Št. 4300-108/2025-1630-25 Ob-2955/25, Stran 3003
Republika Slovenija, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova 5, Ljubljana
Revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2026
1. Pravne podlage
Pogodbeni stranki soglašata, da so del pogodbenega prava tudi naslednji predpisi in dokumenti:
– Zakon o spodbujanju skladnega razvoja (ZSRR-2; Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 – ZDU-1O),
– Zakon o javnih financah (ZJF; Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026; Uradni list RS, št. 104/24),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526; Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24 in 79/25),
– Zakon o javnem naročanju (ZJN-3; Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F in 83/25 – ZOUL),
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2; Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK; Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri),
– Uredba o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike (Uradni list RS, št. 16/13, 78/15, 46/19 in 63/23),
– Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24).
2. Naziv in sedež organa, ki dodeljuje sredstva: neposredni proračunski uporabnik je Republika Slovenija, Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi tega javnega razpisa v vlogi nosilnega organa in izvajalca javnega razpisa.
3. Namen, predmet, cilji in kazalniki javnega razpisa
Namen javnega razpisa
Predmet javnega razpisa zajema sofinanciranje revitalizacije zapuščenih oziroma propadajočih objektov javne infrastrukture na OPO oziroma na FRO na OPO, pri čemer revitalizacija pomeni obnovo objekta na OPO oziroma na FRO na OPO, nakup opreme za delovanje dejavnosti v objektu na OPO oziroma na FRO na OPO, pripravo vizije razvoja in programa uporabe revitaliziranega objekta, načrt upravljanja oziroma ureditev prenosa v upravljanje, načrt upravljanja dejavnosti v revitaliziranem objektu ter informiranje in obveščanje javnosti o projektu, ki je predmet vloge na javni razpis ter drugih v nadaljevanju opredeljenih aktivnosti.
V okviru obnove objekta je do sofinanciranja upravičena tudi morebitna širitev ali nadgradnja zapuščenega oziroma propadajočega objekta.
Predmet javnega razpisa ni obnova oziroma revitalizacija objektov, ki so deloma ali v celoti v funkciji oziroma v katerih se dejavnost(i) že izvaja(jo), temveč zgolj objektov, ki so zapuščeni, propadajoči in v katerih se trenutno ne izvaja nobena dejavnost, storitev ali funkcija.
Predmet javnega razpisa ni obnova športne infrastrukture in športnih objektov (nogometnih ipd. igrišč ter igriščem pripadajoče infrastrukture (slačilnice in drugi podobni športni objekti)).
Predmet javnega razpisa ni obnova trgov, tržnic, otroških igrišč, parkirišč, pokopališč, parkov, zelenic idr. rekreacijskih površin.
V okviru revitaliziranih objektov se bodo vzpostavili infrastrukturni pogoji za storitve, funkcije oziroma dejavnosti, kot na primer za:
– dnevne in oskrbne centre,
– mladinske centre,
– centre za krepitev kompetenc mladih in starejših,
– podjetniške inkubatorje,
– prostore sodela oziroma co-working prostore,
– centre za delo na daljavo z videokonferenčnimi prostori,
– krepitev varstva kulturne dediščine,
– muzeje,
– turistično informacijske centre,
– interpretacijske centre,
– kulturno-kreativne centre,
– multifunkcionalne javne prostore, kjer se prepletajo kultura, lokalno podjetništvo in socialne storitve,
– kakovostne kulturne programe in vsebine, ki gradijo na lokalnih vrednotah, principih, idejah in dediščini,
– večnamenske dvorane idr.
Kot upravičena investicija se za namen javnega razpisa upošteva:
– celovita obnova objekta (energetska ter protipotresna obnova oziroma gradnja, elektro-inštalacije, vodovodne inštalacije, vgradnja stavbnega pohištva in strehe ter vsa ostala gradbeno-obrtniška in instalacijska (GOI) dela, ki so potrebna za vzpostavitev funkcionalnosti objekta) ter objektu pripadajočih zemljišč,
– izvedba ukrepov trajnostne naravnanosti projekta oziroma zelene/modre infrastrukture (na objektu in/ali na objektu pripadajočih zemljiščih),
– notranja oprema objekta in zunanja urbana oprema na objektu pripadajočih zemljiščih,
– prometna infrastruktura (izgradnja oziroma ureditev objektu pripadajočih parkirišč, izgradnja oziroma ureditev navezave prometne infrastrukture objekta na dostopno/e cesto/e),
– energetska infrastruktura (omrežja in objekti za prenos in distribucijo električne energije, omrežja in objekti za prenos in distribucijo zemeljskega plina, cevovodi za toplo vodo, paro in stisnjen zrak),
– komunalna infrastruktura (vodovodna in kanalizacijska infrastruktura in objekti za ravnanje z odpadki),
– infrastruktura za telekomunikacije (prenosni in distribucijski telekomunikacijski vodi, telekomunikacijski objekt),
– vizija razvoja in program uporabe revitaliziranega objekta, vključno z načrtom upravljanja dejavnosti v revitaliziranem objektu ter ureditvijo prenosa v upravljanje,
– utemeljitev projekta z vidika načel t.i. Novega evropskega Bauhausa (NEB),
– projektna in investicijska dokumentacije,
– informiranje in obveščanje javnosti o projektu, ki je predmet vloge na javni razpis.
Do sofinanciranja so upravičeni tudi drugi ukrepi, ki se nanašajo na ureditev objektu, ki je predmet vloge na javni razpis, pripadajočih površin. Pogoj je, da je lastnik teh površin prijavitelj. Ti ukrepi so na primer: gradnja opornih zidov (če je gradnja potrebna za zaščito površin objekta), čiščenje in odvoz odpadkov, niveliranje površin, rušenje morebitnih obstoječih objektov in drugo.
Upravičena je tista investicija, ki je po zaključku celovita, kar pomeni, da ima objekt po zaključku projekta zagotovljeno vso potrebno infrastrukturo za nemoteno delovanje (npr. urejena cestna povezava, kanalizacijsko omrežje priključeno na čistilno napravo ipd.). Infrastruktura, ki je predmet sofinanciranja, mora biti v lasti končnega prejemnika še najmanj osem (8) let od datuma zaključka projekta.
Dodatni pogoji in usmeritve glede vzpostavitve infrastrukturnih pogojev in upravičene investicije izhajajo iz razpisne dokumentacije, poglavje 4.
Cilji javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je spodbujanje ponovne rabe opuščenih objektov javne infrastrukture oziroma območij ter oživljanje območij brez funkcije. Umeščanje dejavnosti na predhodno pozidana zemljišča bo zmanjšalo pritiske in širjenje pozidave na kmetijska in gozdna zemljišča ter tako prispevalo k doseganju ciljev trajnostnega prostorskega razvoja.
Cilj javnega razpisa je, da se v revitaliziranih objektih vzpostavijo raznovrstne dejavnosti, ki krepijo podjetniški, turistični, kulturni, socialni, zdravstveni, izobraževalni ipd. potencial, s čimer se naslavlja problematika odliva delovno aktivnega prebivalstva, slabšanja demografskega potenciala ter slabšanja opremljenosti z oskrbnimi (in storitvenimi) dejavnostmi na OPO, s poudarkom na razvoju turizma, podjetništva in drugih lokalno identificiranih dejavnosti.
Vzpostavljeni infrastrukturni pogoji v revitaliziranih objektih bodo osnova za ohranjanje, oživljanje in krepitev, na primer:
– medgeneracijskega druženja, družabnih aktivnosti in dogodkov,
– kulturno-umetniške, oblikovalske, arhitekturne in druge kreativne dejavnosti lokalnega prebivalstva,
– prostočasno dejavnost lokalnega prebivalstva,
– javnih storitev splošnega pomena in tržnih oskrbnih storitev z manjšim ali brez tržnega interesa (trgovina, pošta, bankomat itd.),
– podjetniških iniciativ lokalnega prebivalstva, razvoj podjetniških idej in zagonskih podjetij (start-upov),
– krepitev kompetenc mladih in starejših prebivalcev,
– socialnega podjetništva in razvoja družbenih inovacij,
– ohranjanja in oživljanja rokodelskih dejavnosti,
– prodaje lokalnih proizvodov in storitev ter živil za prebivalce in turiste,
– izboljšanja funkcionalne, digitalne, finančne, zdravstvene, energetske in drugih pismenosti odraslih,
– izobraževalnih vsebin na področju naravne in kulturne dediščine s sodobnimi interaktivnimi načini predstavitve, kot je virtualna resničnost in druge oblike spodbujanja digitalne dostopnosti,
– varstva kulturne dediščine,
– turistične ponudbe in turističnih dejavnosti,
– dejavnosti in aktivnosti za otroke in mladino,
– trajnostne mobilnosti idr.
Kazalniki javnega razpisa
Kazalniki učinka po tem javnem razpisu so:
– število podprtih investicijskih projektov (oziroma število podprtih investicijskih projektov na FRO),
– število izvedenih ukrepov v smeri trajnostne naravnanosti projekta oziroma t. i. modre/zelene infrastrukture,
– število izdelanih vizij razvoja in programa uporabe revitaliziranega objekta, vključno z načrtom upravljanja dejavnosti v revitaliziranem objektu ter ureditvijo prenosa v upravljanje ter
– neto površina revitaliziranih objektov javne infrastrukture ter
– število vključenih digitalnih rešitev v revitaliziranih objektih javne infrastrukture.
Kazalniki rezultata po tem javnem razpisu so:
– število novih storitev, funkcij ali dejavnosti1 v revitaliziranih objektih javne infrastrukture,
1 Storitve, funkcije oziroma dejavnosti morajo biti namenjene širši javnosti.
– število izvedenih delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi z novimi storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v revitaliziranih objektih javne infrastrukture.
Kazalniki učinka se bodo dokazovali ob zaključku projekta, kazalniki rezultata pa najkasneje tri (3) leta po zaključku projekta.
Nedoseganje kazalnikov učinka je razlog za vračilo sredstev v celoti. Nedoseganje kazalnikov rezultata je lahko razlog za vračilo sredstev, pri čemer bo končni prejemnik sredstva lahko vračal sorazmerno glede na odstotek nedoseženega kazalnika rezultata2.
2 Vsakemu izmed v razpisu navedenih kazalnikov rezultata se določi 50 % delež v doseganju kazalnikov. To pomeni, da nedoseganje enega izmed kazalnikov rezultata lahko privede do vračila 50 % izplačanih nepovratnih sredstev. O morebitnem vračilu se bo presojalo od primera do primera, upoštevajoč razloge in dejstva, ki so privedla do nedoseganja kazalnika.
Podatki iz vloge bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o sofinanciranju.
Podrobneje so kazalniki opisani v razpisni dokumentaciji, poglavje 4.
4. Območje izvajanja in ciljne skupine/končni prejemniki
Upravičeno območje izvajanja so glede na Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24) naslednje občine na območju Republike Slovenije: Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dravograd, Gorje, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Razkrižje, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Jurij ob Ščavnici, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč in Žetale.
Ciljna skupina javnega razpisa so podjetja, posamezniki (prebivalci, obiskovalci, turisti), osebe javnega prava in vsi drugi uporabniki prostorov in storitev revitaliziranega objekta.
Končni prejemniki so samoupravne lokalne skupnosti (občine), ki so tudi prijavitelji/nosilci/investitorji projekta.
En prijavitelj lahko na javni razpis odda le eno vlogo za pridobitev nepovratnih sredstev.
5. Pogoji za ugotavljanje upravičenosti
| POGOJ | DOKAZILO IN NAČIN PREVERJANJA |
Splošni pogoji, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj na dan oddaje vloge |
1 | Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane z izvršilnim naslovom. | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo v lastnih evidencah. |
2 | V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne objave javnega razpisa, prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge). | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo pri Finančni upravi Republike Slovenije. Prijavitelj ministrstvu poda pooblastilo za pridobitev podatkov od Finančne uprave Republike Slovenije (Obrazec 5). |
3 | Med prijaviteljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju iz naslova nepovratnih javnih sredstev niso bile ugotovljene hujše nepravilnosti pri porabi javnih sredstev in izpolnjevanju ključnih pogodbenih obveznosti, zaradi česar je ministrstvo oziroma izvajalska institucija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, od odstopa od pogodbe pa še ni preteklo 5 let. Pri povratnih sredstvih pa med prijaviteljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva pri že sklenjenih pogodbah ne sme priti do hujših kršitev pogodbenih obveznosti iz naslova pogodbe o poravnavi dolga. | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo v lastnih evidencah. |
4 | Za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, prijavitelj ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega financiranja). | Preverjanje izpolnjevanja tega pogoja predstavlja priložena, podpisana in žigosana Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev (Obrazec 1). Prijavitelj s tem poda izjavo, da je s tem pogojem seznanjen in se z njim strinja. |
5 | Prijavitelj je občina. | Posebna dokazila s strani prijavitelja niso potrebna. Izpolnjevanje pogoja preveri ministrstvo ob pregledu vloge na javni razpis. |
Posebni pogoji, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj oziroma projekt na dan oddaje vloge |
1 | Načrtovana vrednost projekta mora znašati najmanj 400.000,00 EUR v tekočih cenah brez davka na dodano vrednost (oziroma v stalnih cenah brez davka na dodano vrednost, če je predvidena dinamika izvedbe projekta krajša od enega leta). | Razvidno iz vloge in investicijske dokumentacije. |
2 | S sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira 100 % upravičenih stroškov projekta (nepovratna sredstva) oziroma največ 1.200.000,00 EUR. | Razvidno iz vloge in investicijske dokumentacije. |
3 | Prijavitelj mora imeti pravico graditi oziroma posegati v prostor v skladu z veljavno gradbeno zakonodajo. Pravnomočno gradbeno dovoljenje za celoten projekt, ki je predmet vloge na javni razpis, mora biti pridobljeno najkasneje do oddaje vloge na javni razpis. | Izpolnjevanje pogoja se preverja na podlagi vlogi priložene kopije ustreznega pravnomočnega dovoljenja za poseg v prostor za celotno investicijo, pri čemer se mora dovoljenje glasiti na prijavitelja. Pravnomočnost gradbenega dovoljenja za poseg v prostor mora biti razvidna iz žiga o pravnomočnosti. V primeru, da za izvedbo projekta ni potrebno pridobiti gradbenega dovoljenja, mora prijavitelj vlogi priložiti pisno utemeljitev (z jasnim in nedvoumnim sklicevanjem na konkretne člene zakonodaje o graditvi objektov), podpisano s strani prijavitelja in odgovornega projektanta. |
4 | Objekt, del objekta, zemljišče oziroma zemljišče z delom objekta, ki je predmet projekta na javni razpis, mora biti ob oddaji vloge v lasti prijavitelja. | Lastništva zemljišč se v primeru priloženega pravnomočnega gradbenega dovoljenja ne dokazuje posebej. Lastništvo zemljišč se v primeru, da gradbeno dovoljenje ni potrebno, dokazuje z izpisom iz zemljiške knjige. |
5 | Prijavitelj mora v investicijski dokumentaciji in prijavnem obrazcu izkazovati ustrezno kadrovsko sposobnost za izvajanje projekta. | Izpolnjevanje pogoja se preverja na podlagi navedb v vlogi. Preverja se navedba imena in priimka, delovnega mesta, referenc z enakimi oziroma podobnimi investicijami, kot je projekt, ki je predmet vloge na javni razpis (katere investicije, njihova vrednost) ter opis delovnih izkušenj posameznega člana projektne skupine. |
6 | Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa. | Skladnost se ugotavlja iz podatkov v vlogi in prijavnem obrazcu. |
7 | Projekti, katerih aktivnosti bodo/bi bile na dan oddaje vloge na javni razpis že zaključene, niso upravičeni do sofinanciranja. Enako velja za projekte, ki so bili izbrani v okviru Javnega razpisa revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2025. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge, evidenc ministrstva ter z morebitno izvedbo kontrole na terenu. |
8 | Prijavitelj mora imeti za projekt zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene vire za izvedbo celotnega projekta. | Če je dinamika investiranja projekta daljša od enega leta mora biti finančna konstrukcija izražena v tekočih cenah. V primeru, ko je dinamika investiranja projekta krajša od enega leta, je lahko finančna konstrukcija izražena v stalnih cenah (Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16)). Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja iz investicijske dokumentacije in vloge. |
9 | Projekt mora imeti vnaprej določeno trajanje ter določen začetek in konec izvajanja. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja iz dokumentacije vloge. |
10 | Projekt mora biti uvrščen oziroma opredeljen v veljavnem aktu o proračunu prijavitelja, in sicer v načrtu razvojnih programov (v nadaljnjem besedilu: NRP) – tretji del proračuna. Naziv projekta, zneski in viri financiranja morajo biti v veljavnem NRP skladni z navedbami v obrazcih vloge na javni razpis in investicijskem dokumentu. V kolikor naziv projekta, zneski in viri financiranja v NRP uvrščenega projekta niso skladni z navedbami v vlogi, mora prijavitelj priložiti podpisano izjavo, da bo najkasneje do vložitve prvega zahtevka za izplačilo uskladil projekt v veljavnem NRP. Dokazilo o usklajenosti je prijavitelj dolžan posredovati najkasneje ob prvem zahtevku za izplačilo. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi Obrazca 2 in dokumentov iz vloge. Projekt, ki ni uvrščen v veljavni NRP, tega pogoja ne izpolnjuje, prav tako podana izjava o uskladitvi NRP za projekt, ki v NRP ni uvrščen, ne zadošča. Izjava se namreč poda le za projekt, ki je sicer uvrščen v NRP, ni pa poimensko, vrednostno ipd. usklajen z navedbami v vlogi na javni razpis. |
11 | Za projekt mora biti izdelana in s strani pristojnega organa prijavitelja potrjena investicijska dokumentacija v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16). Prijavitelj mora k vlogi predložiti podpisan(e) in žigosan(e) sklep(e) o potrditvi investicijske dokumentacije. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge. Podpisani in žigosani sklep o potrditvi posamezne investicijske dokumentacije mora vsebovati: – datum, – številko sklepa, – naziv projekta, – vrednost projekta v tekočih cenah (oziroma stalnih cenah v primeru, da se projekt izvaja manj kot eno leto) ter – vire financiranja projekta. V primeru, da je za projekt glede na vrednost potreben DIIP, se vlogi priloži DIIP ter sklep o potrditvi DIIP; v primeru, da je za projekt glede na vrednost potreben DIIP in IP, se vlogi priloži zgolj IP ter sklep o potrditvi DIIP in IP; v primeru, da je za projekt potreben DIIP, IP in PIZ, se vlogi priložita IP in PIZ ter sklep o potrditvi DIIP, IP in PIZ. V vrednost projekta v tekočih cenah (oziroma stalnih cenah v primeru, da se projekt izvaja manj kot eno leto) se ne upošteva vrednost tistega DDV, ki si ga končni prejemnik lahko povrne, saj le-ta ne predstavlja stroška projekta. |
12 | Za projekt mora biti izdelana utemeljitev projekta z vidika načel t. i. Novega evropskega Bauhausa (NEB). | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi vlogi priložene utemeljitve projekta z vidika načel t. i. Novega evropskega Bauhausa (NEB), ki mora biti pripravljena skladno z usmeritvami iz poglavja 6.2.5 razpisne dokumentacije (Storitve zunanjih izvajalcev razpisne dokumentacije). |
13 | V okviru projekta morajo biti izvedeni najmanj trije (3) ukrepi trajnostne naravnanosti projekta, kot na primer: – raba obnovljivih virov energije za npr. javno razsvetljavo, – vzpostavitev ekološkega otoka, – energetska samooskrba (sončna elektrarna, hranilnik električne energije), – energetsko učinkoviti viri ogrevanja, – zmanjševanje uporabe pitne vode, prečiščevanje in ponovna uporaba pitne vode, – ponovna uporaba gradbenega materiala, – vzpostavitev zbiralnika za ponovno uporabo odpadkov, – zbiranje in uporaba deževnice, – uporaba modularnega načina gradnje/obnove objekta, ki bo omogočal prilagodljivost samega objekta na prihodnje potrebe, – postavitev polnilnice za električna vozila, kolesa ipd. ali t. i. modre oziroma zelene infrastrukture kot na primer: – zasaditev dreves, – zasaditev medonosnih rastlin, – vzpostavitev skupnostnih vrtov in parkovnih površin, – zelena streha in/ali stena, – vzpostavitev vodnih površin (vodni kanali, ribniki, mokrišča, poplavne ravnice ipd.), – management padavinskih voda. | Projekt mora poleg celovite obnove oziroma gradnje objekta, izgradnje prometne, kanalizacijske, vodovodne ipd. infrastrukture vključevati izvedbo ukrepov trajnostne naravnanosti projekta oziroma zelene/modre infrastrukture. Izvesti je potrebno najmanj tri (3) ukrepe na področju trajnostne naravnanosti projekta in/ali modre oziroma zelene infrastrukture (torej tri (3) ukrepe na enem ali obeh področjih). Izgradnja meteorne kanalizacije se ne šteje kot eden izmed ukrepov na področju trajnostne naravnanosti projekta in/ali modre oziroma zelene infrastrukture, razen, če gre za management padavinskih voda: vrsta ukrepov, ki uporabljajo rastlinske ali talne sisteme, prepustne pločnike ali druge prepustne površine ali substrate, zbiranje in ponovna uporaba meteorne vode ali urejanje okolice za shranjevanje, infiltracijo padavinske vode in zmanjšanje pretokov v kanalizacijske sisteme ali v površinske vode ipd.. Ukrepi se morajo izvesti v/na objektu, ki je predmet vloge na javni razpis oziroma na objektu pripadajočih površinah. V primeru npr. sončne elektrarne dopuščamo možnost, da se jo postavi izven površin objekta (npr. na kakšnem drugem objektu), vendar samo ob pogoju, da je elektrarna namenjena le za potrebe delovanja objekta, ki je predmet vloge na javni razpis. Upoštevati je potrebno tudi, da se izvedba ukrepa, kot je npr. saditev dreves na npr. enem koncu objekta in saditev dreves na drugem koncu objekta šteje kot en ukrep. Enako velja npr. za vzpostavitev parka, v katerem bodo zasajene medovite rastline in drevesa – gre za en ukrep, to je vzpostavitev parkovne površine. Če pa se bo poleg parka vzpostavil na nekem drugem koncu objekta drevored, pa to lahko štejemo kot dva ukrepa. |
14 | Velikost objekta (neto površina) mora biti v okviru projekta, ki je predmet vloge na javni razpis, najmanj 200 m2. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge. |
15 | V objekt, ki je predmet vloge na javni razpis, mora biti najkasneje tri (3) leta po zaključku projekta umeščena najmanj ena (1) funkcija, storitev ali dejavnost. | Izpolnjevanje tega pogoja se ugotavlja na podlagi dokumentov iz vloge. Najmanj ena (1) dejavnost pomeni npr. mladinski center, podjetniški inkubator ipd.. V kolikor bo v objekt umeščena zgolj večnamenska dvorana, potem projekt tega pogoja ne izpolnjuje, pa čeprav bo večnamenska dvorana namenjena izvajanju raznovrstnih dejavnosti, dogodkov in prireditev. V primeru, da bo v objekt poleg večnamenske dvorane umeščena še neka druga dejavnost (v drugem prostoru v objektu), se bo pri presoji celotnega števila umeščenih dejavnosti upoštevala tudi večnamenska dvorana. Ureditev prostorov za občinsko upravo, oziroma inšpektorat, krajevno skupnost, upravno enoto, ni upravičena do sofinanciranja in pogoja glede umestitve dejavnosti ne izpolnjuje. |
6. Odpiranje in pregled vlog ter način dopolnitve oziroma pojasnitve vlog
Vloge bo z vidika pravočasnosti, formalne ter vsebinske popolnosti in ustreznosti preverila in ocenila strokovna komisija za izvedbo javnega razpisa, imenovana s sklepom ministra (v nadaljnjem besedilu: strokovna komisija).
Odpiranje pravočasno prispelih vlog bo izvedeno najkasneje v osmih (8) delovnih dneh po datumu za oddajo vlog. Odpiranje ne bo javno. Odpiranje se izvede z vpogledom vloge. O odpiranju strokovna komisija vodi zapisnik.
Vloge, ki na Ministrstvo ne bodo prispele pravočasno (to je do 16. ure dne 14. 2. 2026), bodo s sklepom zavržene.
Vsa vročanja v zvezi z vlogami na javni razpis (pozivi k formalni/vsebinski dopolnitvi, sklepi) bodo opravljena elektronsko na naslov varnega elektronskega predala, ki ga mora prijavitelj navesti v Obrazcu 3 vloge na javni razpis.
Varen elektronski predal prijavitelja mora biti vključen v Sistem za centralno elektronsko vročanje SI-CeV, ki deluje v okviru Državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST3. V kolikor prijavitelj nima varnega elektronskega predala oziroma le-ta ni vključen v navedeni sistem za elektronsko vročanje4, mora prijavitelj le-to urediti najkasneje do oddaje vloge na javni razpis.
3 https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/program-projektov-si-trust/si-cev/
4 Seznam institucij in varnih predalov je dostopen na spletni strani: https://www.si-trust.gov.si/sl/elektronsko-vrocanje
Postopek odpiranja in pregleda vlog ter načina dopolnitve oziroma pojasnitve vlog je natančneje opredeljen v razpisni dokumentaciji, poglavje 12.
7. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora projektov
Strokovna komisija bo formalno popolne in vsebinsko ustrezne vloge ocenila na podlagi naslednjih meril:
Merilo | Št. točk |
1 | Umestitev projekta v staro mestno oziroma vaško jedro | 10 |
2 | Umestitev projekta na FRO | 15 |
3 | Trajnostna naravnanost projekta | 15 |
4 | Število novih storitev, funkcij ali dejavnosti v revitaliziranem objektu dejavnosti | 15 |
5 | Dejavnosti v okviru projekta | 10 |
6 | Število izvedenih delavnic, dogodkov, prireditev v povezavi s storitvami, funkcijami oziroma dejavnostmi v revitaliziranih objektih javne infrastrukture | 15 |
7 | Koeficient razvitosti občin | 10 |
8 | Prejeta nepovratna sredstva v okviru »Javnega razpisa revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2025« | 5 |
9 | Vključevanje digitalnih rešitev | 10 |
10 | Triglavski narodni park | 10 |
Maksimalno število točk je 115 točk.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji, poglavje 14.
8. Postopek ocenjevanja vlog
Vloge, ki bodo formalno in vsebinsko popolne, bo ocenila strokovna komisija. Ocenjevalni postopek bo temeljil na metodologiji in merilih za ocenjevanje/točkovanje vlog iz te razpisne dokumentacije (poglavje 14).
Vsako vlogo, ki bo formalno in vsebinsko popolna, bosta ocenila dva neodvisna ocenjevalca. V primeru razhajanja med ocenama se bo izvedlo usklajevanje ocene med obema ocenjevalcema. V kolikor se bosta oceni še vedno razlikovali, bo vlogo ocenil tretji ocenjevalec. Končna ocena se bo oblikovala na osnovi dveh enakih ocen in jo bo potrdila strokovna komisija.
Projekt lahko doseže največ 115 točk. Prijavitelj za projekt, ki je pridobil manj kot 30 točk, v nobenem primeru ne more pridobiti nepovratnih sredstev. Sredstva se vlogam, ki so dosegle prag, dodeljujejo po vrsti od najvišje do najnižje ocenjene. Vloge, ki ne dosežejo navedenega praga točk, se s sklepom zavrnejo.
V primeru enakega števila točk bodo imeli prednost tisti projekti, ki bodo pridobili več točk pri merilu 2, nato pri merilu 3, nato pri merilu 4, nato pri merilu 6, nato pri merilu 9. V kolikor ima več projektov še vedno enako število točk, se upošteva vrstni red oddaje vlog (dan, ura, minuta).
9. Razpoložljiva sredstva javnega razpisa
Višina nepovratnih sredstev, ki so na razpolago za sofinanciranje projektov po tem javnem razpisu, znaša 7.500.000,00 EUR.
Koriščenje nepovratnih sredstev bo možno v proračunskem letu 2026. Sredstva se morajo porabiti v navedenem proračunskem letu.
Z nepovratnimi sredstvi tega javnega razpisa se lahko sofinancira do 100 % upravičenih stroškov v okviru projekta.
Najvišja možna vrednost sofinanciranja ne sme presegati 1.200.000,00 EUR. Neupravičene stroške krije upravičenec sam.
Nepovratna sredstva po tem javnem razpisu so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije, na proračunski postavki »231881 Dodatni ukrepi za problemska območja« ministrstva.
Višina razpisanih sredstev se lahko spremeni z objavo spremembe javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o izboru projektov.
Del razpisanih sredstev lahko ostane nedodeljen v primeru premajhnega števila ustreznih vlog.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru projektov prekliče ali spremeni, z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
V kolikor bo zaprošena višina sofinanciranja pozitivno ocenjenih vlog višja, kot je razpoložljivih sredstev, bodo vloge izbrane do porabe sredstev.
Vloge se za sofinanciranje potrjujejo po vrstnem redu višine prejetih točk v postopku ocenjevanja vlog, skladno z merili. V primeru, ko v okviru javnega razpisa ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, do celotnega, to je v višini zaprošenega sofinanciranja kot izhaja iz vloge, lahko ministrstvo prijavitelja pozove k izjavi oziroma opredelitvi do možnosti izvedbe projekta z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. V kolikor prijavitelj potrdi, da sprejema zmanjšan obseg sofinanciranja za izvedbo projekta in da lahko zagotovi dodatna lastna sredstva ter ministrstvu posreduje izjavo o zaprtju finančne konstrukcije in o izvedbi projekta kljub zmanjšanemu obsegu sofinanciranja, ministrstvo izda sklep o izboru vloge z zmanjšanim obsegom sofinanciranja.
V kolikor se prijavitelj zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje, ne strinja z izvedbo projekta z manjšim obsegom financiranja, sredstva ostanejo nerazporejena.
10. Obdobje upravičenosti stroškov
Za začetek projekta se šteje datum sklepa o potrditvi DIIP s strani pristojnega organa prijavitelja.
Za zaključek izvajanja projekta se šteje zaključek vseh predvidenih aktivnosti iz vloge. Skrajni rok za zaključek izvajanja projekta v okviru javnega razpisa je 30. 10. 2027.
Obdobje upravičenosti stroškov se začne s 1. 1. 2024, vendar ne pred datumom sklepa o potrditvi DIIP s strani pristojnega organa ter zaključi z dnem 6. 11. 2026.
Skrajni rok za predložitev zadnjega zahtevka za izplačilo (ZZI) v okviru javnega razpisa je 13. 11. 2026(s pogodbo o sofinanciranju se lahko določi kasnejši rok, če le-ta omogoča izplačilo ZZI v letu 2026). Upravičenost javnih izdatkov se zaključi z dnem 31. 12. 2027.
Dinamika izvajanja posameznega projekta oziroma upravičenosti stroškov se določi v pogodbi o sofinanciranju na podlagi podatkov iz vloge prijavitelja.
11. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči: projekt na ravni prejemnika ne predstavlja elementov državne pomoči.
12. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški se presojajo, določajo in dokazujejo v skladu z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški projekta.
Upravičeni stroški tega javnega razpisa so:
1. obnova objekta,
2. oprema in druga opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva,
3. nakup zemljišča z objektom,
4. storitve zunanjih izvajalcev za:
a. izdelavo projektne dokumentacije,
b. izdelavo investicijske dokumentacije (razen dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP)),
c. izdelavo vizije razvoja in program uporabe revitaliziranega objekta, vključno z načrtom upravljanja dejavnosti v revitaliziranem objektu ter ureditvijo prenosa v upravljanje,
d. izdelavo utemeljitve projekta z vidika načel t. i. Novega evropskega Bauhausa (NEB),
e. arheološka izkopavanja,
f. varnostni načrt ter varstvo pri delu,
g. strokovni gradbeni nadzor
h. projektantski nadzor ter
i. informiranje in obveščanje.
Stroški pod zaporednimi številkami od 2 do 4 so lahko upravičeni do sofinanciranja le v primeru, da v okviru projekta, ki je predmet vloge na javni razpis, nastanejo stroški pod zaporedno številko 1.
Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek.
Podrobnejša opredelitev upravičenih stroškov ter način financiranja le-teh je del razpisne dokumentacije, poglavje 6.
13. Formalna popolnost vloge
Vloga je formalno popolna, če so vlogi priložene:
A) Izpolnjene, ter s strani prijavitelja elektronsko podpisane naslednje priloge:
– Obrazec 1: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev;
– Obrazec 2: Izjava o uskladitvi načrta razvojnih programov;
– Obrazec 3: Podatki o prijavitelju;
– Obrazec 4: Podatki o projektu;
– Priloga 1 k Obrazcu 4: Finančna konstrukcija projekta po stroških aktivnosti v tekočih cenah brez povračljivega DDV;
– Priloga 2 k Obrazcu 4: Finančna konstrukcija projekta po letih in virih financiranja v tekočih cenah brez povračljivega DDV;
– Obrazec 5: Pooblastilo za pridobitev podatkov od Finančne uprave Republike Slovenije;
– Obrazec 6: Vzorec pogodbe o sofinanciranju.
B) Ostala dokumentacija, iz katere je razvidno izpolnjevanje pogojev javnega razpisa:
– Sklepi o potrditvi investicijskih dokumentov ter morebitnih novelacij, skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, glede na predvideno vrednost projekta:
– sklep o potrditvi DIIP in
– sklep o potrditvi investicijskega programa (IP) in
– sklep o potrditvi predinvesticijske zasnove (PIZ)5;
5 Mejne vrednosti, ki določajo pripravo in obravnavo posamezne vrste investicijske dokumentacije po stalnih cenah z vključenim in posebej prikazanim davkom na dodano vrednost, so: 1) za investicijske projekte z ocenjeno vrednostjo med 300.000 in 500.000 eurov najmanj DIIP; 2) za investicijske projekte nad vrednostjo 500.000 eurov DIIP in IP; 3) za investicijske projekte nad vrednostjo 2.500.000 eurov DIIP, PIZ in IP.
– Investicijski dokumenti DIIP oziroma IP oziroma PIZ (glede na vrednost projekta, upoštevajoč Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ:
– v primeru, da je za projekt glede na vrednost potreben DIIP, se vlogi priloži DIIP;
– v primeru, da je za projekt glede na vrednost potreben DIIP in IP, se vlogi priloži zgolj IP;
– v primeru, da je za projekt potreben DIIP, IP in PIZ, se vlogi priložita IP in PIZ;
– Utemeljitev projekta z vidika načel NEB;
– Pisno pooblastilo za podpis, kadar obrazce vloge ali priloge vloge podpiše pooblaščenec odgovorne osebe prijavitelja;
– Veljaven akt o proračunu občine;
– Veljaven načrt razvojnih programov (NRP) z jasno označeno vrstico projekta, ki je predmet vloge za javni razpis;
– Izpis »veljavni projekt v načrtu razvojnih programov državnega proračuna (Poročilo DPS 09-00-29-02 – izpis iz MFERAC-a)« (zgolj v primeru, če je projekt že sofinanciran s strani državnega proračuna);
– Pravnomočno gradbeno dovoljenje za celotno investicijo oziroma, kadar gradbeno dovoljenje ni potrebno, pisna utemeljitev (z jasnim in nedvoumnim sklicevanjem na konkretne člene zakonodaje o graditvi objektov), podpisana s strani prijavitelja in odgovornega projektanta. Pravnomočno gradbeno dovoljenje mora biti pridobljeno najkasneje do oddaje vloge na javni razpis;
– Izpisi iz zemljiške knjige za vse parcele, na katerih se bo izvajala investicija (zgolj v primeru, kadar gradbeno dovoljenje ni potrebno).
14. Rok in način prijave na javni razpis
Rok za predložitev vloge v okviru tega javnega razpisa je najkasneje do 16. ure dne 14. 2. 2026.
Vlogo je potrebno poslati preko Spletnega odložišča velikih datotek (SOVD) na elektronski naslov Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj (gp.mkrr@gov.si) s pripisom »Ne odpiraj – vloga – Javni razpis Revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2026«.
Vsi stroški prijave na javni razpis bremenijo prijavitelja.
15. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o rezultatih javnega razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku devetdeset (90) dni od datuma odpiranja vlog prispelih na javni razpis.
O dodelitvi sredstev s sklepom odloči predstojnik ministrstva.
Ministrstvo bo lahko za vse projekte, za katere bo izdan sklep o izboru projekta, izvedlo ogled projekta na terenu, da preveri resničnost podatkov, ki jih je prijavitelj navedel v vlogi. Prijavitelj bo o morebitnem ogledu projekta na terenu predhodno obveščen. V kolikor se dejansko stanje na terenu ne bo ujemalo s prikazom stanja v vlogi na javni razpis, ministrstvo ne bo pristopilo k podpisu pogodbe.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru projekta pozvani k podpisu pogodbe. Če se prijavitelj v roku osmih (8) dni od prejema poziva na podpis pogodbe na poziv ne bo odzval, se bo štelo, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Pogodba o sofinanciranju bo pričela veljati z dnem, ko jo bosta podpisali obe pogodbeni stranki.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo po izdaji sklepov o izboru projektov objavljeni na spletni strani ministrstva.
V kolikor bo ugotovljeno neizpolnjevanje pogojev kadarkoli v času postopka javnega razpisa ali kadarkoli kasneje, se vloga zavrne, oziroma se pogodba s prijaviteljem ne podpiše, sklep o izboru pa odpravi, oziroma se že podpisana pogodba o izboru projekta razveže, ter od končnega prejemnika zahteva vračilo sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Izbrani prijavitelj bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt in zagotavljati ministrstvu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj še 10 (deset) let po zaključku projekta.
Izbrani prijavitelj mora voditi in spremljati porabo sredstev za projekt računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi s projektom, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Izbrani prijavitelj mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, nacionalnega koordinatorja za revizijo (Urad za nadzor nad proračunom – UNP), nacionalnega koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih nadzornih institucij (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Izbrani prijavitelj bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo izbrani prijavitelj moral omogočil vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter v rezultate projekta (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Izbrani prijavitelj bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo ali drug nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Izbrani prijavitelj bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
18. Zahteve glede zagotavljanja enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Izbrani prijavitelj bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti.
Izbrani prijavitelj bo moral rezultate projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja.
19. Zahteve glede varovanja osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-1.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja, ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo razumelo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam izbranih prijaviteljev, ki bo obsegal navedbo izbranega prijavitelja, naziv projekta, programsko območje izbranega prijavitelja in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektih in izbranih prijaviteljev do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje in kazalnike projekta. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o dodelitvi sredstev.
V primeru, da med izvajanjem projekta pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag sofinanciranih projektov, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
V primeru, da izbrani prijavitelj v treh (3) letih po zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanih kazalnikov rezultata v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirane kazalnike rezultata projekta, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
21. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvajanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti ali pa izbrani prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
22. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne projekta ali, da je višina financiranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo pogodbo odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Izbranemu prijavitelju se bo vrednost sofinanciranja po pogodbi znižala za vrednost vrnjenih zneskov iz naslova dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov.
V kolikor se ugotovi, da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, ministrstvo zahteva vrnitev preveč izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
24. Pritožba: zoper sklep ministrstva pritožba ni dovoljena. Prijavitelj lahko v tridesetih (30) dneh od vročitve sklepa ministrstva sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
25. Dodatne informacije in obveščanje
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov gp.mkrr@gov.si, s pripisom »za Javni razpis Revitalizacija objektov javne infrastrukture na obmejnih problemskih območjih za leto 2026«.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje pet (5) delovnih dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo odgovore na vprašanja objavilo najkasneje tri (3) delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj