Uradni list

Številka 115
Uradni list RS, št. 115/2021 z dne 16. 7. 2021
Uradni list

Uradni list RS, št. 115/2021 z dne 16. 7. 2021

Kazalo

2515. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Kosovelov dom Sežana – kulturni center Krasa, stran 7179.

  
Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), prvega odstavka 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17 in 21/18 – ZNOrg) in 17. člena Statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 54/21) je Občinski svet Občine Sežana na seji dne 1. 7. 2021 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega zavoda Kosovelov dom Sežana – kulturni center Krasa 
I. UVODNE DOLOČBE 
1. člen 
(1) S tem odlokom Občina Sežana, Partizanska cesta 4, 6210 Sežana uskladi delovanje javnega zavoda Kosovelov dom Sežana – kulturni center Krasa (v nadaljnjem besedilu: zavod) z določbami Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17 in 21/18 – ZNOrg), ureja njegov status, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
(2) Ustanovitelj zavoda je Občina Sežana, ustanoviteljske pravice in obveznosti do zavoda izvajata Občinski svet Občine Sežana in župan.
(3) Zavod lahko opravlja dejavnost tudi za območje drugih občin, če se ustanovitelj tako dogovori in sklene z zainteresiranimi občinami ustrezno pogodbo.
2. člen 
Poslanstvo zavoda je trajno in nemoteno izvajanje kulturnih, razvedrilnih in drugih prireditev ter posredovanje umetniške ustvarjalnosti in poustvarjalnosti na vseh področjih kulturnih dejavnosti v občini in tudi širše ter izvajanje drugih nalog za katere je registriran in zanje pridobi javna in nejavna finančna sredstva.
3. člen 
(1) Ime javnega zavoda je: Kosovelov dom Sežana – kulturni center Krasa.
(2) Skrajšano ime zavoda: Kosovelov dom Sežana.
(3) Sedež zavoda: Kosovelova ulica 4 a, 6210 Sežana.
(4) V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz predhodnega člena.
(5) Zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanovitelja.
(6) Zavod ima in uporablja žig pravokotne oblike, velikosti 60 x 20 mm z napisom Kosovelov dom Sežana – kulturni center Krasa, Kosovelova 4 a, 6210 Sežana. Direktor zavoda sprejme sklep o hrambi in uporabi žigov ter določi delavce, ki so zanje odgovorni.
II. DEJAVNOST ZAVODA 
4. člen 
Glede na namen zaradi katerega je zavod ustanovljen opravlja znotraj javne službe naslednje naloge:
– upravljanje objekta Kosovelov dom Sežana,
– organizacija, priprava in izvedba kulturno umetniških prireditev,
– organizacija, priprava in izvedba kongresov, posvetovanj, seminarjev, predavanj ter drugih izobraževalnih storitev na področju kulture in kulturnega turizma ter tudi sejmov, proslav in drugih prireditev,
– predvajanje filmov in izvajanje filmsko-vzgojnih ter drugih spremljajočih programov,
– prirejanje razstav različne tematike ter posojanje in prodaja likovnih del in izdelkov umetne in domače obrti ter organiziranje dražb,
– produkcija lastnih kulturno umetniških in drugih prireditev,
– posredovanje prireditev v lastni produkciji oziroma koprodukciji ter v produkciji drugih kulturnih organizacij ali posameznih kulturnih ustvarjalcev,
– načrtovanje in izvajanje raznih oblik kulturnih programov ter sodelovanje z vzgojno-izobraževalnimi organizacijami,
– sodelovanje s slovenskimi kulturnimi ustanovami v Sloveniji in zunaj nje ter povezovanje z drugimi sorodnimi organizacijami,
– oddajanje dvoran in drugih prostorov v uporabo,
– posojanje tehnične opreme in nudenje tehničnih storitev,
– nudenje pogodbenih storitev v okviru registrirane dejavnosti,
– informativno-promocijska in založniška dejavnost namenjena izvajanju registrirane dejavnosti,
– gostinske storitve za potrebe zavoda, izvajalcev in obiskovalcev,
– ustanavljanje in organizacija fundacij s področja kulture in umetnosti širšega pomena,
– druge naloge, po dogovoru z ustanoviteljem.
5. člen 
(1) Naloge iz prejšnjega člena ter naloge, ki jih zavod opravlja kot tržno dejavnost, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti:
C 18.120 Drugo tiskanje
C 18.130 Priprava za tisk in objavo
G 47.610 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s knjigami
G 47.630 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z glasbenimi in video zapisi
G 47.782 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki
G 47.789 Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah
G 47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom
G 47.910 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu
G 47.990 Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic
I 56.300 Strežba pijač
I 56.210 Priložnostna priprava in dostava jedi
I 56.103 Slaščičarne in kavarne
J 58.110 Izdajanje knjig
J 58.140 Izdajanje revij in druge periodike
J 58.190 Drugo založništvo
J 59.110 Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
J 59.120 Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj
J 59.130 Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
J 59.140 Kinematografska dejavnost
J 59.200 Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij
L68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
M 73.110 Dejavnost oglaševalskih agencij
M 73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora
M 74.200 Fotografska dejavnost
N 77.220 Dajanje videokaset in plošč v najem
N 77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup
N 79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj
N 79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti
N 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
N 82.990 Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje
P 85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
P 85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
P 85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
R 90.010 Umetniško uprizarjanje
R 90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje
R 90.030 Umetniško ustvarjanje
R 90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
R 91.020 Dejavnost muzejev
R 93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
(2) Zavod ne sme začeti opravljati druge dejavnosti brez soglasja ustanovitelja.
(3) Za nove dejavnosti se ne štejejo druge dejavnosti, ki jih opravlja zavod v manjšem obsegu, s katerimi dopolnjuje in boljša ponudbo dela ali s katerimi prispeva k popolnemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje vpisanih in registriranih dejavnosti.
III. ORGANI ZAVODA 
6. člen 
Organa zavoda sta:
– direktor in
– svet zavoda.
Direktor 
7. člen 
(1) Zavod vodi direktor.
(2) Direktor zastopa, predstavlja, organizira in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
(3) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
8. člen 
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira delo javnega zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnega sindikata v javnem zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnega sindikata v javnem zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem javnega zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
– pripravi finančni načrt in letno poročilo,
– in druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom.
9. člen 
(1) Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje splošne, z zakonom določene pogoje. Imeti mora:
– najmanj visoko strokovno izobrazbo oziroma najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo,
– najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta delovnih izkušenj na delovnih mestih z zahtevano izobrazbo iz prejšnje alineje,
– strokovno poznavanje področja dela javnega zavoda,
– organizacijske in vodstvene sposobnosti in
– predložen program dela (razvojne usmeritve zavoda, svojo vizijo vodenja in organiziranja dela javnega zavoda).
(2) Direktorja zavoda imenuje in razrešuje ustanovitelj javnega zavoda na podlagi javnega razpisa po predhodnem mnenju sveta zavoda. Poleg javnega razpisa lahko svet zavoda povabi posamezne kandidate tudi neposredno. Javni razpis se objavi v medijih.
(3) Mandat direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan.
(4) Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene svet zavoda z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za čas trajanja mandata.
10. člen 
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata poleg razlogov, določenih v predpisih o javnih zavodih tudi če:
– sam zahteva razrešitev,
– nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po zakonu,
– pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– s svojim nevestnim in nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo,
– zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda.
(2) Ustanovitelj mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti predhodno mnenje sveta zavoda ter seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjasni.
(3) Če svet zavoda ne da mnenja v roku 30 dni, se šteje, da je pozitivno.
11. člen 
(1) Zavod ima za vodenje programskega dela zavoda lahko pomočnika direktorja.
(2) Pomočnika direktorja imenuje direktor na podlagi javnega razpisa ali neposrednega povabila. Pred njegovim imenovanjem si mora direktor pridobiti soglasje sveta zavoda. Če svet zavoda ne da soglasja v roku 30 dni od dneva, ko je bil zanj zaprošen, se šteje, da je soglasje podano.
12. člen 
(1) Za pomočnika direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– najmanj visoka strokovna izobrazba oziroma izobrazba, pridobljena po študijskem programu prve stopnje v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo,
– ima reference s področja dela v kulturi,
– organizacijske in vodstvene sposobnosti,
– predložene razvojne usmeritve programskega dela zavoda.
(2) Potrebne delovne izkušnje se določijo z notranjim aktom, ki določa sistemizacijo delovnih mest v zavodu.
(3) Naloge pomočnika direktorja so:
– načrtuje, organizira in strokovno vodi zavod na področju programskega dela zavoda,
– oblikuje in predlaga direktorju programsko politiko zavoda,
– predlaga direktorju odločitve, ki se nanašajo na njegovo delovno področje,
– daje direktorju predloge in mnenja na področju programskega dela zavoda,
– predlaga direktorju letni program dela in poročilo o delu zavoda na področju programskega dela zavoda,
– predlaga direktorju cene javnih kulturnih dobrin, ki jih zagotavlja zavod in se nanašajo na področje programskega dela zavoda,
– opravlja druge naloge v skladu s splošnimi akti zavoda in po nalogu direktorja.
13. člen 
(1) Mandat pomočnika direktorja je vezan na mandat direktorja javnega zavoda. Po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan. Delovno razmerje pomočnika direktorja se sklene za določen čas, in sicer za čas trajanja mandata.
(2) Pomočnik direktorja je lahko razrešen pred potekom mandata iz istih razlogov kot direktor v skladu z zakonom. Pomočnika direktorja razreši direktor na podlagi predhodnega soglasja sveta zavoda. Svet zavoda mora podati soglasje v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, sicer se šteje, da je soglasje podano.
14. člen 
(1) V odsotnosti direktorja predstavlja in zastopa zavod oseba, ki jo pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
(2) Direktor lahko s pisnim pooblastilom pooblasti druge osebe za opravljanje določenih nalog.
15. člen 
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat in se ne izpelje redni postopek imenovanja, imenuje ustanovitelj vršilca dolžnosti, vendar največ za eno leto.
(2) Ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti tudi v primeru, da je bil izpeljan javni razpis za imenovanje direktorja, pa se ni nihče prijavil oziroma nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran.
Svet zavoda 
16. člen 
(1) Svet zavoda šteje pet članov:
– dva predstavnika ustanovitelja,
– dva predstavnika delavcev zavoda in
– enega predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
(2) Predstavnika ustanovitelja imenuje Občinski svet Občine Sežana.
(3) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci na neposrednih in tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določata zakon in poslovnik sveta zavoda.
(4) Predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti imenuje Občinski svet Občine Sežana na predlog vzgojno-izobraževalnih institucij in kulturnih društev v občini Sežana.
17. člen 
(1) Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
(2) Na konstitutivni seji sveta zavoda člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika sveta.
(3) Svet zavoda je sklepčen, če je na seji prisotna večina članov sveta ter sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
18. člen 
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje javnega zavoda in politiko njegovega ustanovitelja,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzira njihovo izvajanje,
– sprejema cenik storitev oziroma daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje ustanovitelju k imenovanju in razrešitvi direktorja,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– odloča o pritožbah delavcev, ki se nanašajo na pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev iz delovnega razmerja,
– daje predhodno mnenje k zavodski kolektivni pogodbi,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela javnega zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem javnega zavoda,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom in drugimi predpisi.
IV. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 
19. člen 
(1) Nepremično premoženje, razglašeno kot javna infrastruktura na področju kulture v lasti Občine Sežana, se prenese v upravljanje zavodu (parc. št. 4000/1, 4000/5, k.o. Sežana). Nepremično premoženje, ki se prenese v upravljane zavodu, se določi s sklepom župana.
(2) Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je preneseno v upravljanje. V primeru, ko se premoženje, določeno v prejšnjem stavku, oddaja v najem za čas, daljši od enega leta oziroma za namene, ki niso neposredno povezani z osnovno dejavnostjo zavoda, mora zavod predhodno pridobiti pisno soglasje ustanovitelja. S premoženjem je dolžan upravljati kot dober gospodar.
(3) Zavod samostojno upravlja s premičnim premoženjem. Pri odtujitvi premičnega premoženja, mora zavod od ustanovitelja pridobiti pisno soglasje, ki ga v imenu ustanovitelja poda župan.
(4) Ustanovitelj v soglasju z direktorjem zavoda in v skladu z zakonom s posebnim sklepom določi, za katere druge dejavnosti se lahko uporabljajo prostori in naprave zavoda. V sklepu določi tudi pogoje in način uporabe prostorov in naprav.
20. člen 
(1) Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti. Za izvajanje svoje dejavnosti – javne službe pridobiva sredstva iz proračuna ustanovitelja na podlagi vsakoletne pogodbe.
(2) Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti:
– iz proračuna ustanovitelja in drugih občin, za katere izvaja dejavnost,
– državnega proračuna,
– z vstopninami,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z donacijami, darili, sponzorstvi, drugimi zakonitimi viri, na način in pod pogoji določenimi z zakonom.
21. člen 
(1) Presežek prihodkov nad odhodki zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti.
(2) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in o načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja po predhodnem mnenju sveta zavoda.
V. OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA IN USTANOVITELJA 
22. člen 
(1) Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
(2) Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
(3) Zavod nastopa v pravnem prometu, povezanim z dejavnostjo, za katero je ustanovljen, samostojno in odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
(4) Zavod je dolžan obveščati ustanovitelja o skladnosti porabe sredstev z letnimi programi in finančnimi načrti ter mu dajati druge podatke o poslovanju v skladu z zakonom.
23. člen 
(1) Občinski svet ima v imenu ustanovitelja do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda,
– imenuje predstavnike ustanovitelja v svet zavoda,
– na predlog direktorja po predhodnem mnenju sveta zavoda odloča o načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja.
(2) Župan ima v imenu ustanovitelja naslednje pravice in obveznosti:
– ugotavlja skladnost programov dela zavoda z usmeritvami ustanovitelja,
– daje soglasje k aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– sprejema ukrepe, s katerimi zagotavlja zavodu opravljanje osnovne dejavnosti,
– daje v primerih iz 19. člena tega odloka soglasje k oddaji nepremičnega premoženja v upravljanju zavoda v najem,
– daje soglasje k odtujitvi premičnega premoženja,
– opravlja druge zadeve, vezane na ustanoviteljstvo.
(3) Kadar zavod ali ustanovitelj v skladu z zakonom ali s tem odlokom zaprosita za izdajo soglasja oziroma mnenja, mora ustanovitelj oziroma zavod odločiti v roku 45 dni od vložitve zahtevka. Če ne odloči, se šteje, da je soglasje oziroma mnenje izdal.
VI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
24. člen 
(1) Svet zavoda ureja svoje delo s poslovnikom.
(2) Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja zadeve iz svoje pristojnosti. Sprejme jih svet zavoda, razen aktov, za katere je z zakonom določeno, da jih sprejme direktor.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
25. člen 
(1) Zavod mora uskladiti splošne akte zavoda s tem odlokom najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega odloka.
(2) Do uskladitve pravil zavoda in uskladitve drugih aktov s tem odlokom se uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom.
26. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka nadaljujejo z delom direktor in člani sveta zavoda, in sicer do izteka mandata, za katerega so bili imenovani oziroma izvoljeni.
27. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Kosovelov dom Sežana – kulturni center Krasa (Uradni list RS, št. 86/02, 130/03, 33/10, 94/11 in 64/16).
28. člen 
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 032-7/2021-6
Sežana, dne 1. julija 2021
Župan 
Občine Sežana 
David Škabar 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti