Uradni list

Številka 37
Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025

Kazalo

1446. Pravilnik o dodeljevanju finančnih spodbud za pospeševanje razvoja podjetništva in turizma v Občini Ilirska Bistrica, stran 4083.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), v skladu z določili Zakona o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in 7. in 14. člena Statuta Občine Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 189/20) je Občinski svet Občine Ilirska Bistrica na 20. redni seji dne 24. 4. 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o dodeljevanju finančnih spodbud za pospeševanje razvoja podjetništva in turizma v Občini Ilirska Bistrica 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina pravilnika in namen) 
(1) S tem pravilnikom se podrobneje določajo nameni, ukrepi, upravičenci, pogoji, upravičeni stroški ter postopek dodeljevanja in nadzor nad porabo sredstev za pospeševanje razvoja podjetništva in turizma v Občini Ilirska Bistrica (v nadaljnjem besedilu: občina).
(2) Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti, ustvarjanje novih delovnih mest ter spodbujanje razvoja turističnih dejavnosti in krepitev turistične ponudbe v občini.
(3) V tem pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so zapisani kot nevtralni izrazi za moško in žensko slovnično obliko.
2. člen 
(pravna podlaga) 
(1) Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihova višina se določi v odloku o proračunu za tekoče leto. Sredstva se dodeljujejo skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ in davčne zakonodaje.
(2) V javnem razpisu se podrobneje opredelijo posamezni izbrani ukrepi iz tega pravilnika in določi višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep, kot to določa odlok o proračunu občine za tekoče leto.
(3) Spodbude se po tem pravilniku dodeljujejo v obliki dotacij in/ali subvencij obrestne mere, kot pomoči po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 s 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L 2023/2831, 15. 12. 2023) ter Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04).
3. člen 
(viri financiranja) 
(1) Sredstva za spodbujanje razvoja turizma na območju Občine Ilirska Bistrica se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino pa določi občinski svet z Odlokom o proračunu občine za tekoče leto, in iz virov pobrane turistične takse. Sredstva turistične takse se razdelijo med ukrepe za pospeševanje razvoja turizma, za namene, ki so v skladu s 15. členom Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18):
1. informacijska turistična dejavnost, ki vključuje:
– informiranje turistov, vključno s turisti s posebnimi potrebami,
– zbiranje podatkov za potrebe informiranja obiskovalcev,
– ugotavljanje mnenj obiskovalcev o kakovosti turistične ponudbe,
– sprejemanje in posredovanje predlogov in pritožb obiskovalcev v zvezi s turistično ponudbo pristojnim organom,
– urejanje in vzdrževanje turistične signalizacije,
2. spodbujanje razvoja celovitih turističnih proizvodov turističnega območja,
3. trženje celovite turistične ponudbe na ravni turističnega območja,
4. promocija turizma v digitalnem okolju,
5. varovanje nepremičnih spomenikov lokalnega in državnega pomena,
6. razvoj in vzdrževanje turistične infrastrukture,
7. razvoj in vzdrževanje javnih površin, namenjenih turistom (vzdrževanje in urejanje parkov, zelenic, cvetličnih nasadov, planinskih ter tematskih poti in podobno),
8. urejanje in vključevanje zavarovanih naravnih območij v turistično ponudbo, ob upoštevanju aktov o zavarovanju ter v skladu z razvojnimi usmeritvami in varstvenimi režimi v zavarovanih območjih,
9. organizacija in izvajanje prireditev,
10. ozaveščanje in spodbujanje lokalnega prebivalstva glede pozitivnega odnosa do turistov in turizma,
11. druge storitve, ki se na turističnem območju brezplačno zagotavljajo turistom.
4. člen 
(opredelitev pojmov) 
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
– »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 107 Pogodbe o delovanju Evropske unije,
– »podjetje« je vsak subjekt, ki opravlja gospodarsko dejavnost (to je vsaka dejavnost ponujanja dobrin in storitev na trgu proti plačilu, ki pokriva vsaj stroške),
– »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
– »upravičeni stroški« so stroški, za katere se lahko dodeljuje pomoč.
5. člen 
(upravičenci) 
(1) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so:
– samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, ki imajo sedež oziroma registrirano izpostavo, podružnico, organizacijsko enoto ali poslovno enoto na območju Občine Ilirska Bistrica ter so registrirani po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1NPB14),
– zadruge, ki so registrirane po zakonu, ki ureja zadruge,
– samostojni podjetniki posamezniki, mikro in majhna podjetja, katerih naložba se izvaja na območju Občine Ilirska Bistrica,
– zasebni zavodi, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so registrirani po zakonu, ki ureja zavode.
(2) Upravičenci do pomoči de minimis se za posamezne ukrepe natančneje določijo ali omejijo z javnim razpisom.
(3) Za opredelitev velikosti podjetja se upoštevajo določila Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe.
6. člen 
(osnovni pogoji dodeljevanja de minimis pomoči v skladu z uredbo EU Komisije (EU) št. 2023/2831)
Določbe dodeljevanja za ukrepe pomoči de minimis so naslednje:
– dajalec pomoči pisno obvesti prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 s 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023),
– dajalec pomoči obvesti prejemnika o znesku de minimis pomoči,
– dajalec pomoči hrani evidence o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči,
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je prejel na podlagi te ali drugih uredb de minimis v obdobju zadnjih treh let,
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovi, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih,
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o povezanih družbah ter o združitvi ali razdelitvi podjetij,
– občina je dolžna vzpostaviti evidenco dodeljenih de minimis pomoči po prejemnikih ter hraniti evidenco posameznih pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve.
7. člen 
(ostali pogoji dodeljevanja de minimis pomoči v skladu z uredbo EU Komisije št. 2023/2831)
Po tem pravilniku je mogoče dodeljevati pomoč podjetjem v vseh sektorjih, razen za:
– pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture,
– pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
– pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov,
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje,
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce,
– pomoč, dodeljeno za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo,
– pomoč, ki se dodeli pod pogojem, da se domačim proizvodom in storitvam pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
8. člen 
(kumulacija de mimimis pomoči)
(1) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s tem pravilnikom, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2832.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s tem pravilnikom, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s tem pravilnikom, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.
9. člen 
(prepoved dvojnega financiranja) 
(1) Pomoč iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljuje le enkrat.
(2) Isti upravičeni stroški se iz katerega koli proračuna v nobenih okoliščinah ne financirajo dvakrat.
(3) Če občina ugotovi, da je upravičenec prejel sredstva za upravičene stroške projekta tudi iz drugih virov financiranja ali pa so mu bila odobrena, ne da bi o tem pisno obvestil občino, se lahko pogodba o dodelitvi sredstev razdre, prijavitelj pa je dolžan občini povrniti vsa neupravičeno prejeta sredstva s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
10. člen 
(splošna določila, veljavna za vse ukrepe) 
(1) Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa.
(2) Občina lahko v javnem razpisu pri posameznih ukrepih določi podrobnejše ali dodatne pogoje za dodelitev sredstev.
(3) Pomoč se dodeli za konkreten projekt, ki ga v upravičenem obdobju upravičenec lahko izvede v celoti in v skladu z veljavnimi predpisi.
(4) Projekti morajo biti locirani in se izvajati v Občini Ilirska Bistrica, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače.
(5) Rezultati projekta, za katerega se dodeli pomoč, se ne smejo uporabljati v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
(6) Vsi računi oziroma poslovne listine, ki se uveljavljajo pri posameznih ukrepih morajo biti zavedeni v poslovnih knjigah upravičenca, biti izdani na ime upravičenca in plačani s strani upravičenca.
(7) DDV ni upravičen strošek.
(8) Pomoč se ne dodeljuje:
a. podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pri lastniško povezanem podjetju ali lastniško povezani fizični osebi;
b. podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pravni ali fizični osebi, katerih lastniki ali odgovorne osebe, so si med seboj v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda;
c. podjetjem in projektom v igralniški dejavnosti;
d. podjetjem proti katerim so uvedeni inšpekcijski postopki;
e. podjetjem, ki so v zadnjih petih letih za isti predmet projekta že prejeli sredstva Občine Ilirska Bistrica, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače;
f. projektom, ki niso skladni z določili veljavnih prostorskih aktov, strategij in programov Občine Ilirska Bistrica.
II. UKREPI POMOČI 
11. člen 
(ukrepi) 
(1) Ukrepi pomoči za pospeševanje razvoja podjetništva so:
1. spodbujanje začetnih investicij in investicij v razvoj in razširjanje dejavnosti,
2. zagon novih inovativnih podjetij,
3. udeležba na strokovnih konferencah in sejmih za razširitev prodajne mreže,
4. spodbujanje izobraževanja in usposabljanja na vseh področjih podjetništva,
5. spodbujanje promocijskih dejavnosti,
6. spodbujanje poslovanja podjetij v posebnih okoliščinah,
7. pomoč pri začetnem zagonu podjetja v obliki nagrade za najboljšo podjetniško idejo,
8. subvencioniranje stroškov najemnine inkubirancem v prostorih v podjetniškega inkubatorja,
9. spodbujanje investicij v izgradnjo proizvodnih in obrtnih objektov ter objektov za izvajanje turistične ali razvojno-raziskovalne dejavnosti.
(2) Ukrepi pomoči za pospeševanje razvoja turizma:
1. spodbujanje izgradnje turistične infrastrukture,
2. pomoč pri začetnem zagonu podjetja,
3. sofinanciranje razvoja, zagona in trženja novih inovativnih turističnih produktov,
4. spodbujanje prepoznavnosti turistične znamke območja.
III. UKREPI POMOČI V OKVIRU POSPEŠEVANJA RAZVOJA PODJETNIŠTVA 
12. člen 
(1. Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razvoj in razširjanje dejavnosti) 
(1) Namen pomoči je spodbujanje začetnih investicij ter investicij v razvoj in širitev dejavnosti. Za začetno investicijo se šteje investicija v opredmetena ali neopredmetena osnovna sredstva za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa v Občini Ilirska Bistrica v predelovalni, storitveni ali razvojno-raziskovalni dejavnosti. Kot začetna investicija oziroma investicija v razvoj in širitev dejavnosti se ne šteje povečanje obstoječe proizvodnje izdelkov, ki jih upravičenec že proizvaja, ali povečanje obsega storitev, ki jih že opravlja.
(2) Upravičeni stroški:
– stroški materialnih investicij, ki pomenijo investicijo v opredmetena osnovna sredstva,
– stroški nematerialnih investicij, ki pomenijo investicijo v neopredmetena osnovna sredstva (nakup patentov, licenc, znanja in izkušenj – knowhow ali nepatentiranega tehničnega znanja ter programske opreme),
– stroški zunanjih storitev, povezanih s poslovanjem (računovodske storitve, marketing …),
– stroški obresti kreditov za najeta posojila za izvedbo materialnih in nematerialnih investicij.
(3) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(4) Višina sredstev oziroma sofinanciranja ter podrobnejši pogoji upravičenosti se določijo z javnim razpisom. Sofinanciranje ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov, v primeru subvencioniranja obresti kreditov pa do 55 % upravičenih stroškov posamezne investicije. Dodeljene pomoči se med seboj seštevajo.
(5) Predmet materialne in/ali nematerialne investicije mora ostati v lasti upravičenca najmanj tri (3) leta po prejetju sredstev. V primeru subvencioniranja obresti kreditov je doba subvencioniranja za odobreno posojilo največ pet (5) let. Investicija se mora izvesti na območju občine.
13. člen 
(2. Zagon novih inovativnih podjetij) 
(1) Namen pomoči je spodbujanje ustanavljanja novih tehnoloških in inovativnih podjetij v podjetniškem inkubatorju.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški zaščite intelektualne lastnine (zaščita patenta, blagovne znamke),
– stroški izdelave prototipa,
– stroški razvoja novega proizvoda in/ali storitve,
– stroški raziskave tržišča,
– stroški specializirane opreme, ki je potrebna za razvoj novega proizvoda in/ali storitve,
– stroški dela redno zaposlenih v višini do 10 minimalnih mesečnih plač.
(3) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika, ki so vključeni v program inkubatorja Ilirska Bistrica.
(4) Višina sredstev oziroma višina sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
14. člen 
(3. Udeležba na strokovnih konferencah in sejmih za razširitev mreže)
(1) Namen ukrepa je povečati možnosti predstavitve izdelkov in storitev podjetij mednarodni poslovni javnosti, okrepiti poslovno sodelovanje s tujimi partnerji ter izboljšati mednarodno konkurenčnost in stopnjo internacionalizacije podjetij.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški kotizacije,
– stroški nočitev,
– stroški prevoza,
na strokovnih konferencah za startup-e (Podim), na networking dogodkih, za pridobitev potencialnih investitorjev, predstavitve start-up-a in drugih strokovnih sejmih, med katere se uvrščajo sejmi s tradicijo. Za slednje se štejejo sejmi, ki se izvajajo več kot 10 let (npr. Mihajlov, Šuštarski itd.) in so organizirani z namenom ponudbe rokodelskih storitev.
(3) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(4) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov ali zneska določenega z javnim razpisom.
15. člen 
(4. Spodbujanje izobraževanja in usposabljanja na vseh področjih podjetništva) 
(1) Namen pomoči je spodbujanje izobraževanja in usposabljanja podjetnikov ter njihovih zaposlenih, s čimer se izboljšuje izobrazbena struktura kadrov, krepi veščine in lastno znanje. To omogoča lažji razvoj in ohranjanje konkurenčnih prednosti prijaviteljev ter spodbuja inovativnost podjetij.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški strokovnih izobraževanj,
– usposabljanj,
– tečajev in seminarjev, ki so podrobneje opredeljeni z razpisom.
(3) Sofinanciranje se ne upošteva za izobraževanja, ki prispevajo k pridobitvi višje stopnje izobrazbe ali sodijo v javno veljavne izobraževalne programe.
(4) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(5) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov ali zneska določenega z javnim razpisom.
16. člen 
(5. Spodbujanje promocijskih dejavnosti) 
(1) Namen pomoči je spodbujanje promocije in sodelovanja podjetnikov na sejmih doma in v tujini ter s tem podpora razvoju in predstavitvi novih proizvodov in storitev.
(2) Cilj ukrepa je informiranje in promocija izdelkov ter storitev podjetja.
(3) Upravičeni stroški so:
– stroški najema, postavitve in ureditve razstavnega oziroma sejemskega prostora, z vključenimi tehničnimi pripomočki, na določenem sejmu, doma ali v tujini,
– stroški izdelave publikacij, oglaševanja, promocijskih gradiv (oblikovanje, tisk, snemanje, montaža, produkcija …),
– stroški izdelave, prenove in optimizacije spletnih strani (SEO),
– stroški izdelave in prenove spletne trgovine.
(4) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(5) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov ali zneska določenega z javnim razpisom.
17. člen 
(6. Spodbujanje poslovanja podjetij v posebnih okoliščinah) 
(1) Namen pomoči je dodelitev finančnih sredstev za blažitev posledic naravnih nesreč, izjemnih dogodkov ali drugih posebnih okoliščin oziroma za podporo pri izvajanju projektov obnove ali izgradnje gospodarske javne infrastrukture. Pomoč je namenjena podjetjem na območju Občine Ilirska Bistrica, ki se zaradi teh okoliščin soočajo z nezmožnostjo poslovanja ali bistveno zmanjšanim obsegom poslovanja.
(2) Za naravne nesreče se štejejo nesreče, ki jih opredeljuje državni predpis, ki ureja varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami.
(3) Izjemni dogodki so dogodki izredne narave, ki prizadenejo posamezni gospodarski subjekt, vendar ne sodijo med naravne nesreče.
(4) Upravičeni stroški po tem ukrepu so lahko samo naslednji stroški:
– fiksni deli obratovalnih stroškov (omrežnina, priključnina),
– stroški najemnin ter uporabnin,
– stroški financiranja (obresti),
– stroški zavarovanj,
– stroški varovanja in
– NUSZ.
Ti stroški morajo biti neposredno povezani s poslovanjem oziroma opravljanjem gospodarske dejavnosti upravičenca na območju izvajanja projekta obnove ali izgradnje gospodarske javne infrastrukture oziroma v drugih posebnih okoliščinah, v katerih posluje podjetje.
(5) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(6) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov ali zneska določenega z javnim razpisom.
18. člen 
(7. Pomoč pri začetnem zagonu podjetja v obliki nagrade za najboljšo podjetniško idejo) 
(1) Namen pomoči je spodbujati najboljše inovativne podjetniške ideje ter spodbujati nastanek novih podjetij.
(2) Upravičeni stroški: pomoč se dodeljuje za stroške razvoja najboljše podjetniške ideje.
(3) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(4) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 95 % upravičenih stroškov.
19. člen 
(8. Subvencioniranje stroškov najemnine inkubirancem v prostorih v podjetniškega inkubatorja) 
(1) Namen pomoči je spodbujati podjetniške aktivnosti ter učinkovito podjetniško okolje ter spodbujati ustanavljanje novih podjetij, s subvencioniranjem najemnin za prostore v podjetniškem inkubatorju pa prispevati k ugodnemu podpornemu okolju.
(2) Upravičeni stroški so: stroški najemnin za prostore v podjetniškem inkubatorju Ilirska Bistrica.
(3) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika, ki imajo sklenjeno pogodbo za najem prostorov v inkubatorju Ilirska Bistrica.
(4) Višina sredstev se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 80 % upravičenih stroškov.
20. člen 
(9. Spodbujanje investicij v izgradnjo proizvodnih in obrtnih objektov ter objektov za izvajanje turistične ali razvojno-raziskovalne dejavnosti) 
(1) Namen spodbujanja investicij v izgradnjo proizvodnih in obrtnih objektov ter objektov za izvajanje turistične in razvojno-raziskovalne dejavnosti je vzpostavitev spodbudnega poslovnega okolja za potencialne podjetnike in obstoječa podjetja v vseh fazah njihovega razvoja. Cilj ukrepa je povečati možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujati njihovo rast ter ustvarjati nova delovna mesta.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški komunalnega prispevka za zavezance, ki s svojo dejavnostjo prispevajo k višji dodani vrednosti v občini (visokotehnološka podjetja ipd.),
– strošek nakupa zemljišč.
(3) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika, ki se uvrščajo med visokotehnološka ali inovativna podjetja.
(4) Višina sredstev se določi z javnim razpisom, pri čemer sofinanciranje ne sme presegati 50 % vrednosti obračunanega komunalnega prispevka in 20 % vrednosti zemljišča.
IV. UKREPI POMOČI ZA POSPEŠEVANJA RAZVOJA TURIZMA 
21. člen 
(splošne določbe) 
(1) Predmet sofinanciranja so turistični projekti, ki imajo dokazano vsebinsko upravičenost.
(2) Vsebinsko upravičene so dejavnosti in storitve, katerih izvajanje na območju Občine Ilirska Bistrica prispeva k javnemu interesu v turizmu.
22. člen 
(1. Spodbujanje izgradnje turistične infrastrukture) 
(1) Namen ukrepa je spodbuditi izvajalce turističnih dejavnosti na turističnih območjih občine Ilirska Bistrica, okrepiti konkurenčnost in kakovost turistične ponudbe ter prispevati k prepoznavnosti Občine Ilirska Bistrica kot širše turistične destinacije.
(2) Predmet sofinanciranja je ureditev turistične infrastrukture, kar zajema:
– investicije v izgradnjo vseh oblik turističnih nastanitev oziroma povečanje obstoječih namestitvenih zmogljivosti,
– investicije v izboljšanje kategorije obstoječih namestitev,
– investicije v spremljajočo turistično infrastrukturo, kot so javna parkirišča, postajališča, info točke …,
– investicije v urejanje kolesarskih, pohodnih, tekaških, izobraževalnih, kulturnih in drugih učnih poti s kulturno, zgodovinsko, arheološko, geografsko, naravoslovno, geološko, etnološko in drugo vsebino oziroma kombinacijo vsebin,
– investicije v ureditev turističnih točk s kulturno, zgodovinsko, arheološko, geografsko, naravoslovno, geološko, etnološko, naravovarstveno in drugo vsebino oziroma kombinacijo vsebin.
(3) Predmet sofinanciranja je lahko tudi vzdrževanje javno dostopne turistične infrastrukture.
(4) Upravičenci do pomoči so podjetja iz 5. člena tega pravilnika.
(5) Sofinancirana turistična infrastruktura (razen nastanitev in pripadajočih zemljišč in objektov) mora biti v javni rabi ter javno ter brezplačno dostopna.
(6) Upravičeni stroški:
– stroški gradbeno-obrtniških del (npr. pripravljalna dela, rušitvena dela, gradbeno-obrtniška dela, inštalacije ipd.), povezanih s turistično dejavnostjo, ki omogoča ustvarjanje novih delovnih mest,
– stroški ureditve zunanjega izgleda objektov (npr. ureditev letnih vrtov, teras, vitrin/izložb, označb ipd.).
(7) Neupravičeni stroški:
– stroški nakupa opreme, ki bi se uporabljala za nadaljnjo izposojo (npr. kolesa ipd.).
(8) Investicija v naložbo, za katero je vlagatelj pridobil sofinanciranje, se mora v Občini Ilirska Bistrica ohraniti vsaj tri (3) leta po pridobitvi sredstev,
(9) Višina sredstev se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov.
23. člen 
(2. Pomoč pri začetnem zagonu podjetja) 
(1) Namen pomoči je spodbujanje ustanavljanja in razvoja novih podjetij na področju turizma, ki razvijajo inovativne, komercialno zanimive in perspektivne turistične produkte, ter ustvarjanje novih delovnih mest.
(2) Pomoč se dodeli v obliki denarne nagrade za najbolj inovativen, komercialno zanimiv in perspektiven turistični produkt, v skupni vrednosti, določeni v javnem razpisu.
(3) Upravičenci do pomoči bodo opredeljeni z javnim razpisom.
(4) Pogoj dodeljevanja sredstev za najboljši turistični produkt se določi z javnim razpisom, pri čemer se upošteva sledeče:
– če je nagrada dodeljena fizični osebi ali skupini oseb, mora prejemnik pred izplačilom nagrade uradno registrirati poslovni subjekt v Občini Ilirska Bistrica v obliki gospodarske družbe ali samostojnega podjetnika v skladu z veljavno zakonodajo;
– upravičenci morajo svojo poslovno idejo realizirati v roku določenem z javnim razpisom ter zagotavljati in izkazovati delovanje podjetja najmanj dve leti po prejemu nagrade.
24. člen 
(3. Sofinanciranje razvoja, zagona in trženja novih inovativnih turističnih produktov) 
(1) Namen pomoči je spodbujanje oblikovanja inovativnih turističnih produktov na območju Občine Ilirska Bistrica.
(2) Cilj ukrepa je pridobitev inovativnih in komercialno zanimivih turističnih produktov, ki sledijo smernicam razvoja turizma na območju občine in imajo potencial za rast in nadaljnji razvoj.
(3) Inovativni turistični produkt je opredeljen kot strukturirano nekajurno, eno ali večdnevno doživetje za domače in/ali tuje obiskovalce Občine Ilirska Bistrica, s katerim ponudnik na inovativen način naslavlja izzive turizma, povečuje zanimanje za obisk občine in omogoča ustvarjanje novih prihodkov iz naslova trženja tega doživetja. V praksi pomeni kombinacijo več izdelkov in storitev, ki so namenjeni zadovoljitvi potreb turistov ob obisku občine.
(4) Upravičenci do pomoči bodo opredeljeni z javnim razpisom.
25. člen 
(4. Spodbujanje prepoznavnosti turistične znamke območja) 
(1) Namen pomoči je krepitev prepoznavnosti turistične znamke območja Občine Ilirska Bistrica.
(2) Predmet sofinanciranja je sofinanciranje naložb v nabavo nove ali obnovo obstoječe zunanje opreme, ki vsebuje oznako turistične destinacije občine. Oznaka mora biti skladna s celostno grafično podobo destinacijske blagovne znamke območja.
(3) Upravičenci do pomoči bodo turistični ponudniki in gostinci, ki bodo izpolnjevali zahteve in pogoje, ki bodo natančneje opredeljeni v javnem razpisu.
V. POSTOPEK DODELJEVANJA SREDSTEV 
26. člen 
(proračunska sredstva) 
(1) Proračunska sredstva za izvedbo ukrepov po tem pravilniku se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, ki je objavljen na spletni strani Občine Ilirska Bistrica, skladno s pogoji in postopki, določenimi v veljavnih predpisih.
(2) Podrobnejša merila in kriteriji za dodelitev pomoči de minimis ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se določijo v javnem razpisu.
(3) Javni razpis se lahko objavi za vse ali samo za posamezne ukrepe, določene v tem pravilniku.
(4) Če po zaključku javnega razpisa ostanejo razpisana sredstva, namenjena posameznemu ukrepu, se lahko ta prerazporedijo na druge ukrepe, določene v tem pravilniku, vendar le v okviru sredstev, zagotovljenih v proračunu.
(5) O prerazporeditvi preostalih sredstev med ukrepi na predlog strokovne komisije odloči župan s sklepom.
27. člen 
(javni razpis) 
Javni razpis mora vsebovati:
– ime in sedež občine, ki dodeljuje finančne spodbude,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– skupni znesek razpisanih sredstev,
– ukrepe, ki so predmet javnega razpisa, ter okvirno višino sredstev, ki so zanje na voljo,
– opredelitev upravičencev, ki lahko zaprosijo za pomoč,
– pogoje, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati,
– merila in kriterije za dodeljevanje pomoči,
– upravičene stroške,
– obdobje upravičenosti,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge pravočasno oddane,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge in način oddaje vlog,
– rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– prijavne obrazce,
– kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo oziroma spletni naslov, na katerem je dokumentacija dostopna.
28. člen 
(razpisna dokumentacija) 
(1) Prijavitelj lahko poda vlogo le na predpisanih obrazcih razpisne dokumentacije.
(2) Razpisna dokumentacija mora vsebovati:
– pogoje, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev,
– okvirno višino sredstev, ki so na razpolago v okviru predmeta razpisa,
– način določanja deleža sredstev, ki jih prejme posamezni upravičenec,
– vzorec pogodbe,
– navedbo potrebnih dokumentov, ki jih je potrebno predložiti kot dokazilo,
– navedbo meril za ocenjevanje vlog,
– navedbo o tem, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in kdo odloči o pritožbi zoper ta sklep,
– drugo.
29. člen 
(strokovna komisija) 
(1) Postopek za dodelitev pomoči de minimis vodi strokovna komisija, ki jo imenuje župan.
(2) Naloge strokovne komisije so:
– priprava vsebine javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– pregled in obravnava prispelih vlog,
– priprava predloga razdelitve sredstev,
– vodenje zapisnikov in priprava predloga prerazporeditve sredstev med posameznimi ukrepi znotraj razpisane višine sredstev.
30. člen 
(pravni akti za dodelitev pomoči upravičencem) 
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku na predlog strokovne komisije odloči občinska uprava s sklepom. Prav tako se sklepom obvesti prijavitelje, ki sredstev ne prejmejo.
(2) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku osem (8) dni od prejema odločbe. Odločitev župana je dokončna.
(3) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom sredstev se uredijo s pogodbo.
(4) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe.
31. člen 
(nadzor in ukrepi v primeru kršitev) 
(1) Upravičenost in pravilnost porabe dodeljenih sredstev po tem pravilniku preverja občinska uprava z obveznim poročanjem upravičencev in po potrebi z nadzorom na kraju samem.
(2) Občina si pridržuje pravico do naknadnega nadzora nad upravičenostjo pridobitve sredstev za posamezne ukrepe po tem pravilniku.
(3) Občina je upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunajo od dneva nakazila dalje, če se ugotovi, da:
– sredstva niso bila delno ali v celoti porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena,
– je prejemnik za katerikoli namen navajal neresnične podatke,
– so bili isti upravičeni stroški financirani iz drugih javnih virov,
– prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
– prejemnik ob sklenitvi pogodbe ni podal resničnih podatkov oziroma je dal zavajajoče izjave,
– prejemnik redno ne izplačuje plač ali socialnih prispevkov,
– je davčni dolžnik,
– prejemnik pomoči projekta ne izvede,
– je prejemnik prekršil druga določila pogodbe.
(4) V primeru ugotovljenih kršitev tretjega odstavka tega člena prejemnik sredstev še dve leti po vračilu neupravičeno prejetih sredstev ni upravičen do pomoči iz katerega koli ukrepa iz tega pravilnika.
VI. KONČNE DOLOČBE 
32. člen 
(prenehanje veljavnosti prejšnjih pravilnikov) 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju finančnih spodbud za pospeševanje razvoja gospodarstva v Občini Ilirska Bistrica (Uradni list RS, št. 22/17 z dne 28. 4. 2017).
33. člen 
(pričetek veljavnosti pravilnika) 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0004/2025
Ilirska Bistrica, dne 24. aprila 2025
Župan 
Občine Ilirska Bistrica 
dr. Gregor Kovačič 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti