Uradni list

Številka 209
Uradni list RS, št. 209/2021 z dne 31. 12. 2021
Uradni list

Uradni list RS, št. 209/2021 z dne 31. 12. 2021

Kazalo

4398. Tarifa 2022 o vrednosti točke za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo, stran 13596.

  
Na podlagi petega odstavka 38. člena Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah (Uradni list RS, št. 87/11 in 84/15) in prvega odstavka 4. člena Pravilnika o načinu izračuna plačil na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo (Uradni list RS, št. 72/12) izdaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
T A R I F O  2 0 2 2 
o vrednosti točke za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo 
1. člen 
(vsebina) 
Ta tarifa določa vrednost točke za izračun plačil na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjemu besedilu: agencija) za leto 2022.
2. člen 
(vrednost točke za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti) 
(1) Vrednost točke za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti znaša 0,87 EUR.
(2) Število točk je določeno v poglavju II. Pravilnika o načinu izračuna plačil na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo (Uradni list RS, št. 72/12).
3. člen 
(vrednost točke za plačilo na podlagi vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo) 
(1) Vrednost točke za plačilo na podlagi vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo znaša 0,87 EUR.
(2) Število točk je določeno v poglavju III. Pravilnika o načinu izračuna plačil na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo (Uradni list RS, št. 72/12).
4. člen 
(priloga k tarifi) 
Obrazložitev tarife je v Prilogi, ki je sestavni del te tarife in določa razloge za sprejem tarife ter cilje, ki jih agencija zasleduje.
5. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta tarifa začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2022.
Št. 410-2/2021/7
Ljubljana, dne 30. julija 2021
EVA 2021-3130-0054
Mag. Tanja Muha 
direktorica 
K tej tarifi je dala soglasje Vlada Republike Slovenije s sklepom št. 47601-11/2021/8, z dne 31. 12. 2021.
Priloga:
Posebna obrazložitev 
Tarife 2022 o vrednosti točke za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo 
Tarifa 2022 o vrednosti točke za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo (v nadaljnjem besedilu: tarifa) predvideva neposredno plačevanje agenciji za opravljanje nalog v okviru njenih pooblastil in pristojnosti, ki se nanašajo na regulacijo televizijskih programov in avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo.
Pravna podlaga in razlogi za sprejem te tarife so:
1. Agencija se financira z letnimi plačili zavezancev v višini sredstev, ki so potrebna za pokritje stroškov, ki jih ima agencija z izvrševanjem nalog opredeljenih v Zakonu o avdiovizualnih medijskih storitvah (Uradni list RS, št. 87/11 in 84/15; v nadaljnjem besedilu: ZAvMS) in za sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije.
2. Vir financiranja agencije so plačila izdajateljev televizijskih programov in ponudnikov na podlagi vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo, kot so opredeljeni v prvem odstavku 38. člena ZAvMS.
3. Za navedeni vir financiranja mora agencija določiti vrednost točke za letno plačilo zavezancev. Vrednost točke določi agencija posebej za plačilo na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti in posebej za plačilo na podlagi vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo. Vrednost točke se pomnoži s številom točk, ki odpadejo na posameznega zavezanca in je določena v Pravilniku o načinu izračuna plačil na podlagi dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti oziroma vpisa v uradno evidenco ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo (Uradni list RS, št. 72/12).
4. Zbrana sredstva omogočajo agenciji neodvisno izvajanje nalog v okviru njenih pristojnosti. Naloge agencije so zakonsko določene, podrobneje pa so opredeljene v Programu dela in finančnem načrtu za leto 2022. Sestavni del programa dela in finančnega načrta je tudi tarifa.
5. Z načrtovanimi sredstvi namerava agencija doseči naslednje cilje, ki so natančneje opisani v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2022, in sicer:
– zagotavljanje enakovrednih pogojev za delovanje vseh deležnikov na trgu in zaščita interesov gledalcev in poslušalcev programskih vsebin ter uporabnikov medijskih storitev na zahtevo;
– povečevati dostopnost slovenskih avdiovizualnih medijskih storitev invalidnim osebam z zbiranjem poročil ponudnikov o dostopnosti njihovih avdiovizualnih medijskih storitev invalidnim osebam;
– zagotavljanje informacij in omogočanje sprejemanja pritožb v zvezi z dostopnostjo avdiovizualnih medijskih storitev invalidnim osebam s pomočjo izdelave dodatne spletne strani in priprave vsebin zanjo kot kontaktne točke za zagotavljanje informacij in omogočanje sprejemanja pritožb v zvezi z dostopnostjo avdiovizualnih medijskih storitev invalidnim osebam (po uveljavitvi novele Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS-B));
– zaščita otrok in mladostnikov pred potencialno škodljivimi vsebinami v avdiovizualnih medijskih storitvah s pomočjo ustreznega nadzora in preko sistema za klasifikacijo in označevanje avdiovizualnih vsebin Gledoskop ter vodenja odbora za klasifikacijo vsebin;
– ozaveščanje uporabnikov medijskih vsebin in informacijskih tehnologij k njihovi varni rabi preko portala za medijsko in informacijsko pismenost MIPI;
– organizacija posvetov ali delavnic za vse deležnike na trgu s ciljem zagotavljanja čim bolj predvidljivega regulatornega okolja;
– sistematično spremljanje stanja na področju elektronskih medijev za regulacijo v podporo razvoju trgov in doseganje ciljev javnih politik;
– sodelovanje pri pripravi zakonodaje in drugih aktov, ki podpirajo cilje slovenskih javnih politik na področju medijev;
– zagotavljanje preglednosti ponudnikov programskih vsebin in storitve na zahtevo z izdajanjem dovoljenj za opravljanje televizijske in radijske dejavnosti, vodenjem priglaševanja avdiovizualnih medijskih storitev na zahtevo ter platform za izmenjavo videov (če bo novela ZAvMS-B še vedno tako določala);
– izvajanje revizijskih upravnih postopkov, v katerih agencija ugotavlja realno ustvarjene prihodke od televizijske dejavnosti;
– sistematično spremljanje stanja na področju elektronskih medijev za regulacijo v podporo razvoju trgov in doseganje ciljev javnih politik ter skrb za pridobivanje znanja, virov in podatkov v hitro spreminjajočem se svetu medijske produkcije, distribucije in potrošnje;
– skrb za prenos dobrih regulativnih praks v Slovenijo z udeležbo v strokovnih razpravah doma in na mednarodni ravni. Kot članica več skupin evropskih regulatorjev s področja avdiovizualnih medijskih storitev (predvsem ERGA) bo sodelovala tudi pri razvoju in prenovi zakonskih mehanizmov EU ter izmenjavi in spremljanju legislativnih trendov v širšem mednarodnem okolju.
6. Agencija bo, upoštevajoč načrtovano strukturo in obseg potrebnih stroškov za opravljanje regulatornih nalog, glede na leto 2021 zvišala tarifo pri plačilih za izvajanje medijskih storitev za 0,12 EUR oziroma 16,00 %. Razlog za spremembo višine tarife je predvsem v manjši porabi presežka leta 2020 (tarifa 2022 vključuje polovico nižji presežek prihodkov nad odhodki kot v letu 2021).
7. Agencija je predlog tarife, ki je vezan na Program dela in finančni načrt agencije za leto 2022, oblikovala na podlagi načrtovane strukture stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti ter sorazmernega dela stroškov skupnih služb.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti