Uradni list

Številka 62
Uradni list RS, št. 62/2025 z dne 14. 8. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 62/2025 z dne 14. 8. 2025

Kazalo

Št. 5440-7/2024-3340-17 Ob-2377/25, Stran 2234
Na podlagi:
– Uredbe 2021/1060/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159) z vsemi spremembami;
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21) z vsemi spremembami;
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, številka 2021SI16FFPA001z dne 12. 9. 2022, objavljenega na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, št. 2021SI16FFPR001 z dne 22. 11. 2024, objavljenega na spletni strani https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/11/sfc2021-PRG-2021SI16FFPR001-2.0.pdf;
– Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – UPB, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17 in 163/22);
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 ((ZIPRS 2526) Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1));
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 ((DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24)),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 ((DP2026) (Uradni list RS, št. 104/24));
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 164/20, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijsko politiko in regionalni razvoj, v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad z dne 4. 8. 2025 (št. 3032-85/2025-1630-10)
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za izbor operacij »Povezani s kulturo« (JR–Povezani s kulturo) 
1. Ime oziroma sedež posredniškega telesa oziroma izvajalca javnega razpisa za izbor operacij, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa
Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in Republika Slovenija. Javni razpis »Povezani s kulturo« (v nadaljevanju besedila: javni razpis) se izvaja v okviru Programa Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, cilj politike: 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostna naloga: 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja: ESO4.8 »Pospeševanje dejavnega vključevanja za spodbujanje enakih možnosti, nediskriminacije in aktivne udeležbe ter povečevanje zaposljivosti, zlasti za prikrajšane skupine«.
Predmet javnega razpisa je razdeljen na dva sklopa1:
1 Posebnosti posameznega sklopa so določene v besedilu javnega razpisa. V kolikor posebnosti ni, veljajo določbe javnega razpisa za oba sklopa enako.
– Sklop projekti: sofinanciranje projektov na področju kulture (kulturnega in ustvarjalnega sektorja) za krepitev kompetenc romskih organizacij z zaposlovanjem in usposabljanjem ter za krepitev samozavesti in socialne vključenosti v širše družbeno okolje pripadnikov romske skupnosti;
– Sklop projektna pisarna: sofinanciranje delovanja projektne pisarne, ki bo zagotavljala podporno okolje in nudila tehnično pomoč izbranim kulturnim projektom.
Namen javnega razpisa:
– spodbuditi in usposobiti posameznike iz kulturnih organizacij romske skupnosti k ustvarjalnemu in aktivnemu sodelovanju pri oblikovanju in izvedbi kulturnega dogodka/programa ter krepitev samozavesti in socialne vključenosti v širše družbeno okolje;
– zagotoviti ustrezno podporno okolje za izvedbo kulturnih projektov.
Cilji javnega razpisa so:
Sklop projekti:
– krepitev kompetenc romskih kulturnih organizacij in delovanje na področju kulture;
– usposabljanje pripadnikov romske skupnosti za pridobitev kompetenc na področju kulture, ter s tem krepitev samozavesti in možnosti za večjo zaposljivost;
– zaposlovanje pripadnikov romske skupnosti na področju kulture.
Sklop projektna pisarna:
– zagotavljanje ustreznega podpornega okolja v obliki projektne pisarne, ki bo nudila pomoč pri izvedbi kulturnih projektov v sklopu projekti.
Upravičene dejavnosti v okviru posamezne operacije so:
Sklop projekti:
– pridobivanje novih znanj, spretnosti in veščin pripadnikov romske skupnosti, skozi usposabljanje ter aktivno sodelovanje z drugimi sodelujočimi pri nastajanju kulturnega dogodka/programa;
– pridobivanje novih znanj, spretnosti in veščin pripadnikov romske skupnosti skozi aktivno sodelovanje in usposabljanje vodij projektov in članov ožje projektne skupine za izvajanje operacije;
– zaposlitev enega (1) pripadnika romske skupnosti kot »vodja projekta« v romski organizaciji za čas trajanja operacije (upravičena ena zaposlitev pri prijavitelju za polni delovni čas, za najmanj 12 mesecev);
– obvezno sodelovanje »vodje projekta« ter članov ožje projektne skupine s projektno pisarno pri zagotavljanju podpornega okolja in pri nudenju tehnične pomoči.
Sklop projektna pisarna:
– zaposlitev »koordinator I« za čas trajanja operacije (upravičena ena zaposlitev pri prijavitelju za polni delovni čas, za najmanj 14 mesecev);
– zaposlitev »koordinator II«, ko je v sklopu projekti razdeljenih več kot 50 % razpisanih sredstev (za največ 1620 ur oziroma 28.026 EUR);
– izvajanje nalog projektne pisarne in oblikovanje podpornega okolja, za sodelovanje in nudenje pomoči izbranim romskim organizacijam iz sklopa projekti;
– izvajanje usposabljanj za opolnomočenje zaposlenih vodij projektov in članov ožje projektne skupine iz sklopa projekti za samostojno izvedbo pogodbeno dogovorjenih aktivnosti.
Pridobivanje novih znanj, spretnosti in veščin bo potekalo skozi usposabljanje pripadnikov romske skupnosti in aktivnega sodelovanje z drugimi sodelujočimi pri nastajanju kulturnega dogodka/programa ter usposabljanja vodij projektov in članov ožje projektne skupine. Usposabljanja morajo obsegati najmanj 40 ur in biti zastavljena tako, da lahko pridobljena znanja, spretnosti in veščine udeleženci preizkusijo in uporabijo v ustvarjalnem procesu nastajanja kulturnega dogodka/programa ter vodje projektov in člani ožje projektne skupine pri izvajanju operacije.
Udeleženec usposabljanj po tem javnem razpisu je oseba iz ciljne skupine – pripadnik romske skupnosti, ki se usposablja skozi sodelovanje v aktivnostih in je ob vstopu v operacijo dopolnil 15 let ter je v aktivnosti operacije vključen najmanj 40 ur. Na osnovi evidence prisotnosti prejme potrdilo o udeležbi na usposabljanju. Za uspešno izvedbo operacije v okviru sklopa projekti se mora usposabljanj udeležiti najmanj 23 udeležencev, v okviru sklopa projektna pisarna pa zaposleni vodje projekta in člani ožje projektne skupine iz sklopa projekti.
Udeleženci pomenijo osebe, ki so neposredno upravičene do ukrepa, ki se izvaja na pravni podlagi EU Uredbe ESS, ki so lahko identificirane, od katerih se lahko zahteva, da navedejo svoje značilnosti in za katere se namenijo specifični izdatki.
Projektna pisarna mora izvajati usposabljanja za zaposlene vodje projektov in člane ožje projektne skupine iz sklopa projekti ter mentorstvo in svetovanje za zaposlene vodje projektov s področja sklepanja pogodb, avtorskih zadev, poročanja ministrstvu, oddaje zahtevkov, uporabe informacijskega sistema eMA2, informiranja in obveščanja idr.
Operacije sklopa projekti se bodo izvajale v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in v kohezijski regiji Zahodna Slovenija, operacija sklopa projektna pisarna pa zgolj v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija. Kohezijska regija2 se določa glede na sedež prijavitelja in izvajanje aktivnosti v okviru operacij. Sredstva niso prenosljiva med kohezijskima regijama.
2 Slovenija je razdeljena na dve kohezijski regiji, in sicer na bolj razvito kohezijsko regijo Zahodna Slovenija (v nadaljevanju KRZS) ter manj razvito kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija (v nadaljevanju KRVS). KRZS sestavljajo 4 statistične regije (osrednjeslovenska, gorenjska, goriška in obalno-kraška). KRVS sestavlja 8 statističnih regij (pomurska, podravska, koroška, savinjska, zasavska, spodnjeposavska, jugovzhodna Slovenija in notranjsko-kraška). Delitev je dostopna na strani: https://www.gov.si/teme/kohezijski-regiji-v-sloveniji/.
Po zaključku aktivnosti mora projektna pisarna izvesti predstavitev rezultatov za širšo javnost, na projektih je izvedba predstavitve zaželena.
Operacija v okviru tega javnega razpisa pomeni projekt.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Pogoji (zahteve), ki jih mora izpolnjevati prijavitelj za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev:
Sklop projekti:
Pogoji
Dokazilo
1.
Je organizacija s sedežem v Republiki Sloveniji.
– kopija temeljnega akta ali drugega ustreznega pravnega akta; 
– preverljivo iz javno dostopnih evidenc (AJPES);
2.
Je nevladna organizacija pripadnikov romske skupnosti, ki je na dan prijave registrirana vsaj eno leto (šteje se datum izdaje odločbe pristojne upravne enote) in je organizirana kot društvo ali zveza društev. 
– kopija temeljnega akta ali drugega ustreznega pravnega akta; 
– preverljivo iz javno dostopnih evidenc (AJPES);
3.
Ima v temeljnem aktu ali drugem ustreznem pravnem aktu opredeljeno delovanje na področju kulturnih dejavnosti v Sloveniji in združevanje pripadnikov romske skupnosti.
– kopija temeljnega akta ali drugega ustreznega pravnega akta; 
– preverljivo iz javno dostopnih evidenc (AJPES);
4.
Prijavlja samo eno operacijo. Če bo prijavitelj predložil več vlog, bo upoštevana tista, ki bo na ministrstvu evidentirana kot prvo prispela.
– preverljivo iz evidenc Ministrstva za kulturo
5.
Sedež prijavitelja in izvajanje aktivnosti morata biti v isti kohezijski regiji.
– prijavni obrazec operacije
6.
Prijavlja aktivnosti operacije, ki se bodo začele izvajati v letu 2025 in se bodo zaključile najkasneje 1. 6. 2027.
– prijavni obrazec operacije
7.
Bo izvedel operacijo izključno za pripadnike romske skupnosti kot ciljno skupino (po tem javnem razpisu).
– prijavni obrazec operacije
Sklop projektna pisarna:
Pogoji
Dokazilo
1.
Je organizacija s sedežem v Republiki Sloveniji.
– kopija temeljnega akta ali drugega ustreznega pravnega akta; 
– preverljivo iz javno dostopnih evidenc (AJPES);
2.
Je nepridobitna oseba zasebnega prava ustanovljena kot društvo, zveza društev, zasebni zavod, ustanova ali druga nevladna organizacija. 
– kopija temeljnega akta ali drugega ustreznega pravnega akta; 
– preverljivo iz javno dostopnih evidenc (AJPES); 
3
Sedež prijavitelja je v vzhodni kohezijski regiji (KRVS).
– prijavni obrazec operacije
4.
Pri delu s pripadniki romske skupnosti ima vsaj 5 let izkušenj.
– prijavni obrazec operacije
5.
Prijavitelj izkazuje poznavanje informacijskega sistema za samostojno izvajanje procesov v okviru načrtovanja črpanja evropskih kohezijskih sredstev (eMA, eMA2 …)
– prijavni obrazec operacije
6.
Prijavlja samo eno operacijo. Če bo prijavitelj predložil več vlog, bo upoštevana tista, ki bo na ministrstvu evidentirana kot prvo prispela.
– preverljivo iz evidenc Ministrstva za kulturo
7.
Prijavlja aktivnosti operacije, ki se bodo začele izvajati v letu 2025 in se bodo zaključile najkasneje 1. 6. 2027.
– prijavni obrazec operacije
8.
Bo izvedel operacijo projektne pisarne kot podporno okolje in tehnično pomoč za izbrane projekte.
– prijavni obrazec operacije
Prijavitelj mora predpisane pogoje dokazati s predložitvijo ustreznih obrazcev in dokazil (prilog), v skladu z navodili iz razpisne dokumentacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev katerega koli prijavitelja lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Vloga, ki ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
4. Merila za izbor prejemnikov sredstev, ki izpolnjujejo pogoje
4.1. Ugotavljanje upravičenosti
Če je vsaj eden od pogojev upravičenosti ovrednoten z NE, komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija) vlogo izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje.
Sklop projekti:
Pogoji upravičenosti (izločitvena merila na ravni operacije)
1. Operacija predvideva pripravo in izvedbo kulturnega dogodka/programa.
2. Operacija predvideva usposabljanje članov romskega društva skozi aktivno sodelovanje in vključenost v soustvarjanje vsebin kulturnega dogodka/programa.
3. Operacija mora vključevati eno zaposlitev pripadnika romske skupnosti pri prijavitelju v vlogi »vodje projekta«, za polni delovni čas, za najmanj 12 mesecev.
Sklop projektna pisarna:
Pogoji upravičenosti (izločitvena merila na ravni operacije)
1. Operacija omogoča podporno okolje in tehnično pomoč za izbrane projekte. 
2. Operacija mora vključevati zaposlitev pri prijavitelju v vlogi »koordinator I« za polni delovni čas, za najmanj 14 mesecev in »koordinator II«, za največ 1620 ur. 
4.2. Merila za ocenjevanje
Strokovna komisija bo pravočasno prispele in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje, določene v javnem razpisu, ocenila v okviru naslednje ocenjevalne lestvice, razen če je pri posameznem merilu navedeno drugače:
Opis ocene
točke
nejasno, neskladno, neustrezno, nesprejemljivo
0
pogojno sprejemljivo, slabo
1, 2
sprejemljivo
3, 4
delno ustrezno
5, 6
ustrezno
7, 8
povsem ustrezno
9, 10
Ocenjevalci vlog bodo pri posameznem podmerilu dodelili od 0 do 10 točk.
Sklop projekti:
Merilo
1 Ustreznost operacije
Število možnih točk
1.1 Nameni in cilji operacije so jasno in kvalitetno opredeljeni in usklajeni z namenom in cilji javnega razpisa. (prijavni obr., tč. 3A)
10
1.2 Potrebe organizacije so jasno opredeljene. (prijavni obr., tč. 3B) 
10
1.3 Pripadniki ciljne skupine (ožja projektna skupina, udeleženci) so primerno vključeni v izvajanje aktivnosti operacije. (prijavni obr., tč. 3B in 3D)
10
2 Izvedljivost operacije 
Število možnih točk
2.1 Načrtovane aktivnosti so skladne z upravičenimi dejavnostmi in terminskim obdobjem izvajanja operacije. (prijavni obr., tč. 3D) 
10
2.2 Prijavljen kulturni dogodek/program je kakovostno zasnovan (izvirnost idej in pristopov, doprinos k razvoju področja idr.). (prijavni obr., tč. 3D)
10
2.3 Načrtovane aktivnosti informiranja in komuniciranja o operaciji bodo dosegle posameznike iz ciljne skupine in širšo zainteresirano javnost. Izvedena bo zaključna predstavitev rezultatov operacije. (prijavni obr., tč. 3E)
10
3 Usposobljenost prijaviteljev za izvedbo operacije 
Število možnih točk
3.1 Prijavitelj ima izkušnje pri izvajanju kulturnih projektov (vsaj 2 kulturna projekta za izvedbo kulturnega dogodka/programa v zadnjih petih letih). (prijavni obr., tč. 4).
10
4 Trajnost predvidenih rezultatov
Število možnih točk
4.1 Kratkoročni učinek je s predvidenimi aktivnostmi/usposabljanji dosežen. Rezultati operacije pa so kratkoročno oziroma dolgoročno pomembni za delovanje organizacije in za večjo socialno vključenost ter zaposljivost pripadnikov ciljne skupine na področju kulture. (prijavni obr., tč. 3C)
10
5 Specifični kriterij 
Število možnih točk
5.1 Operacija prispeva k spodbujanju načel enakosti, vključenosti in nediskriminaciji (enakih možnosti žensk in moških). (prijavni obr., tč. 3F)
10
5.2 Predvidena je vključitev aktivnosti operacije v javno kulturno infrastrukturo, večgeneracijske centre, večnamenske romske centre ipd. (prijavni obr., tč. 3G)
10
Sklop projektna pisarna:
Merilo
1 Ustreznost operacije
Število možnih točk
1.1 Namen in cilji projektne pisarne so jasno in kvalitetno opredeljeni in usklajeni z namenom in cilji javnega razpisa. (prijavni obr., tč. 3A)
10
1.2 Načrtovane aktivnosti omogočajo podporno okolje in tehnično pomoč za kulturne projekte iz sklopa projekti. (prijavni obr., tč. 3B)
10
1.3 Aktivnosti projektne pisarne zagotavljajo vključenost in usposabljanje zaposlenih vodij projektov in članov ožje projektne skupine iz sklopa projekti. (prijavni obr., tč. 3B)
10
2 Izvedljivost operacije 
Število možnih točk
2.1 Delovni načrt operacije je primerno strukturiran in izvedljiv. Načrtovane aktivnosti ustrezajo ciljem operacije in so medsebojno povezane. (prijavni obr., tč. 3A in 3D)
10
2.2 Predlagane aktivnosti so jasno opredeljene, usklajene in ustrezno razdelane za doseganje predvidenih učinkov in rezultatov. (prijavni obr., tč. 3D)
10
2.3 Načrtovane aktivnosti informiranja in komuniciranja o operaciji bodo dosegle posameznike iz ciljne skupine in širšo zainteresirano javnost. Izvedena bo zaključna predstavitev rezultatov operacije. (prijavni obr., tč. 3E)
10
3 Usposobljenost prijaviteljev za izvedbo operacije 
Število možnih točk
3.1 Prijavitelj ima delovne izkušnje s pripadniki romske skupnosti (vsaj 5 let) in iz poznavanja informacijskega sistema eMA in eMA2 (vsaj 2 operaciji). (prijavni obr., tč. 4A in 4B).
10
4 Trajnost predvidenih rezultatov
Število možnih točk
4.1 Učinki aktivnosti operacije so kratkoročno pomembni za zaposlene vodje projektov in člane ožje projektne skupine iz sklopa projekti, njihovo socialno vključenost in zaposljivost. (prijavni obr., tč. 3C)
10
4.2 Rezultati operacije so širše uporabni in prenosljivi. (prijavni obr., tč. 3C)
10
5 Specifični kriterij 
Število možnih točk
5.1 Operacija prispeva k spodbujanju načel enakosti, vključenosti in nediskriminacije (enakih možnosti žensk in moških). (prijavni obr., tč. 3F)
10
Najvišje možno število doseženih točk je 100. V predlog za sofinanciranje bodo uvrščene vloge, ki bodo na podlagi ocenjevanja v skupnem seštevku dosegle najmanj 60 točk.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za oba sklopa skupaj znaša največ do 500.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih proračunskih letih:
2025
2026
2027
SKUPAJ
PP 230626, ESO4.8 – Socialna vključenost na področju kulture ESS 21-27-V-EU
114.750,00
229.500,00
38.250,00
382.500,00
PP 230627, ESO4.8 – Socialna vključenost na področju kulture ESS 21-27-V-SLO 
20.250,00
40.500,00
6.750,00
67.500,00
PP 230628, ESO4.8 – Socialna vključenost na področju kulture ESS 21-27-Z-EU 
6.000,00
12.000,00
2.000,00
20.000,00
PP 230629, ESO4.8 – Socialna vključenost na področju kulture ESS 21-27-Z-SLO 
9.000,00
18.000,00
3.000,00
30.000,00
SKUPAJ 
150.000
300.000
50.000
500.000
Drugi viri
SKUPAJ 
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike je na vzhodu 85:15 in na zahodu 40:60.
Delež prispevka Evropske unije v celotnih upravičenih javnih izdatkih je na vzhodu 85 % in na zahodu 40 %.
Operacije bodo sofinancirane v višini do 100 % upravičenih stroškov. Morebitne upravičene stroške nad to višino (četudi povezane z izvajanjem operacije) in neupravičene stroške krije upravičenec sam.
Upravičenec je lahko skladno z zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije, upravičen do izplačila predplačila. Ta zakon določa upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila, ki je možno največ v višini, kot je v prihodnjem obdobju 180 dni dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati 30 % predvidenih pogodbenih obveznosti.
Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec je v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek za izplačilo ali več zahtevkov za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila v roku najkasneje 180 dni po prejemu predplačila. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje 180 dni. Prejemnik sredstev do nadaljnjih predplačil ne bo več upravičen, če ne bo posredoval zahtevka za izplačilo z dokazili v roku 180 dni.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
6. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis obsega naslednje dokumente:
– Javni razpis za izbor operacij »Povezani s kulturo« (JR–Povezani s kulturo),
– prijavni obrazec z izjavami (za sklop projekti in sklop projektna pisarna),
– vzorec pogodbe o sofinanciranju (za sklop projekti in sklop projektna pisarna) in
– priloga – označba vloge.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce ter dokazila:
– prijavni obrazec z izjavami za sklop projekti ali
– prijavni obrazec z izjavami za sklop projektna pisarna.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa po uradni dolžnosti pridobi dokazila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge pa lahko prijavitelj navedena potrdila iz uradnih evidenc priloži sam:
– fotokopijo overjenega ustanovnega ali drugega ustreznega pravnega akta prijavitelja.
Prijavni obrazec z izjavami mora prijavitelj predložiti tudi na e-nosilcu podatkov (USB podatkovni ključ, ki se po končanem postopku prijavitelju ne vrača), in sicer v obliki, ki omogoča spreminjanje (Word format).
V primeru, da je podpisnik prijavnih obrazcev pooblaščena oseba za podpis, je potrebno vlogi priložiti veljavno pooblastilo.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev): ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške (datum izdaje računa oziroma verodostojne listine), nastale od datuma izdaje sklepa o izboru do 1. 6. 2027. Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma izdaje sklepa o izboru do 8. 6. 2027. Obdobje upravičenosti javnih izdatkov (izplačil iz proračuna) je od datuma izdaje sklepa o izboru do 30. 11. 2027.
8. Upravičeni stroški in način financiranja
Uporaba poenostavljenih oblik stroškov temelji na členu 53(1)(b), (c) in (d) ter členu 54(b) Uredbe (EU) 2021/1060 in je obvezna za operacije pod 200.000,00 EUR v skladu s 53. členom (2) navedene uredbe. Metodologiji za določitev stroškov na enoto in pavšalnih zneskov sta bili pripravljeni skladno s 53(3)(a) členom navedene uredbe.
V okviru sklopa projekti znaša skupna vrednost posameznega projekta 50.000,00 EUR. Z Metodologijo št. 5440-7/2024-3340-3 z dne 30. 7. 2025 so določene tri poenostavljene oblike stroškov, in sicer:
– strošek na enoto za plačilo stroškov zaposlitve vodje projekta;
– financiranje po pavšalni stopnji za posredne stroške projekta ter
– pavšalni znesek za izvedbo projekta.
Namen dejavnosti
Upravičeni stroški
Višina stroška
Šifra
Zaposlitev vodje projekta 
Strošek na enoto 
2.480 evrov na mesec za največ 12 mesecev
(SE vodja projekta)
Posredni stroški 
Pavšalna stopnja
15 % od SE vodja projekta
4.PS
Stroški izvedbe projekta in ostali stroški 
Pavšalni znesek
15.776 EUR v 5 obrokih
PZ
V okviru sklopa projektna pisarna znaša skupna vrednost operacije 60.760,00 EUR ali do 99.996,40 EUR v kolikor je v sklopu projekti razdeljenih več kot 50 % razpisanih sredstev. Z Metodologijo št. 5440-7/2024-3340-4 z dne 30. 7. 2025 so določene tri poenostavljene oblike stroškov, in sicer:
– strošek na enoto za plačilo stroškov zaposlitve koordinatorja I;
– strošek na enoto za plačilo stroškov zaposlitve koordinatorja II ter
– financiranje po pavšalni stopnji za plačilo stroškov izvedbe projekta.
Namen dejavnosti
Upravičeni stroški
Višina stroška
Šifra
Zaposlitev koordinatorja I
Strošek na enoto 
SE koordinator I
3.100 EUR na mesec za največ 14 mesecev
(SE koordinator I)
Zaposlitev koordinatorja II
Strošek na enoto 
SE koordinator II
17,30 EUR 
na uro za največ 1620 ur
(SE koordinator II)
Stroški izvedbe projekta in ostali stroški
Pavšalna stopnja financiranja
40 % od 
SE koordinator I in 
SE koordinator II
PRS
8.1 Upravičeni stroški sklopa projekti
8.1.1 Strošek na enoto za plačilo stroškov zaposlitve vodje projekta (SE vodja projekta)
V okviru javnega razpisa je določena višina stroška na enoto za plačilo stroškov zaposlitve vodje projekta, pripadnika romske skupnosti, ki bo zaposlen pri upravičencu na projektu za poln delovni čas za čas trajanja zaposlitve 12 mesecev. Polni delovni čas pomeni osem ur na dan, pet dni v tednu, kar v povprečju znese 174 ur v mesecu.
Enoto predstavlja mesečna postavka stroška plač in povračil stroškov v zvezi z delom ene osebe kot vodje projekta in zajema: bruto II. plačo, stroške prevoza na delo in iz dela, regres za prehrano in letni regres. Končna vrednost SE vodja projekta za plačilo enomesečne zaposlitve vodje projekta pri upravičencu znaša 2.480 EUR na mesec. Upravičenec lahko uveljavlja največ 12 enot SE vodja projekta.
Dokazila za uveljavljanje SE vodja projekta so:
– pogodba o zaposlitvi pripadnika romske skupnosti za polni delovni čas za obdobje 12 mesecev, dodatek (aneks) k pogodbi o zaposlitvi oziroma druga ustrezna pravna podlaga, s katero je oseba razporejena na delo na operaciji (le ob prvem uveljavljanju stroška ter ob vsaki morebitni spremembi);
– mesečno poročilo, iz katerega bo razvidno opravljeno delo na operaciji v obsegu redne mesečne delovne obveznosti zaposlenega;
– dokazilo o plačilu (izpis iz TRR o plačilu plače in drugih stroškov dela za zaposleno osebo).
8.1.2 Financiranje po pavšalni stopnji za posredne stroške projekta
Za plačilo posrednih stroškov projekta je določena stopnja 15 % od stroška SE vodja razpisa in se obračunajo samodejno preko IS eMA2 ob uveljavljanju stroškov SE vodja projekta.
Posredni stroški so stroški, ki so povezani z neposrednimi aktivnostmi operacije. Primeri upravičenih posrednih stroškov so: stroški električne energije; stroški porabe kuriv in stroški ogrevanja; stroški vode in komunalnih storitev; stroški odvoza smeti; stroški telefona in elektronske pošte; stroški poštnin in kurirskih storitev; amortizacija osnovnih sredstev, ki ni izključno vezana na operacijo; stroški potrošnega materiala (pisarniški material, čistilni material, posebni material) in drobnega inventarja, ki se uporablja na operaciji; stroški režije in administracije; stroški računovodskih storitev; stroški tekočega vzdrževanja; stroški najema nepremičnin in opreme za delo zaposlenih ipd.
Za uveljavljanje posrednega stroška upravičencu ni treba prilagati dokazil.
8.1.3 Pavšalni znesek za izvedbo projekta
Za izvedbo aktivnosti kulturnega projekta, v katere bo vključenih najmanj 23 udeležencev, bodo upravičencu povrnjeni stroški na podlagi vnaprej določenega pavšalnega zneska v skupni višini 15.776 EUR, in sicer v obrokih po predloženih dokazilih o izvedenih določenih aktivnostih in rezultatih projekta:
Obrok
Višina obroka
Mejnik
1. obrok
2.500 EUR
izvedenih 10 ur delavnic za udeležence
2. obrok
2.500 EUR
izvedenih nadaljnjih 10 ur delavnic za udeležence
3. obrok
2.500 EUR
izvedenih nadaljnjih 10 ur delavnic za udeležence
4. obrok
2.500 EUR
izvedenih nadaljnjih 10 ur delavnic za udeležence
5. obrok
5.776 EUR
delavnic se je udeležilo najmanj 23 udeležencev
V pavšalni znesek za izvedbo projekta so vključeni stroški za izvedbo projekta, ki niso vključeni v SE vodja projekta in v pavšalno stopnjo za posredne stroške, torej sem spadajo stroški za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev, investicije v neopredmetena sredstva, stroški plač, ki niso vključeni v SE, stroški za službena potovanja, stroški informiranja in komuniciranja, nepovračljiv davek na dodano vrednost, stroški storitev zunanjih izvajalcev ter morebitni drugi upravičeni stroški projekta.
Dokazilo o tem, da se je delavnic udeležilo najmanj 23 udeležencev, je poročilo upravičenca in priložene liste prisotnosti na delavnicah. V kolikor upravičenec ne predloži ustreznih dokazil o vključenosti najmanj 40 ur v aktivnosti sklopa projekti za vsaj 23 udeležencev, se sredstva štejejo kot nenamenska poraba sredstev in je upravičenec dolžan vsa že izplačana sredstva vrniti v celoti.
8.2 Upravičeni stroški sklopa projektna pisarna
8.2.1 Strošek na enoto za plačilo stroškov zaposlitve koordinatorja I (SE koordinator I)
Za plačilo upravičenih stroškov plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom koordinatorja I se bo uporabljala poenostavljena oblika plačila upravičenih stroškov, in sicer strošek na enoto SE koordinator I. Koordinator I bo zaposlen pri upravičencu za poln delovni čas. Upravičenec lahko uveljavlja stroške zaposlitve koordinatorja I za največ 14 mesecev.
Enoto predstavlja mesečna postavka stroška plač in povračil stroškov v zvezi z delom ene osebe kot vodje projekta in zajema: bruto II. plačo, stroške prevoza na delo in iz dela, regres za prehrano in letni regres. Končna vrednost SE koordinator I za plačilo enomesečne zaposlitve pri upravičencu znaša 3.100 EUR na mesec in se lahko uveljavlja za največ 14 plač.
Dokazila za uveljavljanje SE koordinator I so:
– pogodba o zaposlitvi za polni delovni čas za obdobje 14 mesecev, dodatek (aneks) k pogodbi o zaposlitvi oziroma druga ustrezna pravna podlaga, s katero je oseba razporejena na delo na operaciji (le ob prvem uveljavljanju stroška ter ob vsaki morebitni spremembi);
– mesečno poročilo, iz katerega bo razvidno opravljeno delo na operaciji v obsegu redne mesečne delovne obveznosti zaposlenega.
8.2.2 Strošek na enoto za plačilo stroškov zaposlitve koordinatorja II (SE koordinator II)
Strošek zaposlitve koordinatorja II je upravičen zgolj v primeru, ko je v sklopu projekti razdeljenih več kot 50 % razpisanih sredstev.
Za plačilo upravičenih stroškov plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom koordinatorja II se bo uporabljala poenostavljena oblika plačila upravičenih stroškov, in sicer strošek na enoto SE koordinator II. Koordinator II bo zaposlen pri upravičencu. Upravičenec lahko uveljavlja stroške zaposlitve koordinatorja II v obsegu največ 1620 ur.
Enoto predstavlja urna postavka stroška plač in povračil stroškov v zvezi z delom ene osebe kot koordinatorja II in zajema: bruto II. plačo, stroške prevoza na delo in iz dela, regres za prehrano in letni regres. Končna vrednost SE koordinator II za plačilo urne zaposlitve pri upravičencu znaša 17,30 EUR na uro.
Dokazila za uveljavljanje SE koordinator II so:
– pogodba o zaposlitvi, dodatek (aneks) k pogodbi o zaposlitvi oziroma druga ustrezna pravna podlaga, s katero je oseba razporejena na delo na operaciji (le ob prvem uveljavljanju stroška ter ob vsaki morebitni spremembi);
– mesečno poročilo, iz katerega bo razvidno opravljeno delo na operaciji;
– dokazilo o plačilu (izpis iz TRR o plačilu plače in drugih stroškov dela za zaposleno osebo).
8.2.3 Financiranje po pavšalni stopnji za plačilo stroškov izvedbe projekta
Za financiranje preostalih upravičenih stroškov operacije je določena pavšalna stopnja v višini do 40 % upravičenih stroškov zaposlitve koordinatorja I in koordinatorja II.
V to kategorijo stroškov spadajo vsi ostali stroški, potrebni za izvedbo projektne pisarne, torej stroški za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev, investicije v neopredmetena sredstva, stroški plač, ki niso vključeni v SE, stroški za službena potovanja, posredni stroški, stroški informiranja in komuniciranja, nepovračljiv davek na dodano vrednost, stroški storitev zunanjih izvajalcev ter morebitni drugi upravičeni stroški projekta.
Upravičenec bo ob uveljavljanju stroška predložil liste prisotnosti ali poročila o izvedenih delavnicah za zaposlene vodje projekta in člane projektnih skupin ter dokazila o izvedbi informiranja in obveščanja javnosti.
8.3 Neupravičeni stroški
Neupravičeni stroški so med drugimi tudi:
– obresti na dolgove, pogodbene kazni in kazni iz naslova izgubljenih tožb;
– nakup infrastrukture, nepremičnin in zemljišč;
– jubilejne nagrade, zavarovalne premije;
– letne stimulacije, bonitete in solidarnostne pomoči;
– nakup rabljene opreme;
– stroški, če presegajo postavljene omejitve javnega razpisa;
– sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb z zaposlenimi upravičenca ter z osebami, ki pri upravičencu delujejo kot zakoniti zastopnik, člani organov upravljanja ali nadzora;
– stroški, ki so že vključeni v poenostavljeno obliko stroškov.
Strošek je neupravičen, če je:
– zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali
– zakoniti zastopnik upravičenca, član organa upravljanja ali nadzora ali njegov družinski član:
– udeležen kot zakoniti zastopnik, član organa upravljanja ali nadzora zunanjega izvajalca ali 
– neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot petindvajset odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu zunanjega izvajalca. 
Neupravičeni stroški niso predmet sofinanciranja in jih krije upravičenec sam.
8.4 Druga določila vezana na stroške
Morebitni stroški zaposlitve, ki so zakonsko določeni, predhodni zdravniški pregled pred zaposlitvijo in odpravnina v primeru prenehanja pogodbe o zaposlitvi za določen čas se uveljavljajo v sklopu stroška za izvedbo projekta. Preostale morebitne stroške do pokritja celotnih stroškov zaposlitve krije upravičenec.
Upravičeno območje izvajanja aktivnosti v okviru tega javnega razpisa je območje Republike Slovenije oziroma ista kohezijska regija kot sedež upravičenca.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedeni v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/) in so jih prijavitelji dolžni dosledno upoštevati.
Z izbranimi prijavitelji na javni razpis bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis. Vzorec pogodbe in navodila, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, so sestavni del razpisne dokumentacije.
9. Opredeljeni kazalniki učinka in rezultata
Naziv kazalnika učinka
Merska enota
Cilj (2029)
EECO04 – Neaktivni
osebe
200
Naziv kazalnika rezultata
Merska enota
Cilj (2029)
EECR02 – Udeleženci, ki so po zaključku sodelovanja vključeni v izobraževanje ali usposabljanje
osebe 
20 (10 % kazalnika učinka)
10. Zahteve glede komuniciranja in prepoznavnosti: upravičenec bo moral glede komuniciranja in prepoznavnosti upoštevati 50. čl. Uredbe 2021/1060/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159) z vsemi spremembami (v nadaljevanju Uredbe (EU) št. 2021/1060) in Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/).
11. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo v ločenem računovodstvu, po stroškovnih mestih, tako da bo zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev.
12. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji posredniškemu telesu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, pristojnih organov Republike Slovenije in s strani pristojnih organov Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen. V izjemnih primerih se lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
13. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z vsakokratno veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Zakon o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS). Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih upravičenci posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
Upravičenec se strinja, da se bodo podatki o operaciji, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, lahko objavljali. Slednje vključuje predvsem tudi dejstvo, da bo upravičenec vključen v seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv operacije, regijo upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
14. Zahteve glede spremljanja prihodkov operacije: upravičenec bo moral dokumentirano spremljati in prikazovati prihodke operacije. Če se bodo pri izvajanju operacije ustvarili prihodki, bo treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
15. Zahteve glede spremljanja ciljev in kazalnikov operacije: upravičenec bo za namen spremljanja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 22., 23., 24., 44., 72., 73. in 74., členom Uredbe 2021/1060/EU, 17. členom Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21) ter Prilogo I navedene uredbe (v nadaljevanju Uredbe (EU) št. 2021/1057) dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta, vključno z osebnimi podatki.
16. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: ni relevantno.
17. Zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU
Upravičenec bo med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, moral zagotoviti spoštovanje temeljnih pravic in skladnost z Listino Evropske unije o temeljnih pravicah, spodbujanje enakosti moških in žensk, vključevanje načela enakosti spolov, vključevanje vidika enakosti spolov, preprečevanje diskriminacije, dostopnosti za invalide, skladno z veljavno zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu s cilji spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno v skladu z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
18. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 16. 9. 2025. Vloge z vsemi obrazci in prilogami morajo v zaprti ovojnici, ovojnica pa označena z »ne odpiraj – prijava na JR–Povezani s kulturo«, ki je del razpisne dokumentacije, prispeti na naslov: Ministrstvo za kulturo, Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana.
Vloga se bo štela za pravočasno, če je bila predložena osebno ali prispela po pošti v glavno pisarno na naslov Ministrstva za kulturo, Maistrova ulica 10, Ljubljana, do v objavi navedenega dne in če je bila do roka oddana na pošti kot priporočena poštna pošiljka.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
19. Pogoji za spremembo javnega razpisa: pred potekom roka za oddajo prijav lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: http://www.mk.gov.si/si/javne_objave/javni_razpisi/.
20. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za vodenje postopka javnega razpisa za izbor operacij, ki jo imenuje ministrica za kulturo ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 19. 9. 2025 ob 10. uri, v prostorih Ministrstva za kulturo, Metelkova ulica 4, Ljubljana (soba 204) in bo javno.
Komisija bo v roku 8 dni od zaključka odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev.
Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
Vloge v nepravilno oziroma neustrezno označeni ovojnici, prepozne in nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev bodo s sklepom zavržene.
Vloge, ki jih niso vložili upravičeni prijavitelji, bodo s sklepom zavržene.
Vloge v sklopu projekti, ki ne bodo upoštevale z javnim razpisom navedene opredelitve kohezijske regije, sedeža prijavitelja in izvajanja aktivnosti usposabljanj na operaciji, obdobja izvajanja operacije in vključenosti pripadnikov romske skupnosti kot ciljne skupine, opredeljene po tem javnem razpisu, bodo zavržene.
Vloge iz sklopa projektna pisarna, ki ne bodo omogočale podpornega okolja in tehnične pomoči za izbrane kulturne projekte iz sklopa projekti ter ne bodo vključevale zaposlitve pri prijavitelju v vlogi »koordinator I« za polni delovni čas, za najmanj 14 mesecev in »koordinator II«, za največ 1620 ur, bodo zavržene.
Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, kot jih določa 6. točka besedila tega javnega razpisa. Vloga se šteje za popolno tudi, če jo prijavitelj po pozivu v danem roku dopolni.
Zavrnjene bodo vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev upravičenosti, ki bodo dosegle manj kot 60 točk in ki bodo dosegle 60 ali več točk, vendar bodo razpoložljiva sredstva že razdeljena med bolje ocenjene vloge.
Postopek izbire ovrednotenja vlog bo vodila komisija. Ocenjevale se bodo pravočasno prispele in popolne vloge, ki jih bodo predložili upravičeni prijavitelji. Vloge se bodo najprej preverile glede izpolnjevanja pogojev upravičenosti. Vloge, ki ne bodo izpolnjevale pogojev upravičenosti, bodo izločene iz nadaljnjega ocenjevanja. Vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje upravičenosti, pa bodo ocenjene z merili za ocenjevanje. Vse popolne vloge bosta ločeno ocenila dva člana komisije. Če se bosta oceni razlikovali za 10 točk ali manj, se ocena oblikuje na osnovi povprečja obeh ocen. Če se bosta oceni razlikovali za več kot 10 točk, bo vlogo ocenil še tretji ocenjevalec po izboru predsednika komisije. Ocena se bo oblikovala na podlagi povprečja vseh treh ocen.
Za sofinanciranje bodo predlagane operacije, ki bodo dosegle najmanj 60 točk, do porabe razpoložljivih sredstev. Če bo skupna vrednost predlaganih operacij, ki bodo dosegle najmanj 60 točk, presegla razpoložljiva sredstva, bodo imele prednost operacije z višjim številom točk.
Komisija bo na podlagi rezultatov ocenjevanja oblikovala končne ocene in predlog liste operacij za sofinanciranje, ki se bo predložil ministrici. Na podlagi predloga komisije bo ministrica odločila o izboru operacij s sklepi.
Sredstva sklopa projekti se bodo med prijavitelje, ki bodo dosegli najmanj 60 točk, razdelila do porabe sredstev, ki so razpoložljiva za posamezno regijo.
Kohezijska regija posameznega prijavitelja se določi glede na sedež in izvajanje aktivnosti operacije.
Komisija bo izmed vlog v sklopu projekti, ki bodo dosegle enako število točk znotraj posamezne regije, dala prednost vlogi, ki bo v predvidene aktivnosti v okviru operacije vključevala večje število udeležencev.
Ministrstvo bo izbrano projektno pisarno obvestilo o višini sredstev glede na število izbranih operacij v sklopu projekti. V kolikor bo za sofinanciranje izbranih operacij do 50 % razpoložljivih sredstev sklopa projekti, bo sklop projektna pisarna upravičen do sredstev v višini do 60.760,00 EUR (zaposlitev koordinatorja I s pavšalno stopnjo financiranja za izvedbo projekta), nad 50 % pa do sredstev v višini do 99.996,40 EUR (zaposlitev koordinatorja II s pavšalno stopnjo financiranja za izvedbo projekta).
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče.
Če se je operacija začela izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred izplačilom prvega rednega zahtevka za izplačilo iz proračuna, ministrstvo izvedlo preverjanje, da se prepriča, ali je bila upoštevana veljavna zakonodaja, pomembna za operacijo, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
21. Rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministrice oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 60 dni od odpiranja vlog. V primeru sklepa o izbiri bo izbrani prijavitelj prejel pisni poziv, da pristopi k podpisu pogodbe. Če se v roku osmih (8) dni ne bo odzval na poziv, se šteje, kot da je umaknil prijavo. Sredstva se lahko dodelijo naslednjemu prijavitelju, ki ima na osnovi ocene prvi možnost prejeti sredstva.
Zoper sklep ministrstva je dopusten upravni spor. Tožba se vloži na Upravno sodišče Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, in sicer v 30 dneh od vročitve sklepa, pisno neposredno pri navedenem sodišču ali priporočeno po pošti. Tožbi v dveh izvodih je potrebno priložiti sklep v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe sofinanciranja projekta z izbranimi prijavitelji.
22. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu, https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kulturo/javne-objave/. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno v glavni pisarni na Ministrstvu za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan med 9. in 14. uro. Za dodatne informacije lahko pokličete 01/400-79-00 ali pišete na elektronski naslov gp.mk@gov.si.
23. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun RS.
Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Ministrstvo v primeru goljufije prekine izplačevanje sredstev in/ali odstopi od pogodbe, upravičenec pa mora v primeru odstopa vrniti prejeta sredstva po tej pogodbi v roku 30 (tridesetih) dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev, ki ga pošlje ministrstvo, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna RS.
24. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, ministrstvo lahko zahteva vračilo neupravičeno prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila v proračun RS in prekinitev pogodbe o sofinanciranju skladno z njenimi določili.
Upravičenec bo moral v primeru ugotovitve nepravilnosti vrniti zahtevana sredstva v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
Ministrstvo za kulturo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti