Uradni list

Številka 105
Uradni list RS, št. 105/2025 z dne 15. 12. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 105/2025 z dne 15. 12. 2025

Kazalo

3603. Ugotovitveni sklep o vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Laško, stran 12021.

  
  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1) in 15. člena Statuta Občine Šempeter - Vrtojba (Uradni list RS, št. 5/18, 39/25) je Občinski svet Občine Šempeter - Vrtojba na 29. redni seji dne 20. 11. 2025 sprejel
Na podlagi 12. člena Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Laško (Uradni list RS, št. 18/24 in 14/25) je župan Občine Laško sprejel
O D L O K 
U G O T O V I T V E N I   S K L E P 
o proračunu Občine Šempeter - Vrtojba za leto 2026 
o vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Laško 
1.SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen 
1. člen 
(1) Letna vrednost točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča na območju Občine Laško za leto 2026 znaša 0,0180 EUR za stavbna zemljišča skupine A in 0,0301 EUR za stavbna zemljišča skupine B in C.
(vsebina odloka) 
(2) V skladu z 12. členom Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Laško se vrednost točke letno valorizira s količnikom, ugotovljenim na podlagi letnega povprečnega indeksa rasti cen življenjskih potrebščin po podatkih Statističnega urada RS, za obdobje pred letom, za katero se nadomestilo odmerja, če je količnik večji od ena. Indeks rasti cen življenjskih potrebščin za obdobje I–X 24/I–X 25 znaša 103,1.
S tem odlokom se za Občino Šempeter - Vrtojba za leto 2026 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. člen 
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
Ta sklep se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
2. člen 
Št. 422-4/2025-4
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) 
Laško, dne 10. decembra 2025
Proračun sestavljajo:
Župan 
– splošni del,
Občine Laško 
– posebni del in
Marko Šantej 
– načrt razvojnih programov 2026–2029.
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu določa v naslednjih zneskih:
KONTO
OPIS
Proračun 2026 
v EUR
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
 
I.
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
14.585.655
 
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
10.425.253
70
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 
6.579.702
700
DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK
4.703.158
703
DAVKI NA PREMOŽENJE
1.788.342
704
DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE
84.702
706
DRUGI DAVKI
3.500
71
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
3.845.551
710
UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA 
2.150.001
711
TAKSE IN PRISTOJBINE
7.000
712
GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 
13.500
713
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
1.204.450
714
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
470.600
72
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
506.000
720
PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
3.500
721
PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG
0
722
PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV
502.500
74
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) 
3.616.400
740
TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
2.150.154
741
PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
1.466.245
78
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787)
38.002
782
PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV
38.002
786
OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
0
787
PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV
0
 
II.
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
18.318.854
40
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
4.525.694
400
PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
1.383.016
401
PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST
221.338
402
IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 
2.863.340
403
PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
28.000
409
REZERVE
30.000
41
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414)
4.220.039
410
SUBVENCIJE
117.050
411
TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM
576.420
412
TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
347.142
413
DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 
3.179.427
414
TEKOČI TRANSFERI V TUJINO
0
42
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
9.259.120
420
NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
9.259.120
43
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432)
314.000
431
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM
23.000
432
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
291.000
 
III.
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.)
–3.733.198
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB 
75
IV.
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)
0
750
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 
0
751
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 
0
752
KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0
44
V.
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441)
24.839
440
DANA POSOJILA
0
441
POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB 
24.839
 
VI.
PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
–24.839
C. RAČUN FINANCIRANJA 
50
VII.
ZADOLŽEVANJE (500)
1.700.000
500
DOMAČE ZADOLŽEVANJE
1.700.000
55
VIII.
ODPLAČILA DOLGA (550)
171.981
550
ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 
171.981
 
IX.
POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.)
–2.230.018
 
X.
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
1.528.019
 
XI.
NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)
3.733.198
 
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA
2.285.000
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s pravilnikom o programski klasifikaciji izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti in programski projekti. Projekti predstavljajo enkratna in neponovljivo dejanja (predvsem investicije), ki s svojo izvedbo neko začetno stanje spremenijo v končno stanje in zato uporabijo resurse (ljudi, čas in denar). V programske projekte se združuje zaključeno število znanih investicijskih aktivnosti kot so na primer programi nakupa osnovnih sredstev, programi investicijskega vzdrževanja in podobno.
Posebni del proračuna razvrščen po programski klasifikaciji do ravni proračunskih postavk in kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu ter načrt razvojnih programov 2026–2029 sta prilogi k temu odloku in se skupaj s splošnim delom proračuna do ravni kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu, objavita na spletni strani Občine Šempeter - Vrtojba.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
3. člen 
(izvrševanje proračuna) 
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta. Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in zakonom, ki ureja izvrševanje proračunov ter podzakonskimi predpisi, izdanimi na njuni podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke in konta.
4. člen 
(namenski prihodki in odhodki proračuna) 
Namenski prejemki proračuna so donacije, namenski prejemki proračunskega sklada, prihodki od lastne dejavnosti neposrednih uporabnikov, prihodki od okoljskih dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, prihodki od okoljskih dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki od prodaje ali zamenjave državnega oziroma občinskega stvarnega premoženja, odškodnine iz naslova zavarovanj, prihodki od požarne takse, najemnina za lokalno gospodarsko infrastrukturo, komunalni prispevek, turistične takse, koncesijske dajatve od iger na srečo, koncesijska dajatev – gospodarjenje z divjadjo, koncesijska dajatev – posek in prodaja lesa, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest ter transferna sredstva iz državnega in evropskega proračuna za sofinanciranje posameznih projektov.
5. člen 
(prerazporejanje pravic porabe) 
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Med izvrševanjem proračuna se lahko v okviru sprejete proračunske postavke uporabijo novi konti in podkonti, ki jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu za prihodke ali odhodke, ki jih pri planiranju proračuna ni bilo mogoče ustrezno predvideti glede na ekonomsko klasifikacijo.
Župan sme na predlog neposrednega uporabnika prerazporediti pravice porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med proračunskimi postavkami in konti v okviru področja proračunske porabe.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna o polletni realizaciji in s predlogom zaključnega računa poroča občinskemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe, veljavnem proračunu za leto 2026 in realizaciji proračuna za leto 2026.
6. člen 
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) 
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo (prevzame obveznost s pogodbo) za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe v sprejetih proračunih.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen 
(potrjevanje investicijske dokumentacije ter spreminjanje načrta razvojnih programov) 
Župan na predlog neposrednega proračunskega uporabnika potrjuje investicijsko dokumentacijo, kadar je skupna vrednost projekta do 500.000 EUR ter potrjuje investicijsko dokumentacijo, potrebno za prvo fazo prijave na razpise za sofinanciranje projektov. Župan o tem poroča občinskemu svetu, pri polletnem poročilu o realizaciji proračuna in zaključnem računu.
Župan lahko spreminja vrednost projektov in programskih projektov v načrtu razvojnih programov. Spremembe projektov in programskih projektov, katerih vrednost se spremeni za več kot 30 %, mora predhodno potrditi občinski svet. Za projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora skladno s predpisi spremembo investicijske dokumentacije predhodno potrditi pristojni organ občine.
Župan lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika odobri spremembo proračunskih virov posamezne postavke v NRP v obsegu skupnega zneska proračunskih sredstev postavke, v kolikor to ne vpliva na uravnoteženost sprejetih proračunov.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrsti v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
8. člen 
(proračunski skladi) 
Proračunska rezerva je oblikovana kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2026 oblikuje v višini 110.000,00 EUR in v letu 2026 ostane nespremenjena.
Župan lahko na predlog občinske uprave samostojno odloča o porabi do 30.000,00 EUR sredstev proračunske rezerve za posamezni namen, ter o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
O porabi sredstev proračunske rezerve v višini nad 30.000,00 EUR za posamezen namen na predlog župana odloča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE 
9. člen 
(odpis dolgov) 
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan na obrazložen predlog občinske uprave odpiše dolžniku dolg (deloma ali v celoti) do višine 1.000,00 EUR, če je bila izterjava neuspešna in iz ocene o nadaljevanju postopka izterjave izhaja, da stroški presegajo dolgovani znesek. Župan z odpisom dolgov seznani občinski svet.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 
10. člen 
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine) 
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2026 lahko zadolži do višine 800.000 EUR v skladu z 10.a členom ZFO-1.
Občina lahko najame posojilo za naslednjo investicijo: OB183-15-0018 Prenova in adaptacija kinodvorane Šempeter (proračunska postavka 041888) do višine 1.700.000 EUR.
Občina se v letu 2026 lahko likvidnostno zadolži skladno z 10.a členom ZFO-1 do višine 200.000,00 EUR.
Občina lahko s črpanjem posojil pridobiva sredstva, potrebna za vračilo občinskega dolga pred njegovo dospelostjo skladno z 10.c členom ZFO-1 do višine 1.000.000,00 EUR.
11. člen 
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje) 
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se v letu 2026 ne smejo zadolževati in ne smejo izdajati poroštev.
12. člen 
(začasno financiranje v letu 2027) 
Če bo v letu 2027 potrebno začasno financiranje, se v obdobju začasnega financiranja Občine Šempeter - Vrtojba, uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen 
(uveljavitev odloka) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2026 dalje.
Št. 410-0001/2025-13
Šempeter pri Gorici, dne 20. novembra 2025
Župan 
Občine Šempeter - Vrtojba 
mag. Milan Turk

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti