Uradni list

Številka 50
Uradni list RS, št. 50/2025 z dne 4. 7. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 50/2025 z dne 4. 7. 2025

Kazalo

2101. Odlok o občinskih cestah v Občini Šentjur, stran 5656.

  
Na podlagi 155. člena Zakona o cestah – ZCes-2 (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A, 29/23 in 78/23 – ZUNPEOVE), 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE, 5/21 – odl. US in 38/24) ter 15. člena Statuta Občine Šentjur (Uradni list RS, št. 37/11 – uradno prečiščeno besedilo, 54/16 in 23/24) je Občinski svet Občine Šentjur na 13. redni seji dne 17. junija 2025 sprejel
O D L O K 
o občinskih cestah v Občini Šentjur 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
(1) Ta odlok določa in ureja:
– status in kategorizacijo občinskih cest, ki se uporabljajo za javni promet na območju Občine Šentjur (v nadaljevanju: občina);
– upravljanje, gradnjo, vzdrževanje in varstvo občinskih cest ter prometa na njih;
– postopke in pogoje za poseganje v občinske ceste in druge javne površine in zagotavljanje njihovega varstva;
– nadzorstvo nad občinskimi cestami in drugimi prometnimi površinami ter sankcioniranje kršitev tega odloka;
– druga vprašanja v zvezi z upravljanjem občinskih cest in drugih javnih površin.
(2) Vsa vprašanja, ki se nanašajo na javne ceste in niso neposredno urejena s tem odlokom, se rešujejo ob smiselni uporabi področnega zakona in na njem temelječih podzakonskih predpisih.
(3) V tem odloku uporabljeni pojmi imajo enak pomen, kot jih določajo predpisi, ki urejajo javne ceste in pravila cestnega prometa.
2. člen 
(pristojni organ) 
Upravljavec občinskih cest je organ občinske uprave občine, stvarno pristojen za gospodarske dejavnosti (v nadaljevanju: pristojni organ).
3. člen 
(javne ceste in javno dobro) 
(1) Občinske ceste so prometne površine, ki so splošnega pomena za promet in jih lahko vsak prosto uporablja na način in pod pogoji, določenimi s predpisi, ki urejajo ceste in pravili cestnega prometa in so izven pravnega prometa. Na njih ni mogoče pridobiti lastninske pravice s priposestvovanjem ali drugih stvarnih pravic, razen v primerih, določenih z zakonom.
(2) Na prometnih površinah zunaj vozišča občinske ceste in na površinah ob njej, ki so namenjene opravljanju dejavnosti, namenjenih udeležencem v prometu, je mogoče za opravljanje takih dejavnosti (spremljajoče dejavnosti) po pogojih in postopku iz zakona in tega odloka pridobiti posebno pravico uporabe. Smiselno enako velja za druge javne površine po tem odloku.
4. člen 
(predpisi o graditvi in vzdrževanju občinskih cest) 
Občinske ceste na območju občine se načrtujejo, projektirajo, gradijo in vzdržujejo na način in pod pogoji, ki jih določajo predpisi, ki urejajo projektiranje javnih cest, prometno signalizacijo in prometno opremo, način označevanja in zavarovanja del in ovir v prometu, cestne priključke, avtobusna postajališča, ter predpisi, ki urejajo vrste vzdrževalnih del na cestah ter nivo rednega vzdrževanja javnih cest in ta odlok.
II. OBČINSKE CESTE IN NJIHOVA KATEGORIZACIJA 
5. člen 
(občinske ceste) 
Občinska cesta je javna cesta, ki jo občina v skladu z merili za kategorizacijo javnih cest razglasi za javno cesto določene kategorije in jo lahko vsak prosto uporablja na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in drugimi predpisi.
6. člen 
(kategorizacija občinskih cest) 
(1) Občinske ceste se kategorizirajo na lokalne ceste, javne poti ter občinske kolesarske poti.
(2) Lokalne ceste v občini v naseljih z uvedenim uličnim sistemom se v skladu z merili za kategorizacijo javnih cest lahko razvrstijo v dve podkategoriji: zbirne krajevne ceste in krajevne ceste.
7. člen 
(postopek kategorizacije občinskih cest) 
(1) Občinske ceste določi in kategorizira Občinski svet Občine Šentjur (v nadaljevanju: občinski svet) na predlog župana.
(2) Predlog kategorizacije občinskih cest mora biti predhodno strokovno usklajen z Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo po postopku, določenim v predpisu, ki določa merila za kategorizacijo javnih cest.
8. člen 
(spremembe kategorizacije občinskih cest) 
(1) Spremembe kategorizacije občinskih cest in nadomeščenih delov občinskih cest, ki se ohranjajo kot prometne površine, se določijo po postopku iz prejšnjega člena tega odloka.
(2) Spremembe kategorizacije občinskih cest lahko predlaga občinska uprava, krajevne skupnosti in zainteresirane pravne in fizične osebe. Predlogi morajo biti utemeljeni v skladu z merili za kategorizacijo javnih cest.
(3) O predlogu za prenos občinske ceste med državne ceste lahko odloči občinski svet na predlog župana ali pa Vlada RS s sklepom, kjer je določena tudi njena kategorizacija.
(4) Spremembe kategorizacije občinskih cest se izvedejo po potrebi in se upoštevajo v planu razvoja in vzdrževanja občinskih cest za naslednje leto.
9. člen 
(novogradnje in rekonstrukcije občinskih cest) 
Novozgrajeni ali rekonstruirani del občinske ceste, s katerim se nadomesti del te ceste, je iste kategorije kot nadomeščena cesta.
10. člen 
(nekategorizirane ceste)
(1) Na nekategorizirani cesti, ki se uporablja za javni cestni promet, je promet dovoljen le na način in pod pogoji, kot jih določijo lastniki ali od njih pooblaščeni upravljavci teh prometnih površin.
(2) Upravljanje in vzdrževanje nekategoriziranih cest je lahko predmet pisnega dogovora med lastniki, občino in krajevno pristojno krajevno skupnostjo.
(3) Za promet na nekategoriziranih cestah, za katere dogovora o upravljanju ni, občina ne prevzema nobene odgovornosti.
(4) Nekategorizirane ceste, za katere dogovor ni sklenjen, se lahko s strani lastnikov označijo z napisno tablo z besedilom: »Nekategorizirana cesta – ni za javni promet, uporaba na lastno odgovornost.«
(5) Glede uporabe in prepovedanih ravnanj na nekategoriziranih cestah, ki so v zemljiški knjigi vpisane kot javno dobro ali so v lasti občine, se smiselno uporabljajo določbe zakona in tega odloka, ki urejajo uporabo javnih cest in prepovedi ogrožanja varne uporabe javne ceste.
11. člen 
(opustitev občinske ceste) 
(1) Občinska cesta ali njen del se lahko opusti, če se zgradi nova cesta ali del ceste, ki nadomesti prejšnjo.
(2) Opuščena občinska cesta ali njen del se uporabi za parkirišča, počivališča in druge potrebe udeležencev v prometu ali pa se agrotehnično obdela skladno s svojim okoljem.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se lahko občinska cesta ali njen del, ki se opusti kot javna cesta, proti plačilu primerne odškodnine prenese med nekategorizirane ceste v zasebni lasti, če je tak prenos usklajen z bodočim upravljavcem te ceste.
(4) O opustitvi in ureditvi opuščene občinske ceste ali njenega dela ter o njenem prenosu med nekategorizirane ceste odloči občinski svet na predlog župana.
12. člen 
(prenos nekategoriziranih cest med občinske ceste) 
(1) Za nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, lahko lastnik ali od njega pooblaščeni upravljavec te ceste predlaga občini njen prenos med občinske ceste.
(2) O prenosu nekategoriziranih cest med občinske ceste odloči občinski svet na predlog župana, njena kategorizacija pa se opravi po postopku iz 7. člena tega odloka.
13. člen 
(turistične, planinske in druge poti) 
(1) Turistične poti, poti v parkovnih gozdovih in druge poti, ki niso zgrajene v skladu s predpisi o javnih cestah, in ki so namenjene dostopu in ogledu naravnih, kulturnih in drugih spomenikov ali znamenitosti, dostopu do kmetijskih površin in drugih površin oziroma nepremičnin, niso javne poti ali javne površine po tem odloku.
(2) Če je pot iz prejšnjega odstavka namenjena dostopu do naravnih, kulturnih in drugih spomenikov ali znamenitosti, za ogled katerih je določeno plačilo, jo mora njihov upravljavec zgraditi in vzdrževati, da je njena uporaba varna za uporabnike, katerim je namenjena.
(3) Sredstva za graditev in vzdrževanje poti iz prejšnjega odstavka tega člena se zagotavljajo iz vplačil za ogled naravnih, kulturnih in drugih spomenikov in znamenitosti, lahko pa tudi iz drugih virov.
(4) Gozdna cesta je grajena gozdna prometnica, namenjena predvsem gospodarjenju z gozdom, in omogočanju prevoza gozdnih lesnih asortimentov in je vodena v evidencah gozdnih cest.
III. UPRAVLJANJE OBČINSKIH CEST 
14. člen 
(plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest) 
(1) Plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest, s katerim se najmanj za obdobje štirih let določijo prednostne naloge vzdrževanja občinskih cest, viri sredstev za njihovo uresničevanje ter letna dinamika njihovega uresničevanja, sprejme občinski svet na predlog župana.
(2) Letni plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest, s katerim se določi uresničevanje plana iz prejšnjega odstavka v posameznem koledarskem letu, se usklajuje in sprejema po postopku, določenim za sprejetje občinskega proračuna in je njegov sestavni del. Letni plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest pripravi občinska uprava v sodelovanju z vzdrževalcem občinskih cest.
(3) V letnem planu razvoja in vzdrževanja občinskih cest se del sredstev rezervira za financiranje izvedbe ukrepov na občinskih cestah, ki jih je potrebno opraviti zaradi naravnih in drugih nesreč ali izrednih dogodkov na občinskih cestah (odpravljanje posledic elementarnih in drugih nezgod, zmrzlinskih poškodb po hitrih odjugah, odstranjevanje nepredvidenih ovir na občinskih cestah ipd.) in izvedbe tistih ukrepov, ki jih je odredil pristojni inšpektor, niso pa sestavni del rednega vzdrževanja in obnavljanja občinskih cest po tem planu.
15. člen 
(opravljanje strokovnih nalog na področju občinskih cest) 
(1) Strokovno tehnične, razvojne, organizacijske in upravne naloge za graditev, vzdrževanje in varstvo občinskih cest opravlja pristojni organ.
(2) Te naloge obsegajo zlasti:
– izdelavo strokovnih podlag za načrtovanje razvoja in vzdrževanja občinskih cest in izdelavo osnutkov teh planov,
– naloge v zvezi z rednim vzdrževanjem občinskih cest,
– naloge nadzora nad stanjem občinskih cest,
– izvajanje postopkov za oddajanje vzdrževalnih del na občinskih cestah, za katere je predpisana izbira izvajalca na podlagi javnega razpisa,
– izvajanje postopkov za izbiro izvajalca rednega vzdrževanja občinskih cest,
– naloge v zvezi z investicijami občinske ceste,
– vodenje predpisanih evidenc o občinskih cestah ter zagotavljanje podatkov za potrebe izračuna zagotovljene porabe občine in vodenja združene evidence o javnih cestah,
– organiziranje štetja prometa na občinskih cestah in obdelave zbranih podatkov,
– spremljanje prometnih tokov na občinskih cestah in priprava predlogov sprememb njihove prometne ureditve in/ali prometne ureditve na državnih cestah, ki potekajo skozi občino,
– naloge obveščanja javnosti o stanju občinskih cest in prometa na njih,
– izdajanje dovoljenj in soglasij, določenih z ukrepi za varstvo občinskih cest in za zavarovanje prometa na njih,
– priprava programov in organizacija izdelave raziskovalnih in razvojnih nalog za občinske ceste ter sodelovanje z Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo in drugimi občinami pri pripravi in uresničevanju teh programov,
– izvajanje drugih nalog, določenih s tem odlokom in drugimi predpisi.
16. člen 
(financiranje občinskih cest) 
Sredstva za graditev in vzdrževanje občinskih cest se zagotavljajo v proračunu občine.
IV. GRADNJA OBČINSKIH CEST 
17. člen 
(varstvo okolja vzdolž občinske ceste) 
(1) Občinske ceste morajo biti projektirane in grajene v skladu s predpisi o varstvu okolja in tako, da bodo škodljivi vplivi na okolje zaradi pričakovanega prometa na njih čim manjši.
(2) Če je izvedba gradbenih ukrepov, ki so potrebni zaradi predpisanega varovanja okolja, cenejša na sosednjem zemljišču ali objektu, kot izvedba istih ukrepov na zemljišču občinske ceste, se lahko na podlagi pravnega posla, sklenjenega med lastnikom sosednjega zemljišča in investitorjem občinske ceste, ali na drug, z zakonom določen način, ustanovi stvarna služnost za takšno izvedbo.
18. člen 
(projektiranje občinskih cest) 
(1) Elementi za projektiranje občinske ceste se določijo v skladu s predpisom o projektiranju javnih cest in njihovih elementov s stališča zagotavljanja prometne varnosti in ekonomičnosti njihove graditve in vzdrževanja.
(2) V projektni dokumentaciji za gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste se določijo tudi prometna ureditev občinske ceste in ureditev navezav na obstoječe ceste ter pristopov do objektov in zemljišč ob cesti (priključki) ter predvidijo površine zunaj vozišča ceste za parkirišča, avtobusna postajališča in druge prometne površine, površine za opravljanje spremljajočih dejavnosti, za gradnjo objektov za vzdrževanje cest in za nadzor cestnega prometa.
(3) Javne ceste morajo biti projektirane in zgrajene, tako da je omogočeno normalno gibanje oseb z omejeno sposobnostjo gibanja.
19. člen 
(obveznost usklajenega projektiranja) 
(1) Če se hkrati z gradnjo, obnovo ali rekonstrukcijo občinske ceste, trga ali druge javne površine predvideva tudi gradnja komunalnih in drugih objektov, naprav in napeljav, ki ne služijo cesti, trgu ali tej javni površini ali njeni uporabi, mora tehnična dokumentacija obsegati vse rešitve in vsa dela, ki jih je treba opraviti na območju ceste, trga ali javne površine.
(2) Za usklajevanje projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov, naprav in napeljav iz prejšnjega odstavka je odgovoren pristojen organ.
(3) Stroški projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov, naprav in napeljav iz prvega odstavka tega člena krije investitor oziroma upravljavec posameznih objektov, naprav in napeljav.
20. člen 
(obveznost investitorja zaradi prestavitve občinske ceste) 
(1) Če je potrebno obstoječo občinsko cesto prestaviti zaradi gradnje drugega objekta ali naprave, mora biti prestavljeni del ceste zgrajen z elementi, ki ustrezajo namenu ceste in drugim zahtevam predpisov. Stroške prestavitve občinske ceste krije investitor objekta ali naprave.
(2) Investitor iz prejšnjega odstavka lahko zahteva povrnitev stroškov prestavitve občinske ceste v obsegu, ki so nastali zaradi zahteve občinske uprave za boljše elemente nadomeščenega dela občinske ceste od elementov, določenih po prejšnjem odstavku.
21. člen 
(gradnja avtobusnih postajališč) 
(1) Za gradnjo avtobusnih postajališč ob ali na občinskih cestah veljajo enaka določila kot za druge posege v varovalnem pasu občinskih cest, ki lahko vplivajo na stanje ali promet na občinskih cestah.
(2) Pri predvideni gradnji ali rekonstrukciji občinske ceste določi gradnjo potrebnih avtobusnih postajališč pristojni organ, ob upoštevanju mnenj javnih prevoznikov in policije.
22. člen 
(obveznost obveščanja o posegih v občinsko cesto) 
(1) Investitorji oziroma upravljavci objektov in naprav v ali obcestnem telesu, morajo, kadar nameravajo graditi ali rekonstruirati svoje objekte ali naprave ob ali v cestnem telesu, o tem obvestiti in pridobiti pogoje oziroma soglasje pristojnega organa k predvidenem posegu najmanj 30 dni pred začetkom del in mu dati na razpolago načrte in podatke.
(2) Določbe prejšnjega odstavka veljajo smiselno tudi za pristojni organ, ki mora o gradnji ali rekonstrukciji občinske ceste obvestiti investitorje oziroma upravljavce drugih objektov in naprav v ali ob cestnem telesu.
23. člen 
(gradnja občinskih cest) 
(1) Gradnja občinske ceste se izvaja na podlagi sprejetega proračuna občine. Postopek graditve ceste in objektov ob in na njej se izvaja v skladu z veljavno zakonodajo.
(2) Novozgrajena občinska cesta postane javno dobro lokalnega pomena.
(3) Uvrstitev novozgrajene ceste v občinsko cesto in kategorizacija se opravi po določbah drugega poglavja tega odloka.
24. člen 
(dovoljenje za začasno uporabo občinske ceste) 
(1) Za novo ali rekonstruirano občinsko cesto, za katero je bilo izdano gradbeno dovoljenje, lahko župan izda dovoljenje za začasno uporabo že pred dokončanjem vseh del zunaj vozišča ceste, predvidenih z izdanim gradbenim dovoljenjem, če vozišče izpolnjuje pogoje za varno odvijanje prometa.
(2) Pregled občinske ceste iz prejšnjega odstavka se opravi v skladu z zakonom, ki ureja ceste. Zapisnik o pregledu ceste je priloga vloge za izdajo dovoljenja iz prejšnjega odstavka.
(3) V postopku izdaje dovoljenja za začasno uporabo je stranka le upravljavec občinske ceste.
(4) Dovoljenje za začasno uporabo velja do pridobitve uporabnega dovoljenja, ki ga izda pristojni upravni organ, vendar največ pet let.
(5) Pridobitev dovoljenja za začasno uporabo občinske ceste je obvezna, ko je čas od končanja del na vozišču ceste do dokončanja preostalih del po gradbenem dovoljenju daljši od 60 dni.
(6) Če se za začasno cesto uporabi dokončana posamezna faza nove ali rekonstruirane ceste ter če je novogradnja ali rekonstrukcija končana in še ni izdano dovoljenje iz prvega odstavka tega člena, lahko upravljavec ceste konča zaporo ceste in pod posebnimi pogoji dovoli začasno uporabo ceste, če je nadzornik del predhodno podal pisno izjavo, da so dela opravljena v skladu s projektno dokumentacijo in so izpolnjene predpisane bistvene zahteve v skladu z zakonom, ki ureja graditev objektov.
V. VZDRŽEVANJE OBČINSKIH CEST 
25. člen 
(odgovornost za stanje občinskih cest) 
Občinske kategorizirane ceste se morajo redno vzdrževati in obnavljati, tako da ob upoštevanju njihovega pomena za povezovanje prometa v prostoru, gospodarnosti vzdrževanja, predpisov, ki urejajo javne ceste, omogočajo varno odvijanje prometa.
26. člen 
(javna služba vzdrževanja občinskih cest) 
Vzdrževanje občinskih javnih cest je obvezna gospodarska javna služba, ki obsega redno vzdrževanje občinskih javnih cest, redno vzdrževanje prometnih površin, objektov in naprav na cestnem zemljišču, ki so v funkciji javnih površin naselja v skladu z zakonom, ki ureja ceste.
27. člen 
(izvajanje javne službe) 
(1) Izvajalec gospodarske javne službe rednega vzdrževanja občinskih cest in/ali obnovitvenih del na občinskih cestah je fizična ali pravna oseba, ki pridobi koncesijo, ali je izbrana po postopku in pod pogoji, ki so določeni v predpisih s področja javnih naročil.
(2) Občinski svet lahko na predlog župana odloči, da redno vzdrževanje in obnovo občinskih cest delno ali v celoti izvaja Javno komunalno podjetje Šentjur, d. o. o.
(3) Občinski svet prenaša s tem odlokom na krajevno pristojne krajevne skupnosti redno letno vzdrževanje in obnovo vseh cest, ki so z Odlokom o kategorizaciji občinskih javnih cest v Občini Šentjur kategorizirane kot javne poti.
28. člen 
(vzdrževanje križišč in križanj) 
(1) Za vzdrževanje križišč občinskih cest z nekategoriziranimi cestami, po katerih je dovoljen javni promet, v območju cestnega sveta občinske ceste, skrbi pristojni vzdrževalec občinske ceste višjega reda.
(2) Vzdrževanje križanj občinskih cest z železniško progo urejajo predpisi o varnosti v železniškem prometu.
29. člen 
(vzdrževanje občinskih cest ob preusmeritvah prometa) 
(1) Pristojni organ lahko zaradi zapore občinske ceste preusmeri promet na državno cesto ali na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet.
(2) O preusmeritvi prometa z občinske ceste na državno cesto, ki bi bistveno povečala prometno obremenitev te ceste, se mora pristojni organ predhodno uskladiti z Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo.
(3) Za preusmeritev prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, mora pristojni organ predhodno pridobiti soglasje lastnika te ceste ali od njega pooblaščenega upravljavca ceste. Če je med preusmeritvijo prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, potrebno povečati obseg vzdrževanja te ceste ali pa jo je treba pred tem usposobiti za prevzem dodatnega prometa, krije stroške teh ukrepov predlagatelj preusmeritve prometa.
30. člen 
(zimska služba) 
(1) Zimska služba obsega sklop dejavnosti in opravil, ki so potrebna za omogočanje prevoznosti cest in varnega prometa med 15. novembrom in 15. marcem oziroma v zimskih razmerah.
(2) Zimske razmere nastopijo takrat, ko je zaradi snega, poledice in drugih zimskih pojavov lahko ogroženo normalno odvijanje prometa.
(3) Zimsko službo izvaja izvajalec gospodarske javne službe vzdrževanja občinskih cest.
(4) V času izrednih snežnih padavin ali velikih odjug lahko župan poleg izvajalca aktivira tudi Občinski štab za civilno zaščito ter enote, službe in druge operativne sestave za zaščito, reševanje in pomoč v občini, ki v tem primeru prevzame koordinacijo nad izvajanjem ukrepov zimske službe.
31. člen 
(zagotavljanje varnosti in neovirane uporabe javnih prometnih in drugih javnih površin v času zimskih razmer) 
(1) Lastniki nepremičnin ali od njih pooblaščeni upravljavci objektov ob občinski cesti ali drugi javni površini morajo imeti na strehah objektov, s katerih se lahko na občinsko cesto ali drugo javno površino odteka voda ali vsuje sneg, pritrjene strešne žlebove in snegolove. Lastniki nepremičnin morajo z objektov ob občinski cesti odstraniti ledene sveče pravočasno in tako, da ne ogrozijo varnosti udeležencev v prometu.
(2) Pri odstranjevanju snega z javnih prometnih površin, streh, funkcionalnih in drugih površin je prepovedano zametavati javne prometne površine. Sneg se mora odlagati na robu vozišča, pri čemer mora biti zagotovljeno odvodnjavanje, ali na mestu, kjer odstranjeni sneg ne ovira pešcev in prometa z vozili.
(3) V primerih, kadar je kolesarska steza izvedena vzdolžno na pločniku, ali po vozišču ob pločniku poteka kolesarski pas, je dovoljeno sneg iz pločnika in cestišča odložiti na kolesarsko stezo oziroma kolesarski pas izjemoma, v kolikor ni na razpolago druge primerne površine.
(4) Odstranjevanje snega z javnih prometnih površin ali trgov, kot potreba izvedbe javne prireditve, se izvede na stroške organizatorja prireditve oziroma naročnika odstranitve snega.
(5) Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju z določili tega člena.
(6) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju z določili tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
(7) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost upravljanja večstanovanjskega objekta, ki ravna v nasprotju z določili prvega odstavka tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
VI. VARSTVO OBČINSKIH CEST IN PROMETA NA NJIH 
1. Varstvo občinskih cest
32. člen 
(omejitev uporabe občinske ceste) 
(1) Pristojni organ lahko z upravnim aktom prepove ali omeji promet vseh ali posameznih vrst vozil na cesti ali njenem delu ali zmanjša dovoljeno skupno maso, osno obremenitev ali dimenzije vozil, v naslednjih primerih:
– če promet po cesti ni možen ali je možen samo promet posameznih vrst vozil,
– če bi promet posameznih vrst vozil povzročil pospešeno propadanje te ceste,
– če to terjajo drugi utemeljeni razlogi, ki se nanašajo na zavarovanje ceste in varnost prometa na njej (npr. posebne razmere zaradi snega, poledice, odjuge, zemeljskega plazu, močnega vetra, burje, nenadne poškodbe ceste ali ovire na cesti in podobno).
(2) Pristojni organ mora o ukrepih, ki jih utemeljujejo razlogi iz prve ali druge alineje prejšnjega odstavka, obvestiti policijo, občinskega inšpektorja za ceste ter sredstva javnega obveščanja najmanj sedem dni pred njihovo označitvijo, slednji pa morajo javnost obvestiti najmanj tri dni pred izvedbo ukrepa.
(3) Ukrepe, ki jih utemeljujejo razlogi iz tretje alineje prvega odstavka tega člena, lahko izvedeta tudi izvajalec rednega vzdrževanja ceste in vodja intervencije ob naravnih in drugih nesrečah. O teh ukrepih mora nemudoma obvestiti policijo, občinskega inšpektorja za ceste in javnost po sredstvih javnega obveščanja. Izvajalec rednega vzdrževanja ceste in vodja intervencije ob naravnih in drugih nesrečah morata o teh ukrepih obvestiti tudi občinsko upravo.
(4) Pristojni organ na posameznih občinskih cestah, ki potekajo skozi ali mimo naselja in vzporedno s katerimi potekajo občinske ceste enakih ali boljših prometno tehničnih lastnosti, določi prepovedi in omejitve prometa tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 t, razen za prevoze teh vozil v lokalnem prometu, če je to potrebno zaradi povečanja pretočnosti prometa ali varstva pred hrupom in drugimi emisijami prometa.
(5) Ukrepe omejitve uporabe občinske ceste je dolžan izvesti izvajalec rednega vzdrževanja ceste v okviru izvajanja te javne službe.
33. člen 
(opravljanje del ob občinski cesti in posebna uporaba javne površine) 
(1) Dovoljenje pristojnega organa je potrebno tudi za vse omejitve javne uporabe javnih cest in drugih javnih površin, kot jo zlasti terja:
– postavitev fasadnih odrov in ograj za zavarovanje gradbišč;
– ureditev gradbišč;
– začasno deponiranje gradbenega in drugega materiala;
– izvedba športnih, kulturnih in drugih prireditev;
– postavitev kioskov, telefonskih govorilnic, stojnic in druga oblika širjenja gostinskega, trgovskega ali drugega poslovanja;
– zavarovanje delovnih in bivalnih pogojev.
(2) Če je zaradi gradbenih del potrebno zasesti pločnik ali drugo površino zaradi postavitve gradbenih odrov, mora izvajalec del speljati prehod za pešce pod odrom. Prehod za pešce mora biti zavarovan pred padanjem materiala, osvetljen ter urejen po veljavnih predpisih, tako da je hoja varna.
(3) V primeru večjih prireditev ali organizacije gradbišč, tudi če so izven javnih površin, vendar vplivajo na odvijanje prometa, lahko pristojni organ na vlogo prireditelja oziroma izvajalca ter po pridobljenem mnenju izvajalca rednega vzdrževanja, začasno spremeni prometni režim ali omeji promet. Pristojni organ lahko pred izdajo dovoljenja za uporabo javne ceste oziroma javne površine od stranke zahteva predložitev strokovne študije s podrobnim predlogom začasnih rešitev.
(4) Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju z določili tega člena.
(5) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju z določili tega člena, njihova odgovorna oseba pa globo z 200 evrov.
34. člen 
(spremljajoče dejavnosti ob občinski cesti) 
(1) Površine za opravljanje spremljajočih dejavnosti in površine, ki jih za te namene določi upravljavec občinskih cest ob občinskih cestah, lahko občina, na podlagi postopka določenega z zakonom, odda ponudniku za opravljanje te dejavnosti.
(2) Razmerja v zvezi s postavitvijo objektov in naprav za opravljanje spremljajočih dejavnosti (kiosk, prodajna stojnica, gostinski vrt, cvetlično korito, prodajni avtomat ipd.) in v zvezi z drugimi pogoji rabe površin iz prejšnjega odstavka, se uredijo s pogodbo, ki jo v imenu občine sklene župan.
(3) Pri postavitvi objektov iz prejšnjega odstavka ob ali na pločniku, mora biti za pešce zagotovljen najmanj 1,2 m širok del pločnika ali pešpoti.
(4) Pri postavitvi objektov iz drugega odstavka tega člena na prometni površini v območju za pešce ali na drugi javni prometni površini (npr. trgu), morajo biti ti postavljeni tako, da je zagotovljena intervencijska pot širine 3 m.
(5) Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju z določili tega člena.
(6) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju z določili tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
35. člen 
(napeljevanje nadzemnih in podzemnih vodov in naprav) 
(1) Informacijsko-komunikacijski in drugi kabelski vodi, električni oziroma napajalni vodi, kanalizacija, vodovodi, toplovodi ter druge podobne naprave (v nadaljevanju: vodi in naprave), se smejo napeljevati oziroma postavljati v območju občinske ceste in njenega varovalnega pasu le pod pogoji in na način, določenimi s soglasjem pristojnega organa.
(2) Pristojni organ lahko zahteva od upravljavca vodov in naprav, da jih preuredi ali prestavi, kadar je to potrebno zaradi obnavljanja ali rekonstrukcije občinske ceste ter izvedbe ukrepov za zavarovanje te ceste ali javne površine in prometa na njej. Stroške prestavitve ali preureditve vodov in naprav krije njihov upravljavec, razen če to ni v nasprotju s pogoji iz dovoljenja za njihovo napeljavo oziroma postavitev.
(3) Pristojni organ lahko odkloni izdajo soglasja iz prvega odstavka tega člena, če bi vodi in naprave ogrožali občinsko cesto ter promet na njej, bistveno oteževali vzdrževanje ceste ali javne površine ter onemogočali morebitno rekonstrukcijo te ceste.
(4) Pristojni organ lahko zavrne izdajo soglasja in sklenitev služnostne pogodbe iz prvega odstavka tega člena, če predlagatelj za izdajo soglasja ni upošteval vseh zahtev ter pogojev oziroma ni izvedel vseh obveznosti iz soglasij, ki so mu bila v preteklosti izdana ob sklepanju služnostnih pogodb (ni saniral prekopov ipd.).
(5) Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki posega v območje ceste in njenega varovalnega pasu brez soglasja pristojnega organa in brez sklenjene služnostne pogodbe.
(6) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki posega v območje ceste in njenega varovalnega pasu brez soglasja pristojnega organa in brez sklenjene služnostne pogodbe, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
36. člen 
(dela na in ob občinski cesti) 
(1) Prekopavanje, podkopavanje in druga dela na občinski cesti (kot npr. urejanje odvodnjavanja, urejanje obcestnega parkirišča, spremembe individualnega ali skupnega priključka, deponije, zasaditve, zazelenitve, podiranje dreves …) se lahko opravljajo pod pogoji in s smernicami za poseg v občinsko cesto oziroma varovalni pas občinske ceste, s soglasjem oziroma dovoljenjem pristojnega organa.
(2) V soglasju oziroma dovoljenju za opravljanje del iz prejšnjega odstavka se določijo način, pogoji in nadzor nad opravljanjem teh del.
(3) Sanacijo javnih prometnih površin oziroma izvajanje vzdrževalnih del, ki jih opredeljuje Pravilnik o rednem vzdrževanju javnih cest, sme izvajati le izvajalec javne službe rednega vzdrževanja občinskih cest.
(4) Soglasje iz prvega odstavka tega člena ni potrebno, če je s poškodbami naprav in napeljav, vgrajenih v občinsko cesto neposredno ogrožen varen promet oziroma življenja in zdravje občanov ali bi lahko nastala večja gospodarska škoda. Upravljavec naprav in napeljav mora takoj odstraniti neposredno nevarnost in o tem obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja ceste in pristojni organ. Upravljavec naprav in napeljav mora čim hitreje odstraniti poškodbe na njih, vzpostaviti cesto v prvotno stanje in o končnih delih obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja ceste in pristojni organ.
(5) Če je potrebno zaradi del iz prejšnjega odstavka občinsko cesto delno ali popolno zapreti za promet ali na njej omejiti promet posameznih vrst vozil ali oseb, mora upravljavec naprav in napeljav, vgrajenih v občinsko cesto, o omejitvi prometa in o njenem prenehanju takoj obvestiti policijo.
(6) Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki opravlja dela v območju ceste brez soglasja pristojnega organa oziroma brez sklenjene služnostne pogodbe.
(7) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki opravlja dela v območju ceste brez soglasja pristojnega organa oziroma brez sklenjene služnostne pogodbe, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
37. člen 
(zagotavljanje varnosti in neovirane uporabe ter varstva javnih prometnih površin) 
(1) Lastniki oziroma uporabniki zemljišč morajo ob občinski cesti ali pločniku odstraniti vse ovire ali druge posledice ravnanj, ki bi lahko škodovale cesti ali ogrožale, ovirale ali zmanjšale varnost prometa na njej. Posebej so dolžni redno rezati veje dreves, grmovnic, trte in drugih rastlin tako, da ne segajo v svetli profil občinske ceste ali na pločnik ali občinsko kolesarsko cesto in ne poslabšujejo ali onemogočajo preglednosti ali drugače ovirajo ali ogrožajo promet.
(2) Na zasebnih zemljiščih ali objektih ob občinski cesti je prepovedano nameščati ali postavljati prometno signalizacijo ali druga obvestila, ki bi lahko vplivala na promet na občinski cesti.
(3) Fizičnim in pravnim osebam, razen upravljavcu cest in izvajalcu rednega vzdrževanja cest, je prepovedano nameščati ali postavljati prometno signalizacijo ali druga obvestila, ki bi lahko vplivala na promet na občinski cesti.
(4) Ne glede na določila prejšnjega odstavka, se lahko obvestilna signalizacija postavi s soglasjem upravljavca ceste.
(5) Izvajalec rednega vzdrževanja občinskih cest in drugih javnih površin pri odstranitvi ovir postopa v skladu z zakonom, ki ureja ceste.
(6) Odvodnjavanje streh objektov, dvorišč ali cestnih priključkov na ali v cestno zemljišče občinske ceste je dovoljeno le s soglasjem upravljavca občinske ceste.
(7) Za uvoze na občinsko cesto ali izvoze z nje je prepovedano uporabljati kraj oziroma mesto zunaj zgrajenega priključka nanjo, razen v primerih, ko ni druge možnosti priključitve.
(8) V varovalnem pasu občinske ceste je prepovedano orati na razdalji manj kot 4 m od roba cestnega zemljišča v pravokotni smeti na cesto ali na razdalji manj kot 1 m od roba cestnega zemljišča vzporedno s cesto.
(9) Hidranti, ki so v uporabi zaradi požarne varnosti, morajo biti dostopni v vsakem času.
(10) Poleg določil zakona o cestah, je še prepovedano:
– dostopati na cesto izven cestnih priključkov;
– ob izvajanju kmetijskih del na kmetijskih površinah obračati na cesti kmetijsko mehanizacijo in živali;
– odlagati v obcestne jarke kamenje, les, zemljo in drug material ali predmete, kar bi imelo za posledico oviranje ali onemogočanje normalnega odvodnjavanja meteornih voda in s tem poškodovanje ceste in ogrožanje prometa;
– poškodovati prometno signalizacijo;
– voditi po občinski cesti konje ali druge živali, ki so tako podkovane, da lahko poškodujejo cesto.
(11) Z globo 200 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju z določili tega člena.
(12) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju z določili tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
(13) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost upravljanja večstanovanjskega objekta, ki ravna v nasprotju z določili šestega odstavka tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 evrov.
2. Ukrepi za varstvo prometa na cesti
38. člen 
(izdaja dovoljenj za zaporo občinske ceste) 
(1) Dovoljenje za delno ali popolno zaporo občinske ceste izda pristojni organ. O izdanih dovoljenjih pristojni organ obvesti policijo, občinskega inšpektorja in izvajalca rednega vzdrževanja občinskih cest ali javnih površin.
(2) Vloga za zaporo občinske ceste mora biti vložena najmanj 15 dni pred predlaganim rokom zapore ceste in mora vsebovati podatke o lokaciji, vrsti in obsegu del, zaradi katerih se predlaga delna ali popolna zapora ceste, o načinu in času trajanja njihove izvedbe ter v primeru zapore ceste prometno tehnično dokumentacijo začasne prometne ureditve v času delne ali popolne zapore ceste.
(3) Izdajatelj dovoljenja za zaporo ceste lahko spremeni čas in trajanje zapore ceste, zlasti če se ta predlaga med prireditvami, predvidenimi s koledarjem večjih športnih prireditev, med turistično sezono ali med povečanimi prometnimi obremenitvami ceste.
(4) Stroške za izvedbo zapore ceste in preusmeritve prometa zaradi zapore ceste krije njen predlagatelj.
39. člen 
(prometna signalizacija na občinskih cestah) 
Prometno signalizacijo na občinskih cestah določa pristojni organ. Na občinski cesti se smejo postavljati table in napisi, ki opozarjajo na kulturni in zgodovinski spomenik ter naravno znamenitost ali turistično pomembnost območja ali naselja in podobno (turistična in druga obvestilna signalizacija), samo v skladu s predpisi o prometni signalizaciji. O predlogu zainteresirane pravne ali fizične osebe za postavitev turistične in druge obvestilne signalizacije odloči pristojni organ s soglasjem. Pristojni organ oziroma izvajalec rednega letnega vzdrževanja cest ima pravico do povrnitve stroškov za postavitev signalizacije, njeno vzdrževanje in odstranitev.
40. člen 
(oglaševanje ob občinskih cestah) 
(1) Objekti za oglaševanje ob občinskih cestah so lahko reklamni stolpi, stebri (npr. totemi, piloni), plakatni panoji, oglasne deske, nosilci in drogovi nadcestnih transparentov in zastav, svetlobne vitrine in svetlobne vitrine kot del nadstrešnic avtobusnih postajališč ter drugi nepremični in premični namenski nosilci.
(2) Postavljanje oziroma uporaba objektov za oglaševanje je v območju občinske ceste zunaj naselja prepovedano.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek je v območju občinske ceste zunaj naselja dopustna postavitev objekta za oglaševanje:
– če ima objekt za oglaševanje funkcijo usmerjanja in se namešča tik ob ali na stavbi gospodarskega subjekta, ki ima sedež v tej stavbi, in je ta v varovalnem pasu občinske ceste z neposrednim cestnim priključkom na to cesto;
– kot reklamni steber (npr. totem, pilon) v območju kompleksa gospodarskega subjekta, na katerem je lahko le logotip gospodarskega subjekta in druge nujne informacije (npr. cene derivatov na postajah za oskrbo vozil z gorivi, delovni čas postaje oziroma drugega gospodarskega subjekta).
(4) Objekti za oglaševanje se lahko ob občinskih cestah v naselju postavljajo in uporabljajo izven:
– preglednega polja in pregledne berme ceste;
– preglednostnega prostora prehoda ceste čez železniško progo v isti ravnini;
– območja vzdolž vozišča ceste, predpisanega za postavitev prometne signalizacije in prometne opreme.
(5) Svetlobne vitrine z neto oglasno površino do vključno 2,1 m2, če gre za enostransko oglaševanje, ali 4,2 m2, če gre za obojestransko oglaševanje, in osvetljene z notranje strani v skladu z zakonom, ki ureja varstvo okolja, se lahko ob občinskih cestah v naselju postavljajo in uporabljajo zunaj vozišča občinske ceste.
(6) Soglasje za postavitev objektov za oglaševanje iz tretjega in četrtega izda upravljavec občinske ceste na podlagi načrta za postavitev objekta za oglaševanje, če je oglaševanje v tem območju dovoljeno s prostorskim aktom občine.
(7) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena ali brez soglasja postavi oziroma uporablja objekt za oglaševanje v območju občinske ceste ali ga postavi oziroma uporablja v nasprotju s pogoji iz soglasja.
(8) Z globo 500 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka in je površina oglasnega sporočila manjša od 5 m2.
(9) Z globo 8.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki stori prekršek iz šestega odstavka tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 2.000 evrov.
(10) Z globo 2.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki stori prekršek iz šestega odstavka tega člena in je površina oglasnega sporočila manjša od 5 m2, njihova odgovorna oseba pa z globo 500 evrov.
41. člen 
(opravljanje dejavnosti ob občinskih cestah zunaj naselij) 
(1) Kdor namerava ob občinski cesti zunaj naselja opravljati dejavnost (gostinsko, trgovsko, servisno in podobno) in pri tem neposredno vpliva na odvijanje prometa (ustavljanje, parkiranje in vključevanje vozil v promet), mora zagotoviti ustrezen priključek oziroma pristop do objekta ter zadostno število mest za parkiranje vozil, če ta možnost ni zagotovljena z javnim parkiriščem.
(2) V postopku pridobitve dovoljenja za poseg v prostor ter uporabnega dovoljenja za objekte in prostore za opravljanje dejavnosti iz prejšnjega odstavka je treba pridobiti mnenje pristojnega organa.
VII. NADZORSTVO NAD OBČINSKIMI CESTAMI 
42. člen 
(opravljanje nadzorstva) 
Inšpekcijski in redarski nadzor nad izvajanjem tega odloka izvajajo osebe medobčinske inšpekcije in redarstva katerega ustanoviteljica je Občina Šentjur v okviru svojih pooblastil in pristojnosti.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
43. člen 
(odstranitev objektov za oglaševanje) 
(1) Pravne ali fizične osebe, ki so lastniki ali imetniki pravice uporabe objektov za oglaševanje, katerih postavitev oziroma uporaba je v območju občinske ceste prepovedana v skladu z 46. členom tega odloka, odstranijo le-te najpozneje v enem letu od uveljavitve tega odloka.
(2) Če objekt za oglaševanje v roku iz prejšnjega odstavka ni odstranjen, odredi pristojni inšpektor za ceste njegovo odstranitev na stroške njegovega lastnika ali imetnika pravice uporabe. Če lastnika ali imetnika pravice uporabe objekta za oglaševanje ni mogoče ugotoviti, se objekt za oglaševanje odstrani na stroške lastnika ali imetnika pravice uporabe zemljišča, na katerem je postavljen.
44. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o občinskih cestah v Občini Šentjur (Uradni list RS, št. 23/15).
45. člen 
(začetek veljavnosti odloka) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-1/2025(2521)
Šentjur, dne 17. junija 2025
Župan 
Občine Šentjur 
mag. Marko Diaci 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti