Na podlagi prve in druge alineje prvega odstavka 134. člena ter 135., 136. in 138. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 23/24, 109/24, 25/25 – odl. US in 75/25) in 16. člena Statuta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 87/15, 12/16 – popravek, 69/17 in 86/25) je Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 20. seji dne 27. 11. 2025 sprejel
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25), 10., 19., 66.–68. in 115. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 106/13, 93/15, 5/19, 101/24, 50/25 in 94/25) in 70. člena Poslovnika Mestnega sveta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 4/14, 50/25 in 94/25) je Mestni svet Mestne občine Celje na 21. redni seji dne 10. 12. 2025 sprejel
o lokacijski preveritvi za določitev obsega stavbnega zemljišča pri posamični poselitvi in individualno odstopanje od prostorsko izvedbenih pogojev na parceli št. 1086/3 del, k. o. 1105 Škalce
o proračunu Mestne občine Celje za leto 2027
1. SPLOŠNA DOLOČBA
Potrdi se lokacijska preveritev za določitev obsega stavbnega zemljišča pri posamični poselitvi in individualno odstopanje od prostorsko izvedbenih pogojev na parceli št. 1086/3 del, k.o. 1105 Škalce, ki ga je izdelal Razvojni center PLANIRANJE d.o.o. Celje, štev. proj. 1/25, maj 2025, september 2025-v2. Lokacijska preveritev ima v zbirki prostorskih aktov identifikacijsko številko ID: 5868.
S tem odlokom se za Mestno občino Celje za leto 2027 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
(1) Z lokacijsko preveritvijo se za namen izvajanja gradnje, prilagodi in določi natančna oblika ter velikost območja stavbnega zemljišča posamične poselitve z namensko rabo prostora A – Površine razpršene poselitve. Predvidi se preoblikovanje (širitev) stavbnega zemljišča na posamični poselitvi, ki je kot izvorno določeno v občinskem prostorskem načrtu Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 70/16, 137/22 in 104/24).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(2) Na območju posamične poselitve se izvorno stavbno zemljišče na zahodni strani obstoječega območja posamične poselitve razširi v velikosti 593,22 m2 (sprememba iz K2 v A) na parcelah št. 1086/3 del, k.o. Škalce (1105).
(3) Natančna oblika ter velikost območja stavbnega zemljišča je določena v elaboratu lokacijske preveritve iz prvega odstavka 1. člena tega sklepa in razvidna v grafičnem prikazu prilagojene in natančno določene oblike in velikosti območja stavbnega zemljišča.
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
(2) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih (v eurih):
(1) Za območje te lokacijske preveritve se dopusti individualno odstopanje od PIP opredeljenih v Odloku o občinskem prostorskem načrtu Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 70/16, 137/22 in 104/24, v nadaljevanju OPN):
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 84.633.950 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 68.934.249 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 52.115.358 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 38.781.558 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 12.302.800 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 1.031.000 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 16.818.891 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 12.680.124 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 65.000 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 576.000 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 497.640 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 3.000.127 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 4.103.000 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 1.103.000 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 3.000.000 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 15.810 |
730 | | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 15.810 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 10.950.873 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 4.521.958 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU IN IZ DRUGIH DRŽAV | 6.428.915 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787) | 630.018 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 614.872 |
787 | | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV | 15.146 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 95.235.336 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 23.925.116 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 6.518.301 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 1.063.400 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 13.221.731 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 2.121.684 |
409 | | REZERVE | 1.000.000 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 39.842.762 |
410 | | SUBVENCIJE | 5.004.630 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 14.957.553 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 1.981.437 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 17.899.142 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 28.548.982 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 28.548.982 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 2.918.476 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PROR. UPORABNIKI | 665.228 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 2.253.248 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –10.601.386 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752) | 0 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441) | 70.000 |
441 | | POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB | 70.000 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –70.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 15.800.000 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 15.800.000 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 5.174.845 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 5.174.845 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.)=(I.+IV.+VII.)-(II.+V.+VIII.) | –46.231 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 10.625.155 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 10.601.386 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA (31. 12. 2026) | 694.576 |
– za pogoje in parcelacijo, ki je določena v 98. členu v tretjem odstavku, v tretji alineji OPN se dopusti večja gradbena parcela kot 1.000 m2;
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
– za enostanovanjske stavbe, kot je določeno v 90. členu v prvem odstavku, v prvi alineji OPN se dopusti, da je tloris stavbe v obliki črke T ali L, razmerje stranic do 1:2;
(4) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
– za enostanovanjske stavbe, kot je določeno v 90. členu v prvem odstavku, v drugi alineji OPN se dopusti izvedba samo pritlične stavbe;
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
– za enostanovanjske stavbe, kot je določeno v 90. členu v prvem odstavku, v četrti alineji OPN se dopusti izvedba ravne strehe oziroma v minimalnem naklonu, ki je ozelenjena in ni simetrična.
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta. Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka. Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta. Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
Lokacijska preveritev ne nadomešča mnenj, ki jih je potrebno pridobiti v postopku priprave dokumentacije za gradbeno dovoljenje.
(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena in prvem odstavku 80. člena ZJF tudi:
(1) Občina podatek o spremenjeni obliki in velikosti stavbnih zemljišč vnese v evidenco stavbnih zemljišč, ki jo vodi občina, ob naslednjih spremembah in dopolnitvah OPN pa jo ustrezno prikaže v grafičnem prikazu namenske rabe prostora.
– požarna taksa,
(2) Sklep se posreduje Upravni enoti Slovenske Konjice in pristojnemu ministrstvu za okolje in prostor.
– turistična taksa,
– lastna sredstva krajevnih skupnosti in mestnih četrti, ki se uporabljajo za namene, določene v finančnem načrtu posamezne krajevne skupnosti oziroma mestne četrti,
Ta sklep začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
– komunalni prispevek,
Št. 3500-0007/2025
– državna sredstva, evropska sredstva in sredstva drugih sofinancerjev za investicije in tekoče zadeve.
Slovenske Konjice, dne 27. novembra 2025
(2) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v manjšem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, se lahko prevzemajo in plačujejo obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih prejemkov.
(3) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v večjem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, se lahko prevzemajo in plačujejo obveznosti samo v višini načrtovanih pravic porabe v sprejetem proračunu.
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
(2) O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) znotraj področij proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, pri čemer povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ali podprograma ne sme presegati 30 % načrtovanih sredstev tega glavnega programa ali podprograma v sprejetem proračunu.
(3) Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom proračuna poroča mestnemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun za leto 2027.
(1) Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24 in 79/25), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
(2) Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije, če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
(3) Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
(4) V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov podkonto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, na podskupinah kontov znotraj podprograma ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(3) Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov; za prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe; za javne razpise s področja kulture za namene sofinanciranja večletnih projektov in programov.
(4) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in podskupine 410.
(2) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev novih projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3) O spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan, in sicer v mejah, ki jih omogočajo (pre)razporeditve. Spremembe vrednosti projektov, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s (pre)razporeditvami župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
(4) Mestni svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov. Sprememba projekta brez rebalansa proračuna je dovoljena na način, da o tem na seji odloča mestni svet, župan pa mora imeti zadostne pravice (pre)razporeditev za zagotovitev sredstev na proračunski postavki. Mestni svet odloča s sklepom tudi o spremembi vrednosti projektov v kasnejših letih.
(1) V skladu z drugim odstavkom 84. člena Statuta Mestne občine Celje so posamezni pravni posli, ki jih sklepajo krajevne skupnosti in mestne četrti do višine 10.000,00 eurov z DDV, veljavni brez soglasja župana.
(2) Pravni posli, sklenjeni v nasprotju s prejšnjo določbo, so nični.
V skladu z osmim odstavkom 4. člena Odloka o organizaciji in financiranju krajevnih skupnosti in mestnih četrti v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 4/14 in 69/19) se višina sejnine članom svetov ožjih delov določa v višini 40 eurov bruto za udeležbo na posamezni seji.
V skladu z 42. členom ZJF se oblikuje splošna proračunska rezervacija v višini 500.000,00 eurov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
(1) V skladu z 49. členom ZJF se v letu 2027 v proračunsko rezervo izločijo sredstva v višini 100.000,00 eurov.
(2) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF in do višine 1,5 % primerne porabe župan ter o tem obvešča mestni svet s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom.
(3) V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeni znesek, odloča na predlog župana mestni svet.
(1) V skladu z Odlokom o ustanovitvi Proračunskega sklada za izvedbo investicij in investicijskega vzdrževanja infrastrukture v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 21/21) se v letu 2027 v sklad izločijo sredstva v višini do 400.000,00 eurov.
(2) Sredstva sklada se lahko v letu 2027 porabijo za nakup nepremičnin po postopku uveljavljanja predkupne pravice na podlagi določil Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 23/24, 109/24 in 25/25 – odl. US) in Odloka o predkupni pravici Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 45/03) do višine 500.000,00 eurov, za izgradnjo prizidka k OŠ Glazija do višine 500.000,00 eurov ter za projekt vgradnje kondenzacijske turbine do proste višine 2.000.000,00 eurov.
Preostala zbrana sredstva sklada se prenesejo v naslednje leto.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
(1) Če so izpolnjeni pogoji 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2027 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000,00 eurov, kar predstavlja skupni znesek vseh odpisov dolgov vseh dolžnikov skupaj v tem letu, ne glede na število dolžnikov ali število posameznih dolgov. Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu. Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika ne presega dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(1) Občina se za proračun leta 2027 lahko zadolži do višine 15.800.000,00 eurov, in sicer za financiranje investicij.
(2) Mestna občina Celje v letu 2027 ne bo izdajala poroštev.
(3) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se v letu 2027 ne bodo zadolževali.
(4) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv v letu 2027 ne bodo izdajali poroštev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Celje v letu 2028, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
(1) Celotno gradivo proračuna, v obliki kot je obravnavan in sprejet na Mestnem svetu, se objavi na spletni strani Mestne občine Celje http://moc.celje.si/.
(2) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2027.
Št. 410-26/2025
Celje, dne 10. decembra 2025