Št. 410-168/2025 Ob-1953/25, Stran 1584
Občina Ilirska Bistrica na podlagi Odloka o proračunu Občine Ilirska Bistrica za leto 2025 (Uradni list RS, št. 103/24), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 92/24; v nadaljevanju: Pravilnik) objavlja
za podporo delovanju društev s področja kmetijstva in podeželja v Občini Ilirska Bistrica v letu 2025
I. Predmet javnega razpisa, upravičenci in višina razpisanih sredstev
(1) Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih finančnih sredstev iz proračuna Občine Ilirska Bistrica (v nadaljevanju: Občina) za sofinanciranje neprofitnih aktivnosti in materialnih stroškov društev oziroma združenj s področja kmetijstva, gozdarstva in podeželja (ne predstavlja državne pomoči), ki imajo članstvo z območja Občine in delujejo na območju Občine ter njihov cilj z ustanovitvijo in delovanjem ni pridobivanje dobička.
Cilj ukrepa je omogočanje izvedbe programov dela navedenih društev oziroma združenj.
(2) Sredstva za izvedbo Javnega razpisa so zagotovljena na proračunski postavki 4001124 Ukrepi v kmetijstvu. Okvirna višina razpisanih sredstev za izvedbo ukrepa v letu 2025 znaša 4.000 evrov.
II. Upravičeni/neupravičeni stroški
(1) Upravičeni stroški:
– stroški za izobraževalne vsebine splošnega pomena;
– stroški za predstavitev in promocija dejavnosti društva ter območja delovanja društva;
– stroški organizacije prireditev ali predstavitev na prireditvah lokalnega ali širšega pomena;
– stroški izvedbe in/ali sodelovanje pri različnih dejavnostih, kot so: prikazi običajev, ohranjanje tradicije in kulturne dediščine, tekmovanja, ocenjevanja, ozaveščanje občanov ipd.;
– sofinanciranje materialnih stroškov, ki so s skladu s cilji programa in neposredno vezani na njegovo izvedbo;
– stroški drugih izrednih dejavnosti.
Vlagatelji, ki imajo sedež izven območja Občine lahko uveljavljajo samo tiste upravičene stroške, kateri so nastali za potrebe organizacije dogodka ali udeležbe na dogodku v Občini, kot so:
– stroški, povezani z organizacijo in izvedbo različnih aktivnosti v Občini,
– stroški, povezani z organizacijo in izvedbo različnih aktivnosti, ki izhajajo iz ohranjanja kulturne in tehnične dediščine kmetijstva in podeželja: prikazi tradicionalnih domačih obrti in običajev, prikazi tehnične dediščine, razstave, tekmovanja v Občini,
– stroški, povezani s sodelovanjem in predstavitvijo društev na prireditvah v Občini.
(2) Neupravičeni stroški:
– stroški dela oziroma stroški plač in honorarjev prijaviteljev;
– stroški vlaganj v nakup oziroma vzdrževanje nepremičnin ali opreme, ki jih ima prijavitelj v lasti, najemu ali upravljanju;
– stroški upravnih in sodnih taks, notarskih in odvetniških storitev, carin, kazni ipd.;
– stroški davka na dodano vrednost;
– stroški v zvezi z gospodarsko dejavnostjo upravičenca.
III. Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati upravičenci za dodelitev pomoči:
– imajo sedež na območju Občine in izvajajo svoje programe na območju Občine;
– imajo sedež izven Občine in izvajajo svoje programe tudi na območju Občine ter imajo članstvo z območja Občine;
– so registrirani skladno s predpisi o društvih ter imajo dejavnost s področja kmetijstva, gozdarstva oziroma razvoja podeželja opredeljeno v ustanovitvenem aktu;
– imajo zagotovljene osnovne pogoje za realizacijo programov;
– imajo urejeno evidenco o članstvu;
– opravljajo dejavnost na neprofitni (nepridobitni) osnovi;
– imajo za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji;
– imajo izpolnjene vse pogodbene obveznosti do Občine;
– aktivnost mora imeti pridobljena vsa ustrezna dovoljenja in soglasja, v kolikor je to potrebno.
Obveznost upravičenca po pridobitvi sredstev je jasno vidna uporaba logotipa na aktivnosti/dogodku (razpisna dokumentacija na str. 15), s čimer se priznava prejeto podporo v okviru sofinanciranja s strani Občine Ilirska Bistrica.
IV. Intenzivnost pomoči in merila za dodelitev sredstev
Sofinancira se do 100 % stroškov izvedbe programa oziroma aktivnosti društva (neposredno plačilo kmetu ali članu družine ni dovoljeno).
Merila za dodelitev sredstev:
Prijavljeni programi vlagateljev se bodo točkovali na podlagi sledečih meril:
1. Število članov iz Občine Ilirska Bistrica | št. točk |
do 10 članov | 2 |
od 11 do vključno 20 | 5 |
21 ali več članov | 10 |
2. Izobraževanje | št. točk |
Organizacija ali so-organizacija predavanj, delavnic, tečajev, seminarjev ... na območju Občine Ilirska Bistrica | 8 točk/aktivnost v primeru organizacije 4 točke/aktivnost v primeru soorganizacije |
Organizacija ali so-organizacija predavanj, delavnic, tečajev, seminarjev izven območja Občine Ilirska Bistrica | 4 točk/aktivnost v primeru organizacije 2 točke/aktivnost v primeru soorganizacije |
Organizacija ali sodelovanje na strokovni ekskurziji v državi | 2 točke/aktivnost |
Organizacija ali sodelovanje na strokovni ekskurziji v tujini | 4 točke/aktivnost |
3. Predstavitvene in promocijske aktivnosti | št. točk |
Promocijski material (zloženka, katalog, vrečke, spletna stran, letaki ...) – minimalna naklada 100 izvodov | 1 točka/promocijo |
Predstavitev Občine in društva na raznih sejmih in drugih promocijskih aktivnosti v Sloveniji | 2 točki/na posamezno aktivnost |
Predstavitev občine in društva na raznih sejmih in drugih promocijskih aktivnosti v tujini | 4 točke/na posamezno aktivnost |
4. Prireditve | št. točk |
Organizacija prireditve v Občini Ilirska Bistrica | 6 točk/prireditev |
Sodelovanje na prireditvi v Občini Ilirska Bistrica | 3 točke/prireditev |
Sodelovanje na prireditvi izven Občine Ilirska Bistrica | 1 točka/prireditev |
5. Izvedba oziroma sodelovanje na različnih aktivnosti kot so: | št. točk |
Izvedba in sodelovanje pri prikazu običajev, tekmovanja, ocenjevanju, degustaciji ipd. | do 4 točke/aktivnost 4 točke/mednarodni značaj 3 točke/državni značaj 2 točki/regijski značaj 1 točka/lokalni značaj |
6. Druge aktivnosti | št. točk |
Izvedba izredne aktivnosti na območju Občine Ilirska Bistrica Število dodeljenih točk po presoji Komisije | od 2 do 10 točk/aktivnost |
V. Ostale določbe javnega razpisa
V.1. Popolnost vloge in pritožba:
Vloga je formalno popolna, če vlagatelj do datuma, ki je določen v javnemu razpisu (Razpisni rok in zamuda), predloži pravilno zapečatene dokumente in priloge po vrstnem redu, ki so navedeni v pogojih Javnega razpisa.
Kot formalno popolna se šteje tudi tista vloga, ki je bila v postavljenem roku na podlagi poziva k dopolnitvi ustrezno dopolnjena.
Če vloga ne bo popolna (formalno nepopolna vloga) bo komisija pisno pozvala prijavitelje, da jo v roku 8 dni dopolnijo. Vlagatelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev.
Formalno nepopolne vloge, ki jih prijavitelj v postavljenem roku ne dopolni, se s sklepom zavržejo. Po preteku postavljenega roka dodatne dopolnitve vlog niso več možne.
Vloga je formalno popolna, če vsebuje vse obrazce in zahtevane priloge, ki jih določata javni razpis in razpisna dokumentacija. Vloga je vsebinsko popolna, če je prijavljena investicija/projekt skladna z ukrepom oziroma upravičenimi stroški.
Odločbe, s katerim bo odločeno o dodelitvi sredstev, bodo izdane predvidoma v 45 dneh po odpiranju vlog in prejetih dopolnitev vlog.
Prijavitelj lahko v roku osem dni od vročitve upravnega akta o (ne)izbiri, vloži pritožbo. Vložena pritožba ne zadrži nadaljnjega postopka obdelave vlog, prispelih na javni razpis in morebitnega podpisa pogodb z drugimi izbranimi prijavitelji. O pritožbi odloči župan in odločitev je dokončna.
V.2. Obdobje porabe sredstev:
Dodeljena sredstva morajo biti porabljena v letu 2025. Vlagatelj mora Občini Ilirska Bistrica najkasneje do 10. 11. 2025 podati zahtevek katerega obvezni sestavni del je poročilo o izvedenih aktivnostih s priloženimi dokazili o nastanku in realizaciji upravičenih stroškov za obdobje od 1. 1. 2025 do 30. 10. 2025 (kopije dokazil o plačilu plačilnih nalogov oziroma računov, bančni izpiski ipd.) ter dokazila o namenski porabi sredstev (npr. za prireditve: objave v medijih, fotografije ipd., za nabavo strokovne literature: dobavnica ipd.).
V kolikor upravičenec v navedenem roku ne predloži zahtevka za izplačilo z dokazili o nastanku in realizaciji upravičenih stroškov in ga ne dopolni v postavljenem roku, ki je naveden v pozivu za dopolnitev zahtevka (če je nepopoln zahtevek v roku prispel na Občino), izgubi pravico do izplačila sredstev.
VI. Razpisni rok in zamuda
Vlagatelji lahko oddajo vloge do vključno 18. junija 2025* (zadnji dan roka za oddajo vloge), do 9. ure.
Za pravočasne bodo štete vloge oddane po priporočeni pošti oziroma osebno oddane v sprejemni pisarni Občine Ilirska Bistrica do zadnjega roka za oddajo vloge.
*Šteje se, da je vloga prispela pravočasno, če je bila na pošto s priporočeno pošiljko oddana najkasneje zadnji dan roka za oddajo vloge. Kolikor je vloga poslana z navadno pošiljko, se šteje, da je prispela pravočasno, če je prispela v vložišče Občine najkasneje zadnji dan roka za oddajo vlog. Vloge prispele po roku za oddajo vlog bodo zavržene.
VII. Način prijave
Prijavitelji lahko oddajo vloge priporočeno po pošti oziroma osebno na naslovu: Občina Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 14, 6250 Ilirska Bistrica. Na prednji strani ovojnice mora biti na vidnem mestu napis »Ne odpiraj, vloga na javni razpis – društva s področja kmetijstva«. Na hrbtni strani kuverte mora biti označen naziv in polni naslov prijavitelja.
Vloga se izpolni na obrazcih razpisne dokumentacije. Dokazila se prilagajo v fotokopijah. Komisija lahko od prijavitelja zahteva na vpogled originale dokazil. Komisija lahko od prijavitelja zahteva tudi, da predloži listine, s katerimi dokazuje posamezna dejstva oziroma izjave iz vloge.
VIII. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija z navodili za izdelavo vlog, je dosegljiva od dneva javne objave tega javnega razpisa do izteka končnega prijavnega roka, in sicer na spletni strani Občine: http://www.ilirska-bistrica.si ali v sprejemni pisarni Občine Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 14, 6250 Ilirska Bistrica.
Dodatne informacije in pomoč pri izpolnjevanju ter pojasnjevanju obrazcev so na voljo po elektronski pošti: tanja.sajina@ilirska-bistrica.si in tina.kocjan@ilirska-bistrica.si
IX. Pogodba o sofinanciranju
Občina bo na podlagi izdane odločbe pozvala posameznega upravičenca k podpisu pogodbe o sofinanciranju, pri čemer mu bo za to določila rok osem koledarskih dni od prejema poziva. V kolikor upravičenec v navedenem roku ne pristopi k podpisu pogodbe, s tem izgubi pravico do dodelitve sredstev, skladno s pogoji tega Javnega razpisa.
S pogodbo o sofinanciranju se uredijo medsebojna razmerja med Občino ter upravičencem kot prejemnikom sredstev, kakor se tudi določijo pogoji dodelitve ter izplačila denarnih sredstev in drugi pogoji sofinanciranja. Pogodba o sofinanciranju prične veljati z dnem, ko jo podpišeta obe pogodbeni stranki.
Občina si pridržuje pravico do sprememb ali dopolnitev priloženega vzorca pogodbe pred podpisom pogodbe.
X. Izguba pravice do dodelitve sredstev ter izplačil, nepočrpana sredstva in nerazdeljena sredstva
Posamezni upravičenec izgubi pravico do dodelitve sredstev, v kolikor:
– v pogodbenemu roku ne realizira upravičenih stroškov za katere so mu bila z odločbo odobrena denarna sredstva,
– v roku osmih koledarskih dni od uradnega poziva Občine ne pristopi k podpisu pogodbe o sofinanciranju,
– najkasneje do vključno 10. 11. 2025 Občini ne predloži zahtevka za izplačilo, z dokazili o nastanku ter realizaciji upravičenih stroškov in ga ne dopolni v postavljenem roku, ki je naveden v pozivu za dopolnitev zahtevka, če je le ta prispel na Občino nepopoln.
V primeru, da upravičenec v roku določenemu v temu Javnemu razpisu aktivnosti iz odobrene vloge ne realizira v obsegu, kot je prijavil v vlogi, se znesek odobrenih sredstev za izplačilo sorazmerno zmanjša, in sicer v skladu z odobrenim odstotkom sofinanciranja.
XI. Nadzor nad porabo sredstev
Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja v Občini, pridobljenih po tem Pravilniku oziroma Javnemu razpisu, spremlja in preverja pri upravičencih občinska uprava, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora upravičenec vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena,
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke,
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev v pogodbeno določenem roku ne izkoristi bodisi, da je le tega iz neupravičenih razlogov zamudil, bodisi, da se ugotovi kršenje pravil razpisa, izgubi pravico do pridobitve sredstev za naslednje leto.
XII. Varovanje osebnih podatkov in objava podatkov
Varovanje osebnih podatkov, ki jih Občini posredujejo vlagatelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR, ZVOP-2 ter vključno s 4. členom Uredbe 2021/1060/EU in Uredbo (EU) 2016/679.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih vlagatelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo občina lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti.
Podatki o sofinanciranih investicijah se bodo objavili na spletni strani Občine. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, upravičen strošek, celotno vrednost investicije, odobren znesek ter odstotek sofinanciranja.