Uradni list

Številka 86
Uradni list RS, št. 86/2025 z dne 7. 11. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 86/2025 z dne 7. 11. 2025

Kazalo

3093. Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ajdovščina, stran 10029.

  
Na podlagi devetega odstavka 46. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej-N) (Uradni list RS, št. 32/25) sta Občinski svet Občine Ajdovščina na podlagi 18. člena Statuta Občine Ajdovščina (Uradni list RS, št. 79/22, 22/25) na 25. seji dne 6. 11. 2025 in Občinski svet Občine Vipava na podlagi 16. člena Statuta Občine Vipava (Uradni list RS, št. 42/11, 73/14, 20/17) na 2. dopisni seji dne 29. 10. 2025 sprejela
O D L O K 
o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ajdovščina 
1. člen 
V 9. členu Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ajdovščina (Uradni list RS, št. 29/23, v nadaljevanju odlok) se peti in šesti odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(5) Zavod za namen učinkovitejše izrabe zmogljivosti (prostorov, opreme in kadra) poleg javne službe opravlja tudi tržno dejavnost v skladu z določbami in pogoji iz zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost.
(6) Zavod z izvajanjem tržne dejavnosti zagotavlja najmanj pokritje vseh neposrednih in posrednih stroškov povezanih s tržno dejavnostjo.«
2. člen 
V 10. členu odloka se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Dejavnost zavoda iz 9. člena odloka je v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 27/24 in 45/25) razvrščena v:
– 86.210 Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost
– 86.220 Specializirana zdravstvena dejavnost
– 86.230 Zobozdravstvena dejavnost
– 86.910 Storitve diagnostičnega slikanja in dejavnosti medicinskih laboratorijev
– 86.920 Prevoz bolnikov z reševalnim vozilom
– 86.930 Dejavnost psihologov in psihoterapevtov, razen zdravnikov
– 86.940 Zdravstvena in babiška nega
– 86.950 Fizioterapija
– 86.970 Posredništvo pri zdravstvenih in zobozdravstvenih storitvah ter drugih storitvah za zdravje
– 86.990 Druge dejavnosti za zdravje, d. n.
– 85.590 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n.
– 96.100 Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic
– 81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
– 81.210 Splošno čiščenje stavb
– 81.220 Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme
– 18.120 Drugo tiskanje
– 82.100 Pisarniške dejavnosti
– 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
– 32.500 Proizvodnja medicinskih instrumentov, naprav in pripomočkov
– 69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje
– 72.100 Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju naravoslovja in tehnologije
– 62.200 Svetovanje o računalniških napravah in programih ter upravljanje računalniških naprav in sistemov
– 62.900 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
– 63.100 Dejavnosti v zvezi z računalniško infrastrukturo, obdelavo podatkov in gostovanjem ter povezane dejavnosti
– 68.320 Drugo poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
– 77.330 Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup
– 77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev, d. n., v najem in zakup
– 56.220 Pogodbena priprava in dostava hrane ter druga oskrba s hrano.«
3. člen 
V 11. členu odloka se tretja alineja spremeni tako, da se glasi:
»– strokovni direktor«.
4. člen 
V 12. členu odloka se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Svet zavoda v okviru svojih pooblastil in odgovornosti opravlja naslednje naloge:
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda s soglasjem ustanovitelja,
– imenuje in razrešuje strokovnega direktorja zavoda na predlog direktorja in po predhodnem mnenju strokovnega sveta,
– sprejema statut zavoda s soglasjem ustanoviteljic,
– sprejema druge splošne akte zavoda, če ni s tem odlokom ali s statutom določeno, da jih sprejema direktor,
– sprejema petletni program razvoja zavoda s soglasjem ustanoviteljic ter najmanj letno spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema finančni načrt in program dela zavoda s soglasjem ustanoviteljic ter najmanj kvartalno spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema letno poročilo in zaključni račun zavoda,
– predlaga ustanoviteljicama razporeditev presežka oziroma način kritja primanjkljaja zavoda,
– določa način opravljanja tržne dejavnosti v zavodu, vključno z določitvijo in objavo cenika ter preverja in zagotavlja, da opravljanje tržne dejavnosti poteka v skladu s pogoji iz zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– predlaga ustanoviteljicama spremembo, ukinitev ali širitev dejavnosti zavoda,
– na predlog direktorja imenuje in razrešuje notranjega revizorja ter potrjuje načrt notranje revizije kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost in obravnava revizijska poročila o poslovanju zavoda ter oblikuje predloge za ustanoviteljici, direktorja in strokovnega direktorja za odpravo ugotovljenih neskladij,
– se seznanja z akcijskimi načrti za obvladovanje čakalnih dob in poročilom o optimizaciji delovnih procesov skladno z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– uresničuje usmeritve zdravstvene politike in nacionalnih strategij na področju zdravstva,
– daje ustanoviteljicama in direktorju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki potrjuje program ukrepov za stabilizacijo poslovanja zavoda in spremlja njegovo izvajanje,
– obravnava ugotovitve in priporočila pristojnih državnih organov glede dela zavoda ter spremlja odziv zavoda nanje,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi, tem odlokom in statutom zavoda.«
5. člen 
V 13. členu odloka se za petim odstavkom dodata nova šesti in sedmi odstavek, ki se glasita:
»(6) Član sveta zavoda, ki ni predstavnik delavcev zavoda, mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven, s področja zdravstva, upravljanja, ekonomije ali prava,
– ima ustrezna znanja o pristojnostih in vlogi sveta zavoda, poslovanju, financiranju in organiziranosti zavoda ter znanja s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja oziroma zdravstvene dejavnosti, kar izkaže s potrdilom, kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost in ga predloži najpozneje ob imenovanju,
– ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava zaradi kaznivega dejanja zoper gospodarstvo, kaznivega dejanja zoper pravni promet oziroma kaznivega dejanja zoper uradno dolžnost,
– ni državni funkcionar, poklicni funkcionar samoupravnih lokalnih skupnosti, predstavnik pogodbenih partnerjev zdravstvenega zavoda, predstavnik poklicnih združenj ali zbornic v zdravstvu, sindikalni zaupnik v kateremkoli zdravstvenem zavodu, zakoniti zastopnik ali vodilni delavec pravnih ali fizičnih oseb, ki ponujajo zasebna zdravstvena zavarovanja, zdravila in medicinske pripomočke, ter predstavnik drugih pravnih oseb, katerih sodelovanje v svetu zavoda bi vplivalo ali ustvarjalo videz, da vpliva na nepristransko in objektivno opravljanje nalog,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(7) Ne glede na prejšnji odstavek mora tudi član sveta zavoda, ki je predstavnik delavcev zavoda, izpolnjevati pogoj iz tretje in pete alineje prejšnjega odstavka tega člena.«
6. člen 
18. člen odloka se spremeni tako, da se glasi:
»18. člen 
(pristojnosti direktorja) 
Direktor zavoda opravlja naslednje naloge:
– zagotavlja izvajanje sklepov sveta zavoda,
– zagotavlja, da zavod posluje v skladu z zakonom, drugimi predpisi, tem odlokom in splošnimi akti zavoda,
– sprejema splošne akte, ki urejajo poslovanje in delo zavoda, za katere ni pristojen drug organ v skladu z zakonom ali tem odlokom,
– najpozneje tri mesece pred iztekom programa razvoja zavoda pripravi nov petletni program razvoja zavoda ter ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– pripravi predlog finančnega načrta (s kadrovskim načrtom) in programa dela zavoda ter letno poročilo in zaključni račun zavoda, ki jih posreduje v sprejem svetu zavoda,
– skrbi za materialno in finančno poslovanje zavoda,
– v imenovanje svetu zavoda predlaga strokovnega direktorja po predhodnem mnenju strokovnega sveta,
– v imenovanje svetu zavoda predlaga notranjega revizorja in v potrditev načrt notranje revizije kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost,
– odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
– sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– predlaga in izvaja ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (npr. opravlja analize in izvaja akcijske načrte za obvladovanje čakalnih dob v javnem zdravstvenem zavodu),
– uresničuje cilje in aktivnosti iz nacionalnih strategij, programa razvoja zavoda, finančnega načrta in programa dela zavoda,
– uresničuje cilje ustanoviteljic,
– zagotovi optimizacijo procesov dela, vključno s spremljanjem in zagotavljanjem njihove učinkovitosti (najmanj merjenje dnevnih delovnih obremenitev kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost),
– v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki sprejme program ukrepov za stabilizacijo poslovanja, ki vključuje akcijski načrt sanacijskih ukrepov s časovnico in načinom poročanja o njihovem izvajanju, in ga posreduje v potrditev svetu zavoda,
– izdaja posamične pravne akte,
– na poziv Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije poroča o stroških zdravstvenih storitev, vključno s stroški za zdravila in medicinske pripomočke, po posameznem pacientu,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom, tem odlokom in statutom.«
7. člen 
V 19. členu odloka se drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(2) Za direktorja je na podlagi javnega razpisa lahko imenovana oseba, ki:
– ima znanje slovenskega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira, kar dokazuje z dokazilom o zaključeni najmanj srednji šoli v slovenskem jeziku v Republiki Sloveniji oziroma z dokazilom javne visokošolske izobraževalne ustanove v Republiki Sloveniji ali tujini, ki poučuje in izvaja izpit iz slovenskega jezika kot drugega oziroma tujega jezika, o uspešno opravljenem preizkusu znanja slovenskega jezika,
– ima znanje angleškega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira, kar dokazuje z dokazilom o zaključeni najmanj srednji šoli v angleškem jeziku ali dokazilom ustrezne institucije, ki poučuje in izvaja izpit iz angleškega jezika (npr. opravljena matura iz tega predmeta),
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu, pri čemer ustreznost usposabljanja, ki ga izvaja posamezna organizacija, z vidika njegove vsebine in trajanja s sklepom potrdi ministrstvo, pristojno za zdravje, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri. Kot potrdilo iz prejšnjega stavka se prizna tudi potrdilo visokošolskega zavoda, ki ima v Republiki Sloveniji akreditiran študijski program s področja managementa v zdravstvu,
– ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj na 8. raven,
– ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava za kaznivo dejanje zoper gospodarstvo, kaznivo dejanje zoper pravni promet oziroma kaznivo dejanje zoper uradno dolžnost,
– ni izvajalec zdravstvene dejavnosti in nima soglasja za opravljanje zdravstvenih storitev kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost ali soglasja za sklenitev pogodbe o zaposlitvi s krajšim delovnim časom (vključno z dopolnilnim delom) pri koncesionarju,
– nima poslovnega deleža v pravni osebi, s katero zavod poslovno sodeluje ali ki bi predstavljala konkurenco zavodu, v katerem opravlja funkcijo,
– ni član organa vodenja ali upravljanja oziroma nadzora drugega javnega zavoda ali gospodarske družbe,
– nima ali v zadnjih šestih mesecih ni imel funkcije v ministrstvu, pristojnem za zdravje, Vladi Republike Slovenije, Državnem zboru Republike Slovenije ali politični stranki, na katero je bil voljen, in v času trajanja mandata ni predstavnik sindikata s področja zdravstva,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.«
Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Javni razpis za imenovanje direktorja objavi svet zavoda v sredstvih javnega obveščanja in na spletnih straneh zavoda. Kandidat mora k prijavi predložiti program dela, vizijo in strategijo razvoja javnega zdravstvenega zavoda za naslednje mandatno obdobje. Dokazovanje izpolnjevanja pogojev iz druga odstavka tega člena je določeno v zakonu, ki ureja zdravstveno dejavnost.«
8. člen 
V 20. členu odloka se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(1) Direktorja svet zavoda predčasno razreši, če:
– ne izpolnjuje pogojev za imenovanje,
– trajno izgubi delovno zmožnost za opravljanje svoje funkcije,
– ne opravlja nalog, določenih z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, tem odlokom in zakonom, ki ureja zdravstveno varstvo in zdravstveno zavarovanje, drugimi zakoni s področja poslovanja zdravstvenega zavoda ter pogodbo o zaposlitvi,
– opravlja naloge iz prejšnje točke nevestno ali nestrokovno,
– se ugotovi, da pred imenovanjem ni razkril okoliščin, ki bi lahko povzročile nasprotje interesov, ali je navedel lažne podatke,
– pri svojem ravnanju na kakršen koli način krši integriteto, kar Komisija za preprečevanje korupcije ugotovi s pravnomočnim aktom.
(2) Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi direktorja, seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.«
9. člen 
21. člen odloka se spremeni tako, da se glasi:
»21. člen 
(vršilec dolžnosti direktorja) 
(1) Če se na razpis nihče ne prijavi, če nihče od prijavljenih kandidatov (še) ni izbran, ali če direktorju predčasno preteče mandat, imenuje svet zavoda vršilca dolžnosti direktorja za čas do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
(2) Pogoji iz drugega odstavka 19. člena odloka, z izjemo druge in četrte alineje, veljajo tudi za vršilca dolžnosti direktorja zavoda.«
10. člen 
Naziv poglavja »Strokovni vodja« se spremeni tako, da se glasi: »Strokovni direktor«.
11. člen 
22. člen odloka se spremeni tako, da se glasi:
»22. člen 
(strokovni direktor) 
(1) Strokovno delo zavoda vodi strokovni direktor, ki ga imenuje in razrešuje svet zavoda, na predlog direktorja in po predhodnem mnenju strokovnega sveta. Za strokovnost dela odgovarja strokovnemu svetu in svetu zavoda.
(2) Strokovni direktor opravlja naslednje naloge:
– usklajuje in organizira strokovno delo zavoda,
– pripravi predlog letnega programa dela za strokovno področje, ki ga posreduje v potrditev strokovnemu svetu zavoda,
– skupaj z direktorjem zavoda spremlja, ugotavlja in zagotavlja realizacijo programa po pogodbi, sklenjeni z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– spremlja, ugotavlja in zagotavlja strokovnost, kakovost in varnost zdravstvene obravnave v zavodu,
– najmanj enkrat letno pripravi poročilo o strokovnem delu zavoda, ki vsebuje tudi presojo ustreznosti vzpostavitve in vzdrževanja sistema nadzora in izboljševanja kakovosti in varnosti strokovnega dela v zavodu, in ga posreduje svetu zavoda,
– direktorju zavoda predlaga ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev za paciente, če povpraševanje po zdravstvenih storitvah presega zmogljivosti zavoda,
– skupaj z direktorjem zavoda skrbi za optimizacijo delovnih procesov iz štirinajste alineje 18. člena tega odloka,
– skupaj z direktorjem zavoda pripravi program ukrepov za stabilizacijo poslovanja iz petnajste alineje 18. člena tega odloka,
– opravlja druge naloge v skladu zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost in tem odlokom.
(3) Za strokovnega direktorja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje pogoje za direktorja zavoda iz prve, druge, četrte, šeste, sedme, osme, devete, desete in enajste alineje drugega odstavka 19. člena odloka ter:
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj v zdravstveni dejavnosti, od tega najmanj dve leti na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih;
– je zdravnik ustrezne specialnosti, pri čemer zdravniška specializacija ustreza vrsti zdravstvene dejavnosti, ki jo opravlja javni zdravstveni zavod.
(4) Mandat strokovnega direktorja traja štiri leta in je po preteku mandata lahko ponovno imenovan. Strokovni direktor je v zavodu na tem delovnem mestu zaposlen za polni delovni čas, lahko pa tudi za krajši delovni čas kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost.
(5) Razlogi za predčasno razrešitev strokovnega direktorja so enaki razlogom za razrešitev direktorja in so določeni v prvem odstavku 20. člena tega odloka.
(6) Direktor zavoda lahko, ne glede na razloge iz prejšnjega odstavka, v enem letu od nastopa svojega mandata oziroma v enem letu od nastopa mandata strokovnega direktorja, svetu zavoda predlaga razrešitev strokovnega direktorja na način kot to določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost.
(7) Pravice, dolžnosti in odgovornosti ter podrobnejši postopek imenovanja in razrešitve strokovnega direktorja se določi v statutu zavoda skladno z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost.«
12. člen 
V 24. členu odloka se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Sredstva za delo pridobiva zavod iz naslednjih virov:
– po pogodbi z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– po pogodbah z zavarovalnicami za prostovoljno zdravstveno zavarovanje,
– po pogodbah z ministrstvom, pristojnim za zdravje, ali drugim pristojnim ministrstvom za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz državnega proračuna,
– s plačili za blago in opravljene storitve (tržna dejavnost),
– iz sredstev ustanoviteljic,
– z donacijami, darili in iz drugih virov v skladu z zakonom, aktom o ustanovitvi in statutom zavoda.«
PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA 
13. člen 
Šesti odstavek 22. člena odloka se uporablja od 21. 11. 2026 dalje.
14. člen 
Dosedanji člani sveta zavoda nadaljujejo z opravljanjem funkcije do imenovanja novih članov sveta zavoda, ki bodo izpolnjevali pogoje skladno s 5. členom tega odloka, vendar največ 6 mesecev po tem, ko bodo vzpostavljeni pogoji za pridobitev potrdila o usposabljanju iz 16. v povezavi s 17. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej-N) (Uradni list RS, št. 32/25).
Dosedanji direktor zavoda in dosedanji strokovni direktor zavoda oziroma strokovni vodja zavoda ne glede na izpolnjevanje pogojev iz 19. in 22. člena odloka opravljata svojo funkcijo do izteka svojega mandata. Ne glede na prejšnji stavek direktor zavoda in strokovni direktor zavoda oziroma strokovni vodja zavoda predloži potrdilo iz četrte alineje drugega odstavka 19. člena odloka svetu zavoda do 21. 5. 2026. Če potrdila v navedenem roku ne predloži, se šteje, da je izpolnjen pogoj za predčasno razrešitev direktorja zavoda iz prve alineje prvega odstavka 20. člena odloka.
15. člen 
(uskladitev aktov zavoda) 
(1) Javni zavod uskladi statut in druge splošne akte zavoda s tem odlokom v roku pet mesecev po uveljavitvi tega odloka.
(2) Svet zavoda določi način opravljanja tržne dejavnosti v javnem zavodu v skladu zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost, najpozneje do 21. 2. 2026.
(3) Do uskladitve statuta zavoda in drugih splošnih aktov s tem odlokom se smiselno uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, v kolikor niso v nasprotju s tem odlokom in zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost.
16. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 026-1/2005
Ajdovščina, dne 6. novembra 2025
Župan 
Občine Ajdovščina 
Tadej Beočanin 
Št. 007-1/2023-3
Vipava, dne 29. oktobra 2025
Župan 
Občine Vipava 
Anton Lavrenčič 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti