Uradni list

Številka 63
Uradni list RS, št. 63/2025 z dne 22. 8. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 63/2025 z dne 22. 8. 2025

Kazalo

Ob-2402/25, Stran 2261
Na podlagi:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159) z vsemi spremembami,
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60) in Popravkom Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L 013, str. 74), z dne 20. 1. 2022,
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022 z vsemi spremembami,
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022,
– Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17 in 163/22),
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23),
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS 2526) (Uradni list RS, št. 104/24),
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24),
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25),
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24),
– Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023),
– Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb in 105/22 – ZZNŠPP),
– Odločitve o podpori Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad z dne 2. 7. 2025 (št. 3032-70/2025-1630-7)
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za izbor operacij »Spodbujanje kulturnih in kreativnih industrij – Center za kreativnost 2025« (JR CzK 2025) 
1. Ime oziroma sedež posredniškega organa oziroma izvajalca javnega razpisa za izbor operacij (v nadaljnjem besedilu: javni razpis), ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj, razpisni sklopi in okvirna višina sredstev javnega razpisa
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (v nadaljevanju: ESRR) ter Republika Slovenija. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«, cilja politike »CP 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT«; prednostne naloge: »PN 1: Inovacijska družba znanja«; specifičnega cilja: »RSO1.3: Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami (ESRR)«.
Postopek javnega razpisa bo vodila razpisna komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija), ki jo imenuje ministrica s sklepom.
Pomen izrazov
Kulturni in kreativni sektor (v nadaljevanju: KKS) ali tudi kulturne in kreativne industrije so opredeljene1 kot dejavnosti, ki združujejo ustvarjalnost s proizvodnjo in distribucijo dobrin in storitev.
1 Področja KKS sledijo opredelitvi kot jih navaja raziskava Kulturno-kreativni imperativ: Razsežnost in potencial kulturnega in kreativnega sektorja v Sloveniji.
Vključujejo naslednja temeljna področja KKS:
1. arhitektura,
2. oglaševanje,
3. oblikovanje in vizualne umetnosti,
4. kulturna dediščina,
5. arhivska dejavnost in knjižnična dejavnost,
6. knjiga,
7. kulturno-umetnostna vzgoja,
8. glasbene umetnosti,
9. uprizoritvene in intermedijske umetnosti,
10. mediji,
11. programska oprema in igre,
12. film in avdiovizualna dejavnost,
13. kulturni turizem in
14. drugo umetniško ustvarjanje.
Kreativne kulturne industrije »so tiste industrije, ki uporabljajo kulturo kot vložek in imajo kulturno razsežnost, čeprav so njihovi rezultati po večini funkcionalni.« (Green paper, Unlocking the potencial of cultural and creative industries, European Commission, Bruselj, 2010, str. 5).
Javni razpis za izbor operacije »Spodbujanje kulturnih in kreativnih industrij – Center za kreativnost 2025«, ki ga izvaja Ministrstvo za kulturo RS, pomeni smiselno in neločljivo nadgradnjo Nacionalne platforme Center za kreativnost, ki jo preko neposredne potrditve operacije vodi in izvaja Muzej za oblikovanje in arhitekturo (v nadaljnjem besedilu MAO) (www.czk.si).
Nacionalna platforma Center za kreativnost je projekt, ki ga preko neposredne potrditve operacije vodi MAO in v podporo javnemu razpisu organizira promocijo razpisa in izobraževalne aktivnosti za prijavitelje; platforma bo do izteka prijavnega roka organizirala tedenska individualna svetovanja, ocene tržne vrednosti in oblikovanja jasnih ciljev projekta ter usmerjanja prijave v ustrezen sklop razpisa. Z namenom zagotavljanja podpore pri učinkoviti pripravi prijavne dokumentacije načrtujemo za prijavitelje tudi izvedbo treh spletnih izobraževalnih delavnic. (www.czk.si).
Podporni programi Platforme Center za kreativnost so namenjeni izbranim prijaviteljem in so sestavljeni iz izobraževanj, mentorskega programa in ekspertnega svetovanja. Več o podpornih programih za posamezne sklope je zapisano v 11. točki besedila javnega razpisa.
Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene s tem podjetjem, ali na podlagi določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki tega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov tega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) prek enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
MSP v Skladu z Uredbo 651/2014 so mikro, mala in srednja podjetja, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
imajo manj kot 250 zaposlenih in imajo letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR, ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR. (v nadaljnjem besedilu MSP).
2.1. Predmet javnega razpisa
Predmet razpisa so nepovratne spodbude za razvoj inovativnih projektov in podjetij s področja KKS, razvoj novih izdelkov, storitev in procesov pri prijaviteljih (podjetjih in drugih organizacijah), razvoj in krepitev kompetenc zaposlenih v podjetjih ter vzpodbujanje močnejšega sodelovanja med KKS in gospodarstvom.
V okviru razpisa bodo podprti projekti, ki nastajajo na presečišču umetnosti, kulture, trga, podjetništva in gospodarstva ter združujejo ustvarjalnost, proizvodnjo in distribucijo dobrin in storitev in proizvajajo ter razširjajo dobrine ali storitve, ki vsebujejo ali izražajo kulturne vsebine. Rezultati projektov so na koncu tudi poslovno uresničljivi oziroma finančno merljivi in povečujejo dodano vrednost ali pa so usmerjeni v reševanje posebnih družbenih problemov in doprinašajo k družbenemu napredku in blaginji.
2.2. Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa:
1. razvoj inovativnih idej, podjetij oziroma projektov s področja KKS;
2. spodbujanje nastajanja in delovanja podjetij s področja KKS;
3. spodbujanje sodelovanja med KKS in gospodarstvom ter prenos novih idej v gospodarstvo;
4. spodbujanje podjetništva in podjetniških znanj v KKS sektorju skozi sodelovanje z mentorji in vključitvami v mentorske programe;
5. razvoj in krepitev kompetenc zaposlenih v podjetjih.
Cilj javnega razpisa z vidika Programa EKP je prispevati k specifičnemu cilju prednostne naložbe »Inovacijska družba znanja«. V ta namen se spremljajo naslednji kazalniki učinka:
– RCO01: Podjetja, ki so prejela podporo (od tega: mikro, mala, srednja, velika)
– RCO02: Podjetja, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev
2.3. Razpisni sklopi in aktivnosti v okviru operacije ter okvirna višina sredstev
a. Razpisni sklopi in aktivnosti v okviru operacije
Javni razpis je razdeljen na tri sklope:
I. Sklop A1 – semenska faza: Preveritev koncepta
Namen sklopa A1 je snovanje/testiranje podjetniške ideje pred vstopom na trg s ciljem oblikovanja inovativnega izdelka, spodbujanje inovativnosti in novih idej v KKS podjetjih preko podpor za testiranja in izdelavo študije izvedljivosti inovativnih idej, konceptov in zasnov, pred dokončnim razvojem izdelka/storitve, oziroma pred vstopom na trg. Višina financiranja upravičenih stroškov znaša do 15.000 EUR na projekt. Projekti se nanašajo na razvoj novih ali izboljšanih obstoječih proizvodov, procesov ali storitev z visoko stopnjo inovativnosti in tržnim ali družbenim potencialom.
Aktivnosti v okviru operacije, ki so predmet sofinanciranja in pokazatelji uspešnosti operacije:
– priprava študije, raziskave izvedljivosti oziroma testiranja trga s ciljem oblikovanja inovativnega izdelka/storitve oziroma pred dokončnim razvojem izdelka,
– priprava finančnega in poslovnega načrta in/ali
– izdelava in testiranje prototipa izdelka ali storitve za pridobitev možnosti in referenc za vstop na trg,
– sodelovanje z mentorjem (v okviru Podpornega programa Centra za kreativnost),
– primerjava dejanske izvedbe ideje z načrtovano izvedbo po terminskem načrtu.
Cilj sklopa A1 je ustvarjalno raziskovanje in inoviranje, skozi katero se inovacije, ki so zanimive za podjetja, trg, družbo in nadaljnji razvoj ali investicije, sploh lahko zgodijo ter demonstracija uporabe projektov v realnem okolju s ciljem pridobitve možnosti in referenc za vstop na trg.
Trajanje projekta: do 12 mesecev.
II. Sklop A2 – zagonska faza: Kreativni start-up
Namen sklopa A2 je zagotavljanje podpore podjetjem s področja KKS v njihovi fazi hitre rasti in izboljšave poslovnih procesov ter spodbujanje k ambicioznim inovativnim razvojnim projektom in širjenju na mednarodne trge. Spodbuja se produkte, ki že imajo dokazano vrednost na trgu, potrebujejo pa kapital za vstop na trg, rast in širitev ter profesionalno organizacijo podjetja. MSP, ki delujejo v KKS, ki so že na trgu in imajo potencial hitre rasti, se omogoči rast, razvoj novih proizvodnih linij in posledično odpiranje novih delovnih mest. Višina financiranja upravičenih stroškov znaša do 60.000 EUR na projekt. Na projektu mora biti zaposlena vsaj ena oseba (pogodba o zaposlitvi).
Aktivnosti v okviru operacije, ki so predmet sofinanciranja in pokazatelji uspešnosti operacije:
– izdelan načrt prodaje in lansiranje novega produkta, storitve na trg ali/in vstop na nov trg,
– izdelana organizacijska struktura podjetja ter definirani ključni procesi,
– začetek procesa vstopa na trg (promocijske in sejemske aktivnosti, pridobivanje partnerjev, novih trgov, strank, ustvarjanje prihodkov),
– zaposlitev,
– sodelovanje z mentorjem (v okviru Podpornega programa Centra za kreativnost) in
– primerjava dejanske izvedbe ideje z načrtovano izvedbo po načrtu aktivnosti.
Cilj sklopa A2 je z nepovratnimi sredstvi podpreti KKS podjetja s potencialom razvoja novih produktov ali storitev, rasti in kreiranje novih delovnih mest.
Trajanje projekta: do 18 mesecev.
III. Sklop A3 – Kreativni povezovalnik
Namen sklopa A3 je spodbujanje sodelovanja med MSP, ki niso s področja KKS, in KKS. Višina financiranja upravičenih stroškov znaša do 40.000 EUR na projekt. Financiranje je namenjeno MSP izven KKS, ki bodo sredstva namenila za inovativne vložke, prestrukturiranje procesov, izdelkov ali storitev za širjenje trgov doma ali v tujini z vključevanjem KKS v svoje procese.
Namen sklopa A3 je sodelovanje med MSP in KKS na produktnem nivoju, s spodbujanjem potenciala za strateško sodelovanje. Sklop A3 spodbuja vključevanje KKS v vse panoge gospodarstva pri razvoju projektov. Podprti bodo projekti, ki so namenjeni zelenemu prehodu, spodbujanju krožnega gospodarstva, vključevanju eko designa pri oblikovanju proizvodov/storitev.
Aktivnosti v okviru operacije, ki so predmet sofinanciranja in pokazatelji uspešnosti operacije:
– vključitev kadrov in aktivnosti iz KKS pri razvoju podjetja (obvezno je sodelovanje s predstavnikom KKS, ki je vpisan v Skupnost ustvarjalcev Centra za kreativnost),
– razvoj novega izdelka/storitve, širitev trgov, definirana blagovna znamka, pozicioniranje, komuniciranje s strankami,
– začetek komercializacije – promocijske in sejemske aktivnosti, pridobivanje partnerjev, novih trgov, strank, ustvarjanje prihodkov,
– sodelovanje z mentorjem (v okviru Podpornega programa Centra za kreativnost),
– primerjava dejanske izvedbe ideje z načrtovano izvedbo po terminskem načrtu.
Cilj sklopa A3 je spodbujanje sodelovanja KKS z ostalimi gospodarskimi področji, zlasti za projekte, ki prispevajo k prehodu Slovenije v zeleno, digitalno, trajnostno in socialno gospodarstvo. Podprta bodo produktna (in strateška) sodelovanja, pri katerih KKS pomaga pri:
– dvigu kakovosti storitev, izdelkov in/ali procesov MSP,
– razvoju novih in izboljšanih proizvodov ali storitev z visoko dodano inovativnostjo, tržnim ali družbenim potencialom,
– povečanju kakovosti življenja in
– spodbujanju zaposlovanja KKS.
Trajanje projekta: do 12 mesecev.
b. Okvirna skupna višina sredstev za izvedbo javnega razpisa je 2.028.124,37 EUR (skupaj za Vzhodno kohezijsko regijo 1.017.145,20 EUR in skupaj za Zahodno kohezijsko regijo 1.010.979,17 EUR), ki so razdeljena po sklopih na naslednji način:
Sklop 
Skupna vrednost v EUR
Vzhodna kohezijska regija v EUR
Zahodna kohezijska regija v EUR
A1
Seme – Preveritev koncepta
330.000,00
165.000,00
165.000,00
A2
Zagon – Kreativni start-up
1.440.000,00
720.000,00
720.000,00
A3
Kreativni povezovalnik
258.124,37
132.145,20
125.979,17
Skupaj
2.028.124,37
1.017.145,20
1.010.979,17
Sredstva javnega razpisa se bodo predvidoma črpala v letih 2025 in 2026:
Regija
Proračunska postavka
2025 
višina sredstev v EUR 
2026 
višina sredstev v EUR 
%
Vzhod
PP 230184 RSO1.3 – Center za kreativnost-21-27-V-EU
652.073,40
212.500,00
85 %
Vzhod
PP 230185 RSO1.3 – Center za kreativnost-21-27-V-SLO
115.071,80
37.500,00
15 %
 
Skupaj Vzhod
767.145,20
250.000,00
Zahod
PP 230186 RSO1.3 – Center za kreativnost-21-27-Z-EU
304.391,67
100.000,00
40 %
Zahod
PP 230187 RSO1.3 – Center za kreativnost-21-27-Z-SLO
456.587,50
150.000,00
60 %
 
Skupaj Zahod
760.979,17
250.000,00
 
 
SKUPAJ 
2.028.124,37
V primeru, da se spremeni višina razpisanih sredstev, bo to objavljeno v Uradnem listu RS do izdaje sklepov o (ne)izboru. Del razpisanih sredstev lahko ostane nerazporejen v primeru premajhnega števila vlog. Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena v primeru, da ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja, opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila zadnja upravičena do sofinanciranja. Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med Ministrstvom za kulturo in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, odvisno od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila Ministrstva za kulturo so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa Ministrstva za kulturo za ta namen. V primeru ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, ima Ministrstvo za kulturo možnost do izdaje sklepov o (ne)izbiri preklicati ali spremeniti javni razpis ali v sklenjeni pogodbi o sofinanciranju določiti novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. V primeru, da se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom Ministrstva za kulturo, se šteje, da odstopa od sklenjene pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo za kulturo si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni z objavo v Uradnem listu RS.
Operacije se bodo izvajale v obeh programskih območjih Slovenije: kohezijska regija Vzhodna Slovenija in kohezijska regija Zahodna Slovenija. Sredstva se bodo dodeljevala glede na programsko območje, odvisno od tega, kje ima upravičenec (to je prijavitelj) sedež podjetja na dan prijave na ta javni razpis. Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij je za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija 40 %:60 % in za programsko območje kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85 %:15 %.
Za vsakega od upravičencev mora biti v vlogi na javni razpis in v pogodbi o sofinanciranju nedvoumno opredeljeno, v katerem izmed programskih območij se bo operacija v celoti izvajala. Sprememba programskega območja izvajanja operacije po oddaji vloge ni dovoljena. Razdelitev slovenskih občin na kohezijski regiji Vzhodna oziroma Zahodna Slovenija je razvidna iz: https://www.gov.si/teme/kohezijski-regiji-v-sloveniji/.
Izbrani prijavitelj je lahko, skladno z zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije, upravičen do izplačila predplačila za operacijo, ki je predmet državnih pomoči (zakon določa upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila do višine 30 % predvidenih pogodbenih obveznosti za sofinanciranje). V primeru koriščenja predplačila je potrebno pogodbi o sofinanciranju priložiti fotokopijo instrumenta finančnega zavarovanja.
Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Izbrani prijavitelj se v primeru prejetega predplačila zaveže, da bo, po oddaji zahtevka za izplačilo predplačila, obvezna dokazila v višini izplačanega predplačila posredoval najkasneje v 180 dneh po prejemu sredstev. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila lahko upravičenec prejme novo predplačilo.
Za zavarovanje predplačil v primeru operacij, ki so predmet državnih pomoči, se kot primerno finančno zavarovanje šteje:
– bančna garancija,
– kavcijsko zavarovanje pri zavarovalnicah,
– zastava obveznic Republike Slovenije
– oziroma ostali primerljivi instrumenti finančnega zavarovanja (kot so domicilirana menica za zavarovanje predplačila, katerega višina ne presega 60.000 EUR, hipoteka ali zemljiški dolg).
Ministrstvo za kulturo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti Ministrstva za kulturo. V kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom Ministrstva za kulturo, se šteje, da odstopa od vloge.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
3.1. Prijavitelji
Na javni razpis se po posameznih sklopih lahko prijavi vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo in, ki ustreza definiciji malih in srednjih podjetij (MSP), in je, kot sledi:
I. Sklop A1 Semenska faza – Preveritev koncepta:
– gospodarska družba, registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17 in 22/19 – ZPosS; v nadaljnjem besedilu: ZGD-1) (d.o.o., d.d., k.d. idr.),
– samostojni podjetnik posameznik (s.p.),
– socialno podjetje (so.p.) s statusom gospodarske družbe, zadruge in zavodi, ki imajo status socialnega podjetja,
– samozaposleni v kulturi – ustvarjalci na področju kulture, ki opravljajo samostojno specializiran poklic s področja kulture in so vpisani v razvid samozaposlenih v kulturi pri Ministrstvu za kulturo,
– zadruga, društvo in zasebni zavod, ki deluje na področju kulture ali KKS.
Za namen tega razpisa so upravičenci v tem sklopu tisti prijavitelji, ki delujejo na enem od področij navedenih v točki 2 tega javnega razpisa, ali pa so se iz njega razvili.
Prijavitelji navedeno dokazujejo tako:
– da imajo dejavnost registrirano na enem od navedenih KKS področij (Standardna klasifikacija dejavnosti) ali
– da izkažejo ustrezna dokazila o strokovnih dosežkih na področju KKS v zadnjih 5 letih pred objavo javnega razpisa (izvedeno delo ali izveden projekt, naročilo, predstavitev, javno objavljena ocena, nagrada, pretekla dodeljena sredstva, medijske objave) ali
– da so samozaposleni v kulturi – ustvarjalci na področju kulture, ki opravljajo samostojno specializiran poklic s področja kulture in so vpisani v razvid samozaposlenih v kulturi pri Ministrstvu za kulturo.
II. Sklop A2 Zagonska faza – Kreativni start-up:
– gospodarska družba, registrirana po ZGD-1 (d.o.o., d.d., k.d. idr.),
– samostojni podjetnik posameznik (s.p.),
– socialno podjetje (so.p.) s statusom gospodarske družbe, zadruge in zavodi, ki imajo status socialnega podjetja,
– zadruga, društvo in zasebni zavod, ki deluje na področju kulture ali KKS.
Za namen tega razpisa so upravičenci v tem sklopu tisti prijavitelji, ki delujejo na enem od področij navedenih v točki 2 tega javnega razpisa, ali pa so se iz njega razvili.
Prijavitelji navedeno dokazujejo tako:
– da imajo dejavnost registrirano na enem od navedenih KKS področij iz točke 2 razpisa ali pa so se iz njega razvili (Standardna klasifikacija dejavnosti) ali izkažejo ustrezna dokazila o strokovnih dosežkih na področju KKS v zadnjih 5 letih pred objavo tega javnega razpisa (izvedeno delo ali izveden projekt, naročilo, predstavitev, javno objavljena ocena, nagrada, pretekla dodeljena sredstva, medijske objave).
Prijavitelj na sklop A2 mora ob prijavi na razpis imeti zaposleno vsaj eno osebo (pogodba o zaposlitvi). Prijavitelj navedeno dokazuje tako, da prijavi priloži dokazilo o vključitve osebe v obvezna zavarovanja.
III. Sklop A3 – Kreativni povezovalnik:
– gospodarska družba, registrirana po ZGD-1 (d.o.o., d.d., k.d. idr.) ali
– samostojni podjetnik posameznik (s.p.), zadruga ter socialno podjetje, ki ima status socialnega podjetja, ki ne deluje na področju KKS.
Prijavitelj na sklop A3 mora imeti letni promet vsaj 100.000 EUR.
Prijavitelji navedeno dokazujejo tako, da k vlogi priložijo podatkovne podlage za preveritev letnega prometa in/ali bilančne vsote:
1. za podjetja ustanovljena pred letom 2025:
– bilanca stanja na dan 31. 12. 2023 in na dan 31. 12. 2024 oziroma
– izkaz poslovnega izida za leto 2023 in 2024,
2. za podjetja, ustanovljena v letu 2025, velja, da se zanje upoštevajo podatki na podlagi bilance stanja in izkaza poslovnega izida od dneva ustanovitve do zadnjega dne preteklega meseca, glede na mesec oddaje vloge.
Obvezno je sodelovanje s predstavnikom KKS, ki je vpisan v Skupnost ustvarjalcev Centra za kreativnost (https://czk.si/skupnost/kreativci/).
3.2. Splošni pogoji za kandidiranje na javnem razpisu so:
1. Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje iz točke 3.1 za sklop, na katerega se prijavlja.
2. Prijavitelj mora imeti poravnane vse obveznosti, davke in prispevke do Republike Slovenije na zadnji delovni dan v mesecu pred zaključkom roka za oddajo vloge (potrdilo FURS ali izjava prijavitelja, da za namen tega razpisa dovoljuje Ministrstvu za kulturo pridobiti podatke iz uradne evidence).
3. Prijavitelju v zadnjih dveh letih od zaključka roka za oddajo vloge s pravnomočno odločbo pristojnega organa Republike Slovenije ni bila izrečena globa zaradi prekrška v zvezi s plačilom za delo (potrdilo iz evidence Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti-Inšpektorat RS za delo ali izjava prijavitelja, da za namen tega razpisa dovoljuje Ministrstvu za kulturo pridobiti podatke iz uradne evidence).
4. Prijavitelj in njegova poslovodna oseba zadnji delovni dan v mesecu pred zaključkom roka za oddajo vloge nista v kazenski evidenci (potrdilo iz evidence ali izjava prijavitelja, da za namen tega razpisa dovoljuje Ministrstvu za kulturo pridobiti podatke iz uradne evidence Ministrstva za pravosodje).
5. Prijavitelj ob prijavi na razpis nima blokiranega transakcijskega računa (razvidno iz javno dostopnih evidenc – AJPES).
6. Prijavitelj poda izjavo glede prepovedi dvojnega financiranja, da za iste, že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, ni in ne bo prejemal sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna). (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
7. Prijavitelj ima ob prijavi poravnane vse obveznosti po sklepu Evropske komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom, glede prepovedi dvojnega sofinanciranja, izdano posameznemu prijavitelju (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
8. Prijavitelj poda izjavo o vseh drugih pomočeh »de minimis«, ki jih je že prejel na podlagi Uredbe ali drugih uredb »de minimis« v predhodnih 2 (dveh) in v tekočem proračunskem letu (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
9. Prijavitelj poda izjavo, ali gre za primer pripojenega podjetja ali delitve podjetja (v tem primeru se vse prejšnje pomoči »de minimis« kateregakoli združenega ali pripojenega podjetja upoštevajo pri ugotavljanju, ali nova pomoč »de minimis« novemu ali prevzemnemu podjetju presega dovoljeno zgornjo mejo) (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
10. Prijavitelj poda izjavo s seznamom vseh z njim povezanih podjetij, ki skupaj štejejo za enotno podjetje (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
11. Prijavitelj poda izjavo, da dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16, 81/19, 91/20 in 2/21 – popr.) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec). Prijavitelj poda izjavo, da ima urejen status intelektualne lastnine. Podjetniška ideja oziroma prijavljen projekt mora temeljiti na zakonito pridobljeni pravici uporabe intelektualne lastnine, kar prijavitelj potrdi z dokazilom: št. patentov, pogodbe in druga dokazila. (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
12. Prijavitelj mora v vlogi izkazati zaprto finančno konstrukcijo. V okviru prijavljene operacije so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev (lastna in krediti) upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa (Izjava prijavitelja, Prijavni obrazec, preverljivo z vlogo).
13. Prijavitelj v sklopu A2 (izključitveno merilo) mora ob prijavi na razpis imeti zaposleno vsaj eno osebo (pogodba o zaposlitvi). (Priloženo dokazilo o vključitve osebe v obvezna socialna zavarovanja).
14. Prijavitelj v sklopu A3 vključuje KKS v projekt (izločitveno merilo): podjetje ima podpisano pogodbo o sodelovanju ali zaposlitvi s KKS podjetjem ali ustvarjalcem iz KKS (obvezno je sodelovanje s predstavnikom KKS, ki je vpisan v Skupnost ustvarjalcev Centra za kreativnost) za ves čas izvajanja projekta in ga aktivno vključuje v izvajanje projekta (Podpisana pogodba o sodelovanju, podpisan dogovor o nameri za sodelovanje).
15. Izbrani prijavitelji in mentorji se obvezujejo, da bodo od začetka sofinanciranja in še vsaj 3 (tri) leta po zaključku sofinanciranja rezultate svojega dela predstavljali na dogodkih Platforme CzK ter soglašajo z uporabo slikovnega in promocijskega gradiva ter rezultatov v promocijske namene Ministrstva za kulturo in Platforme CzK-MAO (Izjava prijavitelja, Prijavni obrazec).
Prijavitelj se zavezuje, da bo pri vseh svojih predstavitvah, tako v Sloveniji kakor v tujini, uporabljal logotip Ministrstva za kulturo RS, Platforme Centra za kreativnost in logotip EKP 2021-2027 v skladu s točko 12 tega razpisa ter bo Ministrstvo za kulturo, Platformo Centra za kreativnost in EU sklade predstavil kot enega izmed svojih strokovnih in finančnih podpornikov. Prejemnik sredstev se zavezuje, da bo logotip Ministrstva za kulturo, Platforme Centra za kreativnost in logotip EKP 2021-2027 umestil na svojo spletno stran in v svoje promocijske materiale (Izjava prijavitelja, Prijavni obrazec).
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko pravno in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije).
3.3. Pogoji, ki jih mora izpolnjevati projekt, so:
1. Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji »Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«: cilja politike »CP 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT«; prednostne naloge: »PN 1: Inovacijska družba znanja«; specifičnega cilja: »RSO1.3: Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti MSP ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami (ESRR)«. (Izjava prijavitelja, Prijavni obrazec, preverljivo z vlogo).
2. Posamezen prijavitelj lahko na javni razpis poda največ eno vlogo. Pri tem se upošteva ne samo podjetje vlagatelja, temveč tudi vsa njegova partnerska in povezana podjetja, kot jih določa Priloga Uredbe 651/2014/EU. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU (Priloga iz baze AJPES).
3. Projekt mora biti v skladu z veljavno slovensko in evropsko zakonodajo (Izjava prijavitelja – Prijavni obrazec).
4. Projekt cilje uresničuje v skladu s cilji spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU (Preverljivo z vlogo).
5. Vloga mora biti v slovenskem jeziku, vsi izračuni in finančne projekcije pa v evrih (Preverljivo z vlogo).
6. Predmet javnega razpisa ni izvedba storitev, ki se izvajajo nepretrgoma oziroma za potrebe rednega delovanja prijavitelja (npr. izvedba oglaševalske kampanje, redno oblikovanje ipd.) (Izjava prijavitelja, Prijavni obrazec, preverljivo z vlogo).
7. Predmet tega javnega razpisa ni sofinanciranje razstavnih ali drugih projektov na področju umetnosti, kot so razstave, predstave in umetniška dela, ki jih prijavitelj lahko prijavlja na razpise Ministrstva za kulturo in ki se jih sofinancira iz proračuna na drugih razpisih (Preverljivo z vlogo).
8. Izbrani prijavitelji bodo morali sodelovati v Podpornih programih Platforme Centra za kreativnost, ki vključujejo izobraževanja, mentorski program in ekspertno sodelovanje; in pred izplačilom prvega zahtevka za izplačilo izbrati mentorja iz seznama mentorjev, objavljenega na spletni strani Platforme Centra za kreativnost (Dokazilo o izboru mentorja).
V javnem razpisu navedeni pogoji pod točko 3 morajo biti izpolnjeni in so predmet preverjanja. V primeru, da katerikoli od navedenih pogojev ni izpolnjen, se ocenjevanja po vsebinskih merilih ne izvede, vlogo pa se zavrže. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev iz točke 3 ugotovi po izdaji sklepa o izboru operacije, se pogodbe o sofinanciranju operacije ne podpiše.
V primeru, da se neizpolnjevanje splošnih pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, bo Ministrstvo za kulturo odstopilo od pogodbe o sofinanciranju operacije, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje
Vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge bo komisija obravnavala na podlagi naslednjih meril:
4.1. Merila za sklop A1 – Seme: Preveritev koncepta:
1. ODLIČNOST
50
1.1. poslovna ideja in poslovni model sta jasno opredeljena; predlagani projekt ima jasno določen edinstven predlog vrednosti in ciljne stranke in/ali končne uporabnike 
*če je prijavitelj sodeloval v programu Platforme Center za kreativnost – Kreativni inkubator (preverljivo z dokazili), doseže najmanj 10 točk.
20
Sprejemljivo
5
Delno ustrezno
10
Ustrezno
15
Odlično 
20
1.2. velikost in potencial naslovljivega trga ali trgov 
*če je prijavitelj dobitnik znaka odličnosti Made in Slovenia (preverljivo z dokazili), doseže najmanj 5 točk.
10
Nejasno, neskladno, nesprejemljivo
0
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
1.3. stopnja inovativnosti predlaganega projekta
20
Ne izkazuje inovativnosti na nobenem nivoju
0
Izkazuje inovativnost na enem nivoju
4
Izkazuje inovativnost na dveh nivojih
8
Izkazuje inovativnost na treh nivojih
16
Izkazuje inovativnost na štirih nivojih
20
2. VPLIV
20
2.1. raven pripravljenosti strank, povezana s projektom
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
2.2. prispevek k večji snovni in energetski učinkovitosti ter k prehodu na krožno gospodarstvo
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
3. IZVEDLJIVOST IN KAKOVOST
30
3.1. pripravljen je jasen in podroben načrt, ki vključuje metode, uporabljene v okviru projekta, ter navaja delovne sklope projekta in njihovo vsebino, rezultate, mejnike, potrebne vire in prispevke udeležencev
20
Sprejemljivo
5
Delno ustrezno
10
Ustrezno
15
Odlično 
20
3.2. vloge, veščine, znanja ipd. projektne skupine so opredeljene, opredeljene so vrzeli
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
Skupaj št. točk
100
4.2. Merila za sklop A2 – Zagonska faza: Kreativni start-up:
1. ODLIČNOST
60
1.1. poslovna ideja in poslovni model sta jasno opredeljena; predlagani projekt ima jasno določen edinstven predlog vrednosti in ciljne stranke in/ali končne uporabnike 
*če je prijavitelj sodeloval v programu Platforme Center za kreativnost – Kreativni inkubator (preverljivo z dokazili), doseže najmanj 10 točk.
25
Sprejemljivo
5
Delno ustrezno
10
Ustrezno
15
Povsem ustrezno
20
Odlično 
25
1.2. velikost in potencial naslovljivega trga ali trgov 
*če je prijavitelj dobitnik znaka odličnosti Made in Slovenia (preverljivo z dokazili), doseže najmanj 5 točk.
15
Sprejemljivo
5
Ustrezno
10
Odlično 
15
1.3. stopnja inovativnosti predlaganega projekta
20
Izkazuje inovativnost na enem nivoju
4
Izkazuje inovativnost na dveh nivojih
8
Izkazuje inovativnost na treh nivojih
16
Izkazuje inovativnost na štirih nivojih
20
2. VPLIV
10
2.1. prispevek k večji snovni in energetski učinkovitosti ter k prehodu na krožno gospodarstvo
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
3. IZVEDLJIVOST IN KAKOVOST
30
3.1. pripravljen je jasen in podroben načrt, ki vključuje metode, uporabljene v okviru projekta, ter navaja delovne sklope projekta in njihovo vsebino, rezultate, mejnike, potrebne vire in prispevke udeležencev
20
Sprejemljivo
5
Delno ustrezno
10
Ustrezno
15
Odlično 
20
3.2. vloge, veščine, znanja ipd. projektne skupine so opredeljene, opredeljene so vrzeli
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
Skupaj št. točk
100
4.3. Merila za sklop A3 – Kreativni povezovalnik:
1. ODLIČNOST
40
1.1. poslovna ideja in poslovni model sta jasno opredeljena; predlagani projekt ima jasno določen edinstven predlog vrednosti in ciljne stranke in/ali končne uporabnike 
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
1.2. velikost in potencial naslovljivega trga ali trgov 
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
1.3. stopnja inovativnosti predlaganega projekta
20
Izkazuje inovativnost na enem nivoju
4
Izkazuje inovativnost na dveh nivojih
8
Izkazuje inovativnost na treh nivojih
16
Izkazuje inovativnost na štirih nivojih
20
2. VPLIV
20
2.1. raven pripravljenosti strank, povezana s projektom 
(opredelitev segmentov kupcev/uporabnikov, validacija ter dostop do njih)
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
2.2. upoštevanje okoljskih vplivov pri dizajnu (na primer upoštevanje načel eko dizajna, upoštevana uporaba recikliranih materialov, podaljševanje življenjske dobe izdelkov, ponovna raba uporabljenih materialov) projekta k blaženju in prilagajanju podnebnim spremembam
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
3. IZVEDLJIVOST IN KAKOVOST
40
3.1. vloge, veščine, znanja ipd. projektne skupine so opredeljene, opredeljene so vrzeli 
Projektna ekipa vključuje tudi predstavnika KKS.
10
Ustrezno
5
Povsem ustrezno
10
3.2. sodelovanje s KKS* 
(reference vključenega predstavnika KKS in jasno zastavljeni cilji projekta) 
*obvezno je sodelovanje s predstavnikom KKS, ki je vpisan v Skupnost ustvarjalcev Centra za kreativnost (preverljivo s pogodbo o sodelovanju/pogodbo o nameri za sodelovanje).
30
Sprejemljivo
10
Delno ustrezno
20
Ustrezno
30
Skupaj št. točk
100
Podrobna razlaga meril je v dokumentu V. Dokazila.
Prag števila točk, nad katerim bo lahko odobreno sofinanciranje, je 80 ali več točk. Vloga prijavitelja, ki je prejela manj kot 80 točk, v nobenem primeru ne more biti sofinancirana. Glede na doseženo število točk se dodelijo sredstva po vrstnem redu do porabe sredstev v posameznem sklopu. V primeru, da v posamičnem sklopu ni dovolj pozitivno ocenjenih vlog, ki bi jih lahko sofinancirali, se lahko sredstva v okviru iste regije prenesejo na druge sklope skupaj tako, da so v sofinanciranje sprejeti prijavitelji po vrstnem redu, glede na doseženo število točk, ne glede na sklop v katerem so prijavljeni, do porabe sredstev v regiji.
5. Postopek in način ocenjevanja vlog
Postopek javnega razpisa bo vodila komisija, ki jo imenuje ministrica. Komisija je sestavljena iz predstavnikov Ministrstva za kulturo in predstavnikov kulturnega in kreativnega sektorja.
Komisija bo najprej preverila pravočasnost, pravilno označbo in formalno popolnost vloge. Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce, priloge, izjave ter dokazila, ki so našteta v točki 10. V primeru nepopolne vloge bo prijavitelj pozvan k dopolnitvi.
Postopek in način ocenjevanja je opisan v točki 20.
6. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena sredstva
Obdobje upravičenosti stroškov je lahko od 1. 1. 2025 do 30. 9. 2026.
Obdobje upravičenosti izdatkov je lahko od 1. 1. 2025 do 31. 10. 2026.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je lahko od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2026.
Če se je operacija začela izvajati pred predložitvijo vloge za sofinanciranje, se pred odobritvijo prvega zahtevka za izplačilo iz proračuna preveri skladnost izvajanja operacije z relevantno zakonodajo tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
7. Shema in skladnost pomoči po pravilu »de minimis«
Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 na osnovi priglašene sheme oziroma potrjene pomoči »de minimis« za javni razpis »Spodbujanje kulturnih in kreativnih industrij – Center za kreativnost – javni razpisi« – »de minimis« (št. priglasitve: M001-2399342-2025), datum potrditve sheme 25. 2. 2025, trajanje sheme: do 31. 12. 2029) (v nadaljevanju: shema pomoči »de minimis«), ter prejetega sklepa o izboru na javnem razpisu in podpisane pogodbe o sofinanciranju. S sprejetjem sklepa o izboru bo pravica pravno formalno dodeljena. Stopnja intenzivnosti je 100 %.
Povzetek pogojev Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 je dosegljiv na spletnem naslovu Ministrstva za finance, na povezavi: http://www.mf.gov.si/si/delovna_podrocja/drzavne_pomoci/de_minimis/.
V skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831:
– pomoč ne sme biti pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi,
– skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih 3 (treh) proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Evropske unije,
– se upošteva kumulacija pomoči, pri čemer se pomoč »de minimis« ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči ter da se lahko pomoč »de minimis« v skladu z Uredbo kumulira v skladu z Uredbo komisije (EU) št. 2023/2831 in v skladu z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje.
Ministrica s sklepom pisno seznani prejemnika o izboru projekta in prejemu pomoči po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
V kolikor se ugotovi dvojno financiranje operacije za isti namen, ki je že bil predmet sofinanciranja iz katerega koli drugega vira, ali da je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, ministrstvo odstopi od pogodbe in zahteva vračilo neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja v skladu s pravili državnih pomoči oziroma pomoči »de minimis« na področju vračanja državnih pomoči skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje ali dvojno financiranje za isti namen namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
8. Upravičeni stroški, intenzivnost pomoči po pravilu »de minimis« in način financiranja
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, shemo državnih pomoči »de minimis«, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/). Nova »de minimis« pomoč se lahko dodeli šele po tem, ko ministrstvo preveri, da skupni znesek pomoči »de minimis«, dodeljen zadevnemu prejemniku, ne bo presegal zgornje meje.
Intenzivnost pomoči »de minimis« znaša do 100 % upravičenih stroškov operacije.
Upravičenec za izplačane upravičene stroške ne sme prejemati nikakršnih drugih javnih sredstev.
8.1. Upravičeni stroški (šifre stroška glede na informacijski sistem eMA2)
Upravičeni stroški morajo biti neposredno povezani s podprto operacijo.
Upravičeni stroški projekta so:
– neposredni stroški osebja (NSO) in
– preostali upravičeni stroški (PRS) v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja.
Neposredni stroški osebja so stroški zaposlenih, ki izhajajo iz pogodbe o zaposlitvi, vključno s stroški plač samostojnih podjetnikov, stroški dela po podjemni pogodbi, avtorski pogodbi (npr. vsebinska priprava avtorskega dela) in stroški dela preko študentskega servisa (sem ne sodijo stroški za službena potovanja, potni stroški po avtorski pogodbi, stroški tiska in oblikovanja ter materiala za pripravo avtorskega dela ipd.), vključno s prostovoljskim delom, če so taki stroški v pogodbah jasno opredeljeni (razdelitev stroškov po posameznih vrstah kot npr.: stroški dela, stroški prevoza, stroški priprave gradiva ipd.).
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedeni v vsakokrat veljavnih Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/08/NUS-2021-2027_verzija_1-2.pdf).
Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb s svojimi zaposlenimi je za upravičenca neupravičen strošek.
Z izbranimi prijavitelji na javni razpis bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis. Vzorec pogodbe je sestavni del razpisne dokumentacije. Izbrani prijavitelj je dolžan spoštovati pogodbo pri izvajanju operacije in upoštevati vsakokrat veljavna navodila organa upravljanja.
8.2. Dejansko dokazovanje upravičenih stroškov
Za upravičene neposredne stroške osebja se uporabljajo dokazila o dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroških, ki so nastali in bili plačani v obdobju upravičenosti skladno z vsakokrat veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/08/NUS-2021-2027_verzija_1-2.pdf). Ta dokazila so hkrati podlaga za dokazovanje preostalih stroškov operacije, ki se izračunajo z uporabo 40 % pavšalne stopnje.
9. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje 
Upravičenci morajo izvesti projekt skladno z določili pogodbe o sofinanciranju ter v skladu s temeljnimi načeli zakona, ki ureja javno naročanje, in sicer:
– načelom gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti,
– načelom zagotavljanja konkurence med ponudniki,
– načelom transparentnosti javnega naročanja,
– načelom enakopravne obravnave ponudnikov in
– načelom sorazmernosti.
Upoštevanje naštetih načel se lahko izkaže le na način, da se celoten postopek dokumentira in obrazloži. Ob upoštevanju načela sorazmernosti mora upravičenec zagotoviti najmanj tri konkurenčne ponudbe.
Upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, v kolikor so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu (glej Zakon o javnem naročanju, Uradni list RS, št. 91/15 in 14/18).
10. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisna dokumentacija obsega besedilo javnega razpisa, dokazila, obrazce in priloge, ki sestavljajo vlogo na javni razpis in jih prijavitelji oddajo v spletni aplikaciji eJR na naslovu: http://ejr.ekultura.gov.si/ejr-web ter so podrobneje navedeni v nadaljevanju za vsak posamezen sklop oziroma podsklop javnega razpisa.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati tako, da bi ti lahko bili nepregledni ter delovali, kot da bi bili spremenjeni.
Razpisna dokumentacija obsega naslednje dokumente:
I. Besedilo javnega razpisa za izbor operacije »Spodbujanje kulturnih in kreativnih industrij – Center za kreativnost 2025«;
II. Prijavni Obrazci v spletni aplikaciji eJR:
1. Prijavni obrazec sklop A1
2. Prijavni obrazec sklop A2
– dokazilo o vključitvi v obvezna socialna zavarovanja
3. Prijavni obrazec sklop A3
– obvezna priloga Prijavnemu obrazcu sklop A3 iz točke javnega razpisa 3.1. III. za preveritev letnega prometa in/ali bilančne vsote.
III. Finančni načrt (posebna priloga);
1. Finančni načrt (prijavitelj v aplikaciji eJR priloži izpolnjen in podpisan Finančni načrt)
IV. Vzorčna pogodba
V. Dokazila
Prijavitelj mora poleg izpolnjenega prijavnega obrazca, pravilno izpolnjenega finančnega načrta za sklop, ki ga prijavlja in vzorčne pogodbe, za katero v aplikaciji eJR označi, da se strinja z njo, k vlogi priložiti še naslednje izpolnjene obrazce (najdete jih v dokumentu: Dokazila V):
– Izpis iz AJPES-a za preverjanje dejavnosti in prijavitelja,
– Potrdilo FURS o poravnanih obveznostih ali izjava prijavitelja, da za namen tega JR dovoljuje MK pridobiti podatke iz uradne evidence,
– Izpis iz kazenske evidence, da prijavitelj in njegova poslovodna oseba niso v kazenski evidenci, ki ga izda Ministrstvo za pravosodje ali izjava prijavitelja, da za namen tega JR dovoljuje MK pridobiti podatke iz uradne evidence,
– Potrdilo iz uradne evidence Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti – Inšpektorat RS za delo, da prijavitelju v zadnjih dveh letih od roka za oddajo vloge ni bila izrečena globa zaradi prekrška v zvezi s plačilom za delo ali izjava prijavitelja, da za namen tega razpisa dovoljuje Ministrstvu za kulturo pridobiti podatke iz uradne evidence Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti-Inšpektorat RS za delo.
Za sklop A3 prijavitelj priloži še pogodbo o sodelovanju oziroma dogovor o nameri za sodelovanje s predstavnikom KKS (izbranim iz Skupnosti ustvarjalcev Centra za kreativnost).
Za sklop A3 prijavitelj priloži dokazilo, da ima zaposleno vsaj eno osebo (dokazilo o vključitvi osebe v obvezna socialna zavarovanja).
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje pravilno in popolno izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce, priloge, izjave ter dokazila, ki so našteta v točki 10 tega javnega razpisa. Vloga se šteje za formalno popolno tudi, če jo prijavitelj po pozivu v danem roku ustrezno dopolni.
11. Izobraževanje in spremljanje projekta – Podporni programi izbranim prijaviteljev
Platforma Center za kreativnost (v nadaljevanju: Platforma CzK) je projekt, ki ga preko neposredne potrditve operacije vodi MAO. Platforma CzK bo v podporo javnemu razpisu organizirala promocijo javnega razpisa, izobraževalne aktivnosti za prijavitelje ter obvezni podporni program za izbrane prijavitelje.
Na javnem razpisu izbrani prijavitelji bodo vključeni v podporni program izobraževanja ter mentorske in strokovne podpore, ki ga izvaja in financira Platforma CzK. Vključitev v Podporni program Centra za kreativnost je pogoj za izplačilo prvega zahtevka za izplačilo.
– Podporni program za sklop A1:
– izobraževanje 
– mentorski program 
– ekspertno svetovanje 
Za izbrane prijavitelje v sklopu A1 bo ob začetku sofinanciranja projektov organizirano spletno izobraževanje s 4 podjetniškimi delavnicami, katerega namen je nosilcem izbranih projektov omogočiti dostop do ključnih znanj, ki so potrebna za uspešno testiranje ideje na trgu, za pripravo finančnega in poslovnega načrta ter za izdelavo in testiranje prototipa izdelka ali storitve. Udeležba izobraževalnega programa ni obvezna, je pa priporočljiva in zaželena.
Izbranim projektom v sklopu A1 se zagotovi personalizirano mentorstvo, pri čemer velja, da se vsakemu projektu dodeli mentor glede na vrsto in potrebe projekta ter prijaviteljev profil (iz podjetništva ali KKS), ki deluje kot skrbnik projekta in spremlja razvoj projekta od začetka do zaključka njegovega sofinanciranja. Mentorstvo poteka skozi celotno obdobje sofinanciranja, pri čemer se mentorji redno, praviloma enkrat mesečno srečujejo z izbranimi prijavitelji. Srečanja so lahko v obliki fizičnih srečanj ali spletnih sestankov. Mentorji na osnovi rednih sestankov pripravljajo četrtletna poročila o razvoju in napredku projektov in ob zaključku sofinanciranja končno poročilo o izvedbi projekta. Obseg mentorskega programa, ki je obvezen, znaša 12 mentorskih ur za vsak projekt.
Poleg mentorja imajo izbrani prijavitelji iz sklopa A1 dostop do mreže strokovnjakov (pravnih svetovalcev, strokovnjakov za trženje, poslovne strategije, tehnoloških svetovalcev ipd.), ki jim nudijo pomoč pri reševanju njihovih specifičnih izzivov v povezavi z razvojem rešitev (produktov ali storitev) ali njihovim poslovanjem. Obseg ekspertnega svetovanja, ki je ustvarjalcem na voljo, znaša do 10 ekspertnih ur in so ga ustvarjalci zavezani koristiti vsaj v obsegu 5 svetovalnih ur.
V primeru izbora projektov, katerih projektne aktivnosti so se začele pred odobritvijo sofinanciranja, se upošteva obvezno koriščenje mentorskega programa in ekspertnega svetovanja najmanj v sorazmernem deležu za trajanje projekta po odobritvi.
– Podporni program za sklop A2:
– izobraževanje 
– mentorski program 
– ekspertno svetovanje 
Za izbrane prijavitelje v sklopu A2 bo prav tako ob pričetku sofinanciranja organizirano spletno izobraževanje. Namen 4 delavnic, ki bodo na voljo izbranim prijaviteljem, je nadgradnja njihovih podjetniških kompetenc za fazo hitre rasti, izboljšave poslovnih procesov in širitev na tuje trge. Udeležba izobraževalnega programa ni obvezna, vendar je priporočljiva in zaželena, saj predstavlja dobro podporo za uspešno izvedbo projektov.
Izbranim projektom bo dodeljen mentor – skrbnik projekta, ki bo izbran iz baze CzK glede na potrebe projekta in bo spremljal razvoj projekta ter usmerjal nosilca preko rednih mentorskih srečanj, povezoval in svetoval ter pripravljal četrtletna poročila o napredku ter končno poročilo o uspešnosti izvedbe projekta ob zaključku sofinanciranja. Obseg obveznega mentorskega programa znaša 12 mentorskih ur za vsak projekt.
Prav tako bo tudi izbranim prijaviteljem v sklopu A2 v pomoč pri razvoju in izvedbi prijavljenih projektov svetovanje ekspertov za reševanje specifičnih izzivov pri njihovem poslovanju v obsegu do 10 svetovalnih ur, ki ga morajo koristiti vsaj v obsegu 5 ur.
V primeru izbora projektov, katerih projektne aktivnosti so se začele pred odobritvijo sofinanciranja, se upošteva obvezno koriščenje mentorskega programa in ekspertnega svetovanja najmanj v sorazmernem deležu za trajanje projekta po odobritvi.
– Podporni program za sklop A3:
– izobraževanje za uporabo pristopov KKS in interdisciplinarno sodelovanje 
– mentorski program 
Za izbrana partnerstva MSP in KKS bodo organizirane spletne izobraževalne delavnice, specifično z namenom predstavitve in spodbujanja integracije pristopov KKS za interdisciplinarno sodelovanje, in sicer design managementa, design in art thinkinga, namenjenih strateškemu usmerjanju, reševanju kompleksnih problemov ter razvoju in uvajanju inovacij v različnih sektorjih. Namen navedenih izobraževanj je senzibilizacija MSP za uvajanje pristopov KKS in njihovo integracijo v celotno poslovanje podjetja. Udeležba izobraževanja bo za prejemnike razpisa obvezna.
Izbranim projektom sodelovanja bo prav tako dodeljen mentor, izkušen strokovnjak z dobrim poznavanjem podjetništva in KKS, čigar primarna vloga bo moderiranje odnosa med podjetjem in partnerjem iz KKS za čim bolj učinkovito in uspešno sodelovanje. Mentorski program v obliki rednih mesečnih srečanj (skupaj 12 mentorskih ur) je obvezen, mentor pa bo o razvoju projekta in sodelovanju pripravil četrtletna poročila in končno poročilo o izvedbi projekta ob zaključku sofinanciranja.
Izbrani upravičenci, ki bodo pridobili sofinanciranje po tem razpisu, bodo upravičeni do izplačila sredstev, če bodo sodelovali v Podpornem programu platforme Center za kreativnost – pogoj za izplačilo prvega zahtevka za izplačilo je potrdilo o vključitvi v Podporni program.
V primeru izbora projektov, katerih projektne aktivnosti so se začele pred odobritvijo sofinanciranja, se upošteva obvezno koriščenje mentorskega programa najmanj v sorazmernem deležu za trajanje projekta po odobritvi.
12. Zahteve glede zagotavljanja komuniciranja in prepoznavnosti
Upravičenci morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, objavljenimi na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in v skladu z dokumentom Celostna grafična podoba 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf).
Prejemnik sredstev se zavezuje, da bo pri vseh svojih predstavitvah, tako v Sloveniji kakor v tujini, uporabljal logotip Ministrstva za kulturo, Platforme Centra za kreativnost in logotip EKP 2021-2027 in bo Ministrstvo za kulturo, Platformo Centra za kreativnost in EU sklade predstavil kot enega izmed svojih strokovnih in finančnih podpornikov. Prejemnik sredstev se zavezuje, da bo logotip Ministrstva za kulturo, Platforme Centra za kreativnost in logotip EKP 2021-2027 umestil na svojo spletno stran in v svoje promocijske materiale.
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo v zvezi z operacijo v skladu z vsakokratno veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo dokumentarnega in arhivskega gradiva, še 10 (deset) let po njenem zaključku, in sicer za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj.
V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Evidence o shemi pomoči »de minimis« se hranijo 10 poslovnih let od datuma, ko je bila dodeljena zadnja individualna pomoč v okviru take sheme.
Izbrani upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo v ločenem računovodstvu, po stroškovnih mestih, tako da bo zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev.
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji posredniškemu organu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom
Izbrani upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, pristojnih organov Republike Slovenije in s strani pristojnih organov Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Izbrani upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo izbrani upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije. Izbrani upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen. V izjemnih primerih se lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Izbrani upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
15. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z vsakokratno veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Zakon o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS). Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih upravičenci posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
Upravičenec se strinja, da se bodo podatki o operaciji, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, lahko objavljali. Slednje vključuje predvsem tudi dejstvo, da bo upravičenec vključen v seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv operacije, regijo upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
16. Zahteve glede spremljanja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 22., 23., 24., 44., 72., 73. in 74. členom Uredbe 2021/1060/EU ter vsakokratno veljavnimi Navodili organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje, poročanje in vrednotenje izvajanja EKP 2021-2027 dolžan spremljati in Ministrstvu za kulturo zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta, vključno z osebnimi podatki.
Ministrstvo bo na ravni celotnega javnega razpisa spremljalo naslednja ključna kazalnika učinka po regijah:
– RCO01: Podjetja, ki so prejela podporo (od tega: mikro, mala, srednja, velika)
– RCO02: Podjetja, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev.
17. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe št. 2021/1060/EU
Razpis predvideva smiselno uporabo 65. člena Uredbe (EU) št. 2021/1060, in sicer v primeru, da v 3 (treh) letih od datuma končnega izplačila sredstev upravičencu, pri le-tem nastopi karkoli od naslednjega:
a) prenehanje ali premestitev proizvodne dejavnosti iz programskega območja;
b) sprememba lastništva postavke infrastrukture, ki daje podjetju ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
c) bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
so upravičenci dolžni vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
18. Zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU
Upravičenec bo med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, moral zagotoviti spoštovanje temeljnih pravic in skladnost z Listino Evropske unije o temeljnih pravicah, spodbujanje enakosti moških in žensk, vključevanje načela enakosti spolov, vključevanje vidika enakosti spolov, preprečevanje diskriminacije, dostopnosti za invalide, skladno z veljavno zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu s cilji spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
19. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog na ta javni razpis je do vključno 26. 9. 2025.
Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj strinja z vsemi pogoji in merili razpisa. Prijavitelj z oddajo vloge prav tako dovoljuje objavo in obdelavo osebnih podatkov z namenom vodenja razpisa, objave izidov razpisa na spletni strani ministrstva, za znanstvenoraziskovalne in statistične namene, v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vloga mora biti izpolnjena in oddana v elektronski obliki v spletni aplikaciji na naslovu http://ejr.ekultura.gov.si/ejr-web, z vsemi predpisanimi obrazci in prilogami, skladno z zahtevami, podanimi v javnem razpisu v točki 10. Vloga mora biti podpisana s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali mobilno identiteto smsPASS.
Elektronsko podpisana vloga se šteje za pravočasno, če je izpolnjena, digitalno podpisana in zabeležena kot oddana v spletni aplikaciji eJR do vključno 26. 9. 2025 do 23.59.
Prijaviteljem priporočamo, naj prijav na javni razpis ne oddajajo zadnji dan razpisnega roka, ker lahko pride do preobremenjenosti strežnika. Dopolnjevanje in spreminjanje vlog sta mogoča le do poteka razpisnega roka.
Če bo prijavitelj po prvi oddaji vloge oddal elektronsko podpisano spremembo oziroma dopolnitev vloge, se bo upoštevala zadnja pravočasno oddana elektronsko podpisana vloga oziroma njena sprememba ali dopolnitev.
Če prijavitelj nima možnosti elektronskega podpisovanja, se vloga na javni razpis kljub temu odda v spletni aplikaciji eJR na naslovu: https://ejr.ekultura.gov.si/ejr-web, nato pa natisne in lastnoročno podpiše. Obe obliki, elektronska brez digitalnega podpisa in tiskana, morata biti vsebinsko popolnoma enaki. Ob morebitnih razlikah se upošteva elektronska različica.
Vse obrazce in priloge, določene v besedilu javnega razpisa, prijavitelj priloži le v spletni aplikaciji in jih ne pošilja fizično z vlogo.
Natisnjena in lastnoročno podpisana vloga se šteje za pravočasno, če je najpozneje do vključno 26. 9. 2025 oddana na pošti kot priporočena poštna pošiljka, naslovljena na Ministrstvo za kulturo RS, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, oziroma najkasneje ta dan neposredno izročena ministrstvu na navedenem naslovu v času uradnih ur vložišča. Na ovojnico obvezno nalepite obrazec »Kuverta«, ki se avtomatsko kreira v spletni aplikaciji eJR.
Informativne dneve, izobraževanje in pripravo prijavitelja za oddajo vloge bo vodila Platforma CzK. Informacije o terminih in kraju srečanj bodo objavljene na spletni strani ministrstva: http://www.mk.gov.si/ https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kulturo/ in spletni strani Platforme CzK: www.czk.si.
20. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za vodenje postopka javnega razpisa za izbor operacij, ki jo imenuje ministrica za kulturo ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje oziroma začetek pregleda prispelih vlog bo izveden v osmih (8) dneh od izteka roka za oddajo vlog v prostorih Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana. O odpiranju vlog se bo vodil zapisnik.
Komisija bo v roku 8 dni po končanem odpiranju vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge formalno niso popolne. Vloga je formalno popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, kot jih določa 10. točka besedila tega javnega razpisa. Vloga se šteje za popolno tudi, če jo prijavitelj po pozivu v danem roku (5 dni) dopolni. Dopolnitev vloge mora biti oddana v spletni aplikaciji eJR, in sicer na enak način, kot je to določeno za oddajo vlog na javni razpis.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge, ali tistih vsebinskih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati oziroma povečati, lahko pa se zaradi očitne računske napake zniža.
Vlogo prijavitelja, ki ne izpolnjuje pogojev javnega razpisa v točki 3, se zavrne.
Prepozne, nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev ter vloge, ki ne bodo predložene na način, določen v 19. členu, bodo s sklepom zavržene.
Postopek preverjanja, ali posamezna vloga izpolnjuje pogoje javnega razpisa, bo vodila komisija.
Vloge, ki izpolnjujejo pogoje za kandidiranje in so skladne s predmetom in namenom javnega razpisa bosta, ločeno, na predlog predsednika strokovne komisije, ocenila dva člana komisije, ki sta strokovnjaka s področja dela prijavitelja. Vloge bodo člani komisije ocenjevali s pomočjo ocenjevalnega lista, ki služi kot usmeritev za ocenjevanje.
V kolikor se bosta oceni razlikovali za 10 točk ali manj, se bo ocena oblikovala na podlagi povprečja obeh ocen. V kolikor se bosta oceni razlikovali za več kot 10 točk, bo vlogo ocenil še tretji ocenjevalec. V tem primeru bo ocena oblikovana na osnovi povprečja vseh treh ocen.
V primeru enakega števila točk imajo, znotraj posamezne kohezijske regije izvajanja operacije, prednost prijavitelji, ki so prejeli več točk pri merilu št. 1 nato 2 in tako dalje.
V primeru enakega točkovanja po vseh merilih se odloči z žrebom, ki ga opravi komisija. Žrebanje je javno. K žrebu bodo povabljeni prijavitelji z enakim številom doseženih točk.
Komisija bo v okviru razpisanih sredstev za posamezno regijo, na osnovi rezultatov ocenjevanja in upoštevanja regij, oblikovala predlog liste projektov za sofinanciranje. Ministrica na podlagi predloga komisije odloči o izboru prijaviteljev s posameznimi sklepi, v okviru predvidenih sredstev, za posamezno kohezijsko regijo.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče.
21. Rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministrice oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od zaključka odpiranja vlog. Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema sklepa ne odzove na poziv, se šteje, da je umaknil vlogo. Sredstva se lahko dodelijo naslednjemu prijavitelju, ki ima na osnovi ocene prvi možnost prejeti sredstva. Pred izplačilom prvega zahtevka za izplačilo bo moral upravičenec predložiti Potrdilo o vključitvi v podporni program Centra za kreativnost.
Zoper sklep ministrstva je dopusten upravni spor. Tožbo se vloži na Upravno sodišče Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, in sicer v 30 dneh od vročitve sklepa, pisno neposredno pri navedenem sodišču ali priporočeno po pošti. Tožbi v dveh izvodih je potrebno priložiti sklep v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
22. Kraj in čas, kjer lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo in elektronski naslov, kjer lahko dobijo dodatne informacije: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu Ministrstva za kulturo: http://www.mk.gov.si/si/javne_objave/javni_razpisi/. Razpisno dokumentacijo lahko prijavitelji dvignejo tudi osebno na ministrstvu, na naslovu Maistrova 10, 1000 Ljubljana, v sprejemni pisarni, vsak delovni dan med uradnimi urami. Za dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom lahko zainteresirani pišejo na elektronski naslov kks.mk@gov.si. Več informacij v zvezi z mentorstvom in izobraževanjem ali samim javnim razpisom je objavljenih na spletni strani Nacionalne platforme CzK: www.czk.si. Podporo pri izpolnjevanju vloge za javni razpis zagotavlja Nacionalna platforma CzK (info@czk.si oziroma razpisi@czk.si).
23. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Če se ugotovi, da v zadevi javnega razpisa za izbor operacije »Spodbujanje kulturnih in kreativnih industrij – Center za kreativnost 2025« prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke, oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno prejemal sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, ali da prijavitelj projekta ne izvede, ministrstvo zahteva vračilo neupravičeno prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila v proračun Republike Slovenije in prekinitev pogodbe o sofinanciranju skladno z njenimi določili.
Upravičenec bo moral v primeru ugotovljenih nepravilnosti vrniti zahtevana sredstva v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
24. Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če se ugotovi, da je bilo dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo to obravnavalo kot goljufija.
Ministrstvo za kulturo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti