Uradni list

Številka 41
Uradni list RS, št. 41/2025 z dne 6. 6. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 41/2025 z dne 6. 6. 2025

Kazalo

Ob-2049/25, Stran 1667
Na podlagi določb:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/1676 z dne 7. julija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z opredelitvijo stroškov na enoto, pavšalnih zneskov in pavšalnih stopenj ter financiranja, ki ni povezano s stroški, za povračilo izdatkov državam članicam s strani Komisije (UL L št. 216 z dne 1. 9. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 13 z dne 20. 1. 2022, str. 74);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023, str. 94);
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba EKP);
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1) zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018) (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 s spremembami – ZIntPK);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11, s spremembami – ZJF);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 123/23, s spremembami – ZIPRS2526);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, s spremembami);
– Zakona o dolgotrajni oskrbi (Uradni list RS, št. 84/23 s spremembami);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16);
– Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07, s spremembami – ZSV);
– Stvarnopravnega zakonika (Uradni list RS, št. 87/02 s spremembami – SPZ);
– Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, s spremembami – ZUreP-3);
– Gradbenega zakona (Uradni list RS, št. 199/21, s spremembami – GZ-1);
– Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07, s spremembami – ZLS);
– Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 32/06, s spremembami – ZFO);
– Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, s spremembami – ZSPDSLS-1);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 – ZVOP-2);
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 s spremembami – ZPPDFT-2);
– Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, s spremembami – ZJN-3);
– Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/11, s spremembami – ZPVPJN);
– Uredbe o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 51/17, s spremembami);
– Zakona o učinkoviti rabi energije (Uradni list RS, št. 158/20 – ZURE);
– Pravilnika o učinkoviti rabi energije v stavbah (Uradni list RS, št. 70/22, s spremembami);
– Pravilnika o podrobnejši vsebini dokumentacije in obrazcih, povezanih z graditvijo objektov (Uradni list RS, št. 36/18, s spremembami);
– Tehničnih smernic TSG -1-004: 2022 Energijska učinkovitost stavb, Ministrstvo za okolje in prostor;
– Pravilnika o metodologiji izdelave in izdaji energetskih izkaznic stavb (Uradni list RS, št. 92/14, s spremembami – ZURE);
– Konzorcijske pogodbe med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022, z vsemi spremembami;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, z dne 22. 11. 2024, SFC različica 2.0 z vsemi spremembami;
– Smernic organa upravljanja za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 verzija 2.0., junij 2024, z vsemi spremembami, ki bodo objavljene v času izvajanja pogodbe, https://evropskasredstva.si/navodila/;
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Strategije obvladovanja demence v Sloveniji do leta 2030 št. 17000-3/2023/4 z dne 6. 7. 2023 in Akcijski načrt za izvajanje Strategije obvladovanja demence v Sloveniji do leta 2030 za obdobje 2024–2025;
– Odločitve o podpori št. št. V00203-1/1 MSP za Javni razpis za sofinanciranje vzpostavitve skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij, št. dokumenta 3032-50/2025-1630-7, ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja izdalo dne 29. 5. 2025
Republika Slovenija, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje vzpostavitve skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij 
Javni razpis delno financira Evropska unija (v nadaljevanju: EU), in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije, v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji. Javni razpis za sofinanciranje vzpostavitve skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco (v nadaljevanju: javni razpis) se izvaja v okviru cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« in 7. prednostne naloge »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost, specifičnega cilja RSO4.3. Spodbujanje socialno-ekonomskega vključevanja marginaliziranih skupnosti, gospodinjstev z nizkimi dohodki in prikrajšanih skupin, tudi ljudi s posebnimi potrebami, s celostnimi ukrepi, vključno s stanovanjskimi in socialnimi storitvami (ESRR)« PEKP 2021−2027.
Na javnem razpisu bodo izbrane operacije. Operacijo v okviru tega javnega razpisa predstavlja projekt izbranega prijavitelja.
Izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
Posredniško telo in izvajalec javnega razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
Predmet in način izvedbe javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov za vzpostavitev prostorov, kar prijavitelj lahko zagotovi z izgradnjo, nakupom ali adaptacijo prostorov (v nadaljnjem besedilu: vzpostavitev prostora) in opreme treh Skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij.
Opredelitev Skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij (v nadaljevanju: Centri). V Centrih se bodo izvajale vsebine oziroma programi pomoči osebam z demenco in njihovim svojcem, ki po priporočilih stroke predstavljajo učinkovito nefarmakološko metodo za vzdrževanje in izboljšanja kakovosti življenja oseb z demenco.
Namen in cilji javnega razpisa
Namen javnega razpisa je vzpostavitev in delovanje treh Centrov. Center predstavlja primerno okolje, v katerem potekajo aktivnosti za osebe z demenco, ki pozitivno vplivajo na krepitev moči oseb z demenco in zagotavljajo pomoč svojcem in jih v tem delu razbremenjujejo. V okviru javnega razpisa bo sofinancirana vzpostavitev prostorov in oprema prostorov.
S sredstvi javnega razpisa se zagotovi vzpostavitev prostora, v katerem se bo za osebe z demenco, oziroma drugimi nevrodegenerativnimi boleznimi (v nadaljnjem besedilu: osebe z demenco), njihove svojce, zaposlene v poklicih, ki prihajajo v stik z osebami z demenco in za drugo zainteresirano javnost, v okviru Centra izvajal program aktivnosti izobraževanja, osveščanja, svetovanja v zvezi demenco in drugimi nevrodegenerativnimi boleznimi (v nadaljnjem besedilu: program Centra).
Cilji javnega razpisa so:
– vzpostavitev in delovanje treh Centrov;
– na enem mestu združeni programi za podporo osebam z demenco in njihovim svojcem, ki jih izvajajo različni deležniki na področju duševnega zdravja;
– lažje usklajevanje dela in prostega časa svojcev, ki skrbijo za osebe za demenco;
– višja kakovost življenja oseb z demenco in njihovih svojcev, ki jim zagotavljajo potrebno oskrbo;
– ozaveščanje o demenci, potrebah oseb z demenco, preventivi na področju demence in dostopna izobraževanja za različne ciljne skupine deležnikov, ki prihajajo v stik z osebami z demenco (npr. zaposleni v socialnovarstvenih storitvah, zdravstveni dejavnosti in dolgotrajni oskrbi, zaposleni v storitvenih dejavnostih, kot so trgovina, policija, javni prevozi, banke itd., učenci, dijaki, študenti, vključeni v javno-izobraževalne programe);
– zagotovljeni prostori za izvedbo programov nevladnih organizacij, ki se v lokalnem okolju ukvarjajo s področjem demence ter organiziranim prostovoljstvom, namenjenim osebam z demenco.
3.1 Območje izvajanja
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRVS).
3.2 Upravičenec in ciljne skupine
Upravičenec na tem javnem razpisu je občina iz KRVS, v kateri bo sedež Centra in bo sklenila pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom ter ima sklenjen partnerski sporazum (v nadaljnjem besedilu: prijavitelj).
Ciljne skupine projekta so zlasti:
– osebe z demenco in drugimi nevrodegenerativnimi boleznimi ter njihovi svojci ali druge zanje pomembne osebe;
– zaposleni v socialnovarstvenih in zdravstvenih storitvah ter dolgotrajni oskrbi;
– zaposleni, ki delajo v storitvenih dejavnostih in lahko prihajajo v stik z osebami z demenco, prostovoljci, laična javnost;
– otroci in mladostniki, vključeni v javne vzgojno-izobraževalne programe.
Upravičenec se bo s pogodbo, ki jo sklene z ministrstvom, zavezal, da bo:
– vzpostavil prostore za delovanje Centra, v skladu z Zakonom o učinkoviti rabi energije (Uradni list RS, št. 158/20) (najmanj energijski razred B1);
– z občinami, vključenimi v projektno partnerstvo, zagotovil sredstva za kritje stroškov dela koordinatorjev, in sicer v obsegu ekvivalenta vsaj dveh zaposlitev za polni delovni čas in zagotovil izvajanje programa Centra v skladu z zahtevami tega javnega razpisa in pogodbe (v nadaljnjem besedilu: program centra);
– koordiniral sodelovanje konzorcijskih partnerjev in spremljal zaveze iz konzorcijske pogodbe;
– ministrstvu poročal o izvajanju programa Centra;
– skupaj s konzorcijskimi partnerji izvajal program Centra vsaj še pet let po zadnjem izplačilu.
3.3 Kazalniki
Kazalniki projekta prispevajo k doseganju kazalnikov PEKP 2021–2027 in k specifičnim kazalnikom javnega razpisa:
Kazalnik učinka: 3 Centri s pridobljenim pravnomočnim uporabnim dovoljenjem do 31. 12. 2028.
Kazalnik rezultata: 706 uporabnikov v posameznem Centru oziroma skupaj 2118 uporabnikov vseh treh Centrov, ki so do 31. 12. 2029 vključeni v aktivnosti Centrov, kar posamezni Center dokazuje s podpisnimi listi prisotnosti na dogodkih Centrov.
Sklenitev konzorcijske pogodbe
4.1 Konzorcij sestavljajo:
1. Vodilni partner (občina v KRVS)
2. Konzorcijski partner 1 (najmanj dve in največ štiri občine v) ter
3. Konzorcijski partnerji 2 (najmanj dva oziroma največ pet izvajalcev programa v Centru, kot na primer: Centri za socialno delo, izvajalci socialnovarstvenih storitev v mreži javne službe, izvajalci dolgotrajne oskrbe, izvajalci zdravstvene dejavnosti v javni mreži, izvajalci programov, ki delujejo na področju demence na območju sodelujočih.
Konzorcij partnerstvo v zgoraj navedeni sestavi (vodilni partner in člani konzorcija), je pogoj za prijavo na javni razpis.
4.2 Konzorcijska pogodba
Vodilni partner konzorcija (v nadaljevanju: Prijavitelj) s konzorcijskimi partnerji 1 in konzorcijskimi partnerji 2 sklene konzorcijsko pogodbo.
V konzorcijski pogodbi se prijavitelj in konzorcijski partnerji 1, zavežejo, da bodo:
– skupaj zagotovili kritje stroškov dela zaposlenih koordinatorjev, in sicer v obsegu ekvivalenta vsaj dveh zaposlitev za polni delovni čas ter kritje materialnih stroškov za delovanje Centra, pri čemer so naloge koordinatorjev zlasti:
(a) priprava mesečnega programa Centra v sodelovanju s konzorcijskimi partnerji in drugimi deležniki v lokalnem okolju;
(b) koordinacija izvajanja programa Centra;
(c) evalvacija aktivnosti programa Centra in poročanje;
(d) izvedba posameznih aktivnosti v okviru programa Centra;
– skupaj zagotovili izvajanje programa Centra;
– člani konzorcija ves čas trajanja projekta oziroma da bodo zagotovile, da jih v primeru odstopa dodatne občine od konzorcijske pogodbe nadomesti druga občina iz KRVS, ki prevzame obveznosti in ima pravice in obveznosti kot dodatna občina, ki je od konzorcijske pogodbe izstopila.
Konzorcijski partnerji 2 se s konzorcijsko pogodbo zavežejo, da bodo v projektu sodelovali ves čas trajanja projekta oziroma, da bodo zagotovili, da jih v primeru odstopa od konzorcijske pogodbe nadomesti drug dodatni član konzorcija, ki prevzame obveznosti in ima pravice člana, ki je izstopil iz konzorcija oziroma odstopil od konzorcijske pogodbe.
Prijavitelj in konzorcijski partnerji se zavežejo, da bodo:
– od začetka izvajanja projekta in še v obdobju pet let po zadnjem plačilu vodilnemu partnerju projekta zagotavljali program v Centru in o tem poročali prijavitelju, le-ta pa ministrstvu;
– v času trajanja projekta, do konca leta 2029 vključil v aktivnosti Centra vsaj 706 oseb, kar bo dokazoval s podpisnimi listi udeležencev na aktivnostih Centra.
4.3 Obvezne sestavine konzorcijske pogodbe
Konzorcijska pogodba, ki določa pravice in obveznosti posameznih članov konzorcija, vsebuje najmanj:
1. navedbo prijavitelja, ki je v imenu in za račun vseh članov konzorcija, v primeru dodelitve sredstev (izbora vloge na javnem razpisu), pogodbena stranka oziroma podpisnik pogodbe o sofinanciranju v skladu s tem javnim razpisom (v nadaljnjem besedilu: pogodba o sofinanciranju);
2. navedbo vseh članov konzorcija;
3. pooblastila prijavitelju s strani vseh članov konzorcija (za potrebe priprave in oddaje vloge na javni razpis, postopkov v zvezi z javnim razpisom, podpisom pogodbe o sofinanciranju in vseh drugih postopkov v zvezi s projektom do njegovega zaključka);
4. program Centra (vsebinski, terminski in finančni načrt po posameznih članih konzorcija);
5. določilo o neomejeni solidarni odgovornosti vseh članov konzorcija za izvedbo programa Centra vsaj pet let od zadnjega plačila, ki ga je prejel prijavitelj;
6. določilo o ravnanju v primeru sprememb sestave konzorcija (izstop posameznega konzorcijskega partnerja in vključitev novega projektnega partnerja);
Program Centra iz 4. točke prejšnjega odstavka vsebuje najmanj:
– aktivnosti, namenjene preprečevanju dejavnikov tveganja za nastanek demence;
– aktivnosti za osebe z demenco (treningi za krepitev in ohranjanje spomina in samostojnosti itd.);
– programe ozaveščanja širše javnosti o demenci;
– programe podpore in izobraževanja za svojce oseb z demenco in
– souporabo prostorov za nevladne organizacije, ki se v lokalnem okolju ukvarjajo s področjem demence ter organiziranim prostovoljstvom, namenjenim osebam z demenco.
Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javnem razpisu mora kandidirati prijavitelj skupaj z vsaj štirimi konzorcijskimi partnerji. Konzorcij lahko sestavlja največ deset pravnih oseb. Sestava konzorcija je podrobneje opisana v poglavju 4.1 tega javnega razpisa.
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj, ki izpolnjuje vse spodaj naštete pogoje.
V primeru izbora konzorcija na javnem razpisu pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj.
5.1 Pogoji, ki veljajo za prijavitelja
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj, ki izpolnjuje vse spodaj naštete pogoje:
1. Je samoupravna lokalna skupnost, ustanovljena z zakonom, s sedežem v KRVS.
2. Ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
3. Odgovorne osebe prijavitelja niso bile pravnomočno obsojene zaradi storitve kaznivega dejanja v zvezi s svojim poslovanjem ter kaznivih dejanj, določenih v štiriindvajsetem in petindvajsetem poglavju Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 s spremembami – KZ-1) v povezavi s porabo javnih sredstev, dokler trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne osebe.
4. Ima poplačane vse davčne obveznosti in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo prijave na javni razpis, oziroma nima neplačanih obveznosti v višini 50 EUR ali več in ima predložene vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do dne oddaje prijave.
5. Za iste upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja javnega razpisa, ni in ne bo pridobil drugih javnih sredstev.
6. Na javnem razpisu nastopa samo v eni vlogi (prijavitelj ne sme biti član konzorcija drugega prijavitelja).
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj priloži vsa potrebna dokazila, navedena v razpisni dokumentaciji, podpiše Obrazec št. 1: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc.
Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 1 razen pri izpolnjevanju pogoja pod zaporedno št. 4, za katerega se bo izpolnjevanje presojalo kot navedeno pri pogoju.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja zgoraj navedenih pogojev, katerega lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
5.2 Pogoji, ki veljajo za konzorcijskega partnerja 1
Konzorcijski partner 1 mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
1. Je samoupravna lokalna skupnost, ustanovljena z zakonom, s sedežem v KRVS.
2. Ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
3. Odgovorne osebe projektnega partnerja 1 niso bile pravnomočno obsojene zaradi storitve kaznivega dejanja v zvezi s svojim poslovanjem ter kaznivih dejanj, določenih v štiriindvajsetem in petindvajsetem poglavju Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12).
4. Ima poplačane vse davčne obveznosti in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo prijave na javni razpis, oziroma nima neplačanih obveznosti v višini 50 EUR ali več in ima predložene vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do dne oddaje prijave.
5. Za iste upravičene stroške, ki so, bodo predmet sofinanciranja javnega razpisa, ni in ne bo pridobil drugih javnih sredstev.
6. Na javnem razpisu nastopa samo v eni vlogi (konzorcijski partner 1 ne sme biti hkrati prijavitelj ali član drugega konzorcija, ki se prijavlja na ta javni razpis).
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev konzorcijski partner 1 priloži vsa potrebna dokazila, navedena v razpisni dokumentaciji, podpiše Obrazec št. 2: Izjava konzorcijskega partnerja 1 o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc.
Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 2 razen pri izpolnjevanju pogoja pod zaporedno št. 4, za katerega se bo izpolnjevanje presojalo kot navedeno pri pogoju.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja zgoraj navedenih pogojev lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila
5.3 Pogoji, ki veljajo za konzorcijskega partnerja 2
Konzorcijski partner 2 mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
1. Je pravna oseba javnega ali zasebnega prava, vpisana v Poslovni register Slovenije ali sodni register s sedežem v KRVS.
2. Ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
3. Odgovorne osebe projektnega partnerja 2 niso bile pravnomočno obsojene zaradi storitve kaznivega dejanja v zvezi s svojim poslovanjem ter kaznivih dejanj, določenih v štiriindvajsetem in petindvajsetem poglavju Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 54/15, 6/16 – popr., 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23 in 107/24 – odl. US).
4. Ima poplačane vse davčne obveznosti in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo prijave na javni razpis, oziroma nima neplačanih obveznosti v višini 50 EUR ali več in ima predložene vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih petih let do dne oddaje prijave).
5. Ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
6. Zanj ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
7. Za iste upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja javnega razpisa, ni in ne bo pridobil drugih javnih sredstev.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev konzorcijski partner 2 priloži vsa potrebna dokazila, navedena v razpisni dokumentaciji, podpiše Obrazec št. 3: Izjava konzorcijskega partnerja 2 o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc.
Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 3 razen pri izpolnjevanju pogoja pod zaporedno št. 5, za katerega se bo izpolnjevanje presojalo kot navedeno pri pogoju.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja zgoraj navedenih pogojev lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
5.4 Splošni pogoji za vse prijavitelje
1. Prijavitelj mora dokazati, da ima v lasti prostore, ki jih lahko preuredi za potrebe Centra ali da ima v lasti zemljišče, na katerem lahko zgradi objekt za potrebe Centra, v skladu s sodobnimi gradbenimi standardi, uporabo trajnostnih materialov ter upoštevanjem zahtev za skoraj nič energijske objekte. Objekt mora ob zaključku projekta izkazovati minimalno energijsko učinkovitost B1 ter biti načrtovan in izveden ob upoštevanju okoljskega načela»ne škoduj bistveno«. V skladu s Prilogo 1 Uredbe o razvrščanju objektov (Uradni list RS, št. 96/22) mora biti objekt oziroma del objekta, namenjenega Centru, na nivoju podrazreda klasificiran v podrazred 12630 Stavbe za izobraževanje in znanstvenoraziskovalno delo.
2. Sklenjena konzorcijska pogodba, kot jo določa podpoglavje 4.1 tega javnega razpisa. (Priloga št. 4: Konzorcijska pogodba).
V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznih pogojev lahko ministrstvo od prijavitelja zahteva dodatna pojasnila in dokazila. Če le-ta niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj za kandidiranje ni izpolnjen.
5.4.1 Splošna horizontalna načela
Prijavljeni projekt mora za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
– prispeva k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov,
– izkazuje realno izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom),
– izkazuje ustreznost ter sposobnost upravičencev,
– izkazuje ustreznost ciljnih skupin, določenih v 3. poglavju tega javnega razpisa,
– zagotavlja trajnost predvidenih oziroma načrtovanih rezultatov,
– upošteva načela nediskriminatornosti, enakih možnosti, vključno z dostopnostjo za invalide, enakosti spolov,
– prispeva k uravnoteženemu regionalnemu razvoju,
– zagotavljati stroškovno učinkovitost,
– izkazuje skladnost s prilogo DNSH – Tehnična merila za izbor projektov za izpolnjevanje načela, da se ne škoduje bistveno,
– izkazuje skladnost s prilogo Omilitveni ukrepi in priporočila, ki je priloga 2 meril za izbor operacij v okviru programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, z vidika upoštevanja relevantnih omilitvenih ukrepov in v največji možni meri tudi relevantnih priporočil.
5.5 Pogoji za prijavljene projekte
Prijavitelj mora izpolnjevati vse pogoje, določene na tem javnem razpisu. V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev bo ministrstvo od prijavitelja zahtevalo dodatna pojasnila ali dokazila.
Če projekt ne izpolnjuje postavljenih pogojev javnega razpisa, bo takšna vloga zavrnjena.
5.5.1 Splošni pogoji
Projekt mora v formalnem in vsebinskem smislu izpolnjevati naslednje pogoje:
1. Projekt mora biti v skladu z namenom, ciljem in s predmetom tega javnega razpisa ter s cilji Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021−2027 v Sloveniji, Prednostna naloga 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifični cilj: RSO4.3. Spodbujanje socialno-ekonomskega vključevanja marginaliziranih skupnosti, gospodinjstev z nizkimi dohodki in prikrajšanih skupin, tudi ljudi s posebnimi potrebami, s celostnimi ukrepi, vključno s stanovanjskimi in socialnimi storitvami (ESRR) PEKP 2021−2027.
2. Načrt aktivnosti v vlogi mora obsegati vse aktivnosti, navedene v točki 4.3 javnega razpisa.
3. Začetek in zaključek izvajanja projekta morata biti opredeljena v skladu z določili 8. točke javnega razpisa.
4. V vlogi na javni razpis morajo biti opredeljeni vsi obvezni ključni kazalniki uspešnosti projekta.
5. Iz vloge na javni razpis mora biti razvidno, da bo projekt dosegal kazalnik učinka z vzpostavitvijo vsaj enega Skupnostnega centra za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij.
6. Načrtovana višina sofinanciranja posameznega projekta znaša največ 1.158.000,00 EUR.
7. V vlogi morajo biti za vsakega projektnega partnerja navedeni finančni viri, iz katerih projektni partner (poleg zaprošenih sredstev) načrtuje izplačevati stroške projekta ter navedeni tudi viri za financiranje projekta do prejema zaprošene pomoči.
8. Vsi projektni partnerji morajo podati izjavo, da bodo vodili posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za stroške zunanjih storitev, stroške nakupa ali najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev, stroške informiranja in komuniciranja, stroške za službena potovanja ter za prejeta sredstva, ki se nanašajo na projekt.
9. Za projekt mora biti izdelana in s strani pristojnega organa/osebe prijavitelja potrjena investicijska dokumentacija, v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, s spremembami).
10. Podpisan in žigosan sklep o potrditvi investicijske dokumentacije mora vsebovati najmanj naziv projekta, vrsto investicijske dokumentacije, ki se potrjuje, številko in datum sklepa o potrditvi, ocenjeno vrednost investicije ter predvidene vire financiranja z navedbo zneskov za posamezne vire.
11. V investicijski dokumentaciji mora biti izdelana analiza stroškov in koristi v skladu z Delegirano uredbo komisije 480/2014 (členi 15 do 19) in Izvedbeno uredbo komisije 2015/207 EU (člen 3 in Priloga III: metodologija za pripravo ASK), ter izračun finančne vrzeli. Analiza stroškov in koristi mora biti izdelana v skladu s smernicami Guide to Cost-Benefit Analysis of Investment Projects, Economic appraisal tol for Cohesion Policy 2014-2020.
5.5.2 Tehnični pogoji vzpostavitve Skupnostnih centrov
1. Vlogi prijavitelja mora biti priložena lokacijska informacija za nepremičnino, ki je predmet vloge in s katero vlagatelj dokazuje namembnost objekta, kot je opredeljena v 1. točki poglavja 5.3 tega javnega razpisa (Priloga št. 5: Lokacijska informacija).
2. Projektna rešitev vzpostavitve prostorov Centra mora upoštevati naslednje specifične pogoje:
– pri umeščanju in načrtovanju je bil upoštevan Pravilnik o minimalnih prostorskih in tehničnih pogojih za opravljanje dolgotrajne oskrbe, 27. člen (dnevna oblika DO) (Uradni list RS, št. 19/24; v nadaljnjem besedilu: pravilnik o tehničnih pogojih);
– Center mora poleg zahtevanih prostorov iz 27. člena pravilnika o tehničnih pogojih izpolnjevati še naslednje prostorske pogoje:
a. prostor za izvajanje aktivnosti, namenjene osebam z demenco (prostor mora omogočati izvajanje aktivnosti za najmanj 25 oseb);
b. prostor za izvajanje izobraževanja in usposabljanja za svojce in drugo zainteresirano javnost s čajno kuhinjo (prostor mora omogočati izvajanje dejavnosti za najmanj 50 oseb);
c. prostori za opravljanje strokovnih nalog, (predvidoma pisarna za koordinatorja in pisarna namenjena osebni obravnavi oziroma svetovanju);
d. prostor za počitek za vsaj 5 oseb z demenco, vključenih v aktivnosti Centra s sanitarno-higienskim prostorom;
e. gospodarsko servisne prostore, ki so potrebni za delovanje Centra (shramba za čisto perilo, prostor za umazano perilo, tehnični prostori ipd.).
Prostora pod točko a. in b. sta lahko združena v en prostor, ki se ga lahko po potrebi predeli.
Predvidena skupna uporabna površina Centra je med 180 m2 in 200 m2.
3. Oprema prostorov (vgrajena in pohištvena) mora upoštevati vsaj zahteve iz pravilnika o tehničnih pogojih.
4. Zagotovljena morajo biti parkirna mesta v skladu z določbami izvedbenega prostorskega akta. Najmanj deset odstotkov parkirnih mest oziroma najmanj eno parkirno mesto mora biti namenjeno invalidom.
5. Pešpoti in dostopi do prostorov Centra mora biti v skladu z zahtevami pravilnika, ki ureja univerzalno gradnjo in uporabo stavb.
6. Dokazovanje lastništva:
– Zemljišče, na katerem se bo izvajala gradnja, ki je predmet vloge, mora biti ob oddaji vloge v lasti prijavitelja. V primeru, da zemljišče, na katerem bo objekt zgrajen, še ni v lasti prijavitelja, lahko prijavitelj ob vlogi priloži Izjavo prijavitelja z navedbo, da je v postopku urejanja prenosa lastninske pravice in da bo lastništvo urejeno najkasneje do 30. 6. 2026. Če lastništvo ne bo urejeno v tem roku, bo ministrstvo odstopilo od podpisa pogodbe. (Priloga št. 10: Zemljiškoknjižni izpisek, iz katerega izhaja lastništvo s strani prijavitelja ali Predlog za vpis lastništva v ZK ali Izjava prijavitelja, da je v postopku urejanja prenosa lastninske pravice na prijavitelja).
– Prostori, ki bodo predmet prenove oziroma adaptacije, ki je predmet vloge, morajo biti ob oddaji vloge v lasti prijavitelja. V primeru, da prostori še niso v lasti prijavitelja, lahko prijavitelj ob vlogi priloži Izjavo prijavitelja z navedbo, da je v postopku urejanja prenosa lastninske pravice in da bo lastništvo urejeno najkasneje do 30. 6. 2026. Če lastništvo ne bo urejeno v tem roku, bo ministrstvo odstopilo od podpisa pogodbe. (Priloga št. 10: Zemljiškoknjižni izpisek, iz katerega izhaja lastništvo s strani prijavitelja ali Predlog za vpis lastništva v ZK ali Izjava prijavitelja, da je v postopku urejanja prenosa lastninske pravice na prijavitelja).
7. Objekt Centra mora biti v skladu z Zakonom o učinkoviti rabi energije (Uradni list RS, št. 158/20) načrtovani in grajeni kot skoraj nič energijski objekti. Pri načrtovanju je treba upoštevati določila Pravilnika o učinkoviti rabi energije (Uradni list RS, št. 70/22: v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o učinkoviti rabi energije) za stanovanjske objekte in tehnično smernico TSG-1-004:2022 Energijska učinkovitost stavb (v nadaljevanju TSG-1-004). Načrtovati se morajo objekti, ki omogočajo nižjo porabo energentov, nižje vzdrževalne stroške, manjše izpuste toplogrednih plinov, uporabo obnovljivih materialov, uporabo obnovljivih virov energije, zagotovitev optimalnega mikroklimatskega okolja. V času uporabe objekta mora načrtovanje oskrbe temeljiti na lokalnih virih. Dovoljena raba energije za ogrevanje objekta (QH) ne sme preseči 25 kWh/m2a letno, največja dovoljena vrednost primarne energije na enoto kondicionirane površine na leto (QP) pa ne sme presegati 75 kWh/m2a, pri čemer mora biti najmanj polovica potrebne energije, proizvedene iz obnovljivih virov – objekti morajo biti načrtovani tako, da bodo glede energijske učinkovitosti ob zaključku objekta uvrščeni vsaj v razred B1.
Energijska učinkovitost objekta mora biti izkazana v projektni dokumentaciji v tehničnem poročilu o energijski učinkovitosti objekta, ki mora biti izdelano v skladu z zahtevami evropske direktive o energetski učinkovitosti stavb in nacionalne zakonodaje s področja energetske učinkovitosti. Za objekt bo morala biti v skladu z zahtevami Pravilnika o učinkoviti rabi energije in v skladu s Pravilnikom o metodologiji izdelave in izdaji energetskih izkaznic stavb (Uradni list RS, št. 92/14, s spremembami – ZURE) izdelana energetska izkaznica, ki mora izkazovati, da je objekt po izgradnji uvrščen vsaj v razred energijske učinkovitosti B1. Ob prijavi na javni razpis je potrebno predložiti izjavo pooblaščenega inženirja, iz katere bo razvidno, v kateri razred energijske učinkovitosti bo uvrščen objekt (Priloga št. 12: Izkaz o energijskih lastnostih objekta v skladu s Pravilnikom o učinkoviti rabi energije ali Izjava odgovornega projekta o razredu energijske učinkovitosti, ki ga bo dosegal objekt).
8. Objekt Centra morajo biti načrtovani in izvedeni ob upoštevanju okoljskega načela »ne škoduj bistveno« (t. i. DNSH oziroma Do No Significant Harm) in biti skladni s Tehnično smernico za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« (UL L št. C 58 z dne 18. 2. 2021) v skladu z uredbo o vzpostavitvi mehanizma za okrevanje in odpornost.
Objekt v svojem življenjskem ciklu1 ne sme bistveno škodovati blažitvi podnebnih sprememb, prilagajanju podnebnim spremembam, trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem nastajanja odpadkov in recikliranjem, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, v skladu s spodnjimi definicijami:
1 Kot celoten življenjski cikel objekta je mišljen celoten cikel od študije izvedljivosti do trenutka njegove fizične ali funkcionalne zastarelosti.
– ob upoštevanju življenjskega cikla objekta, vključno z dokazi iz obstoječih ocen življenjskega cikla, se šteje, da objekt bistveno škoduje blažitvi podnebnih sprememb, kadar življenjski cikel objekta privede do znatnih emisij toplogrednih plinov.
– Pri gradnji objekta se morajo upoštevati zahteve za skoraj nič energijske objekte. Za dodatno zmanjšanje vpliva na okolje se morajo zasledovati načela trajnostne gradnje z vidika trajnostne rabe virov ter energetske učinkovitosti in rabe energije iz obnovljivih virov energije (OVE), kar ob uporabi lesa in lesenih gradbenih proizvodov prispeva k zniževanju izpustov in emisij CO2 objektov v zrak.
– Ob upoštevanju življenjskega cikla objekta, vključno z dokazi iz obstoječih ocen življenjskega cikla, se šteje, da objekt bistveno škoduje prilagajanju podnebnim spremembam, kadar življenjski cikel objekta privede do povečanega škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva.
– Objekti morajo zagotavljati najvišje energetske standarde z gradnjo skoraj nič energijskih stavb, s čimer se upravljavcem zagotavljajo čim nižji obratovalni stroški, povezani z ogrevanjem oziroma ohlajanjem. Objekti se tako v največji meri prilagodijo na temperaturne podnebne spremembe.
– Ob upoštevanju življenjskega cikla objekta, vključno z dokazi iz obstoječih ocen življenjskega cikla, se šteje, da objekt bistveno škoduje trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar škoduje:
i. dobremu stanju ali dobremu ekološkem potencialu vodnih teles, vključno s površinskimi in podzemnimi vodami, ali
ii. dobremu okoljskemu stanju morskih voda.
– V primeru gradnje na vodovarstvenem ali poplavnem območju ali v neposredni bližini vodotoka je potrebno v celoti upoštevati določila relevantne zakonodaje. Okolica objektov mora biti v čim večji meri ozelenjena, s čemer se prepreči hipni odtok padavinskih vod in se omogoči ponikanje čistih padavinskih voda, ter zmanjša temperaturne obremenitve objekta. V kolikor se ugotavlja stroškovna vzdržnost nameščanja sistemov ponovne rabe deževnice in odpadne pitne vode za namene sanitarne rabe vode, se spodbuja izvedba tovrstnih sistemov.
– Ob upoštevanju življenjskega cikla objekta, vključno z dokazi iz obstoječih ocen življenjskega cikla, se šteje, da objekt bistveno škoduje krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem, kadar:
i. ena ali več faz življenjskega cikla objekta privede do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, surovine, voda in zemlja, vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne uporabe ali recikliranja izdelkov,
ii. življenjski cikel objekta privede do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, ali
iii. lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju.
Pri gradnji novih objektov morajo biti uporabljeni pretežno materiali iz obnovljivih virov ob upoštevanju načela od zibelke do zibelke in načel krožnega gospodarstva, kjer se bo po amortizaciji objekta del odpadkov recikliral in ponovno uporabil. Količina odpadkov mora biti zmanjšana na najmanjšo možno mero, odpadni gradbeni material pa recikliran in ustrezno odstranjen.
Med gradnjo mora biti v največji možni meri omejeno nastajanje odpadkov. Vsaj 70 % (po teži) nenevarnih gradbenih odpadkov in odpadkov pri rušenju objektov (razen naravno prisotnega materiala iz kategorije 17 05 04 na evropskem seznamu odpadkov, določenem z Odločbo 2000/532/ES), ki nastanejo na gradbišču, je potrebno pripraviti za ponovno uporabo, recikliranje in drugo predelavo materialov, vključno s postopki zasipavanja z uporabo odpadkov za nadomestitev drugih materialov, v skladu s hierarhijo ravnanja z odpadki in Protokolom EU o ravnanju z gradbenimi odpadki in odpadki pri rušenju objektov. Zasnove objektov in gradbene tehnologije morajo podpirati krožnost, zlasti pa morajo ob upoštevanju standarda ISO 20887 ali drugih standardov za ocenjevanje razstavljivosti ali prilagodljivosti objektov dokazati, da so objekti, zasnovani tako, da so bolj gospodarni z viri, prilagodljivi, prožni in razstavljivi, da se omogočita ponovna uporaba in recikliranje.
– Ob upoštevanju življenjskega cikla objekta, vključno z dokazi iz obstoječih ocen življenjskega cikla, se šteje, da objekt bistveno škoduje preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar življenjski cikel objekta privede do znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s prej obstoječimi izdelki, storitvami in procesi.
– Projekt ne sme znatno povečati emisij onesnaževal v zrak, vodo ali tla. Upoštevati mora načela trajnostne gradnje in gradnje skoraj nič energijskih objektov, ki temeljijo na izpolnjevanju pogojev, ki izhajajo iz relevantnih zakonodajnih okvirov ter v fazi uporabe objekta rešitve, ki bodo zniževale njegov ogljični odtis (npr. okolju prijazen prehranski sistem z navezavo na lokalne dobavitelje, kratke dobavne verige).
– Ob upoštevanju življenjskega cikla objekta, vključno z dokazi iz obstoječih ocen življenjskega cikla, se šteje, da objekt bistveno škoduje varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je življenjski cikel objekta:
i. znatno škodljiv za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali
ii. škodljiv za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki so v interesu Unije.
Gradnja objektov ne sme biti predvidena na območjih, občutljivih glede biotske raznovrstnosti, ali blizu njih (vključno z omrežjem zaščitenih območij omrežja Natura 2000, območji na Unescovem seznamu svetovne dediščine, ključnimi območji biotske raznovrstnosti ter drugimi zaščitenimi območji). Spodbuja se uporaba lesa iz trajnostno upravljanih gozdov.
Upoštevanje načela »ne škoduj bistveno« mora biti podrobneje utemeljeno v Prilogi št. 13: Opis upoštevanja načela »ne škoduj bistveno«. Iz opisa mora biti razviden vpliv objekta k emisijam toplogrednih plinov, vpliv na podnebje, na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov, skladnost projekta s konceptom krožnega gospodarstva, vpliv na povečanje emisij, onesnaževanje zraka, vode in tal ter vpliv na varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov ter ukrepi, s katerimi se morebitni vplivi zmanjšujejo na nebistvene.
Merila za ocenjevanje vlog
6.1 Merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje, bo strokovna komisija obravnavala na podlagi naslednjih meril.
Merila 
Vrednotenje
Največje 
št. točk
1. 
Število konzorcijskih partnerjev 1 (kar je več kot 2 občini) 
vsaka dodatna občina 2 točki
4
2. 
Število konzorcijskih partnerjev 2 (kar je več kot 2 projektna partnerja 2)
vsak dodatni projektni 
partner 2 dobi 2 točki
6
3. 
Število prebivalcev v vključenih občinah na zadnji javno dostopen podatek Statističnega urada Republike Slovenije 
za vsakih 5000 = 1 točka
10
4. 
Število prebivalcev, starih 65 let ali več, v vključenih občinah na zadnji javno dostopen podatek Statističnega urada Republike Slovenije
1 do 1499 = 1 točka, 
1500 do 2499 = 2 točki, 
2500 do 3499 = 3 točke, 
3500 do 4499 = 4 točke, 
nad 4500 = 5 točk
5
5.
Iz programa oziroma konzorcijske pogodbe je razvidno, da bodo v Centru zagotovljene aktivnosti za vse ciljne skupine, kot jih določa drugi odstavek poglavja 3.1 tega javnega razpisa:
– osebe z demenco in drugimi nevrodegenerativnimi boleznimi ter njihovi svojci ali druge zanje pomembne osebe
NE
0
8
DA (delno 1 točka, 
v celoti 2 točki)
2
– zaposleni v socialnovarstvenih in zdravstvenih storitvah ter dolgotrajni oskrbi
NE
0
DA (delno 1 točka, 
v celoti 2 točki)
2
– zaposleni, ki delajo v storitvenih dejavnostih in lahko prihajajo v stik z osebami z demenco, prostovoljci, laična javnost
NE
0
DA (delno 1 točka, 
v celoti 2 točki)
2
– otroci in mladostniki, vključeni v javne vzgojno-izobraževalne programe
NE
0
DA (delno 1 točka, 
v celoti 2 točki)
2
6.
Iz programa oziroma konzorcijske pogodbe je razvidno, da bodo v Centru zagotovljene najmanj aktivnosti, kot jih določa program Centra iz drugega odstavka poglavja 4.3 tega javnega razpisa:
– aktivnosti, namenjene preprečevanju dejavnikov tveganja za nastanek demence;
DA
1
5
NE
0
– aktivnosti za osebe z demenco (treningi za krepitev in ohranjanje spomina in samostojnosti itd.
DA
1
NE
0
– programi ozaveščanja širše javnosti o demenci
DA
1
NE
0
– programi podpore in izobraževanja za svojce oseb z demenc
DA
1
NE
0
– souporaba prostorov za nevladne organizacije, ki se v lokalnem okolju ukvarjajo s področjem demence ter organiziranim prostovoljstvom, namenjenim osebam z demenco
DA
1
NE
0
7.
Vlagatelj bo vzpostavil prostore Centra:
a) z izgradnjo objekta na zemljišču, za katerega izkazuje lastništvo
DA
5
5
b) s prenovo prostorov, za katere izkazuje lastništvo
DA
3
c) z nakupom nepremičnine (zemljišča/objekta/dela objekta) – vlogi je priložena izjava, da bo lastništvo nepremičnine v lasti prijavitelja najkasneje do 30. 6. 2026
DA
1
8. 
Prijavitelj je v obdobju zadnjih 10 (deset) let, tj. v obdobju koledarskih let 2015 do vključno 2024 izvedel vsaj eno investicijo gradnje, rekonstrukcije oziroma obnove objektov. Za izkazovanje referenc prijavitelj k vlogi priloži Prilogo št. 3: Izjava o referencah prijavitelja, ki jo prijavitelj ustrezno pripravi sam. V izjavi morajo biti navedeni dosedanji izvedeni investicijski projekti z datumom izvedbe, ki izkazujejo ustrezne reference prijavitelja.
prijavitelj izkazuje dve ali več ustreznih referenc
DA
5
5
prijavitelj izkazuje eno ustrezno referenco
DA
3
prijavitelj ne izkazuje zahtevane reference
DA
1
Najvišje skupno možno število točk
48
Najnižje število točk, ki jih mora doseči prijavitelj na tem javnem pozivu, je 22.
Postopek izbora prijaviteljev
7.1 Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Rok za oddajo vloge je najkasneje do 15. 9. 2025.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije. in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba celotno vlogo posredovati tudi na elektronskem nosilcu podatkov (USB ključku) v formatu PDF, Word ali Excel. Za vse tabele, ki so vključene v investicijsko dokumentacijo, mora biti omogočena možnost računskih kontrol. Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija. Prijavitelj na tem javnem razpisu lahko kandidira le z eno vlogo.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, ki bodo označene s poštnim žigom do vključno 15. 9. 2025, in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva prispele do 15. 9. 2025. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija, enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana 15. 9. 2025 do 15. ure.
Vloge na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano vlogo se šteje vloga, ki ministrstvu ni bila predložena do zgoraj navedenih rokov. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge ne bodo obravnavane in bodo zavržene s sklepom ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je treba poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja, ter vidno oznako: »Ne odpiraj – vloga na javni razpis za sofinanciranje vzpostavitve skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba vloge). Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepravilno in nepopolno izpolnjene ter označene, ne bodo obravnavane in bodo vrnjene pošiljatelju.
Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj in projektni partnerji strinjajo s pogoji razpisa in z merili za ocenjevanje.
7.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti vlog in ocenjevanje
7.2.1 Odpiranje vlog
Ministrstvo bo izbralo predloge projektov po postopku, kot ga določa veljavni ZJF oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev. Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani ministra za solidarno prihodnost.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 23. 9. 2025 ob 9. uri v prostorih Ministrstva za solidarno prihodnost, na Štukljevi 44, Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja. Nepravilno izpolnjene in označene ovojnice se vrnejo pošiljatelju.
O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
7.2.2 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 (osem) dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh ustrezno izpolnjenih prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, ali vsebuje tehnično spremenjene prijavne obrazce in obvezne priloge in ki ne vsebuje elektronskega nosilca podatkov (USB ključka), na katerem je celotna vloga z vsemi obrazci in prilogami.
V vlogi je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V nasprotnem primeru bo vloga formalno nepopolna in se bo prijavitelja pozvalo k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 (osmih) dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Če bo strokovna komisija po pregledu formalno nepopolne vloge presodila, da bi bila vsakršna dopolnitev vloge v nasprotju z dopustno dopolnitvijo vloge (spodaj je navedeno, česa prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati), bo takšna vloga zavržena.
Strokovna komisija lahko od prijavitelja zahteva dopolnitev njegove vloge le v primeru, če določenega dejstva ne more sama preveriti. Poziv za dopolnitev bo posredovan po navadni pošti na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu.
Prijavitelji morajo biti v tem času dostopni za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev;
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge;
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj ministrstvu posredovati po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno osmega (8) dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Ne odpiraj – Dopolnitev vloge na javni razpis za sofinanciranje vzpostavitve skupnostnih centrov za oskrbo oseb z demenco in drugimi oblikami upada kognitivnih funkcij«.
Vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev vlog, bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo formalno popolne.
7.2.3 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo opravila pregled formalno popolnih vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javnem razpisu, določenih v poglavju 5, in ocenila vlogo na podlagi meril, določenih v poglavju 6 tega javnega razpisa.
V postopku ocenjevanja bodo formalno popolne vloge najprej preverjene glede na pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, določene v tem javnem razpisu. Če prijavitelj in projektni partnerji ne bodo izpolnjevali vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
V okviru javnega razpisa bodo sofinancirani največ trije (3) prijavljeni projekti. Izmed prijaviteljev, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, bodo za sofinanciranje predlagani tisti projekti, ki bodo dosegli minimalni kriterij števila točk; tj. 22 ter hkrati zbrali najvišje število točk.
Vse popolne vloge bodo ločeno ocenili vsi člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije se bo oblikovala na podlagi povprečja podeljenih končnih ocen posameznih ocenjevalcev. V primeru, da bosta dve vlogi ocenjeni z enakim številom točk, se pri dodelitvi sredstev upošteva vrstni red prejema vlog. V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo odločil žreb, ki bo javen.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
V primeru potrebe po dodatnih pojasnilih ali minimalnih spremembah vloge, ki nimajo bistvenih vplivov na vsebino projekta oziroma vloge, se bo prijaviteljem po elektronski pošti poslal poziv za posredovanje sprememb, in sicer na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev.
7.3 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil minister oziroma oseba, ki je pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60 dneh po zaključku odpiranja prijav. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/ ter na spletni strani https://evropskasredstva.si.
Z izbranimi prijavitelji bo ministrstvo, na podlagi sklepa ministra o dodelitvi sredstev sofinanciranja, sklenilo pogodbe o sofinanciranju projektov (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
Ministrstvo bo izbrane prijavitelje pozvalo k sklenitvi pogodbe o sofinanciranju na elektronski naslov, ki ga je upravičenec navedel v vlogi. Če se upravičenec v roku osem (8) dni od prejema poziva nanj ne bo odzval, bo ministrstvo štelo, da je vlogo umaknil.
Če izbrani upravičenec odstopi od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev, se sredstva sofinanciranja lahko dodelijo prijavitelju, ki je naslednji v vrsti za financiranje glede na višino prejetih točk, v skladu z zgoraj navedenim postopkom.
7.4 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sredstev je dopusten upravni spor.
Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v toliko izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je treba priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju stroškov nakupa sodobnih pripomočkov z upravičenci.
7.5 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/. Javni razpis, ki ga potrdi Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj je mogoče spreminjati le, če sprememba ne vpliva na podaljšanje roka v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu, določenega v razpisu in v skladu z Navodili organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027.
Obdobje trajanja projekta ter obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Projekt traja od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2029.
– Obdobje upravičenosti stroškov je od 1. 1. 2025 do 30. 11. 2028
– Obdobje upravičenosti izdatkov je od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2028
– Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od 1. 1. 2025 do 28. 2. 2029.
V primeru, da je prijavitelj projekt začel izvajati že pred predložitvijo vloge prijavitelja, bo ministrstvo pri presoji upravičenosti stroškov preverjalo ali je bila pri izvajanju projekta upoštevana veljavna področna zakonodaja in predpisi.
Financiranje
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je do 3.474.000,00 EUR. Posamezni prijavitelj lahko pridobi sredstva do 100 % upravičenih stroškov, vendar največ do višine 1.158.000,00 EUR.
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za financiranje operacije je za programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85:15 (v  %). V primeru, da vrednost investicije presega 1.158.000,00 EUR, mora razliko prijavitelj zagotoviti iz drugih virov in to tudi prikazati v investicijski dokumentaciji.
Vsa sredstva so namenska sredstva EU, in sicer namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Dinamika financiranja operacije bo določena s pogodbo o financiranju med ministrstvom in upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o (ne)izboru, ali v skladu s pogodbo o financiranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o financiranju.
Ministrstvo si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru razveljavi ali spremeni, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
9.1 Državna pomoč oziroma pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št.: 4490-15/2025/2 z dne 31. 3. 2025, dodeljena sredstva javnega razpisa ne predstavljajo državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
10 Upravičeni stroški in njihovo dokazovanje
10.1 Splošno o upravičenih stroških
Financiranje po javnem razpisu bo potekalo v skladu s pravili evropske kohezijske politike, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027.
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru operacije, so stroški, ki so izrecno navedeni v tem javnem razpisu.
Stroški oziroma izdatki so upravičeni za financiranje:
– če so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s predvidenim ciljem operacije;
– če so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; za storitve, ki so bile izvedene;
– če so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– če nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– če temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– če so v skladu z veljavnimi pravili Unije in predpisi Republike Slovenije.
V primeru, da upravičenec v določenih rokih ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov operacije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, v skladu s pozivom ministrstva.
Za vsak strošek, pri katerem ministrstvo ob pregledu zahtevka za izplačilo ne najde neposredne povezave med nastankom stroška in izvedbo operacije, ne glede na to, ali ta dejansko obstaja, ali v primerih nejasnosti/dvoma/negotovosti/suma, lahko ministrstvo od upravičenca zahteva dodatna pojasnila, dodatna dokazila ali izjave (npr. fotografije, izpise, izjave, certifikate ipd.), ki dokazujejo nastanek in obstoj stroška za izvedbo operacije. V primeru, da ministrstvo meni, da dodatna dokazila ne nakazujejo v zadostni meri povezave med nastankom stroška in izvedbo operacije, kot tudi v primeru neupravičenih stroškov, lahko od upravičenca zahteva zmanjšanje vrednosti zahtevka za izplačilo.
Breme dokazovanja upravičenosti stroškov je na strani upravičenca.
Projektni partnerji posredujejo v skladu s partnersko pogodbo svojo celotno dokumentacijo, ki utemeljuje uveljavljanje stroškov v okviru posameznega zahtevka za izplačilo vodilnemu projektnemu partnerju, da ta pripravi (skupen) zahtevek za izplačilo z vso potrebno dokumentacijo in ga posreduje na ministrstvo. Izplačilo sredstev po posameznem zahtevku za izplačilo poteka na način, da ministrstvo izplačilo izvede zgolj vodilnemu projektnemu partnerju (podpisniku pogodbe o financiranju), ki mora ustrezni del prejetih namenskih sredstev prenakazati drugim projektnim partnerjem, v skladu z izvajanjem aktivnosti oziroma nastankom upravičenih stroškov, ter ministrstvu posredovati dokazilo o tem prenakazilu posameznim projektnim partnerjem.
Projektni partnerji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo operacije za preverjanje upravljanja in revizijske postopke. Projektni partnerji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti na ministrstvo. V primeru, da ministrstvo ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni, oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v zahtevkih za izplačilo navedenih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
Podrobnejša določila glede upravičenih stroškov in načina dokazovanja so določena v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroški za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, dostopna na spletni strani Navodila in smernice – Evropska sredstva (v nadaljevanju Navodila OU o upravičenih stroških).
10.2 Vrste upravičenih stroškov in posebna določila glede posameznih vrst upravičenih stroškov
Upravičeni so stroški kot jih v točki 3.1. (investicije) v ustreznem podpoglavju (nakup, gradnja, oprema, investicije v neopredmetena sredstva) določajo Navodila OU o upravičenih stroških. Glede na način vzpostavitve centra za demenco, bo potrebno zagotoviti ustrezna dokazila o upravičenih stroških, kot so določena v podpoglavjih 3.1.1 do 3.1.4.
Vrste upravičenih stroškov so:
– stroški nakupa zemljišča z objektom ali z delom objekta,
– stroški nakupa zemljišča brez objekta,
– stroški storitev zunanjih izvajalcev (izdelava projektne dokumentacije, stroški nadzora),
– stroški opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev,
– stroški investicije v neopredmetena sredstva,
– stroški nakupa avtomobilov prilagojenih za prevoz gibalno oviranih oseb.
Davek na dodano vrednost je upravičen strošek le za tisti del, do katerega upravičenec nima pravice do odbitka DDV, pri čemer odbitni DDV ni upravičen strošek, če upravičenec ne uveljavi pravice do odbitka DDV.
Primeri stroškov in izdatkov, ki niso predmet sofinanciranja in jih krije projektni partner v vlogi upravičenca sam (t. i. neupravičeni stroški), so navedeni v Navodilih OU o upravičenih stroških.
11 Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim mora zadostiti upravičenec v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: upravičenec mora zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti v skladu z Uredbo 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili OU na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021–20272. V skladu s 47. členom Uredbe 2021/1060/EU morajo države članice, organi upravljanja in upravičenci pri izvajanju dejavnosti prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja uporabljati emblem Unije v skladu s Prilogo IX te Uredbe.
2 Povezava na stran z Navodili in Priročnikom: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/
12 Zahteve glede spoštovanja zakonov, navodil in predpisov
Izbrani prijavitelji bodo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezani spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so izbrani prijavitelji k temu zavezani na podlagi 9. člena Zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
13 Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanje ter evidentiranje
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj v skladu s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset (10) let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
14 Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere financiranje temelji oziroma se izvaja na podlagi javnega razpisa.
Nadzor se izvaja s strani ministrstva, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo operacije Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021−2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov financirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter v rezultate operacije (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati v skladu s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
15 Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenec, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenec, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o financiranem projektu, za katere je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljeni bodo podatki o upravičencu in partnerjih projekta. Objava bo obsegala navedbo upravičenca, naziv projekta in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencu bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
15.1 Podatki o dejanskih lastnikih
V skladu z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je treba zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec ali projektni partner javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN 3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je upravičenec ali projektni partner zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje, in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Treba je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
16 Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu z Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in Uredbo 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
17 Posledice, če bo ugotovljeno, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvrševanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če bo ugotovljeno, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvrševanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o odobritvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
18 Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
19 Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje operacije oziroma, da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
20 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Morebitna vprašanja v zvezi s prijavo na ta javni razpis posredujte izključno po elektronski pošti na naslov: gp.msp@gov.si s pripisom: »Vprašanje v zvezi s prijavo na Javni razpis za vzpostavitev in delovanje skupnostnih centrov za demenco«, in sicer do 27. 8. 2025.
Vprašanja in odgovori na pravočasno poslana vprašanja bodo do 5. 9. 2025 javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/javne-objave/, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani Ministrstvo za solidarno prihodnost | GOV.SI.
21 Navodila za pripravo vloge
V razpisni dokumentaciji so prijavni obrazci in priloge, ki jih je treba v skladu z navodili na posameznem dokumentu izpolniti in podpisati.
Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi prijavitelj sam in so prav tako obvezni sestavni del vloge na javni razpis, razen v primeru tistih prilog, ki se jih v skladu z navodili v razpisni dokumentaciji lahko posreduje naknadno (ker tako določa javni razpis).
Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti speta ali vložena v mapo z vidno označenimi prilogami, ki si sledijo po vrstnem redu v skladu s seznamom v razpisni dokumentaciji.
21.1 Navodila za izpolnjevanje
Prijavne obrazce in priloge je treba v skladu z navodili na posameznem dokumentu izpolniti, podpisati in ožigosati. Obrazci in priloge so sestavni del vloge prijavitelja in jih je treba priložiti k prijavi, po vrstnem redu v skladu s spodnjim seznamom prijavnih obrazcev in prilog.
Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi prijavitelj sam in so prav tako obvezni sestavni del vloge na javni razpis.
Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti vidno označena – priloge si sledijo po vrstnem redu v skladu s spodnjim seznamom.
21.2 Seznam prijavnih obrazcev in prilog
21.2.1 Prijavni obrazci
Razpisni dokumentaciji so priloženi obrazci, ki morajo biti izpolnjeni v skladu z navodili na posameznem obrazcu in so sestavni del vloge:
– Obrazec št. 1: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev,
– Obrazec št. 2: Izjava konzorcijskega partnerja 1 o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev,
– Obrazec št. 3: Izjava konzorcijskega partnerja 2 o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev.
21.2.2 Priloge, ki so del razpisne dokumentacije
Razpisni dokumentaciji so priložene priloge, ki morajo biti izpolnjene v skladu z navodili na posamezni prilogi in so sestavni del vloge:
– Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju (ni potrebno priložiti k vlogi),
– Priloga št. 2: Označba vloge,
– Priloga št. 3: Izjava o referencah prijavitelja s področja vodenja oziroma izvajanja investicijskih projektov.
21.2.3 Priloge, ki niso del razpisne dokumentacije in jih morajo prijavitelji priložiti sami:
– Priloga št. 4: Konzorcijska pogodba.
– Priloga 5: Investicijska dokumentacija.
– Priloga št. 6: Podpisan in žigosan sklep o potrditvi investicijske dokumentacije.
– Priloga št. 7: Lokacijska informacija.
– Priloga št. 8: IZP projektna dokumentacija, iz katere je razvidna situacija umestitve objekta z zunanjo ureditvijo, tlorisi posameznih etaž z izmerami prostorov.
– Priloga št. 9: Podpisana in žigosana Izjava pooblaščenega inženirja, da so bila pri pripravi projektne dokumentacije upoštevana določila Pravilnika o minimalnih prostorskih in tehničnih pogojih za opravljanje dolgotrajne oskrbe, 27. člen (dnevna oblika DO) (Uradni list RS, št. 19/24).
– Priloga št. 10: Zemljiškoknjižni izpisek, iz katerega izhaja lastništvo s strani prijavitelja oziroma zaznamba postopka prenosa lastništva.
– Priloga št. 11: Potrdilo FURS glede pravice odbitnega DDV ali izjava prijavitelja glede pravice odbitnega DDV.
– Priloga št. 12: Izkaz o energijskih lastnostih objekta v skladu s Pravilnikom o učinkoviti rabi energije v stavbah (Uradni list RS, št. 70/22, 161/22, 129/23 in 103/24) ali Izjava vodje projekta o razredu energijske učinkovitosti, ki ga bo dosegal objekt.
– Priloga št. 13: Opis upoštevanja načela »ne škoduj bistveno« (vzorec).
– Priloga 14: Dokazila glede meril za izbor projektov (število konzorcijskih partnerjev 1 oziroma koncesijskih parterjev 2, število prebivalcev v vključenih občinah …).
Ministrstvo za solidarno prihodnost 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti