Št. 181-118/2025-2711-3 Ob-2114/25, Stran 1806
Na podlagi 16. v povezavi s 40. členom Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 65/14 – ZVRS-H, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23), šeste alineje prvega odstavka 7. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1, 95/14 – ZUJF-C, 47/15 – ZZSDT, 61/17 – ZUPŠ, 64/17 – ZZDej-K, 36/19, 189/20 – ZFRO, 51/21, 159/21, 196/21 – ZDOsk, 15/22, 43/22, 43/22, 100/22 – ZNUZSZS, 141/22 – ZNUNBZ, 40/23 – ZČmIS-1 in 78/23), 106.i člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23 in 24/25 – ZFisP-1), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1), 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24), Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018-2028 (Uradni list RS, št. 24/18), Resolucije o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2016–2025 »Skupaj za družbo zdravja« (Uradni list RS, št. 25/16) in Sklepa C2711-25-109106 o začetku postopka za izvedbo Javnega razpisa za sofinanciranje programov krepitve duševnega zdravja do leta 2028, št. 181-118/2025-2711-2 z dne 22. 4. 2025, objavlja Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana
za sofinanciranje programov krepitve duševnega zdravja do leta 2028
1. Ime oziroma naziv in sedež neposrednega uporabnika, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2. Namen javnega razpisa
Namen »Javnega razpisa za sofinanciranje programov krepitve duševnega zdravja do leta 2028« (v nadaljevanju: javni razpis) je sofinanciranje programov krepitve duševnega zdravja, ki prispevajo k izvajanju Resolucije o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2015–2025, »Skupaj za družbo zdravja« (Uradni list RS, št. 25/16), predvsem na prednostnih področjih 6.1. Krepitev in varovanje zdravja ter preprečevanje bolezni – javno zdravje in 6.2. Optimizacija zdravstvene oskrbe – zdravstvena dejavnost, in Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028 (Uradni list RS, št. 24/18), s pripadajočimi akcijskimi načrti ter mednarodnih strateških dokumentov na področju duševnega zdravja. Namen je vzpostavitev podpornih okolij za krepitev duševnega zdravja v družini, v vrtcih, šolah in programov, ki preprečujejo razvoj težav v duševnem zdravju in duševnih motenj. Sofinancirani programi bodo izboljšali prepoznavanje težav, dostopnost, razpoložljivost, celovitost, medsebojno povezanost in kakovost storitev za duševno zdravje ter prispevali k destigmatizaciji in krepitvi kompetenc. Izvedba programov in aktivnosti bo presegla zgolj področje zdravstva in bo prispevala k celovitejšemu medresornemu izvajanju ukrepov na področju duševnega zdravja.
Poseben poudarek javnega razpisa je na naslavljanju potreb ranljivih skupin prebivalstva, spodbujanju mreženja, sodelovanja in partnerstva med organizacijami ter institucijami, ki delujejo na vsebinskih področjih tega javnega razpisa.
3. Predmet javnega razpisa in razpoložljiva sredstva
Predmet javnega razpisa so programi s pripadajočim sredstvi, na dveh področjih:
– Področju A: Krepitev duševnega zdravja in
– Področju B: Programi svetovanja in psihosocialne pomoči v duševni stiski.
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2026, 2027 in 2028 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 7.200.000,00 eurov, od tega za leto 2026 okvirno 2.400.000,00 eurov, za leto 2027 okvirno 2.400.000,00 eurov in za leto 2028 okvirno 2.400.000,00 eurov.
Tabela 1: Dinamika financiranja po področjih in letih v eurih
PODROČJE | 2026 | 2027 | 2028 | SKUPAJ PODROČJE |
A: Krepitev duševnega zdravja | 1.800.000,00 | 1.800.000,00 | 1.800.000,00 | 5.400.000,00 |
B: Programi svetovanja in psihosocialne pomoči v duševni stiski | 600.000,00 | 600.000,00 | 600.000,00 | 1.800.000,00 |
SKUPAJ PO LETIH | 2.400.000,00 | 2.400.000,00 | 2.400.000,00 | 7.200.000,00 |
Obdobje upravičenosti stroškov1 je od 16. 11. 2025 do 31. 10. 2028. Obdobje upravičenosti izdatkov2 je od 16. 11. 2025 do konca 15. 11. 2028.
1 Za obdobje upravičenosti stroškov se upošteva datum izdaje računa oziroma verodostojne listine.
2 Za obdobje upravičenosti izdatkov se upošteva datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin.
Vlagatelj vloge (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj) se lahko z istim programom prijavi le na eno področje, kot je opredeljeno v poglavju 6.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Pogoji, ki jih mora izpolnjevati vlagatelj, upravičen do udeležbe na javnem razpisu, so naslednji:
1. So neprofitni (na podlagi zakona ali svojih temeljnih aktov: statuta, ustanovitvenega akta, drugih pravil delovanja), kar pomeni, da presežka prihodkov nad odhodki ali dobička ne delijo med člane ali ustanovitelje oziroma lastnike, ampak ga v celoti namenjajo za uresničevanje svojega namena in ciljev.
2. Imajo sedež v Republiki Sloveniji in so pravne osebe javnega ali zasebnega prava, ki delujejo kot društvo, zveza društev, zavod, skupnost zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in so ustanovljene na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) ali Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma jim je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu.
3. Vlagatelju, vsakemu konzorcijskemu partnerju ter vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba za kazniva dejanja, ki so taksativno našteta v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F), ali za kazniva dejanja iz 22. poglavja Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 54/15, 6/16 – popr., 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23 in 107/24 – odl. US) zoper delovno razmerje in socialno varnost. Dokazilo3 ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge.
3 Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev o nekaznovanosti preverjalo na dan oddaje vloge.
4. Vlagatelj in vsak konzorcijski partner ima v obdobju zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo4 pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več.
4 Če prijavitelj ne bo predložil potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
5. So neodvisni od političnih strank in drugih entitet.
6. Delujejo v javnem prostoru in za dobrobit ljudi, skupin in družbe kot celote.
7. Delujejo na podlagi demokratičnih vrednot in človekovih pravic.
8. Prijavljeni program sodi v vsebinsko področje predmeta javnega razpisa.
9. Program se izvaja v Republiki Sloveniji, njegov učinek je relevanten za nacionalno raven.
10. Vlogi je predložena zadnja dostopna kopija izpisa iz sodnega registra ali drugega registra (zadošča izpisek iz portala Agencije za javnopravne evidence in storitve; v nadaljnjem besedilu: AJPES), kjer je vlagatelj registriran (izpis ne sme biti starejši od 90 dni).
11. Vlagatelj je imel v letu 2024 najmanj 20.000 eurov prihodkov (dokazilo: letno poročilo, oddano na AJPES, 2024).
12. Za sofinanciranje programa so predvideni tudi drugi sofinancerji in/ali lastna sredstva oziroma viri najmanj v višini 5 % od ocenjene vrednosti prijavljenega programa. Sofinancirajo se samo upravičeni izdatki, pri čemer sofinanciranje ministrstva znaša največ 95 %. Vsaj 5 % se mora zagotoviti iz drugih nacionalnih oziroma regionalnih oziroma lokalnih javnih virov ali lastnega financiranja oziroma z lastno udeležbo, ki se izkaže v prostovoljskem delu po Zakonu o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15). Prostovoljsko delo se prizna samo vlagateljem, ki so pri AJPES, skladno z Zakonom o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15) in Pravilnikom o področjih prostovoljskega dela in vpisniku (Uradni list RS, št. 48/11, 60/11 in 29/16), vpisani v elektronski vpisnik prostovoljskih organizacij in organizacij s prostovoljskim programom. Programi, ki imajo zagotovljene tudi druge vire financiranja (npr. nacionalni oziroma regionalni oziroma lokalni javni viri, sponzorska oziroma donatorska sredstva, lastne vire financiranja oziroma lastno udeležbo), morajo predložiti ustrezna dokazila (npr. sklep o izbiri), prostovoljsko delo pa izkazati po Zakonu o prostovoljstvu. V primeru sponzorskih in donatorskih sredstev, je potrebno podati izjavo o ne-navzkrižju interesov in razkriti imena sponzorjev oziroma donatorjev.
13. Zaprošeni znesek sofinanciranja posameznega programa ne presega razpisanih sredstev področja B, zaprošeni znesek sofinanciranja posameznega programa za področje A pa ne presega 300.000 eurov.
14. Prijavnica mora biti izpolnjena v celoti.
15. Programi, ki so že v celoti financirani iz proračunskih sredstev in drugih javnih virov, niso upravičeni do sofinanciranja.
16. Če se vlagatelj prijavlja s partnerji, se za vlagateljevega upravičenega partnerja (v nadaljevanju: konzorcijski partner) šteje vsaka pravna oseba javnega ali zasebnega prava, ki deluje kot društvo, zveza društev, javni ali zasebni zavod, skupnost javnih ali zasebnih zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in je ustanovljena na podlagi Zakona o društvih, Zakona o ustanovah, Zakona o zavodih, Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Zakona o humanitarnih organizacijah, Zakona o nevladnih organizacijah oziroma ji je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu, s sedežem v Republiki Sloveniji, ki dejavno sodeluje pri izvajanju programa in učinkovito prispeva k njegovemu izvajanju in k njegovim ciljem na območju Republike Slovenije in so neprofitni (na podlagi zakona ali svojih temeljnih aktov: statuta, ustanovitvenega akta, drugih pravil delovanja), kar pomeni, da presežka prihodkov nad odhodki ali dobička ne delijo med člane ali ustanovitelje oziroma lastnike, ampak ga v celoti namenjajo za uresničevanje svojega namena in ciljev.
17. Vse aktivnosti programov, ki se sofinancirajo v okviru tega javnega razpisa, morajo biti za končnega uporabnika brezplačne.
18. Dodatni vsebinski pogoj samo za področje B je, da ima vlagatelj skupaj s konzorcijskimi partnerji mrežo svetovalnic, ki najmanj 12 mesecev že delujejo, v vseh statističnih regijah Republike Slovenije (obvezno izpolnjena »Izjava vlagatelja o regijski razpršenosti«), ki je Priloga 3.
Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev za kandidiranje iz točk 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8., 10., 11., in 13. tega poglavja ne bo vključena v postopek strokovnega pregleda popolnih vlog ter ocenjevanja ter bo zavržena.
Izpolnjevanje pogoja iz točke 14. tega poglavja se bo preverjalo pri formalnem pregledu vloge.
Komisija na odpiranju ugotavlja popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost). V kolikor vlagatelj ne predloži zahtevanih dokumentov, bo pozvan k dopolnitvi.
Izpolnjevanje pogojev iz točk 7., 9., 12., 15., 16., 17. in 18. tega poglavja se bo preverilo pri strokovnem pregledu popolne vloge ter oceni vloge. V primeru neizpolnjevanja pogoja/-ev, se bo postopek nadaljnjega ocenjevanja zaključil, vloga pa bo zavrnjena.
Med upravičene vlagatelje javnega razpisa ne sodijo naslednje organizacije:
– ki v svojih temeljnih aktih (statut, ustanovitveni akt, pravila itd.) nimajo izrecno navedeno, da so neprofitne, v kolikor jim tega ne predpisuje že zakon;
– v katerih več kot polovico članov organa upravljanja ali nadzora predstavljajo predstavniki gospodarstva ali političnih strank;
– verske skupnosti, politične stranke, socialni partnerji in zbornice.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc, za kar ga vlagatelj in vsak konzorcijski partner pooblašča s podpisom izjave vlagatelja, ki je Priloga 1 k prijavnici.
Ministrstvo bo za namen preverjanja izpolnjevanja pogojev od vlagatelja in posameznega konzorcijskega partnerja lahko, v okviru predloženih dokazil, zahtevalo tudi dodatna pojasnila in/ali dokazila ter bo pogoje za kandidiranje preverjalo še na druge načine, v kolikor ti ne bodo nedvoumno preverljivi v javnih evidencah ali vlogi.
5. Merila za dodelitev sredstev
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril navedenih v tabeli 2 oziroma razpisni dokumentaciji.
Tabela 2: Merila za dodelitev sredstev
Točke | | Pomen |
0 | Nezadostno | Merilo ni izpolnjeno. |
3 | Delno ustrezno | Merilo je delno izpolnjeno. |
5 | Ustrezno | Merilo je izpolnjeno. |
MERILO | Utež | Točke | Največje možno št. točk |
A. VSEBINSKA USTREZNOST | 40 |
Program je skladen z nacionalnimi in mednarodnimi strateškimi dokumenti in s cilji javnega razpisa. Temelji na izsledkih znanosti, strokovnih smernicah in preverjenih dobrih praksah. Vključuje prednostno pričakovane aktivnosti sofinanciranja in je ustrezno utemeljen ter uresničljiv. Predstavljen je jasno in jedrnato, v skladu z zahtevami prijavnega obrazca. | 3 | 5 | 15 |
Metode dela in pristop so ustrezni glede na izbrano prednostno področje in cilje javnega razpisa (metode vodenja programa so primerne, način spremljanja in vrednotenja uspešnosti je primeren, predvideno je vključevanje uporabnikov pri zasnovi in vrednotenju programa, program uvaja učinkovite in inovativne pristope). | 1 | 5 | 5 |
Vodenje in izvajanje programa je ustrezno glede na izbrano prednostno področje, cilje javnega razpisa in potrebe uporabnikov. Aktivnosti so jasno in konkretno opredeljene, nujne za dosego ciljev javnega razpisa in zagotavljajo učinkovitost programa. Aktivnosti so izvedljive v časovnem obdobju javnega razpisa, njihovo sosledje je ustrezno. Izvedba aktivnosti je zastavljena interdisciplinarno in medinstitucionalno. | 1 | 5 | 5 |
Ciljne skupine so skladne s prednostno pričakovanimi ciljnimi skupinami, opredeljenimi v javnem razpisu, so jasno opredeljene, določen je način njihovega doseganja in naslavljanja. Vlagatelj ima zagotovljen dostop do ciljne skupine (vlagatelj ima vzpostavljen odnos z uporabniki, uporabniki ga poznajo in mu zaupajo, ima vzpostavljene kanale komuniciranja z njimi). Program je prilagojen potrebam ciljne skupine (predstavljene so specifične potrebe uporabnikov, način vključevanja in zadrževanja uporabnikov v programu, predstavljena je strategija vključevanja težje dostopnih ciljnih skupin). | 1 | 5 | 5 |
Program je relevanten za nacionalno raven (poteka na širšem območju Slovenije), in prispeva k celovitejšemu medresorskem izvajanju ukrepov na področju duševnega zdravja (vključuje več resorjev)ali zajema široko ciljno skupino uporabnikov oziroma ima relevanten učinek na nacionalni ravni (ni zgolj lokalnega pomena) ali pa zmanjšuje primanjkljaje na določenih geografskih območjih. Predvidena je ustrezna promocija programa, ki omogoča, da se v program vključuje veliko število uporabnikov ciljne skupine in zagotavlja prepoznavnost programa v širšem slovenskem prostoru (natančno so opisani predvideni kanali komuniciranja, ki imajo relevanten doseg, predvidene so relevantne oblike oglaševanja v ciljni skupini). Medijski dogodki in strokovni dogodki so, glede na vsebino programa, ustrezno načrtovani. | 1 | 5 | 5 |
Program naslavlja ranljive skupine prebivalcev5. Vlagatelj ustrezno naslavlja neenakosti na področju duševnega zdravja in pojasni, kako jih bo s prijavljenim programom zmanjšal. | 1 | 5 | 5 |
B. KAKOVOST PROGRAMA | 35 |
Kadrovska zasedba (usposobljenost, izobrazba, izkušnje in reference izvajalcev programa s področja, ki je predmet javnega razpisa) in predviden obseg dela na programu omogočata kakovostno izvedbo programa. Predvidene so zaposlitve v zadostnem obsegu za kakovostno izvedbo programa in oziroma ali prostovoljsko delo v zadostnem obsegu. | 3 | 5 | 15 |
Program prijavlja več partnerjev z ustreznimi znanji (dokazilo: izjava partnerja o sodelovanju). Partnerji prispevajo k interdisciplinarnosti in dejavno sodelujejo pri izvajanju programa. Mreženje in zagovorništvo, kjer je relevantno, poteka na različnih ravneh: lokalni, nacionalni in mednarodni ravni. | 1 | 5 | 5 |
Vlagatelj oziroma partner ima izkušnje na podobnih programih področja predmeta javnega razpisa (pretekli izvedeni programi, mednarodno prepoznani kot primer dobre prakse oziroma so prejemniki nagrad s področja, na katerega se prijavljajo, sodelavci v programu so vključeni v relevantna strokovna združenja). | 1 | 5 | 5 |
Program zagotavlja trajnost (po zaključku financiranja s strani ministrstva obstajajo predvidljive (realne) možnosti za nadaljnje izvajanje programa, zagotovljen je prenos znanja, izdelki so trajno dostopni, program vključuje tudi prostovoljsko delo). | 1 | 5 | 5 |
Kazalniki rezultatov so primerni, količinsko opredeljeni, merljivi in dosegljivi. | 1 | 5 | 5 |
C. FINANCIRANJE IN UPRAVLJANJE PROGRAMA | 25 |
Finančni načrt je jasen in konkreten. Stroški so natančno in razumljivo specificirani po posameznih aktivnostih in storitvah in sledijo dejavnostim programa v okviru delovnega načrta prijavnega obrazca. | 2 | 5 | 10 |
Stroški so načrtovani gospodarno, smotrno in učinkovito glede na predvidene aktivnosti programa in pričakovane učinke. Višina plač je primerna glede na odgovornost in vsebino dela. Stroški storitev, materialni stroški in stroški službenih potovanj so racionalno načrtovani in pomenijo dodano vrednost programa. Če program poteka v partnerstvu, vlagatelj izkazuje, da je partnerjem namenil primerna finančna sredstva. | 2 | 5 | 10 |
Načrt komuniciranja je jasen in vključuje različne javnosti ter strategijo vključevanja težje dostopnih ciljnih skupin. Promocija ministrstva kot sofinancerja je jasno določena. | 1 | 5 | 5 |
SKUPNO ŠTEVILO MOŽNIH TOČK | 100 |
5 »Ranljivost« razumemo kot relacijski pojav (med posameznikom in širšim družbenim, kulturnim in ekonomskim okoljem) in tudi kot proces, ki se spreminja od ene do druge osebe, se razlikuje v različnih življenjskih obdobjih in različnih okoliščinah, ob čemer se pri eni osebi lahko kombinirajo številne oblike ranljivosti. Posameznik je dojet na presečišču različnih individualnih in družbenih procesov (mikro-, mezo-, makroraven), ki vplivajo na ranljivost v zdravju in druga področja človekovega življenja. Prav tako »ranljive skupine« niso statične in strogo zamejene, temveč se spreminjajo in prekrivajo. Posameznik se lahko v nekem življenjskem obdobju nahaja v več »ranljivih« skupinah hkrati, v naslednjem pa se nahaja izven vsake od njih. Na ranljivost najbolj vplivajo socialnoekonomski dejavniki (tudi kulturni dejavniki). Kot navedeno, med ranljive skupine lahko sodijo tako moški kot ženske in različne populacijske skupine (starejši, otroci, delovno aktivna populacija). Spol oziroma starost sama po sebi ne pomeni ranljivosti. Za uvrstitev v ranljivo skupino je potrebna še neka prikrajšanost (materialna, socialna, kulturna, zdravstvena …). Med ranljive skupine lahko uvrstimo npr. nosečnice, ki so socialno ekonomsko prikrajšane, brez socialnih mrež in virov podpore ipd.; otroke iz revnih družin, z malo socialnega in kulturnega kapitala ipd.
5.1 Model dodeljevanja sredstev in postopek izbora
Prijavljeni programi bodo ocenjeni v skladu z merili za dodelitev sredstev iz tega poglavja. Programi, ki pri sklopu A. Vsebinska ustreznost ne dosegajo vsaj 25 točk, pri sklopu B. Kakovost programa ne dosegajo vsaj 20 točk in pri sklopu C. Financiranje in upravljanje programa ne dosegajo vsaj 15 točk, bodo zavrnjeni. V primeru, da je več programov, ki izpolnjujejo pogoje, bodo za sofinanciranje izbrani programi z največ doseženimi točkami do meje razpoložljivih sredstev za sofinanciranje. V primeru, da je število točk enako, bo izbran vlagatelj, ki je prej oddal formalno popolno vlogo na ministrstvo.
Sredstva se bodo razdelila po naslednjem modelu (od ustrezno6 zaprošenega zneska):
6 Za sofinanciranje programa so predvideni tudi drugi sofinancerji in/ali lastna sredstva oziroma viri najmanj v višini 5 % od ocenjene vrednosti prijavljenega programa.
– programi, ki zberejo 95 ali več točk, se sofinancirajo 100 %;
– programi z med vključno 85 in vključno 94 točk se sofinancirajo 90 %;
– programi z med vključno 75 in vključno 84 točk se sofinancirajo 80 %;
– programi z med vključno 65 in vključno 74 točk se sofinancirajo 70 %;
– programi z med vključno 60 točk in vključno 64 točk se sofinancirajo 60 %.
Če se bo vlagatelju dodelilo manj od 100 % zaprošenih sredstev, lahko ministrstvo in vlagatelj dogovorita aktivnosti, ki bodo sofinancirane. Ministrstvo lahko glede na dodeljena sredstva in v okviru prijavljenega programa v pogodbi (vzorec pogodbe je del javnega razpisa), z vsakim izvajalcem posebej opredeli konkreten obseg programa in dinamiko izplačil (odstotek vrednosti, število obrokov, morebitna predplačila ter datum izplačil) v okviru vrednosti, ki so določene na letni ravni.
Izbor vloge, ne glede na prejšnji odstavek, ne pomeni zavezanosti k dodelitvi sredstev za vse aktivnosti v višini zneska, ki ga je zahteval vlagatelj. Zahtevani znesek sredstev se lahko spremeni na podlagi ugotovitev komisije o ustreznosti posamezne aktivnosti in finančnega načrta za izvajanje te aktivnosti, kot jo je opredelil vlagatelj.
Na podlagi ugotovitev strokovne komisije o ustreznosti posamezne aktivnosti, storitve ali stroška za doseganje ciljev programa, lahko ministrstvo zavrne financiranje te aktivnosti, storitve oziroma stroška, ki ne prispeva/-jo k doseganju ciljev.
V primeru, da se sredstva na posameznem področju tega javnega razpisa ne porabijo v celoti, se lahko prerazporedijo na drugo področje tega javnega razpisa.
Prevzem obveznosti za dodeljena sredstva za leta 2026, 2027 in 2028 se uredi v pogodbi pod odložnim pogojem, in sicer bo prevzem obveznosti v tem delu mogoč, ko bodo izpolnjeni pogoji glede na veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
6. Področja javnega razpisa
6.1 Področje A: Krepitev duševnega zdravja
Sofinancirani bodo programi promocije in varovanja duševnega zdravja za otroke in mladostnike, aktivno populacijo in starejše v različnih okoljih (šolsko in delovno okolje ter lokalne skupnosti), ki bodo skladni z Resolucijo o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028 in pripadajočimi akcijskimi načrti.
Specifični cilji so:
– dvig zdravstvene pismenosti, izobraženosti in osveščenosti o krepitvi in varovanju duševnega zdravja ter ustvarjanje duševnemu zdravju podpornih okolij;
– destigmatizacija težav v duševnem zdravju in duševnih motenj;
– izboljšanje duševnega zdravja populacije otrok, mladostnikov, aktivne populacije in starejših;
– podpora nevladnim organizacijam za skupine za samopomoč za osebe s težavami v duševnem zdravju in njihove svojce.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– osveščanje, izobraževanje in usposabljanje za varovanje duševnega zdravja, aktivnosti za destigmatizacijo duševnih motenj, vključno z aktivnostmi povezovanja kulture in zdravja;
– aktivnosti, namenjene varovanju duševnega zdravja in razvoju psihološke odpornosti otrok in mladostnikov, ter aktivnosti prostovoljstva v šolskem okolju kot preventivnega dejavnika duševnega zdravja;
– izobraževanje ter usposabljanje za (samo)pomoč pri varovanju duševnega zdravja ter razvoj različnih oblik pomoči za laike in strokovne delavce;
– izobraževanje in usposabljanje učiteljev ter drugih strokovnih delavcev na podlagi dokazano učinkovitih programov;
– aktivnosti za zmanjševanje samomorilnega vedenja in za podporo žalujočim po samomoru.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– otroci in mladostniki ter njihovi starši;
– mlajši odrasli (19–29 let);
– starejši od 65 let;
– osebe s težavami v duševnem zdravju in njihovi svojci;
– poklicne skupine, ki imajo pogosteje stik s stresnimi situacijami (policija, gasilci, zdravstveni delavci in sodelavci, cestni delavci ipd.);
– poklicne skupine, ki delajo z osebami z duševno motnjo (zdravstveni delavci in sodelavci, socialni delavci, pedagoški delavci, prostovoljci ipd.);
– ranljive skupine prebivalstva (osebe s težavami v duševnem zdravju, socialno in/ali ekonomsko prikrajšane osebe, žrtve nasilja ipd.).
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO120,
– Resolucija o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2015–2025, »Skupaj za družbo zdravja«, ki je dostopna na naslednji povezavi: https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=RESO102,
– Evropski načrt Svetovne zdravstvene organizacije za duševno zdravje 2021–2025, dostopen na: https://www.who.int/europe/publications/i/item/9789289057813,
– Sklepi Sveta Evropske unije o duševnem zdravju, dostopni na: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-15971-2023-INIT/sl/pdf,
– Sporočilo Evropske komisije o celovitem pristopu k duševnemu zdravju, dostopno na: https://health.ec.europa.eu/publications/comprehensive-approach-mental-health_en?prefLang=sl.
6.2 Področje B: Programi svetovanja in psihosocialne pomoči v duševni stiski
Sofinancirani bodo programi, ki se bodo izvajali v neposrednem stiku (»v živo«) v vseh regijah Slovenije (ne na daljavo, kot npr. video ali telefonski klic) z namenom zagotavljanja storitev svetovanj, ki dopolnjujejo obstoječe storitve javnega zdravstva ter ponujajo individualno ali skupinsko obravnavo posameznikom, parom in družinam v duševni stiski.
Specifični cilji so:
– zmanjšanje bremena duševnih motenj, čustvenih stisk;
– zagotavljanje kakovostnih in dostopnih storitev ter programov psihosocialne pomoči osebam s težavami v duševnem zdravju v skupnosti v vseh regijah Slovenije;
– obvladovanje samomorilnega vedenja.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– svetovanje in podpora osebam s težavami v duševnem zdravju in njihovim bližnjim pri obvladovanju duševnih stisk ter učenje spoprijemanja s težavami;
– individualna in/ali skupinska obravnava oseb s težavami v duševnem zdravju.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– mladostniki (14–18 let), ki imajo težave v duševnem zdravju ali se soočajo s stisko;
– odrasli, ki imajo težave v duševnem zdravju ali se soočajo z duševno stisko.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO120,
– Resolucija o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2015–2025, »Skupaj za družbo zdravja«, ki je dostopna na naslednji povezavi: https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=RESO102,
– Evropski načrt Svetovne zdravstvene organizacije za duševno zdravje 2021–2025, dostopen na: https://www.who.int/europe/publications/i/item/9789289057813,
– Sklepi Sveta Evropske unije o duševnem zdravju, dostopni na: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-15971-2023-INIT/sl/pdf,
– Sporočilo Evropske komisije o celovitem pristopu k duševnemu zdravju, dostopno na: https://health.ec.europa.eu/publications/comprehensive-approach-mental-health_en?prefLang=sl.
7. Uveljavljanje stroškov
Izplačila se izvajajo na način in v rokih v skladu s pravilnikom, ki ureja postopke izvrševanja proračuna Republike Slovenije in z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. V skladu s predpisi s področja javnih financ se sofinanciranje programov izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške.
Pogoji upravičenosti:
Da bi bili upravičeni, morajo stroški zadostiti naslednjim splošnim načelom:
– se nanašajo na dejavnost, definirano v posameznem delovnem sklopu, navedeno v pogodbi, in so predvideni v finančnem načrtu programa;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene v okviru prijavljenega programa;
– so sorazmerni in potrebni za izvedbo programa;
– uporabljeni morajo biti izključno za doseganje ciljev in učinkov programa skladno z načeli gospodarnosti, smotrnosti in učinkovitosti;
– so nastali in so plačani v obdobju upravičenosti programa;
– so opredeljivi in preverljivi predvsem tako, da so vneseni v računovodsko evidenco nosilca programa ter določeni v skladu s splošno veljavnimi računovodskimi standardi Republike Slovenije in v skladu s splošno priznanimi računovodskimi načeli;
– so skladni z zahtevami veljavne davčne in socialne zakonodaje.
Če so dejanski upravičeni stroški nižji od odobrenih oziroma prijavljenih, je prejemnik sredstev upravičen do izplačila sredstev v višini dejansko porabljenih stroškov.
Če je izvajalec zavezanec v skladu z določbami zakona, ki ureja javno naročanje, mora vsa naročila blaga ali storitev izvajati v skladu s tem zakonom.
Ministrstvo bo programom, ki bodo v skladu z merili za dodelitev sredstev dosegli točke za sofinanciranje, dodelilo sredstva za:
– stroške plač in povračil v zvezi z delom;
– stroške za službena potovanja;
– posredne stroške z uporabo odstotka;
– stroške materiala in storitev;
– davek na dodano vrednost;
– stroške amortizacije.
Investicije, založništvo in znanstvene raziskave niso predmet tega javnega razpisa.
Pogoji upravičenosti stroškov so določeni v Prilogi 2, ki je sestavni del tega javnega razpisa.
Dokazovanje upravičenosti stroškov oziroma izdatkov je dolžnost prejemnika sredstev.
Stroške je potrebno voditi na posebnem stroškovnem mestu.
8. Obvezna oblika in vsebina vloge
Razpisna dokumentacija, ki vsebuje naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa,
– Priloga 1: Prijavnica na javni razpis s prilogami:
– Priloga 1 k prijavnici: Izjava vlagatelja,
– Priloga 2 k prijavnici: Izjava o partnerskem sodelovanju,
– Priloga 3 k prijavnici: Pravilna odprema ovojnice za prijavo na javni razpis,
– Priloga 4 k prijavnici: Kontrolni seznam obveznih prilog k prijavnici,
– Priloga 2: Pogoji o upravičenosti stroškov,
– Priloga 3: Izjava o regijski razpršenosti za področje B in
– Priloga 4: Pogodba o sofinanciranju
je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno, v glavni pisarni na naslovu Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, I. nadstropje, soba št. 22, vsak delovni dan v času od 9. do 12. ure po predhodni najavi Agati Zupančič ali Marjeti Ramovš.
Vlagatelji morajo vlogo oddati na Prijavnici na javni razpis (Priloga 1), pri čemer označijo, na katero področje (A ali B) se prijavljajo.
V primeru, da se vlagatelj na javni razpis prijavi z več programi oziroma da vlagatelj nastopa kot konzorcijski partner v drugih programih, ne glede na to, ali gre za isto ali drugo področje predmeta javnega razpisa, mora to v prijavi navesti.
Vlagatelji morajo v vlogi za javni razpis uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki jih ne smejo spreminjati.
9. Predložitev vlog
Vloge z vso potrebno dokumentacijo se dostavijo v zapečatenem ovitku, na naslov: Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, ki je označena z »Ne odpiraj – Vloga Javni razpis za sofinanciranje programov krepitve duševnega zdravja do leta 2028« ter pripis področja, na katerega se vlagatelj prijavlja (področje A ali področje B).
Na hrbtni strani ovojnice mora biti navedba vlagatelja z nazivom in polnim naslovom.
Vsak posamezni program je treba, skupaj z zahtevano dokumentacijo, predložiti v zapečatenem ovitku, označenem na način, ki je določen v tej točki.
Rok za oddajo vlog je 11. 7. 2025 do 12. ure.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo v določenem roku, ne glede na način dostave7, prispele v vložišče ministrstva, na naslov: Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana.
7 Vloga vlagatelja oddana priporočeno po pošti, ki prispe po roku, določenem v JR, je prepozna.
Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
Šteje se, da je z oddajo vloge vlagatelj seznanjen s pogoji razpisa in merili za ocenjevanje.
10. Odpiranje vlog
Zaradi pričakovanega večjega števila vlog v skladu s tretjim odstavkom 222. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije odpiranje prispelih vlog ne bo javno. Izvedeno bo v prostorih ministrstva v roku 8 dni od izteka roka za oddajo vlog, s pričetkom na dan 14. 7. 2025.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste vlagatelje, katerih vloge niso popolne, da se dopolnijo. Vlagatelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije, predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev.
11. Rezultat javnega razpisa
Ministrica izda sklepe o izboru prejemnikov sredstev na podlagi predloga prejemnikov sredstev, ki ga pripravi komisija. Če se prejemnik v roku 8 dni od prejema poziva k podpisu pogodbe nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
Ministrstvo bo v roku 60 dni od zaključka strokovnega pregleda in ocene vlog, obvestilo vse vlagatelje vlog, ki niso bili izbrani.
Zoper izdan sklep lahko vlagatelj vloži na ministrstvo pritožbo v roku 8 dni od prejema sklepa. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi vlagatelji. Pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Ministrstvo mora o pritožbi odločiti v roku 15 dni s sklepom.
12. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vloge in pojasnila k javnemu razpisu so vlagateljem dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov razpis-dzd.mz@gov.si ali gp.mz@gov.si s sklicem na »181-118/2025_Javni razpis za sofinanciranje programov krepitve duševnega zdravja do leta 2028« do 19. 6. 2025. Ministrstvo bo odgovore na pravočasno postavljena vprašanja posredovalo za vse v pisni obliki na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave. Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Informativni dan
Ministrstvo bo organiziralo informativni dan za potencialne vlagatelje 19. 6. 2025. Informativni dan bo potekal on-line. Dodatne informacije v zvezi z informativnim dnevom bodo objavljene na spletni strani ministrstva, in sicer na naslednji povezavi: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/.