Št. 302-6/2025 (O408) Ob-2490/25, Stran 2408
Mestna občina Krško, Cesta krških žrtev 14, 8270 Krško, na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS-UPB2, 27/08 – odločba US RS, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odločba US RS, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25), Zakona o spodbujanju investicij (Uradni list RS, št. 13/18, 204/21, 29/22, 65/23 in 31/24), Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU, 2023/2831 z dne 15. 12. 2023), Statuta Mestne občine Krško (Uradni list RS, št. 132/22), Odloka o proračunu Mestne občine Krško za leto 2025 (Uradni list RS, št. 1/24, 96/24 in 34/25), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24), Pravilnika o dodeljevanju proračunskih sredstev za spodbujanje neposrednih investicij v mestni občini Krško (Uradni list RS, št. 60/24), v nadaljevanju pravilnik, Mnenja o skladnosti de minimis pomoči »Spodbujanje razvoja malega gospodarstva in investicij v poslovnih conah v mestni občini Krško« Ministrstva za finance (št. priglasitve: M002-5874572-2024), objavlja
za spodbujanje neposrednih investicij na področju gospodarstva v Mestni občini Krško za leto 2025
1. Naročnik: naročnik javnega razpisa je Mestna občina Krško, Cesta krških žrtev 14, 8270 Krško (v nadaljevanju tudi: občina).
2. Predmet javnega razpisa je sofinanciranje neposrednih investicij v osnovna sredstva, ki bodo prispevala k širitvi podjetja, razvoju, povečanju dodane vrednosti in števila zaposlenih.
Sredstva v razpisu so namenjena za naslednje ukrepe:
– kupnina za stavbna zemljišča, na katerih se bodo gradili poslovni prostori za podjetje, katerih prodajalec je bila Mestna občina Krško,
– strošek komunalnega prispevka,
– odškodnina zaradi spremembe namembnosti zemljišča,
– strošek sanacije degradiranih zemljišč na katerih je načrtovana gradnja poslovnih objektov.
Subvencije se dodeljujejo na podlagi pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU, 2023/2831 z dne 15. 12. 2023).
Skupni znesek pomoči de minimis, dodeljen istemu enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči, ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
3. Višina razpisanih sredstev po ukrepih: finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa, v višini 250.000,00 EUR, so zagotovljena v proračunu Mestne občine Krško za leto 2025, in sicer na proračunski postavki 5220 – Razvoj malega gospodarstva – sofinanciranje. V primeru spremembe proračuna se vrednost razpisanih sredstev lahko spremeni.
4. Splošna določila – pogoji za upravičence
Upravičeni do investicijskih spodbud po tem razpisu so mikro, majhna in srednja podjetja, ter samostojni podjetniki posamezniki, ki izpolnjujejo splošne in posebne pogoje, investirajo na območju mestne občine Krško in imajo pridobljeno pravnomočno gradbeno dovoljenje za objekt, ki je skladno z Uredbo o razvrščanju objektov (Uradni list RS, št. 96/22) – Priloga 1 klasificiran, kot 125 Industrijske in skladiščne stavbe ali kot 12203 Druge poslovne stavbe.
Prijavitelji bodo izbrani na podlagi splošnih in posebnih meril, vezanih na namen investicije in do oddaje vloge dejansko nastale stroške. Pogoji in merila so natančneje navedena v razpisni dokumentaciji, objavljeni na spletni strani občine www.krsko.si.
5. Ukrepi, predmet podpore, upravičenci in upravičeni stroški: ukrepi, predmet podpore, upravičenci, upravičeni stroški so navedeni v razpisni dokumentaciji, objavljeni na spletni strani občine www.krsko.si.
6. Rok porabe dodeljenih sredstev: dodeljena sredstva bodo praviloma izplačana v letu 2025, v skladu s predpisi, ki določajo izvrševanja proračuna.
7. Način prijave in rok za predložitev vlog
Rok za prijavo na razpis je do vključno 27. 10. 2025.
Vlagatelji oddajo vloge v fizični obliki v zaprti ovojnici osebno v glavni pisarni Mestne občine Krško ali po pošti na naslov Mestna občina Krško, Cesta krških žrtev 14, 8270 Krško, s pripisom »Ne odpiraj – prijava na JR za neposredne investicije 2025«, številka 302-6/2025 O408, ter s polnim naslovom prijavitelja in z obvezno uporabo »Obrazec za kuverto«.
Vloga je vložena pravočasno, če jo Mestna občina Krško prejme preden izteče rok za prijavo, ter vloga, ki bo oddana priporočeno po pošti do vključno 27. 10. 2025 (šteje dan oddaje vloge na pošti).
8. Obravnavanje vlog in obveščanje o izidu razpisa
8.1 Vloge prispele na javni razpis pregleda in oceni komisija, ki jo je za ta namen imenuje župan Mestne občine Krško. Komisija bo vse prispele vloge odprla in ugotovila njihovo popolnost ter jih ocenila v skladu s pogoji in merili javnega razpisa. O pregledu in oceni vlog sestavi komisija zapisnik. Odpiranje vlog ne bo javno.
8.2 Vlagatelja nepopolne vloge komisija predvidoma v roku 8 dni od zaključenega odpiranja vlog pisno pozove, da jo dopolni v roku, ki ne sme biti daljši od petnajst (15) dni. Nepopolne vloge, ki v navedenem roku niso dopolnjene, se zavržejo.
8.3 Mestna občina Krško bo vse vlagatelje vlog obvestila o izidu razpisa v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog. Na podlagi predloga komisije bo o izbranih, zavrnjenih in zavrženih vlogah na prvi stopnji s sklepi odločila občinska uprava, o pritožbah zoper te sklepe pa župan Mestne občine Krško.
8.4 Vlagatelj vloge lahko v roku 8 dni od prejema sklepa vloži pritožbo na župana na naslov: Mestna občina Krško, CKŽ 14, 8270 Krško. V pritožbi morajo biti natančno opredeljeni razlogi, zaradi katerih vlaga pritožbo. Predmet pritožbe ne morejo biti pogoji, kriteriji ter postavljena merila za ocenjevanje vlog. O pritožbi odloči župan, njegova odločitev je dokončna.
8.5 Upravičencem bo izdan sklep o višini odobrenih sredstev. V obrazložitvi sklepa se opredeli še namen ter upravičene stroške, za katere so bila sredstva namenjena.
8.6 Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti sklepa.
8.7 Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo. Pogodba mora biti podpisana v roku 8 dni od prejema poziva k podpisu, v nasprotnem primeru se šteje, da vlagatelj odstopa od vloge za pridobitev sredstev.
Ostale vsebine za obravnavanje vlog in obveščanje o izidu razpisa so navedene v razpisni dokumentaciji, ki je objavljena na spletni strani občine www.krsko.si.
9. Kraj in čas, kjer lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je od dneva te objave do izteka prijavnega roka dosegljiva na spletni strani občine www.krsko.si ali jo v tem roku zainteresirani lahko po predhodnem dogovoru dvignejo v času uradnih dni na Oddelku za gospodarske dejavnosti, na naslovu CKŽ 23, 8270 Krško.
10. Dodatne informacije: dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so zainteresiranim podjetjem dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: obcina.krsko@krsko.si (s pripisom: javni razpis – spodbujanje neposrednih investicij 2025), in sicer najkasneje pet (5) dni pred rokom, določenim za prispetje prijav. Odgovori in pojasnila Mestne občine Krško postanejo del razpisne dokumentacije. Dodatne informacije so na voljo po telefonu v času uradnih dni od 8. do 10. ure na številki +386/7/49-81-377, pri kontaktni osebi Heleni Omerzel.