Na podlagi osmega odstavka 92. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23, 22/25 – ZZZRO-1 in 48/25) minister za vzgojo in izobraževanje izdaja
o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnih programih glasbene šole
Ta pravilnik določa izobrazbo, ki jo morajo imeti učitelji in drugi strokovni delavci v izobraževalnih programih glasbene šole.
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, pomenijo:
1. višješolski študijski program je študijski program, sprejet pred 11. junijem 2004, v skladu s katerim se v skladu s 15. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, 94/06; v nadaljnjem besedilu: ZViS-E) pridobi raven izobrazbe, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni s študijskim programom prve stopnje,
2. visokošolski strokovni študijski program je študijski program, sprejet pred 11. junijem 2004, v skladu s katerim se v skladu s 15. členom ZViS-E pridobi raven izobrazbe, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni s študijskim programom prve stopnje,
3. univerzitetni študijski program je študijski program, sprejet pred 11. junijem 2004, v skladu s katerim se v skladu s 15. členom ZViS-E pridobi raven izobrazbe, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni s študijskim programom druge stopnje,
4. visokošolski strokovni študijski program prve stopnje je študijski program prve stopnje v skladu s 33. členom Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 – ZSZUN in 102/23; v nadaljnjem besedilu: ZViS),
5. univerzitetni študijski program prve stopnje je študijski program prve stopnje v skladu s 33. členom ZViS,
6. magistrski študijski program druge stopnje je študijski program druge stopnje v skladu s 33. členom ZViS,
7. enoviti magistrski študijski program druge stopnje je študijski program druge stopnje v skladu s 33. členom ZViS.
(1) V tem pravilniku izobrazba pomeni študijski program za pridobitev izobrazbe, v skladu s katerim se pridobi strokovni naslov v skladu z Zakonom o strokovnih, znanstvenih in umetniških naslovih (Uradni list RS, št. 100/22 in 16/23), pri posameznih strokovnih delavcih pa tudi študijski program za izpopolnjevanje v skladu s 33.a členom ZViS.
(2) Za posamezne strokovne delavce izobrazba pomeni končan javnoveljavni izobraževalni program ali višješolski študijski program višjega strokovnega izobraževanja.
(posebnosti študijskih programov)
(1) Če v tem pravilniku ni navedeno, ali je ustrezen enopredmetni ali dvopredmetni študijski program, se šteje, da je ustrezen tako enopredmetni kot dvopredmetni študijski program.
(2) Če je v tem pravilniku pri posameznem predmetu naveden dvopredmetni študijski program, je ustrezen ne glede na to, na katerem mestu je predmet naveden.
Učitelj klavirja je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program klavirja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer klavir) ali glasbena umetnost (smer klavir).
Učitelj orgel je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program orgel ali cerkvene glasbe ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer orgle) ali glasbena umetnost (smer orgle ali sakralna glasba).
Učitelj harmonike je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program harmonike ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer harmonika) ali glasbena umetnost (smer harmonika).
Učitelj čembala je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program čembala ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer čembalo) ali glasbena umetnost (smer čembalo).
(1) Učitelj violine je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program violine ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer violina) ali glasbena umetnost (smer violina).
(2) Učitelj violine je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program viole ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer viola) ali glasbena umetnost (smer viola).
(1) Učitelj viole je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program viole ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer viola) ali glasbena umetnost (smer viola).
(2) Učitelj viole je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program violine ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer violina) ali glasbena umetnost (smer violina).
Učitelj violončela je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program violončela ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer violončelo) ali glasbena umetnost (smer violončelo).
Učitelj kontrabasa je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program kontrabasa ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer kontrabas) ali glasbena umetnost (smer kontrabas).
Učitelj harfe je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program harfe ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer harfa) ali glasbena umetnost (smer harfa).
Učitelj kitare je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program kitare ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer kitara) ali glasbena umetnost (smer kitara).
(učitelj kljunaste flavte)
(1) Učitelj kljunaste flavte je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program kljunaste flavte ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer kljunasta flavta) ali glasbena umetnost (smer kljunasta flavta).
(2) Učitelj kljunaste flavte je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program flavte, klarineta, oboe, fagota ali saksofona,
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer flavta, klarinet, oboa, fagot ali saksofon) ali glasbena umetnost (smer flavta, klarinet, oboa, fagot ali saksofon).
Učitelj flavte je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program flavte ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer flavta) ali glasbena umetnost (smer flavta).
Učitelj klarineta je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program klarineta ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer klarinet) ali glasbena umetnost (smer klarinet).
Učitelj oboe je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program oboe ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer oboa) ali glasbena umetnost (smer oboa).
Učitelj fagota je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program fagota ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer fagot) ali glasbena umetnost (smer fagot).
Učitelj saksofona je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program saksofona ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer saksofon) ali glasbena umetnost (smer saksofon).
(1) Učitelj roga je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program roga ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer rog) ali glasbena umetnost (smer rog).
(2) Učitelj roga je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program trobente ali tube ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer trobenta ali tuba) ali glasbena umetnost (smer trobenta ali tuba).
(1) Učitelj trobente je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program trobente ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer trobenta) ali glasbena umetnost (smer trobenta).
(2) Učitelj trobente je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program roga ali tube ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer rog ali tuba) ali glasbena umetnost (smer rog ali tuba).
Učitelj pozavne je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program pozavne ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer pozavna) ali glasbena umetnost (smer pozavna).
(učitelj tube in drugih koničnih trobil)
(1) Učitelj tube in drugih koničnih trobil je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program tube ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer tuba) ali glasbena umetnost (smer tuba).
(2) Učitelj tube in drugih koničnih trobil je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program trobente, roga ali pozavne ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer trobenta, rog ali pozavna) ali glasbena umetnost (smer trobenta, rog ali pozavna).
Učitelj tolkal je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program tolkal ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer tolkala) ali glasbena umetnost (smer tolkala).
(učitelj diatonične harmonike)
(1) Učitelj diatonične harmonike je lahko, kdor:
– je končal univerzitetni študijski program diatonične harmonike,
– je končal magistrski študijski program druge stopnje diatonične harmonike ali
– izpolnjuje pogoje za učitelja harmonike v izobraževalnih programih glasbene šole.
(2) Učitelj diatonične harmonike je lahko tudi, kdor ima najmanj pet let nastopa z diatonično harmoniko solistično oziroma v priznani glasbeni skupini, ansamblu ali orkestru ali najmanj pet let poučuje diatonično harmoniko vsaj pet učencev v javnoveljavnem programu in je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja, cerkvene glasbe ali kateregakoli instrumenta,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, glasbeno-teoretska pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika ali glasbena umetnost,
– magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba ali umetniške gimnazije, glasbena smer, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba ali umetniške gimnazije, glasbena smer.
(1) Učitelj citer je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program citer ali
– magistrski študijski program druge stopnje citer.
(2) Učitelj citer je lahko tudi, kdor najmanj pet let nastopa s citrami solistično oziroma v priznani glasbeni skupini, ansamblu ali orkestru ali najmanj pet let poučuje citre vsaj pet učencev oziroma dijakov v javnoveljavnem programu in je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja, cerkvene glasbe ali kateregakoli instrumenta,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, glasbeno-teoretska pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika ali glasbena umetnost,
– magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje izobrazbe umetniške gimnazije, glasbena smer, modul B – petje-instrument (smer citre), ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul B – petje-instrument (smer citre).
Učitelj tamburic je lahko, kdor najmanj pet let nastopa s tamburicami v priznani glasbeni skupini, ansamblu ali orkestru ali najmanj pet let poučuje tamburice vsaj pet učencev v javnoveljavnem programu in je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja, cerkvene glasbe ali kateregakoli instrumenta,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, glasbeno-teoretska pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika ali glasbena umetnost,
– magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba ali umetniške gimnazije, glasbena smer, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba ali umetniške gimnazije, glasbena smer.
(1) Učitelj cimbal je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program cimbal ali
– magistrski študijski program druge stopnje cimbal.
(2) Učitelj cimbal je lahko tudi, kdor najmanj pet let nastopa s cimbalami solistično oziroma v priznani glasbeni skupini, ansamblu ali orkestru ali najmanj pet let poučuje cimbale vsaj pet učencev oziroma dijakov v javnoveljavnem programu in je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja, cerkvene glasbe ali kateregakoli instrumenta,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, glasbeno-teoretska pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika ali glasbena umetnost,
– magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje izobrazbe umetniške gimnazije, glasbena smer, modul B – petje-instrument, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul B – petje-instrument.
Učitelj petja je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program petja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer petje) ali glasbena umetnost (smer petje).
(1) Učitelj jazz klavirja je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz klavirja ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz klavir.
(2) Učitelj jazz klavirja je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz klavir, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz klavir,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz klavir, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz klavir, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz klavir, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz klavir, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(1) Učitelj jazz bobnov je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz bobnov ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz bobni.
(2) Učitelj jazz bobnov je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz bobni, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz bobni,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz bobni, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz bobni, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz bobni, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz bobni, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(1) Učitelj jazz kitare je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz kitare ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz kitara.
(2) Učitelj jazz kitare je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz kitara, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz kitara,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz kitara, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz kitara, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz kitara, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz kitara, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(1) Učitelj jazz saksofona je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz saksofona ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz saksofon.
(2) Učitelj jazz saksofona je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz saksofon, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz saksofon,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz saksofon, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz saksofon, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz saksofon, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz saksofon, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(učitelj jazz kontrabasa-bas kitare)
(1) Učitelj jazz kontrabasa-bas kitare je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz kontrabasa ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz kontrabas.
(2) Učitelj jazz kontrabasa-baskitare je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz kontrabas, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz kontrabas,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz kontrabas, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz kontrabas, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz kontrabas, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz kontrabas, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
36. člen
(1) Učitelj jazz trobente je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz trobente ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz trobenta.
(2) Učitelj jazz trobente je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz trobenta, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz trobenta,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz trobenta, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz trobenta, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz trobenta, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz trobenta, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(1) Učitelj jazz pozavne je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz pozavne ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz pozavna.
(2) Učitelj jazz pozavne je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz pozavna, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz pozavna,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz pozavna, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz pozavna, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz pozavna, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz pozavna, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(1) Učitelj jazz petja je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program jazz petja ali
– magistrski študijski program druge stopnje jazz petje.
(2) Učitelj jazz petja je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, petja ali kateregakoli instrumenta in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz petje, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz petje,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika, glasbena umetnost ali glasbeno-teoretska pedagogika in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz petje, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz petje, ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba, jazz petje, ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba, jazz petje, in je avtor oziroma aranžer najmanj petih skladb s področja jazza, ki so bile izvedene na jazz festivalu, koncertu, televiziji ali radiu ali je bil v zadnjih petih letih član profesionalnega oziroma priznanega orkestra ali ansambla s področja jazza.
(1) Učitelj nauka o glasbi je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika.
(2) Učitelj nauka o glasbi je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program iz kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja ali cerkvene glasbe ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbeno-teoretska pedagogika ali glasbena umetnost (smer kompozicija in glasbena teorija, orkestrsko dirigiranje, zborovsko dirigiranje ali sakralna glasba).
(1) Učitelj solfeggia je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika.
(2) Učitelj solfeggia je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program iz kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja ali cerkvene glasbe ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbeno-teoretska pedagogika ali glasbena umetnost (smer kompozicija in glasbena teorija, orkestrsko dirigiranje, zborovsko dirigiranje ali sakralna glasba).
Učitelj komorne igre je lahko, kdor:
– izpolnjuje pogoje za učitelja petja ali kateregakoli instrumenta v izobraževalnih programih glasbene šole,
– je končal univerzitetni študijski program dirigiranja ali
– je končal magistrski študijski program druge stopnje glasbena umetnost (smer orkestrsko dirigiranje ali zborovsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje).
(učitelj, ki vodi godalni orkester)
Učitelj, ki vodi godalni orkester, je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program violine, viole, violončela, kontrabasa ali dirigiranja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer violina, viola, violončelo ali kontrabas), glasbena umetnost (smer violina, viola, violončelo, kontrabas, orkestrsko dirigiranje ali zborovsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje).
(učitelj, ki vodi pihalni orkester)
Učitelj, ki vodi pihalni orkester, je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program kljunaste flavte, flavte, klarineta, oboe, fagota, saksofona, roga, trobente, pozavne, tube, tolkal ali dirigiranja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer kljunasta flavta, flavta, klarinet, oboa, fagot, saksofon, rog, trobenta, pozavna, tuba ali tolkala), glasbena umetnost (smer kljunasta flavta, flavta, klarinet, oboa, fagot, saksofon, rog, trobenta, pozavna, tuba, tolkala, orkestrsko dirigiranje ali zborovsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje).
(učitelj, ki vodi simfonični orkester)
Učitelj, ki vodi simfonični orkester, je lahko, kdor:
– je končal univerzitetni študijski program dirigiranja,
– je končal magistrski študijski program druge stopnje glasbena umetnost (smer orkestrsko dirigiranje ali zborovsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje) ali
– izpolnjuje pogoje za učitelja kateregakoli instrumenta v izobraževalnih programih glasbene šole.
(učitelj, ki vodi harmonikarski orkester)
Učitelj, ki vodi harmonikarski orkester, je lahko, kdor:
– izpolnjuje pogoje za učitelja harmonike v izobraževalnih programih glasbene šole,
– je končal univerzitetni študijski program dirigiranja ali
– je končal magistrski študijski program druge stopnje glasbena umetnost (smer orkestrsko dirigiranje ali zborovsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje).
(učitelj, ki vodi jazzovski orkester)
Učitelj, ki vodi jazzovski orkester, je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program kateregakoli jazz instrumenta,
– magistrski študijski program druge stopnje kateregakoli jazz instrumenta,
– univerzitetni študijski program kateregakoli instrumenta, petja, dirigiranja ali kompozicije in glasbene teorije ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer katerikoli instrument ali petje), glasbena umetnost (smer katerikoli instrument, petje, orkestrsko dirigiranje, zborovsko dirigiranje ali kompozicija in glasbena teorija) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje ali kompozicija in glasbena teorija).
(učitelj, ki vodi kitarski orkester)
Učitelj, ki vodi kitarski orkester, je lahko, kdor:
– izpolnjuje pogoje za učitelja kitare v izobraževalnih programih glasbene šole,
– je končal univerzitetni študijski program dirigiranja ali
– je končal magistrski študijski program druge stopnje glasbena umetnost (smer orkestrsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje).
(učitelj, ki vodi tamburaški orkester)
Učitelj, ki vodi tamburaški orkester, je lahko, kdor:
– je končal univerzitetni študijski program tamburic ali dirigiranja,
– je končal magistrski študijski program druge stopnje tamburic, glasbena umetnost (smer orkestrsko dirigiranje) ali glasbeno-teoretska pedagogika (smer dirigiranje) ali
– izpolnjuje pogoje za učitelja tamburic v izobraževalnih programih glasbene šole.
(učitelj, ki vodi Orffov orkester)
Učitelj, ki vodi Orffov orkester, je lahko, kdor izpolnjuje pogoje za učitelja nauka o glasbi ali učitelja tolkal v izobraževalnih programih glasbene šole.
(učitelj, ki vodi pevski zbor)
Učitelj, ki vodi pevski zbor, je lahko, kdor:
– izpolnjuje pogoje za učitelja petja v izobraževalnih programih glasbene šole,
– je končal univerzitetni študijski program glasbene pedagogike, dirigiranja, kompozicije in glasbene teorije ali cerkvene glasbe ali
– je končal magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, glasbena umetnost (smer zborovsko dirigiranje, orkestrsko dirigiranje, kompozicija in glasbena teorija ali sakralna glasba) ali glasbeno-teoretska pedagogika.
(učitelj predšolske glasbene vzgoje)
Učitelj predšolske glasbene vzgoje je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika.
(učitelj glasbene pripravnice)
Učitelj glasbene pripravnice je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program glasbene pedagogike ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika.
Učitelj baleta je lahko, kdor je končal:
– visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program baleta,
– visokošolski strokovni študijski program prve stopnje, univerzitetni študijski program prve stopnje ali magistrski študijski program druge stopnje baleta,
– univerzitetni študijski program ali magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe ples ali umetniške gimnazije, plesna smer, modul A – balet,
– višješolski študijski program višjega strokovnega izobraževanja balet ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe ples ali umetniške gimnazije, plesna smer, modul A – balet.
(učitelj sodobnega plesa)
(1) Učitelj sodobnega plesa je lahko, kdor je končal:
– visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program baleta ali plesa,
– visokošolski strokovni študijski program prve stopnje, univerzitetni študijski program prve stopnje ali magistrski študijski program druge stopnje baleta ali plesa,
– univerzitetni študijski program ali magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe ples ali umetniške gimnazije, plesna smer, modul B – sodobni ples ali modul A – balet,
– višješolski študijski program višjega strokovnega izobraževanja balet ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe ples ali umetniške gimnazije, plesna smer, modul B – sodobni ples ali modul A – balet.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, je učitelj sodobnega plesa lahko tudi, kdor ima status samozaposlenega v kulturi na področju plesa z najmanj pet let plesne prakse iz sodobnega plesa in je končal:
– visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program ali
– visokošolski strokovni študijski program prve stopnje, univerzitetni študijski program prve stopnje ali magistrski študijski program druge stopnje.
(učitelj plesne pripravnice)
(1) Učitelj plesne pripravnice je lahko, kdor je končal:
– visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program baleta ali plesa,
– visokošolski strokovni študijski program prve stopnje, univerzitetni študijski program prve stopnje ali magistrski študijski program druge stopnje baleta ali plesa,
– univerzitetni študijski program ali magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe ples ali umetniške gimnazije, plesna smer, modul A – balet ali modul B – sodobni ples,
– višješolski študijski program višjega strokovnega izobraževanja balet ali
– izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe ples ali umetniške gimnazije, plesna smer, modul A – balet ali modul B – sodobni ples.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, je učitelj plesne pripravnice lahko tudi, kdor ima status samozaposlenega v kulturi na področju plesa z najmanj pet let plesne prakse iz plesa in je končal:
– visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program ali
– visokošolski strokovni študijski program prve stopnje, univerzitetni študijski program prve stopnje ali magistrski študijski program druge stopnje.
(korepetitor petja in instrumenta)
(1) Korepetitor petja in instrumenta je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program klavirja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer klavir) ali glasbena umetnost (smer klavir).
(2) Korepetitor petja in instrumenta je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program iz glasbene pedagogike, orgel, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja ali cerkvene glasbe ali
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika (smer orgle ali čembalo), glasbeno-teoretska pedagogika ali glasbena umetnost (smer kompozicija in glasbena teorija, orkestrsko dirigiranja, zborovsko dirigiranje, orgle, čembalo ali sakralna glasba).
(1) Korepetitor baleta je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program klavirja ali jazz klavirja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer klavir), glasbena umetnost (smer klavir) ali jazz klavir.
(2) Korepetitor baleta je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program iz glasbene pedagogike, orgel, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja ali cerkvene glasbe,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika (smer orgle), glasbeno-teoretska pedagogika ali glasbena umetnost (smer kompozicija in glasbena teorija, orkestrsko dirigiranja, zborovsko dirigiranje, orgle ali sakralna glasba) ali
– univerzitetni študijski program ali magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba (klavir) ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba (jazz klavir).
(korepetitor sodobnega plesa)
(1) Korepetitor sodobnega plesa je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program klavirja ali jazz klavirja ali
– magistrski študijski program druge stopnje instrumentalna in pevska pedagogika (smer klavir), glasbena umetnost (smer klavir) ali jazz klavir.
(2) Korepetitor sodobnega plesa je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program iz glasbene pedagogike, orgel, tolkal, kompozicije in glasbene teorije, dirigiranja, cerkvene glasbe ali jazz bobnov,
– magistrski študijski program druge stopnje glasbena pedagogika, instrumentalna in pevska pedagogika (smer orgle ali tolkala), glasbeno-teoretska pedagogika, glasbena umetnost (smer kompozicija in glasbena teorija, orkestrsko dirigiranja ali zborovsko dirigiranje, orgle, tolkala ali sakralna glasba) ali jazz bobnov,
– univerzitetni študijski program ali magistrski študijski program druge stopnje in izobraževalni program za pridobitev srednje strokovne oziroma srednje izobrazbe glasba – C: jazz-zabavna glasba (klavir ali bobni) ali umetniške gimnazije, glasbena smer, modul C – jazz-zabavna glasba (jazz klavir ali jazz bobni).
IV. DRUGI STROKOVNI DELAVEC
(1) Knjižničar je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program bibliotekarstva ali
– magistrski študijski program druge stopnje šolsko knjižničarstvo, bibliotekarstvo ali bibliotekarstvo, informacijski in založniški študiji.
(2) Knjižničar je lahko tudi, kdor ima izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe druge stopnje oziroma raven izobrazbe, pridobljene po študijskih programih, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi druge stopnje, in izpolnjuje pogoje za učitelja v izobraževalnih programih glasbene šole ter je opravil študijski program za izpopolnjevanje iz bibliotekarstva (smer izpopolnjevanje iz bibliotekarstva za šolske knjižničarje).
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka študijskega programa za izpopolnjevanje iz prejšnjega odstavka ni treba opravljati tistemu, ki je končal višješolski študijski program knjižničarstva ali univerzitetni študijski program prve stopnje bibliotekarstvo in informatika.
(pedagoško-andragoška izobrazba)
Strokovni delavci morajo imeti ustrezna pedagoško-andragoška znanja, določena z zakonom, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja, in sicer v obsegu najmanj 60 kreditnih točk po ECTS, od tega najmanj 15 kreditnih točk po ECTS neposredne pedagoške prakse.
(magisterij znanosti in doktorat znanosti)
Ne glede na določbe tega pravilnika je za učitelje in druge strokovne delavce ustrezna tudi izobrazba, pridobljena po študijskih programih za pridobitev magisterija znanosti oziroma doktorata znanosti ustrezne smeri v skladu s 15. členom ZViS-E ali po študijskem programu tretje stopnje ustrezne smeri v skladu s 33. členom ZViS.
VI. PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI
(učitelji, korepetitorji in drugi strokovni delavci)
Učitelji, korepetitorji in drugi strokovni delavci, ki so do uveljavitve tega pravilnika izpolnjevali z zakonom in drugimi predpisi določene pogoje za opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v izobraževalnih programih glasbene šole, lahko opravljajo vzgojno-izobraževalno delo tudi po uveljavitvi tega pravilnika na delovnih mestih strokovnih delavcev, za katera so do uveljavitve tega pravilnika izpolnjevali z zakonom in drugimi predpisi določene pogoje.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnih programih glasbene šole (Uradni list RS, št. 104/15).
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-40/2025
Ljubljana, dne 15. julija 2025
EVA 2025-3350-0035
za vzgojo in izobraževanje