Uradni list

Številka 58
Uradni list RS, št. 58/2016 z dne 2. 9. 2016
Uradni list

Uradni list RS, št. 58/2016 z dne 2. 9. 2016

Kazalo

Št. 4102-2/2016-63 Ob-2905/16, Stran 1913
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Uredbe (EU) št. 1304/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006 (ULRS št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 470), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Komisija sprejme v skladu s 149. in 150. členom Uredbe 1030/2013/EU, Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14 in 90/14), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo (14/13 popr.), 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 (Uradni list RS, št. št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2016 (DP2016), (Uradni list RS, št. 96/15), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011 in 3/13), Uredbe o postopku, merilih, in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15 in 36/16), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014, Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 11. 12. 2014, Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo, 23/07 – popr., 41/07 – popr., 61/10 – ZSVarPre, 62/10 – ZUPJS in 57/12), Resolucije o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2013–2020 (Uradni list RS, št. 39/13) in Odločitve o podpori št. 9-1/3/MDDSZ/0 za Javni razpis za sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov (št. dokumenta: 3032-80/2016/11), ki je bila dne 31. 8. 2016 izdana s strani Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo) objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov 
Javni razpis za sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) se izvaja v okviru 9. prednostne osi »Socialna vključenost in zmanjševanje tveganja revščine« in 9.1 prednostne naložbe »Aktivno vključevanje, vključno s spodbujanjem enakih možnosti in dejavnega sodelovanja ter izboljšanje zaposljivosti«, specifičnega cilja 9.1.3 »Preprečevanje zdrsa v revščino oziroma socialno izključenost in zmanjševanje neenakosti v zdravju« Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020. Javni razpis se bo izvajal kot instrument javni razpis za izbor operacij. Operacijo v okviru tega javnega razpisa predstavlja projekt izbranega prijavitelja.
Izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
1 Posredniški organ in izvajalec razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova ulica 28, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov (v nadaljnjem besedilu: VGC), ki bodo ponujali različne preventivne programe (vsebine in aktivnosti), namenjene predvsem družinam, posameznim družinskim članom, starejšim in drugim ranljivim skupinam. Namen preventivnih programov je zagotavljanje dostopnosti in pluralizacija storitev namenjenih različnim ciljnim skupinam.
Opredelitev VGC: VGC predstavlja osrednji prostor zbiranja v lokalnem okolju, njegov namen pa je druženje, ohranjanje oziroma širjenje socialne mreže in zadovoljevanje potreb različnih oblik družin, posameznih družinskih članov v vseh življenjskih obdobjih, starejših in drugih ranljivih skupin. Dejavnosti VGC so preventivne narave in so namenjene socialnemu vključevanju ranljivih družbenih skupin oziroma preprečevanju zdrsa v socialno izključenost. V okviru VGC se izvajajo številne dejavnosti, s poudarkom na socialnem vključevanju, izobraževanju ter medkulturnem in medgeneracijskem povezovanju. Vključitev uporabnikov je prostovoljna in brezplačna.
Ciljne skupine, ki jih v okviru tega javnega razpisa obravnavamo kot ranljive skupine, so navedene v poglavju 5 tega javnega razpisa.
3 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je vzpostavitev mreže predvidoma 15 VGC po Sloveniji, in sicer predvidoma 5 v zahodni kohezijski regiji in predvidoma 10 v vzhodni kohezijski regiji1, pri čemer se predvideva da bo vsaj polovica (50 %) podprtih VGC-jev ohranila delovanje še najmanj 6 mesecev po zaključku sofinaciranja projektov. VGC bodo izvajali preventivne programe, namenjene ciljnim skupinam iz poglavja 5 tega javnega razpisa. Namen javnega razpisa je tudi povezati različne organizacije, ki bi v okviru tega javnega razpisa nastopale kot projektni partnerji z enotnim projektom, s katerim bi pokrili čim širše območje znotraj geografske enote.2
1Slovenija je v novem programskem obdobju po letu 2014 na ravni NUTS 2 (The Nomenclature of Territorial Units for Statistics, t. i. NUTS, je skupna evropska statistična klasifikacija teritorialnih enot, kot sledi iz Uredbe ES št. 1059/2003) razdeljena na dve kohezijski regiji, in sicer na bolj razvito kohezijsko regijo zahodna Slovenija (v nadaljevanju KRZS) in manj razvito kohezijsko regijo vzhodna Slovenija (v nadaljevanju KRVS).
KRZS sestavljajo 4 statistične regije (Osrednjeslovenska, Gorenjska, Goriška in Obalno-Kraška).
KRVS sestavlja 8 statističnih regij (Pomurska, Podravska, Savinjska, Zasavska, Koroška, Posavska, Jugovzhodna Slovenija in Primorsko-Notranjska).
2Geografske enote so prikazane na sliki 1 v poglavju 13 tega javnega razpisa, seznam razvrstitve občin v posamezne geografske enote pa najdete v dokumentu »Razvrstitev občin v posamezne geografske enote«, ki je objavljen na spletni strani ministrstva www.mddsz.gov.si. V okviru tega javnega razpisa smo v osnovi upoštevali razdelitev NUTS 12, pri čemer smo dve statistični regiji razdelili na dva dela, in sicer Podravsko in Savinjsko statistično regijo. Ti statistični regiji smo razdelili na dva dela, ker tukaj zaznavamo visoko stopnjo tveganja revščine, regiji sta razmeroma veliki in imata veliko število prebivalcev.
V okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani projekti, ki bodo na širšem območju prepoznali potrebe posameznih ranljivih ciljnih skupin ter jim ponudili ustrezne vsebine in aktivnosti. Storitve VGC bodo morale biti za uporabnike brezplačne in na razpolago skozi celotno obdobje izvajanja projektov.
Za potrebe izvajanja prijavljenega projekta bo ministrstvo vsakemu izbranemu VGC dodelilo v uporabo eno vozilo za prevoz več oseb.3
3Ministrstvo bo izvedlo javno naročilo za dobavo avtomobilov ter jih s posebno pogodbo dodelilo vsakemu izbranemu VGC. V pogodbi bodo določeni tudi pogoji uporabe avtomobila.
4 Obvezne in izbirne vsebine
Prijavitelj mora v VGC obvezno zagotavljati in izvajati sledeče vsebine:
1. Neformalno druženje in srečevanje, ki ni vsebinsko določeno in ciljnim skupinam predstavlja ustvarjanje in/ali vzdrževanje socialne mreže.
2. Informiranje uporabnikov. VGC mora delovati kot informacijsko središče, kar pomeni, da mora uporabnikom posredovati tudi informacije o razpoložljivih storitvah s področja preprečevanja, obvladovanja in odpravljanja socialnih stisk in težav.
3. Vse navedene obvezne vsebine:
a) vsebine, namenjene krepitvi socialne vključenosti, opolnomočenju ter razvijanju socialnih, zdravstvenih, kulturnih in finančnih kompetenc;
b) vsebine, namenjene starejšim (npr. razvijanju potencialov starejših, neformalni oskrbi, kakovostno in aktivno staranje, zagovorništvo, vseživljenjsko učenje, prenašanje znanj, tradicij in vrednot na mlajše generacije);
c) vsebine za lažje socialno vključevanje otrok in mladih s posebnimi potrebami;
d) vsebine, namenjene krepitvi starševskih kompetenc in socialnih veščin;
e) izvajanje počitniških aktivnosti za otroke, organizirano občasno varstvo otrok;
f) vsebine, namenjene lažjemu usklajevanju poklicnega ter družinskega oziroma zasebnega življenja;
g) organizacija in vodenje skupin za samopomoč;
h) izobraževalne in praktične delavnice (npr. delavnice za dvig zdravstvene pismenosti, delavnice predstavitve različnih kultur, kuharske delavnice);
i) vsebine za razvoj pismenosti (npr. ustvarjalne delavnice branja in pisanja, delavnice razvoja besednega zaklada, ustvarjalne delavnice ilustriranja, delavnice razvoja digitalne pismenosti).
4. Izmed spodaj navedenih izbirnih vsebin izbere najmanj dve vsebini:
a) vsebine, namenjene integraciji migrantskih in begunskih družin, zlasti otrok in mladostnikov;
b) vsebine, namenjene krepitvi socialne vključenosti romskih družin, zlasti otrok in mladostnikov;
c) vsebine, za izboljšanje komunikacije in kakovosti družinskega življenja;
d) vsebine s področja nasilja v družini;
e) različne dejavnosti za družine in posameznike;
f) vsebine, namenjene invalidom.
Obvezne vsebine pod točko 1 in 2 (neformalno druženje in srečevanje ter informiranje uporabnikov) morajo biti uporabnikom na voljo preko celega koledarskega leta, skozi celotno obdobje izvajanja projekta, najmanj 5x na teden, v skupnem seštevku vsaj 50 ur tedensko, in sicer med 6. in 22. uro.
V okviru vsebin pod točko 3 in 4 morajo le-te biti opravljene vsaj 4 ure na dan, najmanj 5 x na teden. To pomeni, da skupno število ur izvajanja vsebin iz točke 3 in 4 tedensko znaša 20 ur. Na izvedeno vsebino mora biti prisotnih vsaj šest udeležencev.
Vsi izvajalci vsebin morajo imeti ustrezna znanja s področja izvajanja vsebin. Ministrstvo ima pravico, da to kadarkoli preveri.
Če se med izvajanjem projekta pokaže potreba po vsebinah iz 4. točke, pa jih prijavitelj ob prijavi ni izbral, lahko prijavitelj naknadno ministrstvu posreduje prošnjo za odobritev izvajanja teh vsebin, pri čemer jih lahko izvaja v okviru sredstev za izvajanje vsebin (poglavje 11.5 C), višina zaprošenih sredstev pa se pri tem ne sme spreminjati. O odobritvi prošnje odloči skrbnik/skrbnica pogodbe s strani ministrstva. Morebitne spremembe se bodo uredile z aneksom k pogodbi.
5 Cilji in ciljne skupine
Ključni cilj javnega razpisa je podpreti projekte, ki bodo nudili vsebine ciljnim skupinam tega javnega razpisa in na ta način prispevali k dvigu kakovosti življenja ter preprečevali zdrs v socialno izključenost in revščino.
Specifični cilji:
– poskrbeti za integracijo ranljivih ciljnih skupin in preprečiti socialno izključenost;
– ciljnim skupinam ponuditi dostopne, raznolike in kakovostne programe (vsebine, aktivnosti), ki bodo preventivno zastavljeni in bodo preprečevali zdrs v socialno izključenost;
– opolnomočiti ranljive ciljne skupine;
– vzpostaviti informacijski center (kjer bodo na voljo vse informacije o dejavnostih, ki jih pokriva VGC ter tematikah in ponudbi v lokalnem okolju, ki so pomembne za ciljne skupine);
– okrepiti povezovanje javnih institucij, nevladnih organizacij, socialnih podjetij, občin v posamezni geografski enoti idr.
Ciljne skupine:
VGC mora v okviru projekta ponuditi vsebine/aktivnosti vsaj šestim (od devetih) spodaj navedenih ciljnih skupin. Obvezno mora ponuditi vsebine/aktivnosti prvi, drugi in tretji navedeni ciljni skupini:
1. družine/osebe z nizko delovno intenzivnostjo,
2. osebe, zlasti otroci in mladi, ki tvegajo socialno izključenost,
3. starejši, zlasti tisti iz socialno ogroženih okolij,
4. družine, v katerih so bile zaznane slabe starševske kompetence,
5. otroci in mladi s posebnimi potrebami,
6. migrantski in begunski posamezniki in družine, zlasti otroci in mladi iz teh družin,
7. romske družine, zlasti otroci in mladi iz teh družin,
8. enostarševske družine,
9. invalidi.
6 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javnem razpisu mora prijavitelj kandidirati skupaj z vsaj enim projektnim partnerjem, vendar projektno partnerstvo lahko sestavljajo največ štiri pravne osebe (prijavitelj in največ trije projektni partnerji). Namen projektnega partnerstva je, da prijavitelj in projektni partnerji s programom pokrijejo čim širše teritorialno območje. Projektni partnerji morajo biti iz iste geografske enote kot je sedež VGC, vendar morajo delovati in izvajati vsebine v občini izven sedeža VGC (glej sliko 1 v poglavju 13).
Pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj. Prijavitelj z vsakim projektnim partnerjem posebej podpiše partnerski sporazum, v katerem podrobneje opredeli pravice, obveznosti in odgovornosti projektnega partnerstva (Priloga št. 12) pri izvedbi projekta in vsebuje obvezne sestavine, ki so podrobneje navedene v poglavju 15.
6.1 Upravičeni prijavitelj in projektni partnerji
Prijavitelj in vsak projektni partner morajo izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
1. Je pravna oseba zasebnega prava, ki ima status društva po Zakonu o društvih (Uradni list RS, št. 64/11), zavoda po Zakonu o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), invalidske organizacije po Zakonu o invalidskih organizacijah (Uradni list RS, št. 108/02 in 61/06 – ZDru-1), humanitarne organizacije po Zakonu o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03 in 61/06 – ZDru-1), socialnega podjetja po Zakonu o socialnem podjetništvu (Uradni list RS, št. 20/2011 in 90/14 – ZDU-1I) ali je druga pravna oseba (zasebnega ali javnega prava), ki ima v ustanovitvenem aktu določeno neprofitno delovanje, premoženje, dobiček in presežke prihodkov nad odhodki uporablja za opravljanje osnovne dejavnosti oziroma ne deli dobička ali presežka prihodkov nad odhodki, temveč ga vlaga v razvoj dejavnosti (prijavitelj in vsak projektni partner mora k prijavi priložiti kopijo ustanovitvenega akta ali drugega ustreznega temeljnega akta, iz katerega je razvidno neprofitno delovanje pravne osebe in druga določila te točke, v kolikor le-ta ni javno dostopen na spletni strani Poslovnega registra Slovenije – AJPES, dokazilo: Priloga št. 8: Kopija ustanovitvenega akta ali drugega ustreznega temeljnega akta);
2. Je pravna oseba, ki je na dan prijave registrirana za opravljanje vsaj ene izmed naslednjih dejavnosti: SKD 85.510 – Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije; SKD 85.59 – Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje; SKD 85.6 – Pomožne dejavnosti za izobraževanje; SKD 88 – Socialno varstvo brez nastanitve; SKD 93.299 – Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas; SKD 94 991 – dejavnosti invalidskih organizacij ali je njeno delovanje na področju prijavljenih vsebin določeno v okviru ustanovitvenega akta ali drugega temeljnega akta organizacije;
3. Ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta (okvirno za tri mesece delovanja VGC) ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta;
4. Ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve, skladno z nacionalno zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo prijave na javni razpis;
5. Ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije;
6. Ni kršil določil o nenamenski porabi sredstev iz naslova prejetih sredstev Evropskega socialnega sklada ali drugih javnih sredstev (evropskih ali nacionalnih) oziroma je kršitev o nenamenski porabi sredstev po pozivu odpravil;
7. Je pravna oseba zasebnega prava s statusom prostovoljske organizacije, vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij4 ali je pravna oseba javnega prava z opredeljenim prostovoljskim programom (samo za pravne osebe javnega prava – Priloga št. 13: Prostovoljski program).
4Na podlagi Zakona o prostovoljstvu je AJPES vzpostavil vpisnik prostovoljskih organizacij, v katerega izvaja vpise, spremembe, izbrise in ponovno priglasitev prostovoljskih organizacij. Podrobnejša opredelitev vodenja vpisnika prostovoljskih organizacij je določena v Pravilniku o področjih prostovoljskega dela in vpisniku. Priglasitev v vpisnik prostovoljskih organizacij se predloži na obrazcu, ki je Priloga 1 Pravilnika o področjih prostovoljskega dela in vpisniku. Vsebina vpisnika je opredeljena v 38. členu ZProst. Priglasitev se predloži po pošti ali osebno na pristojni izpostavi AJPES. AJPES prostovoljsko organizacijo vpiše v vpisnik prostovoljskih organizacij, če le-ta izpolnjuje pogoje iz prvega odstavka 38. člena Zakona o prostovoljstvu ter ji izda Potrdilo o vpisu v vpisnik prostovoljskih organizacij.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev (od točke 1 do točke 7) prijavitelj podpiše Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev ter Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu. Pravne osebe javnega prava morajo priložiti še Prilogo št. 13: Prostovoljski program.
Ministrstvo lahko za potrebe tega javnega razpisa pridobi potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo prijave lahko prijavitelj, ter – v primeru projektnega partnerstva – vsak projektni partner, navedena potrdila iz uradnih evidenc priloži sam.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev kateregakoli prijavitelja oziroma projektnega partnerja, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
6.2 Splošni pogoji za vse prijavljene projekte
1. Skladnost in prispevek projekta k ciljem/rezultatom na ravni prednostne osi oziroma prednostne naložbe ter operativnega programa
(dokazilo: Obrazec št. 2: Prijavnica);
2. Opredeljenost projekta v okviru obdobja upravičenosti ter njegova realna izvedljivost v obdobju na katerega se nanaša podpora (projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom)
(dokazilo: Obrazec št. 2: Prijavnica);
3. Ustreznost in sposobnost prijavitelja za izvedbo projekta
(dokazilo: Obrazec št. 2: Prijavnica);
4. Skladnost ciljnih skupin predlaganih v projektu z javnim razpisom
(dokazilo: Obrazec št. 2: Prijavnica);
5. Skladnost projekta s horizontalnimi načeli trajnostnega razvoja, nediskriminacije, enakih možnosti in dostopnosti, vključno z dostopnostjo za invalide ter enakosti moških in žensk
(dokazilo: Obrazec št. 2: Prijavnica).
6.3 Specifični pogoji za vse prijavljene projekte
1. Prijavitelj mora imeti zagotovljene ustrezne prostore (ti prostori se štejejo za sedež VGC), v okviru katerih mora imeti tudi (čajno) kuhinjo. Skupna kvadratura notranjih prostorov mora znašati vsaj 120 m², pri čemer mora biti vsaj en prostor, namenjen neformalnemu druženju, velik najmanj 30 m² (dokazili: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev ter Priloga št. 6: Pogodba o lastništvu prostorov oziroma najemna pogodba za celotno obdobje izvajanja projekta).
2. Prostori, kjer se bo izvajal prijavljen projekt, morajo biti uporabnikom na voljo čez celotno obdobje sofinanciranja, najmanj 5 x na teden, v skupnem seštevku vsaj 50 ur tedensko, in sicer kadarkoli med 6. in 22. uro. V prostoru je prepovedano točenje in uživanje alkoholnih pijač. Uporabnikom morajo biti na voljo sanitarije in pitna voda. V času, ko je prostor na voljo uporabnikom, mora biti temperatura zraka v prostoru sledeča: v času brez ogrevanja med 22 °C in 26 °C in v času ogrevanja med 19 °C in 24 °C. Prostor mora biti urejen in čist (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
3. Prijavitelj ob vložitvi prijave izkazuje reference s področja predmeta javnega razpisa oziroma vsebin iz poglavja 4 javnega razpisa (dokazilo: Priloga št. 4: Pogodba/-e o sofinanciranju projekta/programa iz preteklih obdobij).
4. Projekt ima zagotovljeno participacijo občine. Občina mora zagotavljati prostore in/ali neposredno sofinancira del projekta (dokazilo: Obrazec št. 6: Izjava občine).
5. Prijavljeni projekt se ne sme izvajati kot del javne službe (dokazili: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
6. Prijavitelj je ministrstvo zaprosil za sredstva na način, kot je določeno v poglavjih 10.3, 9, 11, 12.1 in 12.2 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, navedba v Obrazcu št. 2, točka 4).
7. Prijavitelj in vsi projektni partnerji imajo z internim aktom urejen pritožbeni postopek nad izvajanjem projekta (možnost pritožbe), uporabniki pa so seznanjeni s pravicami v programu in s postopkom pritožbe (dokazilo: Priloga št. 9: Kopija Internega akta (iz katerega je razviden pritožbeni postopek)).
8. V projekt mora biti vključenih vsaj 25 prostovoljcev (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
9. Prijavitelj in vsi projektni partnerji morajo voditi evidenco in dokumentacijo o delu z uporabniki. Vso to dokumentacijo morajo hraniti skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
10. Projekt bo imel zagotovljeno kontinuirano izvajanje supervizije, in sicer najmanj 5 x letno s strani supervizorja z licenco Socialne zbornice Slovenije, kar dokazuje z dogovorom o izvajanju supervizije. Supervizor ne sme delati v istem projektu, za katerega opravlja supervizijo (dokazilo: Obrazec št. 8: Supervizijski dogovor).
11. V okviru projekta bo zagotovljeno brezplačno izvajanje vseh vsebin in aktivnosti za vključene uporabnike, ki se bodo izvajale v okviru prijavljenega projekta (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
12. Prijavitelj je dolžan poročati o aktivnostih projekta še šest mesecev po preteku sofinanciranja s strani ministrstva (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
13. Prijavitelj ne more biti hkrati projektni partner drugega prijavitelja v isti geografski enoti (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
14. Vsak prijavitelj lahko prijavi projekt le v dveh geografskih enotah (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
15. V posamezni geografski enoti lahko projektni partner kandidira kot projektni partner le pri enem prijavitelju (dokazilo: Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
16. Prijavitelj in projektni partnerji niso prejeli drugih javnih sredstev, vključno s sredstvi Evropske unije, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa. V to ni vključeno obvezno sofinanciranje občin5 (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
5Navedeno pomeni, da prijavitelj ne sme od ministrstva zahtevati povračila stroškov, ki jih bo občina zagotavljala v okviru obveznega sofinanciranja v projektu.
17. Vsi zaposleni v okviru prijavljenega projekta se morajo udeležiti pripravljalnega seminarja za preverjanje usposobljenosti s področja socialnega varstva in opraviti preizkus do 1. 7. 2017. To ne velja za zaposlene v projektu, ki imajo opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva (dokazili: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Priloga št. 5: Strokovni izpit s področja socialnega varstva).
18. Vsaj 20 % prijavljenih vsebin projekta (merjeno v urah) se mora izvajati pri projektnih partnerjih (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
19. Prijavitelj mora imeti v okviru prijavljenega projekta vsaj enega projektnega partnerja (dokazilo: Obrazec št. 1: Osnovni podatki o projektu, prijavitelju in projektnih partnerjih).
20. Prijavljeni projekt vključuje vse zahtevane obvezne vsebine, ki so določene v poglavju 4 tega javnega razpisa (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev; navedba v Obrazec št. 2, točki 1.3 in 1.9).
21. Prijavljeni projekt vključuje zahtevane ciljne skupine, je skladen s cilji javnega razpisa in je realno izvedljiv v obdobju, za katerega velja podpora (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev; navedba v Obrazec št. 2, točki 1.2 in 1.3).
22. V okviru prijavljenega projekta mora vodja projekta izpolnjevati sledeča pogoja glede izobrazbe in delovnih izkušenj:
– zaključeno vsaj 7. stopnjo izobrazbe (univerzitetni program oziroma 2. bolonjska stopnja) (7) (dokazilo: Priloga št. 7 Potrdilo o zahtevani izobrazbi) in
– najmanj pet let delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na področju dela z ranljivimi ciljnimi skupinami, ki jih bo prijavitelj vključil v projekt (dokazilo: Obrazec št. 7: Potrdilo o izpolnjevanju pogoja glede delovnih izkušenj).
23. V okviru prijavljenega projekta mora najmanj eden delavec/delavka v projektu izpolnjevati sledeča pogoja glede izobrazbe in delovnih izkušenj:
– zaključeno vsaj 1. bolonjsko stopnjo (6/2) (dokazilo: Priloga št. 7: Potrdilo o zahtevani izobrazbi) in
– najmanj tri leta delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na področju dela z ranljivimi ciljnimi skupinami, ki jih bo vključil prijavitelj v projekt (dokazilo: Obrazec št. 7: Potrdilo o izpolnjevanju pogoja glede delovnih izkušenj).
24. V okviru prijavljenega projekta mora najmanj eden delavec/delavka v projektu izpolnjevati sledeča pogoja glede izobrazbe in delovnih izkušenj:
– zaključeno vsaj 1. bolonjsko stopnjo (6/2) (dokazilo: Priloga št. 7: Potrdilo o zahtevani izobrazbi) in
– najmanj tri leta delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na področju dela s starejšimi (dokazilo: Obrazec št. 7: Potrdilo o izpolnjevanju pogoja glede delovnih izkušenj).
25. Vsak projektni partner mora delovati in izvajati del vsebin v občini izven sedeža VGC (dokazili: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
26. V projekt bo moralo biti na leto vključenih vsaj 1000 različnih uporabnikov (dokazilo: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
27. Dostop do vsebin prijavljenega projekta ni pogojen s članstvom v organizaciji (dokazili: Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev in Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev).
V primeru dvoma glede izpolnjevanja splošnih in specifičnih pogojev katerega koli prijavitelja oziroma projektnega partnerja, lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. Lahko pa ministrstvo navedene podatke preveri tudi na terenu.
7 Sodelovanje z drugimi organizacijami in širšo skupnostjo
V okviru projekta je zaželeno sodelovanje z organizacijami in javnimi zavodi iz širše skupnosti. To pomeni povezovanje in sodelovanje prijavitelja z drugimi pravnimi osebami. To so lahko npr. vzgojno-izobraževalni zavodi, izvajalci socialnovarstvenih storitev in programov, pravni subjekti s področja kulture, podjetja, društva, združenja in drugi poslovni subjekti, ki niso upravičeni do izplačil iz sredstev projekta, lahko pa s svojo dejavnostjo, vlogo in sofinanciranjem prijavljenega projekta v lokalnem ali širšem okolju pripomorejo k njegovi uspešnejši izvedbi.
Sodelovanje prijavitelja z drugimi organizacijami je zaželeno in bo pri ocenjevanju projektov upoštevano. Prijavitelj lahko sodeljuje z več organizacijami (Obrazec št. 9: Dogovor o sodelovanju).
8 Trajanje oziroma časovna omejitev projektov: aktivnosti projekta, ki bodo sofinancirane iz sredstev ESS in proračuna RS, se morajo pričeti izvajati 1. 1. 2017 in končati 30. 9. 2021.
9 Obdobje upravičenosti stroškov in javnih izdatkov
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana sredstva, so proračunska leta 2017, 2018, 2019, 2020 in 2021. Obdobje upravičenosti javnih izplačil iz proračuna je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do 31. 12. 2021.
Po tem javnem razpisu so do sofinanciranja upravičeni stroški, ki bodo pri prijavitelju oziroma projektnemu partnerju nastali od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta do konca izvajanja sofinanciranih aktivnosti projekta in jih bo prijavitelj oziroma projektni partner plačal najkasneje v 30-ih dneh po koncu izvajanja sofinanciranih aktivnosti projekta, vendar ne kasneje kot 31. 10. 2021.
Ministrstvo dopušča možnost podaljšanja navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projektov.
Spremenjene okoliščine, višja sila in izjemne okoliščine, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila OU za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje, poročanje in vrednotenje izvajanja evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila.
Izbrani prijavitelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine, višjo silo ali izjemne okoliščine, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projekta zaradi spremenjenih okoliščin/višje sile/izjemnih okoliščin in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projekta so določena v prej navedenih navodilih OU.
10 Financiranje
10.1 Način financiranja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada (v nadaljevanju: ESS). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru 9. prednostne osi »Socialna vključenost in zmanjševanje tveganja revščine« in 9.1 prednostne naložbe »Aktivno vključevanje, vključno s spodbujanjem enakih možnosti in dejavnega sodelovanja ter izboljšanje zaposljivosti«, specifičnega cilja 9.1.3 »Preprečevanje zdrsa v revščino oziroma socialno izključenost in zmanjševanje neenakosti v zdravju« Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020.
Namenska sredstva ESS predstavljajo 80 % celotnih upravičenih javnih izdatkov za upravičene stroške projekta. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo 20 % celotnih upravičenih javnih izdatkov za upravičene stroške projekta.
V kolikor bo prijavitelj ali projektni partner za izvajanje projekta zagotovil dodatno financiranje (lastni ali drugi viri; v to se ne štejejo sredstva lokalnih proračunov), mora prijavi obvezno priložiti dokazilo (Priloga št. 11: Kopija sklepa organa o razporeditvi sredstev).
10.2 Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna razpoložljiva višina nepovratnih sredstev za leta 2017, 2018, 2019, 2020 in 2021 znaša 8.625.000,00 EUR. Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike, po spodaj predvideni finančni konstrukciji:
2017
2018
2019–2021
SKUPAJ
KRVS
160133 PN 9.1- aktivno vključevanje-V-14-20-EU
960.960,00
960.960,00
2.632.080,00
4.554.000,00
160134 PN 9.1- aktivno vključevanje-V-14-20-SLO
240.240,00
240.240,00
658.020,00
1.138.500,00
SKUPAJ KRVS
1.201.200,00
1.201.200,00
3.290.100,00
5.692.500,00
KRZS
160135 PN 9.1- aktivno vključevanje-Z-14-20-EU
495.040,00
495.040,00
1.355.920,00
2.346.000,00
160136 PN 9.1- aktivno vključevanje-Z-14-20-SLO
123.760,00
123.760,00
338.980,00
586.500,00
SKUPAJ KRZS
618.800,00
618.800,00
1.694.900,00
2.932.500,00
SKUPAJ STROŠKI OPERACIJE (KRVS+KRZS)
1.820.000,00
1.820.000,00
4.985.000,00
8.625.000,00
EU DEL 80 %
1.456.000,00
1.456.000,00
3.988.000,00
6.900.000,00
SLO DEL 20 %
364.000,00
364.000,00
997.000,00
1.725.000,00
Ministrstvo dopušča možnost spremembe predvidene finančne konstrukcije, in sicer ob pogoju, da bodo za to zagotovljena sredstva proračuna Republike Slovenije.
10.3 Omejitev višine zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo posamezni projekt (1 VGC) sofinanciralo do največ 575.000,00 EUR za celotno obdobje sofinanciranja (do največ 121.333,33 EUR za posamezno proračunsko leto, razen v letu 2021 do največ 89.666,67 EUR). Prijavitelj lahko zaprosi za 100 % sofinanciranja stroškov projekta.
10.4 Državna pomoč oziroma pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št.: 440-33/2016/2 z dne 16. 5. 2016, operacija ne predstavlja državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
11 Upravičene aktivnosti in upravičenost stroškov
11.1 Upravičene aktivnosti
Do financiranja na podlagi predmetnega javnega razpisa so upravičene aktivnosti projektov, ki:
– so neposredno vezane na projekt, izbran na podlagi tega javnega razpisa,
– so v skladu s predmetom in ciljem javnega razpisa.
11.2 Upravičeni stroški in izdatki
Stroški in izdatki projektov v okviru tega javnega razpisa so upravičeni, če so:
– neposredno povezani z izvajanjem prijavljenega projekta, potrebni za njegovo izvajanje in v skladu s cilji prijavljenega projekta,
– dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene v okviru prijavljenega projekta,
– pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja,
– nastali in plačani v obdobju upravičenosti posameznega prijavljenega projekta,
– dokazljivi z verodostojnimi knjigovodskimi listinami oziroma listinami enake dokazne vrednosti,
– v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi pravili.
Upravičene stroške predstavljajo t. i. neposredni in posredni stroški.
Med neposredne upravičene stroške štejemo stroške, ki so neposredno povezani z izvajanjem prijavljenega projekta, in sicer:
a) stroški osebja zaposlenega na projektu (standardni strošek na enoto A);
b) stroške storitev zunanjih izvajalcev;
c) stroške za službena potovanja;
d) stroške za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev;
e) stroške informiranja in komuniciranja;
f) strošek prostovoljskega dela.
V primeru, da so dejanski neposredni upravičeni stroški nižji od odobrenih oziroma prijavljenih, je prijavitelj upravičen do izplačila sredstev v višini dejansko porabljenih stroškov.
Med posredne upravičene stroške štejemo tiste operativne stroške, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi prijavljenega projekta.
Vrednost posredno upravičenih stroškov ne sme presegati 15 % vrednosti vseh upravičenih stroškov osebja zaposlenega na projektu (standardni strošek na enoto A).
11.3 Neupravičeni stroški in izdatki
Neupravičeni stroški in izdatki niso predmet sofinanciranja in jih krije prijavitelj oziroma projektni partner sam.
Med neupravičene stroške spadajo:
– obresti na dolgove, pogodbene kazni in kazni iz naslova izgubljenih tožb;
– nakup infrastrukture, nepremičnin in zemljišč;
– davek na dodano vrednost;
– posredni stroški, če presegajo 15 % vrednosti vseh upravičenih stroškov osebja zaposlenega na projektu (standardni strošek na enoto A).
– nakup rabljene opreme;
– jubilejne nagrade (razen v primeru, če niso zakonsko obvezne za upravičenca);
– letne stimulacije, zavarovalne premije (razen v primeru, če niso zakonsko obvezne za upravičenca), različne bonitete in solidarnostne pomoči ter odpravnine;
– stroški, ki so v preteklosti že bili sofinancirani iz javnih virov oziroma stroški, ki so v času trajanja projekta financirani iz drugih javnih virov;
– stroški, ki ne bodo predvideni v pogodbi o sofinanciranju prijavljenega projekta ter
– drugi stroški, ki niso v neposredni povezavi z vsebino ter cilji prijavljenega projekta.
11.4 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določeni v Navodilih posredniškega organa MDDSZ o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020 (v nadaljevanju: Navodila PO; dostopna na: http://www.mddsz.gov.si/si/delovna_podrocja/kohezijska_politika/) ter Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (v nadaljevanju: Navodila OU o upravičenih stroških; dostopna na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila) in so jih prijavitelji in projektni partnerji dolžni dosledno upoštevati.
11.5 Način določanja višine sofinanciranja in upravičene vrste stroškov
Ministrstvo bo projektom, ki bodo v skladu z merili za izbor dosegli ustrezno število točk, dodelilo sredstva za stroške osebja zaposlenega na operaciji, posredne stroške, stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške informiranja in komuniciranja, stroške za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev, stroške za službena potovanja ter strošek prostovoljskega dela.
A. Strošek osebja zaposlenega na projektu, ki bo povrnjen upravičencu v višini standardnega stroška na enoto (SSE A)
Stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom, ki so namenjeni kritju stroškov plač zaposlenih na projektu ter drugih stroškov v zvezi z delom bodo v okviru tega javnega razpisa povrnjeni v obsegu standardnega stroška na enoto (SSE A). SSE A se bo upravičencem, izbranim na javnem razpisu določil za vsako posamezno osebo, ki bo zaposlena na operaciji in se bo lahko spreminjal največ enkrat letno. Za potrebe izračuna SSE A, prijavitelj za vsako osebo, ki bo zaposlena na projektu, pripravi izračun stroška na osnovi tabele, ki je Priloga št. 3 tega javnega razpisa.
V okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom za najmanj tri in največ tri in pol zaposlitve.
Obvezno:
V okviru projekta morajo biti obvezno prijavljene tri zaposlitve za polni delovni čas z naslednjimi nazivi:
– vodja projekta (naloge: vodenje projekta, koordinacija aktivnosti projekta, nadzor nad izvajanjem aktivnosti projekta, poročanje in priprava poročil, komunikacija s projektnimi partnerji in sofinancerji projekta, izvajanje posameznih vsebin projekta ipd.). Skupni strošek plače vodje projekta, ki mora biti izračunan na osnovi Priloge št. 3, na letni ravni lahko znaša največ 36.000,00 EUR.
– dva delavca/delavki v projektu (naloge: priprava vsebine in izvajanje posameznih vsebin projekta, administrativna dela, vodenje dokumentacije, podajanje informacij o projektu ipd.). Skupni strošek plače posameznega delavca/delavke za polni delovni čas, mora biti izračunan na osnovi Priloge št. 3, in na letni ravni lahko znaša največ 27.000,00 EUR.
Opcijsko:
V okviru projekta se lahko, v kolikor s tem ne bo presežen skupni dovoljen obseg sredstev za stroške osebja zaposlenega na projektu, prijavi še eno zaposlitev za polovični delovni čas. Tudi pri tej zaposlitvi prijavitelj upošteva naziv delavec/delavka v projektu (naloge: priprava vsebine in izvajanje posameznih vsebin projekta, administrativna dela, vodenje dokumentacije, podajanje informacij o projektu ipd.) ter sledeča pogoja glede izobrazbe in delovnih izkušenj:
– zaključeno vsaj 1. bolonjsko stopnjo (6/2) (dokazilo: Priloga št. 7: Potrdilo o zahtevani izobrazbi) in
– najmanj tri leta delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na področju dela z ranljivimi ciljnimi skupinami, ki jih bo prijavitelj vključil v projekt (dokazilo: Obrazec št. 7: Potrdilo o izpolnjevanju pogoja glede delovnih izkušenj).
Skupni strošek osebja zaposlenega na projektu ne sme presegati 90.000,00 EUR na leto.
B. Posredni stroški
Posredni stroški so stroški, ki so povezani z neposrednimi aktivnostmi operacije, in sicer v višini do 15 % vrednosti vseh upravičenih stroškov osebja zaposlenega na projektu (standardni strošek na enoto A).
Primeri upravičenih posrednih stroškov so:
– stroški električne energije;
– stroški porabe kuriv in stroški ogrevanja;
– stroški vode in komunalnih storitev;
– stroški odvoza smeti;
– stroški telefona, faksa in elektronske pošte;
– stroški poštnih in kurirskih storitev;
– amortizacija osnovnih sredstev, ki ni izključno vezana na operacijo;
– stroški potrošnega materiala (pisarniški material, čistilni material, posebni material, npr. drobni potrošni material za izvedbo skupin/delavnic) in drobnega inventarja;
– stroški režije in administracije;
– stroški tekočega vzdrževanja;
– stroški najema nepremičnin in opreme;
– zavarovalne premije za objekte in opremo.
C. Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so namenjeni kritju stroškov dela zunanjih izvajalcev prijavljenega projekta in so za operacijo nujno potrebni. Do teh stroškov niso upravičeni zaposleni in prostovoljci v prijavljenem projektu. Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb z zaposlenimi v prijavljenem projektu ali s projektnimi partnerji je neupravičen strošek. Prav tako je strošek neupravičen, če je zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali zakoniti zastopnik upravičenca ali njegov družinski član, kar velja tako za upravičenca kot za projektne partnerje.
Stroški storitev zunanjih izvajalcev so:
– svetovalne in nadzorne storitve (pravno, finančno, trženjsko ipd. svetovanje, storitve inženiringa);
– stroški zunanjih izvajalcev vsebin, ki nastanejo po sklenjeni pogodbi (izobraževanja, tečaji, delavnice ipd.);
– stroški za izvajanje supervizije za zaposlene v projektu, ki nastanejo po sklenjenem supervizijskem dogovoru;
– stroški za administrativno tehnične storitve (npr. uporaba zunanjih računovodskih storitev).
D. Stroški za službena potovanja
Stroški za službena potovanja so namenjeni kritju stroškov za službena potovanja samo za zaposlene osebe v prijavljenem projektu. Pri stroških za službena potovanja zaposlenih oseb v prijavljenem projektu je potrebno upoštevati pravilo najbolj ekonomične izbire prevoza in bivanja.
Stroški za službena potovanja so:
– stroški prevoza zaposlenih oseb v projektu;
– stroški kotizacije za zaposlene osebe v projektu;
– stroški bivanja za zaposlene osebe v projektu.
E. Strošek prostovoljskega dela
Prostovoljci, ki bodo vključeni v projekt, imajo pravico do povrnitve stroškov, ki nastajajo pri opravljanju prostovoljskega dela, in sicer v skladu z Zakonom o prostovoljstvu. Prostovoljska organizacija/organizacija z opredeljenim prostovoljskim programom mora prostovoljcu povrniti stroške, ki so nastali zaradi ali v zvezi z izvajanjem prostovoljskega dela, če je z dogovorom o prostovoljskem delu tako dogovorjeno.
Stroški prostovoljskega dela, ki so upravičeni do povračila, so:
– potni stroški;
– stroški prehrane in nastanitve.
F. Stroški za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev
Stroški za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev so namenjeni kritju stroškov različne opreme, ki je nujno potrebna za izvajanje prijavljenega projekta.
Stroški za nakup opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev so:
– stroški opreme in pohištva;
– stroški informacijsko-komunikacijske opreme.
G. Stroški informiranja in komuniciranja
Stroški informiranja in komuniciranja so namenjeni obveščanju javnosti o prijavljenem projektu.
Stroški informiranja in komuniciranja so:
– stroški informiranja in obveščanja javnosti o izvajanju projekta in dejavnosti (npr. objave v medijih, tiskovne konference, informativni dogodki);
– stroški oblikovanja, priprave na tisk, tiska in dostave gradiv;
– stroški izdelave, nadgradnje ali vzdrževanja spletne strani.
12 Postopek izbora prijaviteljev
12.1 Rok in način prijave na javni razpis
Rok za oddajo prijav je najkasneje do srede, 19. 10. 2016.
Posamezni prijavitelj lahko predloži le eno prijavo za sofinanciranje v posamezni geografski enoti (slika 1 v poglavju 13 in dokument »Razvrstitev občin v posamezne geografske enote«). Če bo prijavitelj predložil več prijav za sofinanciranje v posamezni geografski enoti, bo upoštevana tista prijava, ki bo na ministrstvu evidentirana kot prva prispela, ostale prijave ne bodo obravnavane in bodo zavržene.
Prijava mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Zraven tega je potrebno, skupaj s prijavo, na USB vmesniku posredovati tudi sledečo dokumentacijo: Obrazec št. 1, Obrazec št. 2, Obrazec št. 3, Obrazec št. 4 in Obrazec št. 5.
Kot pravočasne se bodo upoštevale prijave, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, ki bodo označene s poštnim žigom do vključno srede, 19. 10. 2016 in prijave, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva prispele do srede, 19. 10. 2016. V primeru oddaje prijave pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje prijave (priporočene pošiljke). Osebno oddane prijave pa se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana do srede, 19. 10. 2016 do 12. ure.
Prijave na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano prijavo se šteje prijava, ki ministrstvu ni bila predložena do zgoraj navedenih rokov. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele prijave ne bodo obravnavane in bodo zavržene s sklepom ter vrnjene pošiljatelju.
Prijavo je potrebno poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – prijava na JR za sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov«. Za označevanje prijave na ovojnici se uporabi obrazec za označbo prijave (Priloga št. 2: Označba prijave). Če ne bo uporabljen obrazec za označbo prijave, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo prijave. Prijave, ki bodo nepravilno in nepopolno izpolnjene in označene, ne bodo obravnavane in bodo vrnjene pošiljatelju.
Oddaja prijave pomeni, da se prijavitelj in projektni partner/partnerji strinjajo s pogoji razpisa in z merili za ocenjevanje.
12.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti prijav in ocenjevanje
12.2.1 Odpiranje prijav
Ministrstvo bo izbralo predloge projektov po postopku, kot ga določa veljavni Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617) oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11). Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani ministrice za delo, družino in socialne zadeve in enake možnosti.
Odpiranje prijav bo potekalo dne 24. 10. 2016 ob 9. uri v prostorih Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih prijav ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje prijav ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva www.mddsz.gov.si.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja.
O odpiranju prijav bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
12.2.2 Preverjanje formalne popolnosti prijav
Strokovna komisija bo v roku 8 dni od odpiranja prijav preverila formalno popolnost predloženih prijav.
Za formalno nepopolno se šteje prijava, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki ne vsebuje USB vmesnika s sledečo dokumentacijo: Obrazec št. 1, Obrazec št. 2, Obrazec št. 3, Obrazec št. 4 in Obrazec št. 5.
Če prijavitelj in projektni partner/partnerji poslujejo z žigom, je le-ta obvezen podatek na obrazcih in prilogah. V kolikor z njim ne poslujejo, na mesta, določena za žig, navedejo: »Ne poslujemo z žigom.« ter k prijavi priloži posebno izjavo o neposlovanju z žigom (dokazilo: Priloga št. 10: Izjava o neposlovanju z žigom). Prav tako je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V nasprotnem primeru bo prijava formalno nepopolna in se bo prijavitelja pozvalo k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolnih prijav bo strokovna komisija v roku 8 dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da prijave dopolnijo. Poziv za dopolnitev prijav bo posredovan po navadni pošti na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Prijavitelji morajo biti v tem času dostopni za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi prijave ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela prijave, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta prijave,
– elementov prijave, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve prijave glede na preostale prijave, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj posredovati ministrstvu po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno osmega dne od datuma navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana.
Prijave, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev prijav, bodo s sklepom zavržene.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le prijave, ki bodo izpolnjevale vse formalne pogoje javnega razpisa.
12.2.3 Strokovno ocenjevanje popolnih prijav
Strokovna komisija bo opravila pregled formalno popolnih prijav. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in ocenila prijavo na podlagi pogojev in meril, določenih v poglavjih 6 in 13 tega javnega razpisa.
V primeru, da prijavitelj in projektni partner/partnerji, ne bodo izpolnjevali vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo prijava zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi kakovostnih meril in meril za ocenjevanje.
Vse popolne prijave bodo ločeno ocenili trije člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije se bo oblikovala na podlagi povprečja podeljenih ocen. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev. Za sofinanciranje bodo predlagani projekti, ki bodo v posamezni geografski enoti dosegli minimalni kakovostni kriterij (na osnovi ocenjevanja dosežejo skupaj najmanj 67 točk). Če bo skupna vrednost predlaganih projektov, ki so dosegli minimalni kakovostni kriterij, presegla razpoložljiva sredstva, bodo imeli prednost projekti z višjim številom točk. V primeru, da v posamezni geografski enoti noben projekt ne bi zbral zadostnega števila točk ali da za posamezno geografsko enoto ne bi prejeli nobene prijave, se v drugi geografski enoti izbere prijavitelja, ki je bil po številu točk drugi najbolje ocenjen. Umeščanje v geografske enote si bo sledilo po vrstnem redu, kot je določen v poglavju 13 tega javnega razpisa.
V primeru, da več prijaviteljev v posamezni geografski enoti doseže enako število točk, bo izbran prijavitelj, ki bo dosegel večje število točk pri merilih 1., 4., 2., 3., 5. po tem vrstnem redu. V primeru, da tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljšega prijavitelja, bo odločil žreb, ki bo javen.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda prijav oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od prijavitelja zahteva prilagoditev načrta aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta. Strokovna komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja.
V primeru, da bo prijavitelj v prijavi kot upravičene stroške navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz ESS, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. V primeru, da se prijavitelj ne bo strinjal s predlagano spremembo aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta ali se ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da odstopa od prijave.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija prijavo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Poziv za posredovanje sprememb aktivnosti projekta in finančnega načrta projekta ter dodatnih pojasnil se bo prijaviteljem posredoval po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
12.3 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločila predstojnica ministrstva oziroma oseba, ki je od nje pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60-ih dneh po zaključku odpiranja prijav. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva www.mddsz.gov.si in na spletni strani www.eu-skladi.si.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa predstojnice ministrstva o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju projektov. Ministrstvo bo z izbranimi prijavitelji sklenilo pogodbo o sofinanciranju za celotno obdobje trajanja projekta. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil prijavo za pridobitev sredstev.
12.4 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o prijavi za dodelitev sofinanciranja je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je potrebno priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
12.5 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo prijav lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu: http://www.mddsz.gov.si/si/o_ministrstvu/javne_objave/javni_razpisi_in_javna_narocila/.
13 Merila za izbor projektov
Strokovna komisija bo formalno popolne ter pravočasno prispele prijave presodila po spodaj navedenih merilih za ocenjevanje prijav.
Ocenjevalna lestvica
Ocenjevalci in ocenjevalke bodo pri podeljevanju točk upoštevali naslednjo ocenjevalno lestvico, razen če je pri posameznem merilu navedeno drugače:
št. točk
ocena
4
povsem ustrezno 
3
v večji meri ustrezno 
2
v srednji meri ustrezno
1
v manjši meri ustrezno
0
povsem neustrezno
Največje skupno možno število doseženih točk je 132. Sofinancirani bodo projekti, ki bodo dosegli najmanj 67 točk.
Točke so porazdeljene za posamezno merilo na način:
Merilo
Št. točk
1. Ustreznost projekta
Možnih največ 48 točk
1.1 Utemeljitev projekta
Projekt je ustrezno utemeljen in skladen s prepoznanimi problemi/potrebami v lokalnem okolju, hkrati pa je jasno navedeno na kakšen
0 – 4
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
način bo VGC prispeval k njihovemu reševanju/zadovoljevanju.
1.2 Usklajenost projekta z namenom in cilji javnega razpisa
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Navedeni cilji projekta so ustrezni, realno izvedljivi ter sledijo ciljem in namenu javnega razpisa.
0 – 4
1.3 Ustreznost aktivnosti
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Projektne aktivnosti ustrezajo izbranim vsebinam in prepoznanim potrebam ciljnih skupin.
0 – 4
1.4 Načini vključevanja ciljnih skupin
a) Način vključevanja ciljnih skupin je ustrezen. Smiselno je izrabljen tudi dodeljeni avtomobil za prevoz več oseb.*
0 – 4
b) Projekt predstavlja inovativne rešitve na področju vključevanja ciljnih skupin.
0 – 4
Projekt, ki bo pri merilu a dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
* Poglavje 3 javnega razpisa.
1.5 Vrednotenje
(spremljanje) projekta
Projekt ima načrtovane kazalnike za ugotavljanje uspešnosti programa, iz katerih je razvidno doseganje ciljev projekta, pokrivanje potreb ciljnih skupin in doslednost izvedbe aktivnosti.
0 – 4
1.6 Finančna ustreznost
 
 
 
Projekt, ki bo pri merilu a dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
a) Finančni načrt prijavljenega projekta je realno ovrednoten (stroški so potrebni in smotrno načrtovani). 
b) Nakup informacijsko komunikacijske in druge opreme je utemeljen in potreben za uspešno izvedbo projekta.
0 – 4
 
 
0 – 4
1.7 Participacija občine
(šteje se, da občina sofinancira projekt, če ga financira od začetka izvajanja projekta do zaključka projekta) 
a) Število občin, ki zagotavlja/-jo sofinanciranje prijavljenega projekta.
0 – nobena občina
1 – 1 občina
2 – 2 občini
3 – 3 občine
4 – 4 ali več občin
b) Občina/občine zagotavlja/-jo prostore za izvajanje prijavljenega projekta.
0 – NE
4 – DA
c) Delež sofinanciranja prijavljenega projekta s strani občine (v primeru sofinanciranja več občin, se zneski seštejejo).*
Delež sofinanciranja od skupne vrednosti prijavljenega projekta: 
0 – manj kot 2 %
1 – od 2 do manj kot 4 %
2 – od 4 do manj kot 7 %
3 – od 7 do manj kot 10 %
4 – 10 in več %
Projekt, ki bo pri dveh od treh meril dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
*V primeru, da občina zagotavlja prostore, je le-to potrebno finančno ovrednotiti.
1.8 Vloga projektnih partnerjev
Projektni partnerji so smiselno izbrani in so ustrezno vključeni v izvajanje projekta (vloge vseh v projektu so jasne).
0 – 4
2. Izvedljivost projekta
Možnih največ 20 točk
2.1 Metode dela
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Metode dela so jasno predstavljene in
zagotavljajo učinkovito izvedbo 
aktivnosti/projekta.
0 – 4
2.2 Skladnost aktivnosti s cilji projekta
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Načrtovane aktivnosti so potrebne in vsebinsko ustrezne za izvedbo projekta in doseganje ciljev.
0 – 4
2.3 Izvedljivost in načrtovanje aktivnosti projekta
Aktivnosti projekta so izvedljive, smiselno načrtovane in enakomerno razporejene čez celotno obdobje izvajanja projekta ter omogočajo doseganje učinkov/rezultatov projekta.
0 – 4
2.4 Finančna skladnost
Projekt, ki bo pri tem merilu dosegel 0 točk, bo zavrnjen.
Aktivnosti projekta so skladne s finančnim načrtom.
0 – 4
2.5 Sofinanciranje projekta
Prijavitelj zagotavlja sofinanciranje prijavljenega projekta.
Delež sofinanciranja od skupne vrednosti prijavljenega projekta: 
0 – manj kot 1 %
1 – od 1 do manj kot 3 %
2 – od 3 do manj kot 5 %
3 – od 5 do manj kot 7 %
4 – 7 in več %
3. Usposobljenost za izvedbo projekta
Možnih največ 20 točk
3.1 Izkušnje zaposlenih v projektu
Zaposleni v prijavljenem projektu so že izvajali programe/projekte/aktivnosti na katerem od področij dela: z otroki, mladimi, starejšimi, družinami ali invalidi.*
1 – vsi zaposleni imajo zahtevane izkušnje
2 – eden/ena zaposlen/-a presega zahtevane izkušnje za najmanj 3 leta.
3 – dva zaposlena/-i presegata zahtevane izkušnje za najmanj 3 leta.
4 – vsi zaposleni presegajo zahtevane izkušnje za najmanj 3 leta.
* delovne izkušnje se štejejo po pridobljeni zahtevani izobrazbi (poglavje 6.3 javnega razpisa).
3.2 Reference in izkušnje prijavitelja
Prijavitelj je bil na področju predmeta javnega razpisa oziroma vsebin iz poglavja 4 javnega razpisa že sofinanciran iz javnih sredstev, sredstev EU ali drugih mednarodnih virov.
1 – 1 sofinanciran program
2 – 2 sofinancirana programa
3 – 3 sofinancirani programi
4 – 4 ali več sofinanciranih programov
3.3 Reference in izkušnje projektnih partnerjev
Projektni partnerji imajo na področju predmeta javnega razpisa znanja in izkušnje s področja upravljanja projektov, financiranih iz javnih sredstev, sredstev EU ali drugih mednarodnih virov.
0 – 0 sofinanciranih programov
1 – 1 sofinanciran program
2 – 2 sofinancirana programa
3 – 3 sofinancirani programi
4 – 4 ali več sofinanciranih programov
3.4 Sodelovanje s projektnimi partnerji
a) Projektni partnerji zagotavljajo ustrezne prostore za izvajanje prijavljenega projekta.
0 – NE
4 – DA
b) Projektni partnerji zagotavljajo sofinanciranje prijavljenega projekta.
Delež sofinanciranja od skupne vrednosti prijavljenega projekta: 
0 – manj kot 1 %
1 – od 1 do manj kot 3 %
2 – od 3 do manj kot 5 %
3 – od 5 do manj kot 7 %
4 – 7 in več %
4. Trajnost predvidenih rezultatov
Možnih največ 8 točk
4.1 Zagotavljanje trajnosti projekta
Projekt predvideva učinkovite mehanizme, ki bodo zagotovili finančno, institucionalno in kadrovsko trajnost projekta.
0 – 8
5. Specifični kriteriji
Možnih največ 36 točk
5.1 Nediskriminacija in spodbujanje enakih možnosti
Projekt temelji na načelu nediskriminacije in prispeva k spodbujanju enakih možnosti za ciljne skupine ter enakih možnosti žensk in moških.
0 – 4
5.2 Ustreznost prostorov
a) Projekt ima zagotovljene ustrezne prostore.
1 – 4
b) Za izvajanje projekta so zagotovljene tudi zunanje površine, kot so: vrt, park, igrišče ipd.*
0 – 4
* Parkirne in servisne površine se ne štejejo. To merilo se bo ocenjevalo z vidika urejenosti in primernosti teh površin za izvajanje prijavljenega programa.
5.3 Trajanje izvajanja vsebin
Projekt predvideva določeno število ur izvajanja vsebin iz poglavja 4.3 in 4.4 javnega razpisa.
1 – od 1040 do 1090 ur na leto
2 – od 1091 do 1140 ur na leto
3 – od 1141 do 1190 ur na leto
4 – od 1191 do 1240 ur na leto
5.4 Zagotavljanje pokritosti območja z vsebinami/aktivnostmi
Projektni partnerji (PP) bodo izvajali vsebine/aktivnosti.*
4 – od 20 % do 30 % vsebin se bo izvajalo pri PP (če je več PP – pri vsakem vsaj 10 %)
8 – več kot 30 % in manj kot 40 % vsebin se bo izvajalo pri PP (če je več PP – pri vsakem vsaj 10 %)
12 – 40 % in več vsebin se bo izvajalo pri PP (če je več PP – pri vsakem vsaj 10 %)
* Merjeno v urah.
5.5 Sodelovanje z drugimi organizacijami in širšo skupnostjo
Projekt se bo izvajal v sodelovanju z drugimi organizacijami.*
0 – nobeno organizacijo
1 – eno organizacijo
2 – dvema organizacijama
3 – tremi organizacijami
4 – štirimi in več organizacijami
* Poglavje 7 javnega razpisa.
5.6 Sodelovanje s projektnimi partnerji
Projektni partnerji (PP) delujejo in bodo izvajali vsebine v različnih občinah (glede na sedež VGC).
1 – PP delujejo in bodo izvajali vsebine v eni različni občini (kot je sedež VGC)
2 – PP delujejo in bodo izvajali vsebine v dveh različnih občinah (kot je sedež VGC)
3 – PP delujejo in bodo izvajali vsebine v treh različnih občinah (kot je sedež VGC)
4 – PP delujejo in bodo izvajali vsebine v štirih različnih občinah (kot je sedež VGC)
Skupno število točk
132
V okviru javnega razpisa bo sofinanciranih predvidoma 15 prijavljenih projektov, in sicer predvidoma 5 iz zahodne kohezijske regije in predvidoma 10 in vzhodne kohezijske regije. V vsaki geografski enoti se izbere po en prijavljen projekt, razen v geografski enoti Osrednjeslovenska (št. 14 in 15), kjer se izbereta dva prijavljena projekta. Na podlagi meril bodo izmed prijaviteljev, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, izbrani tisti, ki bodo s prijavo zbrali večje število točk v posamezni geografski enoti.6
Slika 1
Slika 1
6Geografske enote so razvidne iz slike 1.
V primeru, da se v posamezni geografski enoti ne izbere predvidenega števila projektov, se v drugi geografski enoti v skladu z vnaprej določenim vrstnim redom izbere prijavitelja, ki je bil po številu točk naslednji najbolje ocenjen in izpolnjuje pogoje za izbor.
Vrstni red geografskih enot, v katerih se izbere projekt, če se v posamezni geografski enoti ne izbere predvideno število projektov:7
7Kriterij je izbran glede na stopnjo tveganja revščine v posamezni geografski enoti.
– zahodna kohezijska regija: Obalno-kraška (št. 11), Gorenjska (št. 13), Goriška (št. 12), Osrednjeslovenska (št. 14 in 15);
– vzhodna kohezijska regija: Jugovzhodna (št. 9), Posavska (št. 8), Pomurska (št. 1), Podravska A (št. 3), Savinjska A (št. 6), Savinjska B (št. 4), Koroška (št. 5), Zasavska (št. 7), Primorsko-notranjska (št. 10), Podravska B (št. 2).8
8Natančna razvrstitev občin v geografske enote je navedena v dokumentu »Razvrstitev občin v posamezne geografske enote«, ki je objavljen na spletni strani ministrstva www.mddsz.gov.si.
Če izbrani prijavitelj v roku, določenim s sklepom o izbiri, ne podpiše pogodbe o sofinanciranju, razpisna komisija predlaga ministrici v izbor prijavitelja, ki izpolnjuje vse pogoje in je naslednji uvrščen na prednostnem vrstnem redu.
14 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo prijave na javni razpis strinja z javno objavo podatkov o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih. Objavljeni bodo osnovni podatki o projektu v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz prijav, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se nanašati na celotno prijavo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju prijav, bodo predhodno podpisati izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v prijavi, ki niso del poslovne skrivnosti, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidence oziroma sezname in analize.
Prijavitelji se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih tekom izvajanja, v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu osebnih podatkov ter določili druge veljavne področne zakonodaje.
15 Pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na javnem razpisu
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
– vodenje ločenega knjigovodstva za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 140. člena Uredbe št. 1303/2013/EU in predpisi, ki urejajo hranjenje dokumentarnega gradiva. Prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta v obdobju dveh let od 31. decembra pa predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končanega projekta. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo prejemnik sredstev po končanem projektu pisno obveščen s strani ministrstva. Prav tako je prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu dolžan hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z navodili ministrstva in organa upravljanja;
– izpolnjevanje zahteve glede komuniciranja z javnostjo in uporabo logotipov v skladu s 115. in 116. členom Uredbe št. 1303/2013/EU, navodili organa upravljanja in navodili ministrstva ter na zahtevo ministrstva oziroma organa upravljanja poročal o njihovem izvajanju ter dopuščal javno objavo podatkov o projektu, kot sledi iz Priloge XII Uredbe št. 1303/2013/EU (podrobneje v poglavju 16 tega javnega razpisa);
– izpolnjevanje zahteve glede dostopnosti dokumentacije o projektu. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo omogočil tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju 140. člena Uredbe št. 1303/2013/ES. Nadzor se izvaja s strani PO, OU, organa za potrjevanje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov Republike Slovenije, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta Operativnega programa za izvajanje kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložil vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta;
– zagotavljanje spodbujanja enakih možnosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013 EU ter 7. in 8. členom Uredbe 1304/2013/EU. Izbrani prijavitelj bo moral cilje projekta uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske komisije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU;
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira.
Druge pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na tem javnem razpisu, bodo določene v pogodbi o sofinanciranju.
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge prijaviteljev določene v pogodbi o sofinanciranju. Vzorec pogodbe mora parafirati odgovorna oseba prijavitelja oziroma pooblaščena oseba (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju), ki je del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa.
Prijavitelj mora z vsakim projektnim partnerjem skleniti partnerski sporazum (Priloga št. 12: Partnerski sporazum) v okviru katerega so opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti partnerjev pri izvedbi prijavljenega projekta. Partnerski sporazum je obvezna priloga prijave. Partnerski sporazum mora vsebovati vsaj naslednje obvezne sestavine:
a. naziv in naslov podpisnikov partnerskega sporazuma;
b. odgovorne osebe;
c. številke bančnih računov;
d. davčne številke;
e. matične številke;
f. naziv in številko partnerskega sporazuma;
g. predmet partnerskega sporazuma;
h. veljavnost partnerskega sporazuma (od – do);
i. finančno razdelitev dodeljenih sredstev po posameznih partnerjih, letih in vrstah stroškov skladno s prijavo na javni razpis;
j. pravice in obveznosti posameznih partnerjev v projektu;
k. poročanje in razdelitev nalog v postopku priprave in oddaje zahtevka za izplačilo ter drugih zahtevanih poročil s strani nadzornih organov, vključno z roki priprave poročil projektnih partnerjev;
l. natančno opredeljene aktivnosti po posameznih projektnih partnerjih, ki morajo biti skladne s prijavo na javni razpis in roke za njihovo izvedbo;
m. imena stroškovnih mest pod katerimi posamezni projektni partnerji vodijo ločeno računovodstvo za projekt;
n. način in roke za prenakazilo sredstev projektnim partnerjem za potrjene in izplačane zahtevke za izplačilo;
o. dogovor o lastništvu ter delitvi morebitnih produktov oziroma rezultatov, ki bodo nastali tekom projekta;
p. druge obveznosti prijavitelja in posameznih projektnih partnerjev;
q. način in postopek v primeru sprememb partnerstva;
r. način in postopek spremembe partnerskega sporazuma;
s. določilo, da je partnerski sporazum veljaven le v primeru, če je projekt, ki je predmet partnerskega sporazuma, izbran na javnem razpisu.
16 Informiranje in obveščanje javnosti
Izbrani prijavitelji morajo pri izvajanju projektov spoštovati zahteve EU glede informiranja in obveščanja javnosti. Obveznosti izhajajo iz Uredbe 1303/2013/EU (115. in 116. člen), podrobneje pa so razložene v Navodilih organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila).
Pri izvajanju projektov, sofinanciranih s sredstvi Evropskega socialnega sklada, je potrebno dosledno uporabljati logotip Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, EU ter logotip Evropskega socialnega sklada in navesti, da projekt delno financirata ministrstvo ter Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Hkrati je potrebno navesti, da se projekt financira iz Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, 9. prednostne osi »Socialna vključenost in zmanjševanje tveganja revščine«, 9.1 prednostne naložbe »Aktivno vključevanje, vključno s spodbujanjem enakih možnosti in dejavnega sodelovanja ter izboljšanje zaposljivosti«, specifičnega cilja 9.1.3 »Preprečevanje zdrsa v revščino oziroma socialno izključenost in zmanjševanje neenakosti v zdravju«.
Izbrani prijavitelji in vsi projektni partnerji morajo zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekt, obveščeni o sofinanciranju iz Evropskega socialnega sklada. Na zahtevo ministrstva mora izbrani prijavitelj sodelovati pri informiranju in obveščanju javnosti, ki ga organizira ministrstvo ali organ upravljanja.
Sprejetje financiranja pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
17 Zahteve glede spoštovanja zakonov, navodil in predpisov
Izbrani prijavitelji bodo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezani spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so izbrani prijavitelji k temu zavezani skladno s 9. členom veljavnega zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
Podrobneje so zahteve glede upoštevanja ZJN-3 določene v Navodilih posredniškega organa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopnih na http://www.mddsz.gov.si/si/delovna_podrocja/kohezijska_politika/.
18 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da prijavitelj ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo prijavitelj dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva v roku 30 dni od pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva zapadlosti do dneva vračila. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti www.mddsz.gov.si ali preko elektronskega naslova gp.mddsz@gov.si (s pripisom: Javni razpis za sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov – informacije).
Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom bodo objavljeni na spletni strani: www.mddsz.gov.si.
Ministrstvo bo organiziralo informativno delavnico za potencialne prijavitelje, kjer bo podrobneje predstavljen javni razpis. Vsi podatki v zvezi z izvedbo informativne delavnice bodo objavljeni na spletni strani ministrstva www.mddsz.gov.si.
Izbrani prijavitelji na tem javnem razpisu ter zaposleni v projektu bodo po podpisu pogodbe povabljeni na delavnico, kjer bodo seznanjeni z navodili in zahtevami za izvajanje in poročanje o sofinanciranih projektih. Datum delavnice bo ministrstvo objavilo na spletni strani www.mddsz.gov.si po izdaji sklepov o dodelitvi sredstev oziroma po podpisu pogodb o sofinanciranju.
19.1 Seznam prijavnih obrazcev in prilog
19.1.1 Prijavni obrazci
Razpisni dokumentaciji so priloženi obrazci, ki morajo biti v celoti izpolnjeni in so sestavni del prijave:
– Obrazec št. 1: Osnovni podatki o projektu, prijavitelju in projektnih partnerjih
– Obrazec št. 2: Prijavnica
– Obrazec št. 3: Finančni načrt
– Obrazec št. 4: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev
– Obrazec št. 5: Izjava projektnega partnerja o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev
– Obrazec št. 6: Izjava občine
– Obrazec št. 7: Potrdilo o izpolnjevanju pogoja glede delovnih izkušenj
– Obrazec št. 8: Supervizijski dogovor
– Obrazec št. 9: Dogovor o sodelovanju
19.1.2 Priloge, ki so del razpisne dokumentacije
– Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju
– Priloga št. 2: Označba prijave
– Priloga št. 3: Obrazec za izračun standardne lestvice stroška na enoto (SSE A) za mesečni strošek plače za zaposlene na operaciji, ki se financira v okviru OP EKP 2014–2020 na MDDSZ.
19.1.3 Priloge, ki niso del razpisne dokumentacije in jih morajo prijavitelji priložiti sami
– Priloga št. 4: Pogodba/-e o sofinanciranju projekta/programa iz preteklih obdobij
– Priloga št. 5: Strokovni izpit s področja socialnega varstva
– Priloga št. 6: Pogodba o lastništvu prostorov oziroma najemna pogodba za celotno obdobje izvajanja projekta
– Priloga št. 7: Potrdilo o zahtevani izobrazbi
– Priloga št. 8: Kopija ustanovitvenega akta ali drugega ustreznega temeljnega akta
– Priloga št. 9: Kopija Internega akta (iz katerega je razviden pritožbeni postopek)
– Priloga št. 10: Izjava o neposlovanju z žigom
– Priloga št. 11: Kopija sklepa organa o razporeditvi sredstev
– Priloga št. 12: Partnerski sporazum
– Priloga št. 13: Prostovoljski program.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti