Uradni list

Številka 59
Uradni list RS, št. 59/2025 z dne 1. 8. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 59/2025 z dne 1. 8. 2025

Kazalo

Ob-2347/25, Stran 2116
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), na podlagi prvega odstavka 5. člena Uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 77/23, 19/24, 52/24, 9/25 in 55/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij), prvega odstavka 16. člena Uredbe o izvajanju intervencije naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov za dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo, ter intervencije kolektivne naložbe v kmetijstvu za skupno pripravo kmetijskih proizvodov za trg in razvoj močnih in odpornih verig vrednosti preskrbe s hrano iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 45/25; v nadaljnjem besedilu: uredba), mnenja o skladnosti sheme de minimis pomoči »Predelava nekmetijskih proizvodov« (št. priglasitve: M001-2399253-2025) Ministrstva za finance, z dne 17. 7 2025, in mnenja o skladnosti sheme državne pomoči »Regionalna shema državnih pomoči – Predelava nekmetijskih proizvodov« (št. sheme: BE01-2399253-2025) Ministrstva za finance, z dne 22. 7. 2025, objavlja
javni razpis 
za podintervencijo naložbe kmetij v okviru intervencije naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov za dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo, za leto 2025 
1. Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa:
Predmet javnega razpisa so naložbe iz 5. člena uredbe.
Razpisana sredstva:
Višina razpisanih nepovratnih sredstev znaša do vključno 5.000.000 eurov. 
Sredstva se zagotavljajo iz proračunskih postavk ministrstva, in sicer: 
– 1.695.000 eurov iz proračunske postavke 221064 Skupni strateški načrt 2023-2027 – EKSRP – EU udeležba, 
– 3.305.000 eurov iz proračunske postavke 221065 Skupni strateški načrt 2023-2027 – EKSRP – slovenska udeležba. 
Delež sredstev iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja znaša 33,9 %, delež sredstev iz proračuna Republike Slovenije pa znaša 66,1 %.
Vrsta javnega razpisa:
Zaprti.
Obdobje vlaganja vlog na javni razpis:
Vložitev vloge na javni razpis poteka od 25. avgusta 2025 do vključno 12. novembra 2025, do 14. ure.
Obdobje upravičenosti stroškov:
V skladu s prvim odstavkom 18. člena uredbe so do podpore upravičeni stroški naložb, ki so nastali po vložitvi vloge na javni razpis do vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, ki se v skladu s petim odstavkom 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij vloži najpozneje v treh letih od datuma vložitve vloge na javni razpis. 
V skladu z drugim odstavkom 18. člena uredbe so do podpore upravičeni tudi splošni stroški iz 9. točke prvega odstavka 17. člena uredbe, ki so nastali od 1. januarja 2023 do vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev. 
Če se podpora dodeli kot regionalna pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: regionalna pomoč), so, ne glede na prejšnji odstavek, upravičeni splošni stroški, ki so nastali po vložitvi vloge na javni razpis.
Informacije o javnem razpisu:
Informacije o javnem razpisu so dostopne na naslednji povezavi: https://skp.si/aktualno/info-tocke.
2. Namen in cilji podintervencije
1. Namen podintervencije naložbe kmetij v okviru intervencije naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov za dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo (v nadaljnjem besedilu: podintervencija) je določen v prvem in drugem odstavku 4. člena uredbe.
2. Cilji podintervencije so določeni v tretjem odstavku 4. člena uredbe.
3. V skladu s 16. točko 2. člena uredbe trženje kmetijskih proizvodov pomeni:
a) imeti proizvode na zalogi ali jih razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na katerikoli drug način dajati na trg, razen prodaje prodajnemu posredniku ali predelovalcu. Prodaja končnemu potrošniku se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se izvaja v ločenih, za to namenjenih prostorih, pri čemer je končni potrošnik opredeljen v 19. točki 2. člena uredbe;
b) degustacijo kmetijskih proizvodov.
3. Predmet podpore in vrsti naložb
1. Predmet podpore so naložbe v predelavo kmetijskih proizvodov iz prvega odstavka 5. člena uredbe oziroma naložbe v trženje kmetijskih proizvodov iz drugega odstavka 5. člena uredbe, pri čemer:
a) je trženje kmetijskih proizvodov določeno v 3. točki prejšnjega poglavja;
b) so stroji za prekladanje materialov v skladu s 5. točko prvega odstavka 5. člena uredbe naslednji stroji za prekladanje materialov iz Pravilnika o katalogu stroškov in njihovih vrednostih na enoto (Uradni list RS, št. 34/24 in 95/24; v nadaljnjem besedilu: pravilnik): dvoriščni nakladalnik, viličar in dvižni plato z ograjo;
c) se upoštevajo pogoji glede združevanja naložb iz tretjega in četrtega odstavka 5. člena uredbe.
2. Vrsti naložb glede na velikost sta določeni v 5. in 6. točki 2. člena uredbe, pri čemer je skupna načrtovana vrednost naložbe določena v 4. točki 2. člena uredbe.
4. Vlagatelj in upravičenec
1. Vlagatelj je določen v drugem odstavku 6. člena uredbe.
2. Upravičenec je določen v četrtem odstavku 6. člena uredbe.
3. V skladu z 8. točko 2. člena uredbe je vlagatelj mladi kmet, če ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje iz drugega do šestega odstavka 5. člena Uredbe o izvajanju intervencij podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov in medgeneracijski prenos znanja iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 88/23, 12/24, 43/24 in 13/25; v nadaljnjem besedilu: uredba o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja), pri čemer se izpolnjevanje pogojev iz 3. ali 4. točke šestega odstavka 5. člena uredbe o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev kmetijskih gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja izkazuje z izjavo nosilca kmetijskega gospodarstva, na katerem je vlagatelj opravljal kmetijsko dejavnost, ki je Priloga 1 razpisne dokumentacije.
5. Pogoji ob vložitvi vloge na javni razpis
5.1 Splošni pogoji
1. Vlagatelj mora ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati pogoje iz 9. člena, pogoje iz prvega in drugega odstavka 10. člena, pogoje iz prvega in tretjega odstavka 11. člena ter pogoje iz 14. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. Poleg pogojev iz prejšnje točke mora vlagatelj izpolnjevati tudi pogoje iz 1. točke 19. člena, pogoj iz prve alineje 2. točke 19. člena, pogoje iz 4. in 5. točke 19. člena ter pogoje iz 21. člena uredbe:
a) poslovni načrt mora biti v skladu s prvim odstavkom 21. člena uredbe izdelan najmanj do 31. 12. 2033;
b) v skladu s tretjim odstavkom 21. člena uredbe se upošteva obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2024 ter standardni rezultati po metodologiji Farm Accountancy Data Network – mreža računovodskih podatkov (v nadaljnjem besedilu: FADN) v skladu s pravilnikom, ki ureja delovanje mreže za zbiranje računovodskih podatkov o dohodkih in poslovanju kmetijskih gospodarstev, ki vodijo kmetijsko knjigovodstvo po metodologiji FADN, za leto 2024.
5.2 Posebni pogoji
Posebni pogoji za dodelitev podpore so določeni v 7. in 20. členu uredbe, pri čemer:
a) mora biti v skladu z 2. točko prvega odstavka 7. člena uredbe zbirna vloga vložena v skladu z Uredbo o izvedbi intervencij kmetijske politike za leto 2024 (Uradni list RS, št. 132/23, 24/24 in 63/24);
b) se vrednost naložbe, ki se uporablja hkrati za namen iz 1. in 2. točke drugega odstavka 4. člena uredbe, v skladu s 3. točko prvega odstavka 7. člena uredbe določi na naslednje načine:
– če gre za naložbo v ureditev objekta, se vrednost naložbe, ki se uporablja za posamezen namen, določi glede na bruto tlorisno površino ali bruto prostornino objekta, ki se uporablja za predelavo v kmetijske proizvode oziroma za predelavo v nekmetijske proizvode,
– če gre za naložbo v nakup opreme za objekt, se vrednost naložbe, ki se uporablja za posamezen namen, določi glede na zmogljivost oziroma nazivno moč opreme, ki se uporablja za predelavo v kmetijske proizvode oziroma za predelavo v nekmetijske proizvode ali bruto tlorisno površino objekta, v katerem je nameščena oprema, ki se uporablja za predelavo v kmetijske proizvode oziroma za predelavo v nekmetijske proizvode.
5.3 Pogoji za dodelitev podpore kot državne pomoči ali pomoči de minimis
1. Če se podpora dodeli kot regionalna pomoč, mora vlagatelj poleg pogojev iz 5.1 in 5.2 poglavja tega javnega razpisa izpolnjevati tudi pogoje iz prvega odstavka 12. člena in pogoje iz 14. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter vlogi na javni razpis priložiti dokazilo »Izjava o izpolnjevanju pogojev za dodelitev regionalne pomoči«, ki je Priloga 2 razpisne dokumentacije.
2. Če se podpora dodeli kot pomoč de minimis, mora vlagatelj poleg pogojev iz 5.1 in 5.2 poglavja tega javnega razpisa izpolnjevati tudi pogoje iz drugega odstavka 12. člena in pogoje iz 14. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter vlogi na javni razpis priložiti dokazilo »Izjava o izpolnjevanju pogojev za dodelitev pomoči de minimis«, ki je Priloga 3 razpisne dokumentacije.
3. Objavo informacij o shemi državne pomoči določa 15. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
6. Upravičeni in neupravičeni stroški
1. Upravičeni stroški so določeni v prvem odstavku 17. člena uredbe, razen v 6. točki prvega odstavka 17. člena uredbe, ter v 19. in 20. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, pri čemer:
– se vlogi na javni razpis priložijo tržno primerljive pisne ponudbe najmanj treh ponudnikov, če se z vlogo na javni razpis uveljavlja vrsta stroška, za katerega v pravilniku ni določena najvišja priznana vrednost, in ne gre za naložbo iz pod b) 1. točke 3. poglavja tega javnega razpisa. Če gre za naložbo iz pod b) 1. točke 3. poglavja tega javnega razpisa, se vlogi na javni razpis priloži ena ponudba;
– se pogoj iz osmega odstavka 19. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij izkazuje z izjavo v vlogi na javni razpis, ki je Priloga 4 razpisne dokumentacije, in z izjavo v zahtevku za izplačilo sredstev, ki je Priloga 5 razpisne dokumentacije.
2. Upravičeni stroški so določeni v pravilniku in navedeni v Seznamu upravičenih stroškov in najvišjih priznanih vrednosti iz Priloge 6 razpisne dokumentacije.
3. Neupravičeni stroški so določeni v drugem odstavku 17. člena uredbe.
7. Merila za ocenjevanje vlog
1. Merila za ocenjevanje vlog na javni razpis so določena v drugem odstavku 8. člena uredbe ter v dokumentu »Merila za izbor operacij v okviru SN 2023-2027«, ki je dostopen na spletni strani: https://skp.si/wp-content/uploads/2025/07/Merila_za_izbor_operacij_SN_2023-2027_EKSRP_8_P.pdf, in so podrobneje opredeljena v tem poglavju.
2. Med vlogami na javni razpis, ki dosežejo vstopni prag 30 % možnega števila točk, ki znaša 35 točk, se v skladu s petim odstavkom 8. člena uredbe izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
3. Ocenjevanje vlog se izvede na podlagi podatkov v vlogi na javni razpis, priloženih prilog ter podatkov iz uradnih evidenc.
4. Podrobnejša merila in točkovnik:
Merila
1.
EKONOMSKI VIDIK NALOŽBE – maksimalno število točk
45
1.1 
INTERNA STOPNJA DONOSNOSTI 
Upošteva se interna stopnja donosnosti (v nadaljnjem besedilu: ISD), ki se določi na podlagi dejanskih knjigovodskih podatkov v skladu s Prilogo 1 uredbe. Pri izračunu ISD se ne upoštevajo morebitno dodeljena sredstva na podlagi tega javnega razpisa. 
ISD znaša:
10
– več kot 2 % do vključno 5 %.
5
– več kot 5 %.
10
1.2
RAZMERJE MED LETNIM PRIHODKOM KMETIJE IN SKUPNO NAČRTOVANO VREDNOSTJO NALOŽBE 
Ocenjuje se razmerje med letnim prihodkom kmetije v letu 2024 in skupno načrtovano vrednostjo naložbe, pri čemer se letni prihodek določi v skladu s Prilogo 1 uredbe. Višje kot je to razmerje, večja je dolgoročna sposobnost vlagatelja izvesti naložbo. 
Razmerje med letnim prihodkom kmetije in skupno načrtovano vrednostjo naložbe znaša:
5
– od vključno 0,5 do vključno 2,
1
– več kot 2 do vključno 4,
3
– več kot 4.
5
1.3
ODOBRENA SREDSTVA IZ NASLOVA PROGRAMA RAZVOJA PODEŽELJA 2014–2020 OZIROMA STRATEŠKEGA NAČRTA 2023–2027 
Ocenjuje se višina odobrenih sredstev kmetiji, katere nosilec ali član je vlagatelj, iz podukrepa podpora za naložbe v predelavo, trženje oziroma razvoj kmetijskih proizvodov v okviru programa, ki ureja razvoj podeželja za obdobje 2014–2020, oziroma na podlagi intervencije naložbe v predelavo in trženje kmetijskih proizvodov za dvig produktivnosti in tehnološki razvoj, vključno z digitalizacijo. 
Kmetiji, katere nosilec ali član je vlagatelj:
5
– so bila odobrena sredstva v višini več kot 100.000 do vključno 150.000 eurov,
1
– so bila odobrena sredstva v višini do vključno 100.000 eurov,
3
– niso bila odobrena finančna sredstva.
5
1.4
VKLJUČENOST V INTERVENCIJO DOBROBIT ŽIVALI 
Točke se dodelijo, če: 
– je bila kmetija, katere nosilec ali član je vlagatelj, vključena v intervencijo dobrobit živali iz Uredbe o intervenciji dobrobit živali iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (Uradni list RS, št. 132/23, 19/24 in 101/24), pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge za leto 2024, in 
– se z vlogo na javni razpis uveljavlja podpora za naložbo v predelavo oziroma trženje mleka oziroma mesa, pri čemer stroški te naložbe znašajo najmanj 10 % upravičenih stroškov celotne naložbe.
5
1.5
VKLJUČENOST V SHEMO KAKOVOSTI 
Točke se dodelijo, če je vlagatelj ali član kmetije ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v shemo kakovosti, povezano z naložbo, za katero se uveljavlja podpora, kar se izkazuje z naslednjimi dokazili: 
– certifikat za shemo kakovosti ekološka pridelava in predelava, izbrana kakovost, višja kakovost, integrirana pridelava, zaščitena geografska označba, zajamčena tradicionalna posebnost, zaščitena označba porekla, 
– odločba o oceni vina z zaščiteno geografsko označbo ali zaščiteno označbo porekla oziroma 
– obvestilo o izpolnjevanju pogojev za neobvezno navedbo kakovosti »gorski proizvod«.
5
Vlagatelj ali član kmetije je ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v shemo kakovosti ekološka pridelava in predelava.
5
Vlagatelj ali član kmetije je ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v eno od naslednjih shem kakovosti: 
– zaščitena geografska označba, 
– zajamčena tradicionalna posebnost, 
– zaščitena označba porekla oziroma 
– neobvezna navedba kakovosti »gorski proizvod«.
4
Vlagatelj ali član kmetije je ob vložitvi vloge na javni razpis vključen v eno od naslednjih shem kakovosti: 
– izbrana kakovost, 
– višja kakovost oziroma 
– integrirana pridelava.
3
1.6
TRŽENJE OZIROMA PREDELAVA EKOLOŠKIH PROIZVODOV
15
Točke se dodelijo, če: 
– se z vlogo na javni razpis uveljavlja podpora za naložbo, ki se izvaja za namen iz 3. točke drugega odstavka 4. člena te uredbe, ali se uveljavlja podpora za naložbo v predelavo grozdja oziroma oljk iz lastne primarne pridelave, ki se izvaja za namen iz 1. oziroma 2. točke drugega odstavka 4. člena uredbe, in ima kmetija, katere nosilec ali član je vlagatelj, ob vložitvi vloge na javni razpis v ekološko pridelavo vključene vse površine kmetijskih zemljišč v uporabi oziroma ima v ekološko rejo vključene vse živali, pri čemer se upoštevajo podatki iz zbirne vloge, vložene v letu 2024 ali 
– se z vlogo na javni razpis uveljavlja podpora za naložbo, ki se izvaja za namen iz 1. oziroma 2. točke drugega odstavka 4. člena uredbe in ima vlagatelj ob vložitvi vloge na javni razpis status »ekološki«, kar je razvidno iz evidence s področja ekološke pridelave in predelave kmetijskih pridelkov in živil iz zakona, ki ureja kmetijstvo (v nadaljnjem besedilu: evidenca s področja ekološke pridelave).
Vključenost kmetijskih zemljišč v uporabi v ekološko pridelavo in vključenost živali v ekološko rejo je razvidna iz evidence s področja ekološke pridelave, pri čemer se upoštevajo podatki, ki jih ministrstvo pošlje Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija) v skladu z uredbo, ki ureja plačila za okoljske in podnebne obveznosti ter naravne ali druge omejitve iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027.
2.
SOCIALNI IN GEOGRAFSKI VIDIK VLAGATELJA – maksimalno število točk
30
2.1
KMETIJA JE NA OMD 
Kmetija, katere nosilec ali član je vlagatelj, je razvrščena v območje z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: območje OMD) v skladu s Pravilnikom o razvrstitvi kmetijskih gospodarstev v območja z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (Uradni list RS, št. 34/23). Ocenjuje se povprečno število točk na hektar, ki jih prejme kmetija, ki je razvrščena v območje OMD, pri čemer se upoštevajo podatki ob vložitvi vloge na javni razpis. Kmetija ima:
10
– do vključno 199 točk,
1
– od 200 do vključno 299 točk,
2
– od 300 do vključno 399 točk,
3
– od 400 do vključno 499 točk,
4
– od 500 do vključno 599 točk,
5
– od 600 do vključno 699 točk,
6
– od 700 do vključno 799 točk,
8
– 800 točk ali več.
10
2.2
IZOBRAZBA VLAGATELJA 
Pri določitvi ravni izobrazbe se upošteva zakon, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij. Kot kmetijski sorodna izobrazba se upoštevajo: 
– agro-živilska (vključno s čebelarstvom), veterinarska, gozdarska in lesarska dejavnost oziroma 
– pridobljen certifikat nacionalne poklicne kvalifikacije IV. ravni zahtevnosti s področja kmetijstva ali s kmetijstvom povezane dejavnosti iz Priloge 2 uredbe o izvajanju intervencije podpora za vzpostavitev gospodarstev mladih kmetov in intervencije medgeneracijski prenos znanja.
4
Vlagatelj ima končano najmanj izobrazbo, pridobljeno po: 
– izobraževalnih programih za pridobitev srednje izobrazbe oziroma srednje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 5. ali 4. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij;
 
1
– izobraževalnih programih za pridobitev srednje poklicne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena v 5. ali 4. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij – velja za kmetijsko in kmetijski sorodno izobrazbo;
2
– študijskem programu prve stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih prve stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven ali najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev višje izobrazbe, sprejetih pred 1. 1. 1994, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 6. raven;
3
– študijskem programu prve stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih prve stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven ali najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev višje izobrazbe, sprejetih pred 1. 1. 1994, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 6. raven – velja za kmetijsko in kmetijski sorodno izobrazbo.
4
2.3
ZAPOSLENA OSEBA OZIROMA OSEBA, KI JE VKLJUČENA V POKOJNINSKO IN INVALIDSKO ZAVAROVANJE IZ NASLOVA OPRAVLJANJA KMETIJSKE DEJAVNOSTI 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo, če bo ob vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev in še neprekinjeno tri leta od vložitve zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev: 
– vlagatelj ali član kmetije, katere nosilec je vlagatelj, vključen v pokojninsko in invalidsko zavarovanje iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti za polni obseg v skladu z zakonom, ki ureja pokojninsko in invalidsko zavarovanje; 
– na kmetiji zavarovana najmanj ena oseba iz delovnega razmerja kot kmetijski delavec za polni delovni čas.
4
2.4
NALOŽBENA PODPORA VLAGATELJICI 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo, če vlogo na javni razpis vloži nosilka kmetije oziroma nosilka dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ki ni nosilka kmetije, in je bila nosilka te kmetije oziroma nosilka dopolnilne dejavnosti že v koledarskem letu 2024.
2.5
VLAGATELJ JE MLADI KMET 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjuje pogoje za mladega kmeta iz 3. točke 4. poglavja tega javnega razpisa.
2.6
OBMEJNA PROBLEMSKA OBMOČJA 
Točke na podlagi tega merila se dodelijo vlagatelju, ki ima sedež v občini, ki je opredeljena kot obmejno problemsko območje v skladu s 4. členom Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24).
3
3.
POVEZOVANJE – maksimalno število točk
10
3.1
VREDNOST PRODANIH KMETIJSKIH OZIROMA NEKMETIJSKIH PROIZVODOV GLEDE NA STANDARDNI PRIHODEK KMETIJE 
Ocenjuje se načrtovani delež vrednosti pogodbene prodaje kmetijskih oziroma nekmetijskih proizvodov glede na standardni prihodek vlagatelja v letu 2024, pri čemer se upošteva: 
– vrednost prodanih kmetijskih oziroma nekmetijskih proizvodov iz dopolnilne dejavnosti, če gre za naložbo, namenjeno opravljanju dopolnilne dejavnosti ali 
– vrednost prodanih kmetijskih proizvodov iz lastne pridelave, če gre za naložbo, ki se izvaja za namen iz 3. točke drugega odstavka 4. člena te uredbe, oziroma vrednost prodanih kmetijskih proizvodov iz predelave grozdja oziroma oljk iz lastne primarne pridelave, če gre za naložbo, ki se izvaja za namen iz 1. oziroma 2. točke drugega odstavka 4. člena te uredbe. 
Načrtovani delež pogodbene prodaje mora vlagatelj doseči tri koledarska leta po vložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev, in se izkazuje z eno ali več pogodbami, ki se priložijo poročilu o izpolnjevanju obveznosti iz 2. točke 12. poglavja tega javnega razpisa. 
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih lastnih kmetijskih oziroma nekmetijskih proizvodov za zahtevne naložbe znaša:
8
– več kot 25 % do vključno 35 %,
4
– več kot 35 % do vključno 50 %,
6
– več kot 50 %. 
Načrtovani delež vrednosti pogodbeno prodanih lastnih kmetijskih oziroma nekmetijskih proizvodov za enostavne naložbe znaša:
8
– več kot 15 % do vključno 20 %,
4
– več kot 20 % do vključno 25 %,
6
– več kot 30 %.
8
3.2
ČLANSTVO VLAGATELJA V SKUPINI PROIZVAJALCEV, ORGANIZACIJI PROIZVAJALCEV ALI ZADRUGI 
Točke se dodelijo, če je vlagatelj ali član kmetije ob vložitvi vloge na javni razpis član zadruge, organizacije proizvajalcev ali skupine proizvajalcev za skupno trženje, priznane v skladu s predpisi, ki urejajo priznanje skupine ali organizacije proizvajalcev.
4.
ZELENI PREHOD – maksimalno število točk 
Točke pri tem merilu se seštevajo do najvišjega števila točk.
30
4.1
OHRANJANJE KULTURNE DEDIŠČINE 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v rekonstrukcijo objekta oziroma naložbo v nakup opreme za objekt, ki je vpisan v register nepremične dediščine v skladu s Pravilnikom o registru kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 66/09).
5
4.2
PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA ZMANJŠANO RABO VODE, PONOVNO RABO ODPADNE VODE OZIROMA RABO METEORNE VODE 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za zmanjšanje rabe vode, ponovno rabo odpadne vode oziroma rabo meteorne vode. 
Naložba v nakup opreme za zmanjšano rabo vode, ponovno rabo odpadne vode oziroma rabo meteorne vode, glede na skupno načrtovano vrednost naložbe, znaša:
5
– več kot 5 % do vključno 7 %,
1
– več kot 7 % do vključno 10 %,
3
– več kot 10 %.
5
4.3
PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA PRIDOBIVANJE ENERGIJE IZ OVE 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za pridobivanje energije iz obnovljivih virov (v nadaljnjem besedilu: OVE), pri čemer se ocenjuje delež povečanja nazivne moči naprav za pridobivanje OVE glede na stanje OVE ob vložitvi vloge na javni razpis. 
Rezultat naložbe bo povečanje OVE za:
9
– več kot 10 % do vključno 20 %,
5
– več kot 20 % do vključno 30 %,
8
– več kot 30 %.
9
4.4 
PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA UČINKOVITO RABO ENERGIJE 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za učinkovito rabo energije. 
Naložba v nakup opreme za učinkovito rabo energije, glede na skupno načrtovano vrednost naložbe, znaša:
5
– več kot 5 % do vključno 7 %,
1
– več kot 7 % do vključno 10 %,
3
– več kot 10 %.
5
4.5
PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA PONOVNO RABO STRANSKIH PROIZVODOV 
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme za ponovno rabo stranskih proizvodov. 
Naložba v nakup opreme za ponovno rabo stranskih proizvodov, glede na skupno načrtovano vrednost naložbe, znaša:
5
– več kot 1 % do vključno 3 %,
1
– več kot 3 % do vključno 5 %,
3
– več kot 5 %.
5
4.6
DAROVANJE PRESEŽKA KMETIJSKIH PROIZVODOV 
Točke se dodelijo vlagatelju, ki bo presežek kmetijskih oziroma nekmetijskih proizvodov daroval posrednikom pri razdeljevanju donirane hrane v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo. Ob zadnjem zahtevku za izplačilo sredstev bo imel vlagatelj sklenjeno pogodbo s humanitarno organizacijo v skladu z zakonom, ki ureja humanitarne organizacije, z invalidsko organizacijo v skladu z zakonom, ki ureja invalidske organizacije, oziroma z javnim zavodom s področja socialnih in varstvenih storitev, ki razdeljujejo donirano hrano upravičencem za prejem donirane hrane.
5
Vlagatelj bo daroval presežek kmetijskih oziroma nekmetijskih proizvodov na podlagi pogodbe s posrednikom pri razdeljevanju donirane hrane, ki jo bo priložil zadnjemu zahtevku za izplačilo sredstev.
5
4.7
PODPORA ZA NALOŽBO V NAKUP OPREME ZA DIGITALIZACIJO PROCESOV 
Upošteva se uporaba digitalnih tehnologij v proizvodnih procesih. Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije: 
– oprema, ki temelji na umetni inteligenci (na primer tehnologija za prepoznavanje predmetov, kot sta računalniški vid ali strojni vid, ki na podlagi slike prepoznata izdelek); 
– roboti ali internet stvari (komunikacija med pametnimi napravami ali sistemi, kot na primer upravljanje porabe energije ali upravljanje logistike). 
Pogoji iz prejšnjega odstavka morajo biti razvidni iz tehnične specifikacije opreme, ki je predmet naložbe, in se priloži vlogi na javni razpis.
3
Z vlogo na javni razpis se uveljavlja podpora za naložbo v nakup opreme, ki omogoča uporabo naprednejše digitalne tehnologije.
3
SKUPAJ točk
115
8. Finančne določbe: finančne določbe so v 9. členu uredbe in v prvi alineji 3. točke prvega odstavka 20.a člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
9. Vloga, postopek za dodelitev sredstev
1. Vlaganje vloge na javni razpis in postopek za dodelitev sredstev sta določena v 6. in 7. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in v 16. členu uredbe.
2. Če imata dve ali več vlog na javni razpis enako število točk in razpisana sredstva ne zadoščajo za odobritev vseh teh vlog v celoti, se v skladu s tretjim odstavkom 16. člena uredbe vloge na javni razpis odobrijo na podlagi ponderiranja meril za izbor vlog, in sicer:
– ekonomski vidik naložbe: 35 %;
– socialni in geografski vidik vlagatelja: 25 %;
– povezovanje: 25 %;
– zeleni prehod: 15 %.
3. Odrek pravici do sredstev je določen v 26. členu uredbe.
4. Vloga za spremembo obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev se vloži v skladu s tretjim odstavkom 7. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
10. Vlaganje zahtevka za izplačilo sredstev
1. Poleg izpolnjevanja splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz 22. in 23. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, mora upravičenec ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolniti tudi pogoje iz 22. člena uredbe, razen pogoja iz 2. točke prvega odstavka 22. člena uredbe.
2. Vložitev zahtevka za izplačilo sredstev določa 21. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
11. Predplačilo: predplačilo določata 24. člen uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in 25. člen uredbe.
12. Obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev
1. Poleg izpolnjevanja splošnih obveznosti upravičenca iz 25. člena uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, mora upravičenec izpolnjevati tudi obveznost iz pod c) 1. točke 23. člena uredbe, obveznost iz pod b) 3. točke 23. člena uredbe, obveznosti iz 4. in 5. točke 23. člena uredbe in obveznosti iz 6. točke 23. člena uredbe, razen obveznosti iz pod d) 6. točke 23. člena uredbe.
2. Upravičenec mora o izpolnjenih obveznostih iz prejšnjega odstavka poročati na obrazcu, ki je Priloga 7 razpisne dokumentacije.
13. Objava podatkov o upravičencih in varstvo osebnih podatkov
1. Javna objava upravičencev je določena v 8. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. V skladu s 13. in 14. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom, UL. L. št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2, so informacije za posameznike, katerih osebne podatke bo obdelovala agencija, objavljene na spletišču agencije.
14. Izvedba kontrol: sistem kontrol je določen v 26. do 32. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ter v 28. členu uredbe.
15. Upravne sankcije in višja sila
1. Upravne sankcije so določene v 33. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij in v 27. členu uredbe.
2. Višja sila ali izjemne okoliščine so določene v 34. členu uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti