Uradni list

Številka 74
Uradni list RS, št. 74/2022 z dne 27. 5. 2022
Uradni list

Uradni list RS, št. 74/2022 z dne 27. 5. 2022

Kazalo

Ob-2413/22, Stran 1504
Na podlagi šeste alineje prvega odstavka 7. člena Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1, 95/14 – ZUJF-C, 47/15 – ZZSDT, 61/17 – ZUPŠ, 64/17 – ZZDej-K, 36/19, 189/20 – ZFRO, 51/21, 159/21, 196/21 – ZDOsk, 15/22 in 43/22), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023 (Uradni list RS, št. 187/21 in 206/21 – ZDUPŠOP), 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16 in 11/22) in Sklepa o začetku postopka za izvedbo javnega razpisa za sofinanciranje programov varovanja in krepitve zdravja do leta 2025, št. 181-65/2022/17 z dne 18. 5. 2022, objavlja Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, Ljubljana
javni razpis 
za sofinanciranje programov varovanja in krepitev zdravja do leta 2025 
I. Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je sofinanciranje programov varovanja in krepitve zdravja, ki prispevajo k izvajanju Resolucije o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2015–2025, Skupaj za družbo zdravja (Uradni list RS, št. 25/16), predvsem na prednostnih področjih 6.1. Krepitev in varovanje zdravja ter preprečevanje bolezni – javno zdravje in 6.2. Optimizacija zdravstvene oskrbe – zdravstvena dejavnost, in podpirajo programe in aktivnosti za uresničevanje zakonodajnih in strateških dokumentov na področju zdrave in uravnotežene prehrane in telesne dejavnosti, preprečevanja nalezljivih bolezni s cepljenjem, obvladovanja okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih bolezni, preprečevanja rabe dovoljenih in prepovedanih drog ter nekemičnih zasvojenosti in s tem povezane škode, krepitve duševnega zdravja, preprečevanja in obvladovanja kroničnih bolezni ter zdravega življenjskega sloga mladih.
Poseben poudarek javnega razpisa je na naslavljanju potreb ranljivih skupin prebivalstva, spodbujanju mreženja, sodelovanja in partnerstva med organizacijami ter institucijami, ki delujejo na vsebinskih področjih tega javnega razpisa.
II. Predmet javnega razpisa in razpoložljiva sredstva po področjih in po letih
Predmet javnega razpisa so programi na naslednjih področjih in pod-področjih, s pripadajočimi sredstvi:
Področje A: Zdrava in uravnotežena prehrana in telesna dejavnost za zdravje
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2023, 2024, 2025 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 1.800.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 600.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 600.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 600.000,00 EUR.
Področje B: Preprečevanje nalezljivih bolezni s cepljenjem, obvladovanje okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih okužb
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2023, 2024, 2025 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 1.000.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 350.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 325.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 325.000,00 EUR.
Razpisana sredstva na tem področju se razdelijo po naslednjih pod-področjih:
Pod-področje B1. Programi za povečanje deleža cepljenih v Republiki Sloveniji in izvajanje zdravstveno vzgojne dejavnosti na področju cepljenja – največ 120.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 40.000.00 EUR, za leto 2024 okvirno 40.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 40.000,00 EUR.
Pod-področje B2. Programi za preprečevanje okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih okužb med skupinami z najvišjim tveganjem, preprečevanje diskriminacije in stigmatizacije v povezavi z okužbo s HIV, vrstniške podpore ter opolnomočenja oseb, ki živijo s HIV – največ 400.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 140.000,00 EUR, za leto 2024 130.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 130.000,00 EUR.
Pod-področje B3. Programi anonimnega testiranja na HIV in druge spolno prenosljive okužbe s svetovanjem v skupnosti za moške, ki imajo spolne odnose z moškimi – največ 480.000,00 EUR, od tega okvirno 170.000,00 EUR za leto 2023, okvirno 155.000,00 EUR za leto 2024 in okvirno 155.000,00 EUR za leto 2025.
Področje C: Preprečevanje rabe dovoljenih in prepovedanih drog ter nekemičnih zasvojenosti in s tem povezane škode
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2023, 2024 in 2025 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 4.400.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 1.700.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 1.350.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 1.350.000,00 EUR.
Razpisana sredstva na tem področju se razdelijo po naslednjih pod-področjih:
Pod-področje C1. Programi zmanjševanja tvegane in škodljive rabe alkohola – največ 1.200.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 450.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 375.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 375.000,00 EUR.
Pod-področje C2. Programi zmanjševanja rabe tobaka, tobačnih izdelkov in povezanih izdelkov – največ 1.000.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 400.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 300.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 300.000,00 EUR.
Pod-področje C3. Programi zmanjševanja povpraševanja po prepovedanih drogah in drugih psihoaktivnih snoveh in z njimi povezane škode – največ 1.200.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 450.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 375.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 375.000,00 EUR.
Pod-področje C4. Programi preprečevanja nekemičnih zasvojenosti – največ 1.000.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 400.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 300.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 300.000,00 EUR.
Področje D: Krepitev duševnega zdravja in nudenja psihosocialne pomoči
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2023, 2024 in 2025 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 1.800.000,00 EUR, od tega okvirno 700.000,00 EUR za leto 2023, okvirno 550.000,00 EUR za leto 2024 in okvirno 550.000,00 EUR za leto 2025.
Razpisna sredstva na tem področju se razdelijo po naslednjih pod-področjih:
Pod-področje D1. Programi krepitve duševnega zdravja – največ 1.000.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 400.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 300.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 300.000,00 EUR.
Pod-področje D2. Programi svetovanja in psihosocialne pomoč v duševni stiski – največ 800.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 300.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 250.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 250.000,00 EUR.
Področje E: Opolnomočenje, ozaveščanje in dvig zdravstvene pismenosti za obvladovanje kroničnih nenalezljivih bolezni
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2023, 2024 in 2025 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 1.000.000,00 EUR, od tega okvirno 400.000,00 EUR za leto 2023, okvirno 300.000,00 EUR za leto 2024 in okvirno 300.000,00 EUR za leto 2025.
Področje F: Zdrav življenjski slog mladih
Sredstva za sofinanciranje programov za leta 2023, 2024 in 2025 v okviru javnega razpisa znašajo skupno največ 850.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 300.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 275.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 275.000,00 EUR.
Razpisna sredstva na tem področju se razdelijo po naslednjih pod-področjih:
Pod-področje F1. Programi zdravega življenjskega sloga mladih – največ 750.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 260.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 245.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 245.000,00 EUR.
Pod-področje F2. Programi ozaveščanja mladih o okolju in zdravju – največ 100.000,00 EUR, od tega za leto 2023 okvirno 40.000,00 EUR, za leto 2024 okvirno 30.000,00 EUR in za leto 2025 okvirno 30.000,00 EUR.
Sofinancira se izvajanje programov od novembra leta 2022 do novembra leta 2025.
Vlagatelj se lahko z istim programom prijavi le na eno področje predmeta javnega razpisa, v okviru posameznega področja pa na eno ali več pod-področij, kot je opredeljeno v poglavju V. za posamezna področja.
III. Pogoji za pridobitev sredstev
Pogoji, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu, za pridobitev sredstev, so naslednji:
1. So neprofitni (na podlagi zakona ali svojih temeljnih aktov: statut, ustanovitveni akt, drugih pravil delovanja), kar pomeni, da presežka prihodkov nad odhodki ali dobička ne delijo med člane ali ustanovitelje oziroma lastnike, ampak ga v celoti namenjajo za uresničevanje svojega namena in ciljev.
2. Imajo sedež v Republiki Sloveniji.
3. So ustanovljeni prostovoljno in niso ustanovljeni zaradi osebnih koristi ali pridobivanja dobička.
4. So neodvisni od političnih strank in drugih entitet, kot je opredeljeno po posameznih področjih javnega razpisa.
5. Delujejo v javnem prostoru in za dobrobit ljudi, skupin in družbe kot celote.
6. Delujejo na podlagi demokratičnih vrednot in človekovih pravic.
7. Prijavljeni program sodi v vsebinsko področje predmeta javnega razpisa.
8. Program se izvaja v Republiki Sloveniji, njegov učinek je relevanten za nacionalno raven.
9. Vlogi je predložena zadnja dostopna kopija izpisa iz sodnega registra ali drugega registra (zadošča izpisek iz AJPES portala), kjer je vlagatelj registriran (izpis ne sme biti starejši od 90 dni).
10. Vlagatelj je ustanovljen pred 1. 1. 2020 in je imel v letu 2021 najmanj 10.000 EUR prihodkov (dokazilo: letno poročilo oddano na Agencijo za javnopravne evidence in storitve, v nadaljnjem besedilu: AJPES, za leto 2021). Ne glede na prejšnji stavek, mora vlagatelj v primeru, da se prijavlja na področje C javnega razpisa, izpolnjevati pogoje glede prijave na »majhne« ali »velike« programe, kot so opredeljeni v točki 2. Pogoji za vlagatelje, v okviru področja C, poglavja V.
11. Za sofinanciranje programa so predvideni tudi drugi sofinancerji in/ali lastna sredstva oziroma viri najmanj v višini 5 % od ocenjene vrednosti prijavljenega programa. Sofinancirajo se samo upravičeni izdatki, pri čemer sofinanciranje ministrstva znaša največ 95 %. Vsaj 5 % se mora zagotoviti iz drugih nacionalnih/regionalnih/lokalnih javnih virov ali lastnega financiranja oziroma z lastno udeležbo, ki se izkaže v prostovoljnem delu po Zakonu o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15). Prostovoljsko delo se prizna samo vlagateljem, ki so pri AJPES, skladno z Zakonom o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15) in Pravilnikom o področjih prostovoljskega dela in vpisniku (Uradni list RS, št. 48/11, 60/11 in 29/16) vpisani v elektronski vpisnik prostovoljskih organizacij in organizacij s prostovoljskim programom.
Programi, ki imajo zagotovljene tudi druge vire financiranja (npr. nacionalni/regionalni/lokalni javni viri, sponzorska oziroma donatorska sredstva, lastne vire financiranja oziroma lastno udeležbo), morajo predložiti ustrezna dokazila (npr. sklep o izbiri), prostovoljno delo pa izkazati po Zakonu o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15). V primeru sponzorskih in donatorskih sredstev, je potrebno podati izjavo o ne-navzkrižju interesov in razkriti imena sponzorjev oziroma donatorjev.
12. Zaprošeni znesek ne presega razpisanih sredstev za posamezni program.
13. Prijavnica mora biti izpolnjena v celoti.
14. Programi, ki so že v celoti financirani iz proračunskih sredstev in drugih javnih virov, niso predmet tega javnega razpisa.
15. V kolikor se vlagatelj prijavlja s partnerji, se za vlagateljevega upravičenega partnerja šteje vsaka pravna oseba javnega ali zasebnega prava, ustanovljena na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma ji je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu, s sedežem v Republiki Sloveniji, ki dejavno sodeluje pri izvajanju programa in učinkovito prispeva k njegovemu izvajanju in k njegovim ciljem na območju Republike Slovenije.
V kolikor se vlagatelj s partnerji prijavlja na področje C ali na področje F javnega razpisa, mora izpolnjevati pogoj o neodvisnosti od komercialnih in drugih interesov tobačne in alkoholne industrije ter druge industrije na področju drog, kot je opredeljen v točki 2. Pogoji za vlagatelje v okviru področja C ter v točki Pogoji za vlagatelje v okviru področja F, v poglavju V javnega razpisa.
Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev za pridobitev sredstev iz točk 1., 2., 3., 4., 5., 7., 9., 10., 12. in 13. tega poglavja, in vlagatelji, ki niso upravičenci do udeležbe na javnem razpisu, v skladu s poglavjem V. (pogoji za vlagatelje), ne bodo vključeni v postopek ocenjevanja.
Izpolnjevanje pogojev iz točk 6., 8., 11., 14. in 15. tega poglavja se bo preverilo pri vsebinskem ocenjevanju vloge. V primeru neizpolnjevanja pogojev, se bo postopek nadaljnjega ocenjevanja zaključil.
Med upravičene vlagatelje pri vseh področjih iz točke II. javnega razpisa ne sodijo naslednje organizacije:
– ki v svojih temeljnih aktih (statut, ustanovitveni akt, pravila itd.) nimajo izrecno navedeno, da so neprofitne, v kolikor jim tega ne predpisuje že zakon;
– v katerih več kot polovico članov organa upravljanja ali nadzora predstavljajo predstavniki gospodarstva (razen če gre za organ upravljanja ali nadzora pravne osebe zasebnega prava, ki delujejo kot nepridobitno združenje pravnih in fizičnih oseb, ki se v skladu s Pogoji za vlagatelje, poglavja V., prijavlja na področje A javnega razpisa) ali političnih strank;
– verske skupnosti, politične stranke, socialni partnerji in zbornice. Slednje so lahko upravičeni vlagatelji zgolj v primeru prijave na področje A javnega razpisa.
Vse aktivnosti, ki se sofinancirajo v okviru tega javnega razpisa, morajo biti za končnega uporabnika brezplačne.
Poleg pogojev iz tega poglavja morajo vlagatelji oziroma njihove vloge izpolnjevati tudi pogoje, ki so podrobneje opredeljeni v okviru vsakega področja v poglavju V. javnega razpisa.
IV. Merila za dodelitev sredstev
Le tisti prijavljeni programi, ki izpolnjujejo pogoje za uvrstitev v postopek ocenjevanja, bodo nadalje ocenjeni na podlagi naslednjih meril za dodelitev sredstev:
Točke
Pomen
0
Nezadostno
Merilo ni izpolnjeno.
3
Delno ustrezno
Merilo je delno izpolnjeno.
5
Ustrezno
Merilo je izpolnjeno.
MERILO
Utež
Točke
Največje možno št. točk
A. VSEBINSKA USTREZNOST
40
Program je skladen z nacionalnimi in mednarodnimi strateškimi dokumenti in s cilji javnega razpisa. Temelji na izsledkih znanosti, strokovnih smernicah in preverjenih dobrih praksah. Vključuje prednostno pričakovane aktivnosti sofinanciranja in je ustrezno utemeljen ter uresničljiv. Predstavljen je jasno in jedrnato, v skladu z zahtevami prijavnega obrazca.
3
5
15
Metode dela in pristop so ustrezni glede na izbrano prednostno področje in cilje javnega razpisa (metode vodenja programa so primerne, način spremljanja in vrednotenja uspešnosti je primeren, predvideno je vključevanje uporabnikov pri zasnovi in vrednotenju programa, program uvaja učinkovite in inovativne pristope). 
1
5
5
Vodenje in izvajanje programa je ustrezno glede na izbrano prednostno področje, cilje javnega razpisa in potrebe uporabnikov. Aktivnosti so jasno in konkretno opredeljene, nujne za dosego ciljev javnega razpisa in zagotavljajo učinkovitost programa. Aktivnosti so izvedljive v časovnem obdobju javnega razpisa, njihovo sosledje je ustrezno. 
1
5
5
Ciljne skupine so skladne s prednostno pričakovanimi ciljnimi skupinami, opredeljenimi v javnem razpisu, jasno opredeljene, določen je način njihovega doseganja in naslavljanja. Vlagatelj ima zagotovljen dostop do ciljne skupine (vlagatelj ima vzpostavljen odnos z uporabniki, uporabniki ga poznajo in mu zaupajo, ima vzpostavljene kanale komuniciranja z njimi). Program je prilagojen potrebam ciljne skupine (predstavljene so specifične potrebe uporabnikov, način vključevanja in zadrževanja uporabnikov v programu, predstavljena je strategija vključevanja težje dostopnih ciljnih skupin). 
1
5
5
Program je relevanten za nacionalno raven (poteka na širšem območju Slovenije) ali zajema široko ciljno skupino uporabnikov oziroma ima relevanten učinek na nacionalni ravni (ni zgolj lokalnega pomena). Predvidena je ustrezna promocija programa, ki omogoča, da se v program vključuje veliko število uporabnikov ciljne skupine in zagotavlja prepoznavnost programa v širšem slovenskem prostoru (natančno so opisani predvideni kanali komuniciranja, ki imajo relevanten doseg, predvidene so relevantne oblike oglaševanja v ciljni skupini). 
1
5
5
Program naslavlja ranljive skupine prebivalcev1. Vlagatelj ustrezno naslavlja neenakosti v zdravju in pojasni, kako jih bo s prijavljenim programom zmanjšal.
1
5
5
B. KAKOVOST PROGRAMA 
35
Kadrovska zasedba (usposobljenost, izobrazba, izkušnje in reference izvajalcev s področja, ki je predmet javnega razpisa) in predviden obseg dela na programu omogočata kakovostno izvedbo programa. Predvidene so zaposlitve v zadostnem obsegu za kakovostno izvedbo programa in /ali prostovoljno delo v zadostnem obsegu.
3
5
15
Program prijavlja več partnerjev z ustreznimi znanji (dokazilo: izjava partnerja o sodelovanju). Partnerji prispevajo k interdisciplinarnosti in dejavno sodelujejo pri izvajanju programa. Mreženje, kjer je relevantno, poteka na različnih ravneh: lokalni, nacionalni in mednarodni ravni. 
1
5
5
Vlagatelj oziroma partner ima izkušnje na podobnih programih področja predmeta javnega razpisa (pretekli izvedeni programi, mednarodno prepoznani kot primer dobre prakse oziroma so prejemniki nagrad s področja, na katerega se prijavljajo, sodelavci v programu so vključeni v relevantna strokovna združenja).
1
5
5
Program zagotavlja trajnost (po zaključku financiranja s strani ministrstva obstajajo predvidljive (realne) možnosti za nadaljnje izvajanje programa, zagotovljen je prenos znanja, izdelki so trajno dostopni, program vključuje tudi prostovoljno delo).
1
5
5
Kazalniki rezultatov so primerni, količinsko opredeljeni, merljivi in dosegljivi.
1
5
5
C. FINANCIRANJE IN UPRAVLJANJE PROGRAMA 
25
Finančni načrt je jasen in konkreten. Stroški so specificirani po posameznih aktivnostih in storitvah. 
2
5
10
Stroški so načrtovani gospodarno, smotrno in učinkovito glede na predvidene aktivnosti programa in pričakovane učinke. Višina plač je primerna glede na odgovornost in vsebino dela. Stroški storitev, materialni stroški in stroški službenih potovanj so racionalno načrtovani in pomenijo dodano vrednost programa.
2
5
10
Program ima načrtovanih dovolj sredstev za promocijo, ki bo omogočila njegovo prepoznavnost med potencialnimi uporabniki. Predvidena je promocija ministrstva, kot sofinancerja programa.
1
5
5
NAJVEČJE ŠTEVILO MOŽNIH TOČK
100
1 »Ranljivost« razumemo kot relacijski pojav (med posameznikom in širšim družbenim, kulturnim in ekonomskim okoljem) in tudi kot proces, ki se spreminja od ene do druge osebe, se razlikuje v različnih življenjskih obdobjih in različnih okoliščinah, ob čemer se pri eni osebi lahko kombinirajo številne oblike ranljivosti. Posameznik je dojet na presečišču različnih individualnih in družbenih procesov (mikro-, mezo-, makroraven), ki vplivajo na ranljivost v zdravju in druga področja človekovega življenja. Prav tako »ranljive skupine« niso statične in strogo zamejene, temveč se spreminjajo in prekrivajo. Posameznik se lahko v nekem življenjskem obdobju nahaja v več »ranljivih« skupinah hkrati, v naslednjem pa se nahaja izven vsake od njih. Na ranljivost najbolj vplivajo socialnoekonomski dejavniki (tudi kulturni dejavniki). Kot navedeno, med ranljive skupine lahko sodijo tako moški kot ženske in različne populacijske skupine (starejši, otroci, delovno aktivna populacija). Spol oziroma starost sama po sebi ne pomeni ranljivosti. Za uvrstitev v ranljivo skupino je potrebna še neka prikrajšanost (materialna, socialna, kulturna, zdravstvena …) . Med ranljive skupine lahko uvrstimo npr. nosečnice, ki so socialno ekonomsko prikrajšane, brez socialnih mrež in virov podpore …; otroke iz revnih družin, z malo socialnega in kulturnega kapitala …
Model dodeljevanja sredstev in postopek izbora
Prijavljeni programi bodo ocenjeni v skladu z merili za dodelitev sredstev iz tega poglavja. Programi, ki pri sklopu A. Vsebinska ustreznost, ne dosegajo vsaj 25 točk, pri sklopu B. Kakovost programa, ne dosegajo vsaj 20 točk in pri sklopu C. Financiranje in upravljanje programa, ne dosegajo vsaj 15 točk, bodo zavrnjeni. V primeru, da je več programov, ki izpolnjujejo pogoje, bodo za sofinanciranje izbrani programi z največ doseženimi točkami do meje razpoložljivih sredstev za sofinanciranje.
Sredstva se bodo razdelila po naslednjem modelu:
– programi, ki zberejo 95 ali več točk, se sofinancirajo 100 %;
– programi z med vključno 85 in vključno 94 točk se sofinancirajo 90 %;
– programi z med vključno 75 in vključno 84 točk se sofinancirajo 80 %;
– programi z med vključno 65 in vključno 74 točk se sofinancirajo 70 %;
– programi z med vključno 60 točk in vključno 64 točk se sofinancirajo 60 %.
Če se bo vlagatelju dodelilo manj od 100 % zaprošenih sredstev, lahko Ministrstvo za zdravje (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) in vlagatelj dogovorita aktivnosti, ki bodo sofinancirane. Ministrstvo lahko glede na dodeljena sredstva in v okviru prijavljenega programa v pogodbi (vzorec pogodbe je del javnega razpisa), z vsakim izvajalcem posebej opredeli konkreten obseg programa in dinamiko izplačil (odstotek vrednosti, število obrokov, morebitna predplačila ter datum izplačil) v okviru vrednosti, ki so določene na letni ravni.
Sprejetje vloge, ne glede na prejšnji odstavek, ne pomeni zavezanosti k dodelitvi sredstev za vse aktivnosti v višini zneska, ki ga je zahteval vlagatelj. Zahtevani znesek sredstev se lahko spremeni na podlagi ugotovitev strokovne komisije o ustreznosti posamezne aktivnosti in finančnega načrta za izvajanje te aktivnosti, kot jo je opredelil vlagatelj.
Na podlagi ugotovitev strokovne komisije o ustreznosti posamezne aktivnosti, storitve ali stroška za doseganje ciljev programa, lahko ministrstvo zavrne financiranje te aktivnosti, storitve oziroma stroška, ki ne prispevajo k doseganju ciljev.
V primeru, da se vsa sredstva na posameznem področju ne porabijo, se lahko prerazporedijo na drugo področje ali pod-področje.
Prevzem obveznosti za dodeljena sredstva za leta 2023, 2024 in 2025 se uredi pod odložnim pogojem, in sicer prevzem obveznosti v tem delu stopi v veljavo, ko bodo izpolnjeni formalni pogoji glede na veljavni Zakon o izvrševanju proračuna RS.
V. Področja javnega razpisa
Področje A: Zdrava in uravnotežena prehrana in telesna dejavnost za zdravje
Specifični cilji so:
– povečanje deleža dojenih otrok in povečanje deleža prebivalcev, ki se zdravo prehranjujejo;
– povečanje števila ponudnikov prehransko ustreznejših obrokov in živil z manj sladkorja, soli, nasičenih maščob ter več prehranskih vlaknin;
– povečanje deleža socialno-ekonomsko ogroženih posameznikov, ki se zdravo prehranjujejo in so telesno dejavni;
– povečanje deleža ozaveščene splošne populacije, ki se zdravo in uravnoteženo prehranjuje ter je dovolj telesno dejavna;
– večji delež strokovno usposobljenih zaposlenih v zdravstvu na področju spremljanja stanja prehranjenosti in funkcijske zmožnosti bolnikov in starejših odraslih ter prehranskega svetovanja in podporne obravnave na vseh ravneh zdravstvenega varstva;
– večji delež prebivalcev, ki je obveščen o problemu debelosti kot posledici pasivnega in sedečega načina življenja;
– več ustrezno prostorsko načrtovanih okolij, ki omogočajo zdrav življenjski slog in več telesno aktivnih prebivalcev.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– vzpostavitev dojenju prijaznih okolij na javnih mestih in v ustanovah ter pregled stanja o pojavu neprimernih praks trženja nadomestkov materinega mleka v zdravstvenih zavodih;
– kontinuirano posodabljanje spletnega portala za podporo implementaciji nacionalnih prehranskih smernic v vzgojno-izobraževalnih zavodih in izmenjavo primerov dobrih praks ter širitev učinkovitih vzgojno-izobraževalnih pristopov pri izvajanju prehranske vzgoje v vzgojno-izobraževalnih zavodih;
– izvajanje praktičnih usposabljanj v vzgojno-izobraževalnih zavodih za organizatorje prehrane glede uporabe smernic zdravega prehranjevanja in podpornih orodij za načrtovanje in izvajanje organizirane prehrane;
– med-vrstniško spodbujanje otrok k pripravi in uživanju zdravih tradicionalnih jedi v vzgojno-izobraževalnem okolju, v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja ob upoštevanju preverjenih in učinkovitih pristopov;
– izvajanje strokovne podpore študentom inšpektorjem ter razvoj sistema strokovnega spremljanja prehrane študentov z ukrepi, ki bi ponudnike hrane in uporabnike usmerjali k bolj zdravi izbiri;
– izboljševanje sestave živilskih izdelkov (z zmanjšanjem vsebnosti sladkorja, sladil, nasičenih maščobnih kislin in soli ter povečevanjem vlaknin) ter promocija izdelkov z ugodno prehransko sestavo;
– spremljanje stanja ponudbe v prodajnih avtomatih na fakultetah in v zdravstvenih ter socialnovarstvenih zavodih, ozaveščanje deležnikov (ponudnikov, zavodov, uporabnikov ter širše javnosti), ter ozaveščanje študentov o pomenu zdrave izbire tudi pri ponudnikih subvencioniranih študentskih kosil;
– inovativni pristopi za ozaveščanje o zdravi prehrani in pridobivanje veščin zdrave priprave jedi za socialno-ekonomsko ogrožene s poudarkom na moških, vključno s spodbujanjem ustrezne telesne dejavnosti;
– izvedba programov, ki spodbujajo zdravstveno pismenost in razvoj zdravega življenjskega sloga socialno ogroženih in ranljivih skupin (v povezavi z uravnavanjem telesne teže, s prehrano in telesno dejavnostjo) ter razvoj predloga vzdrževalnega programa za ohranitev pridobljenih navad;
– kontinuirano posodabljanje (nadgradnja, vzdrževanje, urednikovanje) in promocija spletnega mesta – portala o prehrani za zagotavljanje dostopnih strokovnih in preverjenih informacij o zdravem načinu prehranjevanja različnih populacijskih skupin;
– promocija nacionalne sheme za označevanje zdravju koristnih živil;
– prenos znanja klinične prehrane na zdravstvene delavce in sodelavce;
– strokovna podpora zdravstvenim zavodom na primarni in sekundarni ravni zdravstvenega varstva za vključevanje prehranske obravnave v obravnavo pacientov;
– osveščanje in usposabljanje odločevalcev in načrtovalcev prostora v občinah/regijah o pomenu načrtovanja zelenih površin, ki spodbujajo telesno dejavnost, in površin za zdravo aktivno mobilnost, s poudarkom na njihovih koristih za zdravje;
– spodbujanje aktivne mobilnosti kot zdravega načina prihoda v šolo in na delo;
– promocija telesne dejavnosti za zdravje na nacionalni ravni, ki vključuje aktivnosti v času Evropskega tedna mobilnosti, Evropskega tedna športa, Slovenskega praznika športa, Svetovnega dneva športa, Svetovnega dneva hoje, Svetovnega dneva kolesarstva in Svetovnega dneva debelosti, s poudarkom na koristih telesne dejavnosti za zdravje in ustvarjanju okolja, ki spodbuja telesno dejavnost;
– širjenje mreže brezplačnih možnosti telesne dejavnosti v naravi, s poudarkom na vključevanju moških in socialno-šibkejših, medgeneracijskem sodelovanju in prostovoljstvu ter participaciji uporabnikov pri zasnovi in izvajanju programov zanje;
– inovativni načini spodbujanja telesne dejavnosti, namenjeni ranljivim skupinam otrok in/ali mladostnikov (npr. socialno in finančno prikrajšanim otrokom in mladostnikom iz velikih in enostarševskih družin ter tistim, ki živijo v nadomestnem varstvu, osebam iz etničnih ali narodnostnih manjšin, osebam s posebnimi potrebami in ranljivostmi, žrtvam nasilja, migrantom, beguncem, otrokom in mladim s prekomerno telesno težo oziroma debelostjo).
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– Prednostno pričakovane ciljne skupine so opredeljene v Nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015–2025 in izhajajo iz prednostno pričakovanih aktivnosti, navedenih v prejšnjem odstavku.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015–2025 (Uradni list RS, št. 58/15), ki je dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO101
– Akcijski načrt za izvajanje Resolucije o nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015–2025 do leta 2022, ki je dostopen na naslednji povezavi: https://www.dobertekslovenija.si/wp-content/uploads/2021/12/Akcijski-nacrt-Dober-tek-Slovenija-2019-2022.pdf
Pogoji za vlagatelje
Vlagatelji morajo izpolnjevati pogoje, navedene v poglavju III. Pogoji za pridobitev sredstev.
Vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu pri področju A, so pravne osebe javnega ali zasebnega prava, ki delujejo kot društvo, zveza društev, javni ali zasebni zavod, skupnost javnih ali zasebnih zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in so ustanovljeni na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma jim je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu.
Do udeležbe na področju A javnega razpisa se za upravičene vlagatelje štejejo tudi pravne osebe zasebnega prava, ki delujejo kot nepridobitno združenje pravnih in fizičnih oseb (gospodarske zbornice), ki so ustanovljene na podlagi Zakona o gospodarskih zbornicah (Uradni list RS, št. 60/06, 110/09 in 77/11).
V kolikor se vlagatelj s partnerji prijavlja na področje A javnega razpisa, se za vlagateljevega upravičenega partnerja poleg pravnih oseb javnega ali zasebnega prava iz drugega odstavka teh pogojev, šteje tudi vsaka pravna oseba zasebnega prava, ki deluje kot nepridobitno združenje pravnih in fizičnih oseb, ustanovljena na podlagi Zakona o gospodarskih zbornicah (Uradni list RS, št. 60/06, 110/09 in 77/11), s sedežem v Republiki Sloveniji, ki dejavno sodeluje pri izvajanju programa in učinkovito prispeva k njegovemu izvajanju in k njegovim ciljem na območju Republike Slovenije.
Izpolnjevanje pogojev za vlagatelje pri prijavi na področja A javnega razpisa se bo preverjalo ob formalnem pregledu vloge, pred postopkom ocenjevanja.
Zaprošeni znesek za posamezni program je lahko največ 120.000 evrov.
Področje B: Preprečevanje nalezljivih bolezni s cepljenjem, obvladovanje okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih okužb
1. Področje B je razdeljeno na tri pod-področja, in sicer:
– B1: Programi za povečanje deleža cepljenih v Republiki Sloveniji in izvajanje zdravstveno-vzgojne dejavnosti na področju cepljenja;
– B2: Programi za preprečevanje okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih okužb med skupinami z najvišjim tveganjem, preprečevanje diskriminacije in stigmatizacije v povezavi z okužbo s HIV, vrstniške podpore ter opolnomočenja oseb, ki živijo s HIV;
– B3: Programi anonimnega testiranja na HIV in druge spolno prenosljive okužbe s svetovanjem v skupnosti za moške, ki imajo spolne odnose z moškimi.
Specifični cilji so:
– Pod-področje B1:
– povečanje deleža cepljenih v Republiki Sloveniji; 
– povečanje deleža ozaveščene laične javnosti o preprečevanju nalezljivih bolezni s cepljenjem v posameznih ciljnih skupinah; 
– zagotovljena na znanstvenih dokazih temelječa izobraževanja strokovnih in drugih javnostih; 
– zagotovljen prenos znanja o cepljenju med izvajalci ("train the trainers"). 
– Pod-področji B2 in B3:
– preprečevanje prenosa okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih okužb med skupinami z najvišjim tveganjem; 
– povečanje deleža zgodnje prepoznave okužbe s HIV v skupini z najvišjim tveganjem in čimprejšnje vključevanje v zdravljenje; 
– manj stigme in diskriminacije ter večji delež opolnomočenih oseb, ki živijo s HIV. 
Strateške usmeritve so:
– Nacionalna strategija preprečevanja in obvladovanja okužbe s HIV 2017–2025;
– Priporočilo Sveta EU o okrepljenem sodelovanju v boju proti boleznim, ki jih je mogoče preprečiti s cepljenjem;
– Nacionalna zakonodaja in drugi dokumenti s področja obvladovanja nalezljivih bolezni, dostopno na: https://www.gov.si/teme/cepljenje/.
Prednostno pričakovane aktivnosti po posameznih pod-področjih
Pod-področje B1: Programi za povečanje deleža cepljenih v Republiki Sloveniji in izvajanje zdravstveno-vzgojne dejavnosti na področju cepljenja
Namen izvajanja aktivnosti je podpora pri izvajanju ukrepov za povečanje deleža cepljenih v Republiki Sloveniji.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– osveščanje laične javnosti o pomenu varne in učinkovite zaščite proti posameznim boleznim s cepljenjem, s poudarkom na aktivnostih za posamezne ciljne skupine (mladostniki, mladi starši, zaposleni, starejši ...);
– priprava in izvedba izobraževanj za strokovno javnost po enotni doktrini in standardih (zdravstveni delavci, študenti medicine in zdravstvenih ved);
– priprava in izvedba izobraževanj za laično javnost (vrtci, osnovne šole, srednje šole, fakultete, Šole za starše);
– organizacija in izvedba drugih oblik predstavitev varnosti in učinkovitosti cepljenja (organizacija raznih delavnic, predstavitev na stojnicah, izdelava plakatov, letakov in drugega promocijskega materiala, oblikovanje in urejanje spletnih strani in družabnih omrežij, natečaji …);
– aktivno sodelovanje z mediji na področju cepljenja.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– mladostniki, mladi starši, zaposleni, starejši;
– strokovna javnost (zdravstveni delavci, študenti medicine in zdravstvenih ved);
– zaposleni v vrtcih, osnovnih šolah, srednjih šolah, na fakultetah in v Šolah za starše.
Pod-področje B2: Programi za preprečevanje okužbe s HIV in drugih spolno prenosljivih okužb med skupinami z najvišjim tveganjem, preprečevanje diskriminacije in stigmatizacije v povezavi z okužbo s HIV, vrstniške podpore ter opolnomočenja oseb, ki živijo s HIV
Namen izvajanja aktivnosti je promocija varnejše spolnosti za skupine z najvišjim tveganjem na nacionalni ravni, preprečevanje stigmatizacije in diskriminacije oseb, ki živijo s HIV ter opolnomočenje oseb, ki živijo s HIV.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– osveščanje o preprečevanju okužbe s HIV ter drugih najpogostejših spolno prenosljivih okužbah, s poudarkom na promociji varne in odgovorne spolnosti in redne ter dosledne uporabe kondoma in lubrikanta ter rednega testiranja med skupinami z najvišjim tveganjem;
– svetovanje moškim, ki imajo spolne odnose z moškimi, o tveganjih ob različnih spolnih praksah, s poudarkom na osveščanju o pomenu pravilne in dosledne uporabe kondoma in lubrikanta pri spolnih odnosih ter pomenu rednega testiranja na HIV in druge najpogostejše spolno prenosljive okužbe;
– ciljano informiranje o zdravljenju kot preventivi, postekspozicijski in predekspozicijski profilaksi pri moških, ki imajo spolne odnose z moškimi z zelo visokim tveganjem za okužbo s HIV;
– osveščanje moških, ki imajo spolne odnose z moškimi o tveganjih pri uporabi drog med spolnimi odnosi, in posledicah, ki jih imajo psihoaktivne substance na vedenje, povezano s spolnostjo, s poudarkom na skrbi za duševno zdravje, spodbujanju manj tveganega načina življenja in iskanju pomoči pri odvisnosti od psihoaktivnih snovi;
– nudenje psiho-socialne pomoči in vrstniške podpore osebam, ki živijo s HIV in njihovim svojcem oziroma partnerjem z namenom njihovega opolnomočenja za življenje s HIV;
– preprečevanje stigmatizacije in diskriminacije oseb, ki živijo s HIV, in nudenje ustrezne podpore osebam, ki se soočajo z diskriminacijo;
– sodelovanje pri promocijskih aktivnostih ob Evropskem tednu testiranja in ob Svetovnem dnevu AIDSA;
– sodelovanje pri zagotavljanju podatkov za epidemiološko spremljanje na nacionalnem nivoju.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– moški, ki imajo spolne odnose z moškimi,
– ranljive skupine mladih (starost 18–29 let; s tveganim spolnim vedenjem, s spolno prenosljivimi okužbami ali znaki spolno prenosljivih okužb, osebe, ki pogosto menjavajo spolne partnerje),
– osebe s HIV in njihovi partnerji oziroma svojci.
Pod-področje B3: Programi anonimnega testiranja na HIV in druge spolno prenosljive okužbe s svetovanjem v skupnosti za moške, ki imajo spolne odnose z moškimi
Namen je izvajanje aktivnosti anonimnega testiranja na HIV in druge spolno prenosljive okužbe s svetovanjem izven zdravstvenih institucij za moške, ki imajo spolne odnose z moškimi, z zagotavljanjem dostopa do zdravljenja.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– redno izvajanje anonimnega testiranja izven zdravstvenih institucij na HIV in druge najpogostejše spolno prenosljive okužbe na širšem območju države za moške, ki imajo spolne odnose z moškimi;
– strokovno svetovanje pred in po testiranju za varnejšo spolnost in preprečevanje tveganih vedenj, s poudarkom na pomenu redne uporabe kondoma in lubrikanta, vključno s svetovanjem za zmanjševanje škode zaradi uporabe psihoaktivnih snovi v povezavi s spolnostjo in usmerjanjem v različne programe podpore in pomoči;
– vključevanje oseb s HIV v zdravljenje;
– sodelovanje z organizacijami, ki se ukvarjajo s področjem preprečevanja in obvladovanja ter zdravljenja okužbe s HIV;
– sodelovanje pri zagotavljanju podatkov za epidemiološko spremljanje na nacionalnem nivoju;
– sodelovanje pri promocijskih aktivnostih ob Evropskem tednu testiranja in ob Svetovnem dnevu AIDSA.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– moški, ki imajo spolne odnose z moškimi.
2. Pogoji za vlagatelje
Vlagatelji morajo izpolnjevati pogoje, navedene v poglavju III. Pogoji za pridobitev sredstev.
Vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu pri področju B, so pravne osebe zasebnega prava, ki delujejo kot društvo ali zveza društev in so ustanovljeni na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg).
Vlagatelj se lahko v okviru področja B javnega razpisa prijavi na več pod-področij, vendar ne z istim, pač pa z različnimi programi.
Izpolnjevanje pogojev za vlagatelje pri prijavi na področja B javnega razpisa se bo preverjalo ob formalnem pregledu vloge, pred postopkom ocenjevanja.
V okviru področja B je lahko zaprošeni znesek za pod-področje B1 največ 70.000 evrov, za pod-področje B2 največ 105.000 evrov in za pod-področje B3 največ 480.000 evrov.
Področje C: Preprečevanje rabe dovoljenih in prepovedanih drog ter nekemičnih zasvojenosti in s tem povezane škode
1. Področje C je razdeljeno na štiri pod-področja, in sicer:
– C1: Programi zmanjševanja tvegane in škodljive rabe alkohola;
– C2: Programi zmanjševanja rabe tobaka, tobačnih izdelkov in povezanih izdelkov;
– C3: Programi zmanjševanja povpraševanja po prepovedanih drogah in drugih psihoaktivnih snoveh in z njimi povezane škode ter
– C4: Programi preprečevanja nekemičnih zasvojenosti.
Vlagatelj se lahko z enim programom prijavi na enega ali več pod-področij področja C javnega razpisa.
C1: Programi zmanjševanja tvegane in škodljive rabe alkohola
Sofinancirani bodo programi, ki povezujejo različne pomembne akterje na področju alkoholne politike in prispevajo k zmanjšanju tveganega in škodljivega pitja alkohola ter z njim povezanega zdravstvenega, socialnega in ekonomskega bremena med prebivalci Slovenije.
Specifični cilji so:
– večji delež ozaveščene populacije o škodljivosti in tveganjih, povezanih s pitjem alkohola;
– večje število uporabnikov programov pomoči;
– manjši delež populacije, ki škodljivo pije alkoholne pijače v pivskih okoljih;
– nove povezave različnih akterjev na lokalni, nacionalni in/ali mednarodni ravni pri načrtovanju, zagovorništvu in izmenjavi dobrih praks na področju alkoholne politike;
– manjši delež kršitev področne zakonodaje glede na opravljene nadzore.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– programi informiranja in ozaveščanja ciljnih skupin o škodljivosti in tveganjih, povezanih s pitjem alkohola;
– programi za preprečevanje in zmanjševanje tveganega in škodljivega pitja alkohola med posameznimi posebej ogroženimi ciljnimi skupinami prebivalstva (otroci in mladostniki, ženske, socialno ogroženi in starejši);
– programi za krepitev starševskih veščin, otrokovih socialnih in osebnih veščin in/ali programi za upravljanje vedenja v šolskem okolju;
– programi za pomoč družinam, kjer se pojavljajo težave z alkoholom, ki so celovito usmerjeni tako na zasvojenega, kot partnerja in otroke;
– programi pomoči in podpore otrokom in mladostnikom, katerih starši imajo težave z alkoholom, vključno z vzpostavitvijo interaktivnih spletnih rešitev (spletni portal, mobilna aplikacija itd.);
– programi za preprečevanje vožnje pod vplivom alkohola, prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi z namenom zmanjševanja s tem povezanih smrti, telesnih poškodb in materialne škode v cestnem prometu;
– programi za spodbujanje aktivnega preživljanja prostega časa brez alkohola (spodbujanje zabave brez alkohola, spodbujanje udeležbe na javnih in športnih prireditvah brez alkohola itd.);
– programi za preprečevanje tvegane in škodljive rabe alkohola na delovnem mestu;
– programi za boljše povezovanje različnih akterjev pri načrtovanju, zagovorništvu in izmenjavi dobrih praks na področju alkoholne politike;
– programi spremljanja izvajanja področne zakonodaje v lokalnih okoljih.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– ranljive skupine prebivalcev, kot so otroci, mladostniki, družine, ženske, starejši, socialno ogrožene skupine prebivalcev,
– posamezniki in družine, ki imajo težave s tveganim in škodljivim pitjem alkohola ali odvisnostjo,
– učitelji in svetovalni delavci v šolah, svetovalni delavci v centrih za socialno delo, zdravstveni delavci.
Strateške usmeritve so:
– Zakonodaja na področju alkohola v Sloveniji, strateške usmeritve na ravni Evropske Unije (v nadaljnjem besedilu: EU) in Svetovne zdravstvene organizacije (v nadaljnjem besedilu: SZO), kar je dostopno na naslednji povezavi: https://www.gov.si/teme/alkohol/.
C2: Programi zmanjševanja rabe tobaka, tobačnih izdelkov in povezanih izdelkov
Sofinancirani bodo programi za preprečevanje uporabe in zmanjševanje posledic uporabe tobačnih izdelkov in povezanih izdelkov, ki povezujejo različne pomembne akterje na področju tobačne politike.
Specifični cilji so:
– manjši delež mladih, ki kadijo ali uporabljajo druge tobačne in povezane izdelke;
– večji delež posameznikov, ki so prenehali kaditi oziroma uporabljati druge tobačne izdelke in povezane izdelke;
– nove povezave različnih akterjev na lokalni, nacionalni ali mednarodni ravni pri načrtovanju, izvajanju, zagovorništvu in izmenjavi dobrih praks na področju tobačne politike;
– manjši delež kršitev področne zakonodaje glede na opravljene nadzore.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– učinkovito izobraževanje in ozaveščanje javnosti in/ali posameznih skupin prebivalstva (otroci in mladostniki, nosečnice, socialno šibkejši, ruralna populacija) o tveganjih in škodljivih vplivih uporabe tobaka, tobačnih izdelkov in povezanih izdelkov na zdravje in okolje;
– promocija in izvajanje učinkovitih brezplačnih aktivnostih za opuščanje in motiviranje za opuščanje kajenja in uporabe tobačnih izdelkov in povezanih izdelkov med populacijo in posameznimi ciljnimi skupinami (mladi, ženske, socialno šibkejši, ruralna populacija, hospitalizirani kadilci), vključno s promocijo svetovanja na tel. 080/27-77;
– aktivnosti za krepitev starševskih veščin, otrokovih socialnih in osebnih veščin in/ali aktivnosti za upravljanje vedenja v šolskem okolju;
– aktivnosti povezovanja in mreženja različnih akterjev na lokalni, nacionalni ali mednarodni ravni pri načrtovanju, izvajanju, zagovorništvu in izmenjavi dobrih praks na področju tobačne politike;
– aktivnosti spremljanja izvajanja področne zakonodaje v lokalnih okoljih.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– ranljive skupine prebivalcev, kot so otroci, mladostniki, kadilci, ruralna populacija, socialno ogrožene skupine prebivalcev,
– ženske, nosečnice in hospitalizirani kadilci,
– učitelji in svetovalni delavci v šolah,
– svetovalni delavci v centrih za socialno delo,
– zdravstveni delavci in zdravstveni sodelavci.
Strateške usmeritve so:
– Zakonodaja na področju tobaka v Sloveniji, strateške usmeritve na ravni EU in SZO, kar je dostopno na naslednji povezavi: https://www.gov.si/teme/kajenje-in-tobak/.
C3: Programi zmanjševanja povpraševanja po prepovedanih drogah in drugih psihoaktivnih snoveh in z njimi povezane škode
Sofinancirani bodo programi, katerih namen je preprečevanje uporabe prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi, zmanjševanje rabe in s tem povezane škode zaradi uporabe prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi.
Specifični cilji so:
– zmanjšanje deleža uporabnikov prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi;
– zmanjšanje deleža mladostnikov, ki so že uporabili prepovedane droge ali druge psihoaktivne snovi;
– dvig deleža uporabnikov prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi, ki so vključeni v zdravstvene in socialno rehabilitacijske programe in
– povečati število varnih okolij za druženje mladih v nočnem času.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– razvoj in implementacija z dokazi podprtih preventivnih aktivnosti za otroke, mladostnike in njihove družine za preprečevanje uporabe prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi;
– izvajanje zgodnjih intervencij za mladostnike in njihove družine pri rekreativni uporabi prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi;
– izvajanje preverjeno učinkovitih intervencij v programih pomoči uporabnikom prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi za vzpostavitev abstinence oziroma zmanjšanje uporabe;
– izvajanje aktivnosti vzdrževanja abstinence, socialne reaktivacije in reintegracije v družbo pri bivših uporabnikih prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi;
– izvajanje aktivnosti ki prispevajo k varni zabavi mladih;
– izvajanje aktivnosti zmanjševanja škode pri uporabnikih prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi, ki abstinence ne morejo vzpostaviti ali je vzdrževati.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– ranljive skupine prebivalcev, kot so otroci, mladostniki, družine, ženske, starejši, socialno ogrožene skupine prebivalcev,
– posamezniki in družine, ki prepovedane droge uporabljajo,
– uporabniki in bivši uporabniki prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi,
– učitelji in svetovalni delavci v šolah, svetovalni delavci v centrih za socialno delo, zdravstveni delavci.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu na področju prepovedanih drog 2014–2020, ki je dostopna na naslednji povezavi: http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=DRUG3915
C4: Programi preprečevanja nekemičnih zasvojenosti
Sofinancirani bodo programi, katerih namen je ozaveščanje splošne in strokovne javnosti na področju nekemičnih zasvojenosti, preventivni programi na področju preprečevanja nekemičnih zasvojenosti ter programi, ki izvajajo z dokazi podprte intervencije na področju nekemičnih zasvojenosti.
Specifični cilji so:
– Povečati delež ozaveščene splošne in strokovne javnosti o nekemičnih zasvojenostih;
– Povečati delež populacije, ki jo dosežemo z dokazi podprtimi preventivnimi intervencijami na področju nekemičnih odvisnosti;
– Povečati delež populacije, ki imajo težave z nekemičnimi zasvojenostmi, v učinkovite programe obravnave.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– aktivnosti namenjene ozaveščanju splošne in strokovne javnosti o nekemičnih zasvojenostih;
– aktivnosti namenjene dvigu digitalne in medijske pismenosti v povezavi z nekemičnimi zasvojenostmi;
– razvoj, testiranje in evalviranje presejalnih pripomočkov za odkrivanje nekemičnih odvisnosti;
– razvoj smernic za izvajanje intervencij pri osebah s težavami na področju nekemičnih zasvojenosti;
– aktivnosti namenjene obravnavi oseb s težavami na področju nekemičnih zasvojenosti.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– splošna in strokovna javnost,
– osebe s težavami na področju nekemičnih zasvojenosti,
– ranljive skupine prebivalcev, kot so otroci, mladostniki, družine, socialno ogrožene skupine prebivalcev,
– učitelji in svetovalni delavci v šolah, svetovalni delavci v centrih za socialno delo, zdravstveni delavci.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO120;
– Akcijski načrt za leti 2022 in 2023 za izvajanje Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopen na naslednji povezavi: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/NOVICE/Predstavitev-Akcijskega-nacrt-2022-2023-31.-3.-2022.pdf.
2. Pogoji za vlagatelje
Vlagatelji morajo izpolnjevati pogoje, navedene v poglavju III. Pogoji za pridobitev sredstev.
Vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu pri področju C, so pravne osebe zasebnega prava, ki:
– delujejo kot društvo, zveza društev, zavod, skupnost zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in so ustanovljene na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma jim je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu.
Izpolnjevanje pogojev pravnih oseb zasebnega prava glede njihovega statusa iz prejšnje alineje se bo preverjalo ob formalnem pregledu vloge, pred postopkom ocenjevanja.
– so neodvisne od komercialnih in drugih interesov tobačne in alkoholne industrije ter druge industrije na področju drog.
Izpolnjevanje pogojev iz prejšnje alineje se bo preverjalo pri vsebinskem ocenjevanju vloge – izpolnjena izjava vlagatelja in partnerjev o neodvisnosti od komercialnih in drugih interesov tobačne in alkoholne industrije ter druge industrije na področju drog, ki je priloga 4 Prijavnice JR 2023/25.
Vlagatelj lahko, glede na pogoje, navedene v spodnji tabeli, prijavi »majhen« ali »velik« program.
RAZPOLOŽLJIVA SREDSTVA
DO 120.000 EUR
DO 300.000 EUR
VELIKOST PROGRAMA
MAJHEN PROGRAM
VELIK PROGRAM
POGOJI ZA PRIJAVO 
1) Vlagatelj je bil ustanovljen pred 1. 1. 2020. 
2) Vlagatelj je imel v letu 2021 vsaj 10.000 EUR prihodkov.2
1) Vlagatelj je bil ustanovljen pred 1. 1. 2018. 
2) Vlagatelj je imel v letih 2018, 2019 in 2020 skupaj vsaj 150.000 EUR prihodkov3.
Vlagatelj je imel v letu 2018 zaposleno več kot 0,5 osebo (povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur v obračunskem obdobju), kar je razvidno iz letnega poročila oddanega na AJPES za leto 2018. 
3) Vlagatelj mora imeti najmanj tri partnerske organizacije (izpolnjevanje pogoja glede upravičenih partnerjev iz 15. točke poglavja III. Pogoji za pridobitev sredstev4).
4) Vlagatelj ali vsaj eden od partnerjev je strokovna inštitucija, ki ima reference s področja, na katerega se vlagatelj prijavlja (Konzorcijska pogodba se predloži ob podpisu pogodbe za sofinanciranje).
2 Dokazilo: letno poročilo oddano na AJPES, za leto 2021.
3 Vlagatelj je imel v letu 2018, 2019 in 2020 skupaj najmanj 150.000 EUR prihodkov (dokazilo: letna poročila, oddana na AJPES za leti 2019, 2020).
4 Obvezna priloga je pismo o nameri oblikovanja konzorcija najmanj treh partnerjev.
Področje D: Krepitev duševnega zdravja in nudenja psihosocialne pomoči
1. Področje D je razdeljeno na dve pod-področji, in sicer:
– D1: Programi krepitve duševnega zdravja;
– D2: Programi svetovanja in psihosocialne pomoč v duševni stiski.
D1: Programi krepitve duševnega zdravja
Sofinancirani bodo programi promocije in varovanja duševnega zdravja za otroke in mladostnike, aktivno populacijo in starejše v različnih okoljih (šolsko in delovno okolje ter lokalne skupnosti), ki bodo skladni z Akcijskim načrtom 2022–2023 za izvajanje Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028.
Specifični cilji so:
– dvig zdravstvene pismenosti, izobraženosti in osveščenosti o krepitvi in varovanju duševnega zdravja;
– destigmatizacija duševnih motenj;
– izboljšanje duševnega zdravja populacije otrok, mladostnikov, aktivne populacije in starejših;
– podpora nevladnim organizacijam za skupine za samopomoč za osebe s težavami v duševnem zdravju in njihovim svojcem.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– izobraževanje in usposabljanje za varovanje duševnega zdravja, aktivnosti za destigmatizacijo duševnih motenj in razvoj različnih oblik pomoči za laike in strokovne delavce;
– izobraževanje ter usposabljanje za (samo)pomoč pri varovanju duševnega zdravja;
– aktivnosti za zmanjševanje samomorilnega vedenja in za podporo žalujočim po samomoru;
– varovanje duševnega zdravja otrok in mladostnikov, vključno s starši oziroma z družino, izobraževanje in usposabljanje učiteljev ter drugih strokovnih delavcev na podlagi dokazano učinkovitih programov.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– otroci in mladostniki ter njihovi starši,
– mlajši odrasli (19–27 let),
– starejši od 65 let,
– osebe z duševno motnjo in njihovi svojci,
– poklicne skupine, ki imajo pogosteje stik s stresnimi situacijami (policija, gasilci, cestni delavci ipd.),
– poklicne skupine, ki delajo z osebami z duševno motnjo (zdravstveni delavci, socialni delavci, pedagoški delavci, prostovoljci ipd.),
– ranljive skupine prebivalstva (svojci kronično bolne osebe, osebe, ki se vedejo samomorilno in svojci, ki potrebujejo postvencijsko podporo, osebe z odvisnostmi, socialno in/ali ekonomsko prikrajšane osebe, žrtve nasilja ipd.).
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO120;
– Akcijski načrt za leti 2022 in 2023 za izvajanje Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopen na naslednji povezavi: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/NOVICE/Predstavitev-Akcijskega-nacrt-2022-2023-31.-3.-2022.pdf.
D2: Programi svetovanja in psihosocialne pomoč v duševni stiski
Sofinancirani bodo programi za zagotavljanje storitev svetovanj, ki dopolnjujejo storitve javnega zdravstva ter ponujajo individualno ali skupinsko obravnavo posameznikom, parom in družinam v duševni stiski.
Specifična cilja sta:
– zmanjšanje bremena duševnih bolezni, čustvenih stisk;
– obvladovanje samomorilnega vedenja.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– svetovanje in podpora osebam s težavami v duševnem zdravju in njihovim bližnjim pri obvladovanju duševnih stisk ter učenje spoprijemanja s težavami;
– individualna in/ali skupinska obravnava oseb s težavami v duševnem zdravju.
Prednostno pričakovane ciljne skupine so:
– mladostniki (14–18 let), ki imajo težave v duševnem zdravju ali se soočajo s stisko,
– odrasli, ki imajo težave v duševnem zdravju, duševno stisko, se soočajo z družinskimi in zakonskimi težavami.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO120;
– Akcijski načrt za leti 2022 in 2023 za izvajanje Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, ki je dostopen na naslednji povezavi: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/NOVICE/Predstavitev-Akcijskega-nacrt-2022-2023-31.-3.-2022.pdf.
2. Pogoji za vlagatelje
Vlagatelji morajo izpolnjevati pogoje, navedene v poglavju III. Pogoji za pridobitev sredstev.
Vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu pri področju D, so pravne osebe javnega ali zasebnega prava, ki delujejo kot društvo, zveza društev, zavod, skupnost zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in so ustanovljene na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma jim je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu.
Dodatni vsebinski pogoj za pod-področje D2 (Programi svetovanja in psihosocialne pomoči v duševni stiski), ki mora biti izpolnjen poleg formalnih pogojev je, da ima vlagatelj mrežo svetovalnic, ki najmanj 12 mesecev že delujejo, v najmanj 8 statističnih regijah Republike Slovenije (obvezno izpolnjena »Izjava vlagatelja o regijski razpršenosti svetovalnic«, ki je Priloga 3 Prijavnice JR 2023/25).
Izpolnjevanje dodatnega pogoja za pod-področje D2 (mreža svetovalnic) se bo preverjalo pri vsebinskem ocenjevanju vloge. V primeru neizpolnjevanja pogoja se bo postopek nadaljnjega ocenjevanja zaključil.
Programi, ki se bodo sofinancirali na področju D, morajo biti v celoti skladni z Akcijskim načrtom za leti 2022 in 2023 za izvajanje Resolucije o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028.
Izpolnjevanje pogojev za vlagatelje pri prijavi na področje D javnega razpisa se bo preverjalo ob formalnem pregledu vloge, pred postopkom ocenjevanja.
V okviru področja D je lahko zaprošeni znesek za pod-področje D1 največ 200.000 EUR in za pod-področje D2 največ 800.000 EUR za posamezni program.
Področje E: Opolnomočenje, ozaveščanje in dvig zdravstvene pismenosti za obvladovanje kroničnih nenalezljivih bolezni
Sofinancirani bodo programi na nacionalni ravni, ki prispevajo k boljšemu obvladovanju kroničnih nenalezljivih bolezni, uvajajo nove načine opolnomočenja bolnikov za obravnavo kroničnih bolezni, pripomorejo k bolj učinkovitemu samonadzoru nad odločitvami in aktivnostmi, ki vplivajo na zdravje in blagostanje uporabnikov programa.
Specifična cilja sta:
– podpora programom, ki uresničujejo cilje nacionalnih strateških dokumentov, smernic in priporočil na področju kroničnih nenalezljivih bolezni in stanj, s poudarkom na ranljivih skupinah;
– relevantnost na nacionalni ravni.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– uvedba inovativnih oblik opolnomočenja bolnikov s kroničnimi nenalezljivimi boleznimi v času po pandemiji COVID-19;
– spodbujanje dviga zdravstvene pismenosti, vključno z podporo pri navigaciji po zdravstvenem sistemu, podporo pri iskanju relevantnih zdravstvenih informacij in njihovem razumevanju;
– ozaveščanje širše javnosti o dejavnikih tveganja, pristopih k zdravljenju, preprečevanju zapletov, celostni rehabilitaciji in paliativni oskrbi za različne kronične nenalezljive bolezni in stanja;
– spodbujanje večje vključenosti oseb s sladkorno boleznijo v programe edukacije v osnovni zdravstveni dejavnosti;
– aktivnosti, ki pripomorejo k čim bolj učinkovitem povratku v aktivno življenje po končanem zdravljenju;
– aktivnosti za večjo prepoznavnost in uresničevanje Evropskega kodeksa proti raku, vključno s spodbujanjem udeležbe v presejalnih programih za raka, predvsem za skupine, ki so slabše odzivne in s spodbujanjem dviga precepljenosti proti HPV;
– aktivnosti ki prispevajo k zmanjšanju stigmatizacije paliativne oskrbe (od zgodnje do pozne) za bolnike z neozdravljivimi kroničnimi nenalezljivimi boleznimi in njihove svojce;
– sodelovanje pri izobraževanju bolnikov z rakom, njihovih svojcev in splošne javnosti z namenom opolnomočenja in popularizacije znanosti in stroke.
Aktivnosti, ki se financirajo iz javnega razpisa, ne vključujejo kritja stroškov hitrih testiranj (npr. slina, holesterol, kri, sladkor v krvi itd).
Prednostno pričakovane ciljne skupine:
– bolniki s kroničnimi nenalezljivimi boleznimi, njihovi svojci in širša skupnost.
Strateške usmeritve so:
– Državni program obvladovanja sladkorne bolezni 2020–2030, dostopen na naslednji povezavi: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/Preventiva-in-skrb-za-zdravje/nenalezljive-bolezni/sladkorna-bolezen-2020-2030/dokumenti-z-logotipom/Drzavni-program-obvladovanja-sladkorne-bolezni-2020-2030-Strategija-razvoja.pdf;
– Akcijski načrt za obvladovanje sladkorne bolezni 2022–2023, dostopen na naslednji povezavi: https://www.obvladajmosladkorno.si/nacionalni-program/akcijski-nacrti/;
– Državni program obvladovanja raka (DPOR) 2022–2026, dostopen na naslednji povezavi: www.dpor.si;
– Evropski kodeks za boj proti raku, dostopen na naslednji povezavi: https://cancer-code-europe.iarc.fr/index.php/sl/.
Pogoji za vlagatelje
Vlagatelji morajo izpolnjevati pogoje, navedene v poglavju III. Pogoji za pridobitev sredstev.
Vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu pri področju E, so pravne osebe zasebnega prava, ki delujejo kot društvo, zveza društev, zavod, skupnost zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in so ustanovljene na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP) Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma jim je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu.
Izpolnjevanje pogojev za vlagatelje pri prijavi na področja E javnega razpisa se bo preverjalo ob formalnem pregledu vloge, pred postopkom ocenjevanja.
Zaprošeni znesek za posamezni program je lahko največ 80.000 EUR.
Področje F: Zdrav življenjski slog mladih
1. Področje F je razdeljeno na dve pod-področji, in sicer:
– F1: Programi zdravega življenjskega sloga mladih;
– F2: Programi ozaveščanja mladih o okolju in zdravju.
Vlagatelj se lahko z enim programom prijavi na enega ali več pod-področij področja F javnega razpisa.
F1: Programi zdravega življenjskega sloga mladih
Sofinancirani bodo celoviti programi in aktivnosti za otroke in mlade5 na področju zdravja, ki omogočajo ohranjanje in krepitev lastnega zdravja mladih in hkrati naslavljajo več prednostnih področij javnega razpisa, kot so zdrava in uravnotežena prehrana ter telesna dejavnost mladih, zmanjšanje dejavnikov tveganja pri mladih, kot so kemične in nekemične zasvojenosti. Poleg tega bodo sofinancirani programi za krepitev socialnih in osebnih veščin mladih.
5 Ciljna skupina javnega razpisa so otroci in mladi do dopolnjenega 29. leta starosti. V nadaljnjem besedilu je za obe ciljni skupini uporabljen izraz »mladi«.
Specifični cilji so:
– povečati delež mladih, ki so vključeni v učinkovite preventivne programe, predvsem tistih iz ranljivih skupin;
– izboljšati zdravstveno pismenost pri mladih, predvsem pri ranljivih skupinah mladih;
– povečati delež mladih, ki so aktivno vključeni v načrtovanje in izvajanje zagovorniških in preventivnih aktivnosti na področju zdravja na lokalni, nacionalni ali mednarodni ravni;
– izboljšanje znanja in kompetenc na področju zdravja mladih med strokovnimi delavci in prostovoljci, ki delajo z mladimi;
– več na novo zagotovljenih okolij za spodbujanje zdravega življenjskega sloga mladih.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– aktivnosti, ki celovito, strokovno in učinkovito naslavljajo več področij varovanja in krepitve zdravja mladih ter obsegajo tudi izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev in prostovoljcev, ki delajo z mladimi;
– mreženje in povezovanje organizacij in javnih zavodov na področju zdravja mladih;
– zagovorniške aktivnosti na področju varovanja javnega zdravja mladih (na primer na področju zdrave prehrane, telesne dejavnosti, duševnega zdravja, zasvojenosti in zdravja, zdravih občin, šol, mest …);
– krepitev socialnih in osebnih veščin mladih za zdrav način življenja;
– aktivnosti za aktivno in zdravo preživljanje prostega časa mladih iz ranljivih skupin.
Prednostno pričakovane ciljne skupine:
– otroci in mladi do 29. leta, predvsem tisti z manj priložnostmi oziroma ranljive in socialno izključene skupine mladih;
– organizirani mladi (na področju zdravja);
– strokovni delavci in prostovoljci, ki delajo z mladimi.
Strateške usmeritve so:
– Resolucija o nacionalnem programu za mladino 2013–2022, dostopna na naslednji povezavi: Resolucija o Nacionalnem programu za mladino 2013–2022 (ReNPM13–22) (pisrs.si);
– Resolucija o nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti 2015–2025, dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO101;
– Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2018–2028, dostopna na naslednji povezavi: http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=RESO120;
– Resolucija o nacionalnem programu na področju prepovedanih drog 2014–2020, dostopna na naslednji povezavi: http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=DRUG3915;
– Zakonodaja na področju tobaka v Sloveniji in strateške usmeritve ter zakonodaja na področju alkohola v Sloveniji, kar je dostopno na naslednji povezavi: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/zakonodaja/.
F2: Programi ozaveščanja mladih o okolju in zdravju
Sofinancirani bodo programi in aktivnosti za otroke in mlade6 na področju okolja in zdravja in aktivnosti za zmanjšanje okoljskih dejavnikov tveganja na zdravje mladih.
6 Ciljna skupina javnega razpisa so otroci in mladi do dopolnjenega 29. leta starosti. V nadaljnjem besedilu je za obe ciljni skupini uporabljen izraz »mladi«.
Specifični cilji so:
– nove povezave različnih akterjev na lokalni, nacionalni ali mednarodni ravni pri načrtovanju, zagovorništvu in izmenjavi dobrih praks na področju okolja in zdravja mladih;
– povečati delež mladih, ki so osveščeni o okoljskih dejavnikih tveganja.
Prednostno pričakovane aktivnosti so:
– zagovorniške aktivnosti za občinsko prostorsko načrtovanje, ki podpira zdravo in varno bivalno okolje, ki vključujejo participacijo mladih (zdrava mesta, prilagajanje podnebnim spremembam, ohranjanje zelenih površin v urbanih območjih, kakovost zraka, trajnostna mobilnost).
Prednostno pričakovane ciljne skupine:
– otroci in mladi do 29. leta, predvsem tisti z manj priložnostmi oziroma ranljive in socialno izključene skupine mladih;
– organizirani mladi;
– strokovni delavci in prostovoljci, ki delajo z mladimi.
Strateške usmeritve so:
– Ostravska deklaracija (2017): Boljše zdravje. Boljše okolje. Trajnostne odločitve, ki je dostopna na naslednji povezavi: https://www.gov.si/podrocja/zdravje/preventiva-in-skrb-za-zdravje/nov-podrocje-200205110445/.
2. Pogoji za vlagatelje
Vlagatelji morajo izpolnjevati pogoje, navedene v poglavju III. Pogoji za pridobitev sredstev.
Vlagatelji, upravičeni do udeležbe na javnem razpisu pri področju F, so pravne osebe zasebnega prava, ki:
– delujejo kot društvo, zveza društev, zavod, skupnost zavodov, humanitarna organizacija ali ustanova in so ustanovljene na podlagi Zakona o društvih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo in 21/18 – ZNOrg), Zakona o ustanovah (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 91/05 – popr.), Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1) in Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18) oziroma jim je na njegovi podlagi podeljen status nevladne organizacije v javnem interesu.
Izpolnjevanje pogojev pravnih oseb zasebnega prava glede njihovega statusa iz prejšnje alineje se bo preverjalo ob formalnem pregledu vloge, pred postopkom ocenjevanja.
– so neodvisne od komercialnih in drugih interesov tobačne in alkoholne industrije ter druge industrije na področju drog.
Izpolnjevanje pogojev iz prejšnje alineje se bo preverjalo pri vsebinskem ocenjevanju vloge – izpolnjena izjava vlagatelja in partnerjev o neodvisnosti od komercialnih in drugih interesov tobačne in alkoholne industrije ter druge industrije na področju drog, ki je priloga 4 Prijavnice JR 2023/25.
V okviru področja F je lahko zaprošeni znesek za pod-področje F1 največ 250.000 EUR in za pod-področje F2 največ 100.000 EUR za posamezni program.
VI. Uveljavljanje stroškov
Ministrstvo bo programom, ki bodo v skladu z merili za dodelitev sredstev dosegli ustrezno število točk, dodelilo sredstva za:
– stroške plač in povračil v zvezi z delom;
– stroške za službena potovanja;
– posredne stroške z uporabo odstotka;
– stroške materiala in storitev;
– davek na dodano vrednost;
– stroške amortizacije.
Investicije, založništvo in znanstvene raziskave niso predmet tega javnega razpisa.
Pogoji upravičenosti stroškov so določeni v Prilogi 2, ki je sestavni del javnega razpisa.
Stroške je potrebno voditi na posebnem stroškovnem mestu.
VII. Obvezna oblika in vsebina vloge
Vlagatelji morajo vlogo oddati na Prijavnici JR varovanje in krepitev zdravja do leta 2025 (v nadaljnjem besedilu: Prijavnica na javni razpis), pri čemer dopišejo, na katero področje se prijavljajo (in v primeru, da se v okviru področja prijavljajo na pod-področje tudi, na katero pod-področje).
Prijavnica na javni razpis je vlagateljem na voljo v glavni pisarni ministrstva, na naslovu Štefanova 5, Ljubljana, I. nadstropje, soba št. 22, vsak delovnik med 8. in 12. uro, oziroma na spletnem naslovu http://www.mz.gov.si/
Popolna vloga vsebuje naslednje dokumente:
– prijavo na pravilno in v celoti izpolnjeni Prijavnici za javni razpis, z vsemi zahtevanimi podatki in s prilogami (Prijavnica na javni razpis mora biti priložena v papirni in elektronski obliki, na USB nosilcu7);
7 V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki se šteje, da je za presojo veljavna tiskana oblika.
– kopijo zadnjega dostopnega izpisa iz sodnega registra ali drugega registra, kjer je vlagatelj registriran (izpis ne sme biti starejši od 90 dni);
– zadnje dostopno finančno poročilo (letno poročilo oddano na AJPES), ki ga je potrdil ustrezen organ ali odgovorna oseba društva, zveze društev, ustanove, zavoda, skupnosti zavodov, združenja, humanitarne organizacije ali zbornice.
Komisija v roku osmih dni od odpiranja vlog pisno pozove tiste vlagatelje, katerih vloge niso popolne, da jih dopolnijo. Nepopolne vloge, ki jih vlagatelj v roku pet dni od vročitve poziva za dopolnitev ne dopolni, se zavržejo.
Vprašanja v zvezi z javnim razpisom je mogoče nasloviti v času od objave javnega razpisa do dne 23. 6. 2022, po elektronski pošti, s pripisom zadeve JR za varovanje in krepitev zdravja do leta 2025 ter navesti področje (A, B, C, D, E, F), za katero se postavlja vprašanje, na naslov:
– za področje A na: razpis-pregib.mz@gov.si.
– za področje B na: razpis-hiv.mz@gov.si.
– za področja C, D, E in F na: razpis-djz.mz@gov.si.
Informativni dan
Ministrstvo bo organiziralo informativni dan za potencialne vlagatelje. Datum in informacije v zvezi z informativnim dnevom bodo objavljene na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-zdravje/javne-objave/.
VIII. Predložitev vlog
Vloge z vso potrebno dokumentacijo se pošljejo v zaprti pisemski ovojnici, na naslov: Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, označeno z oznako »Ne odpiraj – javni razpis Prijavnica JR varovanje in krepitev zdravja 2022–2025« ter področje na katero se prijavljajo (npr. Področje B, pod-področje B1).
Na hrbtni strani mora biti napisan naslov vlagatelja.
Vsak posamezni program je potrebno skupaj z zahtevano dokumentacijo predložiti v posebni pisemski ovojnici, označeni na način, ki je predpisan v tej točki.
– Rok za oddajo vlog je 30. 6. 2022.
Kot pravočasno prispele vloge bodo upoštevane vloge, ki bodo prispele do 12. ure na naslov ministrstva, Štefanova 5, Ljubljana.
Vloga, poslana po pošti, se šteje, da je prispela pravočasno, če je bila poslana priporočeno v navedenem roku, do vključno zadnjega dne (odtisnjen poštni žig, najkasneje do dne 30. 6. 2022, do 12. ure).
Osebno dostavljena vloga se šteje, da je prispela pravočasno, če je bila oddana v glavno pisarno ministrstva, Štefanova 5, Ljubljana do dne 30. 6. 2022, do 12. ure.
Nepravočasno prispele vloge ali nepravilno označene vloge ne bodo obravnavane in bodo neodprte vrnjene vlagateljem.
IX. Odpiranje vlog: odpiranje prejetih vlog se bo pričelo dne 4. 7. 2022 in ne bo javno.
X. Izid javnega razpisa
Vlagatelji bodo o izboru programov obveščeni najkasneje 30 dni od zaključka ocenjevanja vlog.
Na podlagi predloga komisije o sofinanciranih programih odloči minister, pristojen za zdravje, s sklepom.
Zoper sklep lahko vlagatelj v osmih dneh vloži pritožbo na ministrstvo.
Ministrstvo za zdravje
Priloga 1: Prijava na javni razpis
Priloga 2: Pogoji upravičenosti stroškov
Priloga 3: Pogodba

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti