Uradni list

Številka 69
Uradni list RS, št. 69/2025 z dne 12. 9. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 69/2025 z dne 12. 9. 2025

Kazalo

Št. 410-245/2025 Ob-2503/25, Stran 2409
Občina Ilirska Bistrica na podlagi Odloka o proračunu Občine Ilirska Bistrica za leto 2025 (Uradni list RS, št. 103/24), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 92/24; v nadaljevanju: Pravilnik), mnenja Ministrstva za finance, št. priglasitve: M001-5880416-2024 objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje ukrepov državnih pomoči »de minimis« za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica v letu 2025 
I. Predmet javnega razpisa in višina razpisanih sredstev
Predmet razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev iz proračuna Občine Ilirska Bistrica (v nadaljevanju: Občina) za sofinanciranje ukrepov za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica v letu 2025, ki se dodeljuje po pravilu de minimis, v skladu s pogoji opredeljenimi v Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023), v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831.
Sredstva za izvedbo Javnega razpisa so zagotovljena na proračunski postavki 4001124 Ukrepi v kmetijstvu. Okvirna višina razpisanih sredstev za ukrepe pomoči de minimis za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica, v letu 2025 znaša 16.000,00 evrov in je razdeljena med naslednje ukrepe:
Ukrep 3: Pokrivanje operativnih stroškov cestnega tovornega prometa iz odročnih krajev – 10.000 evrov
Ukrep 4: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji – de minimis – 6.000 evrov
Sredstva za izvedbo Javnega razpisa so zagotovljena na proračunski postavki 4001124 Ukrepi v kmetijstvu.
II. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu v skladu z Uredbo Komisije de minimis (EU) št. 2023/2831
Splošne določbe de minimis pomoči
(1) Do »de minimis« pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
– predelave in trženja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije;
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
a. če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
b. če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(3) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(4) Do pomoči niso upravičeni tisti subjekti, ki:
– nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do Občine in do države,
– nimajo poravnanih zapadlih obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
– ki ob sklenitvi pogodbe o dodelitvi pomoči niso dali pravih podatkov oziroma zavajajoče izjave ali so bile v postopku dodelitve pomoči ugotovljene druge nepravilnosti ali kršitve,
– ki projekta ne realizirajo.
(5) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(6) Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 ne sme preseči 300.000 evrov v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, Občine ali EU.
(7) »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
– podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
– podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
– podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
– podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju od prve alineje do četrte alineje preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
III. Združevanje oziroma kumulacija de minimis pomoči
(1) Kumulacija pomoči:
– pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči;
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831;
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
(2) Dajalec pomoči bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobil pisno izjavo o:
– vseh pomočeh de minimis, ki jih je podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v obdobju zadnjih treh let;
– drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis« ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih.
(3) Dajalec pomoči bo pisno obvestil prejemnika:
– da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023);
– o znesku de minimis pomoči.
(4) Dajalec pomoči bo hranil evidence o individualni pomoči de minimis 10 let, od datuma dodelitve pomoči.
IV. Ukrepi in podukrepi v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831
IV.1. Ukrep 3: Pokrivanje operativnih stroškov cestnega tovornega prometa iz odročnih krajev
Okvirna višina razpoložljivih sredstev je 10.000 evrov.
(1) Namen ukrepa je pokrivati operativne stroške cestnega tovornega prometa na odročnih, razpršenih območjih Občine.
(2) Cilj ukrepa je ohraniti dejavnost transporta in transportne mreže na odročnih krajih.
(3) Predmet podpore je sofinanciranje stroškov cestnega tovornega prometa za prevoze, ki niso ekonomsko upravičeni.
(4) Splošni pogoji upravičenosti:
– upravičenec mora predložiti dokazilo o opravljenem tovornem prometu na odročnih območjih, z navedbo lokacij (prog) in razdalj;
– letno število prevozov;
– zagotavljanje ustreznega in kakovostnega cestnega tovornega prometa, skladno s področno zakonodajo.
(5) Upravičeni stroški so operativni stroški tovornega prevoza/kilometer v odročnih krajih.
(6) Intenzivnost pomoči je do 65 % upravičenih stroškov naložb upravičenih operativnih stroškov cestnega tovornega transporta.
(7) Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek 300.000 evrov/upravičenca oziroma na enotno podjetje v kateremkoli obdobju treh let.
IV.2. Ukrep 4: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji – de minimis
Okvirna višina razpoložljivih sredstev je 6.000 evrov.
(1) Cilj pomoči je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih, v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Z ukrepom se želi ustvariti pogoje in možnosti za ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest, izboljšanje dohodkovnega položaja in utrjevanje tržnega položaja kmetijskih gospodarstev.
(2) Pomoč se dodeli za naložbe v:
– predelavo kmetijskih proizvodov, zelišč in jagodičja;
– neposredno prodajo kmetijskih proizvodov na kmetijah in izven kmetije;
– turizem na kmetiji (gostinska in negostinska dejavnost po Uredbi o dopolnilnih dejavnostih na kmetiji).
(3) Upravičeni stroški:
– stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbo v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški nakupa opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti.
(4) Neupravičeni stroški:
– plačila davkov, raznih taks, lastnega dela in režijskih stroškov;
– stroški zavarovanj, plačila obresti;
– stroški nastanitev, pogostitev;
– stroški spletne trgovine;
– nakup telefonov, faksov in ostale telekomunikacijske opreme;
– vse investicije, ki se izvajajo zunaj Občine;
– nakup opreme in/ali storitev, kadar gre za nakup oziroma opravljanje storitev:
a) med krvnimi sorodniki v ravni ali stranski vrsti do četrtega kolena, v svaštvu do drugega kolena, med zakoncema ali osebama ki živijo v zunajzakonski skupnosti ter med skrbnikom, oskrbovancem, posvojiteljem, posvojencem, rejnikom ali rejencem;
b) med samostojnim podjetnikom in gospodarsko družbo – če je fizična oseba, ki je ustanovitelj s.p. tudi lastnica gospodarske družbe;
c) med fizično osebo, ki je lastnik gospodarske družbe in to gospodarsko družbo;
d) med družbami, ki se skladno z določili veljavnega Zakona o gospodarskih družbah, štejejo za povezane;
– vse investicije, ki se izvajajo izven Občine Ilirska Bistrica.
(5) Pogoji za pridobitev sredstev:
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– projektna dokumentacija za izvedbo naložbe, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
– ponudbe oziroma predračuni za načrtovano naložbo;
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu;
– dokazilo o registraciji dejavnosti, v kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti;
– dejavnost se mora izvajati na kmetiji še vsaj 5 let po zaključeni naložbi;
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– poslovni načrt za izvedbo naložbe s predračunom stroškov;
– mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba.
(6) Intenzivnost pomoči:
– do 65 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih;
– intenzivnost pomoči se lahko poveča na največ 80 % za naložbe mladih kmetov.
V. Merila za ocenjevanje vlog
V.1. Merila za ocenjevanje vlog pri Ukrepu 3.
Kot merilo za dodelitev pomoči po tem ukrepu, se upošteva vrednost upravičenega stroška, ki ga vlagatelj uveljavlja v vlogi.
V.2. Merila za ocenjevanje vlog pri Ukrepu 4.
Vrednost točk
1. Status dejavnosti:
– Dejavnost se začenja na novo
20
– Dopolnitev ali razvoj obstoječe dejavnosti
10
2. Kmetijsko gospodarstvo je na zadnjemu razpisu prejelo odločbo o dodelitvi državne pomoči na podlagi tovrstnega razpisa Občine
– Ne
20
– Da
0
3. Vrednost prijavljene investicije (brez DDV)
– Do 1.000 evrov
5
– Nad 1.000 evrov do vključno 5.000 evrov
10
– Nad 5.000 evrov do vključno 10.000 evrov
15
– Nad 10.000 evrov
20
VI. Višina odobrenih sredstev in ocenjevanje vlog
VI.1. Višina odobrenih sredstev
Skupna višina sredstev, ki se odobri posameznemu upravičencu je določena za vsak ukrep/podukrep posebej (intenzivnost pomoči). Pri izračunu intenzivnosti pomoči upravičenih stroškov se upošteva vrednost brez DDV, ki ni upravičeni strošek.
Višina sredstev, ki se odobri posameznemu upravičencu, se določi na podlagi določb iz Pravilnika in tega Javnega razpisa, rezultatov ocenjevanja vseh vlog, višine zaprošenih sredstev s strani upravičenca ter višine razpoložljivih sredstev.
VII.2. Ocenjevanje vlog
Vloge, prispele na Javni razpis odpira in obravnava strokovna Komisija za izvedbo postopkov javnih razpisov za sofinanciranje ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica, v letu 2025, imenovana s sklepom župana (v nadaljnjem besedilu: Komisija).
Komisija bo ocenila vloge vseh prijaviteljev, ki so prispele v razpisnem roku, in sicer upoštevajoč merila za ocenjevanje vlog, navedena v Javnem razpisu.
Vloge prijaviteljev, ki bodo formalno in vsebinsko popolne ter bodo v skladu z ocenjevanjem upravičene do sofinanciranja, bodo odobrene (v nadaljnjem besedilu: odobrene vloge).
V kolikor se bo po končanem ocenjevanju izkazalo, da skupna vrednost pričakovanega sofinanciranja vseh odobrenih vlog presega razpoložljiva sredstva po tem razpisu, si Komisija pridržuje pravico, da upravičence razvrsti po vrstnem redu glede na:
1. število točk doseženih pri ocenjevanju, in sicer od najvišjega števila do najnižjega števila doseženih točk (v nadaljnjem besedilu: seznam upravičencev),
2. v primeru enakega števila točk imajo prednost prijavljene investicije, ki so pridobile več točk pri merilu letni standardni prihodek kmetije,
3. nato pri merilu prejemnik občinskih sredstev tovrstnega predhodnega razpisa,
4. nato tisti, ki so vlogo na javni razpis oddali prej (šteje se datum in ura oddaje vloge).
VIII. Posebne določbe
1. Vlagatelj lahko odda vlogo na več ukrepov/podukrepov, vendar lahko kandididra na posameznem ukrepu/podukrepu samo z eno vlogo.
2. V primeru, da se vlagatelj prijavlja na več ukrepov/podukrepov, odda vlogo v ločeni ovojnici za vsak ukrep/podukrep posebej in označeno na pisemski ovojnici za kateri ukrep/podukrep se prijavlja.
3. Sprememba nakupa upravičenih stroškov po izdaji odločbe ni dovoljena.
4. Upravičenec mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
5. Investicija mora imeti pridobljena vsa ustrezna dovoljenja in soglasja, v kolikor je to potrebno.
6. Obveznost upravičenca po pridobitvi sredstev je dobro vidna uporaba logotipa na investiciji, s čimer se priznava prejeto podporo v okviru sofinanciranja s strani Občine Ilirska Bistrica.
IX. Obdobje upravičenih stroškov in obdobje za porabo sredstev
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana proračunska sredstva, je proračunsko leto 2025. Sredstva bodo dodeljena tistim investicijam/dejavnostim, ki bodo realizirane v času od 1. januarja 2025 in najkasneje do 30. oktobra 2025.
Skrajni rok za oddajo zahtevka za izplačilo državne pomoči je 10. november 2025.
X. Izguba pravice do dodelitve sredstev ter izplačil, nepočrpana sredstva in nerazdeljena sredstva
Posamezni upravičenec izgubi pravico do dodelitve sredstev, v kolikor:
– v roku iz IX. točke tega Javnega razpisa ne realizira investicije iz odobrene vloge, za katero so mu bila z odločbo odobrena sredstva,
– v roku 8 koledarskih dni od uradnega poziva Občine, ne pristopi k podpisu pogodbe o sofinanciranju,
– najkasneje do vključno 10. 11. 2025 Občini ne predloži zahtevka za izplačilo, z dokazili o nastanku ter realizaciji upravičenih stroškov in ga ne dopolni v postavljenem roku, ki je naveden v pozivu za dopolnitev zahtevka, če je ta nepopoln.
V primeru, da upravičenec v roku, upravičenih stroškov iz odobrene vloge ne realizira v obsegu, kot je prijavil v vlogi na Javni razpis, se znesek odobrenih sredstev za izplačilo sorazmerno zmanjša, in sicer v skladu z odobrenim odstotkom sofinanciranja.
V kolikor bodo upravičeni stroški za investicijo iz odobrene vloge realizirani v višjem znesku, kot je odobreni znesek sofinanciranja iz izdane odločbe, se upošteva znesek iz izdane odločbe.
Stroške, ki jih upravičenec ne navaja v oddani vlogi na razpis, so pa med realizacijo prijavljene investicije nastali, navaja in izkazuje pa jih šele v zahtevku za izplačilo, niso upravičeni do sofinanciranja.
XI. Popolnost vloge in pritožba, razpisni roki in zamude, način prijave, razpisna dokumentacija, pogodba o sofinanciranju in izplačilo odobrenih denarnih sredstev
XI.1. Popolnost vloge in pritožba
Vloga je formalno popolna, če vlagatelj do datuma, ki je določen v javnemu razpisu (Razpisni rok in zamuda), predloži pravilno zapečatene dokumente in priloge po vrstnem redu, ki so navedeni v pogojih Javnega razpisa.
Kot formalno popolna se šteje tudi tista vloga, ki je bila v postavljenem roku na podlagi poziva k dopolnitvi ustrezno dopolnjena.
Če vloga ne bo popolna (formalno nepopolna vloga), bo komisija pisno pozvala prijavitelje, da jo v roku osem dni dopolnijo. Vlagatelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev.
Formalno nepopolne vloge, ki jih prijavitelj v postavljenem roku ne dopolni, se s sklepom zavržejo. Po preteku postavljenega roka dodatne dopolnitve vlog niso več možne.
Vloga je formalno popolna, če vsebuje vse obrazce in zahtevane priloge, ki jih določata javni razpis in razpisna dokumentacija. Vloga je vsebinsko popolna, če je prijavljena investicija/projekt skladna z ukrepom oziroma upravičenimi stroški.
Odločbe, s katerimi bo odločeno o dodelitvi sredstev, bodo izdane predvidoma v 45 dneh po odpiranju vlog in prejetih dopolnitev vlog.
Prijavitelj lahko v roku osem dni od vročitve upravnega akta o (ne)izbiri, vloži pritožbo. Vložena pritožba ne zadrži nadaljnjega postopka obdelave vlog, prispelih na javni razpis in morebitnega podpisa pogodb z drugimi izbranimi prijavitelji. O pritožbi odloči župan in odločitev je dokončna.
XI.2. Razpisni rok in zamuda
Vlagatelji vloge lahko oddajo do vključno 29. septembra 2025 (zadnji dan roka za oddajo vloge) do 9. ure.
Za pravočasne bodo štete vloge, ki bodo prispele najpozneje do 29. septembra 2025 do 9. ure, na naslov Občina Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 14, 6250 Ilirska Bistrica ali bodo do tega roka oddane v sprejemni pisarni Občine Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 14, 6250 Ilirska Bistrica, pritličje desno. Prijave, ki bodo prispele po roku za oddajo, bodo zapečatene vrnjene prijavitelju.
XI.3. Način prijave
Prijavitelji oddajo vloge priporočeno po pošti oziroma osebno na naslovu: Občina Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 14, 6250 Ilirska Bistrica.
Vloga na razpis mora biti oddana v zaprti ovojnici, glej prilogo št. 1.
Vloga se izpolni na obrazcih razpisne dokumentacije. Dokazila se prilagajo v fotokopijah. Komisija lahko od prijavitelja zahteva na vpogled originale dokazil. Komisija lahko od prijavitelja zahteva tudi, da predloži listine, s katerimi dokazuje posamezna dejstva oziroma izjave iz vloge.
XI.4. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija z navodili za izdelavo vlog, je dosegljiva od dneva javne objave tega razpisa do izteka končnega prijavnega roka, in sicer na spletni strani občine: http://www.ilirska-bistrica.si ali v sprejemni pisarni Občine Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 14, 6250 Ilirska Bistrica.
Dodatne informacije in pomoč pri izpolnjevanju ter pojasnjevanju obrazcev so na voljo po elektronski pošti: tanja.sajina@ilirska-bistrica.si in tina.kocjan@ilirska-bistrica.si.
XI.5.Pogodba o sofinanciranju
Občina bo na podlagi izdane odločbe pozvala posameznega upravičenca k podpisu pogodbe o sofinanciranju, pri čemer mu bo za to določila rok 8 koledarskih dni od prejema poziva. V kolikor upravičenec v navedenem roku ne pristopi k podpisu pogodbe, s tem izgubi pravico do dodelitve sredstev.
S pogodbo o sofinanciranju se uredijo medsebojna razmerja med občino ter upravičencem kot prejemnikom sredstev, kakor se tudi določijo pogoji dodelitve ter izplačila denarnih sredstev in drugi pogoji sofinanciranja. Pogodba o sofinanciranju prične veljati z dnem, ko jo podpišeta obe pogodbeni stranki.
Občina si pridržuje pravico do sprememb ali dopolnitev priloženega vzorca pogodbe pred podpisom pogodbe.
XI.6. Izplačilo dodeljenih sredstev
Dodeljena sredstva se upravičencem izplačajo pod pogoji iz tega Javnega razpisa ter pod pogoji iz sklenjene pogodbe o sofinanciranju.
Komisija po končanem ocenjevanju pripravi seznam upravičencev, tako da se z odločbami dodeljena denarna sredstva upravičencem izplačujejo po vrstnem redu iz tega seznama (glede na število točk doseženo pri ocenjevanju, in sicer od najvišjega proti najnižjemu številu točk) in vse do izčrpanja celotnega zneska razpoložljivih sredstev.
Vsak upravičenec je dolžan najkasneje do vključno 10. 11. 2025 Občini predložiti zahtevek za izplačilo odobrenih sredstev, katerega obvezni sestavni del so dokazila o nastanku in realizaciji upravičenih stroškov za obdobje, kot je navedeno v Javnemu razpisu:
– pogodba oziroma račun z dokazili o plačilu (bančno nakazilo ali blagajniški prejemek ali plačilni nalog),
– v primeru nakupa kmetijske mehanizacije ali opreme, ki je bila montirana v gospodarsko poslopje je potrebno priložiti fotografije stanja pred in po zaključeni investiciji,
– v primeru gradnje/rekonstrukcije/adaptacije objekta/vzdrževana dela na objektu je potrebno priložiti fotografije, ki izkazujejo stanje pred in po izvedbi investicije.
V kolikor upravičenec v navedenem roku ne predloži zahtevka za izplačilo, z dokazili o nastanku in realizaciji upravičenih stroškov in ga ne dopolni v roku, ki je naveden v pozivu za dopolnitev zahtevka (če je nepopoln zahtevek v roku prispel na Občino), izgubi pravico do izplačila sredstev.
Izplačilo bo izvedeno najkasneje v roku 30 dni, od dneva prejema popolnega zahtevka.
XII. Nadzor nad porabo sredstev
Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini, pridobljenih po Pravilniku oziroma Javnem razpisu, spremlja in preverja pri upravičencih pooblaščeni javni uslužbenec občinske uprave Občine Ilirska Bistrica, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora upravičenec vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena,
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke,
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem Pravilniku, za naslednji dve leti.
V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev v pogodbeno določenem roku ne izkoristi bodisi, da je le tega iz neupravičenih razlogov zamudil, bodisi, da se ugotovi kršenje pravil Javnega razpisa, izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem Pravilniku za naslednje leto.
XIII. Varovanje osebnih podatkov in objava podatkov
Varovanje osebnih podatkov, ki jih Občini posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR, ZVOP-2 ter vključno s 4. členom Uredbe 2021/1060/EU Uredbo (EU) 2016/679.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih vlagatelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo Občina lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti.
Podatki o sofinanciranih investicijah se bodo objavili na spletni strani Občine. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, upravičen strošek, celotno vrednost investicije, odobren znesek ter odstotek sofinanciranja.
Občina Ilirska Bistrica 
Priloga: Ovojnica

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti