Št. 302-1/2025-MOK-3 Ob-2139/25, Stran 1861
Na podlagi priglašene sheme pomoči de minimis »Spodbujanje razvoja socialnega podjetništva v Mestni občini Kranj« št. M002-5874653-2024 z dne 19. 4. 2024, Odloka o proračunu Mestne občine Kranj za leto 2025 (Uradni list RS, št. 101/24) in v skladu z določili Odloka o spodbujanju razvoja socialnega podjetništva v Mestni občini Kranj (Uradni list RS, št. 47/24) objavlja Mestna občina Kranj, Slovenski trg 1, 4000 Kranj
za spodbujanje razvoja socialnega podjetništva v Mestni občini Kranj v letu 2025
I. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je dodelitev proračunskih sredstev za spodbujanje razvoja socialnega podjetništva v Mestni občini Kranj v letu 2025, tako za spodbujanje ustanavljanja novih kot razvoja obstoječih socialnih podjetij ali poslovnih enot/podružnic na območju Mestne občine Kranj (v nadaljevanju: občina).
Javni razpis bo izveden na podlagi in v skladu z določbami Odloka o spodbujanju razvoja socialnega podjetništva v Mestni občini Kranj (Uradni list RS, št. 47/24, v nadaljevanju Odlok). Za vsa vprašanja, ki niso izrecno urejena v tem javnem razpisu se uporabljajo določbe Odloka.
II. Višina sredstev
Višina razpisanih sredstev je 40.000 EUR.
Sredstva so zagotovljena v proračunu Mestne občine Kranj (v nadaljnjem besedilu: občine) za leto 2025 na proračunski postavki 170402 Socialno podjetništvo, kontu 410299 Druge subvencije privatnim podjetjem in zasebnikom. Dodeljujejo se kot nepovratna sredstva, v obliki dotacij.
Sredstva po tem odloku se dodeljujejo kot pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831).
Shema pomoči de minimis »Spodbujanje razvoja socialnega podjetništva v Mestni občini Kranj« se izvaja na podlagi Mnenja o skladnosti, ki ga je izdalo Ministrstvo za finance dne 19. 4. 2024, št. priglasitve M002-5874653-2024.
Skupni znesek pomoči, dodeljene istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis«, ne sme presegati 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
Upošteva se kumulacija pomoči:
– pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči,
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832,
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in z Uredbo Komisije (EU) št. 717/2014 do dopustne zgornje meje skupnega zneska pomoči (300.000 EUR).
III. Upravičenci
Upravičenci do pomoči so:
– nepridobitne pravne osebe, ki so mikro, malo ali srednje veliko podjetje, so registrirane skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo, in imajo sedež v občini ali je v občini locirana njihova poslovna enota/podružnica oziroma jo nameravajo odpreti,
– nepridobitne pravne osebe, ki nameravajo ustanoviti socialno podjetje, ki izpolnjuje pogoje glede velikosti gospodarske družbe iz drugega odstavka tega člena, s sedežem v občini ali odprtjem poslovne enote/podružnice v občini,
in izvedejo ali nameravajo izvesti ukrep ali naložbo (v nadaljevanju: naložba), ki bo predmet dodelitve pomoči po tem odloku na območju občine.
Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene s tem podjetjem, ali na podlagi določbe v njegovi družbeni pogodbo ali statutu,
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
V zvezi z ugotavljanjem velikosti podjetja se uporablja veljavna opredelitev velikosti podjetij EU, ki velja za področje državnih pomoči:
– Mikro podjetje je podjetje, ki ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR. Enako velja za mikro enotno podjetje.
– Malo podjetje je podjetje, ki ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR. Enako velja za enotno malo podjetje.
– Srednje podjetje je podjetje, ki ima manj kot 250 zaposlenih ter letni promet, ki ne presega 50 milijonov EUR in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 43 milijonov EUR. Enako velja za enotno srednje podjetje.
IV. Splošna določila in pogoji upravičenosti
1. Splošna določila:
– upravičenec lahko kandidira samo za izvedbo naložbe, upravičene po tem razpisu, katero lahko izvede v celoti in v skladu z veljavnimi predpisi,
– pomoč se dodeli na podlagi vloge in predpisane dokumentacije, opredeljene s tem javnim razpisom,razpisno dokumentacijo in v skladu z določbami Odloka,
– upravičenci morajo v okviru javnega razpisa predložiti izjavo o točnosti podatkov ter izjavo o vseh drugih pomočeh »de minimis«, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi uredb »de minimis« v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu, o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške, z zagotovitvijo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih,
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja,
– izjavo ali gre za primer pripojenega podjetja ali delitve podjetja, seznam vseh, s prejemnikom pomoči, povezanih podjetij in zagotoviti, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis« ne bo presežena zgornja meja »de minimis« pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih,
– dokazila, predložena v okviru prijave na javni razpis, se upravičencem ne vračajo,
– upravičenec mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
Do prejema pomoči po tem razpisu niso upravičeni subjekti:
– ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do zaposlenih, občine ali do Republike Slovenije,
– ki so po zakonu, ki ureja finančno poslovanje, postopke zaradi insolventnosti in prisilno prenehanje, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji,
– ki so že koristili pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči,
– ki so v postopku prepovedi poslovanja in prenehanja statusa socialnega podjetja na podlagi določil zakona, ki ureja socialno podjetništvo,
– ki so na seznamu subjektov, za katera v razmerju do Mestne občine Kranj veljajo omejitve poslovanja po Zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije,
– iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe EU št. 1379/2013,
– predelave in trženja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih:
a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce, razen če predložijo izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov v skladu s petim odstavkom 3. člena Odloka.
Pomoč ne sme biti:
– namenjena izvozu oziroma z izvozom povezanim dejavnostim v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
– pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi,
– namenjena za nabavo vozil za prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz.
2. Pogoji:
– naložbe se morajo izvajati na območju občine,
– naložbe v poslovne prostore in objekte morajo biti izvedene v skladu z veljavnimi predpisi,
– če so objekti/poslovni prostori najeti, je potrebno za izvedbo naložbe, ki je predmet javnega razpisa, pridobiti ustrezna soglasja vseh lastnikov objekta/poslovnih prostorov,
– naložbe, za katere se dodeli pomoč, se morajo uporabljati ali ostati v lasti upravičenca vsaj 2 leti od dokončanja naložbe, razen če ni v okviru posameznega namena določeno drugače,
– naložba, za katero se dodeli pomoč, se ne sme uporabljati v nasprotju z namenom dodelitve sredstev,
– če je upravičenec za iste upravičene stroške prejel ali namerava prejeti tudi drugo državno pomoč, skupni znesek prejete pomoči ne sme preseči dovoljenih intenzivnosti državnih pomoči,
– upravičenec, ki pridobi pomoč na podlagi tega razpisa, mora voditi predpisano dokumentacijo, določeno z javnim razpisom in s sklenjeno pogodbo o dodelitvi sredstev, ter jo hraniti 3 leta po izvedenem izplačilu,
– realizacija novih delovnih mest mora biti izvedena na območju občine. Sofinancira se nova zaposlitev, in sicer za obdobje trajanja nove zaposlitve v letu javnega razpisa do 30. oktobra istega leta. Za novo odprto delovno mesto se šteje zaposlitev osebe s stalnim prebivališčem v občini, ki po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo, sodi med ranljive skupine ljudi na trgu dela. Zaposlitev se dokazuje s fotokopijo podpisane pogodbe o zaposlitvi ter potrjenim M1/M2 obrazcem. Ne upošteva se zaposlitev osebe, ki je bila že zaposlena v tem podjetju ali pri njegovih povezanih pravnih ali fizičnih osebah (v enotnem podjetju) in so bila za njeno zaposlitev že dodeljena finančna sredstva iz občinskih ali drugih javnih virov sredstev, razen v programih javnih del, v zadnjih treh letih.
– Upravičenci se morajo registrirati skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo, oziroma odpreti poslovno enoto/podružnico na območju občine do oddaje zahtevka za izplačilo sredstev.
3. Upravičeni stroški:
– stroški za izvedbo postopkov (priprava ustreznih aktov ipd.), potrebnih za registracijo socialnega podjetja (pridobitev statusa),
– stroški prenove objektov ali poslovnih prostorov, če je njena izvedba v skladu z veljavno zakonodajo,
– stroški najema poslovnih prostorov,
– stroški za pokritje plače delovnega mesta, ki ga zaseda oseba, ki po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo, sodi med ranljive skupine ljudi na trgu dela, (bruto plača) in regres za letni dopust, malica ter prevoz na delo in z dela,
– stroški nakupa novih ali rabljenih strojev in opreme ali druge vrste delovnih sredstev kot osnovnega sredstva,
– stroški izobraževanja in usposabljanja zaposlenih (sklenjeno redno delovno razmerje) za pridobitev specializiranih znanj, potrebnih za zagon oziroma izvajanje proizvodne ali storitvene dejavnosti (za pridobitev ustreznih licenc, certifikatov za opravljanje posameznih dejavnosti).
Zgornji upravičeni stroški, ki nastanejo v zvezi z registrirano dejavnostjo socialnega podjetja se upoštevajo le, če so nastali in so plačani v obdobju od 1. 1. 2025 do 20. 11. 2025. DDV ni upravičen strošek.
4. Višina sofinanciranja
Intenzivnost dodeljene pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov.
Višina sredstev, ki se dodeli posameznemu upravičencu, je odvisna od rezultatov ocenjevanja prejetih popolnih vlog, višine zaprošenih sredstev s strani upravičenca ter višine razpoložljivih sredstev.
Najnižji znesek dodeljene pomoči znaša 100 EUR, najvišji znesek pa 10.000 EUR na upravičenca.
Ne glede na določilo iz prejšnjega odstavka se pomoč ustrezno zniža, če bi bil z dodeljeno pomočjo presežen skupni znesek de minimis pomoči iz četrtega odstavka točke II. tega razpisa.
5. Dokazila:
– izpis iz Poslovnega registra Slovenije oziroma drugo ustrezno dokazilo, iz katerega je razvidna registracija podjetja skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo, če je podjetje že registrirano ali izjava vlagatelja, da bo status socialnega podjetja pridobil do oddaje zahtevka za izplačilo sredstev, če podjetje še ni registrirano kot socialno podjetje,
– potrdilo pristojnega finančnega urada o poravnanih davkih in drugih obveznih dajatvah v Republiki Sloveniji, zapadlih do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo vloge na javni razpis,
– izpolnjena obrazca Izjava 1 in Izjava 2, ki sta del te razpisne dokumentacije
in v primeru uveljavljanja stroškov za izvedbo postopkov:
– računi in dokazila o plačilu računov ali predračuni oziroma ustrezna pogodba in poslovni načrt v primeru, da registracija še ni bila izvedena,
v primeru uveljavljanja stroškov prenove objektov ali poslovnih prostorov:
– fotokopija gradbenega dovoljenja, če je le – to potrebno,
– kratek povzetek projektne dokumentacije oziroma opis investicije,
– računi in dokazila o plačilu računov ali predračuni oziroma ustrezno pogodbo v primeru, da naložba še ni bila izvedena,
v primeru najema poslovnih prostorov:
– računi in dokazila o plačilu računov in fotokopijo najemne pogodbe oziroma če ta ni sklenjena, fotokopijo predpogodbe o najemu prostorov,
v primeru odpiranja novega delovnega mesta:
– fotokopija Pogodbe o zaposlitvi (iz pogodbe mora biti razvidno, da gre za zaposlitev osebe s stalnim prebivališčem v občini, ki bo delo opravljala na območju občine),
– kopija potrjenega obrazca M1/M2,
– kopija prijave osebe v evidenco brezposelnih, potrjena s strani Zavoda RS za zaposlovanje,
– kopija potrdila Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje o priznani invalidnosti ali odločbe, s katero je priznana invalidnost, če je zaposlena invalidna oseba,
v primeru nakupa strojev in opreme ali druge vrste delovnih sredstev kot osnovnega sredstva:
– računi in dokazila o plačilu računov ali predračuni oziroma ustrezna pogodba v primeru, da naložba še ni bila izvedena. Iz predloženih dokumentov mora biti razvideno ali gre za novo ali rabljeno opremo, stroj ali druge vrste delovnih sredstev,
v primeru izobraževanja in usposabljanja:
– računi in dokazila o plačilu računov in verificirano potrdilo za opravljeno izobraževanje oziroma usposabljanje ali predračuni oziroma ustrezna pogodba v primeru, da izobraževanje in usposabljanje še ni bilo izvedeno,
– dokazilo o zaposlenosti udeleženca izobraževanja/usposabljanja v podjetju (kopija M1/M2 obrazca).
V. Merila: merila za vrednotenje vlog so sestavni del razpisne dokumentacije.
VI. Potrebna dokumentacija
Popolno vlogo sestavljajo izpolnjeni prijavni obrazec, zahtevane priloge in izjavi, ki so del razpisne dokumentacije. Obrazci morajo biti na ustreznih mestih podpisani in žigosani.
Razpisna dokumentacija, ki obsega besedilo javnega razpisa, prijavni obrazec, izjavi, merila za vrednotenje, vzorec pogodbe in zahtevek, je upravičencem na voljo od dneva objave javnega razpisa na spletni strani Mestne občine Kranj http://www.kranj.si/ (rubrika Javni razpisi, naročila).
Vse informacije v zvezi z javnim razpisom lahko dobite na podlagi predhodne najave na Mestni občini Kranj, Uradu za gospodarske dejavnosti in promet, soba št. 195, Slovenski trg 1, Kranj, ali na tel. 04/23-73-130, kontaktna oseba je Jelena Bundalo, e-naslov jelena.bundalo@kranj.si.
VII. Obdobje, v katerem morajo biti dodeljena razpoložljiva sredstva: sredstva morajo biti dodeljena v letu 2025.
VIII. Rok in način dostave vlog
Upravičenci oddajo vloge na predpisanih razpisnih obrazcih skupaj s predpisano dokumentacijo v Sprejemni pisarni Mestne občine Kranj ali jih pošljejo priporočeno po pošti na naslov Mestna občina Kranj, Urad za gospodarske dejavnosti in promet, Slovenski trg 1, 4000 Kranj, najkasneje do 2. 9. 2025.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, opremljena s podatki upravičenca (naziv in naslov) ter označena z oznako »Ne odpiraj – javni razpis – socialno podjetništvo«.
Nepravilno oziroma nepopolno označene ovojnice bodo s sklepom zavržene.
IX. Obravnava vlog
Pravočasno prispele in pravilno označene vloge za razpisane namene bo obravnavala Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa za spodbujanje razvoja socialnega podjetništva na območju Mestne občine Kranj, ki jo imenuje župan. O dodelitvi sredstev bo na predlog komisije odločal direktor mestne uprave. Zoper sklep direktorja je dopustna pritožba županu, in sicer v roku 8 dni od prejema. Zoper županovo odločbo ni pritožbe, možno je sprožiti upravni spor pred pristojnim sodiščem.
Odpiranje vlog bo praviloma 9. 9. 2025. Odpiranje vlog ni javno. Prepozno prispele oziroma neustrezno opremljene vloge bodo zavržene, neutemeljene pa zavrnjene. Upravičenca, ki je oddal nepopolno vlogo, komisija v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozove na dopolnitev vloge. Rok dopolnitve je 15 dni od prejema obvestila. Vloge, ki jih upravičenci v roku ne bodo dopolnili, se zavrže, neustrezno dopolnjene vloge pa zavrne.
Upravičenci bodo o izidu razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku 45 dni od odpiranja vlog in pozvani k podpisu pogodbe. Če se upravičenec v roku 8 dni ne odzove na poziv, se šteje, da je odstopil od zahteve za pridobitev sredstev tega razpisa.