Št. 187-243/2024-2711-14 Ob-2584/25, Stran 2474
Na podlagi določb Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024), Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami), Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11, s spremembami), Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU), Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21, s spremembami), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU, Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 2/21), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022, Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22, 18/23), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 in 17/25 – ZFO-1E), Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24), Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25), 9. člena Zakona o preprečevanju uporabe prepovedanih drog in o obravnavi uživalcev prepovedanih drog (Uradni list RS, št. 98/99 in 2/04 – ZPNNVSM), Resolucije o nacionalnem programu na področju prepovedanih drog 2023–2030 (Uradni list RS, št. 75/23), Sklep C2711-25-064203 o začetku postopka izvedbe Javnega razpisa »Razvoj in krepitev Centrov za preprečevanje in zdravljenje odvisnosti od prepovedanih drog«, št. 187-243/2024-2711-2, z dne 13. 3. 2025 in 187-243/2024-2711-4, z dne 9. 7. 2025, Postopkovnika za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov v skladu s Sklepom Sveta 2010/48/ES, s spremembami in odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja, št. 3032-124/2025-1630-6 z dne 17. 9. 2025 Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, Ljubljana, objavlja
»Razvoj in krepitev Centrov za preprečevanje in zdravljenje odvisnosti od prepovedanih drog« (kratica javnega razpisa: Razvoj in krepitev CPZOPD)
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva: neposredni proračunski uporabnik je Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa pri izvedbi javnega razpisa Razvoj in krepitev CPZOPD (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega telesa in izvajalca javnega razpisa.
2. Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis »Razvoj in krepitev Centrov za preprečevanje in zdravljenje odvisnosti od prepovedanih drog« sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+). Javni razpis se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022 (v nadaljnjem besedilu: Program 2021–2027), cilja politike 4: Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost« in specifičnega cilja ESO4.11.: Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe.
2.1. Namen
Namen javnega razpisa je krepitev in nadaljnji razvoj mreže Centrov za preprečevanje in zdravljenje odvisnosti od prepovedanih drog (v nadaljevanju: CPZOPD). Namen javnega razpisa je razvoj novih storitev s katerimi želimo odgovoriti na spreminjajoče se stanje na področju drog in spreminjajoče se potrebe uporabnikov prepovedanih drog s posebnim poudarkom na najbolj ranljivih skupinah.
2.2. Cilj
Cilj javnega razpisa je okrepiti mrežo CPZOPD z vzpostavitvijo novih storitev pomoči za različne ciljne skupine, ki so navedene v 2.3. poglavju javnega razpisa.
2.3. Ciljne skupine
Ciljne skupine so:
– uporabniki prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi;
– posamezniki, ki imajo težave z drugimi oblikami odvisnosti, vključno z nekemičnimi;
– socialno ranljive skupine prebivalcev, kot so otroci, mladostniki, starejši, osebe na prestajanju kazni zapora in v probaciji, brezdomni, Romi, LGBTQ+ in druge socialno bolj ranljive skupine ljudi;
– svojci oseb, ki uporabljajo prepovedane droge.
2.4. Predmet
Predmet javnega razpisa je (so)financiranje projektov na naslednjih vsebinskih področjih:
– A: Specializirana pomoč za mlade
– B: Celostno okrevanje in socialno vključevanje
– C: Preventiva
– D: Mobilna ambulanta za zdravljenje odvisnosti
Področje A zajema vsebine, ki bodo posebej prilagojene potrebam mladih. Raziskave kažejo, da storitve, ki se osredotočajo na ožje ciljne skupine in predvsem na mlade omogočajo, da se uporabniki lažje obrnejo na pomoč, se počutijo bolj varne in slišane ter dosegajo boljše rezultate zdravljenja. Na ta način želimo povečati število mladih, ki se odloči za iskanje pomoči, ter izboljšati možnosti okrevanja za obstoječe mlade uporabnike CPZOPD.
Področje B zajema vsebine vključevanja v družbo in spodbuja vključevanje celostnega pristopa ob upoštevanju paradigme okrevanja. Dodajajo in krepijo se storitve kot so osebno načrtovanje, podpora pri nadaljnjem izobraževanju in iskanju zaposlitve, vrstniška pomoč in samopomoč idr.
Področje C zajema vsebine splošne in indicirane preventive, ki temeljijo na znanstveno podprtih programih.
Področje D zajema vsebine terenskega izvajanja nadomestnega zdravljenja, promocije zdravljenja odvisnosti in podpore pri vključevanju v družbo. Gre predvsem za približevanje storitev zdravljenja socialno najbolj izključenim skupinam uporabnikov ter gibalno in drugače oviranim.
Obvezne in pričakovane aktivnosti v okviru posameznega vsebinskega področja so opredeljene v Prilogi št. 4 razpisne dokumentacije.
2.5. Kazalniki
Upravičenec bo za namen spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 42. členom Uredbe (EU) 2021/1060) in v skladu s 17. členom Uredbe (EU) 2021/1057 ter prilogo 6 Navodil organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (objavljeno na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) dolžan spremljati in zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Pri tem se prispeva k ciljni vrednosti kazalnikov rezultata 12 (število usposobljenih uporabnikov v zdravstvu), določeni v Programu 2021–2027 (objavljeno na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/).
Kazalniki, ki jih bo treba zbirati za namene spremljanja, poročanja in vrednotenja operacije, natančna metodologija štetja kazalnikov in dokazila zanje so določeni v Metodološkem listu, ki je sestavni del razpisne dokumentacije (Priloga št. 5):
– Kazalnik rezultata 12 pomeni število usposobljenih uporabnikov v zdravstvu. Kazalnik 12 v javnem razpisu pomeni število oseb, ki bodo izvajale projekt in se morajo redno udeleževati izobraževanj v organizaciji ministrstva. Pričakuje se, da bo skupaj izobraženih do 11 oseb. (Preglednica 1).
– Kazalnik učinka EECO18 pomeni število podprtih javnih uprav ali javnih služb na nacionalni, regionalni ali lokalni ravni. Kazalnik EECO18 v javnem razpisu pomeni število zdravstvenih domov, ki bo izbranih za sofinanciranje izvajanja novih storitev. Pričakuje se, da bo skupaj podprtih 7 zdravstvenih domov (javnih uprav).
Način spremljanja kazalnika rezultata bodo podpisane liste prisotnosti, način spremljanja kazalnika učinka pa bodo podpisane pogodbe o sofinanciranju.
Preglednica 1: Kazalniki javnega razpisa
ID | Kazanik rezultata | Merska enota | Kohezijska regija | Izhodiščno leto | Izhodiščna vrednost | Ciljno leto | Ciljna vrednost (skupaj) |
12 | Število usposobljenih uporabnikov v zdravstvu | Število | KRVS | 2025 | 0 | 2029 | 5 |
12 | Število usposobljenih uporabnikov v zdravstvu | Število | KRZS | 2025 | 0 | 2029 | 6 |
ID | Kazalnik učinka | Merska enota | Kohezijska regija | Izhodiščno leto | Izhodiščna vrednost | Ciljno leto | Ciljna vrednost (skupaj) |
EECO18 | Število podprtih javnih uprav ali javnih služb na nacionalni, regionalni ali lokalni ravni | Število | KRVS | 2025 | 0 | 2029 | 3 |
EECO18 | Število podprtih javnih uprav ali javnih služb na nacionalni, regionalni ali lokalni ravni | Število | KRZS | 2025 | 0 | 2029 | 4 |
Poleg splošnih kazalnikov, se bo spremljalo tudi specifične kazalnike, ki so opredeljeni pri vsakem od Vsebinskih področij v Prilogi št. 4 razpisne dokumentacije.
V kazalnikih rezultata in v specifičnih kazalnikih, se posamezna oseba lahko šteje samo enkrat.
2.6. Regija izvajanja
Javni razpis je namenjen krepitvi storitev preprečevanja in zdravljenja odvisnosti na območju celotne Slovenije, zato se uporabljajo pravila, ki veljajo za sistemske ukrepe, pri katerih je pričakovan dvig kakovosti zdravstvenih storitev v Republiki Sloveniji. Skladno s splošnim pravilom glede programskih območij iz tretjega odstavka 63. člena Uredbe (EU) št. 2021/1060 o določitvi skupnih določb, se bo pri financiranju aktivnosti, ki jih izvaja upravičenec v korist obeh programskih območij (kohezijske regije Vzhodna Slovenija – KRVS in kohezijske regije Zahodna Slovenija – KRZS), uporabilo tako imenovani sorazmerni pristop (pro-rata) sofinanciranja aktivnosti.
Za določitev razmerja med programskima območjema se uporablja sorazmerni ključ, ki izhaja iz delitve sredstev v Programu 2021–2027, ki znaša 51,28 % zahodna kohezijska regija in 48,72 % vzhodna kohezijska regija.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za prijavo na javni razpis je potrebno izpolnjevati tako splošne kot specifične pogoje ter predložiti dokazila, s katerimi se izkazuje njihovo izpolnjevanje.
3.1. Splošni pogoji za prijavitelja
3.1.1. Prijavitelj
Na javnem razpisu lahko kot prijavitelj kandidira:
– zdravstveni dom v okviru katerega deluje CPZOPD ali
– koncesionar, kot je opredeljeno v ZZDej, v okviru katerega deluje CPZOPD.
Prijavitelj lahko k sodelovanju pozove tudi partnerje, s katerimi sklene konzorcijsko pogodbo oziroma pogodbo o partnerstvu.
Prijava na javni razpis v partnerstvu je zaželena in prispeva dodatne točke pri ocenjevanju prijavljenega programa. Točkovnik je bolj natančno opredeljen v poglavju »Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje«.
3.1.2. Partnerji
Partnerji v projektu so lahko:
1. Zdravstveni domovi v okviru katerih deluje CPZOPD;
2. Koncesionarji, kot je opredeljeno v ZZDej, v okviru katerih deluje CPZOPD;
3. Vsaka pravna oseba javnega ali zasebnega prava, ustanovljena na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18), ki bo dejavno sodelovala pri izvajanju prijavljenega programa in učinkovito prispeva k njegovemu izvajanju in k njegovim ciljem na območju Republike Slovenije.
Konzorcijski partnerji lahko s prijaviteljem sodelujejo s finančnimi posledicami. V tem primeru podpišejo konzorcijsko pogodbo (Priloga št. 9: Vzorec konzorcijske pogodbe), v kateri se podrobneje opredeli pravice, obveznosti in odgovornosti partnerstva pri izvedbi projekta in vsebuje obvezne sestavine. Prav tako lahko konzorcijski partnerji s prijaviteljem sodelujejo brez finančnih posledic. V tem primeru podpišejo dogovor o sodelovanju (Priloga št. 10: Dogovor o sodelovanju).
Prijavitelj je podpisnik pogodbe o sofinanciranju in je odgovoren za izvedbo projekta ter poroča o izvajanju projekta ministrstvu v skladu s pogodbo o sofinanciranju. Partnerji svojo namero za pripravo, prijavo in izvedbo projekta opredelijo s podpisom konzorcijske pogodbe (partner s prijaviteljem sodeluje s finančnimi posledicami) ali dogovora o sodelovanju (partner s prijaviteljem sodeluje brez finančnih posledic).
V kolikor se na javni razpis prijavlja prijavitelj s partnerjem, mora v vlogo za javni razpis priložiti tudi podpisano konzorcijsko pogodbo ali dogovor o sodelovanju.
Osnovni pogoji za prijavitelja:
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Ustreznost in sposobnost prijavitelja | Prijavitelj ima na dan objave tega javnega razpisa status zdravstvenega doma ali status koncesionarja, kot je opredeljen v ZZDej v Republiki Sloveniji. | – Točka 9.1. prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja) Pogoji se bodo preverili v uradnih evidencah ministrstva |
Prijavitelj za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – Točka 9.1. prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja) |
Prijavitelj ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, najkasneje na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več. | – Potrdilo Finančne uprave Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: FURS) o plačanih obveznostih*, – Točka 9.1. prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja) |
Prijavitelju oziroma organizaciji, vključno njeni odgovorni osebi, ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F; v nadaljnjem besedilu: ZJN-3), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23 in 107/24 – odl. US; v nadaljnjem besedilu: KZ-1). | – Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti**, – Točka 9.1. prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja) |
*Če prijavitelj ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
** Dokazilo ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge. Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem se bo primeru izpolnjevanje pogojev preverjalo na dan oddaje vloge.
3.2. Splošni pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021–2027 | Iz predlaganih aktivnosti projekta je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja ESO4.11. in neposrednih učinkov Programa 2021-2027. | Pogoj se preveri v 5. točki prijavnega obrazca |
Realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora ter zagotovljenost stroškovne učinkovitosti | Iz predlaganega projekta je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (operacija upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo) ter razvidna je zagotovljenost stroškovne učinkovitosti. | Pogoja se preverita v 6. točki prijavnega obrazca in Prilogi št. 2 in Prilogi št. 3. |
Ustreznost ciljnih skupin | Iz predlaganega projekta je razvidna ustreznost ciljnih skupin. | Pogoj se preveri v 3.4. točki prijavnega obrazca. |
Upoštevanje načela nediskriminatornosti, enakih možnosti, vključno z dostopnostjo za invalide, enakosti spolov (zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU) | Iz predlaganega projekta je razvidno zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. | Pogoj se preveri v 7. točki prijavnega obrazca |
Vključitev obveznih aktivnosti | Iz predlaganega projekta je razvidna vključitev obveznih aktivnosti, kot so opredeljene v Prilogi št. 4. | Pogoj se preveri v 3.2. točki prijavnega obrazca in Prilogi št. 3. |
Zaprošeni znesek ne presega razpisanih sredstev za posamezni projekt | Zaprošeni znesek ne presega razpisanih sredstev za posamezni program. | Pogoj se preveri v Prilogi št. 2. |
Vloga izpolnjuje zahteve vezane na velikost projekta | Iz predlaganega projekta je razvidno upoštevanje pogojev iz poglavja 6. Upravičeni stroški in način sofinanciranja javnega razpisa. | Pogoj se preveri Prilogi št. 2, 9 in 10. |
V primeru, da prijavitelj ali vloga ne bodo izpolnjevali kateregakoli od pogojev iz točke 3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu, bo komisija vlogo izločila in je ne bo ocenjevala po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se bo s sklepom zavrnila.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
Zap. št. | Merilo | Utež | Točke | Največje možno število točk |
1. | Ustreznost in kakovost operacije | | | 45 |
1.1. | Problematika, ki jo naslavlja projekt je ustrezno utemeljena. Jasne so opredeljene potrebe uporabnikov drog in lokalnega okolja, ki jih naslavlja. (točka 3.1. prijavnice): 1 točka – Problematika je skopo opisana. 2 točki – Problematika je dobro opisana. 3 točke – Problematika je dobro opisana in podkrepljena z raziskavami ali viri iz lokalnega okolja. | 1 | 3 | 3 |
1.2. | Vsebina projekta je ustrezno utemeljena in ustrezno naslavlja predstavljeno problematiko. (točka 3.2. prijavnice): 1 točka – Načrtovan odgovor zgolj v manjši meri naslavlja opisano problematiko. 2 točki – Načrtovan odgovor delno naslavlja predstavljen problem. 3 točke – Načrtovan odgovor dobro naslavlja predstavljen problem. | 2 | 3 | 6 |
1.3. | Navedene storitve in cilji projekta so ustrezni, realno izvedljivi ter sledijo ciljem in namenu javnega razpisa.* (točka 3.2. prijavnice): Vsaka alineja je vredna 1 točko1: 1. Cilji sledijo namenu javnega razpisa. 2. Storitve so smiselno zastavljene in ustrezajo kriterijem iz Priloge št. 4. 3. Cilji so smiselno zastavljeni in ustrezajo kriterijem iz Priloge št. 4. 4. Postavljene cilje je mogoče doseči z opisano storitvijo. | 2 | 4 | 8 |
1.4. | Aktivnosti so smiselne, glede na opisane vsebine projekta. Načrtovano je smiselno uvajanje v delo in vključevanje v tim. (točka 3.3. prijavnice): Vsaka alineja je vredna 1 točko1 1. Načrtovane aktivnosti se skladajo z opisanimi vsebinami projekta. 2. Projektne aktivnosti se smiselno dopolnjujejo z rednim delom CPZOPD. | 2 | 2 | 4 |
1.5. | Ciljne skupine so ustrezno utemeljene, način njihovega vključevanja in doseganja je dobro zastavljen.* (točka 3.4. prijavnice): Vsaka alineja je vredna 1 točko1: 1. Ciljne skupine ustrezajo predvidenim ciljnim skupinam javnega razpisa. 2. Predvideni so ustrezni mehanizmi za doseganje ciljnih skupin. 3. Predvideni so ustrezni mehanizmi za premagovanje ovir pri doseganju ciljnih skupin (sram, stigma idr.). | 1 | 3 | 3 |
1.6. | Projekt ima načrtovane in ovrednotene kazalnike za ugotavljanje uspešnosti in kakovosti programa, iz katerih je razvidno doseganje ciljev projekta, naslavljanje potreb ciljnih skupin in doslednost izvedbe aktivnosti.* (točka 4.1. prijavnice): Vsaka alineja je vredna 1 točko2: 1. Zapisan je izvedljiv način spremljanja kazalnikov. 2. Kazalniki naslavljajo opisane potrebe ciljnih skupin in so skladni z namenom javnega razpisa. 3. Kazalniki so skladni s predlaganimi projektnimi aktivnostmi. 4. Poleg obveznih je dodan še vsaj en dodaten smiseln kazalnik. | 1 | 4 | 4 |
2. | Izvedljivost operacije | | | |
2.1. | V projektu so identificirana realna tveganja za doseganje kazalnikov in predvideni smiselni ukrepi njihovo premostitev. (točka 4.2. prijavnice): Vsaka alineja je vredna 1 točko2: 1. Identificirana so realna tveganja 2. Predvideni so smiselni ukrepi za njihovo premostitev | 2 | 2 | 4 |
2.2. | Finančni načrt je natančno definiran, vsi stroški so potrebni in smotrno načrtovani za doseganje načrtovanih ciljev.* (točka 6.1. prijavnice in Priloga št. 2): 0 – Finančni načrt prijavljenega projekta ni realno ovrednoten. Višina stroškov je pogosto precenjena in dosega pomembne vrednosti. Iz prijavnega obrazca ni jasno kaj je vsebina stroškov v posamezni kategoriji. Predvidenih je več stroškov, ki za izvedbo projekta in doseganje ciljev niso potrebni. 1 – Finančni načrt prijavljenega projekta je precej realno ovrednoten. Višina stroškov je precenjena, a skupna vrednost ni zelo visoka. Iz prijavnega obrazca ni povsem jasno kaj je vsebina stroškov v posamezni kategoriji. Predvidenih je več stroškov, ki za izvedbo projekta in doseganje ciljev niso potrebni. 2 – Finančni načrt prijavljenega projekta je realno ovrednoten. Višina stroškov je ponekod precenjena. Iz prijavnega obrazca ni vedno jasno kaj je vsebina stroškov v posamezni kategoriji. Obstajajo stroški, ki za izvedbo projekta in doseganje ciljev niso nujno potrebni. 3 – Finančni načrt prijavljenega projekta je realno ovrednoten. Iz prijavnega obrazca je jasno kaj je vsebina stroškov v posamezni kategoriji. Višina stroškov je precej dobro ocenjena. Obstajajo manjši stroški, ki za izvedbo projekta in doseganje ciljev niso nujno potrebni. 4 – Finančni načrt prijavljenega projekta je realno ovrednoten. Iz prijavnega obrazca je jasno kaj je vsebina stroškov v posamezni kategoriji. Višina stroškov je dobro in gospodarno ocenjena. Vsi našteti stroški so potrebni za kvalitetno izvedbo projekta in doseganje ciljev. | 1 | 4 | 4 |
3. | Vključevanje ključnih deležnikov (gre za širšo skupino kot so ciljne skupine) oziroma sinergijski učinki, ki naslavljajo več ciljnih skupin uporabnikov oziroma bodo vključevali več integriranih storitev za uporabnike. | | | |
3.1. | Prijavitelj se je z namenom skupne izvedbe projekta prijavil v partnerstvu z več CPZOPD. 0 – Prijavitelj se je prijavil samostojno, brez partnerjev CPZOPD 1 – Prijavitelj se je prijavil v partnerstvu z 1 CPZOPD 2 – Prijavitelj se je prijavil v partnerstvu z 2 ali več CPZOPD | 3 | 2 | 6 |
3.2. | Predvideno je sodelovanje in povezovanje z drugimi organizacijami in širšo skupnostjo. (točka 8. prijavnice): 0 – Prijavitelj bo projekt izvedel z minimalnim vključevanjem lokalne skupnosti. 1 – Prijavitelj bo skozi projekt sodeloval z vsaj eno lokalno organizacijo, a ni jasno definiral kaj bo sodelovanje obsegalo. 2 – Prijavitelj bo skozi projekt sodeloval z vsaj eno lokalno organizacijo in je jasno definiral kaj bo sodelovanje obsegalo. 3 – Prijavitelj bo skozi projekt sodeloval z vsaj dvema lokalnima organizacijama in je jasno definiral kaj bo sodelovanje obsegalo. | 1 | 3 | 3 |
SKUPAJ MOŽNIH TOČK | | | 45 |
1 Dovoljeno je točkovanje z 0,5 točke za delno izpolnitev kriterija.
2 Dovoljeno je točkovanje z 0,5 točke za delno izpolnitev kriterija.
* Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Po merilih iz 4. točke javnega razpisa bodo ocenjeni prijavitelji, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje.
Najvišje možno skupno število točk iz vseh meril, s katerimi se lahko oceni posamezno vlogo je 45točk.
4.1. Model dodeljevanja sredstev in postopek izbora
Prijavljeni programi bodo ocenjeni v skladu z merili za dodelitev sredstev iz tega poglavja. Programi, ki ne bodo dosegali vsaj 20 točk, bodo zavrnjeni.
Javni razpis predvideva 3 vrste projektov – Majhni projekti, Veliki projekti in Projekt mobilne ambulante, ki so podrobno opredeljeni v poglavju »6. Upravičeni stroški in način sofinanciranja«. Financirani bodo 3 Majhni projekti, 3 Veliki projekti in 1 Projekt mobilne ambulante. Sprejeti in financirani bodo programi, ki bodo zbrali največje število točk, skladno z Merili za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje. V primeru, da zaradi premajhnega števila prijav sredstva namenjena Velikim projektom ne bodo porabljena, se lahko prerazporedijo na Male projekte in obratno.
Sprejetje vloge, ne glede na prejšnji odstavek, ne pomeni zavezanosti k dodelitvi sredstev za vse aktivnosti v višini zneska, ki ga je zahteval prijavitelj. Zahtevani znesek sredstev se lahko spremeni na podlagi ugotovitev strokovne komisije o ustreznosti posamezne aktivnosti in finančnega načrta za izvajanje te aktivnosti, kot jo je opredelil prijavitelj.
Na podlagi ugotovitev strokovne komisije o ustreznosti posamezne aktivnosti, storitve ali stroška za doseganje ciljev programa, lahko ministrstvo zavrne financiranje te aktivnosti, storitve oziroma stroška, ki ne prispevajo k doseganju ciljev.
V primeru, da bi imelo več prijaviteljev s prijavo za isto velikost projekta enako skupno število točk, bo izbran tisti, ki bo dosegel več točk pri merilih 1. »Ustreznost in kakovost operacije«. V primeru, da bo število točk še vedno enako, bo izbran tisti, ki je prej oddal vlogo na ministrstvo.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna vrednost razpoložljivih nepovratnih sredstev za javni razpis Razvoj in krepitev CPZOPD znaša 2.441.000,00 EUR, in sicer je predvidena dinamika in razdelitev sredstev naslednja:
REGIJA | VIR | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 (do 31. 5.) | SKUPAJ |
VZHOD | EU | 358.627,92 € | 269.178,00 € | 269.178,00 € | 113.883,00 € | 1.010.866,92 € |
VZHOD | SI | 63.287,28 € | 47.502,00 € | 47.502,00 € | 20.097,00 € | 178.388,28 € |
ZAHOD | EU | 177.633,92 € | 133.328,00 € | 133.328,00 € | 56.408,00 € | 500.697,92 € |
ZAHOD | SI | 266.450,88 € | 199.992,00 € | 199.992,00 € | 84.612,00 € | 751.046,88 € |
SKUPAJ: | 866.000,00 € | 650.000,00 € | 650.000,00 € | 275.000,00 € | 2.441.000,00 € |
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva v letih 2026, 2027, 2028 in 2029.
6. Upravičeni stroški in način sofinanciranja
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacij izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju.
Posamezni prijavitelj lahko zaprosi za 100 % sofinanciranje stroškov projekta, vendar največ do višine določene v spodnji preglednici, kjer so opredeljena razpoložljiva sredstva za Majhen projekt, Velik projekt in Projekt mobilne ambulante.
Posamezni prijavitelj lahko na javnem razpisu Razvoj in krepitev CPZOPD 2025–2029 glede na pogoje, navedene v spodnji preglednici, prijavi »Majhen« ali »Velik« projekt ali »Projekt mobilne ambulante«:
VELIKOST PROJEKTA | Majhen projekt | Velik projekt | Projekt mobilne ambulante |
PRIJAVITELJ LAHKO KANDIDIRA ZA: | 217.000,00 € | 434.000,00 € | 488.000,00 € |
OMOGOČEN NAKUP VOZILA: | NE | DA (osebno vozilo) | DA (kombinirano vozilo) |
Št. PROJEKTOV, KI BODO SOFINANCIRANI: | 3 | 3 | 1 |
POGOJI ZA PRIJAVO | Pogoji: 1) Prijava na ENO vsebinsko področje A ali B ali C | Pogoji: 1) Prijava na DVE vsebinski področji A ali B ali C in 2) Prijavitelj mora imeti najmanj enega partnerja (izpolnjevanje pogoja glede partnerjev iz 3.1.2. poglavja tega javnega razpisa) | Pogoji: – Prijava na DVE vsebinski področji: vsebinsko področje D IN vsebinsko področje A ali B ali C in – Prijavitelj z ministrstvom nima sklenjene pogodbe o brezplačni uporabi vozila v sklopu »Namere o sklenitvi pogodbe na podlagi javnega zbiranja ponudb za oddajo desetih prilagojenih kombiniranih vozil CITROEN Jumper FG Club HDI v brezplačno uporabo«, št.: 187-20/2016/204 iz dne 17. 3. 2023. |
6.1. Vrsta stroškov
V skladu z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027, objavljenimi na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ (v nadaljevanju: Navodila NUS) z vsemi spremembami, ki bodo objavljene v času izvajanja pogodbe, Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027, verzija 1.2., avgust 2024, bo ministrstvo upravičencem, ki bodo v skladu z merili za izbor dosegli ustrezno število točk, dodelilo sredstva za:
– Stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom;
– Stroški za službena potovanja;
– Posredne stroške v pavšalni višini 15 % od stroška plač;
– Stroške storitev zunanjih izvajalcev;
– Investicije – oprema in druga opredmetena osnovna sredstva;
– Stroške informiranja in komuniciranja in
– Davek na dodano vrednost (DDV).
Poleg zahtev podanih v Navodilih NUS so dodatni kriteriji za upravičenost stroškov v kategoriji »Investicije – oprema in druga opredmetena osnovna sredstva« še:
Nakup osebnega vozila je upravičen strošek le v primeru, da se prijavitelj prijavi na Velik projekt.
Nakup prilagojenega kombiniranega vozila je upravičen strošek le v primeru, če se prijavitelj prijavi na Projekt mobilne ambulante.
6.2. Način financiranja
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji ter v veljavnih Navodilih NUS.
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
7. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU
Izbrani prijavitelj bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega JR, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU.
Izbrani prijavitelj bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
8. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
9. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Obdobje izvajanja aktivnosti je od sklepa o izboru do 31. 5. 2029.
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške, nastale od sklepa o izboru do 31. 5. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od sklepa o izboru do 30. 6. 2029.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od sklepa o izboru do 31. 7. 2029.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
10. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisana dokumentacija obsega naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa,
– Priloga št. 1: Prijavni obrazec,
– Priloga št. 2: Finančni načrt,
– Priloga št. 3: Načrt aktivnosti in terminski načrt (v MS excel in word obliki),
– Priloga št. 4: Obvezne aktivnosti in izbirna vsebinska področja,
– Priloga št. 5: Metodološki list,
– Priloga št. 6: Vprašalnik za spremljanje podatkov o udeležencih,
– Priloga št. 7: Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa,
– Priloga št. 8: Označba ovojnice Razvoj in krepitev CPZOPD,
– Priloga št. 9: Vzorec konzorcijske pogodbe,
– Priloga št. 10: Vzorec dogovora o sodelovanju,
– Priloga št. 11: Vzorec pogodbe o sofinanciranju,
– Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027, dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/,
– Navodila za uporabo informacijskega sistema e-MA, dostopna na spletni strani: https://podpora-ema.atlassian.net/wiki/spaces/EUD/pages/35127419/Navodila+za+uporabo+IS+e-MA.
Priloge, ki niso del razpisne dokumentacije in jih prijavitelji priložijo k vlogi sami:
– Izpis iz AJPES-a ali fotokopija ustanovitvenega akta, iz katerega je razvidno, da imajo prijavitelj opredeljeno dejavnost izobraževanja odraslih,
– Potrdilo FURS o plačanih obveznostih,
– Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila:
– Priloga št. 1: Prijavni obrazec,
– Priloga št. 2: Finančni načrt,
– Priloga št. 3: Načrt aktivnosti in terminski načrt.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce in priloge iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
11. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz navodil ministrstva.
12. Zahteve glede informiranja, komuniciranja, prepoznavnosti in preglednosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju, komuniciranju, prepoznavnosti in preglednosti upoštevati 47. in 50. člen Uredbe 2021/1060/EU ter veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/).
Sprejetje sofinanciranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v objavo podatkov o operaciji, ki so javnega značaja, če je objava določena s predpisi evropske kohezijske politike in nacionalnimi predpisi.
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi.
Upravičenec bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju najmanj pet (5) let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. Navedeno časovno obdobje se prekine v primeru sodnih postopkov ali na zahtevo Evropske komisije oziroma drugih nadzornih organov. O morebitni spremembi obdobja za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi navodili organa upravljanja, ki urejajo izvajanje upravljalnih preverjanj v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Evropska Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravili o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenimi na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/) oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
15. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22 in in 40/25 – ZInfV-1), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in upravičenec sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami), Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15,15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24), Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in 4. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Uredba 2021/1060/EU v 69. členu določa, da je treba zagotoviti zakonitost in pravilnost izdatkov in sprejeti vse potrebne ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, kar vključuje zbiranje podatkov o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU. V ta namen bo moral upravičenec pri izvajanju operacije zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih upravičenca ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke.
16. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: ni relevantno.
17. Posledice, če se ugotovi neskladnost glede zahteve zagotavljanja skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 021/1060/EU: iz predlaganega projekta mora biti razvidno spoštovanje zahteve zagotavljanja skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 021/1060/EU. V primeru ne zagotavljanja skladnosti z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, se bodo kršitve obravnavale v skladu z obstoječo zakonodajo.
18. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu z javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, je upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Posledice, če se ugotovi dvojno sofinanciranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
20. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 30. 10. 2025 do 13. ure.
Vloga se mora vložiti v pisni obliki. Pisna vloga je vloga, ki je natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki), ali vloga, ki je v elektronski obliki in je podpisana s kvalificiranim elektronskim podpisom.
V primeru, ko se vloga vloži v fizični obliki, mora biti vloga z zahtevano vsebino predložena v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana, z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis »Razvoj in krepitev CPZOPD« ter polnim nazivom in naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Vloga se lahko pošlje po pošti ali odda osebno (v vložišču ministrstva).
V primeru, ko se vloga vloži v elektronski obliki, mora prijavitelj vlogo z zahtevano vsebino poslati na naslov gp.mz@gov.si. V tem primeru mora biti vloga podpisana s kvalificiranim elektronskim podpisom. V polje ‘zadeva’ elektronskega sporočila se vpiše: »Ne odpiraj – Prijava na javni razpis »Razvoj in krepitev CPZOPD«. Informacijski sistem prijavitelju samodejno potrdi prejem vloge. V primeru vložitve elektronske vloge se vloge v fizični obliki ne vlaga. Vsi obrazci, dokumenti in dokazila, ki so oddani kot sestavni del vloge, morajo biti podpisani s kvalificiranim elektronskim podpisom ter originali (izvirniki).
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva ali na elektronski naslov gp.mz@gov.si.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
21. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za zdravje ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 5. 11. 2025 v prostorih Ministrstva za zdravje, Tivolska cesta 50, Ljubljana in ne bo javno.
Komisija bo v roku 8 (osmih) dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge ne bodo popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa ali razpisne dokumentacije.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju je sestavni del razpisne dokumentacije.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče z objavo v Uradnem listu RS.
Upravičenec, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju ne more nadaljnja tri leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova evropske kohezijske politike.
22. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministrice oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva niso bila dodeljena, lahko zoper sklep o (ne)izboru vložijo na ministrstvo pritožbo v roku osem (8) dni od prejema sklepa.
23. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Javni razpis z razpisno dokumentacijo (vsemi prilogami) bo objavljen na spletni strani ministrstva med javnimi objavami, in sicer na naslednji povezavi: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/.
Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno na Ministrstvu za zdravje, Tivolska cesta 50, 1000 Ljubljana, pri dr. Jožetu Hrenu vsak delovni dan med 10. in 14. uro. Za dodatne informacije lahko pokličete 01/478-69-22 ali pišete na elektronski naslov razpis.cpzopd.mz@gov.si.
Ministrstvo bo organiziralo informativni dan za potencialne vlagatelje. Datum in informacije v zvezi z informativnim dnevom bodo objavljene na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/.
Vprašanja v zvezi z javnim razpisom je mogoče nasloviti v času od objave javnega razpisa do dne 23. 10. 2025, po elektronski pošti.