Uradni list

Številka 88
Uradni list RS, št. 88/2025 z dne 14. 11. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 88/2025 z dne 14. 11. 2025

Kazalo

Ob-2845/25, Stran 2912
Na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Podnebnega sklada za leta 2025–2028 (Uradni list RS, št. 76/25) in v povezavi s 37. členom Zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23) ter skladno s 7. točko prvega odstavka 30. člena Podnebnega zakona (Uradni list RS, št. 56/25) Borzen, d.o.o., v okviru katerega deluje Center za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu, objavlja
spremembo 
Javnega poziva za spodbude občinam za nakup novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev (oznaka: JP VPPŠ-2025) 
1. V Javnem pozivu za spodbude občinam za nakup novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev (oznaka: JP VPPŠ-2025) (Uradni list RS, št. 39/25) se v 1. točki z naslovom »Naziv in sedež nosilnega organa in izvajalca ukrepa« drugi odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23), Odloka o Programu porabe sredstev Podnebnega sklada za leta 2025–2028 (Uradni list RS, št. 76/25) in v povezavi s 37. členom Zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23, v nadaljevanju: ZIAG) ter skladno s 7. točko prvega odstavka 30. člena Podnebnega zakona (Uradni list RS, št. 56/25) se objavi Javni poziv za spodbude občinam za nakup novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev (oznaka: JP VPPŠ-2025).«
2. V 2. točki z naslovom »Pravne in druge podlage za izvedbo javnega poziva« se v prvem odstavku za prvo alinejo dodata nova druga in tretja alineja, ki se glasita:
»– Odlok o Programu porabe sredstev Podnebnega sklada za leta 2025–2028 (Uradni list RS, št. 76/25);
– Podnebni zakon (Uradni list RS, št. 56/25);«
3. V 3. točki z naslovom »Splošni podatki o javnem pozivu« se prvi odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Javni poziv se izvaja v skladu z določili Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23) in Odloka o Programu porabe sredstev Podnebnega sklada za leta 2025–2028 (Uradni list RS, št. 76/25) skladno z besedilom poglavja 2.3 Razvoj javnega potniškega prometa. Nepovratna sredstva se zagotavljajo iz Podnebnega sklada.«
4. V 3.2 točki z naslovom: »Predmet in namen javnega poziva« se prvi odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude občinam za naložbe v nakup okolju prijaznih novih vozil za izvajanje javnega prometa za prevoz potnikov in njihove prtljage in/ali za prevoz šolarjev.«
V navedeni točki se spremeni tretji odstavek tako, da se po novem glasi:
»Za novo vozilo po tem javnem pozivu se šteje vozilo, ki ga bo občina kupila po oddaji vloge na ta javni poziv in bo prvič po proizvodnji registrirano v Republiki Sloveniji na njeno ime.
Namen javnega poziva je spodbujanje nakupa okolju prijaznih vozil zaradi:
– širitve oziroma vzpostavitve novih linij javnega prometa ali
– širitve oziroma vzpostavitve novih linij šolskih prevozov ali izvajanje obstoječih linij šolskih prevozov, ki jih je prej izvajal zunanji izvajalec, ali
– zamenjave obstoječih zastarelih vozil z visokimi izpusti delcev PM10 z okolju prijaznimi vozili na linijah javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov.«
V navedeni točki se spremeni četrti odstavek tako, da se po novem glasi:
»Nepovratna finančna spodbuda bo dodeljena za:
– nakup novih vozil kategorije M1 z vsaj sedmimi sedeži poleg sedeža voznika (npr. kombi);
– nakup novih vozil kategorije M2;
– nakup novih vozil kategorije M3;
– nakup novih vozil drugih kategorij (razen M1) z vsaj petimi sedeži poleg sedeža voznika (npr. minibus);
ki bodo namenjena izključno za javni prevoz potnikov (tudi otrok, mlajših od 12 let) in ki bodo namenjena širitvi linije, kjer se kot širitev šteje tudi večja frekvenca voženj v okviru obstoječe linije, ali vzpostavitvi novih linij javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov oziroma bodo na obstoječih linijah javnega prometa ali šolskih prevozih nadomestila obstoječa vozila, namenjena javnemu prometu za prevoz potnikov in njihove prtljage ali šolskemu prevozu, emisijskega razreda EURO IV in nižje. Cestni turistični vlak ni predmet spodbude na tem javnem pozivu.«
V navedeni točki se za desetim odstavkom dodajo novi odstavki, ki se glasijo:
»Občina mora zagotoviti prepoznavnost vira financiranja naložbe v brezemisijska vozila, za katero je prejela sredstva, tako da zagotovi skladne, učinkovite in sorazmerne informacije različnim ciljnim skupinam, tudi medijem in javnosti, navede izvor teh sredstev in zagotovi prepoznavnost (so)financiranja Republike Slovenije iz Podnebnega sklada, zlasti pri promoviranju naložbe in njenih rezultatov. Podrobnejša navodila o načinu zagotavljanja prepoznavnosti vira financiranja bo družba Borzen objavila na svoji spletni strani.
Vozila, ki so namenjena prevozu šolarjev in bodo predmet sofinaciranja, se v nobenem primeru ne smejo uporabljati za tržne namene, lahko pa se v času, ko se ne uporabljajo za prevoz šolarjev, uporabljajo za izvajanje drugih javnih nalog občine ali šole.
Vozila, ki so namenjena prevozu potnikov in bodo predmet sofinanciranja, se v nobenem primeru ne smejo uporabljati za tržne namene, kot so posebni pogodbeni prevozi za tržne namene.
Za tržne namene se štejejo tudi vsi turistični prevozi ter oddajanje vozil v najem.«
5. V 4.1 točki z naslovom: »Vir in višina sredstev« se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se po novem glasita:
»Sredstva za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud se zagotavljajo na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 in Odloka o Programu porabe sredstev Podnebnega sklada za leta 2025–2028 (Uradni list RS, št. 76/25).
Skupna višina sredstev po tem javnem pozivu znaša 45.000.000,00 EUR.«
6. V 4.2 točki z naslovom: »Višina nepovratne finančne spodbude« se prvi odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Višina nepovratne finančne spodbude za posamezno vozilo znaša 80 % upravičenih stroškov, vendar ne več kot:
– 64.000 EUR za posamezno vozilo kategorije M1 z vsaj sedmimi sedeži poleg sedeža voznika,
– 600.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu, krajše od 15 metrov,
– 650.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu, z dolžino 15 metrov ali več,
– 760.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na vodik brez emisij CO2 na izpustu,
– 64.000 EUR za posamezno vozilo drugih kategorij (razen M1) z vsaj petimi sedeži poleg sedeža voznika (npr. minibus).«
V navedeni točki se tretji odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Posamezni občini se lahko dodeli največ do 80 % skupne višine sredstev. Najmanj 10 % in največ 15 % skupne višine sredstev je namenjenih za nakup brezemisijskih vozil, ki niso kategorije M2 in M3 (npr. kombiji ali minibusi). V primeru potrebe si družba Borzen pridržuje pravico do spremembe odstotka sredstev, namenjenih za nakup brezemisijskih vozil, ki niso kategorije M2 in M3.«
7. V 4.3 točki z naslovom »Upravičeni stroški naložbe« se prvi odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Upravičeni stroški naložbe vključujejo strošek nakupa novega vozila, vključno s stroškom nakupa informacijske opreme, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam skladno s poglavjem 3.2 kot tudi stroškom nadgradnje ali prilagoditve kombijev kategorije M1, namenjenih prevažanju otrok s posebnimi potrebami.«
8. V 5. točki z naslovom »Vlagatelji« se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se po novem glasita:
»Na tem javnem pozivu lahko kandidirajo občine, ki bodo po oddaji vloge na ta javni poziv kupile okolju prijazno/a novo/a vozilo/a, s katerim/i bodo:
– razširile oziroma vzpostavile nove linije javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov ali zamenjale obstoječa zastarela vozila z visokimi izpusti delcev PM10, ki so bila na dan oddaje vloge namenjena za javni potniški promet ali šolski prevoz in so v lasti občine ali javnega podjetja, ki v imenu občine izvaja javni potniški promet,
in
– imajo za načrtovani nakup sprejet občinski proračun z vključeno postavko nakupa predmetnih vozil oziroma sprejet načrt razvojnih programov (NRP) s finančno konstrukcijo za naložbo, ki je predmet sofinanciranja.
Če občine še nimajo uvrščenega projekta v NRP, morajo zagotoviti zadostna lastna sredstva v okviru evidenčnega projekta oziroma na postavkah, iz katerih lahko prerazporedijo sredstva za izvajanje odobrene naložbe. Občine morajo svoje načrte razvojnih programov ustrezno dopolniti. Dokazilo o tem mora občina predložiti družbi Borzen najkasneje pri predložitvi dokumentacije o zaključku naložbe.«
9. V 6. točki z naslovom »Pogoji in dodatne zahteve« se dodata nov prvi in drugi odstavek, ki se glasita:
»Vozilo se mora za namene, navedene v vlogi, uporabljati še najmanj tri leta, pri čemer lahko v tem obdobju občina v utemeljenih primerih spreminja linije prevoza šolarjev. O vsaki spremembi linije mora občina obvestiti Borzen.
Linije javnega prevoza, ki so bile navedene v vlogi, se v obdobju treh let ne smejo ukiniti, v utemeljenih primerih pa se lahko spremenijo. O vsaki spremembi linije mora občina obvestiti Borzen. V primeru, ko občina kupi vozilo in ga na podlagi Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR) da v upravljanje javnemu zavodu ter v primeru, ko občina kupi vozilo in ga da v upravljanje svojemu koncesionarju ali javnemu podjetju, mora obdržati pravno lastništvo, kar pomeni, da mora biti vozilo evidentirano kot osnovno sredstvo občine ter da mora biti vozilo registrirano na ime občine še najmanj 3 leta po prvi registraciji.«
10. V 6.7 točki z naslovom: »Prepoved odtujitve naložbe, ki je bila predmet nepovratne finančne spodbude« se spremenita prvi in drugi odstavek tako, da se po novem glasita:
»Vozilo, ki je predmet spodbude, mora najmanj 3 (tri) leta po prvi registraciji vozila ostati v lasti občine in biti registrirano na ime občine.
Če se ugotovi, da občina vozilu ni podaljšala registracije oziroma je vozilo odtujila prej kot v treh letih ali da ni razširila ali vzpostavila nove linije za obdobje treh let ali da se obstoječa linija šolskega prevoza ni izvajala namesto zunanjega izvajalca, mora prejeta sredstva vrniti družbi Borzen skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od prejema do vračila pridobljene nepovratne finančne spodbude.«
11. V 10.2 točki z naslovom: »Rok za zaključek naložbe« se spremeni prvi odstavek tako, da se po novem glasi:
»Rok za zaključek naložbe po tem javnem pozivu je najkasneje do 15. 11. 2028. Naložbe, ki ne bodo zaključene do tega roka, ne bodo predmet sofinaciranja.«
V navedeni točki se črta drugi odstavek.
12. V 10.3 točki z naslovom »Predložitev dokumentacije o zaključku naložbe« se prvi odstavek spremeni tako, da se po novem glasi:
»Dokumentacijo o zaključku naložbe mora občina predložiti v 3 (treh) mesecih po zaključku naložbe, vendar najkasneje do 15. 11. 2028.«
13. Vsa ostala določila javnega poziva ostanejo nespremenjena.
14. Te spremembe začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Borzen, d.o.o. 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti