Ob-2500/25, Stran 2376
Na podlagi:
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št. 2024/795 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvirja za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič spremenjene s Popravkom Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L 433 I, 22. 12. 2020) (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023);
– Uredbe (EU) 2021/1056 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Sklada za pravični prehod (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 o vzpostavitvi platforme za strateške tehnologije za Evropo (platforma STEP) in spremembi Direktive 2003/87/ES ter uredb (EU) 2021/1058, (EU) 2021/1056, (EU) 2021/1057, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) 2021/1060, (EU) 2021/523, (EU) 2021/695, (EU) 2021/697 in (EU) 2021/241 (UL L št 2024/795 z dne 29. 2. 2024);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/3236 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. decembra 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/1057 in (EU) 2021/1058 v zvezi z regionalno nujno pomočjo za obnovo (RESTORE) (UL L št. 2024/3236 z dne 23. 12. 2024);
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/3236 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. decembra 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/1057 in (EU) 2021/1058 v zvezi z regionalno nujno pomočjo za obnovo (RESTORE) (UL L št. 2024/3236 z dne 23. 12. 2024);
– Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001 z dne 12. 12. 2022;
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23);
– Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1, 95/14 – ZUJF-C, 47/15 – ZZSDT, 61/17 – ZUPŠ, 64/17 – ZZDej-K, 36/19, 189/20 – ZFRO, 51/21, 159/21, 196/21 – ZDOsk, 15/22, 43/22, 100/22 – ZNUZSZS, 141/22 – ZNUNBZ, 40/23 – ZČmIS-1, 78/23 in 32/25 – ZZDej-N);
– Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 196/21 – ZDOsk, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ, 14/23 – odl. US, 84/23 – ZDOsk-1, 102/24 – ZZKZ in 32/25);
– Postopkovnika za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov v skladu s Sklepom Sveta 2010/48/ES, s spremembami in odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja, št. 3032-105/2025-1630-11 z dne 1. 9. 2025
Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, Ljubljana objavlja
»Zdravstveno negovalna enota v socialnovarstvenih zavodih (ZNE-SVZ)«
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MZ).
2. Predmet, namen, cilj, in ciljna skupina javnega razpisa »Zdravstveno negovalna enota v socialnovarstvenih zavodih«
Javni razpis »Zdravstveno negovalna enota v socialnovarstvenih zavodih (ZNE-SVZ)« (v nadaljnjem besedilu: Javni razpis) sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+). Javni razpis se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001 z dne 12. 12. 2022, cilja politike 4: Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic, prednostne naloge 7: Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost, in specifičnega cilja ESO4.11: Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe«.
Predmet javnega razpisa je financiranje vzpostavitve in delovanja:
– centralne točke za koordinacijo odpusta odraslih pacientov s potrebo po zahtevnejših zdravstveno negovalnih postopkih (v nadaljnjem besedilu: ZZNP),
– simulacijskega izobraževalnega centra ter izvedbe izobraževanj za izvajanje ZZNP za zaposlene pri izvajalcih socialnovarstvene storitve institucionalno varstvo v mreži javne službe oziroma pri izvajalcih dolgotrajne oskrbe v instituciji,
– zdravstveno negovalnih enot v socialnovarstvenih zavodih oziroma pri izvajalcih dolgotrajne oskrbe v instituciji.
V okviru javnega razpisa bo zagotovljeno:
– pilotno delovanje Centralne točke za koordinacijo odpusta pacientov s potrebo po zahtevnejših zdravstveno negovalnih postopkih (v nadaljnjem besedilu: CTK) iz bolnišnic k izvajalcu socialnovarstvene storitve celodnevno institucionalno varstvo v mreži javne službe, ki v skladu s prvo, drugo, tretjo ali četrto alinejo drugega odstavka 8. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti kot del osnovne zdravstvene dejavnosti za uporabnike svojih storitev opravlja tudi zdravstveno nego in zdravstveno rehabilitacijo1 (v nadaljnjem besedilu: SVZ),
1 Domovi za starejše iz 50. člena Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS, 57/12, 39/16, 52/16 – ZPPreb-1, 15/17 – DZ, 29/17, 54/17, 21/18 – ZNOrg, 31/18 – ZOA-A, 28/19, 189/20 – ZFRO, 196/21 – ZDOsk, 82/23 in 84/23 – ZDOsk-1, v nadaljnjem besedilu: ZSV), posebni socialnovarstveni zavodi za odrasle iz 51. člena ZSV, socialnovarstveni zavodi za usposabljanje iz 54. člena ZSV in varstveno delovni centri iz 52. člena ZSV. Zaradi Zakona o dolgotrajni oskrbi (Uradni list RS, št. 84/23 in 112/24) se v nabor prijaviteljev lahko uvrstijo tudi izvajalci dolgotrajne oskrbe v instituciji, če se socialnovarstveni zavod v celoti preoblikuje v izvajalca dolgotrajne oskrbe v instituciji.
– vzpostavitev in delovanje simulacijskega izobraževalnega centra (v nadaljnjem besedilu: SIC) ter izobraževanje za krepitev in širitev kompetenc zdravstvenih delavcev, pacientov in svojcev2 za zagotavljanje posameznih storitev, ki so vezane na postopke, ki jih potrebuje pacient (za krepitev možnosti vrnitve v domače okolje ali v domačem okolju),
2 Termin svojec se v Javnem razpisu uporablja tudi za drugo osebo, ki živi s pacientom oziroma za drugo za pacienta pomembno osebo, ki mu bo zagotavljala potrebne storitve.
– vzpostavitev in delovanje zdravstveno negovalne enote (v nadaljnjem besedilu: ZNE) za obravnavo pacientov s potrebo po zahtevnejših zdravstveno negovalnih postopkih v SVZ, izbranih v skladu s tem javnim razpisom.
Izvedbena faza projekta bo potekala predvidoma v obdobju 1. 10. 2025–31. 12. 2028. Odpust iz bolnišnice in namestitev pacientov s potrebo po ZZNP v ZNE se izpelje na način, kot ga določi MZ, v sodelovanju z ministrstvom, pristojnim za institucionalno varstvo.
Namen javnega razpisa je:
– pilotna vzpostavitev mreže izvajalcev za obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP izven bolnišnic,
– zagotovitev enakih možnosti za enakopraven in pravočasen dostop do kakovostnih, varnih in finančno vzdržnih storitev v instituciji za osebe, katerih bolnišnično zdravljenje je zaključeno, potrebujejo pa ZZNP,
– podpora pacientom za morebitno kasnejšo vrnitev v domače okolje (podpora procesom deinstitucionalizacije).
Cilji javnega razpisa so:
– zagotoviti zmogljivosti za odpust pacientov s potrebo po ZZNP iz bolnišnic,
– usposobiti zdravstvene delavce za obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP v SVZ,
– opolnomočiti paciente s potrebo po ZZNP, če njihovo zdravstveno stanje to dopušča, oziroma njihove svojce, za čim višjo stopnjo samooskrbe oziroma oskrbe pacientov, tako v primeru institucionalne kot skupnostne obravnave, če se bodo le ti vrnili v domače okolje,
– pridobiti podatke za razvoj predloga modela zagotavljanja in financiranja obravnave pacientov s potrebo po ZZNP v SVZ za pripravo prehoda v sistemsko izvajanje vzpostavljenega projekta ZNE-SVZ v sodelovanju MZ, ZZZS in ministrstva, pristojnega za institucionalno varstvo.
Ciljna skupina javnega razpisa so pacienti, starejši od 18 let, s potrebo po ZZNP,3 katerih bolnišnično zdravljenje je zaključeno, še vedno pa potrebujejo zdravstveno oskrbo, predvsem zdravstveno nego, njihovi svojci in zdravstveni delavci.
3 Ne glede na izpolnjen pogoj starosti 65 let za sprejem v SVZ v skladu z 20. členom Pravilnika o standardih in normativih socialnovarstvenih storitev pomoč družini na domu, socialni servis, institucionalno varstvo in vodenje in varstvo ter zaposlitev pod posebnimi pogoji (Uradni list RS, št. 47/24).
V okviru projekta bo:
a) pacientom starim 18 let in več, ki potrebujejo ZZNP po zaključenem bolnišničnem zdravljenju:
– pokrilo stroške za zdravstveno nego in zdravstveno rehabilitacijo v SVZ v višini in za obdobje predvideno s tem javnim razpisom,4
4 S sredstvi iz Javnega razpisa ne bodo financirani stroški oskrbe (osnovne in socialne oziroma strošek bivanja in prehrane pri izvajalci dolgotrajne oskrbe v institucijah). Dejavnost ambulante družinske oziroma splošne medicine se zagotavlja v skladu z uredbo, ki ureja programe storitev obveznega zdravstvenega zavarovanja.
– omogočeno, da se usposobijo za čim višjo stopnjo samooskrbe;
b) svojcem obravnavanih pacientov s potrebo po ZZNP:
– omogočena pridobitev znanj in spretnosti za laično obravnavo svojih družinskih članov,
– nudeno svetovanje in podpora v procesu vrnitve obravnavanih pacientov v domače okolje;
c) zdravstvenim delavcem omogočeno izobraževanje za kakovostno in varno zdravstveno obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP in pridobitev specialnih znanj;
d) izbranim SVZ:
– omogočen razvoj znanja o zahtevnejših postopkih zdravstvene nege za ciljno skupino pacientov in njihovih svojcev,
– pokrilo stroške zdravstvene nege in zdravstvene rehabilitacije pacientov v skladu s tem javnim razpisom.
Prijavitelj se prijavlja na izbrani sklop pod točko A ali točko B:
A. Vzpostavitev delovanja CTK in SIC ter izvajanje usposabljanja
Prijavitelj pod točko A je javni zdravstveni zavod – bolnišnica, ki obravnava paciente s potrebo po ZZNP, z izjemo bolnišnic, ki v pretežni meri izvajajo psihiatrično zdravljenje.
Predvidene aktivnosti:
(1) aktivnosti koordinatorja pilotnega projekta ZNE-SVZ v obsegu 1 FTE5:
5 V okviru 1 FTE izvajalec lahko zagotovi (zaposli, prerazporedi) do največ 3 usposobljene zdravstvene delavce z znanji s področja zdravstvenega ali socialnega varstva. V kolikor gre za več oseb, lahko enega zdravstvenega delavca z najmanjšim obsegom FTE zagotovi zdravstveni sodelavec z znanji s področja zdravstvenega in socialnega varstva.
– koordiniranje izvajanje pilotnega projekta v SVZ in ZNE v povezavi s strokovnimi in administrativnimi nalogami za izpeljavo projekta, ki je predmet tega javnega razpisa in vzpostavitev ter vodenje evidenco pacientov s potrebo po ZZNP v slovenskih bolnišnicah po zaključenem bolnišničnem zdravljenju in čakajo na odpust,
– razvoj modela koordinacije odpusta, prilagajanje strokovnih standardov in protokolov integriranih kliničnih poti prehoda pacienta, ki potrebuje ZZNP iz bolnišnice v SVZ ali domače okolje, v sodelovanju z ZNE, MZ in ministrstvom, pristojnim za institucionalno varstvo, ter drugimi deležniki, ki se vključuje v obravnavo v skupnosti,
– oblikovanje programa izobraževanja za potrebe obravnave pacientov v ZNE,
– izpeljava postopka vpisa izobraževanja za pridobitev specialnih znanj v Nacionalni register specialnih znanj v skladu s pravilnikom, ki ureja nacionalni register specialnih znanj v dejavnosti zdravstvene in babiške nege,
– organiziranje izvedbe izobraževanj za razširitev poklicnih kompetenc različnih poklicnih skupin v ZNE, in zdravstvenih delavcev, zainteresiranih za izobraževanje iz drugih SVZ,
– organiziranje izobraževanja za opolnomočenje pacientov in svojcev pri skrbi za njihove obolele družinske člane za čim višjo stopnjo samooskrbe in vrnitev v domače okolje,
– evalviranje učinkov projekta,
– sodelovanje z MZ pri razvoju predloga modela trajnega zagotavljanja obravnave pacientov, s potrebo ZZNP v SVZ,
– poročanje o poteku in realizaciji projekta ZNE-SVZ v rokih in v skladu z vsebino Javnega razpisa.
(2) vzpostavitev CTK in zagotovitev delovanja SICa, kar zajema:
– financiranje opreme in materiala za vzpostavitev ter delovanje CTK,
– financiranje opreme in materiala za vzpostavitev ter delovanja SICa,
(3) izobraževanje zdravstvenih delavcev, pacientov in svojcev za obravnavo oseb s potrebo po ZZNP, kar zajema:
– financiranje izobraževanja zdravstvenih delavcev, pacientov in svojcev za obravnavo oseb s potrebo po ZZNP v SVZ. Za izvedbo izobraževanj lahko upravičenec sklene pogodbe z zunanjim izvajalcem, ki izvaja izobraževanja za obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP v zdravstveni negi.
Pričakovani rezultati so:
– vzpostavljena evidenca pacientov s potrebo po ZZNP v slovenskih bolnišnicah po zaključenem bolnišničnem zdravljenju, ki čakajo na odpust,
– model koordinacije odpusta, strokovne standarde/protokole integriranih kliničnih poti prehoda pacienta,
– program specialnih znanj,
– v SVZ usposobljeni zdravstveni delavci za obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP,
– opolnomočeni svojci z znanjem in spretnostmi pri skrbi za njihove obolele družinske člane za čim višjo stopnjo samooskrbe in vrnitev v domače okolje.
B. Vzpostavitev ZNE za obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP v SVZ
Prijavitelj pod točko B je SVZ, ki lahko zagotovi vzpostavitev ZNE, sprejem in sočasno obravnavo najmanj 11 pacientov s potrebo po ZZNP, in sicer v eno ali dvoposteljnih sobah.
Predvidene aktivnosti:
(1) aktivnosti vodje ZNE v izbranem SVZ:
– vzpostavitev delovanja ZNE s timom za zagotavljanje kakovostne in varne obravnave sprejetih pacientov s potrebo po ZZNP v ZNE preko CTK,
– organiziranje izobraževanja zaposlenih zdravstvenih delavcev v skladu s tem javnim razpisom za razširitev poklicnih kompetenc različnih poklicnih skupin,
– organiziranje sprejema pacientov s potrebo po ZZNP preko CTK, v obsegu s prijavo predvidenih posteljnih zmogljivosti,
– uvedba in nadzor izvedbe procesne metode dela z upravljanjem s tveganji v procesu dela,
– sodelovanje in komuniciranje s koordinatorjem pilotnega projekta v CTK,
– spremljanje dogovorjenih kazalnikov kakovosti, sodelovala pri razvoju/prilagajanju/posodobitvi strokovnih standardov in evalvaciji projekta,
– poročanje MZ v skladu s tem javnim razpisom.
(2) izvajanje zdravstvene nege in zdravstvene rehabilitacije, v skladu s tem javnim razpisom, pacientov s potrebo po ZZNP
Pričakovani rezultati so:
– določitev ustrezne velikosti ZNE za obravnavo pacientov s potrebo po ZZNP v SVZ,
– izdelan predlog šifranta storitev zdravstvene nege in zdravstvene rehabilitacije pacientov s potrebo po ZZNP,
– izdelan predlog potrebnih izobraževanj za delo v ZNE,
– preverjena ustreznost kadrovskega in finančnega normativa v ZNE,
– oblikovana izhodišča za določitev programov storitev za financiranje, da se zagotovi neprekinjen prehod v sistemsko izvajanje po zaključku projekta, ki je predmet tega javnega razpisa.
3. Določitev lokacije izvajanja aktivnosti (regije izvajanja)
Javni razpis je namenjen vzpostavitvi mreže za obravnavo odraslih pacientov s potrebo po ZZNP in krepitvi oziroma razširitvi kompetenc zdravstvenih delavcev v SVZ na območju celotne Slovenije, zato se uporabljajo pravila, ki veljajo za sistemske ukrepe, pri katerih je pričakovan dvig kakovosti zdravstvene obravnave v Republiki Sloveniji. Skladno s splošnim pravilom glede programskih območij iz tretjega odstavka 63. člena Uredbe (EU) št. 2021/1060 o določitvi skupnih določb, se bo pri financiranju aktivnosti, ki jih izvaja prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, v korist obeh programskih območij (kohezijske regije Vzhodna Slovenija – KRVS in kohezijske regije Zahodna Slovenija – KRZS), uporabilo t. i. sorazmerni pristop (pro-rata) sofinanciranja aktivnosti.
Za določitev razmerja med programskima območjema se uporablja t. i. sorazmerni ključ, ki izhaja iz delitve sredstev v Programu 2021–2027, ki znaša 49,07 % zahodna kohezijska regija in 50,93 % vzhodna kohezijska regija.
4. Kazalniki javnega razpisa
Izbrani prijavitelj bo za namen spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU in v skladu s 17. členom in Prilogo I Uredbe 2021/1057/EU ter prilogo 6 Navodil organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (objavljeno na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) dolžan spremljati in zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Zahteve glede spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov na tem javnem razpisu so opredeljene v Prilogi 1. Določen je vprašalnik za spremljanje podatkov o udeležencih na projektih sofinanciranih iz ESS+ (Priloga 1A k javnemu razpisu).
Kazalnik učinka EECO08 »udeleženci stari 55 let in več« v javnem razpisu pomeni:
– število pacientov starih 55 let in več s potrebo po ZZNP premeščenih iz slovenskih bolnišnic v ZNE,
– število svojcev, ki so stari 55 let in več, opolnomočenih z znanjem in spretnostmi za laično obravnavo,
– število zdravstvenih delavcev starih 55 let, ki so v celoti zaključili izobraževanje v skladu s tem javnim razpisom.
Način spremljanja kazalnika EECO08:
– evidenca o premeščenih pacientih s potrebo po ZZNP, liste prisotnosti na izobraževanju in izdana potrdila o zaključenem izobraževanju.
Kazalnik učinka EECO18 »število javnih uprav ali javnih služb, ki so prejeli podporo« v javnem razpisu ZNE-SVZ pomeni:
– izbrana bolnišnica za vzpostavitev delovanja CTK in SIC,
– število izbranih SVZ za vzpostavitev ZNE.
Način spremljanja kazalnika EECO18:
– izdani sklepi o izboru upravičencev.
Preglednica 1: Kazalniki učinka projekta
ID | Kazalnik učinka | Merska enota | Kohezijska regija | Ciljna vrednost (skupaj za sklop A in B) |
EECO08 | Udeleženci, starejši od 54 let | osebe | KRVS | 15 |
EECO08 | Udeleženci, starejši od 54 let | osebe | KRZS | 15 |
EECO18 | Število javnih uprav ali javnih služb, ki so prejeli podporo | subjekti | KRVS | 2 |
EECO18 | Število javnih uprav ali javnih služb, ki so prejeli podporo | subjekti | KRZS | 2 |
5. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za prijavo na javni razpis je treba izpolnjevati splošne pogoje, vezane na prijavitelja ter predložiti dokazila, s katerimi se izkazuje njihovo izpolnjevanje.
5.1 Splošni pogoji za prijavitelja
Na javnem razpisu lahko pod točko A kot prijavitelj kandidira javni zdravstveni zavod – bolnišnica z izjemo bolnišnic, ki v pretežni meri izvajajo psihiatrično zdravljenje, pod točko B pa SVZ.
Preglednica 2: Pogoji za prijavitelja v okviru javnega razpisa pod točko A
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Ustreznost in sposobnost prijavitelja | Prijavitelj je javni zdravstveni zavod – bolnišnica, ki ima na dan oddaje vloge veljavno dovoljenje za opravljanje zdravstvene dejavnosti in je vpisan v register izvajalcev zdravstvene dejavnosti in delavcev v zdravstvu (RIZDDZ) in obravnava paciente s potrebo po ZZNP, z izjemo bolnišnic, ki v pretežni meri izvajajo psihiatrično zdravljenje. Bolnišnica je vpisana v Razvid podelitve naziva učni zavod; ter ni specializirana za opravljanje zdravstvene dejavnosti zgolj na posameznem področju medicine (psihiatrične bolnišnice, porodnišnice ipd). | Pogoj se bo preveril v uradnih evidencah MZ. |
Prijavitelj ima zagotovljene kadrovske in prostorske pogoje za vzpostavitev CTK in SIC. | Točka 5 prijavnega obrazca |
Prijavitelj ima pogoje za izvajanje izobraževanja oziroma ima izbranega partnerja za izvedbo izobraževanja. | Točka 5 prijavnega obrazca |
Prijavitelj za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega ali državnega proračuna. | Točka 12 prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja). |
Prijavitelj ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi MZ, najkasneje na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 evrov ali več. | Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih,6 Točka 12 prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja). |
Prijavitelju, vključno z njegovo odgovorno osebo, ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj. | Dokazilo Ministrstva za pravosodje (v nadaljnjem besedilu: MP) o nekaznovanosti,7 Točka 12 prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja). |
6 Če prijavitelj ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo MZ, po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
7 Dokazilo ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge. Če prijavitelj ne bo predložil dokazila ministrstva, pristojnega za pravosodje, o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo MZ, po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev o nekaznovanosti preverjalo na dan oddaje vloge.
Preglednica 3: Pogoji za prijavitelja v okviru javnega razpisa pod točko B
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Ustreznost in sposobnost prijavitelja | Prijavitelj je SVZ, ima na dan oddaje vloge veljavno dovoljenje za opravljanje zdravstvene dejavnosti druge zdravstvene dejavnosti: zdravstvena nega v drugih dejavnostih, delovna terapija in fizioterapija, je vpisan v Register izvajalcev zdravstvene dejavnosti in delavcev v zdravstvu (RIZDDZ). | Pogoj se bo preveril v uradnih evidencah MZ. |
Prijavitelj ima razpoložljive eno in dvoposteljne sobe, ki jih lahko nameni za vzpostavitev in delovanje ZNE. | Točka prijavnega obrazca. |
Prijavitelj za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov, iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna oziroma ne bo v namen opravljanja storitev, ki so predmet tega javnega poziva. | Točka 12 prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja). |
Prijavitelj ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi MZ, najkasneje na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 evrov ali več. | Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih*,8 Točka prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja). |
Prijavitelju, vključno z njegovo odgovorno osebo, ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj. | Dokazilo MP, o nekaznovanosti**, Točka prijavnega obrazca (Izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev prijavitelja). |
8 Če prijavitelj ne bo predložil dokazila FURS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo MZ po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
5.2 Ostali pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora izpolnjevati pogoje, ki so razvidni iz Preglednice št. 4.
Preglednica 4: Pogoji, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj pod točko A in B
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021–20279 | Iz predlaganih aktivnosti projekta je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja ESO 4.11. in neposrednih učinkov Programa 2021-2027. | Pogoj se preveri v 3. točki prijavnega obrazca. |
Izvedljivost v obdobju, ki je predmet tega javnega razpisa, ter zagotovljenost stroškovne učinkovitosti | Iz predlaganega projekta je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora, in zagotovljenost stroškovne učinkovitosti. | Pogoja se preverita glede na celotno prijavo in v 4. točki prijavnega obrazca. |
Ustreznost ciljnih skupin | Iz predlaganega projekta je razvidna ustreznost ciljnih skupin. | Pogoj se preveri v 5. točki prijavnega obrazca. |
Upoštevanje načela nediskriminatornosti, enakih možnosti, vključno z dostopnostjo za invalide, enakosti spolov (zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU) | Iz predlaganega projekta je razvidno zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. | Pogoj se preveri v 6. točki prijavnega obrazca. |
9 Dokazilo ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge. Če prijavitelj ne bo predložil dokazila ministrstva, pristojnega za pravosodje, o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo MZ, po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev o nekaznovanosti preverjalo na dan oddaje vloge.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval pogojev iz sklopa, na katerega se prijavlja, bo komisija, imenovana s Sklepom o imenovanju Komisije za izvedbo postopka javnega razpisa ZNE-SVZ (št. 122-41/2024-2711-1, z dne 13. 1. 2025) (v nadaljnjem besedilu: komisija), vlogo s sklepom zavrnila.
6. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
Preglednica 5: Merila za izbor prijaviteljev pod točko A
| Merila za izbor upravičencev pod točko A | Število točk |
A | Bolnišnica sodi med srednje, velike ali večje bolnišnice. | Število postelj pod 300 | 5 |
Število postelj od 300–500 | 10 |
Število postelj več kot 500 | 15 |
B | Bolnišnica ima koordinatorja odpusta. | Nima koordinatorja odpusta. | 0 |
Ima koordinatorja odpusta. | 10 |
C | Bolnišnica ima samostojni oddelek za izvajanje neakutne bolnišnične obravnave. | Nima samostojnega oddelka. | 0 |
Ima samostojni oddelek. | 10 |
D | Bolnišnica ima socialno delavko, ki se vključuje v odpust pacientov s potrebo po ZZNP. | Nima socialne delavke, ki se vključuje v odpust pacientov s potrebo po zahtevnejših postopkih zdravstvene nege. | 0 |
Ima socialno delavko, ki se vključuje v odpust pacientov s potrebo po zahtevnejših postopkih zdravstvene nege. | 10 |
E | Bolnišnica ima zagotovljene prostorske in materialne pogoje za opravljanje dela koordinatorja pilotnega projekta (pisarna – opremljena z IT podporo in dostopna za zunanje obiskovalce). | Nima še določenega prostora. | 0 |
Ima določen prostor. | 10 |
F | Bolnišnica ima zagotovljene prostorske in materialne pogoje za vzpostavitev simulacijskega centra. | Nima še določenega prostora. | 0 |
Ima določen prostor, ki še ni opremljen. | 5 |
Ima že delujoč simulacijski center. | 15 |
G | Bolnišnica že izvaja izobraževanja za zunanje zdravstvene delavce glede obravnave pacientov s potrebo po ZZNP in/ali njihove svojce. | NE | 0 |
DA | 10 |
H | Bolnišnica že izvaja izobraževanje za paciente s potrebo po ZZNP in/ali njihove svojce. | NE | 0 |
DA | 10 |
J | Bolnišnica obravnava odrasle paciente s potrebo po ZZNP in spremlja število takih pacientov, ki čakajo na odpust iz bolnišnice. | Ne obravnava in ne spremlja. | 0 |
Obravnava in spremlja take paciente. | 10 |
NAJVIŠJE MOŽNO SKUPNO ŠTEVILO TOČK | 100 |
Najvišje možno skupno število točk iz vseh meril, s katerimi se lahko oceni posamezno vlogo pod točko A je 100 točk.
Preglednica 6: Merila za izbor prijaviteljev pod točko B
| Merila za izbor upravičencev pod točko B | Število točk |
A | Ustreznost glede na geografsko lego SVZ | Oddaljenost več kot 10 km od zdravstvenega doma ali bolnišnice | 0 |
Oddaljenost od zdravstvenega doma ali bolnišnice v radiju od 5 do 10 km | 5 |
Oddaljenost od zdravstvenega doma ali bolnišnice v radiju do 5 km | 10 |
B | Skladnost zaposlenosti zdravstveno negovalnega kadra z Normativ dela za storitev »Dan zdravstvene nege« v domovih za starejše, posebnih socialnovarstvenih zavodih in varstveno delovnih centrih«, kot ga določa Priloga 14 Uredbe o programih storitev obveznega zdravstvenega zavarovanja, zmogljivostih, potrebnih za njegovo izvajanje, in obsegu sredstev za leto 2025 (Uradni list RS, št. 13/25). | Skladnost manj kot 70 odstotkov | 0 |
Skladnost 70 do 90 odstotkov | 5 |
Skladnost 90 odstotkov in več | 10 |
C | Prijavitelj že ima izkušnje z obravnavo pacientov s trahealno kanilo, pacientov, ki za dihanje potrebujejo pomoč naprave kot je naprava za predihavanje ipd.). | NE | 0 |
DA | 15 |
D | Prijavitelj zagotavlja socialnovarstveno storitev pomoč družini na domu v mreži javne službe oziroma dolgotrajne oskrbe na domu. | NE | 0 |
DA | 10 |
E | Prijavitelj za potrebe tega javnega razpisa lahko v eni ustanovi oziroma poslovni enoti zagotovi. | manj kot 11 postelj | 0 |
11 do 14 postelj | 10 |
15 in več postelj | 15 |
F | Prijavitelj posteljne zmogljivosti iz točke E te tabele lahko organizira v obliki strnjene ZNE (vse postelje za namen ZNE znotraj enega oddelka). | NE | 0 |
DA | 15 |
G | Prijavitelj posteljne zmogljivosti iz točke E te tabele lahko organizira v obliki enoposteljnih sob v deležu. | Manj kot 50 odstotkov | 0 |
50 ali več odstotkov | 15 |
I | Prijavitelj ima vpeljan model paliativne obravnave. | NE | 0 |
DA | 10 |
NAJVIŠJE MOŽNO SKUPNO ŠTEVILO TOČK | 100 |
Najvišje možno skupno število točk iz vseh meril, s katerimi se lahko oceni posamezno vlogo pod točko B je 100 točk.
Za izvajanje projekta ZNE-SVZ pod točko A, bo v primeru več prijav, izbran samo en prijavitelj, ki prejme najvišje število točk. V primeru, da imata dva ali več zavodov enako število točk, bo izbran tisti prijavitelj, ki se je glede na dan oddaje vloge, prvi prijavil na javni razpis ZNE-SVZ.
Za izvajanje projekta ZNE-SVZ pod točko B, bo v primeru več prijav, izbran vsaj en prijavitelj iz vsake regije, ki prejme najvišje število točk. V primeru, da imata dva ali več zavodov enako število točk, bo izbran tisti prijavitelj, ki se je glede na dan oddaje vloge, prvi prijavil na javni razpis ZNE-SVZ.
Vsi izbrani prijavitelji morajo za namene spremljanja, poročanja in vrednotenja projekta zbirati podatke o udeležencih po Prilogi 1A, ki je sestavni del razpisne dokumentacije. Če prijavitelj odstopi od podpisa pogodbe, lahko MZ sredstva dodeli naslednjemu prijavitelju z najvišjim številom točk, ki izpolnjuje vse razpisne pogoje.
7. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna vrednost razpoložljivih sredstev za projekt ZNE-SVZ v obdobju 2025–2028 znaša največ 5.674.140,00 EUR. Predvidena dinamika in razdelitev sredstev je naslednja:
Preglednica 7: Predvidena dinamika in razdelitev sredstev
NIO | REGIJA | VIR | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | SKUPAJ |
ZNE-SVZ | VZHOD | EU | 72.331,09 | 1.018.106,72 | 687.360,99 | 678.335,23 | 2.456.134,03 |
ZNE-SVZ | VZHOD | SI | 12.764,31 | 179.665,89 | 121.299,00 | 119.706,22 | 433.435,42 |
ZNE-SVZ | ZAHOD | EU | 32.801,31 | 461.699,56 | 311.710,21 | 307.617,14 | 1.113.828,22 |
ZNE-SVZ | ZAHOD | SI | 49.201,96 | 692.549,34 | 467.565,32 | 461.425,71 | 1.670.742,33 |
ZNE-SVZ skupaj | | | 167.098,66 | 2.352.021,52 | 1.587.935,52 | 1.567.084,30 | 5.674.140,00 |
Preglednica 8: Višina sredstev, ki so na razpolago za ta javni razpis po sklopih in letih
| 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | SKUPAJ EU+SLO |
Sklop A | 136.446,12 | 726.041,36 | 53.342,62 | 42.477,90 | 958.308,00 |
Sklop B | 30.652,54 | 1.625.980,16 | 1.484.592,90 | 1.524.606,40 | 4.715.832,00 |
Skupaj | 167.098,66 | 2.352.021,52 | 1.587.935,52 | 1.567.084,30 | 5.674.140,00 |
MZ si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom MZ, se šteje, da odstopa od prijave.
Za sklop A bo izbran en prijavitelj, ki prejme skupno do 958.308,00 EUR. Za sklop B bodo zbrani do trije prijavitelji. V primeru izbora treh prijaviteljev, posamezni prijavitelj prejme do 1.571.944,00 EUR. Pri izboru zgolj dveh prijaviteljev, se za posameznega prijavitelja delež finančnih sredstev razdeli glede na število postelj v ZNE, ki jih zagotovi prijavitelj, po sledeči formuli:
10
10 Predvideni znesek v EUR, ki ga lahko prejme prijavitelj pod točko B je seštevek obeh delov:znesek stroškov za plačo vodje ZNE in strošek obravnave pacientov. Plača vodje ZNE (1FTE) se upošteva za 11 postelj (163.677,46 EUR). Delež FTE za vodjo ZNE se poveča, če se poveča število postelj nad 11 skladno z izhodiščno formulo:
Strošek obravnave pacientov za eno posteljo za čas trajanja projekta (125.792,27 EUR) se pomnoži za skupno število postelj.
Legenda: špZNE – število postelj za obravnavo pacientov v ZNE
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti MZ.
8. Upravičeni stroški in način financiranja
Upravičeni izdatki izbranih projektov so v celoti, 100 %, upravičeni do povračila. Namenska sredstva sklada ESS+ predstavljajo 80 % celotnih upravičenih javnih izdatkov za upravičene stroške projekta. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo 20 % celotnih upravičenih javnih izdatkov za upravičene stroške projekta.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in predpisov s področja javnih financ se financiranje projekta izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Izbrani prijavitelj bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih, popolnih in od MZ potrjenih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja projekta, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju.
8.1 Upravičeni stroški
V skladu z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, objavljenimi na spletni strani https://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila, z vsemi spremembami, ki bodo objavljene v času izvajanja pogodbe, Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, verzija 1.2., avgust 2024, bo ministrstvo upravičencem, ki bodo v skladu z merili za izbor dosegli ustrezno število točk, dodelilo sredstva za:
– Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom (poenostavljene oblike nepovratnih sredstev – SE A in SE B)
– Posredni stroški v pavšalni višini;
– Stroški storitev zunanjih izvajalcev;
– Investicije – oprema in druga opredmetena osnovna sredstva;
– Stroški obravnave pacienta (poenostavljene oblike nepovratnih sredstev – SE C)
– Davek na dodano vrednost (DDV).
MZ je sprejelo Metodologijo za določitev višine poenostavljenih oblik stroškov skladno s točko (b) prvega odstavka in s točko (d) tretjega odstavka 53. člena Uredbe (EU) 2021/1060 in v okviru javnega razpisa »Zdravstveno negovalna enota v socialnovarstvenih zavodih (ZNE-SVZ)«, št. 122-41/2024-2711-16 z dne 26. 8. 2025, ki določa:
I. stroške plač zaposlenih na projektu za čas trajanja projekta,
II. stroške zdravstvene nege in rehabilitacije pacientov v SVZ
8.2 Način financiranja
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (ter v veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, dostopnih na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/). Če bi višina stroškov med izvajanjem operacije presegla omejitve, določene z javnim razpisom, se takšen presežek stroška šteje za neupravičen, ne glede na višino stroška, predvideno v vlogi izbranega prijavitelja.
MZ in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja projekta na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
9. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
10. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Obdobje izvajanja aktivnosti je od datuma objave javnega razpisa v Uradnem listu RS do dne 31. 12. 2028.
MZ bo sofinanciralo le upravičene stroške, nastale od datuma objave tega javnega razpisa v Uradnem listu RS do dne 31. 12. 2028.
Upravičeni stroški v sklopu A so stroški nastali v obdobju od 1. 10. 2025 do 31. 12. 2028.
Upravičeni stroški v sklopu B so stroški nastali v obdobju od 1. 11. 2025 do 31. 12. 2028.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma objave tega javnega razpisa v Uradnem listu RS do dne 31. 1. 2029.
Obdobje upravičenosti lahko MZ, podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
11. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisana dokumentacija obsega naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa
– Priloga 1: Priloga 1 Uredbe 2021/1057/EU ter Navodili organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027
– Priloga 1A: Vprašalnik za spremljanje podatkov o udeležencih
– Priloga 2: Prijavni obrazec A
– Priloga 3: Prijavni obrazec B
– Priloga 4: Ocena upravičenosti za premestitev pacienta v ZNE-SVZ
– Priloga 5: Ocena upravičenosti za nameščenost pacienta v ZNE-SVZ
– Priloga 6: Označba ovojnice »Zdravstveno negovalne enote v SVZ«
– Priloga 7: Vzorec pogodbe o sofinanciranju s finančnim načrtom
– Priloga 8: Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa. Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/,
– Navodila za uporabo informacijskega sistema e-MA, dostopna na spletni strani: https://podpora-ema.atlassian.net/wiki/spaces/EUD/pages/35127419/Navodila+za+uporabo+IS+e-MA.
Celotna dokumentacija javnega razpisa je dostopna na spletni strani Ministrstva za zdravje: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/.
Prijavitelji ob prijavi oddajo priloge, ki so del razpisne dokumentacije in jih prijavitelji priložijo k vlogi sami, ter druge priloge, za katere ocenjujejo, da bodo pripomogle komisiji pri ocenjevanju prejetih vlog.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila, ki so priloge tega javnega razpisa.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno Prijavni obrazec A ali B in priloge iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
12. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: izbrani prijavitelj bo moral pri porabi sredstev predmetnega javnega razpisa upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu.
13. Zahteve glede informiranja, komuniciranja, prepoznavnosti in preglednosti, ki jim morajo zadostiti izbrani prijavitelji skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja
Izbrani prijavitelj bo moral pri informiranju, komuniciranju, prepoznavnosti in preglednosti upoštevati 47. in 50. člen Uredbe 2021/1060/EU ter veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/).
Sprejetje financiranja s strani izbranega prijavitelje pomeni tudi privolitev v objavo podatkov o operaciji, ki so javnega značaja, če je objava določena s predpisi evropske kohezijske politike in nacionalnimi predpisi.
14. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Izbrani prijavitelj bo zagotavljal hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi.
Izbrani prijavitelj bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju najmanj pet (5) let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. Navedeno časovno obdobje se prekine v primeru sodnih postopkov ali na zahtevo Evropske komisije oziroma drugih nadzornih organov. O morebitni spremembi obdobja za hrambo dokumentacije bo prijavitelj po končani operaciji pisno obveščen s strani MZ.
Izbrani prijavitelj bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Izbrani prijavitelj, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
15. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Izbrani prijavitelj bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani MZ kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Izbrani prijavitelj bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo izbrani prijavitelj omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Prijavitelj bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, MZ pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Prijavitelj bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati MZ o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi navodili organa upravljanja, ki urejajo izvajanje upravljalnih preverjanj v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravili o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenimi na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/) oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, izbrani prijavitelj pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
16. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa ZNE-SVZ in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo MZ lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
MZ in prijavitelj sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami), Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15,15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23), Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in 4. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Uredba 2021/1060/EU v 69. členu določa, da je treba zagotoviti zakonitost in pravilnost izdatkov in sprejeti vse potrebne ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, kar vključuje zbiranje podatkov o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU. V ta namen bo moral prijavitelj pri izvajanju operacije zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih upravičenca ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke.
17. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: ni relevantno.
18. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da prijavitelj MZ ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu z javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev MZ o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo prijavitelj dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v Proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz Proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v Proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
20. Posledice, če se ugotovi neskladnost glede zahteve zagotavljanja skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 021/1060/EU: iz predlaganega projekta mora biti razvidno spoštovanje zahteve zagotavljanja skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 021/1060/EU. V primeru ne zagotavljanja skladnosti z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, se bodo kršitve obravnavale v skladu z obstoječo zakonodajo.
21. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 3. 10. 2025 do 12. ure.
Vloga se mora vložiti v pisni obliki. Pisna vloga je vloga, ki je natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki).
Vloga z zahtevano vsebino mora biti predložena v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana, z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na Javni razpis »Zdravstveno negovalna enota v socialnovarstvenih zavodih (ZNE-SVZ)«« ter polnim nazivom in naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice.
Za pravilno opremo ovojnice se lahko uporabi ali Priloga 6 ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz tega odstavka. Vloga se lahko pošlje po pošti ali odda osebno (v vložišču MZ).
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče MZ.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
22. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za zdravje ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija). Člani komisije so predstavniki MZ in ministrstvom, pristojnim za institucionalno varstvo.
Odpiranje prispelih vlog bo dne 7. 10. 2025 v prostorih Ministrstva za zdravje, Štefanova ulica 5, Ljubljana in ne bo javno. Zaradi pričakovanega večjega števila vlog v skladu s tretjim odstavkom 222. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23) odpiranje prispelih vlog ne bo javno.
Komisija bo v roku osmih (8) dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge ne bodo popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je MZ prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji. Postopek izbora bo temeljil na merilih za ocenjevanje, ki so opredeljena v točki 5 tega javnega razpisa.
MZ ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis ZNE-SVZ, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa ali razpisne dokumentacije.
Z izbranimi upravičenci bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju je sestavni del razpisne dokumentacije kot Priloga 7 javnega razpisa.
MZ si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče z objavo v Uradnem listu RS.
Prijavitelj, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju ne more nadaljnja tri leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev MZ iz naslova evropske kohezijske politike.
23. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa ZNE-VSZ obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa ZNE-VSZ in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko zoper sklep MZ o (ne)izboru vložijo pritožbo skladno s poukom o pravnem sredstvu v izdanem sklepu.
24. Dvig razpisne dokumentacije
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu MZ: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/
Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno, po predhodni najavi (gp.mz@gov.si), na naslovu Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan v času od 9. do 12. ure.
25. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vloge in pojasnila k javnemu razpisu so prijaviteljem dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: gp.mz@gov.si, s sklicem na št. Javni razpis »Zdravstveno negovalna enota v socialnovarstvenih zavodih (ZNE-SVZ)«.
Vprašanja morajo prispeti na e-poštni naslov: gp.mz@gov.si najkasneje do 1. 8. 2025 do 12. ure. MZ bo objavilo odgovore na vsa prejeta vprašanja v pisni obliki na spletni strani objave javnega razpisa do 8. 8. 2025.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni. Zainteresirani prijavitelji naj pred postavljanjem vprašanj na spletni strani iz prejšnjega odstavka preverijo, če je bilo na vsebinsko enako vprašanje že odgovorjeno.
Datum in informacije v zvezi z informativnim dnevom bodo objavljene na spletni strani MZ https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/