Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US) in 16. člena Statuta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 87/15, 12/16 – popravek, 69/17 in 86/25) je Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 20. redni seji dne 27. 11. 2025 sprejel
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25), 10., 19., 66.–68. in 115. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 106/13, 93/15, 5/19, 101/24, 50/25 in 94/25) in 70. člena Poslovnika Mestnega sveta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 4/14, 50/25 in 94/25) je Mestni svet Mestne občine Celje na 21. redni seji dne 10. 12. 2025 sprejel
o subvencijah mladim in mladim družinam za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja v Občini Slovenske Konjice
o proračunu Mestne občine Celje za leto 2026
1. SPLOŠNA DOLOČBA
(1) S tem pravilnikom se določajo pogoji in upravičenci za subvencije mladim in mladim družinam, višina subvencije ter postopek za dodelitev subvencije mladim in mladim družinam za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja kot spodbuda za reševanje le-tega z nakupom enostanovanjske stavbe oziroma posameznega stanovanja v večstanovanjski stavbi na območju Občine Slovenske Konjice.
(2) V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
S tem odlokom se za Mestno občino Celje za leto 2026 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
– prvo reševanje stanovanjskega vprašanja pomeni nakup enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi v primeru, da upravičenec nima v lasti druge stanovanjske stavbe ali stanovanja v večstanovanjski stavbi;
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
– pojma enostanovanjska stavba in večstanovanjska stavba imata enak pomen, kot je opredeljen v predpisih, ki urejajo razvrščanje objektov po enotni klasifikaciji vrst objektov;
(2) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih (v eurih):
– subvencija je znesek, ki pripada upravičencu kot spodbuda za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja z nakupom enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi.
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 94.449.070 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 69.404.668 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 51.981.754 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 38.641.054 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 12.309.700 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 1.031.000 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 17.422.914 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 13.312.637 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 65.000 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 576.000 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 476.640 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 2.992.637 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 3.866.000 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 1.066.000 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 2.800.000 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 16.310 |
730 | | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 16.310 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 20.977.394 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 8.745.380 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU IN IZ DRUGIH DRŽAV | 12.232.014 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787) | 184.698 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 48.893 |
787 | | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV | 135.805 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 108.880.245 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 23.961.256 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 6.449.871 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 1.041.900 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 13.800.948 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 1.668.537 |
409 | | REZERVE | 1.000.000 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 38.361.733 |
410 | | SUBVENCIJE | 4.744.630 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 14.346.214 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 1.913.427 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 17.357.462 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 43.372.475 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 43.372.475 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 3.184.781 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PROR. UPORABNIKI | 760.228 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 2.424.553 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –14.431.175 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752) | 0 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441) | 70.000 |
441 | | POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB | 70.000 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –70.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 18.500.000 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 18.500.000 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 4.333.177 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 4.333.177 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.)=(I.+IV.+VII.)-(II.+V.+VIII.) | –334.352 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 14.166.823 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 14.431.175 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA (31. 12. 2025) | 1.028.928 |
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(1) Subvencija je enkratna denarna pomoč, ki pripada upravičenim prosilcem, to so mladi in mlade družine (v nadaljevanju: upravičenec), kot spodbuda za prvo reševanje stanovanjskega vprašanja z nakupom enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi na območju Občine Slovenske Konjice, v primeru, da upravičenec nima v lasti druge enostanovanjske stavbe ali stanovanja v večstanovanjski stavbi ter, da v času pred nakupom stanovanja, ni odtujil druge za bivanje primerne enostanovanjske stavbe oziroma večstanovanjske stavbe ali njen del v solasti.
(4) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
(2) Za mlade po tem pravilniku se štejejo osebe, ki na dan vložitve popolne vloge niso stare več kot 35 let.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
(3) Za mlado družino po tem pravilniku se šteje družina z vsaj enim otrokom, v kateri nobeden od staršev ob vložitvi popolne vloge ni star več kot 40 let, ne glede na starost otrok. Kot mlade družine se štejejo življenjske skupnosti obeh staršev in otrok ter druge, z zakonom določene družinske oblike.
(4) Upravičenec do subvencije je le oseba ali družina s slovenskim državljanstvom in s stalnim prebivališčem v Občini Slovenske Konjice.
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta. Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka. Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta. Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(5) Posamezen upravičenec je upravičen do subvencije samo enkrat. Prav tako do subvencije ni upravičen, v kolikor jo je prejel kot subvencijo komunalnega prispevka ali na katerikoli drugi podlagi za nakup nepremičnine.
(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena in prvem odstavku 80. člena ZJF tudi:
Do subvencije je upravičen upravičenec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– požarna taksa,
– da si z nakupom enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi prvič rešuje stanovanjski problem in prvič pridobi lastninsko pravico na enostanovanjski stavbi oziroma stanovanju v večstanovanjski stavbi,
– turistična taksa,
– da ima prijavljeno stalno prebivališče na naslovu enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi, ki je predmet subvencije,
– lastna sredstva krajevnih skupnosti in mestnih četrti, ki se uporabljajo za namene, določene v finančnem načrtu posamezne krajevne skupnosti oziroma mestne četrti,
– je upravičenec zemljiškoknjižni lastnik ali solastnik enostanovanjske stavbe ali stanovanja v večstanovanjski stavbi za katerega se uveljavlja subvencija,
– komunalni prispevek,
– da ima na dan oddaje popolne vloge poravnane vse obveznosti do občine in javnih zavodov ali podjetij, katerih ustanoviteljica je občina,
– državna sredstva, evropska sredstva in sredstva drugih sofinancerjev za investicije in tekoče zadeve.
– da izpolnjujejo vse ostale pogoje, določene v tem pravilniku.
(2) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v manjšem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, se lahko prevzemajo in plačujejo obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih prejemkov.
(3) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v večjem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, se lahko prevzemajo in plačujejo obveznosti samo v višini načrtovanih pravic porabe v sprejetem proračunu.
Pravico do subvencije uveljavlja upravičenec s prijavo na javni razpis, in sicer v primeru nakupa enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi v naslednjem koledarskem letu po vpisu lastništva v zemljiško knjigo.
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
(1) Višina subvencije za posameznega upravičenca v primeru nakupa enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi znaša 2.000 EUR na upravičenca.
(2) O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) znotraj področij proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, pri čemer povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ali podprograma ne sme presegati 30 % načrtovanih sredstev tega glavnega programa ali podprograma v sprejetem proračunu.
(2) Subvencija se deli med upravičence do višine zagotovljenih sredstev v proračunu. Višino skupnih sredstev za subvencioniranje po tem pravilnikom določi občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto.
(3) Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom proračuna poroča mestnemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun za leto 2026.
(1) Upravičenec uveljavlja pravico do subvencije s prijavo na javni razpis. Javni razpis se po sprejemu proračuna objavi na spletni strani občine. Razpisni rok ne sme biti krajši od trideset dni od dneva objave.
(1) Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24 in 79/25), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
(2) Besedilo objave razpisa mora vsebovati zlasti:
(2) Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije, če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
– ime in naslov naročnika,
(3) Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
(4) V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov podkonto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
– predmet javnega razpisa,
– navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu,
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
– navedbo okvirne višine sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa,
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, na podskupinah kontov znotraj podprograma ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
– navedbo obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
(3) Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov; za prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe; za javne razpise s področja kulture za namene sofinanciranja večletnih projektov in programov.
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge in način oddaje vloge,
(4) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– navedbo oseb, pooblaščenih za dajanje informacij o javnem razpisu,
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in podskupine 410.
– informacijo o razpisni dokumentaciji.
(2) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev novih projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3) Z razpisom se lahko določi tudi druge elemente, ki jih morajo vsebovati vloge, če so potrebni za ustrezno izvedbo postopkov in sprejemanje odločitev v zvezi s predmetom razpisa.
(3) O spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan, in sicer v mejah, ki jih omogočajo (pre)razporeditve. Spremembe vrednosti projektov, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s (pre)razporeditvami župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
(4) Mestni svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov. Sprememba projekta brez rebalansa proračuna je dovoljena na način, da o tem na seji odloča mestni svet, župan pa mora imeti zadostne pravice (pre)razporeditev za zagotovitev sredstev na proračunski postavki. Mestni svet odloča s sklepom tudi o spremembi vrednosti projektov v kasnejših letih.
(1) Postopek javnega razpisa vodi najmanj tričlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Sestavljajo jo predsednik in najmanj dva člana komisije.
(2) Naloge strokovne komisije so:
(1) V skladu z drugim odstavkom 84. člena Statuta Mestne občine Celje so posamezni pravni posli, ki jih sklepajo krajevne skupnosti in mestne četrti do višine 10.000,00 eurov z DDV, veljavni brez soglasja župana.
– pregled in ocena vsebine razpisne dokumentacije,
(2) Pravni posli, sklenjeni v nasprotju s prejšnjo določbo, so nični.
– odpiranje in ugotavljanje pravočasnosti ter popolnosti prejetih vlog (formalna popolnost),
– pregled vlog na podlagi pogojev navedenih v javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji ter v tem pravilniku,
V skladu z osmim odstavkom 4. člena Odloka o organizaciji in financiranju krajevnih skupnosti in mestnih četrti v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 4/14 in 69/19) se višina sejnine članom svetov ožjih delov določa v višini 40 eurov bruto za udeležbo na posamezni seji.
– priprava, pregled in potrditev predloga razporeditve sredstev,
– priprava predlogov, mnenj in pobud za spremembo oziroma dopolnitev pravilnika.
V skladu z 42. členom ZJF se oblikuje splošna proračunska rezervacija v višini 500.000,00 eurov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
(3) Občinska uprava občine opravlja naloge, ki so potrebne, da se izvede postopek dodeljevanja sredstev, zlasti pa:
– zagotovi objavo javnega razpisa na spletni strani občine,
(1) V skladu z 49. členom ZJF se v letu 2026 v proračunsko rezervo izločijo sredstva v višini 100.000,00 eurov.
– zahteva dopolnitev formalno nepopolnih vlog,
(2) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF in do višine 1,5 % primerne porabe župan ter o tem obvešča mestni svet s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom.
– opravlja administrativno-tehnične naloge za strokovno komisijo,
(3) V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega navedeni znesek, odloča na predlog župana mestni svet.
– izdaja ustrezne upravne akte.
(1) V skladu z Odlokom o ustanovitvi Proračunskega sklada za izvedbo investicij in investicijskega vzdrževanja infrastrukture v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 21/21) se v letu 2026 v sklad izločijo sredstva v višini do 400.000,00 eurov.
(1) Za vodenje postopka za dodelitev subvencije se uporabljajo določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
(2) Sredstva sklada se lahko v letu 2026 porabijo za nakup nepremičnin po postopku uveljavljanja predkupne pravice na podlagi določil Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 23/24, 109/24 in 25/25 – odl. US) in Odloka o predkupni pravici Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 45/03) do višine 500.000,00 eurov ter za izgradnjo vrtca Zarja, enota Čira čara do višine 700.000,00 eurov.
(2) Upravičenec bo v primeru nepopolne ali nerazumljive vloge pozvan na odpravo pomanjkljivosti v roku osmih dni od prejema poziva.
Preostala zbrana sredstva sklada se prenesejo v naslednje leto.
(3) Če upravičenec pomanjkljivosti v navedenem roku ne bo odpravili, bo vloga s sklepom zavržena.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
(4) O upravičenosti vlagatelja do subvencije, na predlog strokovne komisije, odloči direktor občinske uprave z upravno odločbo.
(5) Zoper odločbo iz prejšnjega odstavka lahko vlagatelj vloži pritožbo pri županu občine v osmih dneh po prejemu odločbe. Odločitev župana je dokončna.
(1) Če so izpolnjeni pogoji 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2026 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000,00 eurov, kar predstavlja skupni znesek vseh odpisov dolgov vseh dolžnikov skupaj v tem letu, ne glede na število dolžnikov ali število posameznih dolgov. Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu. Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
(6) Na podlagi dokončne odločitve se sklene pogodba med občino in upravičencem, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika ne presega dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Za vprašanja, ki niso izrecno posebej urejena s tem pravilnikom, se smiselno uporabljajo določbe pravilnika, ki ureja postopke izvrševanja proračuna države.
(1) Občina se za proračun leta 2026 lahko zadolži do višine 18.500.000,00 eurov, in sicer za financiranje investicij.
(1) Nepremičnine, ki je predmet subvencioniranja, ni dovoljeno odtujiti najmanj 5 let po pravnomočnosti odločbe o prejemu subvencije.
(2) Mestna občina Celje v letu 2026 ne bo izdajala poroštev.
(2) Na naslovu enostanovanjske stavbe oziroma stanovanja v večstanovanjski stavbi za katero je upravičenec pridobil subvencijo, vsaj 5 let po pravnomočnosti odločbe o prejemu subvencije ne sme odjaviti stalnega prebivališča.
(3) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv se v letu 2026 ne bodo zadolževali.
(3) V kolikor upravičenec ne izpolni pogojev iz 1. in 2. točke tega člena, mora upravičenec subvencijo vrniti z zakonitimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje.
(4) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv v letu 2026 ne bodo izdajali poroštev.
(1) Občina Slovenske Konjice lahko od upravičenca kadar koli zahteva pojasnila oziroma dokazila, ki so povezana z dodelitvijo subvencije. Pri tem ji je upravičenec dolžan nuditi vse potrebne podatke, dokumentacijo in dokazila, ki so potrebna za izvedbo postopka dodelitve subvencije.
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina lahko v letu 2026 zadolži do višine 8.216.614,00 eurov.
(2) Občina Slovenske Konjice ima pravico kadarkoli po prejemu vloge za dodelitev subvencije v uradnih evidencah, z ogledi, preverjanjem dokumentacije ali na drug način preveriti izpolnjevanje pogojev ter skladnost dokumentacije z določili tega pravilnika in veljavnimi predpisi.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(3) V kolikor upravičenec, ki mu je bila dodeljena subvencija po tem pravilniku, menja stalno prebivališče izven območja občine ali odtuji nepremičnino, za katero je bila subvencija dodeljena, v obdobju petih let, šteto od dneva pravnomočne odločbe o prejemu subvencije, mora prejeto subvencijo vrniti.
(4) Če pristojni občinski organ ugotovi, da je upravičenec prejel subvencijo na podlagi navedbe neresničnih podatkov oziroma v nasprotju z določbami tega pravilnika, oziroma je prejemnik subvencije kršil določila pogodbe, mora prejeti znesek, skupaj s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, vrniti.
V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Celje v letu 2027, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
(5) Rok za vračilo prejete subvencije je 30 dni:
– v primeru iz tretjega odstavka tega člena se rok šteje od dneva menjave stalnega prebivališča oziroma od dneva odtujitve nepremičnine, za katero je bila subvencija dodeljena,
(1) Celotno gradivo proračuna, v obliki kot je obravnavan in sprejet na mestnem svetu, se objavi na spletni strani Mestne občine Celje http://moc.celje.si/.
– v primeru iz četrtega odstavka tega člena se rok šteje od ugotovitve pristojnega občinskega organa.
(2) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2026.
Št. 410-25/2025
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Celje, dne 10. decembra 2025
Št. 007-0011/2025-2(161)
Slovenske Konjice, dne 27. novembra 2025