Uradni list

Številka 53
Uradni list RS, št. 53/2025 z dne 11. 7. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 53/2025 z dne 11. 7. 2025

Kazalo

Ob-2234/25, Stran 2002
I. javni razpis 
za financiranje aktivnosti za dvig kompetenc s področja podjetništva za obdobje 2025–2029 
Javni razpis se objavlja na podlagi določb:
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/3236 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. decembra 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/1057 in (EU) 2021/1058 v zvezi z regionalno nujno pomočjo za obnovo (RESTORE) (UL L št. 2024/3236 z dne 23. 12. 2024),
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1351 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o upravljanju azila in migracij, spremembi uredb (EU) 2021/1147 in (EU) 2021/1060 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 604/2013 (UL L št. 2024/1315 z dne 22. 5. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU),
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024),
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023),
– Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 2988/95 z dne 18. decembra 1995 o zaščiti finančnih interesov Evropskih skupnosti (UL L 312, z dne 23. 12. 1995, str. 1),
– Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (UL L št. 2024/2590 z dne 26. 9. 2024),
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852),
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1),
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E, 32/25 – ZJU-1),
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23) z vsemi spremembami,
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri, v nadaljnjem besedilu: ZIntPK),
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR),
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, v nadaljnjem besedilu: ZVOP-2),
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. 2021SI16FFPA001, verzija 1.1 z dne 12. 9. 2022, z vsemi spremembami,
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, december 2022 (program EKP), z vsemi spremembami, objavljenega na https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/
– Sklepa Komisije o opredelitvi smernic za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenih na spletni strani: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf ter https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/05/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf,
– Smernic o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006, objavljenih na https://evropskasredstva.si/navodila/,
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 167, 30. 6. 2023, str. 1–90),
– Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023),
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 389 z dne 7. 6. 2016, st. 389),
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov – Uradni list RS, št. 37/08, Mednarodne pogodbe https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32010D0048&rid=1),
– Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17),
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A),
– Sklepa o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (Uradni list RS, št. 93/15, 36/19 in 58/23),
– Programa dela in Finančnega načrta za leto 2025, sprejetega na 50. redni seji sveta agencije, dne 13. 2. 2024, h kateremu je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 22. 2. 2024, št. 302-60/2023/10 ter Spremembe Programa dela in finančnega načrta za leto 2025 ter Programa dela in Finančnega načrt za leto 2026, sprejetega na 42. korespondenčni seji sveta agencije, dne 20. 1. 2025, h katerim je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 3. 2. 2025, št. 302-50/2024/9,
– Zakona o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02, 51/04 – EZ-A in 33/11 – ZEKom-C),
– Priglašene sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024 z dne 6. 3. 2024 in št. sheme: M001-2632616-2024/I z dne 21. 11. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030), oziroma na podlagi vsakokrat veljavne sheme de minimis pomoči,
– Sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v okviru evropske kohezijske politike 2021-2027, sklenjenega med agencijo in ministrstvom dne 19. 9. 2023, z vsemi dodatki in
– Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja, št. 3032-7/2025-1630-6 za »Javni razpis za financiranje aktivnosti za dvig kompetenc podjetništva za obdobje 2025–2029«, z dne 3. 7. 2025.
1. Naziv in sedež posredniškega telesa in izvajalskega organa
Posredniško telo: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
Izvajalsko telo: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: agencija)
2. Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacije delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju: ESS+). Javni razpis za izbor operacije se izvaja v okviru »Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«
– cilj politike 4: »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«,
– prednostne naloge 6: »Znanje in spretnosti ter odzivni trg dela«,
– specifični cilj: »ESO 4.1. Izboljšanje dostopa do zaposlitve in aktivacijski ukrepi za vse iskalce zaposlitve, zlasti mlade, predvsem v okviru izvajanja jamstva za mlade, dolgotrajno brezposelne in prikrajšane skupine na trgu dela, in neaktivne osebe, kot tudi s spodbujanjem samozaposlovanja in socialnega gospodarstva (ESS+)«.
Iz oddane vloge mora biti razvidna skladnost z namenom, predmetom ter ciljem tega javnega razpisa. V kolikor vloga te zahteve ne izpolnjuje, se zavrne.
2.1. Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je preko financiranja aktivnosti za dvig kompetenc s področja podjetništva spodbujati podjetniško aktivnost med ciljno skupino mladih do vključno 29 let in ciljno skupino žensk, izkoristiti njihove zmožnosti, spodbujati inovativnost in ustvarjalnost ter krepiti podjetniške kompetence in tako doseči večjo podjetniško aktivnost med mladimi do vključno 29 let in ženskami.
2.2. Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je vzpostavljeno podporno okolje za krepitev podjetniških kompetenc na področju (samo)zaposlovanja mladih do vključno 29 let in žensk, s katerimi bi pripomogli k doseganju specifičnega cilja ESO 4.1 – Izboljšanje dostopa do zaposlitve in aktivacijski ukrepi za vse iskalce zaposlitve, zlasti mlade, predvsem v okviru izvajanja jamstva za mlade, dolgotrajno brezposelne in prikrajšane skupine na trgu dela, in neaktivne osebe, kot tudi s spodbujanjem samozaposlovanja in socialnega gospodarstva (ESS+).
V podporne aktivnosti v okviru tega razpisa bo vključenih vsaj 1200 potencialnih mladih podjetnikov do vključno 29 let in potencialnih podjetnic ter mladih podjetnikov začetnikov do vključno 29 let in podjetnic začetnic (podjetje mlajše od 3 let).
2.3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je financiranje aktivnosti za krepitev podjetniških kompetenc preko usposabljanj, mentoriranj in drugih oblik spodbujanja podjetniških aktivnosti.
V okviru javnega razpisa bodo financirane naslednje aktivnosti, ki so podrobneje opredeljene v RD KOMPETENCE 2025-2029 točka III.4.:
1. Usposabljanje START SMART in GROW UP.
Vsako od usposabljanj obsega 5 modulov in traja 50 šolskih ur. Na usposabljanju START SMART in/ali GROW UP, bodo ciljnim skupinam operacije v obliki modulov podana različna podjetniška znanja in veščine. Po vsakem zaključenem modulu se v okviru operacije preveri znanje udeležencev. Vsak posameznik se lahko udeleži enega ali obeh usposabljanj. Za uspešno opravljeno usposabljanje udeleženci prejmejo potrdila izvajalca, ki je eden od pogojev javnega poziva za zagotavljanje podpore mladim podjetnikom začetnikom in podjetnicam začetnicam.
2. Mentoriranje udeležencev po uspešno opravljenem usposabljanju START SMART in/ali GROW UP. Udeleženec usposabljanja lahko z aktivno prisotnostjo pridobi dodatno obliko podpore v obliki mentoriranja, in sicer:
– 5 ur mentoriranja po uspešno zaključenem usposabljanju START SMART in/ali
– 8 ur mentoriranja po uspešno zaključenem usposabljanju GROW UP.
Za uspešno opravljeno mentoriranje udeleženci prejmejo potrdila izvajalca, ki je eden od pogojev javnega poziva za zagotavljanje podpore mladim podjetnikom začetnikom in podjetnicam začetnicam.
3. Koordinacija, izvajanje in vodenje operacije javnega razpisa.
2.4. Regija izvajanja
Na javnem razpisu bo izbran en konzorcij, ki bo vključeval najmanj tri (3) do največ pet (5) partnerjev, od tega dva (2) ali tri (3) partnerje iz kohezijske regije Vzhodna Slovenija in najmanj enega (1) ali dva (2) partnerja iz Kohezijske regije Zahodna Slovenija. Vodilni partner konzorcija mora imeti sedež v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija.
Konzorcijski partnerji morajo imeti na dan oddaje vloge na javni razpis sedež v Republiki Sloveniji. Sedeži konzorcijih partnerjev oziroma poslovni naslov morajo biti vpisani v Sodni/Poslovni register Slovenije.
Konzorcijski partnerji lahko izvajajo aktivnosti za ciljno skupino javnega razpisa ne glede na kohezijsko regijo iz katere prihajajo.
Skladno z drugim odstavkom tretje alineje 63. člena Uredbe 2021/1060/EU se izdatki v zvezi z operacijami lahko dodelijo poljubni kategoriji regije, na regijo, vključeno v program, pod pogojem, da operacija prispeva k doseganju specifičnih ciljev programa.
Sredstva EU, dodeljena za operacijo, se bodo štela po pro rata v breme Kohezijske regije Vzhodne Slovenije in Kohezijske regije Zahodne Slovenije v razmerju 90 %:10 %, to je glede na razmerje razdelitev sredstev med kohezijskima regijama, kot to izhaja iz Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji.
3. Ciljna skupina in upravičenec javnega razpisa
Ciljna skupina udeležencev v aktivnostih, ki so predmet tega javnega razpisa, so mladi med 18. in vključno 29. letom in ženske. Pogoj za vključitev mlade osebe v operacijo je, da je na dan vključitve v usposabljanje le-ta stara vsaj 18 let in ne več kot vključno 29 let (v nadaljevanju: ciljna skupina).
Navedena ciljna skupina se lahko vključi v aktivnost usposabljanja START SMART.
Šteje se, da je udeleženec usposabljanje uspešno zaključil, če je izkazal vsaj 80 % prisotnost (najmanj 4 od 5 modulov) na usposabljanjih ter uspešno opravil preverjanje znanja na vsaj 4-ih od 5 modulov.
Za vključitev v aktivnosti usposabljanja GROW UP mora udeleženec izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima registrirano gospodarsko družbo po ZGD-1, v kateri je najmanj 51 % lastnik ali je registriran kot samostojni podjetnik posameznik,
– ima uspešno zaključeno usposabljanje START SMART.
Šteje se, da je udeleženec usposabljanje uspešno zaključil, če je izkazal vsaj 80 % prisotnost (najmanj 4 od 5 modulov) na usposabljanjih ter uspešno opravil preverjanje znanja na vsaj 4-ih od 5 modulov.
Za vključitev v aktivnosti mentorske podpore po zaključku usposabljanja START SMART mora udeleženec izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima registrirano gospodarsko družbo po ZGD-1, v kateri je najmanj 51 % lastnik, ali je registriran kot samostojni podjetnik posameznik,
– gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik na dan vključitve v program mentoriranja ni registriran več kot 48 mesecev,
– ima uspešno zaključeno usposabljanje START SMART.
Za vključitev v aktivnosti mentorske podpore po zaključku usposabljanja GROW UP mora udeleženec izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima registrirano gospodarsko družbo po ZGD-1, v kateri je najmanj 51 % lastnik, ali je registriran kot samostojni podjetnik posameznik,
– ima uspešno zaključeno usposabljanje GROW UP.
Kot upravičenec se šteje konzorcij, ki ga sestavljajo konzorcijski partnerji, med katerimi je sklenjena konzorcijska pogodba. V imenu konzorcija je upravičenec vodilni partner konzorcija.
4. Aktivnosti in obdobje izvajanja operacije
Aktivnosti izbrane operacije, ki bodo financirane iz sredstev ESS+ in proračuna RS, se začnejo izvajati z dnem podpisa pogodbe o financiranju in se morajo končati najkasneje do 31. 10. 2029.
Poleg aktivnosti usposabljanja in mentoriranja je za celoten čas izvajanja operacije obvezno zagotavljati koordinacijo in vodenje operacije ter izdelavo video vsebin, simulatorja o podjetništvu in priročnika obeh usposabljanj za javno objavo na spletnih straneh agencije.
5. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javnem razpisu mora vlagatelj (vodilni partner konzorcija) kandidirati v konzorciju s partnerji, ki si jih je sam izbral. Partnerstvo sestavljajo najmanj 3 pravne osebe javnega ali zasebnega prava (vlagatelj in dva partnerja konzorcija). Vlagatelj je nosilec operacije in je neposredno odgovoren za pripravo in vodenje operacije ter ne nastopa zgolj kot posrednik. Vlagatelj mora vlogi priložiti podpisano konzorcijsko pogodbo (priloga k Obrazcu 1), v kateri podrobneje opredeli pravice, obveznosti in odgovornosti partnerstva pri izvedbi operacije, nujno pa mora vsebovati tudi:
– določitev vodilnega partnerja konzorcija, ki je v imenu in za račun vseh partnerjev konzorcija v primeru izbora vloge pogodbena stranka oziroma podpisnik pogodbe o financiranju;
– pooblastila vodilnemu partnerju konzorcija s strani vseh partnerjev konzorcija (za pripravo, podpis in oddajo vloge, dopolnitev vloge ter vseh prilog v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, za vročanje vseh pisanj in listin (npr. pozivov, dopisov, odločb, pogodbe) v zvezi z javnim razpisom v imenu in za račun vseh partnerjev konzorcija, za podpis pogodbe o financiranju v imenu in za račun vseh partnerjev konzorcija, ter za izvajanje celotne komunikacije z agencijo ali nadzornimi organi), pri čemer je pooblastilo lahko zajeto v sami konzorcijski pogodbi ali pa se predloži posebej;
– določilo, da vodilni partner konzorcija za celoten konzorcij prejema vsa izplačila oziroma sredstva po javnem razpisu, ki jih nato nakaže posameznim konzorcijskim partnerjem, glede na delež opravljenih storitev oziroma aktivnosti, pri čemer mora biti znesek nakazila skladen z zneskom sredstev, namenjenih posameznemu konzorcijskemu partnerju;
– določilo o neomejeni solidarni odgovornosti vseh partnerjev konzorcija za pravilno izvedbo operacije skladno z razpisno dokumentacijo, vlogo in pogodbo o financiranju;
– določilo o ravnanju v primeru sprememb konzorcija zaradi sprememb partnerjev, ravnanju v primeru kršitev določb te pogodbe s strani posameznih konzorcijskih partnerjev ter ciljev operacije;
– določilo, da vsi partnerji konzorcija pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrjujejo izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in
– izjavo vseh konzorcijskih partnerjev, da so vključeni v samo en konzorcij, ki kandidira na javnem razpisu.
