Ob-2022/25, Stran 1647
za spodbude občinam za nakup novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev (oznaka: JP VPPŠ-2025)
1. Naziv in sedež nosilnega organa in izvajalca ukrepa
Neposredni proračunski uporabnik, ki dodeljuje sredstva, je Republika Slovenija, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
Na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23) in v povezavi s 37. členom Zakona o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23, v nadaljevanju: ZIAG) ter skladno s 7. točko prvega odstavka 183. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 81/22 – skl. US, 121/22 – ZUOKPOE, 160/22 – skl. US, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 131/23 – ZORZFS, 23/24, 81/24 – ZORZFS-A) se objavi Javni poziv za spodbude občinam za nakup novih vozil za prevoz potnikov in šolarjev (oznaka: JP VPPŠ-2025).
Ministrstvo pri izvedbi predmetnega javnega poziva nastopa v vlogi sofinancerja. Borzen, operater trga z elektriko, d.o.o., Dunajska cesta 156, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: družba Borzen) nastopa v vlogi izvajalca javnega poziva v okviru dejavnosti Centra za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu (v nadaljevanju: Center AG) v skladu s 37. členom ZIAG.
2. Pravne in druge podlage za izvedbo javnega poziva
V okviru javnega poziva se upoštevajo naslednje podlage:
– Odlok o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23);
– Zakon o infrastrukturi za alternativna goriva in spodbujanju prehoda na alternativna goriva v prometu (Uradni list RS, št. 62/23);
– Zakon o spodbujanju rabe obnovljivih virov energije (Uradni list RS, št. 121/21, 189/21, 29/22 – ZUOPVCE, 121/22 – ZUOKPOE, 158/22 – ZNPOVCE, 78/23 – ZUNPEOVE, 131/23 – ZORZFS, 38/24 – EZ-2, 102/24);
– Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – UPB, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb);
– Zakon o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 106/10 – uradno prečiščeno besedilo, 14/15 – ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16, 30/18 – ZKZaš in 189/20 – ZFRO);
– Zakon o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17, 82/20 in 18/23 – ZDU-1O);
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 81/22 – skl. US, 121/22 – ZUOKPOE, 160/22 – skl. US, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 131/23 – ZORZFS, 23/24, 81/24 – ZORZFS-A in 21/25 – ZOPVOOV);
– Zakon o upravljanju javnega potniškega prometa v 16. in 17. člene podeljuje DUJPP javno pooblastilo in zakonske naloge, kar med drugim obsega tudi obveznost omogočanja načrtovanja poti integriranega javnega potniškega prometa v notranjem prometu, dostop do voznih redov, cenikov vozovnic in prometnih informacij;
– Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in nasl., ZMV-1);
– Zakon o cestah, 116. člen, ki opredeljuje naloge Nacionalnega centra za upravljanje prometa (NCUP);
– Uredba (ES) št. 1370/2007 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2007 o javnih storitvah železniškega in cestnega potniškega prevoza ter o razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 1191/69 in št. 1107/70, ki med drugim predpisuje integrirane storitve javnega potniškega prevoza kot medsebojno povezane storitve prevoza znotraj določenega geografskega območja z enotno informacijsko službo, sistemom vozovnic in voznim redom;
– Uredba o načinu izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu, o koncesiji te javne službe in o ureditvi sistema enotne vozovnice (Uradni list RS, št. 109/21, 181/21, 54/22 – ZUJPP, 56/22, 48/23 in 103/24), ki v 31. členu določa, da je v okviru izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov potrebno zagotoviti popolno, pregledno in sprotno obveščanje potnikov ter drugih uporabnikov o vseh vprašanjih v zvezi z izvajanjem prevoznih storitev v okviru te javne službe ter pravicami in dolžnostmi potnikov;
– Sodba Višjega sodišča v Ljubljani opr. št. I Cpg 381/2019 z dne 25. 9. 2019, ki se v enem delu opredeljuje tudi do določil Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), in sicer na način, da se mora pri gospodarjenju s proračunskimi sredstvi uporabnik zavedati, da se pričakuje in zahteva transparentnost porabe teh sredstev, torej preglednost in resničnost podatkov, ravnanje v skladu s predpisi ter v ta namen sklenjenimi pogodbami z izplačevalcem sredstev. To pomeni, da mora prejemnik proračunskih sredstev zagotoviti vse podatke, ki so potrebni za izvedbo sklenjene pogodbe in njenih zakonskih podlag;
– Proračun Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24);
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Pravilnik o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, št. 105/09 in nasl.);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Pravila za delovanje Centra za podpore (Uradni list RS, št. 112/24);
– Delegirana uredba Komisije (EU) 2024/490 z dne 29. novembra 2023 o spremembi Delegirane uredbe (EU) 2017/1926 o dopolnitvi Direktive 2010/40/EU Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z opravljanjem storitev zagotavljanja večmodalnih potovalnih informacij po vsej EU;
– Direktiva (EU) 2019/882 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. aprila 2019 o zahtevah glede dostopnosti za proizvode in storitve (Uradni list RS, št. 151/19);
– Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (Uradni list RS, št. 30/18, 95/21 – ZInfV-A, 189/21 – ZDU-1M in 18/23 – ZDU-1O).
3. Splošni podatki o javnem pozivu
Javni poziv se izvaja v skladu z določili Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23), skladno z besedilom poglavja 2.2 Brezemisijska vozila ter polnilna in oskrbovalna infrastruktura za brezemisijska vozila. Nepovratna sredstva se zagotavljajo iz sredstev Sklada za podnebne spremembe.
3.1 Cilj javnega poziva
Cilj javnega poziva je spodbujanje nakupa novih brezemisijskih vozil za širšo uveljavitev teh vozil ter povečanje uporabe javnega potniškega prometa z vozili, ki na izpustu ne oddajajo emisij CO2 in onesnaževal zunanjega zraka, kot so emisije NOx ter trdni delci PM10 in PM2.5.
3.2 Predmet in namen javnega poziva
Predmet javnega poziva so nepovratne finančne spodbude občinam za naložbe v nakup okolju prijaznih novih vozil za izvajanje javnega prometa za prevoz potnikov in njihove prtljage ter za prevoz šolarjev.
Po tem javnem pozivu se šteje, da je vozilo okolju prijazno, če je:
– na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu ali
– na vodik brez emisij CO2 na izpustu.
Za novo vozilo po tem javnem pozivu se šteje vozilo, ki ga bo občina kupila po oddaji vloge na ta javni poziv in bo prvič po proizvodnji registrirano v Republiki Sloveniji na njeno ime. Namen javnega poziva je spodbujanje nakupa okolju prijaznih vozil zaradi širitve oziroma vzpostavitve novih linij javnega prometa ali šolskih prevozov ali zamenjave obstoječih zastarelih vozil z visokimi izpusti delcev PM10 z okolju prijaznimi vozili na linijah javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov. Namen tega javnega poziva je tudi s sodobnimi vozili znižati raven hrupa in povečati število prepeljanih potnikov v javnem potniškem prometu ter tako izboljšati trajnostno mobilnost prebivalcev. Skupni učinek je manjša onesnaženost in boljša kakovost zunanjega zraka ter bivanja.
Nepovratna finančna spodbuda bo dodeljena za:
– nakup novih vozil kategorije M1 z vsaj osmimi sedeži poleg sedeža voznika (npr. kombi);
– nakup novih vozil kategorije M2;
– nakup novih vozil kategorije M3;
ki bodo namenjena izključno za javni prevoz potnikov (tudi otrok, mlajših od 12 let) in ki bodo namenjena širitvi linije, kjer se kot širitev šteje tudi večja frekvenca voženj v okviru obstoječe linije, ali vzpostavitvi novih linij javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov oziroma bodo na obstoječih linijah javnega prometa ali šolskih prevozih nadomestila obstoječa vozila, namenjena javnemu prometu za prevoz potnikov in njihove prtljage ali šolskemu prevozu, emisijskega razreda EURO IV in nižje.
Kategorije vozil so določene v Prilogi I Pravilnika o ugotavljanju skladnosti vozil (Uradni list RS, št. 105/09 in nasl.), skladno z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in nasl., ZMV-1).
Nizkopodni mestni avtobusi, ki so predmet nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu, morajo vsebovati klančino (rampo) za invalidske in otroške vozičke ter mehanizem za njihovo pritrditev, da je potnikom z zmanjšano zmožnostjo gibanja, uporabnikom invalidskega vozička in potnikom z otroškim vozičkom omogočen varen vstop, vožnja ter izstop iz avtobusa. Prostor za uporabnike invalidskih in otroških vozičkov mora biti ustrezno označen.
Vozila morajo biti opremljena z informacijsko opremo, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam, skladno z določili Direktive (EU) 2019/882 o dostopnosti proizvodov in storitev ter s tehničnim standardom EN 301 549. Prikaz informacij mora izpolnjevati zahteve skladno z merili standarda WCAG 2.1 na ravni AA ali z novejšim standardom WCAG 2.2, če zagotavlja najmanj enakovredno raven dostopnosti, kot jo določa EN 301 549.
Opremljena morajo biti s tehnično opremo za gluhe in naglušne osebe, ki vključuje implementacijo vizualnih obvestil preko notranjih informacijskih zaslonov. Ti zasloni morajo jasno prikazovati informacije o trenutni lokaciji vozila, naslednjih postajah ter hkrati v tekstovni obliki prikazovati vsa glasovna obvestila.
Vozila morajo biti opremljena tudi s tehnično opremo za slepe in slabovidne osebe, in sicer:
– vsako vozilo mora biti opremljeno z zvočnim napovednikom postaj, ki samodejno napoveduje vsako naslednjo postajo nekaj minut pred prihodom, v slovenskem in angleškem jeziku;
– vozilo mora biti opremljeno z notranjimi opozorilnimi tablami, ki prikazujejo celoten načrt poti z vsemi postajališči ter jasno označujejo postajo, ki se ji vozilo približuje. Opozorilne table morajo biti izdelane na kontrastni podlagi z velikimi črkami, skladno z zahtevami standarda WCAG 2.1 na ravni AA ali standarda WCAG 2.2, da so berljive tudi slabovidnim potnikom;
– na zunanji strani vozila mora biti nameščena opozorilna tabla z visokim kontrastom, z velikimi črkami (skladno z zahtevami WCAG 2.1 na ravni AA ali standarda WCAG 2.2), odporna na vremenske vplive, ki prikazuje smer vožnje in večja postajališča na liniji;
– sedeži v vozilu morajo biti trajno in jasno označeni s številkami v Brajevi pisavi.
Vozila, ki bodo uporabljena izključno za šolski prevoz določene skupine uporabnikov in bodo izvajala prevoz kot posebni linijski ali posebni pogodbeni prevoz (v skladu z zakonodajo, ki ureja prevoz potnikov), ne štejejo za javni prevoz in zato niso zavezana k opremljenosti z informacijsko in komunikacijsko opremo, prilagojeno za slepe, slabovidne, gluhe in naglušne osebe.
4. Vir in višina sredstev, višina nepovratne finančne spodbude ter upravičeni stroški naložbe
4.1 Vir in višina sredstev
Sredstva za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud se zagotavljajo na podlagi Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026.
Skupna višina sredstev po tem javnem pozivu znaša 10.000.000,00 EUR.
4.2 Višina nepovratne finančne spodbude
Višina nepovratne finančne spodbude za posamezno vozilo znaša do 80 % upravičenih stroškov, vendar ne več kot:
– 64.000 EUR za posamezno vozilo kategorije M1 z vsaj osmimi sedeži poleg sedeža voznika,
– 600.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu,
– 760.000 EUR za posamezno novo vozilo kategorije M2 ali M3 na vodik brez emisij CO2 na izpustu.
Če občina, ki leži na območju iz 9. člena Zakona o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17, 82/20 in 18/23 – ZDU-1O, v nadaljnjem besedilu: ZTNP-1), na tem javnem pozivu kandidira za naložbo, ki se bo uporabljala izključno na območju iz 9. člena ZTNP-1, lahko v skladu s prvim odstavkom 11. člena ZTNP-1 končna višina (znesek) nepovratne finančne spodbude po tem javnem pozivu znaša do 100 % upravičenih stroškov. Ne glede na navedeno glede višine spodbude veljajo omejitve tudi iz predhodnega odstavka.
Posamezni občini se lahko dodeli največ do 50 % skupne višine sredstev. Najmanj 10 % in največ 15 % skupne višine sredstev je namenjenih za nakup brezemisijskih kombijev. V primeru potrebe si družba Borzen pridržuje pravico do spremembe odstotka sredstev, namenjenih za nakup brezemisijskih kombijev.
4.3 Upravičeni stroški naložbe
Upravičeni stroški naložbe vključujejo strošek nakupa novega vozila, vključno s stroškom nakupa informacijske opreme, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam skladno s poglavjem 3.2.
Kot upravičen strošek nakupa se ne šteje DDV, razen v primeru, če občina ni upravičena do odbitka vstopnega DDV. V tem primeru mora občina podati izjavo, da ni upravičena do odbitka vstopnega DDV.
Strošek registracije in drugi stroški, povezani z nakupom novega vozila, niso upravičeni stroški.
Upravičen strošek naložbe je tisti strošek, ki nastane po oddaji vloge.
5. Vlagatelji
Na tem javnem pozivu lahko kandidirajo občine, ki bodo po oddaji vloge na ta javni poziv kupile okolju prijazno/a novo/a vozilo/a, s katerim/i bodo:
– razširile oziroma vzpostavile nove linije javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov ali
– zamenjale obstoječa zastarela vozila z visokimi izpusti delcev PM10, namenjena za javni potniški promet ali šolski prevoz,
in
– imajo za načrtovani nakup sprejet občinski proračun z vključeno postavko nakupa predmetnih vozil oziroma sprejet načrt razvojnih programov (NRP) s finančno konstrukcijo za naložbo, ki je predmet sofinanciranja.
Če občine še nimajo uvrščenega projekta v NRP, morajo zagotoviti zadostna lastna sredstva v okviru evidenčnega projekta oziroma na postavkah, iz katerih lahko prerazporedijo sredstva za izvajanje odobrene naložbe. Občine morajo v roku 120 dni po prejemu odločbe o dodelitvi sredstev svoje načrte razvojnih programov ustrezno dopolniti.
Do spodbud niso upravičene občine:
– ki imajo zapadle finančne obveznosti do družbe Borzen oziroma Eko sklada ali ne izpolnjujejo drugih pogodbenih zavez po pogodbah, sklenjenih z družbo Borzen oziroma Eko skladom,
– katerih zapadle neplačane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije, na dan vložitve vloge znašajo 50,00 EUR ali več,
– ki na dan vložitve vloge nimajo predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let od dne vloge,
– ki imajo blokiran transakcijski račun.
6. Pogoji in dodatne zahteve
6.1 Postopek obravnave vloge
Postopek obravnave vlog izvaja družba Borzen, v okviru katere deluje Center AG. Pri odločanju o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude se uporablja Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – UPB, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb; v nadaljevanju: ZUP) ter Pravila za dodeljevanje spodbud Centra AG, ki so del Pravil za delovanje Centra za podpore (Uradni list RS, št. 112/24).
Pomemben je vrstni red prejetja vlog v sistemu, saj se sredstva dodeljujejo skladno s časom prejema popolne vloge. V primeru, da razpoložljivih sredstev po tem javnem pozivu zmanjka, bodo vse nadaljnje vloge zavrnjene.
6.2 Pravočasna in popolna vloga
Osnovni pogoj za dodelitev nepovratne finančne spodbude je pravočasno oddana in popolna vloga. Vloga se šteje za pravočasno, če jo Center AG prejme v elektronski obliki preko spletne aplikacije Centra AG od 30. 6. 2025 od 12. ure dalje do porabe sredstev oziroma do dneva objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu Republike Slovenije (v nadaljevanju: UL RS).
Vloga se obravnava kot popolna, ko občina v elektronski obliki odda vse zahtevane podatke oziroma obrazce, izjavo o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega poziva ter zahtevane dodatne priloge, ki so:
1. predračun/ponudba za nakup vozila, ki se glasi na ime občine;
2. dokument identifikacije investicijskega projekta (DIIP);
3. veljavni načrt razvojnih programov, iz katerega se vidi, da je naložba umeščena v proračun občine, ali dokazilo, iz katerega je razvidno, da ima občina zagotovljena zadostna lastna sredstva v okviru evidenčnega projekta oziroma na postavkah, iz katerih lahko prerazporedijo sredstva za izvajanje odobrene naložbe;
4. tehnično dokumentacijo proizvajalca vozila, iz katere izhaja, da vozilo izpolnjuje pogoje javnega poziva in iz katere so jasno razvidni podatki o vozilu (znamka, tovarniška in komercialna oznaka, kategorija in vrsta vozila, število sedežev ter nazivna moč motorja in vrsta goriva oziroma pogona). Za nizkopodne mestne avtobuse mora tehnična dokumentacija vsebovati tudi zahteve za klančino (rampo) za invalidske in otroške vozičke, mehanizem za pritrditev invalidskega vozička ter ostale potrebne prilagoditve, da je potnikom z zmanjšano zmožnostjo gibanja, uporabnikom invalidskega vozička in potnikom z otroškim vozičkom omogočen varen vstop, vožnja ter izstop iz avtobusa. Če bodo tudi druga vozila prilagojena za prevoz potnikov z zmanjšano zmožnostjo gibanja, uporabnikov invalidskih vozičkov in potnikov z otroškim vozičkom, je del tehnične dokumentacije tudi popis vseh potrebnih prilagoditev vozila. Podatki, zahtevani v tehnični dokumentaciji, so lahko vključeni v predračun/ponudbo ali podani ločeno v specifikaciji vozila;
5. v primeru, ko gre za javni prevoz potnikov, dokumentacijo, da so vozila opremljena z informacijsko opremo, ki je dostopna slepim, slabovidnim, gluhim in naglušnim osebam, skladno z določili Direktive (EU) 2019/882 o dostopnosti proizvodov in storitev ter s tehničnim standardom EN 301 549;
6. v primeru, ko občina uveljavlja, da bo z novimi vozili razširila oziroma vzpostavila nove linije javnega potniškega prometa ali šolskih prevozov, dokument, iz katerega bo razvidna širitev ali vzpostavitev nove linije javnega prometa za prevoz potnikov in njihove prtljage ali linija za prevoz šolarjev;
7. v primeru, da občina, ki leži na območju iz ZTNP-1, uveljavlja višjo spodbudo za naložbo, ki se bo uporabljala izključno na območju iz 9. člena ZTNP-1, dokument, iz katerega bo razvidno, da se bo vozilo uporabljajo izključno na območju iz 9. člena ZTNP-1;
8. v primeru, da občina ni upravičena do odbitka vstopnega DDV in uveljavlja DDV kot upravičen strošek, lastno izjavo, iz katere izhaja, da ni upravičena do odbitka vstopnega DDV;
9. dokazilo, izdano s strani FURS, da občina na dan vložitve vloge nima 50,00 EUR ali več zapadlih neplačanih obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti;
10. dokazilo, izdano s strani FURS, da občina na dan vložitve vloge nima nepredloženih obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let od dne vložitve vloge;
11. izjava o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega poziva.
Priložena dokumentacija mora biti čitljiva. Za vsa morebitna dokazila in vse listine, ki jih občina predloži v tujem jeziku, lahko družba Borzen zahteva, da občina predloži overjene prevode v slovenski jezik.
Morebitne dopolnitve vloge, spremembe vloge in umike vloge mora občina oddati na enak način, kot je oddala prvotno vlogo, to je izključno preko spletne aplikacije. Če je sicer pravočasno vložena vloga nepopolna ali nerazumljiva in občina pomanjkljivosti odpravi v roku, ki ga v pozivu za dopolnitev določi družba Borzen, se šteje, da je vloga pravočasna. Z dopolnitvijo vloge se lahko dokazujejo dejstva, nastala najkasneje do datuma vložitve vloge.
Kot datum popolne vloge se upošteva datum, ko je bila vloga dopolnjena.
Vloge, ki ne bodo pravočasno dopolnjene, bodo s sklepom zavržene.
6.3 Izdaja odločbe in izplačilo nepovratne finančne spodbude
Odločbe se bodo vročale v pisni obliki po pravilih, kot jih določa ZUP. Zoper odločbo bo dopustna pritožba, o kateri bo odločilo ministrstvo.
6.4 Obrnjeno dokazno breme
Občina nosi dokazno breme, da je upravičena do nepovratne finančne spodbude.
Družba Borzen lahko od občine zahteva dodatna dokazila, če meni, da je to potrebno za razjasnitev upravičenosti do nepovratne finančne spodbude, ki jih mora občina predložiti v roku, ki ga določi družba Borzen s pozivom na dopolnitev, ne glede na možnost družbe Borzen, da jih pridobi po uradni dolžnosti. Če občina ne predloži dodatnih zahtevanih dokazil v določenem roku, družba Borzen odloči na podlagi dokazil, ki jih je občina predložila, oziroma v primeru, da je vloga občine še vedno nepopolna, le-to s sklepom zavrže.
6.5 Izvedba naložbe v skladu z veljavno zakonodajo
Naložba, za katero bo dodeljena nepovratna finančna spodbuda, mora biti izvedena skladno z vsemi veljavnimi predpisi ter pogoji, zahtevami in namenom tega javnega poziva. V okviru tega javnega poziva prenos pravic, obveznosti ali terjatev (cesija) ni dovoljen. Vse pravice, obveznosti ali terjatve, ki izhajajo iz tega poziva, morajo biti neposredno povezane z občino in jih ni mogoče prenesti na tretje osebe.
Za vlogo, odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude ter morebitno pritožbo zoper odločbo, se taksa, skladno z drugim odstavkom 2. člena in prvo točko 28. člena Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 106/10 – uradno prečiščeno besedilo, 14/15 – ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16, 30/18 – ZKZaš in 189/20 – ZFRO) ne plačuje.
6.6 Kandidiranje za nakup več vozil
Občina lahko kandidira za nakup enega ali več vozil, ki so predmet tega javnega poziva. Občina lahko odda tudi več vlog.
6.7 Prepoved odtujitve naložbe, ki je bila predmet nepovratne finančne spodbude
Vozilo, ki je predmet spodbude, mora najmanj 3 (tri) leta po prvi registraciji vozila ostati registrirano in v lasti občine. Če se ugotovi, da občina vozilu ni podaljšala registracije oziroma je vozilo odtujila prej kot v treh letih, mora prejeta sredstva vrniti družbi Borzen skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od prejema do vračila pridobljene nepovratne finančne spodbude. Čas od odjave vozila iz prometa zaradi višje sile do dneva ponovne prijave v promet se ne všteva v triletno obdobje prepovedi odtujitve. Pri tem mora biti občina ves čas lastnik vozila.
Izjemoma občini ni potrebno vrniti pridobljene nepovratne finančne spodbude, če z materialnimi dokazi dokaže, da zaradi popolnega uničenja vozila ponovna prijava vozila v promet in njegova uporaba nista več mogoča. V takem primeru mora občina najkasneje v roku 15 dni po prejemu dokazila o popolnem uničenju vozila o tem obvestiti družbo Borzen. Če občina v opisanem primeru opusti dolžnost obvestila družbe Borzen, je dolžna vrniti pridobljeno nepovratno finančno spodbudo s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi v vsakem primeru.
6.8 Prepoved dodelitve nepovratne finančne spodbude v primeru že dodeljenih spodbud
Za iste upravičene stroške oziroma ista vozila občina ne sme prejeti sredstev iz drugih javnih virov financiranja (prepoved dvojnega financiranja). V kolikor se ugotovi dvojno financiranje, bo izdana zavrnilna odločba oziroma odločba o odvzemu spodbude oziroma bo družba Borzen odstopila od pogodbe o izplačilu nepovratne finančne spodbude, če je bila le ta že sklenjena, občina pa je dolžna vrniti neupravičeno izplačana sredstva, in sicer skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun do dneva vračila družbi Borzen.
6.9 Varovanje in obdelava osebnih podatkov
Družba Borzen bo kot izvajalec javnega poziva v skladu z evropsko in nacionalno zakonodajo pridobivala, evidentirala, obdelovala in hranila osebne podatke, katerih zbiranje in obdelava se bo izvajala izključno za namen obdelave vloge in dodeljevanja sredstev ter nadzora. V okviru tega javnega poziva se bodo zbirali in obdelovali osebni podatki kontaktnih oseb (ime, priimek, elektronska pošta, telefonska številka) oziroma drugi osebni podatki, ki jih bo vlagatelj vnesel v vlogo.
6.10 Posredovanje podatkov
V skladu z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2024/490 z dne 29. novembra 2023 o spremembi Delegirane uredbe (EU) 2017/1926 o dopolnitvi Direktive 2010/40/EU Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z opravljanjem storitev zagotavljanja večmodalnih potovalnih informacij po vsej EU (Uradni list Evropske unije z dne 13. 2. 2024) (v nadaljevanju: Uredba 2024/490/EU) se občina zavezuje, da bo Ministrstvu za infrastrukturo, Nacionalnemu centru za upravljanje prometa v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju: MZI-NCUP), brezplačno in brez kakršnihkoli stroškov zagotovila statične, zgodovinske in evidentirane podatke o voznih redih, linijah, cenah vozovnic ter postajališčih, kakor tudi dinamične podatke o položaju vozil, predvidenem času prihoda in odhoda, morebitnih zamudah, odpovedih povezav ter motnjah v prometu, ki nastajajo pri izvajanju gospodarske javne službe. Vzpostavila bo sistem za samodejno posredovanje statičnih podatkov in njihovih rednih posodobitev ter dinamičnih podatkov, pridobljenih iz sledilnih naprav, nameščenih na vozilih, ki so nujni za izvajanje obvezne gospodarske javne službe.
Vse podatke mora občina ponuditi na voljo Nacionalni točki dostopa do prometnih podatkov (www.nap.si) v ustreznih formatih, to sta NeTEx (CEN/TS 16614) za statične podatke in SIRI (CEN/TS 15531) za dinamične podatke, kot je določeno v Uredbi 2024/490/EU.
Občina ni dolžna posredovati podatkov o prevoznikih, ki opravljajo izključno zasebne ali posebne prevoze, kot so šolski prevozi, namenjeni izključno prevozu šolarjev, ki niso dostopni drugim potnikom ter ne predstavljajo rednih linijskih prevozov.
Občina je dolžna zagotoviti posredovanje podatkov in vzpostavitev sistema za samodejno posredovanje podatkov najpozneje ob zaključku naložbe. Pravočasno posredovanje podatkov MZI-NCUP in vzpostavitev sistema je pogoj za izplačilo sredstev na podlagi odločbe o dodelitvi sredstev. Družba Borzen si pridržuje pravico, da izpolnitev predmetnega pogoja preveri tudi neposredno pri MZI-NCUP.
7. Dokumentacija poziva, informacije in obveščanje
Vsebino dokumentacije javnega poziva sestavljajo:
– besedilo javnega poziva;
– elektronska vloga (izpolnitev zahtevanih podatkov);
– Izjava o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega poziva.
Besedilo javnega poziva in morebitna ostala dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu družbe Borzen na spletni strani: https://borzen.si/sl-si/podpore-za-mobilnost/subvencije-za-okolju-prijaznejse-avtobuse.
Na tej strani bo družba Borzen objavljala tudi odgovore na zastavljena vprašanja, ki se neposredno nanašajo na predmetni javni poziv, ter pojasnila vlagateljem oziroma upravičencem.
Morebitna vprašanja v zvezi z vsebino javnega poziva je možno posredovati na elektronski naslov: mobilnost@borzen.si.
Dodatne informacije v zvezi z objavljenim javnim pozivom lahko občine dobijo na brezplačni telefonski številki 080/80-30 v času uradnih ur (ponedeljek, torek, sreda in četrtek med 9. in 11. uro in med 13. in 15. uro, v petek med 9. in 11. uro).
8. Rok in način oddaje vlog
Občine lahko vložijo vloge na javni poziv od vključno 30. 6. 2025 od 12. ure dalje do dneva objave zaključka javnega poziva v UL RS.
Vloga za pridobitev spodbude se odda v elektronski obliki preko spletne aplikacije Centra AG v kateri se občina identificira s kvalificiranim elektronskim digitalnim podpisom, v obdobju, v katerem je možna oddaja vlog.
Občina lahko delno ali v celoti umakne vlogo vsak čas med postopkom na prvi stopnji do vročitve odločbe, v času, ko teče pritožbeni rok, in med postopkom na drugi stopnji do vročitve odločbe. Umik se izvede z obvestilom preko elektronskega sistema.
9. Postopek obravnave vlog: postopek obravnave vlog izvaja družba Borzen v okviru dejavnosti Centra AG v skladu s 37. členom ZIAG. V primeru, da vlogi ne bodo priložene vse obvezne priloge in obrazci, ki so navedeni v javnem pozivu, bo občina prejela poziv na dopolnitev vloge. Vloge, ki ne bodo pravočasno dopolnjene, bodo zavržene. Center AG občini dodeli nepovratno finančno spodbudo na podlagi pravočasno vložene in popolne vloge z odločbo o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude.
10. Pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude in roki
10.1 Sklenitev pogodbe
Nepovratna finančna spodbuda bo izplačana na podlagi sklenjene pogodbe o izplačilu nepovratne finančne spodbude, skladno z izdano dokončno odločbo, s katero je bila občini dodeljena pravica do spodbude.
10.2 Rok za zaključek naložbe
Rok za zaključek naložbe po tem javnem pozivu je najkasneje do 15. 11. 2026.
Ne glede na predhodni odstavek se bi rok za zaključek naložbe lahko podaljšal v primeru, če bi prišlo do spremembe Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23) ter bi ta sprememba takšno podaljšanje roka dopuščala. V takšnem primeru se bo nov rok za dokončanje naložbe določil s spremembo javnega poziva, ki bo objavljen v Uradnem listu RS.
V primeru, če občina ugotovi, da naložbe v roku, določenem v prvem odstavku te točke ne bo mogla izvesti, mora o tem nemudoma obvestiti družbo Borzen.
V primeru zamude roka za zaključek naložbe, pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude niso izpolnjeni.
Za zaključek naložbe se šteje datum registracije vozila.
10.3 Predložitev dokumentacije o zaključku naložbe
Dokumentacijo o zaključku naložbe mora občina predložiti najkasneje do 15. 11. 2026. V primeru podaljšanja roka za zaključek naložbe pa v 2 (dveh) mesecih po izteku roka za zaključek naložbe.
V primeru zamude roka za predložitev dokumentacije o zaključku naložbe pogoji za izplačilo nepovratne finančne spodbude niso izpolnjeni.
Dokumentacija o zaključku naložbe mora obvezno vsebovati:
– pogodbo o izplačilu nepovratne finančne spodbude, podpisano s strani občine;
– dokument, iz katerega bo razvidno, da se vozilo uporablja za namen, določen z javnim pozivom (npr. pogodba med občino in javnim podjetjem, koncesionarjem ali pogodbenim izvajalcem javnega potniškega prometa);
– kopijo pravnomočne odločitve o oddaji javnega naročila za nakup vozila;
– kopijo računa za nakup vozila, ki se glasi na ime občine;
– kopijo potrdila o plačilu celotnega zneska računa;
– kopijo prometnega dovoljenja, izdanega na ime občine, iz katerega bo razvidno, da je vozilo registrirano za javni prevoz potnikov ali šolarjev;
– v primeru, ko novo vozilo zamenjuje obstoječe zastarelo vozilo z visokimi izpusti delcev PM10, dokument, iz katerega bo razvidno, da je bilo vozilo, ki je bilo nadomeščeno z novim vozilom, odjavljeno iz prometa, in dokument, iz katerega bodo razvidni podatki o odjavljenem vozilu (znamka, tovarniška in komercialna oznaka, kategorija in vrsta vozila ter emisijski razred);
– izjava o posredovanju statičnih in dinamičnih podatkov Ministrstvu za infrastrukturo, Nacionalnemu centru za upravljanje prometa v Republiki Sloveniji ter vzpostavitvi sistema za samodejno posredovanje podatkov kot to določa poglavje 6.10 tega javnega poziva.
Oddaja dokumentacije bo potekala v elektronski obliki. Podrobnejša navodila o načinu oddaje dokumentacije ob zaključku naložbe objavi družba Borzen na svoji spletni strani najkasneje do 31. 7. 2025.
10.4 Izplačilo nepovratne finančne spodbude
Nepovratna finančna spodbuda se izplača v 30 dneh po prejemu in preveritvi vseh zahtevanih dokazil o zaključku naložbe na transakcijski račun občine. Znesek izplačila se uskladi s predloženimi računi ob upoštevanju pogojev javnega poziva.
V primeru, da ima občina neplačane zapadle obveznosti do družbe Borzen ali Eko sklada, se z nepovratnimi sredstvi poplačajo zapadle obveznosti, preostanek pa se nakaže na račun občine.
11. Nadzor
V vlogi nadzornih organov nastopajo ministrstvo, Ministrstvo za finance, družba Borzen oziroma z njene strani pooblaščeni izvajalec ter Računsko sodišče RS, ki izvajajo kontrole porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe.
Nadzorni organi imajo pravico kadarkoli v obdobju pet (5) let po izplačilu nepovratne finančne spodbude z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti verodostojnost in resničnost podatkov in dokumentov v vlogi, namensko porabo dodeljenih nepovratnih sredstev ter skladnost izvedbe predmetne naložbe z določili tega javnega poziva.
V primeru ugotovljenega dajanja neresničnih oziroma zavajajočih izjav ali dostave neresničnih ali zavajajočih dokumentov občina v obdobju treh (3) let od dokončnosti odločbe, s katero je bila njena vloga zavrnjena oziroma ji je bila odvzeta pravica oziroma je bila odpravljena odločba o dodelitvi pravice do nepovratne finančne spodbude, oziroma od vročitve obvestila, da je njena pravica prenehala veljati, če ni bila izdana ugotovitvena odločba, oziroma od vročitve ugotovitvene odločbe o prenehanju veljavnosti pravice, če je bila odločba izdana, ne more sodelovati na javnih pozivih in razpisih, ki jih objavlja ministrstvo ali družba Borzen. Družba Borzen ugotovljeno kršitev skladno z veljavno zakonodajo naznani pristojnim organom.
V okviru tega javnega poziva mora končni prejemnik za namen nadzora varno in urejeno hraniti vse uradne datoteke, dokumente in podatke o izvedeni naložbi še pet (5) let po izplačilu nepovratne finančne spodbude.