Uradni list

Številka 4
Uradni list RS, št. 4/2019 z dne 18. 1. 2019
Uradni list

Uradni list RS, št. 4/2019 z dne 18. 1. 2019

Kazalo

69. Akt o ustanovitvi Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo, stran 141.

  
Na podlagi 5. člena Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08 in 8/10 – ZSKZ-B) je Vlada Republike Slovenije sprejela
A K T 
o ustanovitvi Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(ustanovitev) 
Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo (v nadaljnjem besedilu: sklad), ki je bil ustanovljen z Ustanovitvenim aktom Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04, 11/07, 43/08 in 71/09) v skladu z Zakonom o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17 in 13/18 – ZSInv) in Zakonom o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08 in 8/10 – ZSKZ-B), na podlagi tega akta nadaljuje z delom kot javni sklad.
2. člen 
(organizacijska oblika) 
(1) Sklad je pravna oseba javnega prava, ustanovljena kot javni sklad po zakonu, ki ureja javne sklade.
(2) Sklad je ustanovljen za nedoločen čas.
3. člen 
(ustanovitelj) 
Ustanoviteljica sklada je Republika Slovenija (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj), pravice in obveznosti ustanovitelja izvaja Vlada Republike Slovenije.
4. člen 
(firma) 
(1) Firma sklada: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo.
(2) Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad.
(3) V mednarodnem poslovanju sklad uporablja angleški prevod firme, ki se glasi Slovene Enterprise Fund.
5. člen 
(sedež) 
(1) Sedež sklada je v Mariboru.
(2) Naslov sklada je Ulica kneza Koclja 22, Maribor.
(3) Sprememba naslova ne pomeni spremembe akta o ustanovitvi.
6. člen 
(storitveni znak) 
Sklad pri svojem poslovanju poleg firme uporablja storitveni znak, zaščiten s storitveno znamko, prijavljeno pri pristojnem organu.
II. NAMEN IN DEJAVNOSTI SKLADA 
7. člen 
(namen delovanja sklada) 
(1) Sklad je ustanovljen z namenom spodbujanja podjetništva z različnimi oblikami finančnih spodbud, ki jih izvaja v skladu s sprejetimi strateškimi ter razvojnimi dokumenti Vlade Republike Slovenije, ministrstev ali drugih državnih organov s področja spodbujanja podjetništva. Sklad uresničuje zastavljene cilje Republike Slovenije in Evropske unije za podporo inovacij, raziskav in razvoja, podjetništva, rasti in zaposlovanja.
(2) Pri dodeljevanju finančnih spodbud sklad sodeluje s podjetji in bankami ter družbami tveganega kapitala (v nadaljnjem besedilu: finančni posredniki).
Finančne spodbude sklada omogočajo:
a) podjetjem:
– dostop do finančnih virov za ekonomsko upravičene projekte,
– dodatno pomoč in mentorstvo,
– dostop do finančnih spodbud za podjetja na območju Republike Slovenije;
b) finančnim posrednikom:
– zmanjšanje izpostavljenosti tveganjem,
– povečanje oziroma spodbujanje financiranja.
(3) Sklad deluje na tistih področjih finančnega trga, kjer je izkazano pomanjkanje finančnih instrumentov za podjetja.
(4) Osnovni namen delovanja sklada ni ustvarjanje dobička iz poslovanja in zagotavljanje donosov za lastnike oziroma investitorje, temveč zagotavljanje in upravljanje finančnih virov na način, ki zagotavlja ugodnosti za končne prejemnike.
(5) Sklad za določeno poslovno leto oziroma obdobje v skladu s poslovnim in finančnim načrtom izvaja opredeljene naloge in objavlja produkte za dostop do finančnih virov.
8. člen 
(dejavnost sklada po standardni klasifikaciji) 
Dejavnosti sklada po Uredbi o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) so:
– 84.130 Urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše poslovanje,
– 70.220 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje,
– 64.920 Drugo kreditiranje,
– 64.300 Dejavnost skrbniških in drugih skladov ter podobnih finančnih subjektov,
– 66.190 Druge pomožne dejavnosti za finančne storitve, razen za zavarovalništvo in pokojninske sklade,
– 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj.
9. člen 
(instrumenti sklada) 
Sklad uresničuje namen, za katerega je ustanovljen, in opravlja dejavnosti iz prejšnjega člena z instrumenti in ukrepi, opredeljenimi v zakonu, ki ureja podporno okolje za podjetništvo.
III. SREDSTVA SKLADA 
10. člen 
(viri) 
(1) Viri sredstev za opravljanje dejavnosti sklada so lastni in drugi viri.
(2) Lastni viri sklada so:
– namensko premoženje sklada,
– presežek prihodkov nad odhodki, kadar tako določi ustanovitelj,
– prihodki od upravljanja premoženja sklada.
(3) Drugi viri sklada so:
– programska sredstva,
– drugo premoženjem, ki ga sprejme v upravljanje.
11. člen 
(lastni viri) 
(1) Namensko premoženje je premoženje, ki ga je ustanovitelj vplačal v kapital sklada in ga je namenil za doseganje namena sklada.
(2) Vsako povečanje kapitala sklada z vplačilom namenskega premoženja ustanovitelja oziroma vsako zmanjšanje kapitala sklada zaradi izplačila premoženja ustanovitelju se vpiše v sodni register.
(3) Vrednost namenskega premoženja, ki ga je ustanovitelj v denarju vplačal v kapital sklada, po stanju na dan 31. 12. 2017 znaša 45.324.337,07 eura.
(4) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja letno v računovodskih izkazih sklada za preteklo leto. Sklad izračunava tudi presežek prihodkov nad odhodki, ki se sme porabiti samo za namene, kot to določa zakon, ki ureja fiskalno pravilo.
(5) Presežek prihodkov nad odhodki, ugotovljen po računovodskih pravilih in zmanjšan za izračunan presežek prihodkov nad odhodki po fiskalnem pravilu, se najprej nameni za financiranje delovanja sklada v tekočem letu. Morebitni preostanek presežka prihodkov nad odhodki lahko ustanovitelj razporedi za povečanje namenskega premoženja sklada ali ga pusti nerazporejenega.
(6) Povečanje kapitala sklada z razporeditvijo presežka prihodkov nad odhodki oziroma zmanjšanje kapitala sklada zaradi pokrivanja presežka odhodkov nad prihodki mora sklad vpisati v sodni register skladno z določbami zakona, ki ureja delovanje javnih skladov.
(7) Prihodki od upravljanja premoženja se namenijo za pokrivanje odhodkov, ki nastajajo pri delovanju sklada.
12. člen 
(drugi viri) 
(1) Programska sredstva pridobiva sklad za izvajanje nalog oziroma spodbud, ki so v pristojnosti ustanovitelja, na podlagi pogodb, ki jih sklene z ustanoviteljem oziroma s posameznimi ministrstvi ali z drugimi institucijami. S posamezno pogodbo se določajo naloge in načini izvajanja spodbud, ki se financirajo s programskimi sredstvi. Programska sredstva niso premoženje ali kapital sklada.
(2) Drugo premoženje pridobiva sklad na podlagi pogodb z ustanoviteljem oziroma s posameznimi ministrstvi oziroma z drugimi institucijami. S posamezno pogodbo se določajo naloge in načini izvajanja spodbud, ki se financirajo z drugim premoženjem. Drugo premoženje lahko sklad prejeme v upravljanje ali v last.
13. člen 
(upravljanje virov) 
(1) Sklad mora namensko premoženje upravljati skladno z zakonom, ki ureja delovanje javnih skladov. Z namenskim premoženjem mora sklad ravnati in upravljati gospodarno ter v skladu z namenom, zaradi katerega je ustanovljen.
(2) Z drugim premoženjem in programskimi sredstvi sklad upravlja skladno s prevzetimi obveznostmi po posameznih pogodbah, na podlagi katerih je sklad ta sredstva pridobil.
IV. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI 
14. člen 
(odgovornost za obveznosti) 
(1) Sklad odgovarja upnikom za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
(2) Ustanovitelj za obveznosti sklada ne odgovarja.
V. ORGANI SKLADA 
15. člen 
(organi) 
Organa sklada sta nadzorni svet in direktor.
16. člen 
(nadzorni svet) 
(1) Nadzorni svet ima sedem članov.
(2) Vsaj en član nadzornega sveta mora biti strokovnjak za računovodsko in finančno področje, vsaj en član pa strokovnjak za pravno področje.
(3) Vsaj en član nadzornega sveta mora biti predstavnik ministrstva, pristojnega za finance.
(4) Člane nadzornega sveta imenuje in razrešuje ustanovitelj na predlog ministra, pristojnega za gospodarstvo, in sicer:
– dva predstavnika ministrstva, pristojnega za gospodarstvo,
– enega predstavnika ministrstva, pristojnega za finance,
– enega predstavnika Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropske zadeve,
– enega predstavnika Gospodarske zbornice Slovenije,
– enega predstavnika Obrtne zbornice Slovenije in
– enega predstavnika Združenja bank Slovenije.
(5) Člani so imenovani za dobo štirih let in so lahko ponovno imenovani.
(6) Člani nadzornega sveta ne morejo biti osebe, ki so zaposlene v skladu, ter druge osebe, katerih funkcija ali dejavnost je v skladu z zakonom nezdružljiva s članstvom v nadzornem svetu.
17. člen 
(pristojnosti nadzornega sveta) 
(1) Poleg pristojnosti, ki jih ima nadzorni svet po zakonu, ki ureja javne sklade, daje nadzorni svet direktorju sklada tudi predloge in mnenja o posameznih vprašanjih.
(2) Direktor mora nadzornemu svetu na njegovo zahtevo predložiti poročilo o posameznih poslih v zvezi z upravljanjem namenskega premoženja oziroma drugimi zahtevami, povezanimi s poslovanjem sklada.
18. člen 
(poslovnik nadzornega sveta) 
Način dela, sklicevanje sej ter druga vprašanja, povezana z delovanjem nadzornega sveta, se določijo v poslovniku nadzornega sveta, ki ga sprejme nadzorni svet z večino glasov vseh članov.
19. člen 
(direktor) 
(1) Sklad ima direktorja.
(2) Direktorja imenuje ustanovitelj na predlog nadzornega sveta sklada za obdobje štirih let.
20. člen 
(pristojnosti, obveznosti in odgovornosti direktorja) 
(1) Direktor zastopa in predstavlja sklad.
(2) Direktor organizira in vodi delo ter poslovanje sklada in izdaja pravne akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti sklada.
(3) Za skrbnost in odgovornost direktorja sklada ter odškodninsko odgovornost zaradi vpliva tretjih oseb se smiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja gospodarske družbe.
21. člen 
(postopek imenovanja direktorja) 
(1) Javni natečaj za direktorja na predlog nadzornega sveta pripravi in objavi sklad najmanj 90 dni pred potekom mandata direktorja.
(2) Kandidat za direktorja mora prijavi na javni natečaj poleg dokazil o izpolnjevanju pogojev iz zakona, ki ureja javne sklade, priložiti tudi program razvoja oziroma vizijo dela sklada za mandatno obdobje, za katero se prijavlja.
(3) Formalni preizkus prispelih vlog opravi pooblaščeni delavec sklada, ki pripravi preglednico prispelih vlog za obravnavo na nadzornem svetu.
(4) Nadzorni svet po proučitvi popolnih in pravočasno prispelih vlog in po morebitnih osebnih razgovorih s kandidati oblikuje predlog za imenovanje direktorja sklada, ki ga pošlje ustanovitelju skupaj s prispelimi vlogami.
(5) Odločbo o imenovanju direktorja izbranemu kandidatu in obvestila neizbranim kandidatom pošlje ustanovitelj v tridesetih dneh po zaključenem postopku izbire. Zoper odločbo o imenovanju direktorja ni pritožbe, možen pa je upravni spor.
(6) Na podlagi odločbe ustanovitelja o imenovanju direktorja predsednik nadzornega sveta sklene z direktorjem pogodbo o zaposlitvi, ki jo pred podpisom soglasno potrdi nadzorni svet sklada.
VI. DELOVNO PODROČJE IN NADZOR 
22. člen 
(delovno področje in nadzor) 
(1) Ministrstvo, pristojno za področje delovanja sklada, je ministrstvo, pristojno za gospodarstvo.
(2) Nadzor nad delom in poslovanjem sklada opravlja minister, pristojen za gospodarstvo.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
23. člen 
(pravno nasledstvo) 
(1) Direktor sklada nadaljuje svojo funkcijo do izteka mandata, za katerega je bil imenovan.
(2) Člani nadzornega sveta sklada nadaljujejo svojo funkcijo do izteka mandata, za katerega so bili imenovani.
24. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega akta preneha veljati Ustanovitveni akt Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04, 11/07, 43/08 in 71/09).
25. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta akt začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00726-14/2018
Ljubljana, dne 10. januarja 2019
EVA 2018-2130-0016
Vlada Republike 
Slovenije 
Marjan Šarec l.r.
predsednik 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti