Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) in 18. člena Statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 65/17) je Občinski svet Občine Grosuplje na 14. redni seji dne 11. 6. 2025 sprejel
o proračunu Občine Grosuplje za leto 2026
1. SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom se za Občino Grosuplje (v nadaljevanju: občina) za leto 2026 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se za leto 2026 določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v evrih |
| Skupina/Podskupina kontov | Proračun 2026 |
| I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 31.134.797,00 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 26.444.933,00 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 18.953.753,00 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 15.761.598,00 |
703 | Davki na premoženje | 2.836.150,00 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 336.005,00 |
706 | Drugi davki in prispevki | 20.000,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 7.491.180,00 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 2.219.570,00 |
711 | Takse in pristojbine | 29.500,00 |
712 | Globe in druge denarne kazni | 160.110,00 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 817.000,00 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 4.265.000,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 1.924.834,00 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 518.210,00 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 1.406.624,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | 0,00 |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 0,00 |
731 | Prejete donacije iz tujine | 0,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 2.765.030,00 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 2.723.213,00 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU in iz drugih držav | 41.817,00 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EU IN IZ DRUGIH DRŽAV | 0,00 |
786 | Ostala prejeta sredstva iz proračuna EU | 0,00 |
787 | Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 0,00 |
788 | Prejeta vračila sredstev iz proračuna EU | 0,00 |
| II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 36.673.775,00 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 8.622.660,00 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 2.418.880,00 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 344.660,00 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 5.358.120,00 |
403 | Plačila domačih obresti | 241.000,00 |
409 | Rezerve | 260.000,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 11.594.415,26 |
410 | Subvencije | 334.200,00 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 7.271.200,00 |
412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 1.190.542,82 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 2.798.472,44 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 15.519.592,74 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 15.519.592,74 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 937.107,00 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 387.200,00 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 549.907,00 |
| III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali PRIMANJKLJAJ (I.-II.) | –5.538.978,00 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
| IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0,00 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
750 | Prejeta vračila danih posojil | 0,00 |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | |
752 | Kupnine iz naslova privatizacije | 0,00 |
| V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | 0,00 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
440 | Dana posojila | 0,00 |
441 | Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0,00 |
442 | Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0,00 |
443 | Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih pravnih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | 0,00 |
| VI. PREJETA MINUS DANA POSO. IN SPREMEM. KAPITAL. DELEŽ. (IV.-V.) | 0,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
| VII. ZADOLŽEVANJE | 5.500.000,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 5.500.000,00 |
500 | Domače zadolževanje | 5.500.000,00 |
| VIII. ODPLAČILA DOLGA | 773.033,00 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 773.033,00 |
550 | Odplačila domačega dolga | 773.033,00 |
| IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –812.011,00 |
| X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 4.726.967,00 |
| XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.=-III.) | 5.538.978,00 |
| XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRET. LETA | 812.011,00 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih proračunskih uporabnikov. Vsak posamezni finančni načrt je razdeljen na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Posamezni podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Grosuplje.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
(namenski prejemki in izdatki proračuna)
Poleg prejemkov iz 43. člena Zakona o javnih financah (v nadaljevanju: ZJF) so namenski prejemki tudi:
– vsi lastni prejemki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za financiranje proračunskih postavk, označenih z oznako LS (lastna sredstva);
– požarna taksa;
– turistična taksa;
– pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest;
– prihodki od najemnin in
– komunalni prispevek.
Namenski prejemki, ki v preteklem letu niso bili porabljeni, se prenesejo v proračun tekočega leta, razen prihodkov iz naslova lastne dejavnosti neposrednih proračunskih uporabnikov.
Vsi prejemki posamezne krajevne skupnosti, ki v tekočem letu niso porabljeni, se kot sredstva na računih prenesejo v naslednje leto, namen njihove porabe pa posamezna krajevna skupnost določi v svojem finančnem načrtu za naslednje leto na postavkah z oznako LS.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun za leto izvrševanja (proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna) na ravni proračunske vrstice: proračunska postavka – podkonto.
Na predlog predlagatelja finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in podkonti v okviru posameznega neposrednega proračunskega uporabnika v posebnem delu proračuna brez omejitev, pri prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in podkonti med neposrednimi proračunskimi uporabniki pa ne sme presegati 20 % planiranih sredstev posameznega uporabnika, iz katerega se prerazporejajo sredstva. Župan odloča tudi o odprtju novega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence.
V primeru zagotavljanja pravic porabe za proračunske postavke, financirane iz evropskih sredstev in sredstev državnega proračuna, župan prerazporeja pravice uporabe brez omejitev med proračunskimi postavkami različnih neposrednih proračunskih uporabnikov, ki so v njegovi pristojnosti.
V primeru razpisa za evropska sredstva in sredstva državnega proračuna, objavljenega sredi tekočega leta, lahko župan odpre novo proračunsko postavko za ta namen, pravice porabe pa zagotovi s prerazporeditvijo, dovoljeno v prejšnjem odstavku tega člena.
O prerazporeditvah pravic porabe in o odpiranju novih podkontov v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del občinskega proračuna, odloča predsednik krajevne skupnosti, in sicer tako, da prerazporeja pravice porabe med proračunskimi postavkami v okviru celotnega finančnega načrta krajevne skupnosti.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o sprejetem proračunu, veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za investicijske odhodke in investicijske transfere, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, ne sme presegati 50 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2027 največ 40 % pravic porabe in
– v prihodnjih letih skupaj največ 10 % pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za blago in storitve in za tekoče transfere, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2027, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prejšnjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(omejitev višine sklepanja pravnih poslov krajevnih skupnosti)
Za sklenitev pravnega posla vrednosti nad 5.000 evrov neto (pogodba, naročilnica), ki ga sklepa krajevna skupnost, mora krajevna skupnost predhodno pridobiti pisno soglasje župana.
Soglasje župana ni potrebno za sklepanje pravnih poslov, v katere je občina vključena kot sofinancer.
(omejitev višine sklepanja pravnih poslov javnih zavodov)
Za sklenitev pravnega posla v zvezi z investicijskim vlaganjem vrednosti nad 5.000 evrov neto (pogodba, naročilnica), ki ga sklepa javni zavod, katerega ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina, mora javni zavod predhodno pridobiti pisno soglasje župana.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so nove uvrstitve projektov v načrt razvojnih programov (v nadaljevanju: NRP) in druge spremembe projektov.
O spremembi projekta v NRP v letu izvrševanja proračuna v mejah, ki jih omogočajo prerazporeditve, odloča župan.
Predstojnik neposrednega uporabnika (župan, oziroma v primeru krajevnih skupnosti predsednik sveta) odloča o spremembi vrednosti veljavnih projektov v načrtu razvojnih programov ob upoštevanju 5. člena tega odloka.
V primeru razpisa za evropska sredstva in sredstva državnega proračuna, objavljenega sredi tekočega leta, župan odloča o uvrstitvi projekta v veljavni NRP.
Župan s sklepom potrjuje investicijsko dokumentacijo za namene in v obsegu, določenim v načrtu razvojnih programov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v NRP v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem NRP za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega NRP za posamezno leto.
Ne glede na prejšnji odstavek se lahko spremembe proračunskih virov na proračunskih postavkah s področja evropske kohezijske politike v veljavnem NRP za prihodnja leta usklajujejo brez omejitev znotraj skupne višine sprejetega NRP na teh proračunskih postavkah za posamezno leto.
Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2026 oblikuje v višini 10.000 evrov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 70.000 evrov za posamezen primer odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
(splošna proračunska rezervacija)
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, ki so nujno potrebni in za katere v proračunu niso zagotovljene pravice porabe ali za namene, za katere se med letom izkaže, da pravica porabe ni zagotovljena v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2026 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 5.000 evrov, nad to vrednostjo pa o tem odloča občinski svet.
Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu.
V primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika proračuna občine ne presega dveh evrov, se v poslovnih knjigah občine razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
Kot dolgovi po četrtem odstavku 77. člena ZJF se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
(letni načrt pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine)
Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem sprejme občinski svet, župan pa lahko sprejme načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem za nepremičnine v posamični vrednosti do vključno 50.000 evrov.
Skupna vrednost poslov iz 27. člena Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR) lahko znaša največ 530.510,80 evrov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev občine, posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Za financiranje investicij v proračunu, se občina v letu 2026 lahko zadolži do višine 5.500.000 evrov.
Zavod za turizem Grosuplje se lahko zadolži do višine 120.000 evrov za namen financiranja kohezijskega projekta Ohranjanje mokrotnih travnikov.
Javno komunalno podjetje Grosuplje d.o.o. se lahko v letu 2026 zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 186.200 evrov,
– za obdobje največ do pet let,
– za namen: financiranje investicij,
– zavarovanje: menice in
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Občina v letu 2026 ne bo izdajala poroštev javnim zavodom, javnim skladom in javnim agencijam ter javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je in pravnim osebam, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2027)
V primeru začasnega financiranja Občine Grosuplje v letu 2027, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0001/2025
Grosuplje, dne 12. junija 2025