Št. 430-3/2025-2560-1 Ob-1960/25, Stran 1598
Na podlagi Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 23/24, v nadaljnjem besedilu: ZVO-2), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526, Uradni list RS, št. 104/24) ter v skladu z Odlokom o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leta 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23 in 26/25) in na podlagi Sporazuma o medsebojnem sodelovanju za ukrep Zeleni slovenski lokacijski okvir, z dne 14. 7. 2023, Sporazuma št. 2570-24-311139 z dne 24. 10. 2024 in Aneksa 1 št. 2560-24-570002 z dne 30. 1. 2025 o izvajanju in financiranju izvedbe delovne naloge v okviru Področja 8 Digitalna podpora podnebnemu prehodu iz Odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023–2026, Ministrstvo za naravne vire in prostor (v nadaljevanju: MNVP), Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana, objavlja
za dodelitev sredstev za zagotovitev podatkov evidence stavbnih zemljišč
1. Osnovni podatki o javnem pozivu:
Naziv in sedež izvajalca javnega poziva | Ministrstvo za naravne vire in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana |
Namen javnega poziva | Namen javnega poziva je vzpodbuditi digitalno preobrazbo prostora na lokalni ravni. S tem javnim pozivom se spodbuja vzpostavitev evidence stavbnih zemljišč (ESZ) za celotno območje občine oziroma zagotovitev podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatke o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami. |
Predmet javnega poziva | Javni poziv je namenjen vzpostavitvi evidence stavbnih zemljišč za celotno območje občine (skladno s 324. členom Zakona o urejanju prostora (ZUreP-3, Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 23/24 in 109/24)) oziroma zagotovitvi podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami in posredovanju ter objavi podatkov v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni. |
Predviden obseg javnih sredstev za sofinanciranje | Predvidena vrednost operacije je 4.371.275,97 EUR z DDV. Sredstva so načrtovana v Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023–2026 in zagotovljena v proračunu Republike Slovenije za leto 2025 na proračunski postavki 231758 – Sklad za podnebne spremembe, na projektu NRP 2550-22-0013 Zeleni slovenski lokacijski okvir. |
Podlaga za koriščenje sredstev | Zeleni slovenski lokacijski okvir v okviru Programa porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023–2026 |
Vrsta postopka | Javni poziv |
Način sofinanciranja | Javni poziv je namenjen občinam, ki na dan poteka roka za prejem vloge na predmetni javni poziv še ni zagotovila podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami za celotno območje občine, še ni vzpostavila evidenco stavbnih zemljišč (skladno s 324. členom ZUreP-3) in podatkov še ni posredovala ter objavila v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni. Občina bo sredstva dobila refundirana do višine, ki je določena v tem javnem pozivu. V primeru, da občina ne vzpostavi evidence stavbnih zemljišč za celotno območje občine (skladno s 324. členom ZUreP-3) oziroma ne zagotovi podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami ter podatkov ne posreduje in objavi v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni, ni upravičena do refundiranja sredstev. |
Vloga na javni poziv | Vlogo na javni poziv sestavlja prijavni obrazec s prilogami. Vloga s prilogami se predloži: – v fizični obliki s pošiljko na naslov Ministrstvo za naravne vire in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana, ali – osebno v glavni pisarni Ministrstvo za naravne vire in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana. Občina lahko poda samo eno vlogo v okviru tega javnega poziva. V primeru, da občina predloži več kot eno vlogo, se obravnava tista, ki je prispela prva. |
Začetek vnosa vlog in zaključek javnega poziva | Šteje se, da je vloga prispela pravočasno, če prispe v vložišče najkasneje do 5. 3. 2026, do 12. ure. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko je organ prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto do 24. ure. |
Cilj, ki mora biti dosežen ob zaključku | Vzpostavljena evidenca stavbnih zemljišč za celotno območje občine (skladno s 324. členom ZUreP-3) oziroma zagotovljeni podatki evidence stavbnih zemljišč, tj. podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami1 in podatki posredovani in objavljeni v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni najkasneje do 30. 9. 2026. |
Obdobje upravičenosti stroškov | Stroški nastali do 30. 9. 2026 |
1 Občina razvrsti nepozidana stavbna zemljišča v razvojne stopnje. Pri razvrščanju v najvišje razvojne stopnje občina upošteva predvsem razpoložljivost podatkov.
2. Pravne podlage
– Zakon o državni upravi (ZDU-1, Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23),
– Zakon o javnih financah (ZJF, Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526, Uradni list RS, št. 104/24),
– Zakon o splošnem upravnem postopku (ZUP, Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13 in 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb),
– Zakon o urejanju prostora (ZUreP-3, Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 23/24 in 109/24),
– Zakon o lokalni samoupravi (ZLS, Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K),
– Zakon o financiranju občin (ZFO, Uradni list RS, št. 32/06 – uradno prečiščeno besedilo, 123/06 – ZFO-1 in 57/08 – ZFO-1A),
– Zakon o financiranju občin (ZFO-1, Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17, 21/18 – popr., 80/20 – ZIUOOPE, 189/20 – ZFRO, 207/21 in 44/22 – ZVO-2),
– Zakon o javnem naročanju (ZJN-3, Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (ZintPK, Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri),
– Uredba o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 35/15, 62/15, 84/16, 41/17, 53/17, 52/18, 84/18, 10/19, 64/19, 64/21, 90/21, 101/21, 117/21, 78/22, 91/22, 25/23, 127/23 in 19/24),
– Resolucija o Strategiji prostorskega razvoja Slovenije 2050 (ReSPR50) (Uradni list RS, št. 72/23),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026) (Uradni list RS, št. 104/24),
– Odlok o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023–2026 (Uradni list RS, št. 106/23 in 26/25), in
– ostala relevantna pravna podlaga, ki ureja področje javnega poziva.
3. Namen podpore in vrste naložb
Digitalna preobrazba na področju prostora, okolja, nepremičnin, narave in voda predstavlja celovito posodobitev prostorske, okoljske in zemljiške politike, s ciljem pospešitve razvojnih naložb za digitalni in zeleni prehod, izboljšanja poslovnega okolja in prispevka k administrativni razbremenitvi ciljnih skupin. Digitalne tehnologije so kritični dejavnik za omogočanje doseganja trajnostnih ciljev zelenega dogovora. Digitalne tehnologije bodo pospešile in kar najbolj povečale učinek politik za obvladovanje podnebnih sprememb in varstvo okolja. Ministrstvo pristojno za prostor danes vodi in vzdržuje več medsebojno nepovezanih zbirk podatkov. Nekatere podatkovne zbirke še vedno ne sledijo enotni podatkovni politiki, prav tako pa popolnost in zanesljivost podatkov v zbirkah, tako na državni kot tudi na lokalni ravni, še vedno ne ustreza vsem potrebam uporabnikov. To zmanjšuje pravno varnost lastnikov in investitorjev ter povzroča časovne zamude in vsebinske nedorečenosti pri izvedbi procesov ter s tem zavira razvoj gospodarstva in družbe kot celote. Z večjo dostopnostjo in medopravilnostjo lokacijskega okvira države in lokalnih skupnosti se bodo znižali stroški ter povečal družbeni in gospodarski doprinos, hkrati pa se bo spodbujal usklajen, medopravilen (»interoperability by default«) in koordiniran pristop glede uporabe lokacijskih informacij na ravni Slovenije.
Ministrstvo, pristojno za prostor, se aktivno vključuje v razvoj skupnega evropskega podatkovnega prostora za zeleni dogovor in s tem za doseganje nevtralnega prehoda v brezogljično družbo ter krepitev gospodarskega razvoja, podprtega z digitalnimi podatki. Zavzema se, da se znaten potencial podatkov uporabi za podporo prednostnim ukrepom evropskega zelenega dogovora v zvezi s podnebnimi spremembami, krožnim gospodarstvom, onesnaževanjem, biotsko raznovrstnostjo, deforestacijo idr. Obstoječe stanje nepopolnih in nepovezanih prostorskih, zemljiških in okoljskih evidenc povzroča konflikte med razvojnimi potrebami in varstvom okolja, narave in voda. Zaradi neurejenih evidenc in visokih ovir za naložbe imamo danes v Sloveniji stanje, ko kljub nominalno veliki količini stavbnih zemljišč prihaja do pritiskov po njihovem širjenju na škodo okoljskih ciljev in kmetijskih zemljišč, medtem ko veliko stavbnih zemljišč ostaja neizkoriščenih.
Urejanje prostora v Sloveniji še vedno ni popolnoma usklajeno s trajnostnimi načeli, kot jih opredeljuje tudi zakonodaja (ZUreP-3), torej gospodarjenjem s prostorom kot omejeno dobrino, ki zahteva celovito obravnavo in usklajevanje ter upravljanje njegovih družbenih, okolijskih in ekonomskih vidikov. Prostorski razvoj je tako pogosto spontan in velikokrat temelji na posamičnih pobudah investitorjev in lastnikov zemljišč, ki se pogosto kaže v težnjah po širitvi naselij na kmetijske površine, brez upoštevanja možne sanacije razvrednotenih in praznih površin v naseljih ter brez upoštevanja morebitnih negativnih vplivov na bivalno in naravno okolje. Rezultat stanja so velike težave pri izvajanju sistemskih ukrepov na področju prostora in nepremičnin, kar se neposredno izkazuje pri načrtovanju in izvajanju investicij.
Stavbna zemljišča predstavljajo pomemben gospodarski in družbeni kapital, njihov razvoj in zagotavljanje zadostne količine urejenih zazidljivih zemljišč, primernih za gradnjo objektov je predpogoj za uspešen ekonomski in družben razvoj. V Sloveniji je precej neizkoriščenega razvojnega kapitala v stavbnih zemljiščih. Ta niso optimalno izkoriščena (fond pozidanih zemljišč in prostih – nepozidanih stavbnih zemljišč ni poznan) niti niso primerno evidentirana. Njihovi smotrni rabi je potrebno dati poseben pomen, vendar se tu srečamo z dejstvom, da v Sloveniji ni ustreznih evidenc o stavbnih zemljiščih in njihovem razvojnem potencialu. Evidenca stavbnih zemljišč s podatki o pozidanih zemljiščih in podatki o nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami predstavlja na tem področju sistemsko rešitev in sicer tako na državni kot tudi na lokalni ravni. Evidenca stavbnih zemljišč predstavlja podlago za prostorsko načrtovanje, načrtovanje komunalne opreme, ugotavljanje dejanskega stanja v prostoru, gospodarjenje z zemljišči v javnem interesu in izvajanje ukrepov zemljiške politike, torej izvajanje poglavitnih nalog, ki jih občinam nalaga Zakon o urejanju prostora (ZUreP-3). Evidenca stavbnih zemljišč vsebuje podatke o pozidanih zemljiščih (območje zemljišča, lastnosti zemljišča, povezava z nepremičninami in drugimi podatki, ki so potrebni za vodenje evidence) in nepozidanih stavbnih zemljiščih s pripadajočo razvojno stopnjo, ki izkazuje potencial in razvitost stavbnega zemljišča in daje investitorjem pomembne informacije za časovno in finančno načrtovanje svoje investicije.
Namen javnega poziva je vzpodbuditi digitalno preobrazbo na področju urejanja prostora na lokalni ravni s sofinanciranjem vzpostavitve evidence stavbnih zemljišč za celotno območje občine (skladno s 324. členom ZUreP-3) oziroma zagotovitev podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatke o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami. Evidenca stavbnih zemljišč bo ključno prispevala k pametnemu upravljanju s prostorom kot omejenim naravnim virom ter nižjo pozidanostjo novih zemljišč in s tem povečano odpornostjo na podnebne spremembe.
Ciljna skupina za pridobitev sredstev za sofinanciranje so občine.
4. Cilji, ki jih mora doseči projekt ob zaključku
– Zagotovljeni podatki evidence stavbnih zemljišč, tj. podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami (sprotna opomba 1) za celotno območje občine, vzpostavljena evidenca stavbnih zemljišč (skladno s 324. členom ZUreP-3) in podatki posredovani in objavljeni v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni najkasneje do 30. 9. 2026.
5. Pogoji, ki jih mora projekt izpolnjevati
– Ustrezen namen investicije:
– Podpreti digitalno preobrazbo prostora na lokalni ravni z vzpostavitvijo evidence stavbnih zemljišč za celotno območje občine oziroma zagotoviti podatke evidence stavbnih zemljišč, tj. podatke o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami.
– Ustrezen cilj financiranja:
– Zagotovljeni podatki evidence stavbnih zemljišč, tj. podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami (sprotna opomba 1) za celotno območje občine, vzpostavljena evidenca stavbnih zemljišč (skladno s 324. členom ZUreP-3) in podatki posredovani in objavljeni v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni najkasneje do 30. 9. 2026.
– Pogoji vezani na sredstva Sklada za podnebne spremembe:
– Prijavitelj mora zagotavljati namenskost porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe skladno s 183. členom ZVO-2.
– Do sredstev Sklada za podnebne spremembe niso upravičene osebe:
– katerih zapadle neplačane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti, ki jih pobira Finančna uprava Republike Slovenije, na dan predložitve vloge za pridobitev sredstev znašajo 50 eurov ali več, ali
– ki na dan predložitve vloge za pridobitev sredstev niso imele predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dne vloge za pridobitev sredstev.
– Upoštevajo se vsi relevantni predpisi iz točke 2 in:
– Pri izvedbi projekta naj se uporabi Metodologijo za vzpostavitev in vzdrževanje evidence stavbnih zemljišč na lokalni ravni – dopolnjena (priloga 1), dostopna na spletni strani https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/projekt-pilot-mop/podrocje-3-vzpostavitev-evidence-stavbnih-zemljisc-na-lokalni-ravni-in-ukrepi-zemljiske-politike/.
– Pri izvedbi projekta je treba upoštevati Tehnična pravila za posredovanje podatkov v evidenco stavbnih zemljišč, verzija 1.5 (priloga 2).
– Priporočljivo je, da ima upravičenec sprejet in v prostorskem informacijskem sistemu objavljen tehnično posodobljen občinski prostorski izvedbeni akt.
– Kakovost podatkov evidence stavbnih zemljišč (podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami):
– Zagotovljena mora biti kakovostna priprava podatkov evidence stavbnih zemljišč (podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami), ki so pripravljeni v skladu z vsemi predpisi, metodologijo in tehničnimi pravili (glej: četrta alineja poglavja 5. Pogoji, ki jih mora projekt izpolnjevati).
– Kakovostni pregled podatkov evidence stavbnih zemljišč (podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami) se izvede pred njegovo objavo v prostorskem informacijskem sistemu. Kakovostni pregled izvede izvajalec javnega poziva.
6. Upravičenec do financiranja
Upravičenec do financiranja je občina, ki se prijavi na ta javni poziv ter izpolnjuje pogoje predpisane s tem javnim pozivom.
Upravičene so tiste občine, ki imajo sprejet občinski prostorski načrt (OPN) ali prostorski red občine (PRO).
7. Način sofinanciranja projekta in upravičeni stroški
Javni poziv je namenjen občinam, ki na dan poteka roka za prejem vloge na predmetni javni poziv še ni zagotovila podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami za celotno območje občine, še ni vzpostavila evidenco stavbnih zemljišč (skladno s 324. členom ZUreP-3) in podatkov še ni posredovala ter objavila v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni. Občina bo sredstva dobila refundirana do višine, ki je določena v tem javnem pozivu.
V primeru, da občina ne vzpostavi evidence stavbnih zemljišč za celotno območje občine (skladno s 324. členom ZUreP-3) oziroma ne zagotovi podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami ter podatkov ne posreduje in objavi v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni, ni upravičena do refundiranja sredstev.
Občine so upravičene do refundacije do višine sredstev, določene na podlagi kriterijev, ki so določeni v tem javnem pozivu (obrazložitev kriterijev – priloga 4). Kriteriji so objavljeni v prilogi 3: Kriteriji in višine sredstev za občine.
Kriteriji, ki so podlaga za izračun višine sredstev po občinah, so:
– Delež poligonov stavbnih zemljišč znotraj posamezne občine, glede na vse poligone stavbnih zemljišč v Sloveniji.
– Delež poligonov poseljenih zemljišč (pripadajoča zemljišča) znotraj posamezne občine, glede na vse poligone poseljenih zemljišč (pripadajoča zemljišča) v Sloveniji.
– Delež površine stavbnih zemljišč znotraj posamezne občine, glede na površino stavbnih zemljišč v Sloveniji.
– Delež točk katastra nepremičnin znotraj občine s točnostjo do vključno 10 cm, glede na vse točke katastra nepremičnin s točnostjo do vključno 10 cm v Sloveniji.
– Delež točk katastra nepremičnin znotraj občine s točnostjo slabšo od 1 m ali nedoločeno točnostjo, glede na vse točke katastra nepremičnin s točnostjo slabšo od 1 m ali nedoločeno točnostjo.
– Delež postopkov spreminjanja mej v občini od 4. 4. 2022–4. 4. 2023 (parcelacije, ureditev meje, izravnava meje) glede na vse postopke spreminjanja mej v tem obdobju v Sloveniji.
Upravičeni in neupravičeni stroški:
– upravičeni stroški po tem javnem pozivu so tisti, ki so nastali do 30. 9. 2026:
– stroški po pogodbi za potrebe vzpostavitve evidenca stavbnih zemljišč za celotno območje občine oziroma za zagotovitev podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami in niso stroški lastnega dela,
– stroški informiranja in obveščanja javnosti (do največ 3.000,00 EUR),
– stroški priprave dokumentov za izvedbo javne razgrnitve podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami (tiskanje dokumentov za razgrnitev idr.),
– stroški najema prostorov za izvedbo javne razgrnitve podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami, če prostori niso v lasti občine,
– stroški priprave končnega predloga podatkov evidence stavbnih zemljišč (324. člen ZUreP-3),
– stroški posredovanja in objave podatkov evidence stavbnih zemljišč (podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami) v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni in
– davek na dodano vrednost (DDV).
– Neupravičeni stroški po tem javnem razpisu:
– stroški reprezentance, nastali pri pripravi podatkov evidence stavbnih zemljišč,
– stroški samopromocije izdelovalca-izvajalca,
– stroški izdelave – nakupa aplikativnih komponent za potrebe priprave podatkov evidence stavbnih zemljišč (podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami) in
– stroški izdelave – nakupa informacijskega sistema za vodenje podatkov evidence stavbnih zemljišč na lokalni ravni.
Upravičeni stroški, ki so nastali do 30. 9. 2026, so upravičeni do financiranja iz sredstev Sklada za podnebne spremembe, ki so načrtovana v Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023–2026 in zagotovljena v proračunu Republike Slovenije za leto 2025 ter skladno s prilivi na proračunski postavki 231758 – Sklad za podnebne spremembe na projektu NRP 2550-22-0013 Zeleni slovenski lokacijski okvir.
8. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija obsega:
– besedilo javnega poziva,
– prijavni obrazec (vloga),
– vzorec pogodbe o sofinanciranju,
– priloga 1 – Metodologijo za vzpostavitev in vzdrževanje evidence stavbnih zemljišč na lokalni ravni – dopolnjena,
– priloga 2 – Tehnična pravila za posredovanje podatkov v evidenco stavbnih zemljišč, verzija 1.5,
– priloga 3 – Kriteriji in višine sredstev za občine,
– priloga 4 – Obrazložitev kriterijev in višine sredstev,
– priloga 5 – Vzorec ovojnice,
– priloga 6 – Vzorec končnega poročila,
– priloga 7 – Vzorec tabele s podatki o izvajalcih in podizvajalcih.
Vse informacije v zvezi z javnim pozivom in razpisna dokumentacija ter vse spremembe razpisne dokumentacije bodo na voljo na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-naravne-vire-in-prostor/javne-objave/.
9. Način prijave: vloga mora biti izpolnjena na ustreznem razpisnem obrazcu iz pripadajoče razpisne dokumentacije ter mora vsebovati vse zahtevane priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji.
10. Postopek za predložitev vlog
– Prijavitelji za dodelitev sredstev iz tega javnega poziva lahko vloge oddajo:
– s pošiljko na naslov Ministrstvo za naravne vire in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana, ali
– jih osebno oddajo v glavni pisarni Ministrstva za naravne vire in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana.
– Vloge se oddajo na predpisanih obrazcih.
– Šteje se, da je vloga prispela pravočasno, če prispe v vložišče najkasneje do 5. 3. 2026, do 12. ure. Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan, ko je organ prejel vlogo, šteje dan oddaje na pošto do 24. ure.
– Vloga mora biti podpisana in žigosana ter v tiskani obliki predložena v zapečateni ovojnici. Ovojnica mora biti na prednji strani ustrezno označena z napisom:
– Levi zgornji del – naslov prijavitelja – pošiljatelja: »Pošiljatelj: ____________«
– Desni spodnji del – naslov prejemnika: »Ministrstvo za naravne vire in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana«.
– Levi spodnji del: »Ne odpiraj – prijava za dodelitev sredstev na področju urejanja prostora; Javni poziv za dodelitev sredstev za zagotovitev podatkov evidence stavbnih zemljišč; št. zadeve: 430-3/2025-2560«.
Opomba: Priporočena je uporaba vzorca ovojnice (priloga 5).
– Ovojnice, ki ne bodo označene v skladu z navodili zgornje alineje, bodo s sklepom zavržene in vrnjene prijavitelju.
– Vloge, ki ne bodo prispele pravočasno, bodo neodprte vrnjene prijavitelju.
– Če iz nepravilno označene ovojnice ne bo mogoče ugotoviti pošiljatelja, bo zaradi ugotovitve naziva in naslova prijavitelja ovojnica komisijsko odprta ter nato vrnjena pošiljatelju.
– Če nepravilno označena ovojnica ne bo vsebovala napisa »Ne odpiraj« bo ovojnica komisijsko odprta ter nato vrnjena pošiljatelju.
– Vloge, ki ne bodo oddane na predpisanem obrazcu, ne bodo predmet dopolnjevanja in bodo s sklepom zavržene.
11. Odpiranje in razvrščanje vlog
– Vloge, prispele na ta javni poziv, bo odpirala strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje minister, pristojen za prostor. Strokovna komisija o odpiranju vlog vodi zapisnik.
– Odpiranje vlog bo potekalo na naslovu Ministrstvo za naravne vire in prostor, Direktorat za prostor in graditev, Dunajska cesta 128a, 1000 Ljubljana.
– Odpiranje vlog bo potekalo dne:
– 23. 6. 2025 za vloge prispele najkasneje do 19. 6. 2025 do 12. ure,
– 15. 10. 2025 za vloge prispele najkasneje do 9. 10. 2025 do 12. ure in
– 11. 3. 2026 za vloge prispele najkasneje do 5. 3. 2026 do 12. ure.
– Odpiranje vlog ne bo javno.
– Izpolnjevanje pogojev se bo ugotavljalo na podlagi obrazcev in dokazil, navedenih v razpisni dokumentaciji.
– Popolna vloga vsebuje vso zahtevano dokumentacijo (obrazce in priloge) v skladu z javnim pozivom.
– Prijavitelje pravočasnih, a nepopolnih vlog, bo komisija pisno pozvala k dopolnitvi vlog. Rok za dopolnitev vloge bo največ 5 delovnih dni od prejema poziva k dopolnitvi. Če prijavitelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku, izvajalec javnega poziva vlogo zavrže s sklepom.
– Prijavitelji bodo o izidu javnega poziva obveščeni praviloma v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog. Ob izdaji odločbe o izbiri, izvajalec javnega poziva prijavitelja pozove k podpisu pogodbe o sofinanciranju.
12. Vloga in priloge k vlogi za dodelitev sredstev
Prijavitelji morajo za izpolnjevanje pogojev tega javnega poziva s predpisanim obrazcem vloge predložiti naslednjo podpisano in žigosano dokumentacijo:
– Podatki o prijavitelju,
– Izjava prijavitelja o načinu sofinanciranja,
– Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev,
– Vzorec pogodbe o sofinanciranju.
13. Izvedba kontrol in neizpolnjevanje obveznosti ter višja sila
– Izvajalec javnega poziva lahko po predhodnem dogovoru z upravičencem kadarkoli opravi pregled na kraju samem, če oceni, da je to potrebno.
– Neizpolnjevanje doseganja ciljev iz potrjene vloge pomeni izgubo oziroma povračilo vseh prejetih sredstev.
– Obveznosti upravičenca bodo opredeljene v pogodbi o sofinanciranju.
14. Obveznosti ob zaključku projekta
Upravičene stroške mora upravičenec dokazati z izvedenimi nalogami. Ob zaključku projekta poda upravičenec izjavo, da je s projektom zaključil, in da so finančne obveznosti iz pogodbe o sofinanciranju zaključene. Vsi stroški in druga predana dokazila, ki so nastali po datumu, ki velja za uveljavljenje upravičenih stroškov po tem javnem pozivu, niso veljavni in upravičeni do sofinanciranja.
Upravičenec mora ob zaključku projekta izdelati končno poročilo. Končno poročilo mora vsebovati tudi poglavje, kjer je opredeljena vsebinska in finančna realizacija na projektu glede na načrtovani finančni in vsebinski okvir projekta v povezavi z doseganjem ciljev tega javnega poziva.
15. Vlaganje vlog za izplačilo
Izvajalec javnega poziva bo izplačilo sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2023-2026 upravičencu izvedel enkratno na podlagi končnega poračuna stroškov. Skladno z 32. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 je za plačilo pogodbenih obveznosti plačilni rok najkasneje v 30 dneh po prejemu popolne dokumentacije, ki je podlaga za izplačilo, oziroma v skladu z določili pogodbe o sofinanciranju.
Skrajni rok za prejem vloge za izplačilo je 16. 10. 2026. Vloge za izplačilo, ki jih bo izvajalec javnega poziva prejel po navedenem roku, bodo zavrnjene.
Plačila se izvajajo skladno s sklenjeno pogodbo o sofinanciranju na podlagi izkazanih upravičenih stroškov.
Vlogi za izplačilo je potrebno priložiti:
– Fotokopijo naročilnice oziroma pogodbe z zunanjim izvajalcem za potrebe vzpostavitve evidence stavbnih zemljišč za celotno območje občine oziroma za zagotovitev podatkov evidence stavbnih zemljišč, tj. podatkov o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami.
– Fotokopijo prejetih računov ter dokazila o plačanih obveznostih nastalih po predmetni naročilnici oziroma pogodbi.
– Fotokopijo naročilnice oziroma pogodbe in prejete račune ter dokazila o plačanih obveznostih po pogodbi oziroma naročilnici za druge upravičene stroške.
– Podatke o izvajalcih in morebitnih podizvajalcih za vse storitve, za katere so nastali upravičeni stroški (Priporočena je uporaba vzorca tabele s podatki o izvajalcih in podizvajalcih (priloga 7)).
– Dokazila o posredovanju podatkov evidence stavbnih zemljišč v evidenco stavbnih zemljišč na državni ravni.
– Potrdilo o izvedenem kakovostnem pregledu podatkov evidence stavbnih zemljišč, ki ga izda izvajalec javnega poziva.
– Izjavo upravičenca, da je projekt zaključen, da so finančne obveznosti iz pogodbe o sofinanciranju zaključene ter da so s projektom doseženi cilji javnega poziva; glej poglavje 14 Obveznosti po zaključku projekta.
– Končno poročilo; glej poglavje 14 Obveznosti po zaključku projekta (Priporočena je uporaba vzorca končnega poročila (priloga 6)).
V sklopu projekta je upravičenec pri izvajanju aktivnosti v zvezi z izborom zunanjih izvajalcev v celoti dolžan upoštevati določila veljavne javno – naročniške zakonodaje.
Upravičenec je dolžan na poziv izvajalca javnega poziva kadarkoli poslati vso dokumentacijo v zvezi z javnim naročilom in izborom zunanjega izvajalca storitev v pregled.
Izplačilo se izvede v višini do 100 % dodeljenega zneska sofinanciranja iz priloge 3: Kriteriji in višine sredstev za občine. Pogoj za izplačilo je: Zagotovljeni podatki evidence stavbnih zemljišč, tj. podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami za celotno območje občine, vzpostavljena evidenca stavbnih zemljišč (skladno s 324. členom ZUreP-3) in podatki posredovani in objavljeni v evidenci stavbnih zemljišč na državni ravni do 30. 9. 2026. V primeru, da sredstva sofinanciranja iz priloge 3: Kriteriji in višine sredstev za občine niso zadostna, upravičenec dodatna sredstva zagotovi iz lastnih sredstev oziroma iz drugih virov.
V skladu z zakonodajo o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike je upravičenec dolžan izvajalcu javnega poziva izdati vlogo za izplačilo, skupaj z navedenimi obveznimi prilogami, izključno v elektronski obliki (e-račun) preko aplikacije UJPnet. Upravičenec se mora pri izstavitvi vloge za izplačilo sklicevati na številko sklenjene pogodbe o sofinanciranju.
16. Pravno varstvo: zoper odločbo o (ne) dodelitvi sredstev za sofinanciranje je dovoljen upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravo sodišče Republike Slovenije v roku 30 dni od vročitve odločbe. Tožba se vloži priporočeno po pošti ali neposredno pri pristojnem sodišču.
17. Hramba dokumentacije: upravičenec je dolžan hraniti dokumentacijo v zvezi s projektom v skladu s 34. členom Uredbe (UE) 2021/241, Pravilnikom o določanju rokov hrambe dokumentarnega gradiva v javni upravi (Uradni list RS, št. 49/19).
18. Obveščanje javnosti in informiranje: na izdelkih, ki so financirani s tem javnim pozivom je potrebno uporabiti logotip projekta Zeleni slovenski lokacijski okvir – SLO4D. V primeru, da je upravičenec določene aktivnosti povezane z vzpostavitvijo evidence stavbnih zemljišč oziroma z zagotovitvijo podatkov evidence stavbnih zemljišč (podatki o pozidanih zemljiščih in nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami) že izvedel, ni potrebno, da so že nastali dokumenti in izdelki opremljeni z relevantnimi logotipi. Velja pa, da morajo biti vsi s pogodbo o sofinanciranju opredeljeni dokumenti in izdelki, nastali po sklenitvi pogodbe o sofinanciranju, opremljeni z relevantnimi logotipi.
19. Dodatne informacije: vsa dodatna vprašanja se lahko posredujejo na elektronski naslov gp.mnvp@gov.si, s sklicem na številko zadeve 430-3/2025-2560. Vsi relevantni odgovori bodo objavljeni na spletni strani ministrstva navedeni v 8. točki predmetnega javnega poziva.
Ministrstvo za naravne vire in prostor