Pogodbo o financiranju z agencijo podpiše zgolj vlagatelj (vodilni partner konzorcija) v imenu in za račun celotnega konzorcija.
Posamezna pravna oseba lahko v okviru javnega razpisa kandidira samo v enem konzorciju. V primeru, da bo ista pravna oseba sodelovala v več konzorcijih, ki kandidirajo na javnem razpisu, bodo vse vloge, razen tiste, ki je prispela prva, zavržene.
5.1. Splošni pogoji za kandidiranje
Vsak konzorcijski partner mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje za kandidiranje:
1. Izpolnjevati mora pogoje, ki so navedeni v točki 3. javnega razpisa/za upravičence.
2. Je pravna oseba javnega ali zasebnega prava, ki je vpisana v Poslovni register Slovenije.
3. Če je konzorcijski partner podjetje s sedežem v katerikoli drugi državi članici Evropske unije in na dan oddaje vloge na ta javni razpis še nima ustanovljene podružnice v Republiki Sloveniji, mora to storiti najkasneje do sklenitve pogodbe o sofinanciranju in to dokazati z izpiskom iz Sodnega registra oziroma Poslovnega registra Slovenije ob oddaji vloge.
4. Na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenski podjetniški sklad ter Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o financiranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega sodišča.
5. Na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več) ter ima predložene vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge. V kolikor na dan oddaje vloge iz evidenc FURS ne izhaja, da ima podjetje poravnane vse v prejšnjem odstavku navedene obveznosti, agencija pozove vlagatelja, da sam pridobi in predloži potrdilo o poravnanih obveznostih agenciji do roka, ki ga le-ta določi v pozivu.
6. Ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in ni v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. in 196/21 – odl. US, 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23 in 25/25 – odl. US) in ni v postopku likvidacije ali izbrisa po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24).
7. Ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije 651/2014/EU.
8. Nima prepovedi poslovanja v razmerju do ministrstva oziroma v razmerju z izvajalskima institucijama (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije) v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
9. Prijavitelj ne sme prejeti pomoči za naslednje izključene dejavnosti:
– ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta 104/2000;
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov;
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih:
– kadar je znesek pomoči, določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; 
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
V primeru, da prijavitelj opravlja dejavnost tudi v zgoraj navedenih izključenih sektorjih, morajo podjetja skladno z računovodskimi standardi voditi ločene računovodske evidence in v pojasnilih k računovodskim izkazom razkriti ločene računovodske izkaze za opravljanje dejavnosti, kot bi se to od njih zahtevalo, če bi te dejavnosti opravljala ločena podjetja.
10. Dejanski lastnik(i) družbe v skladu z Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22, 145/22 in 17/25) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
11. Ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
12. Za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet financiranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) – prepoved dvojnega financiranja.
13. Vlagatelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
Agencija lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge je priporočljivo, da konzorcijski partnerji na operaciji potrdila iz uradnih evidenc priložijo sami.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev katerega koli konzorcijskega partnerja, lahko agencija zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. V kolikor konzorcijski partner na operaciji ne izpolnjuje postavljenih pogojev javnega razpisa, bo takšna vloga zavrnjena.
Agencija lahko kadarkoli zahteva dodatna pojasnila in dokazila, ki se nanašajo na izpolnjevanje pogojev ter drugih zahtev in omejitev, ki izhajajo iz tega javnega razpisa.
5.2. Posebni pogoji za vlagatelje
Vsak konzorcijski partner oziroma kjer je posebej navedeno, konzorcij kot celota, mora izpolnjevati naslednje posebne pogoje za kandidiranje:
1. Ima na dan oddaje vloge in ves čas trajanja operacije vsaj 1 zaposleno osebo za polni delovni čas (40 ur tedensko), ki ni zakoniti zastopnik ali poslovodna oseba.
2. Konzorcij je sestavljen iz pravnih oseb, skladno s točko 2.4. Regija izvajanja tega javnega razpisa, ki izvajajo storitve in aktivnosti usposabljanja ter mentoriranja in najmanj ene izobraževalne institucije, ki ponuja izobraževalne vsebine s področja podjetništva in je vpisana v razvid pri ministrstvu pristojnem za visoko šolstvo: eVS-seznam-akreditiranih-VSZ-12.-9.-2022.xlsx (live.com).
3. Konzorcij je v obdobju od 1. 1. 2023 do oddaje vloge izvedel vsaj dve podobni usposabljanji s področja podjetništva, skladni z vsebino predloga programa usposabljanja START SMART in GROW UP, navedeno v točki III.4.1. USPOSABLJANJE START SMART in GROW UP.
4. Konzorcij mora zagotavljati storitve usposabljanja in mentoriranja za ciljno skupino v vseh statističnih regijah.
5. Konzorcij mora za izvajanje storitev in aktivnosti, navedenih v vlogi, celoten čas izvajanja operacije zagotavljati:
– 10 predavateljev od katerih so najmanj 3 predavatelji zaposleni v konzorciju in so razporejeni na aktivnosti operacije. Z razporejenimi predavatelji, konzorcij zagotavlja nemoteno izvedbo vseh modulov usposabljanja START SMART in GROW UP ves čas trajanja operacije,
– 20 mentorjev od katerih je najmanj 5 mentorjev zaposlenih v konzorciju in so razporejeni na aktivnosti operacije. Z mentorji, razporejenimi na operacijo, konzorcij zagotavlja nemoteno izvedbo mentoriranj ves čas trajanja operacije in pokriva vsa področja navedena v točki 2. poglavja 5.4. Pogoji za mentorje za izvajanje tega javnega razpisa, in sicer za mentoriranja po uspešno opravljenem usposabljanju START SMART in GROW UP,
– vsaj 1 koordinatorja, zaposlenega za polni delovni čas pri vsakem konzorcijskem partnerju oziroma največ 5 koordinatorjev na konzorcij, pri čemer ima lahko vsak konzorcijski partner največ 2 koordinatorja, ki bodo izvajali aktivnosti navedene v točki III.4.3. RD KOMPETENCE 2025-2029,
– ustrezno usposobljenost zaposlenih in zunanjih izvajalcev, ki izpolnjujejo pogoje, navedene v točkah 5.3. Pogoji za predavatelje, 5.4. Pogoji za mentorje in 5.5. Pogoji za koordinatorje.
6. Vlagatelj mora predvideti izvedbo aktivnosti za doseganje pričakovanih rezultatov, opredeljenih v vlogi. Pričakovan učinek na ravni javnega razpisa:
AKTIVNOST
KAZALNIK 2025
KAZALNIK 2026
KAZALNIK 2027
KAZALNIK 2028
KAZALNIK 2029
Število usposabljanj
min 2
min 6
min 6
min 6
min 6
število vključenih v podjetniško usposabljanje START SMART 
na leto
100
350
300
300
150
število vključenih v podjetniško usposabljanje GROW UP 
na leto
100
350
300
300
150
delež udeležencev, ki so uspešno zaključili podjetniško usposabljanje
90 %
90 %
90 %
90 %
90 %
število vključenih v mentoriranje po zaključenem usposabljanju START SMART 
na leto
100
350
300
300
150
število vključenih v mentoriranje po zaključenem usposabljanju GROW UP 
na leto
100
350
300
300
150
delež udeležencev, ki so uspešno zaključili mentoriranje
90 %
90 %
90 %
90 %
90 %
7. Operacija je skladna s horizontalnimi načeli trajnostnega razvoja, nediskriminacije, enakih možnosti in dostopnosti, vključno z dostopnostjo za invalide ter enakosti moških in žensk.
8. Jasno je prikazana ustreznost in utemeljena sposobnost konzorcijskih partnerjev operacije, da izvedejo vse faze operacije.
9. Konzorcij mora voditi evidenco in dokumentacijo o delu z udeleženci. Vso to dokumentacijo mora hraniti skladno s predpisi o pridobivanju, obdelavi, hrambi in varovanju osebnih podatkov.
10. Konzorcij bo v okviru operacije zagotavljal brezplačno izvajanje vseh vsebin in aktivnosti za udeležence, ki se bodo izvajale v okviru prijavljene operacije.
11. Konzorcij ima sklenjen dogovor oziroma namero o sodelovanju z institucijami podpornega okolja oziroma nosilci nalog podjetniškega okolja, ki so definirani v 10. členu ZPOP 1.
5.3. Pogoji za predavatelje tega javnega razpisa, pri čemer morajo izpolnjevati in izkazati pogoje:
1. Imajo najmanj visoko strokovno izobrazbo ali izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo (1. bolonjska stopnja oziroma 6/2), skladno z Uredbo o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja (Uradni list RS, št. 46/06 in 8/17).
2. Imajo izkušnje s predavanjem vsebin, ki jih vključujeta usposabljanja START SMART in/ali GROW UP v obdobju od 1. 1. 2023 do objave razpisa. Za vsako vsebino/modul usposabljanja START SMART in/ali GROW UP podjetništva, ki ga bo predavatelj izvajal, mora izkazati najmanj pet referenc.
3. Vsaj 3 leta delovnih izkušenj na zgoraj navedenih področjih oziroma vsebinah.
4. Niso bili pravnomočno obsojeni zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, in niso bili obsojeni na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest mesecev.
5. Zoper njih ni vložena pravnomočna obtožnica zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.
5.4. Pogoji za mentorje za izvajanje tega javnega razpisa (vse pogoje morajo izpolnjevati vsi mentorji)
Vsak podjetniški mentor mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. Ima najmanj visoko strokovno izobrazbo ali izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo (1. bolonjska stopnja oziroma 6/2), skladno z Uredbo o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja.
2. Ima mentorske izkušnje s potencialnimi podjetniki in MSP (mikro, mala in srednje velika podjetja) v obdobju od 1. 1. 2023 do objave javnega razpisa s področij: ((1)priprave poslovnih modelov/načrtov, (2) trženja in marketinga, (3) vodenja podjetij in inovativnih pristopih, (4) gospodarskega in statusnega prava, (5) upravljanju s finančnimi in človeškimi viri, (6) krožnega gospodarstva ter (7) digitalnih orodij in kompetenc. Za vsako izbrano področje (vsaj pet izbranih) mora izkazati najmanj pet referenc.
3. Vsaj 3 leta delovnih izkušenj na zgoraj navedenih izbranih (vsaj petih) področjih.
4. Ni bil pravnomočno obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, in ni bil obsojen na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest mesecev.
5. Zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.
5.5. Pogoji za koordinatorje za izvajanje tega javnega razpisa (vse pogoje morajo izpolnjevati vsi koordinatorji)
Vsak koordinator mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. Najmanj visoko strokovno izobrazbo ali izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo (1. bolonjska stopnja oziroma 6/2), skladno z Uredbo o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja.
2. Je redno zaposlen pri enem od konzorcijskih partnerjev.
3. Ima vsaj 2 leti delovnih izkušenj z organizacijo aktivnosti na podobnih projektih.
4. Ni bil pravnomočno obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, in ni bil obsojen na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest mesecev.
5. Zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.
5.6. Pogoji za operacijo
Operacija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa EKP 2021-2027, prednostne naloge 6: Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja: »4.1 Izboljšanje dostopa do zaposlitve in aktivacijski ukrepi za vse iskalce zaposlitve, zlasti mlade, predvsem v okviru izvajanja jamstva za mlade, dolgotrajno brezposelne in prikrajšane skupine na trgu dela, in neaktivne osebe, kot tudi s spodbujanjem samozaposlovanja in socialnega gospodarstva«.
Operacija mora biti izvedena v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. junija 2020, str. 13).
Začetek in zaključek izvajanja operacije morata biti opredeljena skladno z določili 11. točke javnega razpisa.
Operacija se ne sme pričeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru s strani agencije.
Načrtovana višina financiranja upravičenih stroškov operacije je največ 3.140.000,00 EUR.
Vsi konzorcijski partnerji morajo podati izjavo, da bodo vodili posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za upravičene stroške operacije oziroma za vsa prejeta sredstva, ki se nanašajo na operacijo.
6. Ocenjevanje
Ocenjevanje formalno popolnih vlog, ki izpolnjujejo vse pogoje iz 5. točke javnega razpisa, bo izvedla komisija.
Komisijo s sklepom imenuje direktor agencije ali od njega pooblaščena oseba. Formalno popolne vloge bo obravnavala komisija v skladu z določili RD KOMPETENCE 2025-2029, po pogojih in merilih, ki so sestavni del RD KOMPETENCE 2025-2029. Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje, v skladu s točko III.6. – Navodila za izpolnjevanje obrazcev javnega razpisa, izpolnjene in opremljene obrazce ter priloge.
Agencija bo vloge izbrala po postopku, kot ga določa ZPOP-1 ter skladno s to objavo in RD KOMPETENCE 2025-2029 za predmetni javni razpis.
Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge komisija najprej ugotovi, ali je vloga skladna s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa ter preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa.
Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne. Vse ostale vloge pa komisija razvrsti ter oceni na podlagi naslednjih meril:
Merila za izbor upravičenca
Merila
Število točk
1. Merilo: SPOSOBNOST VLAGATELJA ZA IZVEDBO OPERACIJE
65
2. Merilo: KAKOVOST IN IZVEDLJIVOST OPERACIJE 
25
3. Merilo: ŠIRŠI DRUŽBENI VPLIV 
10
SKUPAJ
100
Maksimalno število točk je 100.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v RD KOMPETENCE 2025-2029 v tč. III.3 Merila za ocenjevanje.
V okviru javnega razpisa bo agencija izbrala eno vlogo, ki bo na podlagi meril zbrala najvišje število točk.
7. Upravičeni stroški in njihovo dokazovanje, shema in skladnost s pravili državnih pomoči ter intenzivnost pomoči
7.1. Shema in skladnost s pravili de minimis
Izvedba aktivnosti lahko za ciljne skupine, ki ustanovijo ali že delujejo v okviru podjetja, pomeni tudi dodelitev pomoči po pravilu de minimis. Ta je dodeljena na osnovi priglašene sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 13. 3. 2024; trajanje sheme: do 31. 12. 2030) (v nadaljevanju: shema de minimis) oziroma skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoči.
Za podjetja, ki bodo prejemniki storitev v okviru naslednjih sklopov aktivnosti:
– usposabljanje START SMART in usposabljanje GROW UP ter
– mentoriranje
se vrednost teh aktivnosti obravnava kot dodelitev de minimis pomoči. Skupni znesek pomoči dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR obdobju zadnjih 3 (treh) proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
7.2. Upravičene aktivnosti
Do financiranja na podlagi javnega razpisa so upravičene aktivnosti, ki:
– so neposredno vezane na projekt, izbran na podlagi tega razpisa,
– so v skladu s predmetom, namenom in cilji javnega razpisa.
7.3. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški in izdatki v okviru tega javnega razpisa so stroški, za katere velja, da so:
– neposredno povezani z izvajanjem projekta, potrebni za njegovo izvajanje in v skladu s cilji projekta ter bodo določeni v pogodbi o financiranju,
– dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, oziroma za storitve, ki so bile izvedene v okviru projekta,
– pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika,
– nastali in so plačani v obdobju upravičenosti posameznega projekta,
– dokazljivi z verodostojnimi knjigovodskimi in drugimi listinami za del stroškov ki se ne nanaša na standardni obseg stroškov,
– v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi pravili (upoštevanje določil veljavnega zakona o javnem naročanju, informiranje in komuniciranje javnosti, hramba dokumentacije …).
Vsebinska in finančna poročila o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih ter zahtevki za izplačila se bodo oddajali v skladu z navodili organa upravljanja in agencije preko informacijskega sistema organa upravljanja eMA2 (v nadaljevanju: IS e-MA2). Upravičenec bo moral izpolnjevati tudi vse zahteve, določene z Navodilom organa upravljanja za finančno upravljanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta v programskem obdobju 2021–2027, objavljenim na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in z Navodili za uporabo informacijskega sistema e-MA2, objavljenimi na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/is-e-ma2/.
To pomeni, da bo upravičenec moral pridobiti dostop do IS eMA2 ter zahtevke za izplačila skupaj z zahtevanimi dokazili za dokazovanje doseganja kazalnikov in ostalo zahtevano dokumentacijo vnesti v IS e-MA2.
Konzorcijski partnerji si med seboj ne smejo izdajati računov in jih uveljavljati kot upravičen strošek.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani izbranega konzorcija. Vse neupravičene stroške operacije krije konzorcij sam.
Upravičeni stroški so:
1. stroški usposabljanja na udeleženca, ki so upravičeni na podlagi stroška na enoto SE A vključujejo stroške dela predavatelja, koordinatorja in znašajo 410,00 EUR na udeleženca, ki uspešno zaključi vsaj 4 od 5 modulov usposabljanja START SMART ali GROW UP,
2. posredni stroški v višini 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja,
3. stroški informiranja in komuniciranja so namenjeni obveščanju in komuniciranju projekta s ciljnimi skupinami SE B in znašajo mesečno 3.400,00 EUR,
4. stroški storitev mentorjev, ki so upravičeni na podlagi stroška na enoto in znašajo 75,00 EUR na uro za mentorje, ki bodo mentorirali podjetnike po uspešno zaključenem usposabljanju START SMART. Za izvedenih 5 ur mentoriranja znaša SE C 375,00 EUR na udeleženca – mentoriranca.
5. stroški storitev mentorjev, ki so upravičeni na podlagi standardnega obsega stroška na enoto in znašajo 110,00 EUR na uro za mentorje, ki bodo mentorirali podjetnike po uspešno zaključenem usposabljanju GROW UP. Za izvedenih 8 ur mentoriranja znaša SE D 880,00 EUR na udeleženca – mentoriranca.
6. stroški priprave priročnika za podjetnike, stroški video vsebin modulov in stroški priprave simulatorja o podjetništvu, ki so upravičeni na podlagi predložitve ustreznih listin (računov) in dokazil o plačilu znašajo največ 331.880,00 EUR za celoten konzorcij in celotno obdobje projekta.
DDV ni upravičen strošek.
7.3.1. Stroški usposabljanja na udeleženca SE A
Predvidena so naslednja dokazila za uveljavljanje stroška na enoto SE A za usposabljanje:
– podpisne liste udeležencev oziroma izpise udeležencev iz on-line platform, preko katerih se izvaja usposabljanje za vse module,
– fotografije ali slike zaslona udeležencev usposabljanj za vse module,
– potrdilo o uspešno zaključenem usposabljanju oziroma seznam udeležencev, ki vključuje številko potrdila o uspešno zaključenem usposabljanju START SMART in/ali GROW UP,
– vsebinsko poročilo o vsakokratni izvedbi usposabljanja s poročilom o zadovoljstvu udeležencev.
7.3.2. Posredni stroški
Predvidena so naslednja dokazila za uveljavljanje posrednih stroškov:
– pogodba o zaposlitvi ali drug ustrezen pravni dokument za predavatelje in koordinatorje, razporejene na ta projekt,
– za uveljavljanje posrednih stroškov v višini 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja, za zaposlene predavatelje, ki niso 100 % razporejeni na operacijo, se k zahtevku priloži tudi poročilo o izvedenem predavanju.
7.3.3. Stroški informiranja in komuniciranja SE B
Predvidena so naslednja dokazila za uveljavljanje standardnega stroška SE B za informiranje in komuniciranje:
– kopije člankov, oglasov, internetnih strani in ostalih uporabljenih oblik komuniciranja z javnostmi,
– dokazilo o vzdrževanju spletne strani in spletnih orodij za izvajanje usposabljanj.
7.3.4. Stroški mentorjev SE C in SE D
Predvidena so naslednja dokazila za uveljavljanje standardnega stroška SE C in SE D za mentoriranje:
– pogodba o zaposlitvi ali drug ustrezen pravni dokument za mentorje, ki izkazuje razporeditev mentorjev na ta projekt,
– pisni dogovor o mentoriranju med mentorjem in mentorirancem,
– dnevnik mentoriranja, ki je podpisan s strani mentorja in mentoriranca,
– skupno vsebinsko poročilo o napredku mentorirancev v posameznem poročevalskem obdobju,
– tedenska poročila o prejemnikih in višini prejetih sredstev de minimis pomoči.
7.3.5. Stroški storitev zunanjih izvajalcev za izdelavo priročnika za podjetnike, video vsebin modulov in spletnega simulatorja o podjetništvu na osnovi vsebin START SMART in GROW UP
Predvidena so naslednja dokazila za uveljavljanje stroškov izdelave priročnika in video vsebin modulov:
– priročnik v digitalni obliki in obliki, pripravljeni za tisk in splet,
– video vsebine posameznih modulov, pripravljene skladno z Navodili agencije,
– spletni simulator o podjetništvu na osnovi vsebin START SMART in GROW UP, pripravljen in razvit skladno z Navodili agencije, ki bo dostopen na spletu brezplačno najmanj 10 let po zaključku projekta,
– računi zunanjih izvajalcev (upravičenec je dolžan storitve zunanjih izvajalcev naročati s skrbnostjo dobrega gospodarja in po običajnih tržnih cenah),
– potrdilo o plačilu računov.
7.4. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči za sklope aktivnosti javnega razpisa znaša do 100 % upravičenih stroškov.
8. Način financiranja upravičenih stroškov
Upravičeni stroški se bodo financirali na podlagi:
– stroškov na enoto (SE A, SE B, SE C in SE D, ki predstavljajo strošek usposabljanja na udeleženca, strošek informiranja in komuniciranja in strošek mentoriranja skladno z metodologijo,
– posrednih stroškov neposrednih stroškov osebja v višini 15 % ter
– dejansko nastalih stroškov storitev zunanjih izvajalcev.
Agencija bo izbranemu vlagatelju, s katerim bo sklenjena pogodba o financiranju, financirala le upravičene stroške, ki bodo nastali za izvedbo aktivnosti, opredeljenih v tem javnem razpisu, za katere bo upravičenec dokazal in dokumentiral, da jih je izvedel. Financiranje bo mogoče na osnovi vsakokratnega potrjenega zahtevka za izplačilo in poročila o izvedenih aktivnostih.
9. Okvirna višina razpoložljivih sredstev
Skupna razpoložljiva višina nepovratnih sredstev za obdobje od 2025 do 2029 znaša 3.140.000,00 EUR, in sicer v višini 2.540.000,00 EUR v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in v višini 600.000,00 EUR v kohezijski regiji Zahodna Slovenija. Sredstva niso prenosljiva med regijama. Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike, po spodaj predvideni finančni konstrukciji.
Proračunska postavka
Regija
 %
LETO 2025 
V EUR
LETO 2026 
V EUR
LETO 2027 
V EUR
LETO 2028 
V EUR
LETO 2029 
V EUR
SKUPAJ 2025–2029 
V EUR
230476 – ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-V-EU
Vzhod
85
178.853,50
656.942,67
522.802,55
522.802,55
278.598,73
2.160.000,00
230477 – ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-V-SLO
Vzhod
15
31.464,97
115.573,25
91.974,52
91.974,52
49.012,74
380.000,00
Skupaj
Vzhod
210.318,47
772.515,92
614.777,07
614.777,07
327.611,47
2.540.000,00
230478 – ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-Z-EU
Zahod
40
19.872,61
72.993,63
58.089,17
58.089,17
30.955,42
240.000,00
230479 – ESO 4.1 Socialno gospodarstvo MGTŠ ESS 21-27-Z-SLO
Zahod
60
29.808,92
109.490,45
87.133,76
87.133,76
46.433,11
360.000,00
Skupaj
Zahod
49.681,53
182.484,08
145.222,93
145.222,93
77.388,53
600.000,00
SKUPAJ
260.000,00
955.000,00
760.000,00
760.000,00
405.000,00
3.140.000,00
Tabela 1: Razdelitev sredstev po letih
Sredstva za izvedbo operacije se bodo upravičencu dodelila v razmerju 90 % EU sredstev kohezijske regije Vzhodna Slovenija in 10 % EU sredstev kohezijske regije Zahodna Slovenija. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za financiranje operacij je za programsko območje kohezijske regije Vzhodna Slovenija 85 %:15 % in za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija 40 %:60 %.
Dinamika financiranja podprte operacije bo določena s pogodbo o dodelitvi sredstev v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Izplačila so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko agencija razveljavi razpis in izdane sklepe o izboru, ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se upravičenec ne strinja s predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o financiranju.
Agencija si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
10. Določilo o največjem možnem deležu sredstev, ki ga lahko prejme posamezni vlagatelj
Agencija bo za projekt zagotovila sredstva po letih glede na območje izvajanja:
– izvajanje v kohezijski regiji Vzhodna Slovenije bo financirala do največ 2.540.000,00 EUR (skupaj za leta 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029) oziroma po 210.318,47 EUR za proračunsko leto 2025, 772.515,92 EUR za proračunsko leto 2026, 614.777,07 EUR za proračunsko leto 2027, 614.777,07 EUR za proračunsko leto 2028 ter 327.611,47 EUR za proračunsko leto 2029.
– izvajanje v kohezijski regiji Zahodna Slovenija bo financirala do največ 600.00,00 EUR (skupaj za leta 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029) oziroma po 49.681,53 EUR za proračunsko leto 2025, 182.484,08 EUR za proračunsko leto 2026, 145.222,93 EUR za proračunsko leto 2027, 145.222,93 EUR za proračunsko leto 2028 ter 77.388,53 EUR za proračunsko leto 2029.
– Na javnem razpisu bo izbrana 1 operacija za obe kohezijski regiji RS.
11. Obdobje upravičenosti stroškov in javnih izdatkov
Po tem javnem razpisu so do financiranja upravičeni stroški, ki bodo pri konzorcijskih partnerjih nastali od datuma izdaje sklepa o financiranju projekta do konca izvajanja zadnje financirane aktivnosti projekta, tj. do 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti izplačil iz proračuna (javni izdatki) je od datuma izdaje sklepa o financiranju projekta do 31. 12. 2029.
Agencija lahko dopusti možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projekta.
Spremenjene okoliščine, višja sila in izjemne okoliščine, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila OU za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje, poročanje in vrednotenje izvajanja evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, dostopna na spletni strani: NSP-1-podpisana.docx.pdf.
Izbrani vlagatelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o financiranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine, višjo silo ali izjemne okoliščine, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
12. Roki in način prijave na javni razpis
Rok za oddajo vlog je 14. 8. 2025 do 23.59.
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku in skladno z določili tega javnega razpisa, razpisne dokumentacije ter navodil na obrazcih in v spletni aplikaciji. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek.
Oddaja vloge pomeni, da se je vlagatelj skupaj s konzorcijskimi partnerji seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Vlagatelj vlogo odda v imenu konzorcijskih partnerjev.
Agencija si bo v okviru uradnih ur, vsak delovni dan od ponedeljka do petka, med 9. in 13. uro, prizadevala reševati morebitne zaplete vlagateljev pri oddaji vlog, vendar s tem zgolj nudi pomoč in ne prevzema odgovornosti v zvezi z oddajo ali neoddajo vloge. Kontaktna telefonska številka v ta namen bo objavljena na spletni strani agencije. Potencialni vlagatelji, ki bodo po telefonu naslavljali na agencijo vsebinska vprašanja, povezana z javnim razpisom ali izpolnjevanjem vloge, bodo preusmerjeni na elektronski naslov za vprašanja potencialnih vlagateljev.
Uspešna oddaja elektronske vloge še ne pomeni, da bodo sredstva vlagatelju tudi dodeljena in da bo do financiranja upravičen. Ob oddaji elektronsko podpisane vloge se v sistemu zabeleži datum in čas oddaje vloge. S tem bo postopek oddaje vloge zaključen. Aplikacija samodejno prepreči oddajo po poteku roka za oddajo vlog.
Javni razpis velja od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletni strani agencije.
Točen datum odprtja spletne aplikacije bo objavljen na spletni strani agencije.
Spletna aplikacija javnega razpisa
Vlogo je potrebno izpolniti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP, ki bo dostopna od 14. 7. 2025 do 14. 8. 2025 na spletnem naslovu https://jrp.spiritslovenia.si. V spletno aplikacijo JRP se je treba ob prvi uporabi registrirati skladno z navodili v sami aplikaciji. Registrirani uporabnik spletne aplikacije JRP lahko dostopa do vloge vlagatelja le v primeru, da je s strani vlagatelja za to pooblaščen. Pooblastilo uredi v spletni aplikaciji JRP.
Besedi »izpolniti« in »oddati« nista sopomenki za besedo »podpisati«. Navodila za podpis vloge:
Ob zaključku vnosa podatkov v spletni obrazec za pripravo vloge in po vnosu vseh zahtevanih prilog se kreira PDF dokument (e-vloga), ki vsebuje spremni dopis, ovojnico, izpolnjeno vlogo in seznam vseh prilog. Ta PDF dokument je potrebno podpisati s kvalificiranim digitalnim potrdilom skladno z navodili v spletni aplikaciji.
Vloga na javni razpis mora biti podpisana s kvalificiranim digitalnim potrdilom (KDP) samostojnega zakonitega zastopnika podjetja (vlagatelja), oziroma v primeru skupnega zastopanja več zakonitih zastopnikov podjetja (vlagatelja), ki skupaj zagotavljajo zakonito zastopstvo. Podpisuje se s kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki je veljavno in preverljivo v AJPES servisu eEDP.
Podpisovanje vloge za oddajo preko drugih pooblaščencev je možno ob predložitvi pooblastila, elektronsko podpisanega s strani zakonitega zastopnika in pooblaščenca. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika vlagatelja (ali več njih v primeru skupnega zastopanja) oziroma pooblaščencev, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Navodila za izpolnitev vnosnih polj v spletnem obrazcu za pripravo vloge
Pred izpolnjevanjem zahtevanih podatkov elektronske vloge podrobno preberite navodila za izpolnjevanje, ki jih najdete v spletni aplikaciji JRP.
Vsako polje, v katero je obvezno potrebno vnesti podatek, je označeno z znakom *.
Na koncu vsakega koraka kliknite gumb »Preveri podatke«, ki vam vsa polja, ki ne izpolnjujejo pogojev validacije, označi z rdečo barvo. Popravite vsa rdeče označena polja, ponovno preverite podatke in nadaljujte na naslednji korak. Na zadnjem koraku izberite gumb »Kontrola podatkov« in v primeru uspešne kontrole lahko ustvarite PDF vloge.
V kolikor vlagatelj v polje, označeno z znakom * (obvezni vnos), ne bo vpisal zahtevanega podatka, ampak bo navedel presledke, znake ali kakšen drug zapis, s katerim se bo izognil vnosu zahtevanega podatka (npr. izogibanje samodejnim kontrolnim mehanizmom obrazca), se bo štelo, da polje ni ustrezno izpolnjeno skladno z navodili na obrazcu, javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Taka vloga bo obravnavana kot formalno nepopolna, vlagatelj pa bo pozvan na dopolnitev svoje vloge, razen, če se bo pomanjkljivost nanašala na podatke, ki ne morejo biti predmet dopolnitve. V tem primeru ter v primeru, da vlagatelj vloge na dopolni v predpisanem roku, ki ga določi komisija, bo vloga kot formalno nepopolna zavržena.
13. Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
Odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno v prostorih agencije najkasneje v 8 dneh po datumu za oddajo vlog.
Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost in popolnost prispelih vlog.
Komisija bo predvidoma v roku 8 dni od zaključka odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste vlagatelje, katerih vloge ne bodo popolne. Vlagatelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev. V kolikor komisija ugotovi, da bi bil poziv k dopolnitvi takšne narave, da bi bil v nasprotju z določili tega odstavka, vlagatelja ne poziva k dopolnitvi, ampak nepopolno vlogo zaradi nedopustnosti dopolnitve zavrže.
Rok za dopolnitev vlog določi komisija v pozivu k dopolnitvi in ne sme biti krajši od osmih (8) dni. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
14. Rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Vlagatelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni predvidoma v roku 60 dni od zaključka odpiranja vlog. O vlogah bo s pisnim sklepom odločil direktor Agencije.
Vlagatelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe o financiranju. Če se vlagatelj v roku 8 dni od prejema poziva na podpis pogodbe o financiranju na poziv ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Agencija lahko v tem primeru odstopi od sklenitve pogodbe.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, se pogodba o financiranju operacije ne bo podpisala, sklep o izboru pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o financiranju pa bo agencija odstopila od pogodbe o financiranju operacije, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa morebiti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
Vlagatelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih (30) dneh od prejema sklepa o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o financiranju.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani agencije.
15. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim morajo zadostiti upravičenci v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: upravičenci morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, objavljenih na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in v skladu z dokumentom Celostna grafična podoba 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf).
16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo in zagotavljati agenciji in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še 10 (deset) let po njenem zaključku, in sicer za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s 74. členom Uredbe 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za katere pa bo upravičenec dolžan voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta. Nadzor se izvaja s strani agencije, ministrstva, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo operacije Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi) ob smiselnem upoštevanju določbe 82. člena Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov financiranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta ter v rezultate projekta (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, agencija ali drug nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati agencijo o izvedenih ukrepih.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki ureja področje zagotavljanja enakih možnosti in 9. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Vlagatelj v prijavnem obrazcu pojasni, kako bo zagotovil dostopnost storitev osebam z različnimi oviranostmi. To vključuje ureditev prostorske dostopnosti, tehnične in komunikacijske prilagoditve ter druge storitve. Z navedenimi ukrepi želimo omogočiti enakopravno dostopnost storitev vsem uporabnikom.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
19. Varovanje osebnih podatkov, poslovna skrivnost in podatki o dejanskih lastnikih
Varovanje osebnih podatkov, ki jih agenciji posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih vlagatelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Vlagatelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če vlagatelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo agencija lahko domnevala, da vloga po stališču vlagatelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih agenciji posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci, je izvedba javnega razpisa ali javnega poziva, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za agencijo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa ali javnega poziva in o izvajanju pogodbe o financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati agencija.
Podatki o financiranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali, ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je treba zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev oziroma tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca in podizvajalca, kadar je upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu s pravom Unije ali nacionalnim pravom o javnem naročanju.
V kolikor so upravičenec ali konzorcijski partnerji ali izvajalci in podizvajalci, kadar je upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu s pravom Unije ali nacionalnim pravom o javnem naročanju, zavezani k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES) skladno z 48. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22 – ZPPDFT-2), se šteje da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv agencije in v roku, postavljenem v pozivu, agenciji posreduje te podatke.
S prijavo na javni razpis se vlagatelj strinja, da javni uslužbenci z namenom preverjanja vloge in odločitve o financiranju vpogledajo v vlogo ter vključno v tiste njene dele, ki so označeni kot poslovna skrivnost, saj je vpogled v te dele potreben za izdelavo ocene vloge in izpolnjenosti pogojev s strani agencije.
20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Izbrani prejemnik bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije dolžan spremljati in agenciji zagotavljati podatke o doseganju kazalnikov, ciljev in rezultatov operacije.
Dokazila o doseganju ciljev, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so natančneje opredeljeni v RD KOMPETENCE 2025-2029 v tč. VI. – Poročanje o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih. Upravičenec mora v vlogi realno prikazati načrtovane cilje operacije. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o financiranju.
Obseg načrtovanih in doseženih rezultatov operacije po aktivnostih bo osnova za izplačilo sredstev v primeru uspešne kandidature na razpisu. Načrtovani rezultati za regijo bodo morali biti tekom obdobja financiranja doseženi vsaj oziroma najmanj 85 %.
V primeru, da upravičenec tekom izvajanja operacije in ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitev načrtovanega cilja in/ali vrednosti kazalnikov (tako obveznih kot dodatnih) lahko agencija zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirani del cilja in/ali kazalnikov, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da med izvajanjem operacije pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za financiranje operacije, agencija lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
21. Horizontalna načela skladno z 9. členom Uredbe 2021/1060/EU
Vlagatelj mora pri pripravi operacije upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852:
– operacija ne bo povzročila znatnih emisij toplogrednih plinov,
– operacija ne bo imela negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje),
– operacija nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov,
– operacija je skladna s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij …),
– operacija ne bo znatno povečala emisij, onesnaževala v zrak, vodo ali tla (izvedba investicij v skladu s prostorskimi načrti, poslovanje v skladu z normativi in standardi …),
– operacija ne bo bistveno škodljiva za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
Prav tako mora vlagatelj zagotoviti spoštovanje temeljnih pravic in načel iz Listine o temeljnih pravicah in Konvencije združenih narodov o pravicah invalidov: dostojanstvo, svoboščine, enakost, solidarnost, pravice državljanov in sodno varstvo med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje dejavnosti v okviru operacije, v skladu z zakonodajo, ki pokriva zgoraj navedena področja.
22. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projekta ali izvrševanja projekta prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec agencije ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev agencije o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija in se bo s strani agencije podal sum kaznivega dejanja.
23. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti in storitve na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
24. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
25. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev so navedeni v RD KOMPETENCE 2025-2029, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani agencije http://www.spiritslovenia.si/javni-razpisi-in-narocila.
26. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k RD KOMPETENCE 2025-2029 so vlagatelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov USPOSABLJANJA@spiritslovenia.si.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji e-naslov najkasneje do 6. 8. 2025. Agencija bo objavila odgovore na vprašanja najkasneje do 11. 8. 2025, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del RD KOMPETENCE 2025-2029. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu http://www.spiritslovenia.si/.
Na zastavljena vprašanja agencija po e-pošti ne odgovarja, vsi odgovori so objavljeni izključno v rubriki Vprašanja in odgovori na spletni strani javnega razpisa.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Datumi morebitnih javnih predstavitev javnega razpisa bodo objavljeni na spletni strani agencije.
Potencialni vlagatelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani http://www.spiritslovenia.si.
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti