Uradni list

Številka 12
Uradni list RS, št. 12/2017 z dne 10. 3. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 12/2017 z dne 10. 3. 2017

Kazalo

Št. 5440-1/2016/78 Ob-1583/17, Stran 532
Na podlagi:
– Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006,
– Uredbe (EU) št. 1304/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006,
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020 št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3 z dne 30. oktobra 2014,
– Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 št. CCI 2014SI16MAOP001, verzija 2.0 z dne 4. 7. 2016 ter 1. sprememba, 2.1 z dne 29. 7. 2016,
– Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – UPB, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G in 65/14),
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14 in 51/16),
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZfisP, 96/15 – ZIPRS1617),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2017 in 2018 (ZIPRS1718) (Uradni list RS, št. 80/16),
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11, uradno prečiščeno besedilo),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (DP2017) (Uradni list RS, št. 96/15 in 80/16),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2018 (DP2018) (Uradni list RS, št. 80/16),
– Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16 in 69/16 – popr.),
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16),
– Odločitve o podpori št. 10-1/3/MK/0 Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad z dne 26. 1. 2017 (št. 3032-24-2016/12) in
– Spremenjene odločitve o podpori št. 10-1/3/MK/1 Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad z dne 2. 3. 2017 (št. 3032-24/2016/15)
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za izbor projektov »spodbujanje prožnih in inovativnih oblik učenja z razvojem jezikovnih virov in tehnologij« (JR-ESS-PROŽNE OBLIKE UČENJA)
1. Ime oziroma sedež posredniškega organa oziroma izvajalca javnega razpisa za izbor projektov (v nadaljnjem besedilu: javni razpis), ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa
Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija.
Javni razpis se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostne osi »10 Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost«, prednostne naložbe »10.1 Krepitev enake dostopnosti vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine v formalnem, neformalnem in priložnostnem okolju, izpopolnjevanje znanj, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih možnosti učenja, vključno prek poklicnega usmerjanja in validiranja pridobljenih kompetenc« in specifičnega cilja »10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema«.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov (operacij) za spodbujanje prožnih in inovativnih oblik učenja z razvojem jezikovnih virov in tehnologij, namenjenih učencem osnovnih in/ali dijakom srednjih šol ter njihovim učiteljem v okviru pouka slovenskega jezika s književnostjo.
Namen javnega razpisa je s pomočjo novih učnih jezikovnih e-orodij razviti inovativne učne prakse1 ter prožne učne metode in pristope za pouk slovenskega jezika s književnostjo, ki bodo pripomogli k zvišanju jezikovne zmožnosti ter povečanju usposobljenosti učencev in dijakov za uporabo digitalnih virov in orodij,2 posledično pa k dvigu njihovih splošnih zmožnosti. Z izobraževanjem učiteljev na področju jezikovnih e-zmožnosti se bo okrepila njihova strokovna usposobljenost, da bodo lahko z inovativnimi metodami poučevanja, ki jih s sabo prinašajo nova učna jezikovna e-orodja, prispevali k razvoju kritičnega in kreativnega razmišljanja, analitičnih sposobnosti, podjetnosti in digitalnih sposobnosti mladih. S spodbujanjem prožnih oblik učenja, torej tudi z e-učenjem z učnimi jezikovnimi e-orodji in s krepitvijo prilagojenosti učiteljskih zmožnosti potrebam učencev in dijakov v digitalni dobi, se bodo izboljšale možnosti šolajočih se posameznikov za uspešno vključevanje v družbo in na trg dela. Za šolajočo mladino je namreč pomembno, da že od zgodnjih obdobij izobraževanja pridobiva znanja, sposobnosti in spretnosti, ki ji olajšajo delovanje v sodobni informacijski družbi in ji v prihodnosti zagotavljajo boljšo prilagodljivost na spreminjajoče se potrebe na trgu dela, ki zahtevajo znanje vedno novih veščin, tudi s področja jezikovne zmožnosti v povezavi z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami.
1Inovativne učne prakse vključujejo pristope skupnega in družbenega učenja, so prilagojene individualnim potrebam učečih se in so utemeljene na mrežnem pristopu, temeljijo na horizontalno povezanih dejavnostih, uporabljajo odprte učne vire, poudarjajo odprtost navzven (povezane učne skupnosti), globalno povezanost, upoštevajo najnovejše izsledke znanosti, raziskav in razvoja, so tehnološko napredne (uporaba IKT), poudarjajo načelo učenja kjer koli, kadar koli, s pomočjo kogar koli in s katerim koli orodjem, temeljijo na krepitvi zmožnosti učečih se in ne zgolj na pridobivanju informacij (Operativni program za izvajanje kohezijske politike v obdobju 2014–2020, 2014, str. 192, op. št. 113, citirano s
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52013DC0654&from=EN).
2Uporaba digitalnih virov in orodij oziroma digitalizacija je le eden izmed pristopov znotraj različnih možnih oblik prožnih in inovativnih oblik učenja.
Cilj javnega razpisa je izdelava učnih jezikovnih e-orodij ter priprava in izvedba strategij prožnih oblik učenja (oblikovanje, sprejetje in izvajanje strateškega dokumenta s področja prožnih oblik učenja v vzgojno-izobraževalnih zavodih, izvedba izobraževanj učiteljev za delo z učnimi jezikovnimi e-orodji in pripadajočimi metodami dela ter vključitev učnih jezikovnih e-orodij in inovativnih učnih pristopov v pouk slovenskega jezika s književnostjo) na vzgojno-izobraževalnih zavodih.
Ciljne skupine: učenci in njihovi učitelji slovenskega jezika s književnostjo ali dijaki in njihovi učitelji slovenskega jezika s književnostjo ali učenci in dijaki ter njihovi učitelji slovenskega jezika s književnostjo.
Območje izvajanja: Projekti se bodo izvajali v vzhodni (KRVS) in zahodni kohezijski (KRZS) regiji. Skladno s splošnim pravilom glede programskih območij iz prvega odstavka 70. člena uredbe o skupnih določbah (1303/2013) in načelom odstopanja, opredeljenim v drugem odstavku 13. člena uredbe o ESS (1304/2013), se bo pri financiranju aktivnosti, ki jih izvajajo upravičenci v korist obeh programskih območij (kohezijske regije Vzhodna Slovenija – KRVS in kohezijske regije Zahodna Slovenija – KRZS), uporabil t. i. sorazmerni pristop (»pro-rata«) sofinanciranja aktivnosti. Za določitev razmerja med programskima območjema se uporablja t. i. sorazmerni ključ, tj. podatek glede števila šol v posamezni kohezijski regiji, to pomeni delitev finančnih sredstev v razmerju 56 % KRVS in 44 % KRZS.
Opredelitev vsebine projektnih dejavnosti izhaja iz Resolucije o nacionalnem programu za jezikovno politiko 2014–2018 z dokumentom Akcijski načrt za jezikovno opremljenost (dostopna na http://www.mk.gov.si/si/delovna_podrocja/sluzba_za_slovenski_jezik/resolucija_o_nacionalnem_programu_za_jezikovno_politiko_20142018/).
Projekt, ki bo finančno podprt, mora obsegati vse naslednje vsebinske dejavnosti:
– predstavitev izbranih vidikov slovarsko-slovničnega opisa in/ali jezikovnonormativnih informacij in/ali jezikovnostilističnih opisov,
– izdelavo vsaj enega novega učnega jezikovnega e-orodja (ali več), temelječega na predstavljenem jezikovnem opisu in/ali jezikovnonormativnih informacijah in/ali jezikovnostilističnih opisih,3
3Velja izključno za nova učna jezikovna e-orodja, ki bodo izdelana za namene tega javnega razpisa in se jih v procesu izdelave/po končani izdelavi po potrebi smiselno nadgrajuje/dograjuje ter skrbi za njihovo tehnično in vsebinsko vzdrževanje. Nadgrajevanje že obstoječih učnih jezikovnih e-orodij ni dovoljeno.
– razvoj inovativnih učnih pristopov in metod za pouk slovenskega jezika s književnostjo (izbrani prijavitelji izdelajo smernice za inovativne učne pristope in metode, izhajajoč iz specifik izdelanih učnih jezikovnih e-orodij, ki jih vzgojno-izobraževalni zavodi4 sprejmejo s strateškim dokumentom),
4Pod izrazom vzgojno-izobraževalni zavodi so mišljene osnovne in srednje šole v Sloveniji.
– izobraževanje učiteljev pouka slovenskega jezika s književnostjo za delo na področju prožnih oblik učenja ter učiteljevo vključevanje učnih jezikovnih e-orodij v poučevanje učencev in/ali dijakov na vsaj 10 vzgojno-izobraževalnih zavodih s skupno vsaj 80 oddelki.
Dejavnosti, upravičene do sofinanciranja v okviru posameznega projekta, so:
– predstavitve izbranih vidikov slovarsko-slovničnega opisa in/ali jezikovnonormativnih informacij in/ali jezikovnostilističnih opisov,
– izdelava učnih jezikovnih e-orodij, tehnično in vsebinsko vzdrževanje, potrebno za njihovo nemoteno delovanje, ter nadgradnje5 učnih jezikovnih e-orodij,
5Vsakršno nadgrajevanje oziroma izboljšava mora biti izvedena z namenom doseganja boljših končnih rezultatov projekta (npr. dodajanje novih vsebin, tehnične rešitve za hitrejše delovanje, izboljšave z namenom doseganja boljše uporabnosti učnega jezikovnega e-orodja ipd.).
– razvoj inovativnih učnih pristopov in metod za pouk slovenskega jezika s književnostjo (izdelava smernic in strategij na področju prožnih oblik učenja),
– izvedba izobraževanj učiteljev na vzgojno-izobraževalnih zavodih,
– izvedba dejavnosti informiranja in komuniciranja,
– koordinacija projekta, administrativno delo pri projektu.
Zahtevajo se izdelave izključno novih učnih jezikovnih e-orodij, prijava nadgradenj že obstoječih učnih jezikovnih e-orodij pa ni dovoljena.
Izdelana učna jezikovna e-orodja morajo biti v skladu z veljavnimi učnimi načrti za pouk slovenskega jezika s književnostjo v osnovnih in/ali srednjih šolah. Prijavitelji sami izberejo, za kateri razred (oziroma razrede) osnovnih in/ali srednjih šol bodo izdelali učna jezikovna e-orodja za podporo uvajanja novih pristopov v izobraževanju.
V izvedbo projektov morajo biti vključeni vzgojno-izobraževalni zavodi tako iz zahodne kot iz vzhodne kohezijske regije, od katerih prijavitelji najkasneje na dan oddaje vloge na javni razpis pridobijo izjave o nameravanem sodelovanju pri projektu.6 Vsak projekt mora zajemati izvajanje strategije prožnih oblik učenja na vsaj 10 vzgojno-izobraževalnih zavodih s skupno vsaj 80 oddelki, in sicer na vsaj 6 zavodih iz vzhodne kohezijske regije in na vsaj 4 vzgojno-izobraževalnih zavodih iz zahodne kohezijske regije. Delitev slovenskih občin na kohezijski regiji (po NUTS 2)7 je razvidna iz preglednice, ki je dostopna na spletnih straneh Statističnega urada RS in je priloga tega javnega razpisa (delitev je dostopna tudi na spletni strani ministrstva http://www.mk.gov.si/si/delovna_podrocja/sluzba_za_izvajanje_kohezijske_politike/programsko_obdobje_2014_2020/). Pri določanju števila oddelkov na vzgojno-izobraževalnih zavodih se upošteva stanje na dan oddaje vloge na javni razpis, pri čemer se štejejo vsi oddelki posameznih vzgojno-izobraževalnih zavodov, in ne samo tisti oddelki, ki bodo vključeni v projekt.
6Vzorec izjave je sestavni del razpisne dokumentacije.
7Opozorilo, skladno z navodilom organa upravljanja: Občina Litija se za potrebe izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 umešča v Osrednjeslovensko regijo oziroma v kohezijsko regijo Zahodna Slovenija, kljub temu, da je v objavljenem seznamu občin uvrščena v Zasavsko regijo oziroma v kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija.
Rezultat izvedenih projektov morajo biti izdelana učna jezikovna e-orodja, ki bodo spodbujala inovativne in prožne učne pristope ter razvoj novih metod poučevanja. Ob gradnji učnih jezikovnih e-orodij morajo izbrani prijavitelji kot izvajalci projektov zasnovati inovativne učne pristope in metode za pouk slovenskega jezika s književnostjo (v obliki smernic za delo z učnimi jezikovnimi e-orodji), s katerimi bodo seznanili izbrane vzgojno-izobraževalne zavode ter nato usposobili učitelje za delo z novimi učnimi jezikovnimi e-orodji in načini vključevanja le-teh v učni proces. Na podlagi smernic za nove učne pristope in metode, ki jih izdelajo izvajalci projekta, morajo vzgojno-izobraževalni zavodi kot rezultat projekta uspešno izvesti strategije prožnih oblik učenja. Posamezni vzgojno-izobraževalni zavod uspešno izvede strategijo prožnih oblik učenja, če:
– z letnim delovnim načrtom za šolsko leto 2020/21 sprejme strateški dokument na področju prožnih oblik učenja, oblikovan na podlagi smernic za inovativne učne pristope in metode, ki izhajajo iz specifik izdelanih učnih jezikovnih e-orodij,
– in v šolskem letu 2020/21 navedene strateške ukrepe uvede v učni proces slovenskega jezika s književnostjo.
Sprejem strateškega dokumenta na področju prožnih oblik učenja pomeni, da posamezni vzgojno-izobraževalni zavod na podlagi smernic izvajalca projekta sprejme strateški dokument, v katerem so predstavljeni načini vključitve prožnih oblik učenja v pouk slovenskega jezika s književnostjo. Za sprejetje strategije velja objava na spletni strani vzgojno-izobraževalnega zavoda ali izjava o sprejetju strategije z datumom sprejema in podpisom odgovorne osebe vzgojno-izobraževalnega zavoda, dostavljena izvajalcu projekta. Navedeno strategijo v sodelovanju s posameznim vzgojno-izobraževalnim zavodom izdela izvajalec projekta, pri čemer upošteva specifične okoliščine za njeno vključitev (implementacijo) ter tehnične in druge zmogljivosti vzgojno-izobraževalnega zavoda (npr. število računalnikov, s katerimi bi lahko izvajali prožne oblike učenja).
Uvedba strateških ukrepov v učni proces pomeni, da izvajalec projekta na vzgojno-izobraževalnem zavodu izvede izobraževanje (oziroma izobraževanja), namenjeno seznanjanju učiteljev z inovativnimi učnimi pristopi in metodami poučevanja slovenskega jezika s književnostjo in usposabljanju za delo z izdelanim učnim jezikovnim e-orodjem (oziroma izdelanimi učnimi jezikovnimi e-orodji). Posamezni vzgojno-izobraževalni zavod mora učno jezikovno e-orodje (oziroma učna jezikovna e-orodja) s pripadajočimi metodami dela vključiti v učni proces slovenskega jezika s književnostjo.
Pričakuje se, da bo izvajalec projekta vsako leto njegovega trajanja od posameznega vzgojno-izobraževalnega zavoda na z njim dogovorjen način pridobil poročilo o delnih rezultatih sodelovanja pri projektu (npr. poročanje o tem, ali so učitelji učno e-orodje predstavili učencem ipd.). Izvajalec mora od vzgojno-izobraževalnega zavoda pridobiti poročilo o rezultatih uresničevanja sprejete strategije v šolskem letu 2020/2021 ter na podlagi posameznih poročil vzgojno-izobraževalnih zavodov pripraviti končno poročilo o projektu. Poleg tega mora eno leto po zaključku projekta spremljati uspešnost vključitve strategije prožnih oblik učenja v učni proces, zato mora od vzgojno-izobraževalnih zavodov pridobiti poročila o tem in na njihovi podlagi oblikovati zaključno poročilo o doseganju rezultatov projekta.
Izbrani prijavitelji bodo morali zagotoviti prosto dostopnost izdelanih učnih jezikovnih e-orodij na spletu po licenci Creative Commons, in sicer po naslednji obliki standardne licence »Priznanje avtorstva CC-BY«, po kateri je uporabnikom dovoljeno tako nekomercialno kot tudi komercialno reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem, javna priobčitev in predelava avtorskega dela, pod pogojem, da navedejo avtorja izvirnega dela. Izjema so tisti uporabljeni viri in tehnologije ter tiste vsebine jezikovnih e-orodij, kjer je potrebno zagotoviti varovanje osebnih podatkov, ali pa gre za gradiva, ki gradijo na že obstoječih podatkih z drugačnimi avtorskimi pravicami. Avtorska dela, označena z licenco »Priznanje avtorstva CC-BY«, bodo morali ustrezno objaviti in s tem seznaniti ministrstvo.
Po zaključku projekta izdelana učna jezikovna e-orodja postanejo last Republike Slovenije. Izvajalci projektov bodo morali tudi po zaključku financiranja na podlagi tega razpisa najmanj 5 let zagotavljati dostopnost izdelanih učnih jezikovnih e-orodij. Če izvajalec preneha delovati pred potekom obdobja, prenese vse pravice v zvezi s projektom ter zagotovi prenos izdelka in vseh gradiv na ministrstvo, to pa ohrani njihovo dostopnost do izbire novega izvajalca.
Zaželeno je, da prijavitelji projekte zasnujejo tako, da učna jezikovna e-orodja s pripadajočimi učnimi metodami razvijajo tako, da jih bodo lahko v njihovih osnovnih različicah v zadnjem trimesečju leta 2017 (1. 10. 2017–31. 12. 2017) prvič predstavili učiteljem na izbranih vzgojno-izobraževalnih zavodih ter zbrali njihove odzive (pripombe, predloge, komentarje ipd.) nanje. V nadaljevanju uresničevanja projektov naj bi prijavitelji učna jezikovna e-orodja in učne metode vsakoletno razvijali, do/nadgrajevali ter vsako leto s primerno obliko izobraževanj učitelje na izbranih vzgojno-izobraževalnih zavodih seznanili z nastalimi novostmi, zbrali njihove odzive ter jim omogočili njihovo predstavitev učencem/dijakom, če bi ti ocenili, da bi ta prispevala k njihovim izboljšavam. Vključenost učencev/dijakov v preverjanje pripravljenih učnih jezikovnih e-orodij in pripadajočih učnih metod v posamezni fazi njihovega razvoja je zaželena. Prijavitelji naj odzive učiteljev/učencev/dijakov na izdelana učna jezikovna e-orodja in učne metode dela preverjajo s spremljanjem oziroma testiranjem izdelanih učnih jezikovnih e-orodij in pripadajočih učnih metod, z vprašalniki ali z drugo obliko preverjanja odzivov.
Zaželeno je, da se prijavitelji pri izvedbi projektov povezujejo z drugimi institucijami/organizacijami in strokovnjaki posamezniki, ki lahko pri projektu nastopajo kot zunanji izvajalci. Prijava kot konzorcij izvajalcev ni možna.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Pogoji (zahteve), ki jih morajo prijavitelji izpolnjevati, da se uvrstijo v izbor za dodelitev sredstev:
1. so organizacije s sedežem v Republiki Sloveniji,
2. so pravne osebe zasebnega ali javnega prava, ki so ustanovljene kot zasebni ali javni zavod ali ustanova ali kot nevladna organizacija in imajo v ustanovnem aktu ali drugem ustreznem pravnem aktu opredeljeno delovanje na področju izobraževanja8 in/ali raziskovalne dejavnosti,
8Razen osnovnih in srednjih šol.
3. imajo poravnane obveznosti, davke in prispevke do Republike Slovenije,
4. s prijavljenim projektom ne kandidirajo na katerem koli drugem javnem razpisu ali pozivu za sredstva ministrstva,
5. prijavljeni projekt še ni prejel sredstev za izvedbo iz drugih javnih virov,
6. prijavljajo samo en projekt; če bo prijavitelj predložil več projektov za sofinanciranje, bo upoštevan tisti, ki bo na ministrstvu evidentiran kot prvoprispeli,
7. prijavljajo dejavnosti, ki se bodo začele izvajati v letu 2017 oziroma od datuma izdaje sklepa o izboru dalje in se bodo končale najpozneje 30. 9. 2021,
8. prijavljajo projekt najmanj v višini 250.000,00 EUR, največ pa 1.120.000,00 EUR (prijavitelji, ki imajo sedež v vzhodni kohezijski regiji po NUTS 2) oziroma največ 880.000,00 EUR (prijavitelji, ki imajo sedež v zahodni kohezijski regiji po NUTS 2),
9. s sestavo projektne skupine izkazujejo zmožnosti (reference) na področju slovenističnega jezikoslovja, jezikovnega opisa,9 jezikovnih tehnologij, didaktike jezika ter praktike v osnovnih in/ali srednjih šolah, bodisi s kadri znotraj lastne organizacije bodisi v povezavi z drugimi institucijami/organizacijami in/oziroma strokovnjaki posamezniki (kot zunanjimi izvajalci pri projektu), v primeru izdelave učnih jezikovnih e-orodij s področja umetnostnega jezika pa tudi s kadri s področja književne interpretacije. Oseba, zadolžena za računovodsko spremljanje in finančno vodenje projekta, izkazuje izobrazbo finančno-računovodske smeri. Sodelavci projektne skupine morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo (univerzitetno ali doseženo izobrazbo 2. bolonjske stopnje).
9Npr. izkušnje s sodelovanjem pri pripravi učbenikov, slovarjev, slovnic ipd.
Prijavitelji morajo predpisane pogoje dokazati s predložitvijo kopije ustanovnega akta ali drugega ustreznega pravnega akta, potrdilom FURS o poravnanih obveznostih, davkih in prispevkih, z izjavami o nameravanem sodelovanju pri projektu za vsak vzgojno-izobraževalni zavod posebej, z izpolnjenim prijavnim obrazcem s podpisanimi izjavami, terminskim in finančnim načrtom projekta ter dokazili o zmožnostih na področjih, navedenih v točki 9 Pogojev za kandidiranje na javnem razpisu. Prijavitelji dokazujejo usposobljenost za izvedbo projekta s sestavo projektne skupine, tako da morajo v prijavnem obrazcu za vsakega prijavljenega člana projektne skupine (ki je ali ni zaposlen pri prijavitelju) navesti njegovo vlogo pri projektu s kratkim opisom zadolžitev in zanj priložiti življenjepis, fotokopijo spričevala ali ustrezno izjavo fakultete o dokončanem študiju ter druga dokazila o zmožnostih, če jih člani projektne skupine imajo in uveljavljajo (npr. bibliografijo, preostala morebitna dokazila, ki izkazujejo usposobljenost člana projektne skupine za delo na strokovnem področju, na katerem bo v projektu sodeloval). Bibliografije članov projektne skupine bo ministrstvo preverjalo v javno dostopnih evidencah (npr. Cobiss, Sicris), če bodo v dokazilih o zmožnostih (npr. v življenjepisu ali samostojnem dokumentu) navedene ustrezne e-povezave do njih ali v primeru sodelujočih raziskovalcev navedene šifre, ki omogočajo dostop do njihovih osebnih bibliografij v bazi Sicris, ali s fizičnimi izpisi bibliografskih enot.
Če navedeni prijavljeni člani projektne skupine niso redno zaposleni pri prijavitelju, mora biti k prijavnemu obrazcu priloženo ustrezno dokazilo (pisni dogovor, sporazum o sodelovanju ipd.)10, s katerim se dokazuje, da bodo navedeni kadri dejansko vključeni v delo pri projektu.
10Vzorec dokazila ni posebej predpisan.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj pomembnemu)
4.1 Izločitvena merila
Če je vsaj eno od izločitvenih meril ovrednoteno z NE, komisija za ocenjevanje vlog prijavo izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje.
Izločitvena merila na ravni projekta
1. Predlog projekta je realno izvedljiv, upošteva časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo.
2. Projekt izkazuje ustreznost ciljnih skupin, določenih na 3. strani tega javnega razpisa.
3. Predlog projekta je skladen z namenom in ciljem javnega razpisa, to pomeni, da predvideva vse navedene vsebinske dejavnosti:
– predstavitev izbranih vidikov slovarsko-slovničnega opisa in/ali jezikovnonormativnih informacij in/ali jezikovnostilističnih opisov,
– izdelavo vsaj enega novega učnega jezikovnega e-orodja (ali več), temelječega na predstavljenem jezikovnem opisu in/ali jezikovnonormativnih informacijah in/ali jezikovnostilističnih opisih,
– razvoj inovativnih učnih pristopov in metod za pouk slovenskega jezika s književnostjo (izbrani prijavitelji izdelajo smernice za inovativne učne pristope in metode, izhajajoč iz specifik izdelanih učnih jezikovnih e-orodij, ki jih vzgojno-izobraževalni zavodi sprejmejo s strateškim dokumentom),
– izobraževanje učiteljev pouka slovenskega jezika s književnostjo za delo na področju prožnih oblik učenja ter učiteljevo vključevanje učnih jezikovnih e-orodij v poučevanje učencev in/ali dijakov na vsaj 10 vzgojno-izobraževalnih zavodih s skupno vsaj 80 oddelki.
4. Projekt vključuje najmanj 10 vzgojno-izobraževalnih zavodov s skupno vsaj 80 oddelki, od tega najmanj 6 vzgojno-izobraževalnih zavodov iz vzhodne kohezijske regije in najmanj 4 vzgojno-izobraževalne zavode iz zahodne kohezijske regije.
5. Izdelano učno jezikovno e-orodje (oziroma učna jezikovna e-orodja) bo prosto dostopno vsem vzgojno-izobraževalnim zavodom in širši javnosti v Republiki Sloveniji.
6. Izdelano učno jezikovno e-orodje (oziroma izdelana učna jezikovna e-orodja) bo prilagojeno učnim načrtom za pouk slovenskega jezika s književnostjo v osnovnih in/ali srednjih šolah.
4.2 Merila za ocenjevanje
Komisija za ocenjevanje vlog bo merila ocenila v okviru naslednje lestvice:
Opis ocene
Točke 
od 0 do 5
Točke 
od 0 do 10
nejasno, neskladno, neustrezno, nesprejemljivo, slabo
0
0
pogojno sprejemljivo
1
2
sprejemljivo
2
4
delno ustrezno
3
6
ustrezno
4
8
zelo dobro
5
10
Komisija za ocenjevanje vlog pri vsakem merilu dodeli samo 0 ali 5 točk ali od 0 do 5 točk, pri čemer so nekatera merila (razvidno iz spodnje preglednice meril za ocenjevanje) zaradi tehtnosti/pomembnosti ponderirana z dvojno vrednostjo (dvojne točke), to pomeni, da se merilo presoja in oceni na enak način kot pri ostalih (neponderiranih) merilih, torej od 0 do 5 točk, ter se ocena potem pomnoži z dve. Tako je najvišje možno število prejetih točk pri takem merilu 10, pri čemer so dosežene točke lahko le dvakratnik osnovne točke (točke se glede na ugotovljeno kakovost izpolnjevanja merila podvojijo).
Po nekaterih merilih je mogoče ugotoviti samo (ne)izpolnjevanje zahtevanega, zato komisija za ocenjevanje vlog v skladu s tem v takšnih primerih dodeli samo 0 ali 5 točk.
Način točkovanja oziroma lestvica z opisi ocen s pripadajočimi točkami tako za osnovno ocenjevanje po lestvici od 0 do 5 točk kot tudi po lestvici z dvojno vrednostjo, to je od 0 do 10 točk, je razviden iz zgornje preglednice.
Merilo
1 Kakovost vsebinske zasnove predloga projekta in njegove predstavitve z vidika njegove skladnosti z namenom in cilji javnega razpisa
(Prvi sklop meril se ocenjuje predvsem glede na informacije, podane v točkah 3. A), 3. B) in 3. C) prijavnega obrazca.)
Največje možno 
št. točk
1.1 Projekt je predstavljen pregledno in vsebinsko celovito, nameni in cilji projekta so jasno in natančno opredeljeni. Opredeljeni so inovativni pristopi, ki bodo uporabljeni pri njegovi uresničitvi in so skladni z nameni in cilji javnega razpisa.
5
1.2 Vključevanje ciljnih skupin v pripravo in izvajanje projekta je primerno zastavljeno. Izdelano učno jezikovno e-orodje (oziroma izdelana učna jezikovna e-orodja) s pripadajočimi učnimi metodami bo pri učiteljih posledično pripomoglo k bolj obsežni uporabi računalniške podpore pri pripravi in izvajanju pedagoških procesov in k njihovi boljši usposobljenosti za delo na področju prožnih oblik učenja. Učenci in/ali dijaki bodo poleg dviga jezikovnih zmožnosti pridobili še nova znanja, spretnosti in izkušnje s področja uporabe računalniških orodij.
(Pri tem merilu je možno doseči 10 točk.)
5 (x 2)
2 Kakovost predlogov ter zagotavljanje utemeljenosti in racionalnosti finančnega načrta in stroškov
(Drugi sklop meril se ocenjuje predvsem glede na informacije, podane v točkah 3. C) in 3. E) prijavnega obrazca in finančnem načrtu, ki je priloga št. 1 prijavnega obrazca.)
Največje 
možno 
št. točk
2.1 Delovni načrt projekta je logičen in pregledno strukturiran. Načrtovane dejavnosti ustrezajo ciljem projekta in so medsebojno povezane.
5
2.2 Terminski načrt dejavnosti je realen in izvedljiv.
5
2.3 Predlagane dejavnosti so smotrne, natančno opredeljene, usklajene, uravnotežene in prepričljivo razdelane. Predlagani so novi/inovativni in prožni učni pristopi ter metode za doseganje predvidenih učinkov in rezultatov.
(Pri tem merilu je možno doseči 10 točk.)
5 (x 2)
2.4 Prijavitelj predvideva, da bo vsaj eno učno jezikovno e-orodje s pripadajočimi metodami dela v njegovi osnovni različici v zadnjem trimesečju leta 2017 (1. 10. 2017–31. 12. 2017) pripravljeno tako, da ga bo v tem obdobju pričel predstavljati učiteljem na izbranih vzgojno-izobraževalnih zavodih in s tem preverjal ustreznost njegove zasnove, potrebne za njegovo nadaljnje razvijanje.
(Pri tem merilu je možno doseči 0 ali 5 točk.)
(Za oceno 5 točk morata biti izpolnjena oba pogoja: pripravljenost osnovne različice vsaj enega učnega jezikovnega e-orodja in izvedba preverjanja njegove ustreznosti pri učiteljih v navedenem časovnem obdobju.)
5
2.5 Projekt predvideva sodelovanje z več kot 12 vzgojno-izobraževalnimi zavodi z več kot 100 oddelki.
(Pri tem merilu je možno doseči 0 ali 5 točk.)
(Za oceno 5 točk morata biti izpolnjena oba pogoja: več kot 12 vzgojno-izobraževalnih zavodov in z več kot 100 oddelki.)
5
2.6 Načrtovane dejavnosti so skladne s predvidenimi stroški.
(Pri tem merilu je možno doseči 10 točk.)
5 (x 2)
2.7 Konstrukcija stroškov je podrobno utemeljena in pregledno predstavljena. Predvidena sredstva po kategorijah stroškov zagotavljajo učinkovito izvedbo projekta in gospodarno porabo sredstev. Načrtovana poraba finančnih sredstev za izvedbo projekta po letih je glede na načrtovane dejavnosti in z njimi povezane stroške ustrezna. Finančni načrt je realen. (Pri tem merilu je možno doseči 10 točk.)
5 (x 2)
3 Zagotavljanje trajnosti predvidenih/načrtovanih rezultatov projekta
(Tretji sklop meril se ocenjuje predvsem glede na informacije, podane v točkah 3. D) (oziroma D1, D2), in na podlagi preostalih informacij iz prijavnega obrazca.)
Največje 
možno 
št. točk
3.1 Pričakuje se, da bodo vsi vzgojno-izobraževalni zavodi uspešno izvedli strategije prožnih oblik učenja in da bo izdelano učno jezikovno e-orodje (oziroma izdelana učna jezikovna e-orodja) po zaključku projekta prešlo v uporabo v izobraževalnem procesu v vseh vzgojno-izobraževalnih zavodih, ki so bili vključeni v projekt.
(Pri tem merilu je možno doseči 0 ali 5 točk.)
5
3.2 Iz vsebine prijavnega obrazca prepričljivo izhaja, da bodo v okviru projekta oblikovani kakovostni učni pristopi in metode, zato se lahko upravičeno pričakuje, da bodo rezultati projekta dolgoročno vpeljani in uporabljeni tudi v vzgojno-izobraževalnih zavodih, ki niso bili neposredno vključeni v projekt.
5
4 Usposobljenost prijavitelja za izvedbo projekta
(Četrti sklop meril se ocenjuje predvsem glede na informacije, podane v točkah 4 in 5 prijavnega obrazca, ter v dokazilih o zmožnostih sodelujočih pri projektu, ki so priloga št. 2 prijavnega obrazca.)
Največje 
možno 
št. točk
4.1 Prijavitelj ima reference pri izvajanju primerljivih projektov v zadnjih petih letih.
5
4.2 Prijavitelj s sestavo projektne skupine izkazuje strokovno usposobljenost za izvajanje predvidenih dejavnosti na področju slovenističnega jezikoslovja, jezikovnega opisa, jezikovnih tehnologij, didaktike jezika ter praktike v osnovnih in/ali srednjih šolah, bodisi s kadri znotraj lastne organizacije bodisi v povezavi z drugimi institucijami/organizacijami in/oziroma strokovnjaki posamezniki (kot zunanjimi izvajalci pri projektu), v primeru izdelave učnih jezikovnih e-orodij s področja umetnostnega jezika pa tudi kadri s področja književne interpretacije. Oseba, zadolžena za računovodsko spremljanje in finančno vodenje projekta, izkazuje izobrazbo finančno-računovodske smeri. Sodelavci projektne skupine imajo najmanj visokošolsko izobrazbo (univerzitetno ali doseženo izobrazbo 2. bolonjske stopnje).
(Pri tem merilu je možno doseči 10 točk.)
5 (x 2)
5 Utemeljitev strategije promocije projekta – načrt informiranja in komuniciranja z javnostjo
(Peti sklop meril se ocenjuje predvsem glede na informacije, podane v točki 3. F) prijavnega obrazca.)
Največje 
možno 
št. točk
5.1 Predstavljeni pristopi k seznanjanju javnosti o projektu in zamišljene oblike komuniciranja z javnostjo so primerni njegovi vsebini, raznoliki in izvirni ter zagotavljajo njihovo učinkovitost.
5
5.2 Načrtovane dejavnosti informiranja javnosti o projektu in komuniciranja z njo bodo dosegle posamezne ciljne skupine in širšo zainteresirano javnost.
5
Najvišje možno število doseženih točk za projekt je 100. V predlog za sofinanciranje bodo uvrščeni projekti, ki bodo na podlagi ocenjevanja v skupnem seštevku dosegli najmanj 70 točk.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis je največ do 2.000.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih po posameznih proračunskih letih naslednja:
– za proračunsko leto 2017: 375.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 210.000,00 EUR (56 %):
168.000,00 EUR s PP 160208 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-EU – udeležba EU (80,00 %) in
42.000,00 EUR s PP 160209 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za zahodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR (44 %):
132.000,00 EUR s PP 160210 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-EU – udeležba EU (80,00 %) in
33.000,00 EUR s PP 160211 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za proračunsko leto 2018: 375.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 210.000,00 EUR (56 %):
168.000,00 EUR s PP 160208 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-EU – udeležba EU (80,00 %) in
42.000,00 EUR s PP 160209 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za zahodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR (44 %):
132.000,00 EUR s PP 160210 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-EU – udeležba EU (80,00 %) in
33.000,00 EUR s PP 160211 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za proračunsko leto 2019: 440.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 246.400,00 EUR (56 %):
197.120,00 EUR s PP 160208 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-EU – udeležba EU (80,00 %) in
49.280,00 EUR s PP 160209 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za zahodno kohezijsko regijo 193.600,00 EUR (44 %):
154.880,00 EUR s PP 160210 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-EU – udeležba EU (80,00 %) in
38.720,00 EUR s PP 160211 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za proračunsko leto 2020: 435.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 243.600,00 EUR (56 %):
194.880,00 EUR s PP 160208 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-EU – udeležba EU (80,00 %) in
48.720,00 EUR s PP 160209 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za zahodno kohezijsko regijo 191.400,00 EUR (44 %):
153.120,00 EUR s PP 160210 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-EU – udeležba EU (80,00 %) in
38.280,00 EUR s PP 160211 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za proračunsko leto 2021: 375.000,00 EUR, od tega:
– za vzhodno kohezijsko regijo 210.000,00 EUR (56 %):
168.000,00 EUR s PP 160208 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-EU – udeležba EU (80,00 %) in
42.000,00 EUR s PP 160209 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-V-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode,
– za zahodno kohezijsko regijo 165.000,00 EUR (44 %):
132.000,00 EUR s PP 160210 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-EU – udeležba EU (80,00 %) in
33.000,00 EUR s PP 160211 – PN 10.1-Prožne oblike učenja z razvojem jezikovnih virov-14-20-Z-slovenska udeležba – slovenska udeležba (20,00 %),
konto 4120 – Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam in
konto 4133 – Tekoči transferi v javne zavode.
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike je 80:20.
Delež prispevka Evropske unije v celotnih upravičenih javnih izdatkih je 80 %.
Upravičenec je lahko skladno z zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije, upravičen do izplačila predplačila. Ta zakon določa upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila, ki je možno največ v višini, kot je v prihodnjem obdobju 180 dni dejansko potrebno za izvajanje projekta, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati 30 % predvidenih pogodbenih obveznosti in v znesku ne več kot 100.000,00 EUR.
Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju projekta s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec je v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek za izplačilo ali več zahtevkov za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila v najkasneje 180 dneh po prejemu predplačila. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje 180 dni.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
6. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisna dokumentacija obsega naslednje dokumente:
– besedilo javnega razpisa za izbor projektov »Spodbujanje prožnih in inovativnih oblik učenja z razvojem jezikovnih virov in tehnologij«,
– prijavni obrazec z izjavami,
– finančni načrt,
– vzorec pogodbe o sofinanciranju,
– vzorec izjave o nameravanem sodelovanju vzgojno-izobraževalnega zavoda pri projektu.
Prilogi:
– označba vloge,
– preglednica delitve slovenskih občin na kohezijski regiji po NUTS 2.
Vloga je popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane obrazce ter dokazila:
1. popolno izpolnjen, podpisan in žigosan (če prijavitelj posluje z žigom) prijavni obrazec z izjavami,
2. popolno izpolnjen, podpisan in žigosan finančni načrt projekta,
3. dokazila o zmožnostih (referencah) izvajalcev projekta,
4. potrdilo FURS o poravnanih obveznostih, davkih in prispevkih do Republike Slovenije,
5. fotokopijo overjenega ustanovnega ali drugega ustreznega pravnega akta prijavitelja in
6. popolno izpolnjene, podpisane in žigosane izjave o nameravanem sodelovanju vzgojno-izobraževalnih zavodov pri projektu.
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
Vse obrazce in dokazila je obvezno predložiti tudi na e-nosilcu podatkov (CD-ROM, DVD ROM ali USB podatkovni ključ) v Wordovi oziroma Excelovi obliki ali kot skeniran dokument. Tiskana različica posredovanih obrazcev se mora ujemati z elektronsko verzijo. V primeru razlik med tiskano in elektronsko verzijo velja tiskana verzija.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške, nastale od datuma izdaje sklepa o izboru do 30. 9. 2021. Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do 31. 12. 2021.
Upravičencu bo sofinanciranih do 100 % izkazanih upravičenih izdatkov, plačanih do 31. 10. 2021.
Rok za predložitev končnega poročila o izvajanju projekta in zadnjega zahtevka za izplačilo ministrstvu je 31. 10. 2021.
8. Upravičeni stroški in način financiranja
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa so:
1) Stroški plač:
– plače in dodatki z vsemi pripadajočimi davki in prispevki delavca in delodajalca – v celoti ali pa v deležu dela pri projektu,
– povračila stroškov v zvezi z delom (prehrana med delom, prevoz na delo in z dela) – v celoti ali pa v deležu dela pri projektu,
– povračila in nadomestila (npr. boleznine do 30 dni), če delodajalec ne povrne stroškov dela iz drugih virov,
– drugi osebni prejemki v skladu z veljavno zakonodajo (regres za letni dopust, odpravnine v skladu z 79. členom ZDR-1 ipd., v primeru delnega dela pri projektu v sorazmernem deležu) in
– premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja (če je za delodajalca zakonsko obvezno).
2) Stroški službenih potovanj:
– povračilo stroškov službenih poti za pri upravičencu zaposlene osebe: namestitve, kotizacije (stroški izvajalca dogodka), letalski in drugi prevozi, dnevnice.
3) Stroški storitev zunanjih izvajalcev, ki se nanašajo na vsebino projekta in ki jih upravičencu zagotavljajo tretje osebe, na primer:
– stroški projektnega vodenja in koordinacije,
– stroški storitev izobraževanja in usposabljanja,
– stroški izdelave študij, raziskav, vrednotenj, ocen, strokovnih mnenj in poročil ter
– stroški nakupa strokovnih gradiv, didaktičnih pripomočkov in podpornih materialov, ki imajo neposredno povezavo s projektnimi dejavnostmi.
4) Stroški informiranja in komuniciranja, na primer:
– stroški organizacije in izvedbe javnih predstavitev, seminarjev in simpozijev,
– stroški oglaševalskih storitev in stroški objav,
– stroški oblikovanja, priprave na tisk, tiska in dostave gradiv,
– stroški nastopov na sejmih in razstavah ter
– drugi stroški informiranja in komuniciranja.
5) Investicije v opremo:
– izdatki za investicije v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva, ki so neposredno povezane s cilji projekta. V tem primeru je lahko upravičen izdatek polna nabavna cena brez DDV. Nakup rabljene opreme ni upravičen strošek.
6) Pavšalno financiranje, določeno z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroškov (pavšal v višini 15 % upravičenih neposrednih stroškov plač za povračilo stroškov, povezanih z neposrednimi aktivnostmi projekta), na primer stroški električne energije, stroški porabe kuriv in stroški ogrevanja, stroški vode in komunalnih storitev, stroški telefona, telefaksa in elektronske pošte, stroški poštnin in kurirskih storitev, amortizacija osnovnih sredstev, ki ni izključno vezana na projekt, stroški potrošnega materiala in drobnega inventarja, ki se uporablja pri projektu, stroški režije in administracije, stroški tekočega vzdrževanja, stroški najema nepremičnin in opreme.
Stroški po namenu in šifrah:
 
Upravičeni stroški
Šifra ISARR
Omejitve
1.
Investicije
1.
 
 
Oprema in druga opredmetena osnovna sredstva
1.3.
 
 
Investicije v neopredmetena sredstva
1.4.
 
2.
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom
3.
 
 
Stroški plač
3.1.
 
 
Stroški za službena potovanja
3.2.
 
3.
Stroški informiranja in komuniciranja
5.
Stroški informiranja in komuniciranja
5.
4.
Stroški storitev zunanjih izvajalcev
7.
 
 
Stroški storitev zunanjih izvajalcev
7.
 
5.
Poenostavljene oblike nepovratnih sredstev in vračljive podpore
8.
 
 
Pavšalno financiranje, določeno z uporabo odstotka za eno ali več določenih kategorij stroškov
8.1.1.
Pavšalna stopnja 15 % od upravičenih neposrednih stroškov plač
Do sofinanciranja iz Evropskega socialnega sklada niso upravičeni naslednji stroški in izdatki: obresti na dolgove, nakup infrastrukture, nepremičnin in zemljišč. V tem javnem razpisu davek na dodano vrednost (DDV) ni upravičen strošek.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedeni v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Z izbranimi prijavitelji na javni razpis bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja projekta na osnovi načrtovanih dejavnosti, podanih v vlogi na javni razpis. Vzorec pogodbe je sestavni del razpisne dokumentacije.
9. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
10. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu.
11. Zahteve glede obveščanja in komuniciranja z javnostjo: upravičenec bo moral pri obveščanju in komuniciranju v javnosti upoštevati 115. in 116. člen Uredbe (EU) št. 1303/2013 in Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 (dostopna na http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
12. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o projektu
Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo o projektu v skladu z vsakokratno veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo dokumentarnega in arhivskega gradiva, in sicer za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta za obdobje 3 let, in sicer od 31. decembra po predložitvi obračunov (Evropski komisiji), ki vsebujejo končne izdatke končanega projekta, če ni drugače določeno s 140. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 oziroma predpisom, ki jo bo nadomestil. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končanem projektu pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za projekt v ločenem računovodstvu, po stroškovnih mestih, tako da bo zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev.
13. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu posredniškemu organu, organu upravljanja, organu za potrjevanje, revizijskemu organu ter drugim nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor izvajajo ministrstvo, pristojni organi Republike Slovenije in pristojni organi Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranega projekta. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem projekta. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen. V izjemnih primerih se lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
14. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU. Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih upravičenci posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo.
Upravičenec se strinja, da se bodo podatki o projektu, za katerega je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, lahko objavljali. Slednje vključuje predvsem tudi dejstvo, da bo upravičenec vključen v seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta, regijo upravičenca in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
15. Zahteve glede spremljanja neto prihodkov projekta
Upravičenec bo moral dokumentirano spremljati in prikazovati neto prihodke projekta skladno s 65. členom Uredbe 1303/2013/EU. Prihodke je potrebno evidentirati in spremljati na posebnem stroškovnem mestu ali ustrezni računovodski kodi, zaradi česar bo možen ločen izpis iz računovodskih evidenc. Če se bodo pri izvajanju projekta ustvarili neto prihodki, bo treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
Prihodke, ki nastajajo med izvajanjem operacije, pa je potrebno upoštevati že pri zahtevku za izplačilo, saj se znesek ustvarjenih neto prihodkov odšteje od zahtevanega zneska. Poračun se izvede najkasneje ob predložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo. O neto prihodkih, ki nastajajo med izvajanjem projekta, je upravičenec dolžan poročati sproti, med izvajanjem projekta.
16. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta: upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU, 5. in 19. členom ter Prilogo I Uredbe 1304/2013/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta, vključno z osebnimi podatki.
17. Omejitve glede sprememb projekta v skladu z 71. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013: ni relevantno.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe 1303/2013/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti na trgu dela in krepitev socialne vključenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU.
Upravičenec bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU.
19. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 20. april 2017 do 24. ure. Vloge z zahtevano vsebino morajo v zaprti ovojnici, opremljene z obrazcem z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na Javni razpis »ESS-PROŽNE OBLIKE UČENJA«, ki je del razpisne dokumentacije, prispeti na naslov: Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
20. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla komisija za vodenje postopka javnega razpisa za izbor projektov, ocenila pa komisija za ocenjevanje vlog, ki ju imenuje minister za kulturo ali od njega pooblaščena oseba.
Odpiranje prispelih vlog bo 25. aprila ob 11. uri, v prostorih Ministrstva za kulturo, Maistrova 10, Ljubljana (sejna soba 229) in bo javno.
Komisija za vodenje postopka javnega razpisa bo v 8 dneh od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge ne bodo popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge, ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev.
Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, kot jih določa 6. točka besedila tega razpisa. Vloga se šteje za popolno tudi, če jo prijavitelj po pozivu v danem roku dopolni.
Prepozne in nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Komisija za ocenjevanje vlog bo preverila, ali posamezna vloga izpolnjuje pogoje za kandidiranje na javnem razpisu. Preverjala bo pravočasno prispele in formalno popolne vloge, ki jih ji bo predložila komisija za vodenje postopka.
Postopek ovrednotenja vlog bo vodila komisija za ocenjevanje vlog (v nadaljevanju besedila odstavka: komisija). Komisija bo vloge, ki izpolnjujejo vse formalne pogoje v skladu z določbami javnega razpisa, najprej preverila na podlagi izpolnjevanja izločitvenih meril. Če bo vsaj eno od izločitvenih meril pri posamezni vlogi ovrednoteno z NE, bo komisija vlogo izločila in je ne bo ocenjevala po merilih za ocenjevanje. Vloge, ki bodo izpolnjevale z javnim razpisom navedena izločitvena merila za kandidiranje na javnem razpisu, bo komisija ocenila na podlagi meril za ocenjevanje. Vloge bodo ocenjevalci ocenili ločeno s pomočjo ocenjevalnega lista, in sicer tako, da bo vsaka vloga ocenjena z najmanj dvema ocenama. Komisija bo na podlagi rezultatov ocenjevanja oblikovala končne ocene in prednostno urejen predlog liste projektov za sofinanciranje. Na podlagi predloga komisije bo minister odločil o izboru projektov s sklepi.
Za sofinanciranje se smejo predlagati projekti, ki dosežejo najmanj 70 točk. Če bo skupna vrednost predlaganih projektov, ki bodo dosegli najmanj 70 točk, presegla razpoložljiva sredstva, bodo imeli prednost izbrani projekti z višjim številom točk.
V okviru sredstev, namenjenih za javni razpis, se med prijavitelji, ki bodo dosegli najmanj 70 točk, oziroma med tiste med njimi, ki bodo po kriteriju višjega števila točk uvrščeni na prednostni seznam, sredstva do porabe razdelijo po ključu:
a) 56 % razpisanih sredstev za prijavitelje, ki imajo sedež v vzhodni regiji (po NUTS 2),
b) 44 % razpisanih sredstev za prijavitelje, ki imajo sedež v zahodni regiji (po NUTS 2).
Komisija za ocenjevanje vlog bo izmed vlog, ki bodo dosegle enako število točk, dala prednost vlogi, ki bo dosegla več točk pri 1. sklopu meril – Utemeljitev skladnosti namena in ciljev projekta z namenom in cilji razpisa. Če bodo vloge tudi pri 1. sklopu meril dosegle enako število točk, se bo kot naslednje prednostno merilo upošteval 2. sklop meril, nato 3. sklop meril, nato 4. sklop meril in nato 5. sklop meril. Če bodo vloge pri vseh sklopih meril dosegle enako število točk, bo imela prednost vloga, ki je bila prej oddana na pošto oziroma osebno dostavljena v vložišče ministrstva.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da prijavitelju na podlagi utemeljenih razlogov predlaga manjšo višino sofinanciranja od zaprošene, še posebej v primeru, če bo prijavitelj v prijavi kot upravičene navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz Evropskega socialnega sklada. V takšnem primeru bo komisija za ocenjevanje vlog prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. Nestrinjanje prijavitelja s predlogom ministrstva se bo štelo kot odstop od vloge.
Če je preostanek sredstev večji ali enak predpisani spodnji meji sofinanciranja, tj. 250.000,00 EUR, hkrati pa prenizek za celotno sofinanciranje projekta, ki je naslednji na vrsti za sofinanciranje, se njegovemu prijavitelju ponudi višina sredstev, ki so še na razpolago. V primeru zavrnitve lahko ministrstvo preostala razpoložljiva sredstva ponudi naslednjemu najvišje pozitivno ocenjenemu projektu.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadar koli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče.
21. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projektov ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Ministrstvo lahko zahteva povračilo vseh oziroma relativnega deleža izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev do dneva vračila in prekinitev pogodbe skladno z določili pogodbe.
Upravičenec bo moral v primeru ugotovitve nepravilnosti vrniti zahtevana sredstva v 30 dneh od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
22. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega projekta ali če je višina sofinanciranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če se ugotovi, da je bilo dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo to obravnavalo kot goljufija.
23. Rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najpozneje v 60 dneh od odpiranja vlog. Prejemnik sredstev bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k podpisu pogodbe. Če se prejemnik v 8 dneh od prejema sklepa ne odzove na poziv, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Sredstva se lahko dodelijo naslednjemu prijavitelju, ki ima na osnovi ocene prvi možnost prejeti sredstva.
Zoper sklep ministrstva je dopusten upravni spor. Tožba se vloži na Upravno sodišče Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, in sicer v 30 dneh od vročitve sklepa, pisno neposredno pri navedenem sodišču ali priporočeno po pošti. Tožbi v dveh izvodih je treba priložiti sklep v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe sofinanciranja projekta z izbranimi prijavitelji.
24. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva http://www.mk.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi/. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno v glavni pisarni na Ministrstvu za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan med 9. in 14. uro.
Za dodatne informacije lahko pokličete Zorana Pistotnika na tel. 01/400-79-66 med uradnimi urami (pon. in pet. od 9. do 12. ure, sre. od 9. do 12. ure in od 14. do 16. ure) ali pišete na elektronski naslov zoran.pistotnik@gov.si.
Ministrstvo za kulturo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti