Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/2024 z dne 15. 3. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/2024 z dne 15. 3. 2024

Kazalo

639. Uredba o izvajanju gozdarskih intervencij iz strateškega načrta Republike Slovenije za obdobje 2023–2027, stran 1619.

  
Na podlagi 10. in 11.a člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23) Vlada Republike Slovenije izdaja
U R E D B O 
o izvajanju gozdarskih intervencij iz strateškega načrta Republike Slovenije za obdobje 2023–2027 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta uredba ureja izvajanje intervencij naložbe v ureditev gozdne infrastrukture, naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu, naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo ter naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva iz strateškega načrta, ki ureja skupno kmetijsko politiko za obdobje 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: SN SKP). SN SKP je dostopen na osrednjem spletnem mestu državne uprave in spletni strani skupne kmetijske politike.
(2) S to uredbo se za intervencije iz prejšnjega odstavka določajo namen podpore, vlagatelji in upravičenci, upravičeni stroški, pogoji za dodelitev podpore, merila za ocenjevanje vlog, pogoji za izplačilo sredstev, obveznosti in finančne določbe za izvajanje:
1. Uredbe (EU) št. 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrti SKP) in se financirajo iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), ter o razveljavitvi uredb (EU) št. 1305/2013 in (EU) št. 1307/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str. 1), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2023/1620 z dne 8. avgusta 2023 o začasnih nujnih ukrepih, ki za leto 2023 odstopajo od nekaterih določb Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta, za reševanje specifičnih problemov v sektorju sadja in zelenjave, ki so jih povzročili neugodni vremenski dogodki, ter o ukrepih v zvezi z njimi (UL L št. 199 z dne 9. 8. 2023, str. 101), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/2115/EU);
2. Uredbe (EU) 2021/2116 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o financiranju, upravljanju in spremljanju skupne kmetijske politike ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1306/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str. 187), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2023/1508 z dne 20. julija 2023 o odstopanju za leto 2023 od člena 44(2), drugi pododstavek, Uredbe (EU) 2021/2116 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi s stopnjo predplačil za intervencije v obliki neposrednih plačil ter intervencije za razvoj podeželja na osnovi površin in živali (UL L št. 184 z dne 21. 7. 2023, str. 17), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/2116/EU) in
3. Uredbe Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/2607 z dne 22. novembra 2023 o popravku Uredbe (EU) 2022/2472 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L, 2023/2607, z dne 23. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2022/2472/EU).
2. člen 
(pomen izrazov) 
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, pomenijo:
1. delo v gozdu pomeni sečnjo in spravilo gozdnega drevja;
2. protipožarna infrastruktura je infrastruktura, namenjena varovanju naravnega okolja pred požari na območjih gozdov z zelo veliko in veliko stopnjo požarne ogroženosti oziroma za gašenje v večjem požarno ogroženem prostoru v skladu s pravilnikom, ki ureja protipožarno infrastrukturo. Protipožarna infrastruktura so protipožarne preseke, protipožarne steze, protipožarni zidovi, prostor za izvenletališko pristajanje helikopterjev ter namensko urejeni vodni viri oziroma mesta za oskrbo helikopterjev, gasilskih vozil in gasilcev z vodo za gašenje, kot so vodno zajetje, kal, hidrant;
3. protipožarne preseke so gozdne prometnice za potrebe varovanja naravnega okolja pred požari v skladu s pravilnikom, ki ureja gradnjo gozdnih prometnic;
4. protipožarna steza je steza, široka do 0,60 m, ki zagotavlja predvidene premike gasilskih moštev po težko prehodnem terenu in se povezuje s protipožarno ali javno infrastrukturo višjega reda. Protipožarna steza ima enake tehnične lastnosti kot pešpot v skladu z uredbo, ki ureja razvrščanje objektov;
5. protipožarni zid je suhi zid oziroma suhozid, ki je visok 0,8 m in širok 0,4 do 0,8 m. Namenjen je preprečevanju širjenja talnih požarov. Gradnja protipožarnih zidov obsega ročno pridobivanje kamenja in graditev zidu;
6. prostor za izvenletališko pristajanje helikopterjev je območje za izvedbo izvenletališkega pristanka in vzleta helikopterja, ki ni letališče, vzletišče ali heliport in ga vodja helikopterja ali zemeljski asistent lahko izbere za pristanek in vzlet helikopterja v skladu s pravilnikom, ki ureja izvajanje izvenletaliških pristankov in vzletov helikopterjev. Prostor mora imeti površino najmanj 2.500 m2, pri čemer mora biti najmanjša širina prostora 40 m;
7. vodno zajetje je večje vodno zajetje s prostornino najmanj 15.000 m3, ki omogoča zajetje vode za gašenje tudi v najbolj sušnem obdobju (neizčrpen vodni vir);
8. neizčrpen vodni vir so naravni in umetni vodni viri za gašenje, kot so reke, potoki, jezera, ribniki, morje, vodnjaki in vodna zajetja. Neizčrpen vodni vir mora izpolnjevati naslednji zahtevi:
– na podlagi podatkov o 100-letnih vodah mora biti potrjeno, da vodni vir tudi v najbolj sušnem obdobju v zadnjih 100 letih zagotavlja načrtovano količino vode in
– mora imeti vodno soglasje v skladu z zakonom, ki urejajo vode, o uporabi neizčrpnega vodnega vira;
9. kal je plitva kotanja na kraških tleh, kjer se zbira deževnica. Voda ne pronica v podzemlje, ker ima kal dno prekrito z neprepustno plastjo gline, ilovice ali je drugače zatesnjen. Kal ima prostornino najmanj 300 m3;
10. hidrant je naprava na vodovodnem omrežju, ki zagotavlja večje količine vode za gašenje požarov;
11. protipožarno vzdrževanje je odstranitev žive in mrtve vegetacije za zagotovitev ustreznega horizontalnega in vertikalnega prekinjenega prostora med gozdnimi sestoji ob protipožarnih presekah, protipožarnih stezah in s protipožarnih zidov;
12. ureditev gozdnih cest sta gradnja in rekonstrukcija gozdnih cest;
13. ureditev gozdnih vlak so gradnja, rekonstrukcija in priprava gozdnih vlak;
14. protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak je izdelava prečnih, vzdolžnih jarkov ter protierozijskih objektov na obstoječih gozdnih vlakah, ki zagotavljajo odvodnjavanje, s čimer preprečimo vodno erozijo tal.
3. člen 
(vrste intervencij) 
S to uredbo se ureja izvajanje intervencij iz 73. člena Uredbe 2021/2115/EU:
1. intervencija naložbe v ureditev gozdne infrastrukture,
2. intervencija naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu,
3. intervencija naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo,
4. intervencija naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva.
II. PODROBNEJŠE DOLOČBE ZA IZVAJANJE INTERVENCIJ 
1. Intervencija naložbe v ureditev gozdne infrastrukture
4. člen 
(predmet in namen podpore) 
Podpora iz intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture, ki se dodeli v skladu s 43. in 49. členom Uredbe 2022/2472/EU, je namenjena naložbam v gradnjo, rekonstrukcijo gozdnih cest in gozdnih vlak, protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak ter pripravo gozdnih vlak (v nadaljnjem besedilu: ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak) in ureditvi protipožarne infrastrukture.
5. člen 
(vlagatelji in upravičenci) 
(1) Za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak so vlagatelji:
1. fizične osebe, razen samostojnih podjetnikov posameznikov, ki so lastniki oziroma solastniki zasebnih gozdov in izvajajo ureditev samo na lastnih gozdnih parcelah;
2. agrarne skupnosti v skladu z zakonom, ki ureja agrarne skupnosti (v nadaljnjem besedilu: agrarna skupnost), ki izvajajo ureditev samo na gozdnih zemljiščih v solastnini oziroma skupni lastnini članov agrarne skupnosti;
3. pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki so lastniki zasebnih gozdov;
4. pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki so lastniki zasebnih gozdov in imajo pridobljeno soglasje lastnikov zemljišč, na katerih se izvede naložba v gozdno infrastrukturo, in
5. lokalne skupnosti.
(2) Za ureditev protipožarne infrastrukture so vlagatelji:
1. pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki so lastniki zasebnih gozdov, in lastniki skupin gozdnega drevja ali posamičnega gozdnega drevja na negozdnih kmetijskih površinah zunaj naselij;
2. pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki so zakupniki zasebnih gozdov;
3. lokalne skupnosti in
4. upravljavci gozdov v lasti Republike Slovenije.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek so za ureditev protipožarnih presek in protipožarnih stez vlagatelji tudi:
1. fizične osebe, razen samostojnih podjetnikov posameznikov, ki so lastniki zasebnih gozdov, in lastniki skupin gozdnega drevja ali posamičnega gozdnega drevja na negozdnih kmetijskih površinah zunaj naselij in izvajajo ureditev samo na lastnih gozdnih parcelah;
2. agrarne skupnosti, ki izvajajo ureditev samo na gozdnih zemljiščih v solastnini oziroma skupni lastnini članov agrarne skupnosti, in
3. fizične osebe, razen samostojnih podjetnikov posameznikov, ki so zakupniki zasebnih gozdov in izvajajo ureditev samo na gozdnih parcelah v zakupu.
(4) Upravičenci za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak so vlagatelji iz prvega odstavka tega člena, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev podpore iz prvega, tretjega in četrtega odstavka 7. člena te uredbe, dosežejo zadostno število točk pri merilih za izbor in jim je izdana odločba o pravici do sredstev.
(5) Upravičenci za ureditev protipožarne infrastrukture so vlagatelji iz drugega in tretjega odstavka tega člena, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev podpore iz drugega odstavka 7. člena te uredbe, dosežejo zadostno število točk pri merilih za izbor in jim je izdana odločba o pravici do sredstev.
6. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Pri naložbah v ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak so do podpore upravičeni:
1. stroški gradnje ali rekonstrukcije gozdne ceste in nakupa pripadajoče opreme;
2. stroški gradnje, rekonstrukcije ali priprave gozdne vlake in nakupa pripadajoče opreme;
3. stroški protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak;
4. splošni stroški v okviru naložbe iz uredbe, ki ureja skupne določbe za izvajanje intervencij razvoja podeželja, ki niso vezane na površino ali živali, iz strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027 (v nadaljnjem besedilu: uredba o skupnih določbah za izvajanje intervencij).
(2) Pri naložbah v ureditev protipožarne infrastrukture so do podpore upravičeni:
1. stroški gradnje, rekonstrukcije, protipožarnega vzdrževanja protipožarne gozdne ceste in nakupa pripadajoče opreme;
2. stroški gradnje, rekonstrukcije, protipožarnega vzdrževanja protipožarne poti in nakupa pripadajoče opreme;
3. stroški gradnje, protipožarnega vzdrževanja protipožarnih stez in nakupa pripadajoče opreme;
4. stroški gradnje in protipožarnega vzdrževanja protipožarnih zidov;
5. stroški gradnje in protipožarnega vzdrževanja prostorov za izvenletališko pristajanje helikopterjev;
6. stroški namenske ureditve vodnih virov oziroma mesta za oskrbo helikopterjev, gasilskih vozil in gasilcev z vodo za gašenje;
7. splošni stroški v okviru naložbe iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(3) Višina upravičenih stroškov se določi v skladu z 41. členom te uredbe.
7. člen 
(pogoji za dodelitev podpore) 
(1) Poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, ki morajo biti izpolnjeni ob oddaji vloge na javni razpis za podporo za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak, so pogoji za dodelitev podpore naslednji:
1. naložba v ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak, razen protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak, se lahko izvaja na območjih, na katerih dejanska odprtost z gozdnimi prometnicami po izvedeni naložbi ne presega največje mogoče odprtosti, ki znaša:
a) za gozdne ceste 27,6 m/ha na ravni gozdnogospodarske enote,
b) za gozdne vlake na ravni odseka:
– kraški svet 180 m/ha,
– gričevnat svet 150 m/ha,
– alpski svet 130 m/ha;
2. dejanska odprtost iz prejšnje točke mora biti razvidna iz elaborata izdelanega v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice;
3. gozdne vlake se ne smejo urejati na območjih gozdov, kjer je zelo velika verjetnost pojavljanja plazov ali na strogo varovanem erozijskem območju, ter na območjih, kjer je v gozdnogojitvenih načrtih predvideno žičniško spravilo lesa, razen, če je vlaka dostopna pot do stojišča za lahko žičnico, kar je razvidno iz elaborata, izdelanega v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice. Območja gozdov z zelo veliko verjetnostjo pojavljanja plazov ter strogo varovana erozijska območja so opredeljena v pregledovalniku Atlas voda;
4. če gre za gradnjo gozdne ceste, mora biti izdelan elaborat ničelnic v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice, pri čemer mora gradnja gozdne ceste upoštevati omejitve in izpolnjevati pogoje iz gozdnogospodarskega načrta;
5. rekonstrukcija gozdne ceste mora upoštevati omejitve in izpolnjevati pogoje iz gozdnogospodarskega načrta;
6. če gre za gradnjo ali pripravo gozdne vlake ter protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak mora biti izdelan elaborat vlak v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice, pri čemer mora gradnja ali priprava gozdne vlake upoštevati omejitve in izpolnjevati pogoje iz tehnološkega dela gozdnogojitvenega načrta;
7. rekonstrukcija gozdne vlake mora upoštevati omejitve in izpolnjevati pogoje iz tehnološkega dela gozdnogojitvenega načrta;
8. pridobljena mora biti pravica graditi v skladu s predpisi, ki urejajo graditev gozdnih prometnic;
9. za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak, razen za protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak, mora biti predložen izračun zmanjšanja stroškov gospodarjenja z gozdom za posamezno gozdno cesto ali vlako, ki ga izdela Zavod za gozdove Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ZGS);
10. pridobljena morajo biti soglasja oziroma mnenja v skladu s področnimi predpisi, ki urejajo pridobitev soglasij, mnenj, dovoljenj ali drugih odobritev v postopkih ureditve gozdne infrastrukture;
(2) Poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij, ki morajo biti izpolnjeni ob oddaji vloge na javni razpis za podporo za ureditev protipožarne infrastrukture, so pogoji za dodelitev podpore naslednji:
1. če gre za gradnjo, rekonstrukcijo, protipožarno vzdrževanje protipožarne infrastrukture, mora biti izdelan elaborat, ki ga pripravi ZGS, oziroma drug ustrezni načrt, pri čemer mora gradnja, rekonstrukcija ali protipožarno vzdrževanje protipožarne infrastrukture upoštevati omejitve in izpolnjevati pogoje iz gozdnogospodarskega načrta ter druge pogoje, ki jih določi ZGS;
2. za gradnjo, rekonstrukcijo, protipožarno vzdrževanje protipožarne infrastrukture mora biti izdano dovoljenje ZGS v skladu zakonom, ki ureja gozdove, s katerim je ZGS ugotovil tudi, da:
– je protipožarna infrastruktura opredeljena v načrtu varstva gozdov pred požari in v tehnološkem delu gozdnogojitvenega načrta,
– se bodo gradnja, rekonstrukcija in protipožarno vzdrževanje protipožarne infrastrukture izvedli na območjih gozdov z zelo veliko (1. stopnja) in veliko (2. stopnja) stopnjo požarne ogroženosti, kot je opredeljeno v gozdnogospodarskih in lovskoupravljavskih načrtih območij,
– je bila pridobljena pravica graditi v skladu s predpisi, ki urejajo graditev gozdnih prometnic,
– je bila izdelana dokumentacija v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice, in pravilnikom, ki ureja varstvo gozdov,
– so bila pridobljena soglasja oziroma mnenja v skladu s področnimi predpisi, ki urejajo pridobitev soglasij, mnenj, dovoljenj ali drugih odobritev v postopkih ureditve protipožarne infrastrukture.
(3) Do podpore niso upravičene naložbe v ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak, ki so v lasti ali solasti Republike Slovenije.
(4) Do podpore za protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak niso upravičene gozdne vlake, ki so bile že sofinancirane s sredstvi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: PRP 14–20), ter imajo upravičenci do tega sofinanciranja še obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev.
(5) Pogoji in dokazila za izpolnjevanje pogojev iz prvega in drugega odstavka tega člena se podrobneje določijo z javnim razpisom.
8. člen 
(merila za ocenjevanje vlog) 
(1) Merila za ocenjevanje vlog za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak so:
1. ekonomski vidik naložbe:
– odprtost gozdov z gozdnimi prometnicami pred naložbo,
– delež zmanjšanja spravilnih stroškov;
2. geografski vidik naložbe: stopnja gozdnatosti na ravni občin;
3. proizvodni (tehnološki) vidik naložbe:
– dolžina in vrsta gozdnih prometnic, s katerim se vlagatelj prijavlja na javni razpis,
– protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak;
4. prispevek k horizontalnim ciljem: ureditev gozdnih prometnic izven območij Natura 2000.
(2) Med vlogami, vloženimi na javni razpis za naložbe v ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak, ki dosežejo vstopni prag 30 % najvišjega možnega števila točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
(3) Merila za ocenjevanje vlog za protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak so:
1. dolžina gozdnih vlak, kjer se bo izvedlo protierozijsko vzdrževanje;
2. stopnja poudarjenosti funkcij gozda;
3. število vključenih lastnikov gozdov.
(4) Med vlogami na javni razpis za protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak, ki dosežejo vstopni prag 44 % najvišjega možnega števila točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
(5) Merila za ocenjevanje vlog za ureditev protipožarne infrastrukture so:
1. dolžina ureditve protipožarne infrastrukture, s katero se vlagatelj prijavlja na javni razpis;
2. stopnja poudarjenosti funkcij gozda;
3. število vključenih lastnikov gozdov.
(6) Med vlogami na javni razpis za naložbe v ureditev protipožarne infrastrukture, ki dosežejo vstopni prag 44 % najvišjega možnega števila točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
(7) Merila iz prvega, tretjega in petega odstavka tega člena in točkovnik za ocenjevanje vlog se podrobneje opredelijo v javnem razpisu.
9. člen 
(pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Poleg splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij morajo biti ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture izpolnjeni tudi naslednji pogoji:
1. če gre za gradnjo ali rekonstrukcijo gozdne ceste:
– opravljen strokovni pregled s strani ZGS v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice in izdelan zapisnik o strokovnem pregledu gozdne ceste,
– opravljen neodvisni nadzor nad izvedbo gradbenih del s strani pooblaščenega nadzornika in vodena knjiga obračunskih izmer s strani izvajalca gradnje ali rekonstrukcije gozdne ceste;
2. če gre za gradnjo, rekonstrukcijo ali pripravo gozdne vlake ter protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak opravljen strokovni prevzem gozdne vlake s strani ZGS, ki izdela prevzemni zapisnik;
3. če gre za gradnjo, rekonstrukcijo ali protipožarno vzdrževanje protipožarne infrastrukture opravljen strokovni prevzem protipožarne infrastrukture s strani ZGS, ki izdela prevzemni zapisnik.
(2) Za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak se kot zaključek naložbe šteje strokovni pregled gozdne ceste ali strokovni prevzem gozdne vlake v skladu s pravilnikom, ki ureja gozdne prometnice. Kot zaključek ureditve protipožarne infrastrukture se šteje strokovni prevzem protipožarne infrastrukture.
(3) Upravičenec mora zahtevku za izplačilo sredstev priložiti naslednja dokazila:
1. izjavo iz drugega odstavka 42. člena te uredbe;
2. v primeru ureditve gozdne ceste zapisnik o strokovnem pregledu gozdne ceste ZGS iz prve alineje 1. točke prvega odstavka tega člena;
3. v primeru ureditve gozdne vlake in protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak prevzemni zapisnik ZGS iz 2. točke prvega odstavka tega člena;
4. v primeru ureditve protipožarne infrastrukture prevzemni zapisnik ZGS iz 3. točke prvega odstavka tega člena.
(4) Upravičenec za ureditev gozdnih cest in gozdnih vlak ter protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak lahko v okviru ene vloge vloži en zahtevek za izplačilo sredstev. Upravičenec za ureditev protipožarne infrastrukture lahko v okviru ene vloge vloži do pet zahtevkov za izplačilo sredstev.
10. člen 
(obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev) 
Poleg splošnih obveznosti upravičena iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij mora upravičenec zagotavljati, da:
1. gozdne ceste in gozdne vlake, ki so predmet podpore, omogočajo spravilo lesa s spravilnimi sredstvi še pet let po zadnjem izplačilu sredstev. V primeru protierozijskega vzdrževanja gozdnih vlak upravičenec te obveznosti nima;
2. protipožarna infrastruktura, ki je predmet podpore, opravlja svoj namen in omogoča preventivno protipožarno varnost gozdov še pet let po izplačilu sredstev. V primeru protipožarnega vzdrževanja protipožarne infrastrukture upravičenec te obveznosti nima.
11. člen 
(finančne določbe) 
(1) Podpora v okviru intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture se dodeli kot vrednost na enoto v obliki nepovratne finančne pomoči.
(2) Stopnja podpore znaša:
1. za ureditev gozdnih cest 75 % upravičenih stroškov,
2. za ureditev gozdnih vlak ter za protierozijsko vzdrževanje gozdnih vlak 50 % upravičenih stroškov, in
3. za ureditev protipožarne infrastrukture 100 % upravičenih stroškov.
(3) Najmanjši znesek podpore je 500 eurov na eno vlogo.
(4) Upravičenec lahko v celotnem programskem obdobju 2023–2027 iz intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture pridobi največ 500.000 eurov podpore.
(5) Razpoložljiva sredstva, namenjena izvajanju intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture v programskem obdobju 2023–2027 (prispevek EKSRP in proračuna Republike Slovenije), so opredeljena v uredbi o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
2. Intervencija naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu
12. člen 
(predmet in namen podpore) 
Podpora iz intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu, ki se dodeli v skladu s 50. členom Uredbe 2022/2472/EU, je namenjena naložbam v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu.
13. člen 
(vlagatelji in upravičenci) 
(1) Vlagatelji v okviru intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu so:
1. fizična oseba, ki je lastnik oziroma zakupnik gozda;
2. pravna oseba, zadruga ali samostojni podjetnik posameznik, ki ni lastnik oziroma zakupnik gozda, če ima v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti registrirano dejavnost pod šifro A02.200 – sečnja oziroma A02.400 – storitve za gozdarstvo in
3. agrarna skupnost, katere člani imajo v solasti oziroma v skupni lasti gozdno zemljišče.
(2) Upravičenci so vlagatelji iz prejšnjega odstavka, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev podpore iz 15. člena te uredbe, dosežejo zadostno število točk pri merilih za izbor in jim je izdana odločba o pravici do sredstev.
14. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Pri naložbah v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu so do podpore upravičeni:
– stroški nakupa in dobave nove mehanizacije oziroma opreme za delo v gozdu ter
– splošni stroški v okviru naložbe iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(2) Višina upravičenih stroškov se določi v skladu z 41. členom te uredbe.
15. člen 
(pogoji za dodelitev podpore) 
(1) Vlagatelj mora poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore iz uredbe, ki ureja skupne določbe za izvajanje intervencij ob vložitvi vloge na javni razpis v okviru intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. če je vlagatelj fizična oseba, razen samostojnega podjetnika posameznika, njegova gozdna posest, ki jo ima v lasti, solasti ali zakupu, ob predložitvi vloge na javni razpis, ne sme biti manjša:
– od 5 hektarov, če kandidira za nakup nove opreme za delo v gozdu,
– od 10 hektarov, če kandidira za nakup mehanizacije za delo v gozdu;
2. če je vlagatelj agrarna skupnost, obseg gozdnih zemljišč, ki ga imajo člani agrarne skupnosti v solasti ali skupni lasti, ne sme biti manjši:
– od 5 hektarov, če agrarna skupnost kandidira za nakup nove opreme za delo v gozdu,
– od 10 hektarov, če agrarna skupnost kandidira za nakup mehanizacije za delo v gozdu;
3. če je vlagatelj samostojni podjetnik posameznik ali pravna oseba, mora v koledarskem letu pred objavo javnega razpisa izkazati najmanj 50.000 eurov prihodka iz sečnje, spravila lesa, mulčenja in strojne sadnje v gozdu, kar je razvidno iz računov, ki se priložijo vlogi na javni razpis;
4. vlagatelj lahko kandidira v celotnem programskem obdobju 2023–2027, le za en kos iste vrste mehanizacije oziroma iste vrste opreme.
(2) Pogoji in dokazila za izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega odstavka se podrobneje določijo z javnim razpisom.
16. člen 
(merila za ocenjevanje vlog) 
(1) Vloge, vložene na javni razpis, se točkujejo na podlagi naslednjih meril za ocenjevanje vlog:
1. za fizične osebe, razen samostojnih podjetnikov posameznikov:
a) ekonomski vidik naložbe:
– usposobljenost uporabnika naložbe,
– starost vlagatelja,
– velikost gozdne posesti vlagatelja,
– razmerje med letnim prihodkom iz gozdarske dejavnosti in med višino naložbe, iz Priloge 2, ki je sestavni del te uredbe,
– dodeljena sredstva iz naslova PRP 14–20 oziroma SN SKP;
b) geografski vidik naložbe: gorsko in hribovsko območje z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost; (v nadaljnjem besedilu: OMD);
c) prispevek k horizontalnim ciljem: okoljski faktor, ki se izračuna na podlagi pomena okoljskega vidika posamezne vrste gozdarske mehanizacije ali opreme;
2. za pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike:
a) ekonomski vidik naložbe:
– velikost podjetja glede na število delovnih mest,
– razmerje med letnim prihodkom in med višino naložbe iz Priloge 2 te uredbe,
– delovanje podjetja,
– dodeljena sredstva iz naslova PRP 14–20 oziroma SN SKP;
b) prispevek k horizontalnim ciljem: okoljski faktor, ki se izračuna na podlagi pomena okoljskega vidika posamezne vrste gozdarske mehanizacije ali opreme;
3. za agrarne skupnosti:
a) ekonomski vidik naložbe:
– velikost gozdnega zemljišča vlagatelja,
– razmerje med letnim prihodkom iz gozdarske dejavnosti in med višino naložbe iz Priloge 2 te uredbe;
b) geografski vidik naložbe: gorsko in hribovsko območje OMD;
c) prispevek k horizontalnim ciljem: okoljski faktor, ki se izračuna na podlagi pomena okoljskega vidika posamezne vrste gozdarske mehanizacije ali opreme.
(2) Med vlogami, vloženimi na javni razpis za naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu, ki dosežejo vstopni prag 40 % najvišjega možnega števila točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
(3) Merila iz prvega odstavka tega člena in točkovnik za ocenjevanje vlog se podrobneje opredelijo v javnem razpisu.
17. člen 
(pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Poleg splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij mora upravičenec do podpore v okviru intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolnjevati tudi pogoj, da mora biti naložba vključena v uporabo, kar se šteje za zaključek naložbe in se izkazuje z izjavo o vključitvi naložbe v uporabo.
(2) Upravičenec mora zahtevku za izplačilo sredstev priložiti naslednja dokazila:
1. za naložbe v opremo in mehanizacijo mora upravičenec priložiti dokument, iz katerega so razvidni najmanj serijska številka, tip stroja ali opreme in nazivna moč, ter dobavnice, transportne liste ali druga dokazila, ki izkazujejo prevzem opreme in mehanizacije;
2. za traktorje kolesnike, ki se uporabljajo za delo v gozdu, mora upravičenec priložiti kopijo potrdila o skladnosti, iz katerega so razvidni podatki o gozdarski nadgradnji. Za traktorje goseničarje, ki se uporabljajo za delo v gozdu, mora upravičenec priložiti izjavo proizvajalca oziroma dobavitelja nadgradnje o skladnosti s standardi in pravilnikom o varnosti strojev.
(3) Upravičenec lahko v okviru intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu vloži en zahtevek za izplačilo sredstev.
18. člen 
(obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev) 
(1) Poleg splošnih obveznosti upravičenca iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij mora upravičenec izpolniti tudi naslednje obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev:
1. če gre za fizične osebe, razen samostojnih podjetnikov posameznikov, ali agrarne skupnosti:
– pri nakupu mehanizacije za sečnjo in spravilo lesa, razen za strojno sečnjo, mora v gozdovih v Republiki Sloveniji posekati oziroma spraviti najmanj 750 m³ lesa v obdobju treh koledarskih let po zadnjem izplačilu sredstev,
– pri nakupu mehanizacije za strojno sečnjo mora upravičenec v gozdovih v Republiki Sloveniji posekati oziroma spraviti najmanj 12.000 m³ lesa letno v treh koledarskih letih po zadnjem izplačilu sredstev,
– podprte naložbe v okviru te intervencije se morajo uporabljati v skladu z usmeritvami in ukrepi, določenimi v načrtih za gospodarjenje z gozdovi;
2. če gre za samostojne podjetnike posameznike, zadruge in pravne osebe:
– pri nakupu mehanizacije za sečnjo in spravilo lesa, razen za strojno sečnjo, mora v gozdovih v Republiki Sloveniji posekati oziroma spraviti najmanj 4.000 m³ lesa letno v treh koledarskih letih po zadnjem izplačilu sredstev,
– pri nakupu mehanizacije za strojno sečnjo mora upravičenec v gozdovih v Republiki Sloveniji posekati oziroma spraviti najmanj 12.000 m³ lesa letno v treh koledarskih letih po zadnjem izplačilu sredstev,
– podprte naložbe v okviru te intervencije se morajo uporabljati v skladu z usmeritvami in ukrepi, določenimi v načrtih za gospodarjenje z gozdovi.
(2) Dokazila o količini poseka oziroma spravila lesa iz prve in druge alineje 1. točke ter prve in druge alineje 2. točke prejšnjega odstavka so:
– kopija odločbe ZGS v skladu z zakonom, ki ureja gozdove, in kopija obrazca »Kontrola sečišč (izvedba odločbe)«, če je upravičenec obveznosti izpolnil v lastnem gozdu;
– kopija odločbe ZGS v skladu z zakonom, ki ureja gozdove, in kopija obrazca »Kontrola sečišč (izvedba odločbe)« lastnika gozda, v katerem je upravičenec obveznosti izpolnil v okviru registrirane dejavnosti ali strojnega krožka in kopija računov, iz katerih morata biti razvidni opravljena količina posekanega oziroma spravljenega lesa ter številka odločbe ZGS o odobritvi poseka;
– popis in fotografija števca delovnih (obratovalnih) ur na dan poročila iz 45. člena te uredbe pri mehanizaciji za delo v gozdu, ki ta števec tovarniško ima.
(3) Upravičenec mora poročati o izpolnjevanju obveznosti iz prvega odstavka tega člena za tri koledarska leta po zadnjem izplačilu sredstev.
19. člen 
(javni razpis) 
(1) Javni razpis je strukturiran v:
– sklop A, na katerega vložijo vlogo vlagatelji, ki so fizične osebe, razen samostojnih podjetnikov posameznikov, ter agrarne skupnosti v skladu z zakonom, ki ureja agrarne skupnosti;
– sklop B, na katerega vložijo vlogo vlagatelji, ki so pravne osebe ter samostojni podjetniki posamezniki.
(2) Če je na posameznem sklopu iz prejšnjega odstavka višina razpisanih sredstev višja od zneska odobrenih sredstev, se preostanek sredstev prerazporedi v drugi sklop.
20. člen 
(finančne določbe) 
(1) Podpora v okviru intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu se dodeli kot vrednost na enoto v obliki nepovratne finančne pomoči.
(2) Stopnja podpore je 40 % upravičenih stroškov.
(3) Najmanjši znesek podpore je 1.000 eurov na vlogo.
(4) Upravičenec lahko v celotnem programskem obdobju 2023–2027 iz intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu pridobi največ 500.000 eurov podpore.
(5) Razpoložljiva sredstva, namenjena izvajanju intervencije naložbe v nakup nove mehanizacije in opreme za delo v gozdu v programskem obdobju 2023–2027 (prispevek EKSRP in proračuna Republike Slovenije), so opredeljena v uredbi o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
3. Intervencija naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo
21. člen 
(predmet in namen podpore) 
(1) Podpora iz intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo, ki se dodeli v skladu s 50. členom Uredbe 2022/2472/EU, je namenjena naložbam v dejavnosti primarne predelave okroglega lesa majhnega obsega, ki diverzificira proizvodnjo upravičencev.
(2) V primarno predelavo okroglega lesa majhnega obsega spadajo: žaganje lesa, skobljanje lesa in druga strojna obdelava okroglega lesa, profiliranje, iveriranje, proizvodnja lesenih železniških pragov, proizvodnja lesenih drogov, kolov, sekancev in iveri, sušenje lesa, impregnacija ali biocidna zaščita lesa z biocidnimi proizvodi ali drugimi materiali, modifikacija lesa, proizvodnja sekancev in lesnih pelet, briketov ali drv za energetsko rabo.
(3) Majhen obseg predelave lesa iz prvega odstavka tega člena pomeni:
– do 20.000 m3 vhodne surovine za proizvodnjo žaganega lesa ali neimpregniranih pragov letno, če gre za žagarske obrate;
– do 4.000 ton proizvodnje lesnih pelet letno, če gre za proizvodnjo pelet kot dodatno dejavnost v okviru žagarskih obratov;
– do 12.000 nasutih m3 oziroma predelava 4.000 m3 okroglega lesa letno, če gre za proizvodnjo sekancev kot dodatna dejavnost v okviru žagarskih obratov;
– do 50.000 nasutih m3 oziroma predelava 15.000 m3 okroglega lesa letno, če gre za proizvodnjo lesnih sekancev v gozdu ali
– do 20.000 nasutih prostorninskih metrov polen letno (ekvivalentno 10.000 m3 okroglega lesa), če gre za obrate za proizvodnjo drv.
22. člen 
(vlagatelji in upravičenci) 
(1) Vlagatelji v okviru intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo so:
1. gospodarske družbe,
2. zadruge,
3. samostojni podjetniki posamezniki in
4. nosilci dopolnilne dejavnosti na kmetiji.
(2) Upravičenci so vlagatelji iz prejšnjega odstavka, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev podpore iz 24. člena te uredbe, dosežejo zadostno število točk pri merilih za izbor in jim je izdana odločba o pravici do sredstev.
23. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Pri naložbah v primarno predelavo lesa in digitalizacijo so do podpore upravičeni:
– stroški nakupa novih strojev in opreme za primarno predelavo lesa;
– stroški novogradnje objektov za primarno predelavo lesa;
– stroški ureditve skladiščnih kapacitet za primarno predelavo lesa in
– splošni stroški v okviru naložbe iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(2) Višina upravičenih stroškov se določi v skladu z 41. členom te uredbe.
24. člen 
(pogoji za dodelitev podpore) 
(1) Vlagatelj mora poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore iz uredbe o skupih določbah za izvajanje intervencij ob vložitvi vloge na javni razpis v okviru intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti mora imeti registrirano dejavnost s šifro A02.200 – sečnja, C16.100 – žaganje, skobljanje in impregniranje lesa ali C16.290 – proizvodnja drugih izdelkov iz lesa, plute, slame in protja, pri čemer se v okviru te intervencije podpirajo dejavnosti in proizvodi iz Priloge 1, ki je sestavni del te uredbe;
2. izpolnjevati mora merila za mikro ali malo podjetje iz Priloge I Uredbe 2022/2472/EU;
3. izvajati mora dejavnost v skladu s tretjim odstavkom 21. člena te uredbe;
4. če je upravičenec gospodarska družba, zadruga ali samostojni podjetnik posameznik, mora v koledarskem letu pred objavo javnega razpisa imeti najmanj 1.000.000 eurov letnega prihodka od prodaje brez davka na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV);
5. če je upravičenec nosilec dopolnilne dejavnosti na kmetiji, mora v koledarskem letu pred objavo javnega razpisa imeti kmetija najmanj 5.000 eurov prihodka iz predelave lesa, kar je razvidno iz računov, ki se priložijo vlogi na javni razpis;
6. če je upravičenec gospodarska družba, zadruga ali samostojni podjetnik posameznik mora delovati in izvajati dejavnost, za katero je prejel podporo v naseljih z manj kot 5.000 prebivalci, v skladu z uredbo, ki ureja standardno klasifikacijo teritorialnih enot;
7. vlogi na javni razpis mora priložiti seznam opreme za predelavo lesa, ki jo ima v uporabi na dan vložitve vloge na javni razpis, datumsko in lokacijsko označeno fotografijo objekta, namestitve fiksne opreme oziroma delovnih strojev in načrt, kjer vlagatelj označi lokacijo opreme ter popis osnovnih sredstev vlagatelja. Seznam opreme za predelavo lesa mora biti skladen s popisom osnovnih sredstev vlagatelja.
(2) Pogoji in dokazila za izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega odstavka se podrobneje določijo z javnim razpisom.
25. člen 
(merila za ocenjevanje vlog) 
(1) Vloge, vložene na javni razpis, se točkujejo na podlagi naslednjih meril za ocenjevanje vlog:
1. za gospodarske družbe, zadruge in samostojne podjetnike posameznike:
a) ekonomski vidik naložbe:
– število zaposlenih v podjetju,
– delovanje podjetja,
– dodeljena sredstva iz naslova PRP 14–20 oziroma SN SKP;
b) geografski vidik naložbe: stopnja gozdnatosti na ravni občine;
c) tehnološki vidik naložbe: več faznost proizvodnega procesa;
č) prispevek k horizontalnim ciljem: okoljski prispevek izvedene naložbe k učinkovitejši rabi energije, izkoriščanju obnovljivih virov energije, zmanjševanje količine odpadkov;
2. za nosilce dopolnilne dejavnosti na kmetiji:
a) ekonomski vidik naložbe:
– starost vlagatelja,
– delovanje dopolnilne dejavnosti,
– dodeljena sredstva iz naslova PRP 14–20 oziroma SN SKP;
b) geografski vidik naložbe: stopnja gozdnatosti na ravni občine;
c) tehnološki vidik naložbe: več faznost proizvodnega procesa;
č) prispevek k horizontalnim ciljem: okoljski prispevek izvedene naložbe k učinkovitejši rabi energije, izkoriščanju obnovljivih virov energije, zmanjševanje količine odpadkov.
(2) Med vlogami, vloženimi na javni razpis za naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo, ki dosežejo vstopni prag 40 % najvišjega možnega števila točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
(3) Merila iz prvega odstavka tega člena in točkovnik za ocenjevanje vlog se podrobneje opredelijo v javnem razpisu.
26. člen 
(pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Poleg splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij mora upravičenec do podpore v okviru intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolnjevati tudi pogoj, da mora biti naložba vključena v uporabo, kar se šteje za zaključek naložbe in se izkazuje z izjavo o vključitvi naložbe v uporabo.
(2) Upravičenec mora zahtevku za izplačilo sredstev priložiti naslednja dokazila:
1. seznam obstoječe opreme za predelavo lesa, ki jo ima v uporabi na dan vložitve zahtevka za izplačilo sredstev, datumsko in lokacijsko označeno fotografijo namestitve predmetne naložbe ter popis osnovnih sredstev upravičenca. Seznam obstoječe opreme mora biti skladen s popisom osnovnih sredstev upravičenca;
2. tehnično dokumentacijo opreme, iz katere je razviden majhen obseg predelave lesa iz tretjega odstavka 21. člena te uredbe.
(3) Upravičenec lahko v okviru intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo vloži en zahtevek za izplačilo sredstev.
27. člen 
(obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev) 
Upravičenec mora izpolnjevati splošne obveznosti upravičenca iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
28. člen 
(javni razpis) 
(1) Javni razpis je strukturiran v:
– sklop A, na katerega vložijo vlogo vlagatelji, ki so nosilci dopolnilne dejavnosti na kmetiji;
– sklop B, na katerega vložijo vlogo vlagatelji, ki so gospodarske družbe, zadruge ali samostojni podjetniki posamezniki.
(2) Če je na posameznem sklopu iz prejšnjega odstavka višina razpisanih sredstev višja od zneska odobrenih sredstev, se preostanek sredstev prerazporedi v drugi sklop.
29. člen 
(finančne določbe) 
(1) Podpora v okviru intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo se dodeli kot vrednost na enoto v obliki nepovratne finančne pomoči.
(2) Stopnja podpore je 40 % upravičenih stroškov.
(3) Najmanjši znesek podpore v okviru intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo je 1.000 eurov na vlogo.
(4) Upravičenec lahko v celotnem programskem obdobju 2023–2027 iz intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo pridobi največ 500.000 eurov podpore.
(5) Razpoložljiva sredstva, namenjena izvajanju intervencije naložbe v primarno predelavo lesa in digitalizacijo v programskem obdobju 2023–2027 (prispevek EKSRP in proračuna Republike Slovenije), so opredeljena v uredbi o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
4. Intervencija naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva
30. člen 
(predmet in namen podpore) 
Podpora iz intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva se dodeli naložbam v nakup in dobavo nove mehanizacije oziroma opreme za gozdno semenarstvo, kontejnersko vzgojo in vzgojo gozdnega drevja.
31. člen 
(vlagatelji in upravičenci) 
(1) Vlagatelji v okviru intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva so nosilci dopolnilnih dejavnosti na kmetiji, samostojni podjetniki posamezniki ali pravne osebe. Vlagatelji morajo imeti v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti registrirano dejavnost s šifro, A02.100 – gojenje gozdov in druge gozdarske dejavnosti.
(2) Upravičenci so vlagatelji iz prejšnjega odstavka, ki izpolnjujejo pogoje za dodelitev podpore iz 33. člena te uredbe, dosežejo zadostno število točk pri merilih za izbor in jim je izdana odločba o pravici do sredstev.
32. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Upravičeni stroški za podporo iz intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva so naslednji:
– stroški nakupa in dobave nove mehanizacije oziroma opreme za gozdno semenarstvo, kontejnersko vzgojo in vzgojo gozdnega drevja;
– stroški nakupa in postavitve rastlinjakov in pripadajoče opreme za vzgojo gozdnega drevja in
– splošni stroški v okviru naložbe iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(2) Višina upravičenih stroškov se določi v skladu z 41. členom te uredbe.
33. člen 
(pogoji za dodelitev podpore) 
(1) Vlagatelj mora poleg splošnih pogojev za dodelitev podpore iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij ob vložitvi vloge na javni razpis izpolnjevati tudi naslednje pogoje:
1. v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti mora imeti registrirano dejavnost s šifro A02.100 – gojenje gozdov in druge gozdarske dejavnosti;
2. vključen mora biti v register dobaviteljev, skladno z zakonom, ki urejajo gozdni reprodukcijski material, in ga vodi Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
(2) Pogoji in dokazila za izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega odstavka tega člena se podrobneje določijo z javnim razpisom.
34. člen 
(merila za ocenjevanje vlog) 
(1) Vloge, vložene na javni razpis, se točkujejo na podlagi naslednjih meril za ocenjevanje vlog:
1. velikost gozdne drevesnice,
2. število zaposlenih v podjetju,
3. sklenjene pogodbe za odkup sadik gozdnega drevja,
4. število dejavnosti, ki jih dobavitelj opravlja, in
5. število enot pridelave.
(2) Med vlogami, vloženimi na javni razpis za naložbe ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva, ki dosežejo vstopni prag 40 % najvišjega možnega števila točk, se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev.
(3) Merila iz prvega odstavka tega člena in točkovnik za ocenjevanje vlog se podrobneje določijo v javnem razpisu.
35. člen 
(pogoji ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev) 
(1) Poleg splošnih pogojev ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij mora upravičenec do podpore v okviru intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva ob vložitvi zahtevka za izplačilo sredstev izpolnjevati tudi pogoj, da mora biti naložba vključena v uporabo, kar se šteje za zaključek naložbe in se izkazuje z izjavo o vključitvi naložbe v uporabo.
(2) Upravičenec lahko v okviru intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva vloži en zahtevek za izplačilo sredstev.
36. člen 
(obveznosti po zadnjem izplačilu sredstev) 
Upravičenec mora izpolnjevati splošne obveznosti upravičenca iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
37. člen 
(finančne določbe) 
(1) Podpora v okviru intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva se dodeli kot vrednost na enoto v obliki nepovratne finančne pomoči.
(2) Stopnja podpore je 40 % upravičenih stroškov.
(3) Najmanjši znesek podpore v okviru intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva je 1.000 eurov na vlogo.
(4) Upravičenec lahko v celotnem programskem obdobju 2023–2027 iz intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva pridobi največ 300.000 eurov podpore.
(5) Razpoložljiva sredstva, namenjena izvajanju intervencije naložbe v ustanovitev in razvoj gozdnega drevesničarstva v programskem obdobju 2023–2027 (prispevek EKSRP in proračuna Republike Slovenije), so opredeljena v uredbi o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
III. SKUPNE DOLOČBE 
38. člen 
(javni razpis) 
(1) Sredstva se razpišejo z zaprtim javnim razpisom v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(2) Oddaja vlog na javni razpis se začne prvi delovni dan po izteku enaindvajsetih dni od objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
(3) Če dve ali več vlog na javni razpis prejmejo enako število točk in razpisana sredstva ne zadoščajo za odobritev vseh teh vlog v celoti, se vloge izberejo na podlagi ponderiranja meril za ocenjevanje vlog, ki se določijo v javnem razpisu.
(4) V skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, se prva vloga na javni razpis po vrstnem redu točkovanja, ki izpolnjuje predpisane pogoje in dosega zadostno število točk, vendar razpoložljiva sredstva ne zadoščajo za dodelitev sredstev v celoti, odobri do višine razpoložljivih sredstev:
1. če se vlagatelj s tem strinja, kar izkaže z izjavo, ki jo mora poslati Agenciji Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija) v osmih dneh od vročitve obvestila o tem, da razpoložljiva sredstva ne zadoščajo za dodelitev sredstev v celoti, in
2. če je izpolnjen namen, za katerega se dodelijo sredstva, ki je razviden iz priložene izjave vlagatelja.
(5) Vlagatelj v vlogi na javni razpis izjavi, da pred datumom upravičenosti stroškov iz 43. člena te uredbe ni začel z deli v okviru naložbe.
(6) Sredstva se upravičencu odobrijo z odločbo o pravici do sredstev.
39. člen 
(naložbe na območju Triglavskega narodnega parka) 
(1) V skladu s šestim odstavkom 11. člena Zakona o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17, 82/20 in 18/23 – ZDU-1O; v nadaljnjem besedilu: ZTNP-1) se vloga, prispela na javni razpis, ne glede na druga merila za izbor oceni z dodatnimi desetimi odstotki možnih točk od najvišjega možnega števila točk, če:
– ima vlagatelj stalno prebivališče ali sedež na območju iz 9. člena ZTNP-1 (v nadaljnjem besedilu: območje narodnega parka) ali
– ima vlagatelj, ki je fizična oseba, stalno prebivališče zunaj območja narodnega parka, v narodnem parku pa je lastnik gozdnih zemljišč.
(2) Dodatno pridobljene točke na podlagi ZTNP-1 se ne upoštevajo pri doseganju vstopnega praga točk.
(3) Intervencije, ki prispevajo k razvojnim usmeritvam ZTNP-1 in za katere veljajo določbe tega člena, sta intervenciji iz 1. in 3. točke 3. člena te uredbe.
40. člen 
(združevanje podpor) 
(1) Podpora po tej uredbi se v okviru istih upravičenih stroškov lahko združuje z drugimi podporami iz javnih sredstev, če z združitvijo podpor niso preseženi najvišji zneski oziroma intenzivnost podpore, določeni z Uredbo 2021/2115/EU, Uredbo 2022/2472/EU in drugimi predpisi, ki urejajo državne pomoči, ne glede na to, ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev Evropske unije.
(2) Podpora z upravičenimi stroški po tej uredbi se lahko združuje z vsako drugo podporo iz javnih sredstev, če se podpora nanaša na različne upravičene stroške.
41. člen 
(višina upravičenih stroškov) 
(1) Za stroške gozdarske mehanizacije iz 14. člena te uredbe se uporablja katalog stroškov iz pravilnika, ki ureja kmetijsko in gozdarsko mehanizacijo.
(2) Za stroške iz 6., 23. in 32. člena te uredbe se uporablja pravilnik, ki ureja katalog stroškov.
(3) Upravičeni stroški se za vlagatelje iz 1., 2. in 5. točke prvega odstavka 5. člena te uredbe, iz 3. točke drugega in tretjega odstavka 5. člena te uredbe, iz 1. in 3. točke prvega odstavka 13. člena te uredbe, iz 4. točke prvega odstavka 22. člena te uredbe ter za nosilce dopolnilnih dejavnosti na kmetiji iz prvega odstavka 31. člena te uredbe pripoznajo na podlagi računov iz drugega odstavka 44. člena te uredbe in se priznajo v višini največ do vrednosti, ki je za posamezno vrsto dela ali artikel določena v predpisih iz prvega in drugega odstavka tega člena.
(4) Upravičeni stroški se za vlagatelje iz 3. in 4. točke prvega odstavka 5. člena te uredbe, 1., 2. in 4. točke drugega odstavka 5. člena te uredbe, iz 2. točke prvega odstavka 13. člena te uredbe, iz 1. do 3. točke prvega odstavka 22. člena te uredbe ter za pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike iz prvega odstavka 31. člena te uredbe za posamezni strošek priznajo na enoto v vrednosti, ki je za posamezno vrsto dela ali artikel določena v predpisih iz prvega in drugega odstavka tega člena.
42. člen 
(neupravičenost naložb in stroškov) 
(1) Podpora v okviru te uredbe se ne dodeli za:
1. naložbe zunaj območja Republike Slovenije;
2. nakup gozdnih zemljišč, zemljišč in objektov;
3. nakup rabljene mehanizacije in opreme za delo v gozdu, opreme za predelavo lesa ter mehanizacije in opreme za drevesničarsko dejavnost;
4. stroške priprave vloge na javni razpis in zahtevka za izplačilo sredstev;
5. stroške arheoloških izkopavanj in arheološkega nadzora;
6. stroške letnega gradbenega vzdrževanja protipožarne infrastrukture;
7. plačilo davkov, carin in dajatev pri uvozu;
8. DDV, razen za naložbe v ureditev gozdne infrastrukture, če se podpora nanaša na nabave blaga ali storitve, ki jih bo upravičenec uporabil za namene dejavnosti in transakcij, v zvezi s katerimi se v skladu z zakonom, ki ureja DDV ne šteje za davčnega zavezanca, ali za namene dejavnosti in transakcij, ki so v skladu z zakonom, ki ureja DDV oproščene plačila DDV brez pravice do odbitka DDV;
9. obresti na dolgove, bančne stroške in stroške garancij;
10. upravne takse;
11. obratna sredstva;
12. stroške lizinga in zakupa objektov, naprav in opreme, stroške podelitve patentov, pridobitve licenc, plačilnih pravic, avtorske in sorodnih pravic ter stroške registracije znamk;
13. druge stroške, povezane s pogodbami o zakupu, kot so marža najemodajalca, stroški refinanciranja obresti, režijski stroški in stroški zavarovanja.
(2) Upravičenec iz 5. člena te uredbe, ki uveljavlja DDV kot upravičeni strošek intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture, pod kazensko odgovornostjo poda izjavo, da v skladu z zakonom, ki ureja DDV, ne more odbijati vstopnega DDV, plačanega za nabave blaga ali storitve v okviru izvajanja intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture iz 4. do 11. člena te uredbe, za katere mu je bila dodeljena podpora.
(3) Upravičenec v izjavi iz prejšnjega odstavka navede razlog, na podlagi katerega ne more odbijati vstopnega DDV, in sicer, da se nabave blaga ali storitve v okviru izvajanja intervencije naložbe v ureditev gozdne infrastrukture iz 4. do 11. člena te uredbe nanašajo na eno izmed naslednjih dejavnosti:
– opravljanje oproščene dejavnosti brez pravice do odbitka DDV;
– opravljanje dejavnosti, v zvezi s katerimi se upravičenec ne šteje za davčnega zavezanca, kot ga opredeljuje zakon, ki ureja DDV.
43. člen 
(datum upravičenosti stroškov) 
(1) Stroški iz te uredbe so upravičeni do podpore, če so v skladu s četrtim odstavkom 86. člena Uredbe 2021/2115/EU, nastali po oddaji vloge na javni razpis.
(2) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka je datum začetka upravičenosti splošnih stroškov v okviru naložbe iz uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij 1. januar 2023.
44. člen
(zahtevek za izplačilo sredstev) 
(1) Upravičenec mora zahtevku za izplačilo priložiti naslednja dokazila:
1. izjavo o prejetih javnih sredstvih za iste upravičene stroške;
2. izjavo o namenski rabi naložbe ali dela naložbe, če se je naložba ali del naložbe uporabljal pred vložitvijo zahtevka za izplačilo sredstev;
3. datumsko in lokacijsko označene fotografije, ki potrjujejo izvedbo podprte naložbe ali dela naložbe, ki predstavlja zaokroženo vsebinsko ali tehnološko celoto, ter
4. datumsko in lokacijsko označene fotografije, iz katerih je razvidna označitev vira sofinanciranja v skladu z uredbo o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(2) Upravičenci iz 1., 2., in 5. točke prvega odstavka 5. člena te uredbe, iz 3. točke drugega in tretjega odstavka 5. člena te uredbe, iz 1. in 3. točke prvega odstavka 13. člena te uredbe, iz 4. točke prvega odstavka 22. člena te uredbe ter nosilci dopolnilnih dejavnosti na kmetiji iz prvega odstavka 31. člena te uredbe zaradi oprostitve plačila dohodnine v skladu z zakonom, ki ureja dohodnino, in upravičenci, ki so naročniki v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje, zaradi določitve višine izplačanih sredstev poleg dokazil iz prejšnjega odstavka zahtevku za izplačilo priložijo tudi:
1. kopije računov, elektronske in e–račune;
2. dokazilo o plačilu (položnica ali blagajniški prejemek, potrdilo banke o izvršenem plačilu, potrjen kompenzacijski nalog, pobotna izjava ali asignacijska pogodba).
(3) Pri nakupu mehanizacije, za katero je obvezno ugotavljanje skladnosti s standardi in pravilnikom o varnosti strojev, mora upravičenec dokument, ki to izkazuje, hraniti na kraju samem, ter ga mora predložiti na zahtevo agencije.
(4) Na podlagi vloženega popolnega zahtevka za izplačilo sredstev in po opravljeni kontroli iz 47. člena te uredbe se sredstva izplačajo na transakcijski račun upravičenca.
(5) Računi in druga dokazila, ki se nanašajo na naložbo, se morajo glasiti na upravičenca.
(6) Rok za vložitev zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev je 30. junij 2029.
45. člen 
(poročilo o izpolnjevanju obveznosti) 
(1) Poročilo o izpolnjevanju obveznosti iz tretjega odstavka 18. člena te uredbe vsebuje obvezni element, proizvodni kazalnik, ki je letni obseg sečnje oziroma spravila lesa v gozdovih v Republiki Sloveniji.
(2) Upravičenec ali njegov pooblaščenec vloži poročilo iz prejšnjega odstavka skupaj z dokazili, v elektronski obliki do 15. aprila tekočega leta za preteklo koledarsko leto na način, določen za vlaganje vloge na javni razpis v uredbi o skupnih določbah za izvajanje intervencij.
(3) Zahteve glede poročila o izpolnjevanju obveznosti se podrobneje določijo v javnem razpisu.
46. člen 
(odrek pravici do sredstev) 
Če se upravičenec odreče pravici do sredstev iz odločbe o pravici do sredstev, o tem v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, pisno obvesti agencijo v 60 dneh od dneva izdaje odločbe o pravici do sredstev.
47. člen 
(izvedba kontrol ter sistem kršitev) 
(1) Kontrole se izvajajo v skladu z VIII. poglavjem uredbe o skupnih določbah za izvajanje intervencij. Za izvajanje kontrol je odgovorna agencija.
(2) Ministrstvo lahko v skladu s 123. členom Uredbe 2021/2115/EU preverja pravilnost izvajanja intervencij iz te uredbe.
(3) Neizpolnitev ali kršitev obveznosti se sankcionira v skladu z uredbo o skupnih določbah za izvajanje intervencij in 48. členom te uredbe.
48. člen 
(upravne sankcije) 
(1) Če upravičenec iz četrtega ali petega odstavka 5. člena te uredbe ne izpolni obveznosti iz 1. ali 2. točke 10. člena te uredbe, se upravne sankcije določijo na naslednje načine:
1. po prvi ugotovljeni kršitvi se upravičencu izda opozorilo;
2. po drugi ugotovljeni kršitvi mora upravičenec v proračun Republike Slovenije vrniti vsa izplačana sredstva, za vsako posamezno prometnico.
(2) Če upravičenec iz drugega odstavka 13. člena te uredbe v predpisanem roku ne izpolni obveznosti iz prve ali druge alineje 1. točke prvega odstavka 18. člena te uredbe, se upravne sankcije določijo na naslednje načine:
1. če upravičenec izpolni najmanj 90 % in manj kot 100 % predpisanega obsega poseka oziroma spravila lesa, mora v proračun Republike Slovenije vrniti 20 % izplačanih sredstev;
2. če upravičenec izpolni najmanj 80 % in manj kot 90 % predpisanega obsega poseka oziroma spravila lesa, mora v proračun Republike Slovenije vrniti 50 % izplačanih sredstev;
3. če upravičenec izpolni manj kot 80 % predpisanega obsega poseka oziroma spravila lesa, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa izplačana sredstva.
(3) Če upravičenec iz drugega odstavka 13. člena te uredbe v predpisanem roku ne izpolni obveznosti iz prve ali druge alineje 2. točke prvega odstavka 18. člena te uredbe, se upravne sankcije določijo na naslednje načine:
1. če upravičenec izpolni najmanj 90 % in manj kot 100 % predpisanega obsega poseka oziroma spravila lesa, mora v proračun Republike Slovenije vrniti 20 % izplačanih sredstev;
2. če upravičenec izpolni najmanj 80 % in manj kot 90 % predpisanega obsega poseka oziroma spravila lesa, mora v proračun Republike Slovenije vrniti 50 % izplačanih sredstev;
3. če upravičenec izpolni manj kot 80 % predpisanega obsega poseka oziroma spravila lesa, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa izplačana sredstva.
(4) Če upravičenec iz drugega odstavka 13. člena te uredbe ne izpolni obveznosti iz tretje alineje 1. točke ali 2. točke prvega odstavka 18. člena te uredbe, se upravne sankcije določijo na naslednje načine:
1. po prvi ugotovljeni kršitvi se upravičencu izda opozorilo;
2. po drugi ugotovljeni kršitvi mora upravičenec v proračun Republike Slovenije vrniti 50 % izplačanih sredstev;
3. po tretji ugotovljeni kršitvi mora upravičenec v proračun Republike Slovenije vrniti vsa izplačana sredstva.
(5) Če upravičenec iz drugega odstavka 13. člena te uredbe ne poroča o izpolnjenih obveznostih iz tretjega odstavka 18. člena te uredbe, se upravne sankcije določijo na naslednje načine:
1. po prvi ugotovljeni kršitvi se upravičencu izda opozorilo;
2. po drugi ugotovljeni kršitvi mora upravičenec v proračun Republike Slovenije vrniti 10 % izplačanih sredstev;
3. po tretji ugotovljeni kršitvi mora upravičenec v proračun Republike Slovenije vrniti 30 % izplačanih sredstev;
4. po četrti ugotovljeni kršitvi mora upravičenec v proračun Republike Slovenije vrniti vsa izplačana sredstva.
IV. KONČNA DOLOČBA 
49. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-46/2024
Ljubljana, dne 14. marca 2024
EVA 2023-2330-0109
Vlada Republike Slovenije 
dr. Robert Golob 
predsednik 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti