Uradni list

Številka 97
Uradni list RS, št. 97/2021 z dne 18. 6. 2021
Uradni list

Uradni list RS, št. 97/2021 z dne 18. 6. 2021

Kazalo

2097. Koncesijski akt o javno-zasebnem partnerstvu za projekt »Gramoznica Trbonje 2«, stran 6130.

  
Na podlagi 11., 36. in 40. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06; v nadaljevanju: ZJZP) ter soglasja Občinskega sveta Občine Dravograd z dne 27. 5. 2021 je nazorni svet Javnega komunalnega podjetja Dravograd d.o.o. na 14. seji dne 14. 6. 2021 sprejel
K O N C E S I J S K I   A K T 
o javno-zasebnem partnerstvu za projekt »Gramoznica Trbonje 2«
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina akta) 
(1) Ta akt vsebuje odločitev o ugotovitvi javnega interesa za sklenitev javno-zasebnega partnerstva in izvedbo projekta »Gramoznica Trbonje 2«, v eni izmed oblik javno-zasebnega partnerstva, določenih z Zakonom o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06).
(2) Ta akt določa tudi predmet, pravice in obveznosti javnih in zasebnega partnerja, postopek izbire zasebnega partnerja in druge sestavine razmerja javno-zasebnega partnerstva za izvedbo projekta »Gramoznica Trbonje 2«.
(3) Ta akt ima ne glede na poimenovanje naravo odloka nadzornega sveta.
2. člen 
(opredelitev izrazov) 
(1) Izrazi, opredeljeni v tej aktu, pomenijo:
a) »(drug) javni partner« oziroma »koncedent« je Javno komunalno podjetje Dravograd d.o.o., Meža 143, 2370 Dravograd, ki je skladno s koncesijsko pogodbo za izkoriščanje mineralne surovine številka 0141-21/2015-50 tudi nosilec rudarske pravice za izkoriščanje;
b) »zasebni partner« oziroma »koncesionar« je fizična ali pravna oseba, ki je izbrana kot izvajalec javno-zasebnega partnerstva, ki bo nastopal kot izvajalec rudarskih del;
c) »uporabniki« so pravne ali fizične osebe, ki kupujejo mineralno surovino prod, ki je bila pridobljena na pridobivalnem prostoru iz 6. člena tega koncesijskega akta;
d) »koncesionirana dejavnost« je dejavnost, ki se jo v skladu s predmetom koncesije, opredeljenim v 5. členu tega akta, s koncesijsko pogodbo zaveže opravljati koncesionar.
(2) Izrazi, uporabljeni v tem aktu, pomenijo enako, kot je določeno v Zakonu o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), Zakon o nekaterih koncesijskih pogodbah (Uradni list RS, št. 9/19), Zakona o rudarstvu (Uradni list RS, št. 14/14 – uradno prečiščeno besedilo in 61/17 – GZ) ter v predpisih in drugih aktih, izdanih na podlagi predmetnih predpisov.
II. UGOTOVITEV JAVNEGA INTERESA 
3. člen 
(javni interes) 
Na podlagi Strategije razvoja Slovenije (SRS) do leta 2030, Regionalnega razvojnega programa za Koroško razvojno regijo 2014–2020, Politiko urejanja prostora Slovenije, Strategijo prostorskega razvoja Slovenije, Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US), Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16) in na njeni podlagi izdelane investicijske dokumentacije: Dokumenta identifikacije investicijskega projekta »Gramoznica Trbonje 2« (EUTRIP, d.o.o., maj 2021), Pravilnika o vsebini upravičenosti izvedbe projekta po modelu javno zasebnega partnerstva (Uradni list RS, št. 32/07) ter na njegovi podlagi izdelane ocene o upravičenosti izvedbe projekta po modelu javno-zasebnega partnerstva: Ocena možnosti javno-zasebnega partnerstva »Gramoznica Trbonje 2« (EUTRIP, d.o.o., maj 2021), se ugotavlja, da obstaja javni interes za izvedbo projekta »Gramoznica Trbonje 2«, v obliki javno-zasebnega partnerstva, na način in v obsegu kot izhaja iz 4., 5. ter 6. člena tega odloka, saj se bo s predmetnim projektom pripomoglo k uresničitvi ciljev glede odprtja urejene in okolju prijazne gramoznice ter strateških ciljev glede večje in kakovostnejše vključitve družbe v gradnjo kakovostne javne infrastrukture, skrbnega gospodarjenje z javnim premoženjem in izrabe naravnih virov.
III. VRSTA, PREDMET, OBMOČJE IZVAJANJA IN ČAS TRAJANJA JAVNO-ZASEBENEGA PARTNERSTVA
4. člen 
(vrsta javno-zasebnega partnerstva)
Javno-zasebno partnerstvo se izvaja v obliki koncesijskega javno-zasebnega partnerstva.
5. člen 
(predmet koncesije) 
(1) Predmet koncesije je izvajanje storitev izvajalca rudarskih del ter drugih spremljajočih gradenj in storitev na pridobivalnem prostoru iz 6. člena tega koncesijskega akta.
(2) Predmet koncesije koncedent in koncesionar podrobneje opredelita v koncesijski pogodbi.
6. člen 
(območje izvajanja) 
(1) Javno-zasebno partnerstvo se predvidoma na pridobivalnem prostoru Trbonje 2, ki obsega zemljišča s parcelnimi številkami: 115, 116, 117 in 129/7, vse k. o. Trbonje. Pridobivalni prostor Trbonje 2 sega v najglobljem delu do k. + 335 m nadmorske višine. Površina pridobivalnega prostora znaša 8,5944 hektara.
(2) Območje izvajanja ostane enako ne glede na morebitno spremembo zemljiškoknjižnega podatka iz prvega odstavka tega člena.
7. člen 
(čas trajanja) 
(1) Začetek in čas trajanja javno-zasebnega partnerstva se opredeli v koncesijski pogodbi, pri čemer se koncesijsko razmerje lahko sklene za največ 20 let. Koncesija traja največ tako dolgo, da ne presega obdobja, v katerem lahko koncesionar upravičeno pričakuje, da se mu bodo povrnile naložbe, izvedene za izvajanje gradenj in storitev, pri čemer se upošteva primeren dobiček.
(2) Koncesijsko razmerje se skladno s pogoji veljavne zakonodaje lahko podaljša s sklenitvijo dodatka h koncesijski pogodbi, vendar upoštevajoč določbo drugega odstavka 71. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu največ za polovico obdobja, določenega z osnovno koncesijsko pogodbo. Pred sklenitvijo dodatka se opravijo pogajanja o vseh pomembnih sestavinah razmerja javno-zasebnega partnerstva, ki jih je treba prilagoditi zaradi okoliščin, navedenih v tem odstavku.
IV. FINANCIRANJE 
8. člen 
(financiranje javno-zasebnega partnerstva)
(1) Gradnje in storitve, ki so predmet javno-zasebnega partnerstva se financirajo iz:
a) sredstev koncesionarja,
b) sredstev koncedenta,
c) sredstev evropskih strukturnih ali investicijskih skladov ali drugih finančnih virov, pridobljenih s strani koncedenta ali koncesionarja,
d) prihodkov, ki se ustvarijo s prodajo mineralne surovine prod uporabnikom.
(2) Deleži posameznih virov financiranja iz prejšnjega odstavka se podrobneje opredelijo v okviru postopka javnega razpisa in v koncesijski pogodbi, pri čemer mora biti zagotovljeno, da koncesionar prevzame operativno tveganje, torej da mu pod običajnimi pogoji delovanja ni zagotovljeno, da se mu bodo povrnile naložbe ali stroški, ki nastanejo pri izvajanju gradenj, ki so predmet koncesije.
9. člen 
(plačilo za opravljanje koncesionirane dejavnosti) 
(1) Koncesionarju za opravljanje koncesionirane dejavnosti pripada plačilo.
(2) Način plačila za opravljanje koncesionirane dejavnosti se podrobneje opredeli v okviru postopka javnega razpisa in v koncesijski pogodbi. Način plačila mora biti opredeljen na način, da koncesionar prevzame operativno tveganje, torej da mu pod običajnimi pogoji delovanja ni zagotovljeno, da se mu bodo povrnile naložbe ali stroški, ki nastanejo pri izvajanju gradenj, ki so predmet koncesije.
10. člen 
(koncesijska dajatev) 
(1) Koncedent lahko v postopku izbire zasebnega partnerja določi, da koncesionar tekom izvajanja razmerja javno-zasebnega partnerstva plačuje koncesijsko dajatev.
(2) Višina koncesijske dajatve, določene skladno s predhodnim odstavkom, ter način plačila le-te se določita v okviru koncesijske pogodbe.
V. SPLOŠNI POGOJI IZVAJANJA KONCESIJE 
11. člen 
(obveznosti koncesionarja) 
(1) Koncesionar mora v okviru izvajanja koncesionirane dejavnosti zagotoviti:
a) izvedbo storitev izvajalca rudarskih del,
b) izvedbo vseh potrebnih gradenj in storitev, ki so vezane na izvedbo storitev iz točke a),
c) izvajanje nalog in dejavnosti, ki so neločljivo povezane z obveznostmi iz točk a) in b) (na primer vodenje evidenc, obveščanje itd.), v obsegu, kot ga predpisujeta veljavna zakonodaja in koncesijska pogodba;
d) izvajanje drugih obveznosti, ki so opredeljene v koncesijski pogodbi.
(2) Koncesionirano dejavnost mora koncesionar opravljati nepretrgano. Koncesionar lahko začasno prekine izvajanje koncesionirane dejavnosti le na način in iz razlogov, ki jih določa Zakon o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), ta akt, koncesijska pogodba ali drug predpis.
12. člen 
(obveznosti koncedenta) 
(1) Obveznosti koncedenta so zlasti:
a) zagotavljati koncesionarju pogoje za opravljanje koncesionirane dejavnosti na način, kot je opredeljen v koncesijski pogodbi;
b) koncesionarju nuditi pomoč pri pridobitvi posameznih pravic, soglasij ali dovoljenj, ki jih koncesionar ne more pridobiti samostojno ali brez pomoči koncedenta;
c) v skladu z Zakonom o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) in pogoji, določenimi v koncesijski pogodbi, koncesionarju na nepremičninah, kjer se izvajajo aktivnosti za uresničitev koncesijske pogodbe, ter na opremi, ki je v lasti koncedenta, podeliti ustrezne stvarnopravne pravice (na primer služnost, stavbna pravica itd.) tako, da se koncesionarju omogoči nemoteno izvajanje koncesionirane dejavnosti,
d) v skladu z določbami koncesijske pogodbe zagotavljati plačila za opravljanje koncesionirane dejavnosti.
13. člen 
(druge pravice in obveznosti koncedenta in koncesionarja) 
Druge pravice in obveznosti koncedenta in koncesionarja se podrobneje opredelijo v koncesijski pogodbi.
14. člen 
(obveznosti uporabnikov) 
Uporabniki imajo zlasti dolžnost:
a) upoštevati navodila koncesionarja in koncedenta in jima omogočiti opravljanje nalog iz tega akta in koncesijske pogodbe;
b) zagotoviti plačilo za kupljeno mineralno surovino prod.
VI. POSTOPEK IZBIRE KONCESIONARJA 
15. člen 
(javni razpis) 
(1) Koncedent izbere koncesionarja na podlagi javnega razpisa, ki se izvede ob upoštevanju določb III. dela Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) ter Zakona o nekaterih koncesijskih pogodbah (Uradni list RS, št. 9/19).
(2) Objava javnega razpisa mora vsebovati:
a) navedbo pravne podlage;
b) predmet javnega razpisa z navedbo, da gre za koncesijo;
c) ime in sedež koncedenta;
d) predmet, vrsto ter obseg in območje koncesije;
e) začetek in predvideni čas trajanja koncesije;
f) postopek izbire koncesionarja;
g) pogoje za dostop do razpisne dokumentacije;
h) kraj in rok za predložitev vlog, pogoje za njihovo predložitev;
i) zahteve glede vsebine vlog;
j) pogoje, ki jih morajo kandidati izpolnjevati, in dokazila o njihovem izpolnjevanju;
k) pogoje za predložitev skupne vloge;
l) merila za izbiro najugodnejšega kandidata;
m) naslov, prostor, datum in uro odpiranja vlog;
n) rok, v katerem so kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa;
o) druge podatke, zahtevane v skladu z veljavno zakonodajo.
(3) V postopku izbire se mora preveriti najmanj ekonomsko, finančno ter tehnično in kadrovsko sposobnost vlagateljev. Za ta namen morajo biti v javni razpis vključeni najmanj pogoji, ki zagotavljajo, da:
a) je koncesionar registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije,
b) koncesionar izpolnjuje pogoje za izvajalca rudarskih del skladno z veljavno zakonodajo,
c) ima koncesionar ustrezne reference s področja predmeta koncesije,
d) ima koncesionar zagotovljen dostop do finančnih sredstev za izvedbo celotnega projekta javno-zasebnega partnerstva.
(4) Pri izbiri koncesionarja se morajo upoštevati naslednja merila po padajočem zaporedju njihove pomembnosti:
a) višina koncesijske dajatve,
b) predlagana prodajna cena za enoto mineralne surovine prod,
c) trajanje koncesijskega razmerja in
d) višina investicije.
(5) Druge pogoje in merila ter podrobnejšo vsebino pogojev in meril za izbiro koncesionarja koncedent določi v razpisni dokumentaciji. V kolikor je to potrebno zaradi zagotovitve načela učinkovitosti in gospodarnosti ali drugih temeljnih načel javno-zasebnega partnerstva lahko koncedent pri oblikovanju razpisne dokumentacije ob ustrezni pisni obrazložitvi posamezno merilo iz predhodnega odstavka opusti.
16. člen 
(strokovna komisija) 
(1) Strokovno komisijo za izbiro koncesionarja za izvedbo predmeta koncesije s sklepom imenuje direktor Javnega komunalnega podjetja Dravograd d.o.o..
(2) Strokovna komisija ima predsednika in najmanj tri člane.
(3) Predsednik in člani strokovne komisije morajo imeti najmanj prvo stopnjo izobrazbe v skladu z Zakonom o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12 in 85/14) in najmanj dve leti delovnih izkušenj s svojega delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno vodenje postopka javnega razpisa.
17. člen 
(postopek izbire) 
(1) Javni razpis za izbiro koncesionarja se izvede po postopku konkurenčnega dialoga, ki poteka v treh fazah:
a. faza preverjanja usposobljenosti,
b. faza dialoga,
c. ponudbena faza.
(2) V fazi preverjanja usposobljenosti se preveri usposobljenost prijaviteljev, pri čemer se usposobljenost prizna vsem prijaviteljem, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo pogoje iz razpisne dokumentacije za fazo preverjanja usposobljenosti. Po končanem odpiranju prijav strokovna komisija pregleda prijave in ugotovi ali izpolnjujejo pogoje določene v javnem razpisu za fazo preverjanja usposobljenosti. Po končanem pregledu in presoji prijav strokovna komija sestavi poročilo v katerem navede, katere prijave izpolnjujejo razpisne zahteve, in v njem predlaga katerim prijaviteljem se prizna usposobljenost za sodelovanje v fazi dialoga.
(3) Na podlagi poročila strokovne komisije iz prejšnjega odstavka direktor Javnega komunalnega podjetja Dravograd d.o.o. izda sklep o priznanju usposobljenosti za sodelovanje v fazi dialoga.
(4) Med prijavitelji, ki jim je bila pravnomočno priznana usposobljenost za sodelovanje v fazi dialoga (v nadaljnjem besedilu: kandidati) se v fazi dialoga vodi dialog, namenjen ugotovitvi in opredelitvi sredstev ter najprimernejših rešitev za zadovoljitev ciljev in potreb koncedenta. Faza dialoga se lahko izvede v več kot dveh zaporednih fazah. Dialog s kandidati se vodi vse dotlej, dokler se ne najde rešitve (rešitev), ki ustreza(-jo) ciljem in potrebam koncedenta.
(5) Na podlagi sprejete rešitve iz zaključenega dialoga in ostalih elementov, ki se podrobneje opredelijo v razpisni dokumentaciji za ponudbeno fazo, se kandidate pozove k predložitvi končne ponudbe.
(6) Strokovna komisija po končanem odpiranju končnih ponudb pravočasno prispele končne ponudbe pregleda in oceni ter ugotovi, ali izpolnjujejo razpisne pogoje in zahteve iz razpisne dokumentacije za ponudbeno fazo. Po končanem pregledu in presoji prijav strokovna komisija sestavi poročilo, v katerem navede, katere vloge izpolnjujejo razpisne pogoje in zahteve, razvrsti te vloge tako, da je razvidno, katera od vlog najbolj ustreza postavljenim merilom oziroma kakšen je nadaljnji vrstni red glede na ustreznost postavljenim merilom.
(7) Odločitev o izbiri koncesionarja na podlagi poročila strokovne komisije iz prejšnjega odstavka sprejme direktor Javnega komunalnega podjetja Dravograd d.o.o..
(8) Strokovna komisija poročila iz drugega in šestega odstavka tega člena posreduje nadzornemu svetu.
18. člen 
(koncesijska pogodba) 
(1) Koncesijsko pogodbo z izbranim koncesionarjem sklene koncedent, pri čemer je za podpis pooblaščen direktor Javnega komunalnega podjetja Dravograd d.o.o.. Pred podpisom koncesijske pogodbe mora k podpisu le-te soglasje podati nadzorni svet.
(2) Koncesijska pogodba mora biti sklenjena v pisni obliki, sicer nima pravnega učinka.
(3) V koncesijski pogodbi koncedent in koncesionar podrobno uredita medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem predmeta koncesije in druge sestavine razmerja, ki niso urejene v tem aktu. S koncesijsko pogodbo se vzpostavijo ustrezni mehanizmi, s katerimi se zagotovita učinkovito zavarovanje javnega interesa in nadzor nad izvajanjem koncesijske pogodbe.
VII. PRILAGODITEV RAZMERIJ 
19. člen 
(prilagoditev razmerij) 
(1) Če pride do spremenjenih okoliščin, se lahko opravi prilagoditev razmerij med koncedentom in koncesionarjem.
(2) Način in razlogi za morebitno prilagoditev razmerij med koncesionarjem in koncedentom se uredijo v koncesijski pogodbi, skladno z določbami Zakona o nekaterih koncesijskih pogodbah (Uradni list RS, št. 9/19).
VIII. POROČANJE IN NADZOR 
20. člen 
(dolžnost poročanja) 
(1) Koncesionar mora v skladu z veljavno zakonodajo, predpisi in koncesijsko pogodbo redno voditi vse potrebne evidence in koncedentu predložiti poročila in drugo potrebno dokumentacijo v skladu z njihovimi navodili.
(2) Vsebina dolžnosti koncesionarja iz prejšnjega odstavka in način njenega izvajanja se podrobneje uredita v koncesijski pogodbi.
21. člen 
(nadzor) 
(1) Nadzor nad izvajanjem koncesionirane dejavnosti opravlja koncedent v skladu s 135. in 136. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) in koncesijsko pogodbo.
(2) Način izvajanja nadzora se določi v koncesijski pogodbi.
IX. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA 
22. člen 
(prenehanje koncesijskega razmerja) 
Koncesijsko razmerje preneha v naslednjih primerih, in sicer na način, v obsegu in pod pogoji, določenimi s koncesijsko pogodbo:
a) s prenehanjem koncesijske pogodbe,
b) z odkupom koncesije ali
c) s prevzemom koncesije.
X. KONČNE DOLOČBE 
23. člen 
(uveljavitev) 
Ta akt začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. AKTJZP 1/2021
Dravograd, dne 14. junija 2021
Predsednik 
Nadzornega sveta JKP 
Srečko Podojstršek 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti