Št. 110-0006/2025 Ob-2424/25, Stran 2294
Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24), Statuta Občine Dravograd (Uradni list RS, št. 8/20 – UPB4, 106/23 in 42/25), Odloka o proračunu Občine Dravograd za leto 2025 (Uradni list RS, št. 108/24), Pravilnika o štipendiranju dijakov in študentov v Občini Dravograd (Uradni list RS, št. 43/24 in 25/25, v nadaljevanju: Pravilnik), Občina Dravograd razpisuje
za dodelitev splošnih štipendij za dijake iz Občine Dravograd za šolsko leto 2025/2026 (v nadaljevanju: razpis)
1. Predmet razpisa
Predmet razpisa je dodeljevanje splošnih štipendij dijakom iz Občine Dravograd za šolsko leto 2025/2026.
Namen dodeljevanja splošnih štipendij je spodbujanje izobraževanja in doseganje višje ravni izobrazbe štipendistov, spodbujanje doseganja izjemnih dosežkov, vzpostavljanje enakih možnosti izobraževanja, zagotavljanje iskanih strokovnih znanj, izboljšanje zaposljivosti, odgovornosti štipendistov za potek svojega izobraževanja in za kakovost življenja v skupnosti.
V tem razpisu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki za osebe, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. Pogoji za sodelovanje na razpisu
Do štipendije so upravičene osebe s statusom dijaka* srednješolskega izobraževanja vključno od drugega letnika (v nadaljevanju besedila: vlagatelji), ki:
– so državljani Republike Slovenije in imajo stalno prebivališče v Občini Dravograd (na dan 1. 9. 2025),
– so bili glede na povprečni mesečni dohodek na družinskega člana v preteklem letu uvrščeni od vključno 4. do vključno 7. dohodkovnega razreda po zakonu, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev, v delu državnih štipendij brez dodatkov in po zakonu, ki ureja usklajevanje transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji,
– niso zaposleni ali vpisani v evidenco brezposelnih oseb na Zavodu RS za zaposlovanje,
– nimajo statusa samozaposlene osebe, ki opravlja registrirano dejavnost,
– niso družbeniki gospodarskih družb,
– niso prejemniki kadrovske štipendije,
– so prvič vpisani v letnik izobraževanja razen v primeru, da ponavljajo letnik zaradi opravičljivih razlogov, kot so npr.: opravičljive zdravstvene težave, starševstvo, izjemne socialne in družinske okoliščine, neizpolnjevanje šolskih obveznosti zaradi višje sile itd. Šteje se samo prvo šolanje v srednješolskem izobraževanju brez prekinitve (primer: nekdo s končano srednjo šolo, ki se vpiše znova v drug program srednje šole, ne more kandidirati na razpisu),
– se izobražujejo v izobraževalnem programu z javno veljavnostjo,
– v času vložitve vloge dijak še ni dopolnil 22 let.
*Dijaki, ki obiskujejo poklicno-tehnično izobraževanje, se v prvem letu izobraževanja (dodatni 2 leti) po tem razpisu ne štejejo kot prvi letnik.
3. Izpolnjevanje razpisnih pogojev
Vložena vloga na razpis za dodelitev splošnih štipendij dijakom iz Občine Dravograd za šolsko leto 2025/2026 (v nadaljevanju: vloga) mora vsebovati vse podatke, izpolnjene razpisne obrazce in priloge, zahtevane v razpisni dokumentaciji.
Postopek dodelitve sredstev za štipendiranje po Pravilniku vodi tričlanska komisija, ki jo imenuje župan. Komisija odpira vloge po vrstnem redu prispetja tekom razpisnega roka in vlagatelje nepopolnih, pravočasno prispelih vlog, pozove k dopolnitvi v roku 8 dni po odpiranju vlog. Vlagatelji so pozvani, da dopolnijo vlogo v roku, ki ga določi komisija. Če je vlagatelj mladoleten, se poziv za dopolnitev vroči na naslov zakonitega zastopnika oziroma skrbnika.
Popolna je tista vloga, ki vsebuje vse zahtevane sestavine in priloge ter izpolnjuje vse pogoje iz razpisa in razpisne dokumentacije ter je posredovana izključno na predpisanih obrazcih.
Komisija opravi strokovni pregled popolnih in pravočasnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev, meril in kriterijev iz Pravilnika ter razpisa po vrstnem redu prispetja. Komisija bo glede na izpolnjevanje meril, ki so opredeljena v razpisu, ocenila posamezno vlogo in izločila morebitne vloge, ki niso v skladu z razpisnim področjem.
Nepopolne vloge, ki niso bile dopolnjene v roku oziroma je bila dopolnitev neustrezna, in vloge, ki jih ni vložila upravičena oseba, bodo s sklepom zavržene oziroma z odločbo zavrnjene.
Na podlagi predloga komisije o upravičenosti do štipendije odloči pristojni organ občinske uprave z odločbo.
Oddaja vloge pomeni, da vlagatelj soglaša z vsemi pogoji in določili razpisa ter sprejema in v celoti soglaša z vzorcem pogodbe, ki je sestavni del razpisne dokumentacije, zato parafiranega vzorca pogodbe ni treba priložiti k vlogi.
4. Obdobje prejemanja štipendije
Štipendija se posameznemu dijaku izplačuje od 1. septembra tekočega leta do 31. avgusta naslednjega leta.
Štipendija se izplačuje na transakcijski račun štipendista do 10. v mesecu za pretekli mesec.
Štipendija se lahko izplača v enkratnem znesku v višini preostalih zneskov štipendij za šolsko leto, če štipendist konča izobraževanje prej, kot je določeno z učnim programom.
5. Višina štipendije
Sredstva za štipendije so zagotovljena v proračunu Občine Dravograd za leto 2025 na proračunski postavki 4119017 – Štipendije. Dejanska poraba proračunskih sredstev za ta namen je odvisna od števila upravičencev.
Višina zneska splošne štipendije znaša 30,00 EUR za dijake.
Dodatek k štipendiji glede na doseženo družbeno angažiranost se določi od najmanj 50 % do največ 80 % višine zneska štipendije. Dodatek je podrobneje določen z merili, ki so del razpisa.
Štipendija je združljiva z državno štipendijo in z vsemi drugimi štipendijami, ki vključujejo učni uspeh in razne dosežke s priznanji in nagradami z izjemo kadrovskih štipendij.
6. Merila
Splošno štipendijo lahko dijaki zvišajo z dodatkom na družbeno angažiranost v višini do največ 80 %.
Družbena angažiranost je opredeljena kot prostovoljstvo na različnih področjih družbenih dejavnosti in drugo družbeno koristno delo. Upoštevalo se bo prostovoljno družbeno koristno delo v nevladnih in drugih organizacijah ter javnih zavodih iz Občine Dravograd (npr.: gasilstvo in reševanje, pomoč ranljivim skupinam, skrb za okolje, promocija aktivnosti zdravega življenjskega sloga ipd.), opravljeno v šolskem letu 2024/2025 v višini najmanj 30 ur, (so)organizacija dogodkov ter delavnic glede na število izvedenih dogodkov, pri čemer je pogoj tudi članstvo v teh organizacijah, in krvodajalstvo. Dodatek na družbeno angažiranost se k splošni štipendiji prišteje, če vlagatelj po merilih iz področij, ki zvišujejo štipendijo, zbere skupaj najmanj 50 %.
Dodatki se med sabo seštevajo do višine 80 %, ki je obenem tudi zgornja meja višine dodatka na družbeno angažiranost.
Področja, ki zvišujejo višino osnovne štipendije:
A) Prostovoljstvo
1. Gasilstvo in reševanje:
– najmanj 30 opravljenih ur: 50 %,
– od 31 do 60 opravljenih ur: 60 %,
– 61 ali več opravljenih ur: 70 %.
– V to področje se uvršča delo v društvih, nevladnih organizacijah in drugih organizacijah, ki delujejo na področju gasilstva, reševanja in civilne zaščite na področju Občine Dravograd. Vlagatelj mora priložiti s strani organizacije izpolnjeno Potrdilo o opravljanju prostovoljnega in družbeno koristnega dela, ki je del razpisne dokumentacije, oziroma drugo potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, ki mora vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, opravljeno število prostovoljnih ur za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije.
2. Krvodajalstvo:
– eno darovanje krvi: 10 %,
– dve darovanji krvi: 20 %,
– tri ali več darovanj krvi: 30 %.
– Upošteva se darovanje krvi na območju Koroške regije. Vlagatelj mora priložiti potrdilo o krvodajalstvu s strani pristojne organizacije, kjer je daroval kri. Potrdilo ni del razpisne dokumentacije in ga vlagatelj mora predložiti sam.
3. Pomoč ranljivim skupinam:
– najmanj 30 opravljenih ur: 50 %,
– od 31 do 60 opravljenih ur: 60 %,
– 61 ali več opravljenih ur: 70 %.
– V to področje se uvršča delo v društvih, nevladnih organizacijah in drugih ustanovah, ki delujejo na področju socialnega in zdravstvenega varstva, mladinske dejavnosti, vzgoje in izobraževanja na področju Občine Dravograd itd. Vlagatelj mora priložiti s strani organizacije izpolnjeno Potrdilo o opravljanju prostovoljnega in družbeno koristnega dela, ki je del razpisne dokumentacije, oziroma drugo potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, ki mora vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, opravljeno število prostovoljnih ur za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije.
B) Družbeno koristno delo:
1. Skrb za okolje:
– najmanj 30 opravljenih ur: 50 %,
– od 31 do 60 opravljenih ur: 60 %,
– 61 ali več opravljenih ur: 70 %.
– V to področje se uvršča delo v društvih, nevladnih organizacijah in javnih zavodih, ki delujejo na področju varstva okolja na področju Občine Dravograd. Vlagatelj mora priložiti s strani organizacije izpolnjeno Potrdilo o opravljanju prostovoljnega in družbeno koristnega dela, ki je del razpisne dokumentacije oziroma drugo potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, ki mora vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, opravljeno število prostovoljnih ur za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije.
2. (So)organizacija dogodkov in projektov:
– 1 izveden dogodek/projekt: 25 %,
– 2 izvedena dogodka/projekta: 50 %,
– 3 ali več izvedenih dogodkov/projektov: 70 %.
– Upoštevajo se nepridobitni javni dogodki, kot so npr.: kulturni, športni in drugi družbeno koristni dogodki na področju Občine Dravograd. Vlagatelj mora priložiti s strani organizacije izpolnjeno Potrdilo o izvedenih dogodkih in aktivnostih, ki je del razpisne dokumentacije oziroma drugo potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, ki mora vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, število izvedenih dogodkov za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije.
3. Promocija aktivnosti zdravega življenjskega sloga:
– 1 izvedena delavnica oziroma aktivnost: 25 %,
– 2 izvedeni delavnici oziroma aktivnosti: 50 %,
– 3 ali več izvedenih delavnic oziroma aktivnosti: 70 %.
– Upoštevajo se nepridobitne aktivnosti na področju Občine Dravograd na področju promocije zdravega življenjskega sloga. Vlagatelj mora priložiti s strani organizacije izpolnjeno Potrdilo o izvedenih dogodkih in aktivnostih, ki je del razpisne dokumentacije oziroma drugo potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, ki mora vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, število izvedenih delavnic/aktivnosti za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije.
7. Razpisni rok
Razpisni rok traja od vključno 1. septembra 2025 do vključno 15. septembra 2025. Vloge, prejete po preteku razpisnega roka, se s sklepom zavržejo.
Vlogo lahko vlagatelj odda elektronsko, priporočeno po pošti ali osebno. Na vsako kuverto se napišeta datum in ura prispetja.
Šteje se, da je vloga oddana elektronsko, ko prispe v informacijski sistem Občine Dravograd, na elektronski naslov: stipendije@dravograd.si, z zadevo: »Ne odpiraj – JR za dodelitev splošnih štipendij za šolsko leto 2025/2026-dijaki« do zadnjega dneva razpisnega roka do 23:59. Oddaja vloge ni pogojena z digitalnim elektronskim podpisom, vendar mora biti podpisana (vlagatelj jo mora podpisati in skenirati). Zaželeno je, da se posreduje enotno (v enem mailu) skupaj s prilogami.
Vlagatelji lahko vlogo oddajo tudi osebno pri vložišču Občine Dravograd na naslovu Trg 4. julija 7, 2370 Dravograd (v razpisnem roku v času uradnih ur). Kuverta mora biti označena s pripisom »Ne odpiraj – JR za dodelitev splošnih štipendij za šolsko leto 2025/2026-dijaki«, pri čemer mora na kuverti biti naveden tudi vlagatelj. Priporoča se uporaba izpolnjene predloge kuverte, ki je del razpisne dokumentacije in se jo natisne ter prilepi na kuverto.
Vlagatelj lahko vlogo odda tudi priporočeno po pošti na naslov: Občina Dravograd, Trg 4. julija 7, 2370 Dravograd, s pripisom »Ne odpiraj – JR za dodelitev splošnih štipendij za šolsko leto 2025/2026-dijaki«, pri čemer mora na kuverti biti naveden tudi vlagatelj. Priporoča se uporaba izpolnjene predloge kuverte, ki je del razpisne dokumentacije in se jo natisne ter prilepi na kuverto. Vloga je oddana pravočasno, če je oddana na pošti najkasneje zadnji dan razpisnega roka.
Kot pravilne bodo štete tiste vloge, ki bodo oddane na zgoraj opisane načine.
Napačno označene kuverte komisija ne bo obravnavala.
Prezgodnje in prepozno prispele vloge bodo s sklepom zavržene.
Komisija bo vloge odpirala po vrstnem redu prispetja tekom razpisnega roka, odpiranje ne bo javno.
Vlagatelji bodo o rezultatih razpisa obveščeni najkasneje v šestdesetih dneh od formalne popolnosti vlog.
8. Pravno varstvo
Vlagateljem se o izbiri/ne izbiri vročijo odločbe. Zoper odločbo je dopustna pritožba na župana Občine Dravograd. Odločitev župana je dokončna. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljeni pogoji in merila razpisa.
Z izbranim vlagateljem se sklene pogodba o štipendiranju, kjer se podrobneje opredelijo pravice in dolžnosti obeh pogodbenih strank in način nadzora nad izvajanjem pogodbe.
9. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija se objavi na spletni strani Občine Dravograd: https://www.dravograd.si/Razpisi in je od dneva objave razpisa na voljo tudi pri vložišču Občine Dravograd, Trg 4. julija 7, 2370 Dravograd v času uradnih ur.
Za vprašanja lahko kontaktirate Barbaro Žlaus na elektronsko pošto: stipendije@dravograd.si ali pa se osebno oglasite pri vložišču v času uradnih ur, lahko pa nas kontaktirate tudi po tel. 02/87-23-571 oziroma 070/817-995.
Vlogi na razpis je treba predložiti:
Obvezno:
1. Izpolnjeno in podpisano vlogo. Mladoletni potrebujejo še podpis zakonitega zastopnika oziroma skrbnika.
2. Potrdilo o vpisu za šolsko leto 2025/2026.
3. Kopijo odločbe centra za socialno delo za dodeljeno državno štipendijo za preteklo šolsko leto 2024/2025 (na kopiji mora biti razviden dohodkovni razred). Če odločbe vlagatelj nima oziroma štipendije ne prejema, lahko priloži odločbo centra za socialno delo o otroškem dodatku družine za leto 2024 ali odmero dohodnine obeh staršev/skrbnikov za leto 2023. Pri slednjem mora vlagatelj izpolniti tudi obrazec priloge k odmeri dohodnine, ki je del razpisne dokumentacije.
4. Kopijo osebnega dokumenta z obeh strani, iz katere sta razvidna EMŠO in državljanstvo ter stalni naslov. Če je vlagatelj v minulem letu že prejemal splošno štipendijo Občine Dravograd in ni sprememb, dokazila iz 4. točke ni potrebno prilagati.
5. Kopijo bančne kartice z obeh strani, pri čemer morata biti prikrita datum veljavnosti kartice na prvi strani in trimestna CVC koda, ki je na hrbtni strani kartice. Iz kopije morata biti jasno razvidna podatka o transakcijskem računu in lastništvu kartice. Vlagatelj mora imeti svoj transakcijski račun, odprt v Republiki Sloveniji. Če je vlagatelj v minulem letu že prejemal splošno štipendijo Občine Dravograd, oziroma ni prišlo do spremembe, dokazila iz 5. točke ni potrebno prilagati.
6. Kopijo dokumenta, iz katerega je razvidna davčna številka. Če vlagatelj tega dokumenta nima, lahko zanj zaprosi na Finančni upravi Republike Slovenije. Če je vlagatelj v minulem letu že prejemal splošno štipendijo Občine Dravograd, dokazila iz 6. točke ni potrebno prilagati.
Dodatno:
7. Potrdilo o opravljanju prostovoljnega in družbeno koristnega dela (izpolnjen priložen obrazec, samo v primeru uveljavljanja dodatka na družbeno angažiranost, ne velja za krvodajalstvo in (so)organizacijo dogodkov ter aktivnosti.
Vlagatelj si lahko potrdilo priskrbi sam, pri čemer mora potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, opravljeno število prostovoljnih ur za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije).
8. Potrdilo o izvedenih dogodkih in aktivnostih (izpolnjen priložen obrazec, samo v primeru uveljavljanja dodatka na družbeno angažiranost iz naslova (so)organizacije dogodkov in delavnic. Vlagatelj si lahko potrdilo priskrbi sam, pri čemer mora potrdilo, napisano na dopisnem papirju organizacije, vsebovati naslednje podatke: ime in priimek vlagatelja, število izvedenih dogodkov/aktivnosti za šolsko leto 2024/2025, področje dela, datum včlanitve, podpis in žig odgovorne osebe organizacije).
9. Potrdilo o krvodajalstvu (velja potrdilo o darovanju krvi iz Koroške regije). Potrdilo ni del razpisne dokumentacije in ga vlagatelj mora predložiti sam.
10. Če vlagatelj ponavlja letnik iz opravičenih razlogov, priloži dokazila o opravičenih razlogih za ponavljanje letnika (npr.: izvidi, odločba CSD, rojstni list otroka ipd.).