Št. 122-0232/2025-8 Ob-2813/25, Stran 2848
Na podlagi 43. in 44. člena Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS, 57/12, 39/16, 52/16 – ZPPreb-1, 15/17 – DZ, 29/17, 54/17, 21/18 – ZNOrg, 31/18 – ZOA-A, 28/19, 189/20 – ZFRO, 196/21 – ZDOsk, 82/23 in 84/23 – ZDOsk-1), 2. in 3. člena Pravilnika o koncesijah na področju socialnega varstva (Uradni list RS, št. 72/04, 113/08 in 45/11), 3. člena Odloka o pogojih in načinu izvajanja javne službe pomoč družini na domu v občinah Ljutomer, Križevci, Razkrižje in Veržej (Uradno glasilo slovenskih občin št. 19/2025 in Uradni list RS, št. 22/25), pooblastila Občine Križevci št. 2/2025 z dne 28. 10. 2025, pooblastila Občine Veržej št. 122-4/2025-1 z dne 29. 10. 2025 in pooblastila Občine Razkrižje št. 122-0006/2025-3 z dne 28. 10. 2025, objavlja Občina Ljutomer
za podelitev koncesije za pomoč družini na domu v občinah Ljutomer, Križevci, Razkrižje in Veržej
1. Nazivi in naslovi koncedentov:
– Občina Ljutomer, Vrazova ulica 1, 9240 Ljutomer, tel. št. 02/584-90-44, e-pošta: obcina.ljutomer@ljutomer.si,
– Občina Križevci, Križevci pri Ljutomeru 11, 9242 Križevci pri Ljutomeru, tel. št. 02/584-40-40, e-pošta: info@obcina-krizevci.si,
– Občina Razkrižje, Šafarsko 42, 9246 Razkrižje, tel. št. 02/584-99-00, e-pošta: obcina@razkrizje.si,
– Občina Veržej, Ulica bratstva in enotnosti 8, 9241 Veržej, tel. št. 02/584-44-80, e-pošta: obcina.verzej@siol.net.
2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je podelitev ene koncesije za izvajanje javne službe storitve pomoči družini na domu, ki obsega socialno oskrbo upravičenca v primeru invalidnosti, starosti ter drugih primerih, ko socialna oskrba na domu lahko nadomesti institucionalno varstvo.
Socialna oskrba na domu je namenjena upravičencem, ki imajo zagotovljene bivalne in druge pogoje za življenje v svojem bivalnem okolju, če se zaradi starosti, invalidnosti ali kronične bolezni ne morejo oskrbovati in negovati sami, njihovi svojci pa take oskrbe in nege ne zmorejo ali zanju nimajo možnosti, jim pa preostale psihofizične sposobnosti omogočajo, da z občasno organizirano pomočjo drugega ohranjajo zadovoljivo duševno in telesno počutje in lahko funkcionirajo v znanem bivalnem okolju.
Socialna oskrba na domu se prilagodi posameznemu upravičencu in obsega naslednje sklope opravil:
– pomoč pri temeljnih dnevnih opravilih: pomoč pri oblačenju, slačenju, pomoč pri umivanju, hranjenju, opravljanju osnovnih življenjskih potreb, vzdrževanju in negi osebnih ortopedskih pripomočkov;
– gospodinjska pomoč: prinašanje enega pripravljenega obroka ali nabava živil in priprava enega obroka hrane, pomivanje uporabljene posode, osnovno čiščenje bivalnega dela prostorov z odnašanjem smeti, postiljanje in osnovno vzdrževanje spalnega prostora;
– pomoč pri ohranjanju socialnih stikov: vzpostavljanje socialne mreže z okoljem, s prostovoljci in s sorodstvom, spremljanje upravičenca pri opravljanju nujnih obveznosti, informiranje ustanov o stanju in potrebah upravičenca ter priprava upravičenca na institucionalno varstvo.
Upravičenec je upravičen do pomoči na domu, če potrebuje najmanj dve opravili iz dveh različnih sklopov opravil iz prejšnjega odstavka.
3. Obseg storitve
Začetni obseg storitve se ocenjuje na 990 efektivnih ur neposredne socialne oskrbe na mesec. Obseg storitve se bo postopno zmanjševal z uveljavljanjem dolgotrajne oskrbe na domu. Povprečen letni obseg bo predvidoma znašal okrog 550 efektivnih ur. Obseg storitev se bo lahko spreminjal skladno s potrebami občanov na območju izvajanja koncesije in nacionalnim programom socialnega varstva v RS.
Storitev se izvaja vse dni v tednu v skladu s pogoji, ki jih predpisuje pravilnik, ki določa standarde in normative socialnovarstvenih storitev.
4. Krajevno območje izvajanja koncesije: storitev se izvaja na celotnem območju občin Ljutomer, Križevci, Razkrižje in Veržej.
5. Uporabniki storitve, za katere se razpisuje koncesija
Upravičenci do socialne oskrbe na domu so osebe, ki bivajo na območju občin Ljutomer, Križevci, Razkrižje in Veržej ki jim preostale psihofizične sposobnosti omogočajo, da z občasno organizirano pomočjo drugega ohranjajo zadovoljivo duševno in telesno počutje in lahko funkcionirajo v znanem bivalnem okolju tako, da jim vsaj za določen čas ni potrebno institucionalno varstvo v zavodu, v drugi družini ali v drugi organizirani obliki.
Upoštevaje v prejšnjem odstavku navedene pogoje so upravičenci:
– osebe, stare nad 65 let, ki zaradi starosti ali pojavov, ki spremljajo starost, niso sposobne za popolnoma samostojno življenje;
– osebe s statusom invalida v skladu z zakonom, ki ureja socialno vključevanje invalidov, ki po oceni pristojne komisije ne zmorejo samostojnega življenja, če stopnja in vrsta njihove invalidnosti omogočata občasno oskrbo na domu;
– druge invalidne osebe, ki jim je priznana pravica do tuje pomoči in nege za opravljanje večine življenjskih funkcij;
– kronično bolne osebe in osebe z dolgotrajnimi okvarami zdravja, ki nimajo priznanega statusa invalida, so pa po oceni pristojnega centra za socialno delo brez občasne pomoči druge osebe nesposobne za samostojno življenje;
– hudo bolni otrok ali otrok s težko motnjo v telesnem ali težko in najtežjo motnjo v duševnem razvoju, ki ni vključen v organizirane oblike varstva.
Koncesionar je dolžan prevzeti od sedanjega izvajalca storitve vse aktivne uporabnike storitev iz razpisanega območja izvajanja koncesije, pri čemer upošteva predpise s področja socialnega varstva. Povprečno število oskrbovancev v letu 2025 je 53 na mesec.
6. Trajanje koncesije in predviden začetek izvajanja storitve:koncesija se podeli za obdobje 10 let in se po preteku lahko podaljša za nadaljnjih 10 let pod pogoji in na način, ki ga določa Pravilnik o koncesijah na področju socialnega varstva. Predvideni začetek izvajanja storitve je 1. 1. 2026.
7. Število koncesij, ki se podeli na javnem razpisu: na javnem razpisu se podeli 1 koncesija za območje vseh štirih občin.
8. Pogoji, ki jih mora izpolnjevati ponudnik
Ponudnik mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– je fizična ali pravna oseba v Republiki Sloveniji registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije oziroma, je podružnica tuje pravne osebe za opravljanje te dejavnosti vpisana v register v Republiki Sloveniji ali je fizična oseba, ki je v Republiki Sloveniji registrirana za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije;
– izpolnjuje pogoje glede prostorov, opreme, kadrov in druge pogoje, ki jih določajo zakon in na njegovi podlagi izdani izvršilni predpisi za opravljanje storitve, za katero se razpisuje koncesija;
– ima izdelan podroben program dela za izvajanje storitve;
– zagotavlja strokovno in kakovostno izvajanje storitve;
– izkazuje finančno in poslovno sposobnost za izvajanje storitve.
Dokazila o izpolnjevanju pogojev, katera mora ponudnik predložiti k ponudbi, so določena v razpisni dokumentaciji.
9. Vrste dokazil o izpolnjevanju predpisanih pogojev in o sposobnosti za izvajanje storitev, ki so predmet koncesije: ponudnik, ki se prijavlja na javni razpis, mora v skladu z 8. in 9. členom Pravilnika o koncesijah na področju socialnega varstva (Uradni list RS, št. 72/04, 113/08 in 45/11) predložiti izjave, potrdila in dokazila o izpolnjevanju pogojev in popolnosti ponudbe, ki so navedena v razpisni dokumentaciji.
10. Rok za prijavo na javni razpis
Rok za oddajo vlog je 8. 12. 2025, do 12. ure, ne glede na način oddaje vloge.
Vlogo se lahko pošlje po pošti na naslov Občina Ljutomer, Vrazova ulica 1, 9240 Ljutomer ali odda na sedežu Občine Ljutomer v poslovnem času občinske uprave. Šteje se, da je vloga pravočasna, v kolikor je najkasneje zadnji dan roka za oddajo vlog prispela na sedež Občine Ljutomer do 12. ure.
Vloge morajo biti posredovane v zaprti ovojnici, označene s pripisom »Javni razpis – Pomoč družini na domu – Ne odpiraj«. Na hrbtni strani ovojnice mora biti naveden polni naslov ponudnika.
Ponudnik mora oddati prijavo na obrazcih, ki so predpisani z razpisno dokumentacijo, in jo izdelati v slovenskem jeziku. Prav tako morajo biti v slovenskem jeziku izdelane oziroma priložene ali prevedene vse obvezne sestavine razpisne dokumentacije.
Obrazci morajo biti izpolnjeni v skladu z navodili, datirani in žigosani ter podpisani s strani pooblaščene osebe.
Ponudnik lahko svojo ponudbo dopolnjuje oziroma spreminja do preteka razpisnega roka, kasneje pa ne več. Vse dopolnitve ponudbe morajo biti predložene v roku in na način, kot to velja za ponudbe in z dodatno oznako »dopolnitev ___ (zaporedna številka dopolnitve) ponudbe na javni razpis Pomoč družini na domu – ne odpiraj«.
Organ, pristojen za podelitev koncesije, bo s sklepom zavrgel:
– nepravočasne ponudbe in/ali dopolnitve ponudb,
– nepopolne ponudbe in/ali dopolnitve ponudb glede na besedilo javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– ponudbe in/ali dopolnitve ponudb, ki niso podane za v razpisu določeno krajevno območje izvajanja storitve,
– ponudbe in/ali dopolnitve ponudb, ki so bile podane s strani ponudnika, ki ne izpolnjuje predpisanih pogojev za podelitev koncesije.
11. Odgovorna oseba za dajanje informacij v času javnega razpisa
V času objave javnega razpisa je pristojna oseba za dajanje informacij Karmen Lah.
Ponudniki lahko zastavijo vprašanja vezana na javni razpis zgolj pisno, na elektronski naslov obcina.ljutomer@ljutomer.si, do 27. 11. 2025, do 12. ure.
Koncedent bo odgovore na prejeta vprašanja objavil na spletni strani Občine Ljutomer najkasneje 6 dni pred potekom roka za oddajo ponudb.
12. Datum odpiranja ponudb: odpiranje ponudb se bo odvijalo v sejni sobi Občine Ljutomer, Vrazova ulica 1, 9240 Ljutomer, dne 8. 12. 2025, ob 13. uri. Odpiranje ponudb je javno in na odpiranju sme prisostvovati vsak ponudnik, ki kandidira na javnem razpisu. V kolikor se odpiranja ponudb ne udeleži zakoniti zastopnik ponudnika, se mora predstavnik ponudnika obvezno izkazati s pisnim pooblastilom. Na odpiranju ponudb se prebere Obrazec – Ponudba. Ustreznosti ponudb se na odpiranju ne preverja.
13. Kriteriji in merila za izbiro med ponudbami
1. Cena (največ 49 točk)
Izračun točk:
najnižja ponujena cena za redno delo ob delavnikih/ceno posameznega ponudnika za redno delo ob delavnikih x 49
Naročnik si pridržuje pravico, da preveri ekonomsko in vsebinsko vzdržnost ponujene cene, če meni, da je cena nesorazmerno nizka glede na predmet koncesije in standarde kakovosti storitve.
Ponudba se šteje za potencialno nesorazmerno nizko, kadar:
– bistveno odstopa od povprečja prejetih ponudb,
– je nižja od ocenjenega ekonomskega praga naročnika,
– ali ne izkazuje kritja vseh zakonsko določenih stroškov dela ter minimalnih standardov izvajanja storitve.
V takem primeru bo naročnik od ponudnika zahteval pisno pojasnilo ponudbene cene na predpisanem obrazcu ter dokazila o realnosti cene, in sicer glede:
– stroškov dela (plače, dodatki, prispevki, nadomestila, regres, dopusti),
– stroškov potovanj in časa poti pri uporabnikih,
– materialnih in drugih stroškov izvajanja storitve,
– načrtovane organizacije dela, logistike in kadrovske zasedbe,
– drugih elementov, ki izkazujejo ekonomsko in strokovno utemeljenost ponudbe.
Če ponudnik v razumnem roku ne predloži pojasnil, ali če naročnik po preveritvi ugotovi, da ponudnik ne more zakonito in kakovostno izvajati storitve za ponujeno ceno, se ponudba izloči kot nesprejemljiva.
Pri presoji nesorazmerno nizke ponudbe naročnik analogno uporablja načela 86. in 89. člena ZJN-3 ter načeli gospodarnosti in zagotavljanja kakovosti javnih storitev.
2. Reference in kakovost izvajanja storitve (največ 51 točk)
2.1. Izkušnje izvajalca ali odgovorne osebe (največ 15 točk) | Točke |
– Ponudnik ali odgovorne osebe z več kot 3 leti izkušenj pri izvajanju pomoči na domu ali drugih socialnovarstvenih storitev | 15 |
– Ponudnik ali odgovorne osebe z 1–3 leti izkušenj pri izvajanju pomoči na domu ali drugih socialnovarstvenih storitev | 7 |
– Manj kot 1 leto izkušenj ali brez ustreznih referenc | 0 |
2.2. Organizacija storitve (največ 5 točk) | Točke |
– Zelo podroben, profesionalen sistem (razvidni procesi, urniki, orodja/IT podpora) | 5 |
– Dober opis s postopki in odgovornostmi (razvidno planiranje dela, brez prikaza orodij ali procesov) | 3 |
– Zelo splošen opis (ohlapno opisani postopki, brez struktur) | 1 |
2.3. Sistem nadomeščanja odsotnosti delavcev (največ 5 točk) | Točke |
– Zelo podroben, profesionalen sistem (razvidni procesi, urniki, orodja/IT podpora) | 5 |
– Dober opis s postopki in odgovornostmi (razvidno planiranje dela, brez prikaza orodij ali procesov) | 3 |
– Zelo splošen opis (ohlapno opisani postopki, brez struktur) | 1 |
2.4. Odzivnost – čas odziva na novo napotitev (največ 5 točk) | Točke |
– Ponudnik zagotovi storitev v času do 24 ur | 5 |
– Ponudnik zagotovi storitve v času od 1 do 3 dni | 3 |
– Ponudnik zagotovi storitev v času nad 3 dni | 1 |
2.5. Odzivnost – čas odziva na nujne primere obstoječih uporabnikov (največ 5 točk) | Točke |
– Ponudnik zagotovi storitev v času do 4 ure | 5 |
– Ponudnik zagotovi storitev v času od 4 do 8 ur | 3 |
– Ponudnik zagotovi storitev v času nad 8 ur | 1 |
2.6. Lokalna prisotnost in sodelovanje z okoljem (5 točk) | Točke |
– Načrt vzpostavitve lokalne točke/stik s skupnostjo | 5 |
– Ni predložen načrt vzpostavitve lokalne točke/stika s skupnostjo | 0 |
3. Sočasnost izvajanja storitve ob hkratnem izvajanju dolgotrajne oskrbe (11 točk)
3.1. Vpis ponudnika v register izvajalcev dolgotrajne oskrbe na domu
Izbran bo ponudnik, ki bo izpolnjeval vse zahtevane pogoje iz razpisa in razpisne dokumentacije in bo dosegel največje število točk pri izpolnjevanju meril.
14. Organ, ki bo odločil o podelitvi koncesije in organ, ki je pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe
Postopek podelitve koncesije vodi strokovna komisija, ki jo imenuje županja Občine Ljutomer v sestavi, ki jo predlagajo občine koncedentke.
Komisija si pridržuje pravico do preverjanja resničnosti in verodostojnosti navedb ter preverjanja vseh podatkov, ki so sestavni del ponudbe za podelitev koncesije. V kolikor ugotovi, da navedbe niso resnične in verodostojne, se ponudba zavrne.
Koncesijo podeli z odločbo Občinska uprava Občine Ljutomer za območje Občine Ljutomer, Občinska uprava Občine Križevci za območje Občine Križevci, Občinska uprava Občine Razkrižje za območje Občine Razkrižje in Občinska uprava Občine Veržej za območje Občine Veržej na podlagi predloga, ki ga pripravi strokovna komisija. V odločbi se določi rok, v katerem mora izbrani ponudnik skleniti koncesijsko pogodbo.
Koncedenti in koncesionar uredijo medsebojna razmerja v zvezi z opravljanjem koncesije s skupno koncesijsko pogodbo. Koncesionar mora začeti z izvajanjem javne službe v roku, določenem v koncesijski pogodbi.
Koncedenti si pridružujejo pravico, da ne izberejo nobenega prijavitelja.
Če se na razpis ne javi noben ponudnik ali če noben od ponudnikov ne izpolnjuje predpisanih pogojev ali ne predloži dokazil o njihovem izpolnjevanju, Občina Ljutomer s sklepom ugotovi, da razpis ni uspel.
Občina Ljutomer lahko ponovi razpis v roku, ki ne sme biti daljši od 60 dni od izdaje sklepa o neuspelem razpisu.
15. Razpisna dokumentacija in obrazci
Razpisna dokumentacija in obrazci so dosegljivi na spletni strani Občine Ljutomer https://www.obcinaljutomer.si/, pod rubriko: »Aktualni javni razpisi«.
Koncedent bo morebitne spremembe javnega razpisa objavil v Uradnem listu RS, spremembe razpisne dokumentacije pa na spletni strani Občine Ljutomer, najkasneje 6 dni pred potekom roka za oddajo ponudb.