodelitev spodbude je pravočasna in popolna vloga. Vloga je pravočasna in formalno popolna, če vlagatelj do predpisanega roka za oddajo vlog predloži v predpisani obliki v celoti izpolnjen obrazec vloga in vse obvezne priloge, in sicer:
– izjavo vlagatelja o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa (priloga 1),
– izjavo projektnih partnerjev o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa (priloga 2) ter
– finančni načrt – obrazci 1–4 (priloga 3).
6. Merila za izbor projektov
Ocenjevale se bodo le pravočasno prispele, pravilno označene in popolne vloge na predpisanih obrazcih, ki izpolnjujejo pogoje iz 4. točke javnega razpisa in ki predlagajo rešitve na najmanj enem od vsebinskih področij, opredeljenih v predmetu javnega razpisa.
Pri ocenjevanju se bodo upoštevala naslednja merila:
Merilo
Maksimalno št. točk
1. Ustreznost projekta 
(opredelitev problema, ustreznost rešitve problema, zasnova in cilji projekta, pričakovani rezultati projekta, dodana vrednost projekta, jasna povezanost projekta s cilji podnebnih in/ali trajnostnih politik v Sloveniji, EU in/ali UN)
35
2. Kakovost projekta 
(načrt aktivnosti, spremljanje in vrednotenje učinkov projekta, komunikacijski načrt in razširjanje rezultatov projekta, okoljski/ogljični odtis projekta, trajnostnost projekta, ustreznost, preglednost, kakovost in učinkovitost finančnega načrta, v primeru digitalnih ali tiskanih izdelkov zavezanost k upoštevanju zahtev Zakona o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) (Uradni list RS, št. 30/18 in nasl.))
35
3. Inovativnost projekta, uporabnost rezultatov, oblikovanje partnerstev 
(inovativni in/ali eksperimentalni pristopi, uporaba participativnih metod, ustvarjanje uporabnih rezultatov, aktivno sodelovanje različnih deležnikov javnega sektorja in/ali gospodarstva)
15
4. Status v javnem interesu 
(vlagatelj deluje na vsebinskem področju, za katerega podaja vlogo na javni razpis, in sicer na področju podnebnih sprememb, varstva okolja, urejanja prostora, ohranjanja narave ali trajnostne mobilnosti, ter ima na dan objave tega javnega razpisa za področje projekta, ki ga prijavlja, priznan status nevladne organizacije v javnem interesu na področju varstva okolja ali urejanja prostora ali ohranjanja narave ali trajnostne mobilnosti po ZNOrg)
5
5. Sistemska usmerjenost projekta 
(projekt naslavlja preobrazbo enega ali več ključnih sistemov (energetskega, mobilnostnega, prehranskega) z izvajanjem aktivnosti, ki prispevajo k blaženju in/ali prilagajanju podnebnim spremembam, upošteva sistemske izzive, načela družbene pravičnosti in cilje pravičnega zelenega prehoda, s poudarkom na dolgoročni odpornosti skupnosti ter trajnostnih rešitvah)
5
6. Vključevanje mladih in/ali starejših v projektne aktivnosti 
(projekt dokazljivo vključuje ciljne skupine mladih do 29 let in/ali starejših od 65 let, bodisi kot izvajalce projektnih aktivnosti, sodelujoče prostovoljce ali kot naslovnike vsebin in rezultatov projekta) 
5
SKUPAJ
100
Skupaj lahko vloga doseže največ 100 točk.
Pri ustreznosti projekta naj se vlagatelji sklicujejo na ključne cilje podnebnih in/ali trajnostnih politik v Sloveniji in/ali EU, kot so:
– Podnebna nevtralnost do leta 2045 oziroma 2050: Slovenija si prizadeva doseči podnebno nevtralnost do leta 2045, Evropska unija pa do leta 2050. To pomeni doseganje neto ničelnih emisij toplogrednih plinov, pri čemer se vse preostale emisije uravnotežijo z njihovim ponorom ali zajemom. Ta cilj je osrednji del Evropskega zelenega dogovora in podprt z Evropskim podnebnim zakonom.
– Povečanje ponorov ogljika in varovanje ekosistemov;
– Krepitev podnebne pismenosti in vključevanje javnosti, s ciljem povečanja razumevanja podnebnih tveganj in spodbujanjem vedenjskih sprememb med prebivalci, zlasti v ranljivih skupinah, med mladimi in v lokalnih skupnostih. Ozaveščanje in participativni pristopi so temelj za učinkovito izvajanje blaženja kot tudi prilagajanja.
Prejete vloge bodo razvrščene glede na število prejetih točk, pri čemer bodo v okviru razpoložljivih sredstev do sofinanciranja upravičeni projekti z najvišjim številom točk. Sofinancirani so lahko le projekti, ki bodo dosegli vsaj 65 točk.
Podrobnejši opis postopka izbora projektov in razčlenitev meril za ocenjevanje sta v razpisni dokumentaciji.
7. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški so vsi dejansko nastali stroški, ki sodijo v eno od spodaj navedenih kategorij upravičenih stroškov in kumulativno izpolnjujejo naslednje pogoje:
– povezani so s predmetom tega javnega razpisa, potrebni za uspešno izvedbo projekta in doseganje njegove trajnosti, razumni in v skladu z načeli dobrega finančnega poslovanja in upravljanja,
– nastanejo v času trajanja projekta in so predvideni v vlogi in finančnem načrtu (prilogi razpisa),
– so določljivi in preverljivi z dokazili za izkazovanje stroška, ki so predvideni v razpisni dokumentaciji,
– ustvariti jih mora upravičenec, ki je vlagatelj ali projektni partner, jih zabeležiti v svojih računskih izkazih v skladu z običajno računovodsko prakso ter jih prijaviti v skladu z zahtevami veljavnih računovodskih standardov in pravili davčne in socialne zakonodaje.
Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca je od datuma sklenitve Pogodbe do zaključka projekta.
Sofinanciranje upravičenih stroškov ne predstavlja državne pomoči.
Kategorije upravičenih stroškov so po tem javnem razpisu:
– 60 % stroški dela zaposlenih na projektu,
– 30 % stroški za izvajanje projekta,
– 10 % posredni stroški (pavšal).
V kolikor na projektu ne bo zaposlenih, se lahko delež kategorije stroški dela zaposlenih na projektu prenese na kategorijo stroški za izvajanje projekta, medtem ko kategorija posredni stroški v skupnem znesku ne sme preseči 10 % upravičenih stroškov. V kolikor bodo upravičeni stroški tudi stroški dela zaposlenih, zgoraj navedeni delež upravičenih stroškov lahko odstopa od določenega deleža za največ 15 % (tako od tiste kategorije, kjer se stroški zmanjšajo, kot od tiste kjer se stroški povečajo) za posamezno kategorijo stroškov, razen za kategorijo posredni stroški pavšalnega financiranja, ki v skupnem znesku ne sme preseči 10 % upravičenih stroškov. Npr. 15 % od 30 % stroškov za izvajanje projekta se zniža, kar pomeni, da se kategorija stroški dela zaposlenih na projektu lahko poveča za ta znesek, vendar ne sme presegati 15 % od te druge kategorije.
O upravičenosti stroškov bo na podlagi njihove utemeljitve v vsebini vloge odločil Eko sklad.
Pri izvajanju projekta ne smejo biti ustvarjeni prihodki. Vlagatelji praviloma nimajo pravice do odbitka DDV od blaga in storitev, nabavljenih za opravljanje neobdavčljivih transakcij, ki se bodo izvajale v projektih na podlagi tega javnega razpisa. Projekti se morajo izvajati v okviru neobdavčljive dejavnosti, od katere vlagatelji skladno z Zakonom o davku na dodano vrednost (ZDDV-1, Uradni list RS, št. 117/06 in nasl.) praviloma nimajo pravice do odbitka DDV, zato je v tem primeru DDV upravičen strošek.
Če se projekt izvaja v skladu z načrtom aktivnosti, predvidenem v vlogi, lahko upravičenci med izvajanjem projekta brez predhodnega soglasja Eko sklada prilagodijo zneske stroškov, ki so bili predvideni v finančnem načrtu, s prerazporeditvijo. Pri tem razlika med v finančnem načrtu predvideno in realizirano skupno vrednostjo upravičenih stroškov ob zaključku projekta pri nobeni kategoriji stroškov ne sme presegati 15 %, skupni upravičeni stroški pa kljub prerazporeditvam ne smejo preseči končne vrednosti spodbude določene z odločbo. V primeru, da gre za večje prerazporeditve, mora upravičenec pridobiti predhodno soglasje Eko sklada, in sicer s pisnim zaprosilom za spremembo projekta in utemeljitvijo. Pri kategoriji posredni stroški pa stroški ne smejo preseči 10 % celotnega zneska upravičenih stroškov projekta.
Neupravičene stroške krije vlagatelj ali projektni partner sam in so po tem javnem razpisu vsi stroški, ki ne izpolnjujejo pogojev iz točke 7. javnega razpisa, zlasti:
– donos na kapital, dolg in stroški servisiranja dolga, dolgovane obresti ali tečajne izgube, rezervacije za izgube, dolgove ali druge obveznosti,
– stroški obresti,
– stroški priprave vloge na ta javni razpis,
– odpravnine, solidarnostne pomoči, različne bonitete, letne stimulacije in druge nagrade zaposlenim ter jubilejne nagrade,
– prispevki za druge zavarovalne premije, ki niso zakonsko določene kot npr. življenjska, nezgodna in druga zavarovanja, drugo dodatno zdravstveno zavarovanje in pokojninsko zavarovanje, prostovoljno zavarovanje,
– članarine v mednarodnih zvezah, mrežah, asociacijah ipd., če niso dokazljivo in neposredno povezane z izvajanjem vsebine projekta,
– stroški nakupa nezazidanega zemljišča ter nakupa in gradnje nepremičnin,
– amortizacija nepremičnin in opreme,
– stroški, ki so že bili sofinancirani iz drugih virov (proračuna Republike Slovenije, lokalni proračunov, drugih virov EU – dvojno financiranje),
– stroški nakupa vinjet Republike Slovenije,
– posredni stroški, če presegajo pavšal 10,00 % od celotnega zneska upravičenih stroškov,
– drugi stroški, ki niso predvideni v vlogi in Pogodbi oziroma, ki jih sofinancer ni odobril.
Upravičeni stroški in dokazila so podrobneje razčlenjeni v razpisni dokumentaciji.
8. Trajanje projekta in izplačilo sredstev
Trajanje projekta je omejeno na najmanj 10 in največ 12 mesecev za manjše projekte in na najmanj 20 in največ 24 mesecev za večje projekte od začetka veljavnosti Pogodbe. V tem času mora biti izveden projekt in ostale obveznosti na podlagi Pogodbe, zlasti morajo biti plačani vsi računi (vključno z izplačilom plač). Izdatki projekta, ki bodo nastali pred datumom sklenitve Pogodbe, niso upravičeni do financiranja po tem javnem razpisu.
Eko sklad bo skladno s 33. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 in nasl., ZIPRS2526) upravičencem na podlagi sklenjene Pogodbe in zahtevka za izplačilo predplačila, skladno z dokončno Odločbo o izboru, s katero je bil projekt izbran za sofinanciranje, in glede na razpoložljiva sredstva, izplačal predplačilo v višini do 30 % odobrenega zneska. Upravičenci bodo morali posredovati poročilo s prilogami o upravičeni porabi predplačila.
Upravičencem se do predložitve dokazil, ki izkazujejo upravičenost porabe sredstev, zadržijo nadaljnja izplačila.
Upravičenci manjših projektov bodo lahko po predložitvi in odobritvi poročila o upravičeni porabi predplačila s prilogami ter zahtevka za vmesno izplačilo prejeli tudi vmesno izplačilo, in sicer v višini izkazanih stroškov ter plačil nastalih do poročila o upravičeni porabi predplačila, ki so jih v tem obdobju zalagali sami.
Upravičenci večjih projektov bodo lahko prejeli tudi vmesno izplačilo po predložitvi in odobritvi vmesnega poročila s prilogami ter zahtevka za vmesno izplačilo, in sicer v višini izkazanih nastalih stroškov ter plačil do vmesnega poročila. Zahtevek za vmesno izplačilo ne sme vsebovati stroškov in plačil, ki so bili izvršeni na podlagi predplačila.
Zaključno izplačilo oziroma izplačilo preostalih odobrenih sredstev, ki so predmet sofinanciranja, bodo glede na razpoložljiva sredstva na račun upravičencev nakazana po potrditvi zaključnega poročila s prilogami.
Roki za izstavitev zahtevkov za predplačilo, vmesno izplačilo in končno izplačilo, oddajo poročil ter izplačila so opredeljeni v točki 14. tega javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Vzorci poročil in zahtevkov za izplačila so del razpisne dokumentacije.
9. Razpisna dokumentacija
Javni razpis je objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani Eko sklada. Eko sklad bo vse ključne informacije objavil na svoji spletni strani pri objavi javnega razpisa. Brezplačna razpisna dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu www.ekosklad.si.
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom lahko potencialni vlagatelji dobijo na naslovu ekosklad@ekosklad.si, s pripisom »za razpis PS-NVO25«. Vprašanja morajo biti na omenjeni naslov poslana do najkasneje 3 (tri) dni pred rokom za oddajo vloge.
10. Roki za prejem in način oddaje vloge
Rok za oddajo vloge je 12. 1. 2026.
Vloga na javni razpis mora v skladu z razpisno dokumentacijo vsebovati izpolnjen obrazec Vloga ter vse obvezne priloge, vse v predpisanih oblikah. Obvezne priloge morajo biti podpisane in žigosane, kjer je to zahtevano, predložene v slovenskem jeziku in ovrednotene v evrih.
Vloga na javni razpis se lahko odda v fizični ali v elektronski obliki.
Ne glede na obliko oddaje vloge, morajo vlagatelji sočasno predložiti obrazec Vloga tudi v.doc ali.docx formatu in obvezno prilogo finančni načrt – obrazci 1–4 (priloga 3) v .xls ali .xlsx formatu.
V primeru oddaje vloge v fizični obliki mora biti vloga z zahtevano vsebino v fizični obliki oddana na naslov: Eko sklad, j.s., Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, oziroma osebno v glavno pisarno (na naslovu Eko sklada vsak delovni dan med 9. in 14. uro) do dneva in ure, določenega kot skrajni rok za oddajo vlog v zapečatenem ovitku, ovitek pa mora biti označen z »Ne odpiraj – vloga – razpis PS-NVO25« in imenom ter naslovom vlagatelja. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko je Eko sklad prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto do 24. ure. Za vloge, poslane po navadni pošti se šteje, da so prejete ob 8. uri tistega dne, ko jih Eko sklad dejansko prejme. Vloga se šteje za pravočasno, če bo osebno dostavljena v glavno pisarno ali poslana priporočeno po pošti do roka.
V primeru oddaje vloge v elektronski obliki mora biti vloga z zahtevano vsebino v elektronski obliki poslana na naslov vloge@ekosklad.si. Vloga je pravočasna, če jo Eko sklad na navedeni elektronski naslov prejme pred oziroma na dan 12. 1. 2026. Za dan in uro prejema šteje dan in ura, ko Eko sklad vlogo dejansko prejme.
Če pride do spora, ali je bila vloga oddana in kdaj je bila oddana, je dokazno breme dokazovanja zatrjevanega dejstva na vlagatelju.
Nepravočasne in nepopolne vloge (kar vključuje tudi vloge, oddane v fizični obliki, ki ne bodo označene s pripisom »Ne odpiraj – vloga – razpis PS-NVO25« ali bodo brez zapisanega imena in naslova vlagatelja na ovojnici) bodo s sklepom zavržene.
11. Odpiranje vlog: odpirajo se samo v roku vložene, pravilno označene vloge. Odpiranje vlog, ki ne bo javno, bo 19. 1. 2026 ob 10. uri, na naslovu: Eko sklad, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana. Vloge se bodo odpirale po vrstnem redu vložitve.
12. Postopek izbora in ocenjevanje
Pregled popolnosti in vrednotenje vlog bo na podlagi pogojev in meril, objavljenih v javnem razpisu, opravila strokovna komisija, ki jo s pisnim sklepom imenuje direktor Eko sklada.
Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno označene vloge, in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
Na odpiranju ugotavlja komisija popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije.
V primeru formalno nepopolne vloge bo Eko sklad vlagatelja najkasneje v roku 8 (osem) dni od odprtja vloge pisno pozval, da v določenem roku 8 (osem) dni vlogo dopolni. Če vlagatelj nepopolne vloge v navedenem roku ne bo dopolnil, ali če bo ostala nepopolna tudi po dopolnitvi, jo bo Eko sklad s sklepom zvrgel. Sprememba vsebine vloge po izteku roka za oddajo vlog ni dopustna.
Iz vloge mora biti razvidno izpolnjevanje pogojev javnega razpisa. Po prejemu popolne vloge strokovna komisija na podlagi predloženih dokazil (prilog) v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije in z vpogledom v uradne evidence pregleda, ali vlagatelj in projektni partnerji izpolnjujejo pogoje za kandidiranje na javnem razpisu. V primeru, da vlagatelj ali kateri izmed projektnih partnerjev ne izpolnjuje osnovnih pogojev za kandidiranje ali da projekt ne predlaga rešitve na vsaj enem od vsebinskih področij javnega razpisa, bo vloga z odločbo zavrnjena in ne bo uvrščena v vrednotenje vlog. V primeru dvoma v izpolnjevanje pogojev katerega koli vlagatelja ali projektnega partnerja lahko Eko sklad zahteva dodatna pojasnila in dokazila.
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril, navedenih v javnem razpisu. O strokovnem pregledu vlog in njihovem ocenjevanju se vodi zapisnik. Na podlagi ocene vlog se vloge razvrsti glede na število doseženih točk, ki se izračuna kot povprečje ocen posameznih članov komisije, zaokroženo na najbližje celo število, komisija pripravi predlog prejemnikov spodbud, ki ga podpišejo predsednik in člani komisije. Predlog prejemnikov spodbud se nato predloži direktorju Eko sklada v potrditev.
Na osnovi izbrane vloge bo upravičencu posredovana Odločba o izboru, hkrati pa bo tudi pozvan k podpisu Pogodbe. Neizbrani vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s posredovanjem odločbe o zavrnitvi.
Sofinancirani so lahko le projekti, ki bodo dosegli vsaj 65 točk. Sredstva se dodelijo v višini zaprošenega zneska najbolje ocenjenim projektom, in sicer najprej tistim z najvišjim številom točk, do porabe razpoložljivih sredstev. V primeru, da za sofinanciranje vloge, ki pride kot zadnja v poštev za sofinanciranje, ne bo dovolj sredstev za financiranje v celotnem zaprošenem znesku, si Eko sklad pridržuje pravico, da vlogo financira v nižjem znesku.
V primeru, da več vlagateljev doseže enako število točk in bi bila z njihovo uvrstitvijo na predlog liste projektov za sofinanciranje presežena skupna razpoložljiva sredstva, se kot najugodnejšega izbere projekt, ki je dosegel višje število točk iz merila Ustreznost projekta.
Strokovna komisija si pridržuje pravico, da od vlagateljev zahteva dodatna pojasnila in dokazila o predvidenih aktivnostih in načrtovanih stroških ter morebitne prilagoditve. Poziv za posredovanje dodatnih pojasnil, obrazložitev ali dokazil bo vlagateljem posredovan po elektronski pošti na naslov vodje projekta (kontaktne osebe), ki je naveden v vlogi. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, lahko strokovna komisija aktivnosti oziroma načrtovane stroške, za katere se zahteva dodatno pojasnilo, izloči kot neupravičene ter projekt ustrezno oceni glede na postavljena merila.
V primeru, da bo vlagatelj v vlogi kot upravičene navedel tudi neupravičene stroške, bo strokovna komisija ustrezno znižala znesek sofinanciranja ter vlagatelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od prvotno zaprošene.
Splošni pogoji poslovanja Eko sklada so sestavni del tega javnega razpisa.
13. Rok za obvestilo o izbiri: Eko sklad bo vlagateljem posredoval odločbo o izboru vloge za sofinanciranje oziroma zavrnitvi predvidoma v 90 dneh od dneva odpiranja vlog.
14. Roki za izstavitev zahtevkov za izplačilo in poročil
Financiranje manjših projektov traja najmanj 10 in največ 12 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe, financiranje večjih projektov pa najmanj 20 in največ 24 mesecev od začetka veljavnosti Pogodbe. Do zaključnega datuma financiranja projekta morajo biti plačani vsi računi (vključno z izplačilom plač). Rok za oddajo zaključnega poročila s prilogami je 30 dni po zaključku financiranja projekta. V primeru objektivnih razlogov se rok za zaključek sofinanciranja projekta lahko podaljša, vendar za največ 30 dni. Za podaljšanje pogodbenega roka je mogoče zaprositi le pred potekom roka, podaljšanje roka pa se šteje za spremembo sofinanciranja projekta, o kateri odloči Eko sklad.
Rok za izstavitev zahtevka za izplačilo predplačila je 15 dni od začetka veljavnosti Pogodbe. Poročilo o porabi predplačila s prilogami morajo upravičenci posredovati v roku 180 dni od prejema predplačila (manjši in večji projekti). Upravičencem se do predložitve dokazil, ki izkazujejo upravičenost porabe sredstev, zadržijo nadaljnja izplačila. Izplačilo predplačila bo glede na razpoložljiva sredstva predvidoma izvedeno v roku 30 dni po prejemu zahtevka za izplačilo predplačila.
Ob oddaji poročila o porabi predplačila lahko upravičenec za manjši projekt odda zahtevek za vmesno izplačilo, in sicer v višini izkazanih stroškov ter plačil nastalih do poročila o porabi predplačila, ki jih je v tem obdobju zalagal sam. Upravičenec za večji projekt lahko v roku od 12 do 14 mesecev od začetka trajanja projekta odda zahtevek za vmesno izplačilo, h kateremu mora priložiti vmesno poročilo s prilogami. Vmesno izplačilo bo glede na razpoložljiva sredstva predvidoma izvedeno v roku 30 dni po prejemu zahtevka za vmesno izplačilo in pod pogojem, da je vmesno poročilo (večji projekt) oziroma poročilo o porabi predplačila (manjši projekt) potrjeno s strani Eko sklada. Izvedeno bo v višini izkazanih nastalih stroškov ter plačil do vmesnega poročila, brez stroškov in plačil, ki so bili izvršeni na podlagi predplačila.
Zaključno izplačilo oziroma izplačilo preostanka odobrenih sredstev sofinanciranja bo glede na razpoložljiva sredstva izvedeno v predvidoma 60 dneh po prejemu zahtevka za izplačilo zaključnega izplačila ter prejemu in potrditvi zaključnega poročila s prilogami, pod pogojem, da Eko sklad potrdi zadnje poročilo in zaključno poročilo celotnega projekta. Znesek izplačila se uskladi s predloženimi računi ob upoštevanju določil javnega razpisa in pripadajoče razpisne dokumentacije.
15. Ostalo
Pri odločanju o dodelitvi pravice do spodbude Eko sklad postopa po določbah PoZ, pri čemer se v vseh vprašanjih, ki niso urejena s PoZ, postopa po določbah zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
Vlagatelji lahko pridobijo pravico do sofinanciranja ob upoštevanju višine razpisanih sredstev, omejitev in višine sofinanciranja ter meril za izbor projektov, če izpolnijo pogoje javnega razpisa.
Za vlogo in odločbo o izboru vloge za dodelitev spodbude oziroma zavrnitvi se taksa skladno z drugim odstavkom 2. člena in 1. točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 80/00 in nasl., ZUT) ne plačuje.
Odločba o izboru oziroma zavrnitvi je v upravnem postopku dokončna, zoper njo pritožba ni dovoljena. Vlagatelj ima pravico odločbo izpodbijati v upravnem sporu z vložitvijo tožbe pri krajevno pristojnem oddelku Upravnega sodišču Republike Slovenije, v roku 30 dni po prejemu odločbe. Tožba se vloži neposredno pisno pri navedenem sodišču ali se mu pošlje po pošti. Tožbi je treba poleg te odločbe v izvirniku ali prepisu priložiti tudi po en prepis ali kopijo tožbe in prilog za toženca, če je kdo prizadet z odločbo, pa tudi zanj. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog.
Eko sklad lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila oziroma izpise glede izpolnjevanja nekaterih pogojev iz uradnih evidenc. V primeru dvoma v izpolnjevanje pogojev vlagatelja lahko Eko sklad zahteva dodatna pojasnila in dokazila, ki jih mora vlagatelj predložiti v roku, ki ga določi Eko sklad s pozivom na dopolnitev. V primeru, da le-ta ne bodo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, bo Eko sklad vloge takih vlagateljev z odločbo zavrnil.
Vloga vlagatelja, ki ne bo izpolnjeval vseh pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu, se z odločbo zavrne. V primeru, da se neizpolnjevanje navedenih pogojev ugotovi po izdaji odločbe o izboru vloge za sofinanciranje, se pogodba ne bo podpisala, pravica, ki izhaja iz odločbe, pa preneha.
V primeru, da se neizpolnjevanje navedenih pogojev ugotovi po podpisu Pogodbe, Eko sklad odstopi od Pogodbe, pri čemer je vlagatelj dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na izbrani transakcijski račun do dneva vračila sredstev Eko skladu.
V primeru, da projekt ne bo izveden skladno z zahtevami iz odločbe, in so bila sredstva na njeni podlagi že izplačana, Eko sklad na podlagi prvega odstavka 93. člena PoZ pravico do spodbude, ki izhaja iz odločbe, z odločbo odvzame, upravičenec pa mora na podlagi drugega odstavka 93. člena PoZ že izplačana sredstva vrniti v 15 dneh po pravnomočnosti odločbe o odvzemu pravice.
16. Nadzor
Eko sklad ima pravico kadar koli v obdobju od izdaje odločbe o izboru vloge za dodelitev spodbude do 4 (štirih) let po izplačilu spodbude, izvesti nadzor projekta, s katerim preveri namensko porabo prejetih sredstev, skladnost dokumentacije in izvedbe projekta z javnim razpisom, odločbo, splošnimi pogoji poslovanja Eko sklada in predpisi.
Če se ugotovi nenamenska poraba sredstev, kršitev predpisov ali določil javnega razpisa, odločbe, pogodbe ali drugih Splošnih pogojev poslovanja Eko sklada glede na namen dodeljenih sredstev ali pa če vlagatelj onemogoči ali ovira nadzor Eko sklada nad namensko uporabo pridobljenih sredstev, kakor tudi v primeru, da so bile s strani prejemnika sofinanciranja dane neresnične oziroma zavajajoče izjave ali so bili dostavljeni neresnični ali zavajajoči dokumenti, je prejemnik sofinanciranja v primeru, da so bila sredstva že izplačana, dolžan Eko skladu vrniti prejeta sredstva. V primeru, da sredstva še niso bila izplačana, pa pravica iz izdane odločbe preneha na podlagi zakona.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov prejemnik sofinanciranja v obdobju 3 (treh) let od dokončnosti odločbe, s katero je bila vloga zavrnjena oziroma je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba o dodelitvi pravice do spodbude, oziroma od vročitve obvestila, da je pravica upravičenih oseb ugasnila na podlagi zakona, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o ugasnitvi pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja Eko sklad. Eko sklad ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
Upravičenec mora hraniti vso izvirno dokumentacijo, zlasti računovodske in davčne evidence, na primernem mediju, vključno z digitaliziranimi izvirniki, kadar so ti dovoljeni v skladu z nacionalno zakonodajo ter pod pogoji, ki jih ta predpisuje, in sicer še 4 (štiri) leta od datuma zadnjega nakazila sredstev.
Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti