Na podlagi Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2026 (Uradni list RS, št. 108/24), 3. in 40. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25) ter 18. člena Statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 39/25), je Občinski svet Občine Tržič na 26. redni seji dne 20. 11. 2025 sprejel
Na podlagi 34.a člena Zakona o lokalni samoupravi (ZLS, Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US, 102/24 – ZLV-K in 83/25 – ZOUL), Zakona o funkcionarjih (Uradni list RS, št. 57/25) in 14. člena Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10 – UPB, 27/16 in 39/25) je Občinski svet Občine Semič na 21. redni seji dne 10. 12. 2025 sprejel
o spremembah in dopolnitvah Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2026
o plačah, sejninah in drugih prejemkih občinskih funkcionarjev, članov delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih organov Občine Semič
(sredstva proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Besedilo 2. člena Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2026 se nadomesti z novim, ki se glasi:
(1) Ta pravilnik določa višino in način določanja plač, plačil, sejnin in drugih prejemkov občinskih funkcionarjev, članov delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih organov Občine Semič.
»Proračun Občine Tržič za leto 2026 se določa v naslednjih zneskih:
(2) V pravilniku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
KONTO | | OPIS | SPREMEM. 2026 [2] v EUR |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 21.402.889 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 15.919.943 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 14.109.838 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 11.988.188 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 1.824.650 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 297.000 |
706 | | DRUGI DAVKI IN PRISPEVKI | 0 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 1.810.104 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 1.346.404 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 16.000 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 95.500 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 117.500 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 234.700 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 490.000 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 125.000 |
721 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG | 0 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 365.000 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 8.000 |
730 | | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 8.000 |
731 | | PREJETE DONACIJE IZ TUJINE | 0 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 4.984.946 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 4.170.383 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU IN IZ DRUGIH DRŽAV | 814.563 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787) | 0 |
782 | | PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV | 0 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 0 |
787 | | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV | 0 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 25.701.309 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 6.475.492 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 1.627.529 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 188.163 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 4.429.800 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 200.000 |
409 | | REZERVE | 30.000 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 8.515.882 |
410 | | SUBVENCIJE | 432.800 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 5.302.700 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 778.642 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 2.001.739 |
414 | | TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 0 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 10.505.235 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 10.505.235 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 204.700 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PROR. UPORABNIKI | 44.600 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 160.100 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –4.298.420 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752) | 0 |
750 | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
751 | | ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB | 0 |
752 | | KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | 0 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441) | 35.000 |
440 | | DANA POSOJILA | 0 |
441 | | POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB | 35.000 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –35.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 500.000 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 500.000 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 771.730 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 771.730 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.) | –4.605.150 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –271.730 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 4.298.420 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA | 4.605.150 |
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Tržič so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja, ki so sestavni deli odloka.«
(1) Za opravljanje občinskih funkcij imajo občinski funkcionarji pravico do plače, če funkcijo opravljajo poklicno oziroma do plačila za opravljanje funkcije ali nagrade v obliki sejnine, če funkcijo opravljajo nepoklicno.
(2) Članom delovnih teles občinskega sveta in župana, ki niso člani občinskega sveta, ter članom nadzornega odbora in volilne komisije pripadajo nagrade za njihovo delo, ki se oblikujejo na podlagi tega pravilnika in v skladu z določbami ustreznih zakonov.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Besedilo prvega odstavka 4. člena Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2026 se nadomesti z novim, ki se glasi:
(1) Občinski funkcionarji so: člani občinskega sveta, župan in podžupan.
»Namenski prejemki so, poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi donacije, odškodnine iz naslova zavarovanj in drugi prejemki, ki jih kot namenske prihodke in prejemke opredeljuje Zakon o izvrševanju proračuna. Namenski prihodki proračuna so tudi najemnine za uporabo infrastrukture javnih služb, okoljske dajatve, požarna taksa, vplačani prispevki občanov, namenjeni za sofinanciranje investicij, transferni prihodki za investicije, prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (samoprispevek in drugi prihodki), prejeta sredstva za sofinanciranje projektov ter koncesijska dajatev za trajnostno upravljanje z divjadjo.«
(2) Občinski funkcionarji opravljajo svojo funkcijo nepoklicno.
(3) Župan se lahko odloči, da bo svojo funkcijo opravljal poklicno.
(4) Podžupan opravlja svojo funkcijo nepoklicno, razen če se v soglasju z županom odloči, da bo to funkcijo opravljal poklicno.
Besedilo drugega odstavka 8. člena Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2026 se nadomesti z novim, ki se glasi:
II. PLAČA IN PLAČILO ZA OPRAVLJANJE FUNKCIJE ŽUPANA IN PODŽUPANA
»V proračunsko rezervo občine se, skladno z 49. členom zakona o javnih financah, najkasneje do konca tekočega koledarskega leta izloči del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna, v višini 10.000,00 EUR.«
(1) Županu, ki funkcijo opravlja poklicno, pripada plača skladno z veljavnim zakonom, ki ureja sistem plač v javnem sektorju. Županu za poklicno opravljanje funkcije pripada tudi dodatek za delovno dobo. Plačni razred župana in vrednost plačnega razreda se usklajuje na podlagi veljavnega zakona, ki ureja sistem plač v javnem sektorju.
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
(2) Županu, ki funkcijo opravlja poklicno, pripada pravica do povračila stroškov in drugih prejemkov skladno z veljavnim zakonom, ki ureja področje funkcionarjev.
V 10. členu Odloka o proračunu Občine Tržič za leto 2026 se doda tretji odstavek, ki se glasi:
(3) Če župan opravlja funkcijo nepoklicno, mu pripada plačilo v višini 50 % plače, ki bi jo dobil, če bi funkcijo opravljal poklicno. Županu, ki opravlja svojo funkcijo nepoklicno, dodatek za delovno dobo ne pripada.
»Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2026 lahko zadolži do višine 500.000,00 EUR, za financiranje investicij v načrtu razvojnih programov.«
(4) Sklep o določitvi plače za opravljanje funkcije župana izda predsednik Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja.
(1) Plača podžupana, ki svojo funkcijo opravlja poklicno, se določi v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja sistem plač v javnem sektorju. Podžupanu, ki opravlja svojo funkcijo poklicno, pripada tudi dodatek za delovno dobo. Plačni razred podžupana in vrednost plačnega razreda se usklajuje na podlagi veljavnega zakona, ki ureja sistem plač v javnem sektorju.
Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka proračuna Občine Tržič za leto 2026 začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Podžupanu, ki funkcijo opravlja poklicno, pripada pravica do povračila stroškov in drugih prejemkov skladno z veljavnim zakonom, ki ureja področje funkcionarjev.
Št. 4100-0034/2024
(3) Če podžupan opravlja funkcijo nepoklicno, mu pripada plačilo največ v višini 50 % plače, ki bi jo dobil, če bi funkcijo opravljal poklicno. Podžupanu, ki opravlja svojo funkcijo nepoklicno, dodatek za delovno dobo ne pripada.
Tržič, dne 20. novembra 2025
(4) Plačni razred podžupana oziroma višino plačila za opravljanje funkcije podžupana določi s sklepom župan, glede na pooblastila in obseg dela podžupana.
(5) Plača podžupana oziroma plačilo za opravljanje funkcije podžupana vključuje tudi plačilo za udeležbo na seji občinskega sveta in njegovih delovnih teles ter drugih organov občine.
III. VIŠINA PLAČILA ZA OPRAVLJANJE FUNKCIJE
Osnova za obračunavanje plačila za opravljanje funkci-je oziroma plačila za opravljeno delo članov občinskega sveta, članov delovnih teles občinskega sveta, ki niso člani občinskega sveta, članov drugih organov občine, imenova-nih s sklepom občinskega sveta ter delovnih teles, ki jih imenuje župan, je plača župana, določena v prvem odstavku 4. člena tega pravilnika.
1. Občinski svet in delovna telesa
(1) Plačilo za opravljanje funkcije člana občinskega sveta je sejnina za udeležbo na seji občinskega sveta oziroma njegovega delovnega telesa.
(2) Letni znesek sejnin vključno s sejninami za seje delovnih teles občinskega sveta in župana, ki se izplača posameznemu članu občinskega sveta, ne sme presegati 7,5 % letne plače župana.
(3) V okviru teh določil se članu občinskega sveta določi plačilo za opravljanje funkcije v obliki sejnine, in sicer za:
– udeležbo na redni seji občinskega sveta 5,90 %,
– udeležba na dopisni seji 2,25 %,
– udeležbo na izredni seji občinskega sveta 4,14 %,
– predsedovanje na seji delovnega telesa občinskega sveta 4,14 %,
– udeležbo na seji delovnega telesa občinskega sveta, katerega član je, 3,33 %,
od višine mesečne plače župana za poklicno opravljanje funkcije brez dodatka za delovno dobo.
(4) Sejnina se izplačuje za redne, izredne in dopisne seje, na podlagi evidence prisotnosti.
(5) Sejnina se ne izplačuje za slavnostne seje.
(6) V primeru prekinjene seje se za nadaljevanje seje sejnina ne izplača.
(7) Za neudeležbo in za manj kot 1/2 časa prisotnosti na seji občinskega sveta oziroma seji delovnih teles občinskega sveta, se sejnine ne izplačujejo.
(1) Članom delovnih teles občinskega sveta, ki niso člani občinskega sveta, se za opravljanje dela v komisiji ali odboru občinskega sveta določi nagrada v obliki sejnine, ki se izplača za udeležbo na seji na podlagi akta o imenovanju.
(2) Članom delovnih teles občinskega sveta, ki niso člani občinskega sveta, pripada sejnina za udeležbo na posamezni seji v enaki višini kot članom delovnih teles, ki so člani občinskega sveta.
2. Nadzorni odbor
(1) Predsednik in člani nadzornega odbora občine imajo pravico do plačila v obliki sejnin in kot plačilo za izvedbo nadzora po programu ali sklepu nadzornega odbora. Letni znesek plačila za opravljanje funkcije člana nadzornega odbora, vključno s plačili za izvedbo nadzora po programu ali sklepu nadzornega odbora, ki se izplača posameznemu članu, ne sme presegati 7,5 % plače župana na letni ravni.
(2) Plačilo se oblikuje glede na opravljeno delo, in sicer:
– predsedovanje na seji nadzornega odbora 5,90 %,
– udeležba na seji nadzornega odbora 4,14 %,
– udeležba na seji občinskega sveta na podlagi predhodnega vabila 4,14 %,
– izvedba nadzora po programu dela ali sklepu nadzornega odbora po dokončnosti poročila o posameznem nadzoru 6,30 %
od višine mesečne plače župana za poklicno opravljanje funkcije brez dodatka za delovno dobo.
(3) Plačilo sejnin predsednika in članov nadzornega odbora se izplačuje za čas trajanja mandata na podlagi sklepa o imenovanju, v skladu z evidenco o opravljenem delu oziroma prisotnosti na sejah.
3. Drugi organi občine
(1) Določbe 8. člena tega pravilnika, ki se nanašajo na člane komisij in odborov občinskega sveta, ki niso člani občinskega sveta, se smiselno uporabljajo tudi za izplačilo sejnin članom štaba za civilno zaščito in članom drugih komisij, odborov ali svetov, ki jih ustanovi ali imenuje župan.
(2) Osebam, ki vodijo organe in delovna telesa iz prvega odstavka tega člena, pripada sejnina v enaki višini kot osebam, ki predsedujejo na seji delovnega telesa občinskega sveta.
(3) Članom delovnih teles in drugih občinskih organov, ki so zaposleni v občinski upravi in so bili v delovno telo imenovani s strani župana ali občinskega sveta, do sejnine za udeležbo na posamezni seji niso upravičeni, saj jim za takšno opravljeno delo pripadajo pravice iz delovnega razmerja.
4. Volilni organi
(1) Predsednik, tajnik in člani občinske volilne komisije in posebne občinske volilne komisije ter njihovi namestniki, imajo ob volitvah članov občinskega sveta in župana, pravico do enkratnega nadomestila v višini, ki jo določa Zakon o lokalnih volitvah.
(2) Ob vsakih drugih volitvah, razen volitev članov občinskega sveta in župana, višino nadomestila članom volilnih organov določi komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, glede na obseg volilnih opravil. Višina nadomestila ne sme presegati 1/3 zneska iz prvega odstavka tega člena.
(3) Predsednik, tajnik in člani občinske volilne komisije ter njihovi namestniki imajo ob vsakem izvedenem lokalnem referendumu, ki poteka na območju celotne občine, pravico do nadomestila v višini 1/3 zneska iz prvega odstavka tega člena.
(4) Predsednik in člani volilnih odborov ter njihovi namestniki imajo pravico do nadomestila v višini, ki jo določa Zakon o lokalnih volitvah.
(5) Za posebne oblike glasovanja (predčasno glasovanje, glasovanje na domu, glasovanje na posebnem volišču za invalide in druge oblike) višino nadomestila predsedniku, članom ter njihovim namestnikom določi komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja na predlog občinske volilne komisije, v skladu z določili Zakona o lokalnih volitvah, glede na čas in obseg glasovanja.
(6) Pravico do nadomestila imajo tudi predsednik in člani volilnih odborov ter njihovi namestniki ob vsakem glasovanju v skladu z veljavno zakonodajo.
IV. POVRAČILA, NADOMESTILA IN DRUGI PREJEMKI
(1) Občinski funkcionarji, predsedniki in člani delovnih teles in ostalih organov občinskega sveta in župana ter člani nadzornega odbora imajo ob predložitvi dokazila pravico do povračila stroškov, ki jih imajo pri opravljanju funkcije in v zvezi z njo.
(2) Osebe iz prvega odstavka tega člena imajo pravico do povračila stroškov v zvezi s službenim potovanjem (dnevnice, potni stroški, stroški prenočevanja) v skladu z zneski drugih osebnih prejemkov in povračil, ki jih določajo veljavni predpisi za zaposlene v občinski upravi.
(3) Povračilo stroškov iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec uveljavlja le na podlagi predhodno izdanega naloga za službeno potovanje, ki ga izda župan ali direktor občinske uprave. Če gre za službeno potovanje župana, izda nalog direktor občinske uprave oziroma druga pooblaščena oseba s strani direktorja občinske uprave.
(4) Občinski funkcionarji, ki funkcijo opravljajo nepoklicno, imajo pravico do povračila stroškov prevoza na sejo občinskega sveta in nazaj. Povračila stroškov prevoza pripadajo v enaki višini in pod enakimi pogoji, kot to velja za funkcionarje, ki poklicno opravljajo funkcijo, za povračilo stroškov prevoza na delo in z dela. Izpolnjevanje pogojev za pridobitev pravic iz tega odstavka ugotavlja in pravice funkcionarju zagotavlja občinska uprava Občine Semič.
Sredstva za izplačevanje plač, sejnin, nagrad in povračil stroškov po tem pravilniku se zagotovijo iz sredstev proračuna občine.
Sestavni del evidence o opravljenem delu članov občinskega sveta in drugih organov in delovnih teles občine so liste prisotnosti na seji, ki jih zapisnikar odda direktorju občinske uprave, ta pa seznam z odobritvijo upravičenih izplačil v računovodstvo.
(1) Plače, sejnine in nagrade se izplačujejo v skladu z Zakonom o izvrševanju proračuna in podzakonskimi predpisi.
(2) Prejemki, določeni v 12. členu tega pravilnika, se izplačajo najmanj 20 dni in največ 30 dni od predložitve popolne in pravilne dokumentacije računovodski službi občine.
Osnova za obračun sejnin in nagrad se usklajuje skladno s spremembo plačnega razreda ali zneska osnovne plače župana za poklicno opravljanje funkcije, to je glede na spremembo plačnih razredov ali vrednosti plačnih razredov plačne lestvice v skladu z veljavno zakonodajo.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o plačah, sejninah in drugih prejemkih občinskih funkcionarjev, članov delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih organov Občine Semič (Uradni list RS, št. 207/21).
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-05/2025-3
Semič, dne 10. decembra 2025